PARTNER SERWISU
baggfsho
147 148 149 150 151
aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 30 października 2015 20:36:56 przy kursie: 26,60 zł
Najlepsza narracja
Najlepsza grafika
Najlepszy moment w grze
Studio roku
Najlepsza gra roku

Absolutna dominacja Wiedżmina 3.
Myślę, że 1 miejsce w kategorii najlepsza grafika możemy zadedykować jednemu z użytkowników...
Edytowany: 30 października 2015 20:39

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 3 listopada 2015 12:39:18 przy kursie: 26,98 zł
Analitycy: CCC do WIG20, CD Projekt do WIG30
www.bankier.pl/wiadomosc/Anali...

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 3 listopada 2015 23:25:32 przy kursie: 26,98 zł
Najnowsza rekomendacja BZWBK: 29 zl za akcję, 7.5 mln gier sprzedanych w 2015 roku.
biznes.pap.pl/pl/news/pap/info...

Teraz pytanie: jak na światlo dzienne można wypuszczać równie bzdurne dane co do prognozowanej w 2015 roku sprzedaży, gdy wiadomo już, że do końca czerwca zdążyło rozejść się 6 mln kopii ?
1.5 miliona sztuk Wiedźmina 3 na na PS4, PC i Xone w okresie lipiec-grudzień ? Naprawdę BZWBK ?


Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 4 listopada 2015 07:30:20 przy kursie: 26,98 zł
Dokładnie, a na dodatek podwyższyli wycenę o ponad pół mld, zakładając ten sam poziom sprzedaży co w poprzedniej reko, argumentując, że będą wyższe marże. I to mając już dokładne info o budżecie Wieśka3, który był dużo wyższy niż prognozowany...Liar

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 5 listopada 2015 16:10:01 przy kursie: 26,65 zł
Jak ta umowa Platige:

newconnect.pl/?page=1045&p...

ma się do praw autorskich posiadanych przez CDProjekt?

ZbigniewZ
0
Dołączył: 2015-05-15
Wpisów: 73
Wysłane: 5 listopada 2015 19:08:19 przy kursie: 26,65 zł
CDP nie posiada praw do ekranizacji.

darektomczyk
4
Dołączył: 2013-12-06
Wpisów: 88
Wysłane: 6 listopada 2015 13:27:29 przy kursie: 26,55 zł
Do ekranizacji nie, ale do marki The Witcher i owszem. Na forum Platige wrzuciłem stosownego linka z wypowiedzią Kiciaka.

ZbigniewZ
0
Dołączył: 2015-05-15
Wpisów: 73
Wysłane: 7 listopada 2015 00:35:10 przy kursie: 26,55 zł
Film bedzie się nazywal Geralt of Rivia albo Mr G lub cos takiego amerykanskiego :) Jeżeli nie zostanie władowane w niego przynajmniej kilkadziesiąt mln$ to będzie kiepski.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 12 listopada 2015 19:37:34 przy kursie: 24,32 zł
I co? Nikt nic? Żadnego słowa komentarza do wyników? Skoro nikt nic nie pisze, to zastanawiam się, czy warto robić omówienie wyników...

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 12 listopada 2015 20:18:36 przy kursie: 24,32 zł
Myślę, że dobrze skomentował to Nielubowicz. Analitycy nie docenili potencjału kasowego przed premierą. Teraz przeszacowali możliwości sprzedażowe w okresie wakacyjnym. Obecny kwartał przyniesie zdecydowanie lepszy wynik. Dopiero teraz wczytam się głębiej w raport :]


Rentag
0
Dołączył: 2015-01-27
Wpisów: 7
Wysłane: 12 listopada 2015 20:32:11 przy kursie: 24,32 zł
Rzeczywiście- ta cisza jest dość wymowna:)

Nie mniej jednak, spółka wydaje się stabilna (mocne tytuły i gog) i mam nadzieję, że w dłuższej perspektywie da powód do radości. Tak się składa, że moim zdaniem jest to chyba jedyna firma w polskim game devie, na którą można liczyć w przypadku jakości tytułów. Zgadzam się, że kurs (póki co) nie odzwierciedla tego, ale studia takie Bloober czy CI games mają mniej do zaoferowania dla oddanych graczy (potencjalnych klientów).

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 12 listopada 2015 22:17:21 przy kursie: 24,32 zł
Kolejny tytuł gry roku:
www.trustedreviews.com/news/ga...
Produkt jest najwyższej klasy i uważam, że wyniki za 4 kwartał to potwierdzą. Zaksięgowanie sprzedaży Expansion z okresu czerwiec-grudzień pozwoli według mnie na osiągnięcie w sumie wyniku minimum 100 mln zł zysku netto.

tomasz321
54
Dołączył: 2013-10-13
Wpisów: 210
Wysłane: 13 listopada 2015 06:59:03 przy kursie: 24,32 zł
CDProj to niewątpliwie jest jedna z najbardziej emocjonujących spółek na GPW - wielkie nadzieje na produkt najwyższej światowej klasy, wielkie zyski spółki, samą spółkę i wreszcie na zarobienie bardzo, bardzo dużo na kursie akcji. Związane jest to pewnie z tym iż na spółce siedzi dużo spekuły. Pewnie takie odejście od konsensusu rynkowego na wynikach to dla niektórych jak zarobić bejsbolem w głowę - ale z łatwością można przecież sobie wyobrazić przegięcie w druga stronę - być może po IV kw jeśli wyniki będą znacznie lepsze od konsensusu - wystrzał radości i euforia.

Podsumowując - kto ma spółkę w portfelu długoterminowo musi się liczyć z bujaniem i to dużym -przecież w tym roku bywały 20% dzienne zmienności. Albo przyjmuje się prawdopodobieństwo , że wchodzi się w spółkę w której ludzie robią jedną z najlepszych gier na świecie, są świadomi okresu życia produktu, marketingu, podtrzymywania zainteresowania - wreszcie mogą generować dobre zyski i od tego jak duże to prawdopodobieństwo tak należy dostosować jej % udział w portfelu- albo dać sobie spokój.

Niezwykle ważny moim zdaniem będzie test IV kw- jak sprzedaje się sama gra, wydany dodatek i na ile pozwoli to (wraz z kolejnym dodatkiem) funkcjonować firmie w 2016r - czyli bez żadnej spektakularnej premiery.

tomasz321
54
Dołączył: 2013-10-13
Wpisów: 210
Wysłane: 13 listopada 2015 07:03:06 przy kursie: 24,32 zł
anty_teresa napisał(a):
I co? Nikt nic? Żadnego słowa komentarza do wyników? Skoro nikt nic nie pisze, to zastanawiam się, czy warto robić omówienie wyników...


Nie zastanawiaj się tylko bierz do pracy :)

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 13 listopada 2015 08:36:16 przy kursie: 24,32 zł
Wiesław dostał z taboreta – analiza techniczna CD Projektu w porannym Wykresie dnia.


kliknij, aby powiększyć


Szczegółowe omówienie sytuacji w serwisie Wiadomości SW:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/w...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 14 listopada 2015 18:21:40 przy kursie: 22,48 zł
Kolejne 6 nominacji dla Wiedźmina 3, w tym do tytułu Game of the Year:

www.vg247.com/2015/11/13/the-g...

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 19 listopada 2015 15:10:43 przy kursie: 22,71 zł
Anty_teresa: doczekamy się tej analizy raportu czy może poddałeś się ? blackeye

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 19 listopada 2015 15:46:49 przy kursie: 22,71 zł
No dobra... Macie!

Omówienie sprawozdania finansowego GK CD Projekt SA po 3 kwartale 2015r.

Wyniki CD Projektu są lekko poniżej oczekiwań. Oczywiście oczekiwania te są bardzo różne, w szczególności jeśli chodzi o grupy inwestorów. Rozczarowani są analitycy pokrywający spółkę, ale prawdopodobnie także część drobnych inwestorów widząca dynamiczną obniżkę wyników w ujęciu kwartał do kwartału. Czy słusznie? Chyba nie do końca. Jedno jest pewne - wyniki wypadły poniżej konsensusu który zakładał przychody na poziomie 134 mln zł i EBIT w kwocie 86 mln zł. Mamy więc rozjazd na sprzedaży w wysokości 20 mln zł, natomiast w wyniku operacyjnym 34 mln zł. A zatem rynek oczekiwał wyższej sprzedaży i w szczególności wyższej rentowności. W poniższym omówieniu postaram się poszukać przyczyn tej rozbieżności.

Na początek proponuję analizę segmentu dystrybucji elektronicznej.


kliknij, aby powiększyć


Przychody segmentu wyniosły 21 mln zł w porównaniu do 44,8 mln w poprzednim kwartale i 14,3 mln przed rokiem. Marża zysku brutto pozostała na poziomie zbliżonym do poprzedniego kwartału, czy 3 kwartału 2014 r. i wyniosła 36 proc.

Jednak przez segment przechodzi także sprzedaż trzeciej części Wiedzmina, co zaburza zachowanie sprzedaży elektronicznej GOG. Z wyłączeń pomiędzy segmentami, przy założeniu rentowności segmentu GOG jak dla innych produktów, da się oszacować przychody zrealizowane na sprzedaży 3 części kultowej gry przez GOGa.
Okazuje się, że sezonowa obniżka przychodów skorygowanych była w tym roku wyższa niż w 2014r czy 2013 – 39 proc. vs. 33 proc. i 34 proc. Z drugiej strony mimo, że spadek jest wyraźnie wyższy, to przekłada się raptem na skorygowane przychody segmentu niższe jedynie o 2 mln zł, co przy rentowności brutto wynoszącej 36 proc. daje w efekcie nieznaczące efekty dla wyniku.

Znacznie więcej widać po sprzedaży Wiedźmina przez ten segment. Sprzedaż spadła z 13,7 mln w poprzednim kwartale do raptem 1,8 mln obecnie - 7 krotnie, a jak widzieliśmy wyżej, sama sezonowość odpowiada raptem za 30-40 proc spadku sprzedaży. Wobec powyższego oczyszczony z sezonowości spadek sprzedaży wyniósł 4,8 raza. To dość sporo, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę rozliczanie w poprzednim kwartale preorderów.

Proszę zauważyć, że dla konkurencyjnej spółki – 11Bit Studio i jej gry This War of Mine – spadek sprzedaży wyniósł 2,4 raza i to bez eliminacji efektu sezonowości ( gra ukazała się w 4 kwartale – najlepszym dla branży gier). A zatem nie można zgodzić się z Prezesem, że to analitycy nie docenili wpływu sezonowości na sprzedaż - Wiedźmin sprzedawał się znacznie gorzej we własnym kanale elektronicznym, niż można było zakładać nawet uwzględniając efekt sezonowości sprzedaży. Oczywiście niebagatelne znacznie ma tutaj polityka cenowa spółki, która może zaburzyć proporcje

Dość wysokie okazały się także koszty sprzedaży segmentu GOG – 4,4 mln zł wobec 1,8 mln w 1 kwartale przy podobnej wielkości sprzedaży. Sumarycznie (po wyłączeniu Wiedźmina) można było przeszacować wynik okresu o góra 3 mln zł. A zatem 30 mln przypada na segment produkcji gier.

Zanim przejdziemy do jego stricte omówienia trzeba wyjaśnić, że sprzedaż w tym segmencie pochodzi ze sprzedaży licencji do dystrybutorów i lokalnych wydawców, a także tantiem od sprzedanego egzemplarza. W dniu premiery księguje się całość ze sprzedaży licencji i potem zgodnie z raportami sprzedażowymi od dystrybutorów rozlicza się należne przychody z tantiem. I znów taka forma sprzedaży musi się różnić od tego co widzieliśmy np. przy premierze Wiedźmina 2 na Xboxa, czy w spadku spadków TWOM spółki 11B: 2,5-3,2 krotny spadek sprzedaży względem kwartału premiery.


kliknij, aby powiększyć


W przypadku Wiedźmina 3 mamy spadek znacznie większy – 4,8 raza, przy czym mowa o spadku niewyrównanym sezonowo, a o spadku według danych nominalnych. W tym miejscu warto sięgnąć/wrócić do najświeższej rekomendacji, która będzie stanowić pewne tło dla oczekiwań.
Nie wdając się w szczegóły dotyczące liczby sprzedanych kopii warto zauważyć, że analitycy BZWBK oczekiwali od spółki w drugim półroczu przychodów na poziomie 227 mln zł i wyniku operacyjnego w kwocie 134 mln – rekomendacja wydana po wynikach za 1H2015.

A zatem oczekiwano, że rentowność operacyjna mocno wzrośnie mimo spodziewanego znacznego spadku sprzedaży. W normalnej działalności byłoby to zupełnie nie logiczne, ale…
Ale przecież dystrybutorzy finansowali znaczące koszty marketingu i była mowa o tym, że dystrybutorzy odbiorą najpierw sobie koszty związane z promocją – najpewniej przez niższą efektywną cenę. Rynek wydawał się sądzić, że po rozliczeniu nakładów rentowność wzrośnie na skutek zwiększenia efektywnej ceny sprzedaży.

Tak się jednak nie stało – marża brutto na sprzedaży wyniosła 78 proc. i była niemal tożsama z raportowaną w poprzednim kwartale – 79 proc. A zatem przestrzelone wydawały się prawdopodobnie oczekiwania dotyczące rozliczenia kosztów i efektywnej ceny sprzedaży.

Przy analizie segmentu warto zwrócić uwagę jeszcze na dość wysokie nadal koszty sprzedaży, czyli głównie koszty marketingowe – 8,6 mln. To jednak dziwić nie powinno skoro gra była wcześniej w sprzedaży raptem niecały miesiąc, a do sprzedaży miał wejść niebawem pierwszy dodatek do gry.

Spółka wykazała w raportowanym okresie zysk operacyjny na kwotę 51 mln zł, czyli można powiedzieć, że kwartał nie wypadł okazale. Natomiast fajerwerków w wynikach nie należało oczekiwać, tym bardziej, że nie znamy szczegółów dotyczących rozliczeń z dystrybutorami. Być może zakładany wzrost rentowności nastąpi w przyszłym kwartale dzięki czemu prognozy analityków z rekomendacji na cały rok zostaną wykonane.

Przepływy operacyjne wyniosły w raportowanym okresie 132 mln zł - to kwota bardzo podobna do tej raportowanej kwartał wcześniej 137 mln zł. Choć Prezes Nielubowicz mocno cieszył się z takiego wyniku, to warto mimo wszystko zauważyć, że w całym okresie sprzedaży spółka pokazała wynik operacyjny na kwotę 363 mln zł, natomiast wpływy gotówkowe z działalności operacyjne były o prawie 100 mln niższe. Oczywiście spółka przez wynik rozlicza koszty gotówkowe poniesione we wcześniejszych okresach, ale pamiętajmy także, że we wcześniejszych okres dystrybutorzy wpłacali do CDR zaliczki na finansowanie produkcji. W przepływach operacyjnych nie widzę nic czego nie można byłoby oczekiwać.


kliknij, aby powiększyć


Przed nami najważniejszy prócz premiery okres dla branży – czwarty kwartał. W okresie tym spółka rozpozna przychody ze sprzedaży pierwszego płatnego dodatku – Serce z kamienia. Przyjmowanie zamówień rozpoczęło się 8 września, w tym także przez dedykowaną stronę i GOGa, a skoro nabywcy wpłacają gotówkę to powinniśmy już ją zobaczyć w bilansie spółki.

Rozliczenia międzyokresowe przychodów w segmencie GOG wzrosły pomiędzy kwatałami o 1,8 mln zł. Biorąc pod uwagę, że sprzedaż Wiedźmina na GOGu w trakcie okresu półrocznego można szacować na około 3 proc. to sprzedaż przedpremierową dodatku do końca września można szacować na kwotę ca 60 mln zł, co daje pewien wyznacznik w stosunku do oczekiwań.

Wydaje się także, że dystrybutorzy finansowali produkcję dodatku – pozostałe zobowiązania, które na poniższym wykresie nazwałem zaliczkami wzrosły o ponad 23 mln zł (co także wspomogło przepływy!)


kliknij, aby powiększyć


To co spółka wykazała jako przychody w 2 kwartale znalazło odzwierciedlenie jako należności w bilansie. Widać jak mocno wspomniane należności konwertowały się na gotówkę, co wzmocniło przepływy operacyjne.

Pewnego słowa komentarza wymagają także zapasy. Choć saldo zapasów mocno się nie zmieniło między kwartałami, to znacząco zmieniła się ich struktura. Przez wynik rozliczono 12,5 mln kosztów pisania Wiedzmina, natomiast produkcja w toku zwiększyła się o 10,5 mln zł. Oznacza to, że tempo prac nad dodatkami czy Cyberpunkiem pozostaje na niezmienionym poziomie – spółka nadal jest w stanie ponosić koszty produkcji gier na poziomie tylko 10 mln zł. Zakładając budżet Cyberpunka na 100 mln zł. przy obecnym tempie produkcji mamy czas realizacji 10 kwartałów, z czego 2 już leżą na zapasie. Oczywiście dochodzą do tego dodatki - krew i wino. A zatem Cyberpunka nie należy się na tą chwilę spodziewać wcześniej niż w połowie 2018 r.

Jeśli już jesteśmy przy zapasach to warto także zauważyć, że rozliczone z produkcji koszty zapasów w kwocie 12,5 mln zł. stanowią nieco ponad połowę kosztu własnego sprzedaży wykazanego w okresie: 20 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Wydaje się, że większe znacznie dla wyceny niż wynik niższy od oczekiwań mógł mieć brak przyśpieszenia prac nad nowymi tytułami pomimo znaczącego zwiększenia zasobów kapitałowych spółki.
Oczywiście bieżąca sprzedaż wyznacza pewien poziom odniesienia dla innych produkcji, ale największy potencjał dla wzrostu wartości poza oczywiście koniecznym do spełnienia warunkiem jakim jest napisanie dobrej gry, drzemie w skróceniu czasu pomiędzy premierami. Zauważmy, że wedle aktualnej wiedzy w roku 2017 będzie dziura w premierach czy dodatkach, co oznacza, że sprzedaż i wynik będzie robił głównie segment sprzedaży elektronicznej.

Skoro już o nim mowa, to warto także podkreślić fakt, że GOG notuje ostatnio stosunkowo niską rentowność. Poza kwartałem, w którym wynik segmentu pociągnął Wiedzmin ostatnie okresy zamykają się w okolicy 2-3 mln zysku. Razem daje to implikowany wynik roczny w kwocie raptem 10 mln zł i wycenę rzędu 100 mln zł. A zatem bez oczekiwanej poprawy rentowności segment ten nie stanowi istotnej części w wartości spółki. Pozostaje pytanie kiedy GOG wróci do starej rentowności i czy w ogóle się to stanie.



>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 19 listopada 2015 18:37

tomasz321
54
Dołączył: 2013-10-13
Wpisów: 210
Wysłane: 20 listopada 2015 10:30:24 przy kursie: 22,50 zł
Anty_teresa - szanuję Twoje zdanie oraz Twoje analizy ale w tym omówieniu kilka rzeczy mi nie daje spokoju.

1) Zacznijmy od tego, ze CD projekt wypuścił dopiero pierwszy tej klasy produkt jak Wiedzmin 3- wcześniejsze były to produkty raczej z niższej półki : nie było takiego marketingu, nagród, sprzedaży na światowych rynkach, przychodów itd. Chodzi mi o to ,że jeżeli w przyszłości będziemy porównywać grę Cyberpunkt 2077 i Wiedzmina 3 - będzie to porównanie jak bardziej słuszne do analizy i wyciągania wniosków - a wiec sprzedaż, ilości egz., okresy po premierze, słabsze i mocniejsze kwartały roku itp.. Teraz tego nie ma- rozumiem, ze w analizie musimy się do czegoś odnosić - ale odniesienie jest tak sobie adekwatne- moim zdaniem oczywiście.

2)wydanie gry cyberpunkt 2077 - czyli sprawa podstawowa - szacowanie je premiery po zrealizowanych kosztach - jest tez mocno dyskusyjne - ponieważ może się zdarzyć, że CDProjekt powiększy mocno zespoły i przyśpieszy tempo kosztów , może się też zdarzyć ,ze gra będzie kosztowała 80 albo 120 mln- za dużo w tym założeń, w konsekwencji otrzymujemy połowę 2018r i nie wiemy czy to słuszny wniosek - oczywiście jeśli założymy, ze metodyka liczenia jest słuszna to wniosek jest jasny i logiczny, ale - czy tak będzie tego nie wiemy, bo jeżeli zmienią się założenie o których wspomniałem - wyjdzie nam inna data

3) wreszcie cyfrowa dystrybucja GOG- na końcu omówienia wyniki roczne liczone są na podstawie dotychczasowych kwartałów, a przecież zakłada to stabilizację i brak rozwoju tego kanału dystrybucji (w co osobiście wątpię obserwując tendencję coraz większej sprzedaże usług i produktów w polsce i na świecie) a po drugie do tej pory nie było tak porównywalnego jakościowo własnego tytułu do wiedzmina 3 - czyli wracamy do rozważań z pkt.1

Być może nie mam racji- często próbuję wyszukać błędy w swoim myśleniu :), ale musiałem napisać te parę rzeczy ze swoich przemyśleń

pozdrawiam

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 20 listopada 2015 12:01:00 przy kursie: 22,50 zł
@Tomasz

Cytat:
Zacznijmy od tego, ze CD projekt wypuścił dopiero pierwszy tej klasy produkt jak Wiedzmin 3- wcześniejsze były to produkty raczej z niższej półki : nie było takiego marketingu, nagród, sprzedaży na światowych rynkach, przychodów itd. Chodzi mi o to ,że jeżeli w przyszłości będziemy porównywać grę Cyberpunkt 2077 i Wiedzmina 3 - będzie to porównanie jak bardziej słuszne do analizy i wyciągania wniosków - a wiec sprzedaż, ilości egz., okresy po premierze, słabsze i mocniejsze kwartały roku itp.. Teraz tego nie ma- rozumiem, ze w analizie musimy się do czegoś odnosić - ale odniesienie jest tak sobie adekwatne- moim zdaniem oczywiście.

Możemy się opierać tylko na tym co mamy :) Rozumiem, że chodzi głównie o sprzedaż Wiedźmina i że to pierwszy prawdziwy światowy hit, ale zachowania konsumentów pozostają raczej podobne. Światowa konkurencja ma więcej niż jedno IP, więc się do porównań nie nadaje. Dokładność szacunków oczywiście jest ograniczona, ale mimo wszystko pozwala nabrać jakiejś perspektywy. TWOM od 11B sprzedawane przez Steama moim zdaniem pasuje dobrze do porównań rozkładu sprzedaży Wieśka prze GOGa. Lepszego przykładu po protu nie ma.

Cytat:
2)wydanie gry cyberpunkt 2077 - czyli sprawa podstawowa - szacowanie je premiery po zrealizowanych kosztach - jest tez mocno dyskusyjne - ponieważ może się zdarzyć, że CDProjekt powiększy mocno zespoły i przyśpieszy tempo kosztów , może się też zdarzyć ,ze gra będzie kosztowała 80 albo 120 mln- za dużo w tym założeń, w konsekwencji otrzymujemy połowę 2018r i nie wiemy czy to słuszny wniosek - oczywiście jeśli założymy, ze metodyka liczenia jest słuszna to wniosek jest jasny i logiczny, ale - czy tak będzie tego nie wiemy, bo jeżeli zmienią się założenie o których wspomniałem - wyjdzie nam inna data

I znów. Poruszamy się tylko w takim obszarze na jaki pozwalają nam dostępne dane. Inni analitycy także zakładają na jakiejś podstawie datę premiery. Moim zdaniem spółka chciałaby to zrobić jak najszybciej, bo to przecież pieniądze. Ograniczeniem jest zespół, kasa i harmonogram. Jeśli jakieś przesłanki będą wskazywać na to, że premiera będzie szybciej to jestem pewien, że kurs zareaguje - oczywiście pod warunkiem, że np trailer nie rozczaruje.

Cytat:
3)wreszcie cyfrowa dystrybucja GOG- na końcu omówienia wyniki roczne liczone są na podstawie dotychczasowych kwartałów, a przecież zakłada to stabilizację i brak rozwoju tego kanału dystrybucji (w co osobiście wątpię obserwując tendencję coraz większej sprzedaże usług i produktów w polsce i na świecie) a po drugie do tej pory nie było tak porównywalnego jakościowo własnego tytułu do wiedzmina 3 - czyli wracamy do rozważań z pkt.1

Tak, masz rację. Wycena zakłada stabilizację, a segment będzie rósł. Jednak nawet jak urośnie dwukrotnie przy tej rentowności, na co wydaje się, że potrzeba paru lat, to i tak będzie stanowił marginalną część kapitalizacji. Ważniejszy dlatego jest powrót do marży.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




147 148 149 150 151

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,255 sek.

iwvuwzos
sckgqtav
bvjsslyt
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
lqnciwzs
jpcsjvji
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat