PARTNER SERWISU
jpweloud

11 bit, CI Games i CD Projekt zgarnęły 5 mln USD z letniej wyprzedaży

Omawiane walory: , ,

Letnia wyprzedaż gier na platformie Steam potrwa jeszcze kilka godzin, ale już teraz wiemy, który polski tytuł zarobił na niej najwięcej. W akcji zniżkowej organizowanej przez Valve wysoką pozycję ma pięciu polskich producentów gier komputerowych, w tym trzy firmy notowane na GPW.

11 czerwca ruszyła tegoroczna letnia wyprzedaż gier na Steam – największym cyfrowym sklepie z grami – czyli The Steam Monster Summer Sale. Przez 11 dni na platformie należącej do Valve można było kupić znane tytuły z upustem sięgającym 80-90 proc. Lista gier w obniżonej cenie zmieniała się codziennie, a niektóre pozycje nawet co kilkanaście godzin. Dwa dni przed zakończeniem letniej wyprzedaży Steam ruszył z tzw. sale encore. Wszystkie przecenione tytuły, które wzięły udział w promocji ponownie były dostępne po niższych cenach. Akcja potrwa jeszcze do wieczora czasu polskiego. Podczas letniej wyprzedaży nie zabrakło też polskich akcentów, w tym tytułów pochodzących z giełdowych spółek. Dla producentów gier letnia wyprzedaż to po premierze i wyprzedaży świątecznej trzecia największa okazja do generowania przychodów.

Pierwsze polskie produkcje pojawiły się na stronie głównej już drugiego dnia wyprzedaży. Na listę daily deals trafiły: This War of Mine z 11 bit studios oraz seria gier o Wiedźminie autorstwa CD Projektu. W kolejnych dniach do listy z 60-proc. upustem dołączył Lords of the Fallen wydany przez CI Games oraz Dying Light z 25-proc. obniżką od nienotowanego na GPW Techlandu. Niezłą pozycję ma też Vanishing of Ethan Carter małego polskiego studia The Astronauts.

Tytułem, który wygenerował najwyższe przychody okazał się ARK: Survival Evolved. Jak podaje branżowy serwis Steam Spy, monitorujący sprzedaż i szacujący przychody z tej platformy, gra survivalowa w otwartym świecie dinozaurów przyniosła 9,2 mln USD i wyprzedziła sztandarowy tytuł Valve – Counter-Strike: Global Offensive (drugie miejsce z wynikiem 4,75 mln USD). W sumie ARK w obniżonej cenie sprzedało się w blisko 370 tys. egzemplarzy, a CS:GO w 635 tys. Pierwsza polska produkcja w zestawieniu wartości sprzedaży to oczywiście Wiedźmin 3: Dziki Gon. Podczas letniej wyprzedaży tytuł zarobił 4,34 mln USD brutto – sprzedano 80.353 egzemplarzy. Od cen końcowych trzeba odliczyć 30 proc. prowizji pobieranej przez Steam. Przy okazji Wiedźmina 3 warto podkreślić, że obniżka wyniosła jedynie 10 proc. względem ceny pierwotnej (59,99 USD). I co ciekawe, polski gracz mimo przeceny na platformie Steam wciąż mógł kupić grę taniej poprzez należący do CD Projektu konkurencyjny sklep GOG.com. Różnica w przeliczeniu na PLN wynosiła blisko 36 zł, czyli ok. 18 proc. obniżonej ceny gry na Steam. W ten sposób giełdowa spółka promuje swój sklep i walczy o udziału w rynku z Valve. Należący do niego Steam to branżowy gigant. Obecnie gracze na całym świecie mają ponad 100 mln kont na platformie, a w godzinach szczytu jest zalogowanych blisko 10 mln użytkowników.

CD Projekt mógł liczyć na tak wysoki wynik. Tytuł jest świeży na rynku i został bardzo pozytywnie odebrany przez media i graczy, osiągając na Metacritic średnią powyżej 90 na każdej z obsługiwanych platform sprzętowych. Gra CD Projektu ukazała się 19 maja 2015 r. i już na starcie sprzedała się w 1,5 mln egzemplarzy. W pierwszej połowie czerwca spółka pochwaliła się, że przez pierwsze dwa tygodnie sprzedaży gracze kupili 4 mln kopii Wiedźmina 3 Warto dodać, ze 1 mln USD przyniosła tez sprzedaż poprzedniej części gry. Wiedźmin 2 sprzedał się w 334.585 egzemplarzach.

Sprzedaż Wiedźmina 3 podczas The Steam Monster Summer Sale. (Źródło: Steam)

Sprzedaż Wiedźmina 3 podczas The Steam Monster Summer Sale. Kliknij, aby powiększyć (Źródło: Steam)

Kolejne dwie polskie produkcje są dopiero w czwartej dziesiątce. Mowa tu o wydanym na początku tego roku Dying Light oraz ubiegłorocznym Lords of the Fallen. Obie gry zarobiły podczas wyprzedaży po 1,4 mln USD brutto. Gra CI Games z upustem sięgającym nawet 60 proc. sprzedała się w 57 tys. egzemplarzy.

W piątej dziesiątce pojawił się natomiast This War of Mine z wynikiem 1,35 mln USD i sprzedanym 170 tys. egzemplarzy. Maksymalny rabat sięgnął 60 proc. Gra na rynek trafiła w listopadzie 2014 roku i szybko okazała się hitem. Przez długi czas TWoM okupował listy bestsellerów w sklepach online takich jak Steam, GOG, Gamers Gate czy Games Republic, a o grze oprócz mediów branżowych pisały też m.in. Newsweek, Der Spiegel, The Guardian czy The New York Times. Podczas majowych targów Digital Dragons This War of Mine otrzymała dwie prestiżowe nagrody Najlepszy Design oraz Najlepsza Polska Gra 2014 Roku.

The Steam Monster Summer 2015

The Steam Monster Summer 2015

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Co dalej z kursem CD Projektu – analiza techniczna

    Czerwony październik na kursie CD Projektu. W ostatnich dniach notowania producenta gier spadły z okolic 285 zł do nawet 245 zł. Sprawdzamy co od strony technicznej oznacza ta korekta.

  • Trump postraszył nową odsłoną wojny handlowej, w grze KGHM, Mirbud i Scope Fluidics

    Poniedziałkowa sesja na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od spadków wywołanych piątkową burzą na Wall Street. Rynek wystraszył się zarzewia nowej odsłony wojny handlowej między USA a Chinami. Wprawdzie przez weekend obawy te nieco się zmniejszyły, ale rodzimi inwestorzy słusznie mogą zakładać, że i tak doprowadzi to do spadkowej korekty na giełdzie w USA, co w szerszej perspektywie pociągnie w dół również naszą giełdę.

  • Asseco Poland ciągnie w dół mWIG40, w grze KGHM, CD Projekt i XTB

    Przedpołudniowa część piątkowej sesji na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem spadków. Szczególnie mocno traci mWIG40, któremu ciąży kolejna przecena na akcjach Asseco Poland. Z tej spadkowej tendencji rano próbował wyrwać się WIG20, ale realizacja zysków na akcjach KGHM i CD Projekt sprowadziła byki do parteru.

  • Wzrosty na GPW, sWIG80 z szansą na rekord. W grze CCC, KGHM, Izostal, Asseco i Creotech

    Shutdown w USA pozbawił rynki akcji ważnego drogowskazu, jakim były dane z rynku pracy w USA. Korzystają na tym giełdowe byki, które wykorzystują dobre nastroje na rynkach globalnych, ciągnąc warszawskie indeksy w górę. Wobec braku impulsów zewnętrznych w centrum uwagi są doniesienia ze spółek. W piątek jest to m.in. KGHM, CCC, Asseco Poland, 11 bit studios, Creotech Instruments, Text i Celon Pharma.

  • 11 bit studios opóźnił premierę „Moonlighter 2” w early access na 19 listopada

    Warszawskie 11 bit studios przesunęło datę premiery gry "Moonlighter 2: The Endless Vault" w formule early access na PC o blisko miesiąc – nowa data to 19 listopada 2025.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat