klhnhjkk
Advertisement
PARTNER SERWISU
ahnmgnyc
274 275 276 277 278
konris
0
Dołączył: 2009-06-21
Wpisów: 1 250
Wysłane: 13 września 2015 19:32:44 przy kursie: 5,15 zł
No właśnie - timing...
Dlaczego spółką mało kto się interesuje?
Moze dlatego, ze coraz mniej o niej wiadomo?

Bo jak się wstrzelić oraz zaufać (zainwestować) spółce, gdy niewiele z pierwszej ręki o niej można się dowiedzieć, a jej rzecznicy wręcz ukrywają się przed udzielaniem odpowiedzi?...
Edytowany: 13 września 2015 19:35

konris
0
Dołączył: 2009-06-21
Wpisów: 1 250
Wysłane: 13 września 2015 20:31:44 przy kursie: 5,15 zł
@ brs_rzecznik

22 kwietnia br. raczył Pan napisać, że teoretyczna kwota na buy back wynosi 200 mln pln.

Moje pytanie brzmi:

Ile wydano dotychczas pieniędzy w obecnie realizowanym programie buy backu?
Edytowany: 13 września 2015 20:32

konris
0
Dołączył: 2009-06-21
Wpisów: 1 250
Wysłane: 15 września 2015 20:48:04 przy kursie: 5,17 zł
Podtrzymuję swoje pytanie do brs_rzecznika.
(WD, na maila wysłanego bezpośrednio do spółki - nie dostałem odpowiedzi).

Przy okazji - co to postanowienie sądu może oznaczać dla Boryszewa?

Zarząd Hutmen S.A. informuje, że w dniu dzisiejszym otrzymał odpis postanowienia Sądu Apelacyjnego w Warszawie, VI Wydział Cywilny, wydanego w dniu 29 czerwca 2015 r. o zmianie postanowienia Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 10 grudnia 2014 r. /.../ polegającej na zabezpieczeniu roszczenia czterech akcjonariuszy o stwierdzenie nieważności lub ewentualnie uchylenie uchwały nr 5 Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Hutmen S.A. z dnia 31 października 2014 r.

biznes.pap.pl/espi/pl/reports/...
Edytowany: 15 września 2015 20:49


wietuch12
0
Dołączył: 2013-08-10
Wpisów: 18
Wysłane: 17 września 2015 18:05:13 przy kursie: 5,26 zł
hej,

przeczytajcie drobne info.., z jednej strony walka z brakiem rentowności w dywizji plasitku u zachodnich sąsiadów a z drugiej strony opory związków zawodowych i obawy o utratę miejsca pracy..


życzę miłej lektury

www.volksstimme.de/nachrichten...
Edytowany: 18 września 2015 13:03

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 22 września 2015 22:53:09 przy kursie: 5,00 zł
Skandal u Volkswagena nadgryzł notowania Boryszewa. Na razie na froncie są przeprosiny i posypywanie głowy popiołem, ale nie widać damage control. Z pewnością afera zatrzęsie całym przemysłem samochodowym, mimo że Clean Diesel to tylko mała część rynku, ale kto wie co wyjdzie przy okazji. Skutki to na pewno odszkodowania, naprawy, kto wie czy nie spadek sprzedaży, i prawdopodobne zaburzenia w łańcuchu dostaw - a więc małe katharsis, które jednak dopiero się zaczyna.

EDIT: podlinkuję jeszcze onecik

Cytat:
Z ustaleń amerykańskiej federalnej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) wynika, że w ponad 480 tys. pojazdów Volkswagena z napędem dieslowskim zainstalowano oprogramowanie, które uaktywnia system ograniczania emisji spalin (przestawianie silnika na szczególnie oszczędny tryb pracy) tylko na czas oficjalnych pomiarów testowych. W normalnych warunkach samochody Volkswagena z silnikami dieslowskimi zanieczyszczają powietrze o wiele bardziej, niż dopuszczają to przepisy w USA.

Z wewnętrznych kontroli przeprowadzonych przez VW wynika, że zakwestionowane przez EPA oprogramowanie było instalowane także poza USA. W wydanym oświadczeniu firma informuje, że w pojazdach z silnikiem typu EA 189 stwierdzono "rzucającą się w oczy różnicę" między wartościami emisji spalin na stanowiskach kontrolnych a wartościami podczas rzeczywistej eksploatacji. Volkswagen ujawnił, że w skali światowej dotyczy to ok. 11 milionów jego pojazdów. Chodzi wyłącznie o samochody z tymi silnikami.

biznes.onet.pl/wiadomosci/moto...
Edytowany: 22 września 2015 23:04

sbyszek
0
Dołączył: 2009-12-04
Wpisów: 807
Wysłane: 23 września 2015 00:27:09 przy kursie: 5,00 zł
Dobrze, że w Chinach nie ma takich norm ekologicznych jak w USA i EU, bo wtedy straty VW byłyby co najmniej dubeltowe. Właściwie to jeszcze nie wiadomo jak zachowa się rynek w Chinach www.obserwatorfinansowy.pl/for...
Na zdrowy rozum to kowboje mocno przesadzają, bo jakby zastanowić się, który samochód wyrządza środowisku większą szkodę, spalający 5l/100km napędu czy spalający benzynę 15l/100km., i przeliczyć sobie to na galony, mile itd. to cały ten szum ma chyba inne niż to oficjale podłoże.
Kopanie się z koniem jest najlepszą reklamą konia.

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 23 września 2015 02:38:09 przy kursie: 5,00 zł
Kowbojom chodzi o autorytet własnej władzy i o to, że firma oszukiwała. Deklarowali jedno, robili drugie. Ja wiem, że my zmierzamy do standardu, gdy w puszce z napisem "zielona farba" będzie farba czerwona i nikt się tym nie będzie przejmował (vide: niedawne zdziwienie, że jak się pisze na opakowaniu "eko", to produkt powinien być eko). Ale nie wszyscy tak mają.

Co do zdrowego, chłopskiego rozumu: oni mają inne priorytety w zakresie ochrony środowiska. Bardziej stawiają na redukcję smogu.
Różnice pomiędzy dieslem, a benzyną i "tło" tej afery są fajnie opisane tutaj: www.vox.com/2015/9/21/9365667/...

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 23 września 2015 07:15:48 przy kursie: 5,00 zł
Przesadzają czy nie, rzecz idzie o coś innego. W kulturach anglosaskich kłamcy są skończeni i błyskawicznie eliminowani z życia. Czy to działa lepiej, gorzej, można długo dyskutować, ale jest druga, ważniejsza rzecz: na ofiarę natychmiast rzucają się oszukani konsumenci i ich prawnicy - żeby trafić jackpota. Z tych dwóch powodów afera może zatopić VW.
Skądinąd to zawodowi, wieloletni kłamcy. Taka motoryzacyjna FIFA. I to jest naprawdę słabe, jak długo otoczenie tolerowało ich numery, że przypomnę tylko dwa - obyczajowy i finansowy:

Cytat:
The sex, bribes and corruption scandal at Volkswagen is shaking the company to its core. But in a company whose largest shareholder is the German state of Lower Saxony, a number of politicians also have their fingers in this mess. Now, the affair is casting a shadow over federal elections.

www.spiegel.de/international/s...

Cytat:
In an open letter to the Volkswagen supervisory board, Norway’s state pension fund, Norges Bank Investment Management, subjects the takeover of Porsche by Volkswagen to fierce criticism. After months of silence by the media, various experts, professors, politicians and lawyers, for the first time a simple question has been posed in public: Why is Volkswagen rescuing the oligarch clan Piëch/Porsche from its failed speculation and giving it possibly more than €4.5 billion?

www.wsws.org/en/articles/2009/...

A trzeba dodać, że VW to nie jest chiński samochodzik za pół ceny, który ma jeździć i nic poza tym. Ludzie płacili dużą premię za jego walory techniczne i m.in. ekologiczne.
Kłamstwo ma po prostu krótkie nogi. Mam od paru lat auto z ich innej marki i sprawdziłem boleśnie na sobie, że np. odnośnie spalania kłamią jak psy. To samo z akcjami serwisowymi: wzywanie aut do salonów jest tak samo częste jak u innych marek, ale w grupie VW robi się to po cichutku, bez śladu w prasie ani w książce serwisowej - żeby nie podpadać pod rękojmię.
Edytowany: 23 września 2015 07:16

konris
0
Dołączył: 2009-06-21
Wpisów: 1 250
Wysłane: 23 września 2015 08:17:00 przy kursie: 5,00 zł
Afera chyba się rozlewa:

"We wtorek kontrolę zapowiedziały władze Korei Południowej. Koreańczycy zbadają poziomy emisji dwóch modeli z silnikami diesela Volkswagena i jednego wyprodukowanego przez Audi. W przypadku wykrycia nieprawidłowości kontroli poddane zostaną wszystkie niemiecki auta - podał Seul.

Szacuje się, że skontrolowanych będzie 4-5 tys. samochodów, wśród których będą modele Volkswagena - Jetta i Golf, a także A3 Audi. Sprawdzane samochody zostały wyprodukowane w latach 2014-2015 - poinformował przedstawiciel południowokoreańskiego ministerstwa ochrony środowiska.

- Jeżeli władze Korei Południowej wykryją jakiekolwiek nieprawidłowości w samochodach z silnikiem diesela koncernu VW, wtedy kontrolą mogą zostać objęte wszystkie niemieckie samochody z silnikami na olej napędowy - podkreślił przedstawiciel resortu w rozmowie z agencją Reutera."

prawo.money.pl/aktualnosci/wia...



Ale niezależnie od tego naszego narzekania na ekoszwindle VW - chyba nie oczekujecie, by ktoś z przedstawicieli BRS zabrał w tej sprawie głos?

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 23 września 2015 08:53:21 przy kursie: 5,00 zł
Te kontrole są nieprzypadkowe - w końcu Korea ma duży interes w promowaniu swojego przemysłu i flagowych firm Kia czy Hyundai. Podduszenie tak dużego konkurenta jak VW bardzo im pomoże. USA już wspiera tą drogą swoje koncerny, a za chwilę volkswagenowi powinni zacząć skakać po szyi kolejni, np. Francja (Renault-Nissan, Peugeot, Citroen) i Włochy (grupa Fiat).


olotyracz
0
Dołączył: 2013-11-24
Wpisów: 74
Wysłane: 23 września 2015 10:28:49 przy kursie: 4,94 zł
Jak wiadomo rzecznicy raczej się nie ujawnią, ale mocno zastanawiam się jak to wpłynie na sytuację Boryszewa, bo przynajmniej dla mnie to nie jest oczywiste.

1) VW ani od tego nie zbankrutuje, ani nie zamknie żadnej fabryki - przynajmniej takie moje zdanie :)
2) Czy wpłynie to jakoś na wizerunek firmy? Jeśli tak, to czy możemy to próbować jakoś oszacować w kontekście liczby sprzedanych aut?
3) Czy na tak wyżyłowanych marżach i kontraktach VW ma możliwości żeby próbować "odbić sobie" te miliardy na kontrahentach?
4) Pewnie gdzieś było to już pisane, ale nie bardzo mam jak sprawdzić -> orientacyjnie jaki procent sprzedaży i EBITDA idzie od VW?

wietuch12
0
Dołączył: 2013-08-10
Wpisów: 18
Wysłane: 23 września 2015 11:10:03 przy kursie: 4,94 zł
Witam
Panie i Panowie, proszę bez paniki.
Oczywiście ta afera odbije się czkawką VW i będzie miało przełożenie na wyniki, choć jeszcze nie wiemy jak głębokie będą nałożone kary.Podobne problemy jakiś czas temu miała Toyota z pedałem gazu. Zapewne odbije się także na wielkości sprzedaży (produkcji) VW i Audi ale pamiętajmy o tym że to dotyczy samych diesli. Najgorsza będzie tylko ameryka, bo tam sa zawyczaj największe kary , a szczególnie od osób cywilnych (gdy nagle jakiś kowboj dostanie depresji bo kupował VW z mysla że jeździ mega ekologicznym produktem albo też że właśnie chorobe nowotworową którą wykryto u niego parę lat temu będzie dowodził w sądzie że to właśnie przez emisje spalin.., tacy są amerykanie..
jestem przekonany że w samej europie niewielki kary zostaną nałożone o ile będą kary.... i jest kilka czynników które do takiego wniosku prowadzą (najwiekszy pracodawca w RFN , niemiecka siła w UE, jakby nie było mocna marka aż w końcu koncern VW zrobi wszystko aby to zakończyć w jak najkrótszym czasie.
a co do Boryszewa ? zapewne pojawi się mniejsza sprzedaż i obroty.., ale lepiej niech elita z Boryszewa weźmie się za podnoszenie rentowności Dywizji Motoryzacji (a nie tylko sądzi że tylko porzez przenoszenie do polski mozna osiągać poprawę prodyktywności). Niech rękawy podwina i wezma się za optymalizacje procesów, reducji marnotrwstwa jak nadprodukjca, optymalizuje przezbrojenia duże zapasy, polepsza przepływy, poprawia jakość produktu itp)




„Wolfsburg, 22 września 2015 – Volkswagen zrobił krok w przód w kierunku wyjaśnienia nieprawidłowości związanych z użyciem oprogramowania w silnikach wysokoprężnych. Obecnie oferowane nowe samochody z napędem diesla EU6 na terenie Unii Europejskiej spełniają prawne wymogi i normy środowiskowe. Kwestionowane oprogramowanie nie wpływa na dynamikę jazdy, zużycie, czy na emisję. Co do tego klienci i dealerzy nie powinni mieć żadnych wątpliwości.
Z dalszych dotychczasowych kontroli przeprowadzonych wewnętrznie wynika, że wspomniane oprogramowanie sterujące występuje także w innych samochodach z silnikiem diesla Koncernu VW. W większości tych silników oprogramowanie nie ma żadnego wpływu na prawidłowość norm.
Wątpliwych jest 11 milionów samochodów na całym świecie z silnikami typu EA 189. Wyłącznie w tym typie silnika stwierdzono znaczne różnice między wartościami stanowiska pomiarowego a spalaniem rzeczywistym. Volkswagen intensywnie pracuje nad usunięciem tych odstępstw. Oprócz tego koncern jest w stałym kontakcie z odpowiednimi urzędami i Federalnym Urzędem ds. ruchu drogowego.
W celu pokrycia niezbędnych prac serwisowych i dalszych roszczeń, by odzyskać zaufanie klientów, Volkswagen planuje w III. kwartale bieżącego roku obrotowego zawiązać rezerwę na sumę 6,5 miliarda Euro. Na podstawie bieżących analiz przyjęta kwota podlega oszacowanemu ryzyku. Cele Koncernu zostaną odpowiednio dopasowane.
Volkswagen nie toleruje żadnego naruszania reguł. Najwyższym celem Zarządu pozostaje odbudowanie utraconego zaufania klientów i zapobieżenie szkodom. Zarząd będzie informował opinię publiczną na temat dalszych postępów dochodzenia.

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 23 września 2015 11:14:48 przy kursie: 4,94 zł
Haha nie wierzę im za grosz!
Nareszcie damage control - udawanie Greka. Ale mleko już się rozlało.
Ciekawe czy przy okazji wyjaśnią też np. wady konstrukcyjne w pierwszym modelu skrzyni DSG, i w benzynowym silniku 2.0 TFSI. Jest tego za uszami gruba warstwa.

konris
0
Dołączył: 2009-06-21
Wpisów: 1 250
Wysłane: 23 września 2015 11:39:40 przy kursie: 4,94 zł
No nie, wreszcie rzeczowy WD ujawnia emocje... wave
A tak serio...
Już nawet Piechociński wkracza do akcji:
wyborcza.biz/biznes/1,100896,1...

Cytat:
- Po pierwsze, zlecę naszej ambasadzie w Stanach Zjednoczonych i Wydziałowi Promocji Handlu i Inwestycji ściągniecie dokładnych informacji o tej sprawie. Po drugie, zwrócę się z prośbą o wyjaśnienia do Volkswagena, (...) czy w Europie i w Polsce wystąpiło takie zjawisko. (...) Chcemy wiedzieć, o czym konkretnie mówimy. Dopiero wtedy będę mógł odnieść się do tej sprawy - powiedział we wtorek Piechociński w wypowiedzi dla PAP.


A mnie ciekawi, kiedy i z jakim info odważy się zabrać głos p. Michał Kujawski
lub któryś z jego brs_rzeczników-współpracowników...

Kod:
mod: dodawaj cytaty do linków
Edytowany: 23 września 2015 11:42

konris
0
Dołączył: 2009-06-21
Wpisów: 1 250
Wysłane: 23 września 2015 19:31:29 przy kursie: 4,94 zł
Jest "polski ślad" w aferze VW, ale to nie my... Not talking

Afera dotycząca nielegalnego oprogramowania, stosowanego przez Volkswagena do oszukiwania testów na emisję spalin, zatacza coraz szersze kręgi. Okazuje się, że silniki, które znalazły się na cenzurowanym, produkowane są w polskiej fabryce niemieckiego koncernu w Polkowicach.

Czytaj więcej na
motoryzacja.interia.pl/raporty...


konris
0
Dołączył: 2009-06-21
Wpisów: 1 250
Wysłane: 23 września 2015 19:54:56 przy kursie: 4,94 zł
...i pierwsze giełdowe rykoszety:

Na warszawskiej giełdzie kolejny dzień z rzędu na wartości traciły kursy akcji spółek, które znaczną część swoich zleceń mają od Volkswagena. W środę po południu kurs akcji Boryszewa spadł o 1,2 proc., Groclinu o 1,4 proc., a Izo-Bloku o 5,9 proc. Jeszcze gorzej było we wtorek, kiedy akcje Boryszewa straciły już 6,4 proc., Groclinu ponad 5 proc., a Izo-Bloku prawie 7,5 proc.

wyborcza.biz/biznes/1,100896,1...

compaq100
0
Dołączył: 2010-12-05
Wpisów: 610
Wysłane: 23 września 2015 22:44:35 przy kursie: 4,94 zł
www.stockwatch.pl/przeglad-pra...
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zaopiniowało pozytywnie wsparcie na kwotę 29.8mln.zł dla Boryszewa na
"Projekt Technologi Produkcji Walcówki z Wysoko Wytrzymałych Stopów Aluminiowych..
Edytowany: 23 września 2015 22:46

konris
0
Dołączył: 2009-06-21
Wpisów: 1 250
Wysłane: 24 września 2015 11:58:40 przy kursie: 4,89 zł
a ja coś dla przypomnienia - pamiętacie, jakie obietnice składano tu przed 2 laty?


E-rzecznik to idea, którą wcieliliśmy w życie w celu wzmocnienia naszego kontaktu z naszymi interesariuszami, w szczególności inwestorami indywidualnymi. Tworząc nowy kanał informacyjny, realizujemy naszą strategię wzmacniania naszej komunikacji i utrzymywania odpowiedniej transparentności. Komunikacja realizowana poprzez funkcję e-rzecznika, będzie polegała na bezpośrednim udzielaniu informacji zainteresowanym internautom, w wątkach, które wzbudzają największe zainteresowanie. W celu zapewnienia wiarygodności informacji udzielanych tym kanałem dystrybucji, utworzyliśmy specjalne konta na forach internetowych najchętniej odwiedzanych przez naszych akcjonariuszy. Tylko informacje udzielane pod naszym zatwierdzonym loginem (listę loginów używanych na poszczególnych forach znajdziesz: tutaj [odnośnik do listy]) są w pełni wiarygodne.

Loginy:
Bankier.pl: brs_rzecznik
Money.pl: BRS_rzecznik




I jeszcze te:

Witam,

Oczywiście, nie mogło nas zabraknąć na forum Stockwatch.




Ale życie pokazało, że słowa słowami, a brs_rzecznicy...


Niestety, klewicki miał rację:

Inicjatywa z e-rzecznikiem zapowiadała się ciekawie, ale widząc odpowiedzi na pytania, które są po prostu copy&paste ze strony internetowej Boryszewa czy ostatnich art. w prasie, nie wróżę jej sukcesu.

Wątek na innym forum, to zwykłe lanie wody przez pana rzecznika. Na pewno to nie zachęca do zadawania pytań, szkoda czasu.


www.stockwatch.pl/forum/wpisy-...
Edytowany: 24 września 2015 12:01

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 25 września 2015 01:20:04 przy kursie: 4,89 zł
sbyszek napisał(a):
Dobrze, że w Chinach nie ma takich norm ekologicznych jak w USA i EU, bo wtedy straty VW byłyby co najmniej dubeltowe. Właściwie to jeszcze nie wiadomo jak zachowa się rynek w Chinach www.obserwatorfinansowy.pl/for...


Wróćmy jeszcze na moment do VW, bo diabeł, jak zawsze tkwi w szczegółach i generalizowanie czasem szkodzi. Jak powiedział Einstein: "Wszystko powinno być tak proste, jak to możliwe. Ale nie bardziej."

Cytat:
VW (...) sells fewer than 1,000 diesels a year in China


Resztę sobie doczytajcie :)

www.nytimes.com/2015/09/25/bus...

wietuch12
0
Dołączył: 2013-08-10
Wpisów: 18
Wysłane: 25 września 2015 09:52:28 przy kursie: 4,93 zł

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE BORYSZEW
  • Boryszew z 3,18 mln zł zysku netto w II kw. 2025 r., przychody spadły o 5,8 proc.
    Boryszew z 3,18 mln zł zysku netto w II kw. 2025 r., przychody spadły o 5,8 proc.

    Boryszew odnotował 3,18 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kwartale 2025 r., wobec 38,94 mln zł rok wcześniej. Przychody spadły do 1 231,14 mln zł z 1 306,42 mln zł rok wcześniej – podała spółka w raporcie.

  • Fiasko ABB. Akcjonariusz Boryszewa nie sprzedał akcji
    Fiasko ABB. Akcjonariusz Boryszewa nie sprzedał akcji

    Unibax - akcjonariusz Boryszewa posiadający 37 654 159 akcji, reprezentujących 15,69 proc. ogólnej liczby głosów w spółce - nieskutecznie zakończył proces przyspieszonego budowania księgi popytu (ABB), którego celem była sprzedaż łącznie do 24 mln sztuk zdematerializowanych akcji zwykłych na okaziciela Boryszewa.




274 275 276 277 278

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,380 sek.

rtfcogqz
fqoyqcev
wpwjxzob
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
gumegepu
qdufnmlz
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat