pixelg
11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 481,20 zł (-0,46%) 23-06-2021 10:04
baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 10 maja 2016 17:01:27 przy kursie: 70,00 zł
c15d napisał(a):

Po trailerze TWOM-a tez niewielu potrafiło oszacować sukces. Mówiło się nawet o "grzebaniu w śmieciach". Duże znaczenie ma tez renoma studia i reklama. I to na chwilę obecna próbuje oszacować. Gdyby np. Rockstar zapowiedział teraz GTA VI i mocno go promował to sprzeda się czy nie? Moim zdaniem pewna ilość sprzeda się na pniu niezależnie od jakości samej gry.

Niezależnie o czym będzie gra i jakiej jakości szukam atutów spółki które pomogą zwiększyć kapitalizację. Kiedy to robić? Po premierze i pokazaniu rankingu sprzedaży na Steamie? Raczej będzie za późno.

Zresztą na kursie widać małą zmienność ostatnio, co świadczy moim zdaniem o braku zdecydowania.

Ciekawe jak sam oszacowałeś sukces TWOM ja go nie doceniłem ale nie przeszkadzało mi to dokupować nieco przed premierą.
Sam znam z forum 2 userów którzy mocno wierzyli w projekt i mógłbym im zazdrościć , że ktoś mi znany wszedł na około 100% ale sam nie zwiększałbym zaangażowania. Nigdy nie wkładam zbyt dużej części w jeden papier bez względu na perspektywy.... Na Giełdzie nigdy nie ma pewników.
Pod informację o wydaniu GTA VI nie kupiłbym ich akcji...... GTA IV był totalną porażką firmy.
Ja sam zacznę ostrożnie rozważać ale dopiero po Nowym Roku. Dla mnie jednak nie ma to znaczenia bo nie zmieni to mojego zaangażowania .
DCF już kiedyś Teresa przedstawiał na danych proponowanych przez Scarrego. Twoje mrzonki jakoś nie mają nic wspólnego z DCF o ile mi wiadomo - no chyba , że coś się zmieniło w założeniach liczenia DCF.
Porozmawiajmy o jakiś bardziej realnych rzeczach niż marzenie jaka sprzedaż byłaby dobra.
Ja chciałbym aby sprzedało się tyle co Snipera 1 (2,5-3mln) ..... tylko aby gra była dużo lepszej jakości ...Angel wave Ale jakie to ma teraz znaczenie.
Kluczowa jest
- właściwa tematyka
- świetna jakość i grywalność
- bardzo dobre przyjęcie przez rynek
to tylko i aż tyle aby odnieść sukces.
Na razie nie znamy żadnego składnika. Zalecam więc ostrożność w fantazjach.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 10 maja 2016 17:07

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 10 maja 2016 17:38:15 przy kursie: 70,00 zł
@baks

dwie kwestie odnośnie wiedźminów.

1. To był wtedy zupełnie inny rynek, zupełnie inne marże na PC ( a W1 i W2 na nim się skupiały) a gry były hitami które zbudowały podwaliny "know how" i finansowe pod mega hit W3.

2. To,że W1 tak słabo zarobiło wynikało z małych marż i dużych kosztów produkcyjnych 10 mln $ to nie w kij dmuchał, a taki był budżet W1 i dlatego ciężko im było zarobić konkretniejsze kwoty nawet jak w rok sprzedali 1 mln kopii. Koszty się nie zwróciły przez długi okres bo marże były zdecydowanie mniejsze, niż obecnie w cyfrowej dystrybucji na PC, a cyfryzacja w sprzedaży już na konsolach też się zaczyna rozpychać. To będzie też pozytywny czynnik dla produktów 11 bit ,które maja nie być wielkimi blockbusterami z olbrzymimi kampaniami marketingowymi. Małe gry coraz mocniej tez dają o sobie znac na konsolach i jak w przypadku PC ich kreatywność też zaczyna mieć znaczenie.

I tu dochodzimy do produkcji CIG może on był i ładnie zrobiony ale kreatywności w niej było jak na lekarstwo, wybierałeś drogę A czasami drogę B , ale wszytko skupiało się na rozwałce i tyle, mało świeżości i polotu, to dlatego też GF VIVIDa nie zdobył popularności u komórkowców, bo co z tego że ładnie wygląda jak gra schematyczna do tego krótka.

Ja trzymając papiery 11 bit wierzę w ich potencjał kreatywny, sądzę że są zdolni tworzyć nietuzinkowe produkty takie jakim był TWoM, wzbudzające bardzo duże emocje u graczy, jeśli do tego formuła industraila będzie bardziej komercyjna , świat dużo bardziej otwarty i bardziej losowy niż w TWoM, to nie widzę powodu żeby poważnie się martwic o sprzedaż produktu, sądzę że startując szybko na wszystkie 3 platformy powinien pobić sprzedaż ilościowo tą jaka zaliczył TWoM. Jeśli tylko powtórzy wynik 1 mln sprzedanych kopii to z racji wyższej ceny przychody powinny być ok 1.5 raza wyższe niż te jakie osiągnęli z TWoM. Natomiast przy sprzedaży np 1.5 mln kopii w 15 miesięcy( 1 mln na PC i 500 k na obie konsole) przychód powinien wynieść ok 90 mln PLN przy założeniach: 15$ średni przychód z kopii dla 11 bit z tego okresu ; średni kurs $ to 4 PLN.

Czyli 1.5 mln ( kopii) * 15$ * 4 = 90 mln PLN.

Oczywiście będą tez gry z LP, a spółka będzie pewnie się mocniej rozwijała operacyjnie i produkcyjnie nadal.

To są tylko jakieś możliwe założenia , ale kupując dany walor długoterminowo, musisz tez jakieś własne założenia mieć , inaczej to tak jakbyś w toto-lotka grał na chybił trafił , a to już nie jest inwestowanie tylko ślepy traf, gdy nie interesujesz się rożnymi możliwymi scenariuszami mogącymi się zdarzyć na twoim wybranym walorze.
Edytowany: 10 maja 2016 17:57

c15d
3
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 10 maja 2016 18:04:51 przy kursie: 70,00 zł
@baks

O czym Ty piszesz człowieku...

GTA IV było porażką? Może było słabą grą, tego nie wiem bo nie grałem ale jesli chodzi o sprzedaż proszę bardzo:

www.gram.pl/news/2008/06/06/wy...

Chciałbym aby Industrial się tak sprzedał...

Poza tym NIGDZIE nie napisałem że gra będzie hitem! Szacuje tylko jaki musiałby być poziom sprzedaży gry w różnych scenariuszach spadku/utrzymania/zwiększenia kapitalizacji. Gratuluje jeśli jesteś takim znawca że po trailerze jesteś w stanie oszacować sprzedaż, ja nawet nie próbuje. Ale wierze że spółka zna się na swojej robocie i szukam mocnych stron które pomogą osiągnąć sukces.

>> Ponad 160% zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl


c15d
3
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 10 maja 2016 18:06:56 przy kursie: 70,00 zł
Poza tym DCF to zdyskontowane przepływy pieniężne a skąd chcesz mieć przepływy z przyszłych okresów bez zakładania sprzedaży?

soonny
0
Dołączył: 2010-08-28
Wpisów: 179
Wysłane: 10 maja 2016 20:44:17 przy kursie: 70,00 zł
Dziś ruszyła kampania na KS związana z ukazanie się wersji planszowej w przyszłym roku, co się tam dzieje !!!

www.kickstarter.com/projects/a...

topfacet
15
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 2 646
Wysłane: 11 maja 2016 01:19:12 przy kursie: 70,00 zł
Fajnie się ten projekt prezentuje king

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 11 maja 2016 01:29:35 przy kursie: 70,00 zł
c15d napisał(a):
@baks

O czym Ty piszesz człowieku...

GTA IV było porażką? Może było słabą grą, tego nie wiem bo nie grałem ale jesli chodzi o sprzedaż proszę bardzo:

www.gram.pl/news/2008/06/06/wy...

Chciałbym aby Industrial się tak sprzedał...

Poza tym NIGDZIE nie napisałem że gra będzie hitem! Szacuje tylko jaki musiałby być poziom sprzedaży gry w różnych scenariuszach spadku/utrzymania/zwiększenia kapitalizacji. Gratuluje jeśli jesteś takim znawca że po trailerze jesteś w stanie oszacować sprzedaż, ja nawet nie próbuje. Ale wierze że spółka zna się na swojej robocie i szukam mocnych stron które pomogą osiągnąć sukces.

No właśnie o czym my dyskutujemy
mieszacie różne wątki
najpierw piszecie o znanej marce .... i o gwarancji sukcesu związanego z marką.
Jaka marka - 11bit jest już rozpoznawalny na rynku przez wielu ale do znanej marki jeszcze sporo brakuje .... chyba kilku udanych dużych produkcji.
Znaną marką teraz można już nazwać CDRed ale 11bit rozpoznawalną.
Tak czasy teraz są nieco inne ale zawsze świat będzie szedł do przodu. Za kilka lat też będzie inna rzeczywistość. Mam nadzieję, że i 11bit będzie już dużo większą spółką - ale to tylko nadzieje.
Aby mi ktoś nie zarzucał zmiany frontu - jako zwolennik spółki jestem także zwolennikiem chociaż podstaw realizmu. Uważam, że spółka odniesie sukces ale nie wiem czy Industrial będzie mega hitem czy może będzie kilka kolejnych gier o stopniowo rosnących przychodach. Nikt tego nie jest w stanie przewidzieć .... no może Zarząd widząc produkcję może szacować poziom możliwego sukcesu. Jak jednak pamiętamy sami niedoszacowali (przynajmniej oficjalnie) skali sukcesu.
Jestem za sukcesem ale to jak ocenianie połowu gdy jeszcze nie ma się ani łódki ani sieci a może jak wskazanie na mapę (i decyzja "tu znajdę kandydatkę na żonę") a nie wiadomo czy tam mieszka ktokolwiek poza hienami ....
Można puszczać wodze fantazji a co gdy się okaże, że spółka zrezygnowała z produkcji Industriala - mało realne ale prawdopodobne. Może pensje Zarządu będą tak rosły, że braknie na produkcję to także mało realne ale słyszy się takie głosy. Zalecam liczenie zysków najlepiej po premierze a najwcześniej po trailerze.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 11 maja 2016 01:39:17 przy kursie: 70,00 zł
c15d napisał(a):
Poza tym DCF to zdyskontowane przepływy pieniężne a skąd chcesz mieć przepływy z przyszłych okresów bez zakładania sprzedaży?

Założenia sprzedaży powinny być realne a na czym Ty opierasz te założenia jak nie wiadomo nawet jaka to będzie gra. Tak samo możesz założyć, że wygrałbyś ostatnią kumulację w LOTTO gdybyś zagrał. Ja nie grałem - bo zakładałem, że nie wygram - a Ty ?
Tak samo z 11bit. Mam akcje, bo liczę na sukces ale nie potrafię realnie ocenić coś czego nie ma.
DCF Teresa liczył o ile pamiętam nie tylko po trailerze ale nawet po premierze.
Rozumiem, że jesteś w stanie już oszacować sprzedaż GTA VI, NFS xxx czy FIFA 2017 , Witchera 4, Snipera 3 i 4. Tyle, że w tych przypadkach można się opierać na znanej sprzedaży ich poprzedników a Industrial to nowy gatunek w stajni 11bit.
Przypomnij sobie jak ciężko szło W1 czy W2 a Sniper 1 czy 2. Każdy nowy brand jest pewny ryzykiem porażki jak chociażby LoF CIG. Niby dobry produkt ale wielu liczyło na dużo więcej także spółka.
Łatwiej zrobić kontynuację znanego już i udanego produktu. Industrial jest nowym produktem i dużo większym niż poprzednie. Więc zobaczmy najpierw co to będzie.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 11 maja 2016 18:02:31 przy kursie: 70,00 zł
@ baks

Jeśli chodzi o założenia , to najlepiej opierać się na założeniach samej spółki . Oni teoretycznie powinni najlepiej wiedzieć jak te założenia określać, bo ma mają znacznie większą na temat nowego produktu niż zwykły szary akcjonariusz. Więc poczytaj co piszą o industrialu i założeniach potencjalnych jego sprzedaży w stosunku do TWoM i sprawdź jaką sprzedaż miał TWoM. Przecież to proste jak drut i nie rozumiem po co sobie komplikować życie. Oczywiście założenia mogą się nie sprawdzić i może być gorzej i to się nazywa ryzyko. Każdy już indywidualnie musi sam określać stopień ryzyka lub tego że jednak założenia spółki się sprawdzą. Najlepiej to robić patrząc na historię , czy spółka zawodziła czy wręcz przeciwnie miło zaskakiwała w swoim rozwoju i sprzedaży swoich produktów. Tak tez będzie i po industrialu, bo nawet jeśli on się świetnie sprzeda nadal będzie ryzyko tego czy kolejny produkt będzie równie dobry lub nawet lepszy. Nic w tej kwestii czynnika niepewności się nie zmieni. Zmienić może się to ile spółka będzie miała zasobów pieniężnych , jaki będzie jej dalszy rozwój i jaka będzie jej wartość po wypuszczeniu industriala a przed wypuszczeniem kolejnego flagowca.

Reasumując założenia spółki są takie :

industrial z racji większej gry, bardziej komercyjnej formuły gry oraz nadal niosącej ze sobą dużą dawkę emocji powinien mieć większy potencjał sprzedażowy niż TWoM. To oznacza że powinni sprzedać więcej niż 1 mln kopii w 14 miesięcy. W dodatku cena podstawowa będzie większa niż TWoM co spowoduje w tym ich biznes-planie większe wpływy ze sprzedaży każdej kopii. Jeśli uważasz ICH założenia za fantasmagorie to znaczy że w twoje ocenie 11 bit studio ściemnia i wtedy masz problem. Jeśli się nie wierzy zarządzającym to powinieneś sprzedać akcje, szczególnie jeśli traktujesz je długoterminowo.Zaufanie to podstawa w spólnych interesach szczególnie długoterminowych a będąc akcjonariuszem, jesteś też uczestnikiem tego biznesu.

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 11 maja 2016 23:11:53 przy kursie: 70,00 zł
@jurroe

Sam liczę na sukces spółki od ponad 5lat i rezultat jest więcej niż satysfakcjonujący.
Można zakładać, że gra ma szanse na sprzedaż zbliżoną do TWOM a sam liczę na większą. Nie ma jednak żadnej recepty na sukces. Jest tylko twórcza praca nad jak najlepszym produktem .... i to robią.
A końcowy efekt i tak zweryfikują gracze nabywcy. Nie można wykluczyć, że gra odniesie podobny sukces a to na koniec 2018 może dać 1,5-2mln szt a może i więcej ale jak to ocenić nie znając nawet gatunku nie mówiąc o klimacie gry. W jakiś sposób trzeba weryfikować założenia. Jak wiem z historii zdecydowana większość gier nawet dużych bardzo znanych wydawców nie jest hitami i bywa, że jest problem nawet ze zwrotem nakładów.
Tutaj patrząc na przykład TWOM jest szansa (całkiem spora) , że dość łatwo będzie o zwrot nakładów.
Sam bym chciał aby nakłady znów się zwróciły w premierowy weekend. Jak jednak zweryfikować zlany spółki przecież nikt nie jest nieomylny. Ja sam bardziej niż na pojedyncze wystrzały (jak TWOM) bardziej liczę na systematyczny wzrost przychodów. Nie mam nic przeciwko temu aby każda kolejna gra sprzedawała się coraz lepiej (nawet na to liczę). Na razie jednak są to tylko domysły i marzenia. Pewnie, że realne ale na razie wcale nie takie pewne. Nie dziwię się, że spółka tak ukrywa grę. Jeśli będzie sukces podobny lub większy niż TWOM to pewny jest cały wianuszek kontynuacji a to otworzyłoby spółce Eldorado. Tylko czy gra faktycznie trafi w gusty tego nigdy nie da się przewidzieć. Także ufam w świetny instynkt braci Miechowskich i Zarządu ale na razie nie wiemy nic.
Niestety wchodząc w Giełdę większość kart z talii oddaje się innym. Z Giełdą bawię się od debiutu Banku Śląskiego więc już sporo różnych szlifów zdobyłem. Sporo rozczarowań i sukcesów.
Przykład takiego Hawe pokazuje, że nie każda strategia popłaca.
Już w 2010 ostrzegałem huraoptymistów (chyba na Parkiecie), że kurs po 5zł to wydmuszka widząc z dość bliska strukturę firmy. Tu na szczęście mamy doświadczonych wyjadaczy z branży więc dlatego jestem, bo widzę spore szanse. Nie da się jednak zagwarantować hitu Industrial - bo to gracze kupują gry.Angel
Niejedna spółka musiała ostro weryfikować założenia zysków - 11bit ostatnio robił to w górę i oby tak dalej. Mnie usatysfakcjonuje wzrost przychodów i zysków 2018/2015 o 50-60%.
Wszystko ponad będzie mega bonusem. Wydaje mi się, że spółka liczy na co najmniej 2 razy wyższy wynik ale należy podchodzić ze spokojem. Gdy ma się mniejsze oczekiwania jest milej.Dancing
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)


rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 12 maja 2016 01:14:37 przy kursie: 70,00 zł
jurror napisał(a):
Jeśli chodzi o założenia, to najlepiej opierać się na założeniach samej spółki... Więc poczytaj co piszą o industrialu i założeniach potencjalnych jego sprzedaży w stosunku do TWoM i sprawdź jaką sprzedaż miał TWoM. Przecież to proste jak drut i nie rozumiem po co sobie komplikować życie.


Proste jak drut? Doprawdy? A nie zauważyłeś, że w ostatnich tygodniach sama spółka zaczęła dużo chłodniej podchodzić do tematu potencjału Industriala? Przeanalizujmy sobie ostatnie mniej lub bardziej formalne komunikaty ze strony spółki.


Zacznijmy od filmu z konferencji.
www.youtube.com/watch?v=rOZkyh...

W okolicach 15:35 Prezes zaczyna mówić o potencjale Industriala. Powtarza to co usłyszeliśmy na konferencji w 2015, ale w 15:55 szybko dodaje coś czego wcześniej nie słyszeliśmy - „Ale zobaczymy co przyszłość pokaże…”. Ciekawe wtrącenie, prawda? W ostatnim roku z takich luźno rzuconych zdań często dowiadywaliśmy się o spółce więcej, niż z oficjalnych raportów.


A teraz zerknijmy bezpośrednio do prezentacji z konferencji.
ir.11bitstudios.com/dokumenty/...

Na przedostatniej stronie znajduje się Disclaimer, którego, tradycyjnie, pewnie nikt nie przeczytał. Szczególnie rzucają się w oczy poniższe zdania:

Cytat:
„Nie należy dla jakichkolwiek potrzeb polegać na informacjach zawartych w niniejszej prezentacji, ani też zakładać, że informacje te są kompletne, ścisłe lub rzetelne. Wszelkie założenia czynione są wyłącznie na własne ryzyko.”

oraz

Cytat:
„11 bit studios, jego podmioty powiązane oraz zarząd i pracownicy nie przyjmują żadnej odpowiedzialności za bezpośrednie, pośrednie lub wynikowe straty lub szkody, jakie mogą powstać w związku z wykorzystywaniem niniejszego dokumentu lub informacji w nim zawartych.”



Następnie możemy zerknąć na forum inwestorskie, i po krótkiej lekturze wpisów Rzecznika spółki z ostatnich tygodni wyłowić dwie ciekawe informacje:

1) Po pierwsze Rzecznik oficjalnie przyznał, że powodem dla którego spółka chomikuje kasę, jest chęć posiadania rezerw na wypadek ewentualnej wtopy.

2) Po drugie, Rzecznik zaczął zachęcać akcjonariuszy do uważnej lektury rozdziału „Czynniki Ryzyka” w prospekcie emisyjnym spółki.


A teraz przyjrzyjmy się zachowaniu insiderów. Nad grą od dłuższego czasu pracuje spore grono ludzi, a mimo to nie ma wśród nich chętnych do zakupu akcji spółki. Skoro gra jest taka oh-ah, i ma tak ogromny potencjał, to dlaczego pracownicy nie kupują akcji? Dlaczego Pan Rzecznik nie kupił sobie większego pakietu akcji w „promocyjnej” cenie? Przecież jest starym giełdowym wygą z „Parkietu”, więc chyba nie przepuściłby takiej „okazji życia”?


Warto zauważyć ciekawą koincydencję - przez systematyczne przekładanie premiery Industriala, data jego wprowadzenia na rynek zaczęła się nakładać z emisją akcji z programu motywacyjnego. Zakładając czapeczkę miłośnika teorii spiskowych, można zacząć spekulować, czy przypadkiem w tych wszystkich obsuwach nie chodzi właśnie o to? O to, by przed premierą inwestorzy w swym owczym pędzie odebrali akcje po jak najwyższych cenach, a później niech się dzieje wola boska. Do spółki nikt nie będzie mógł mieć pretensji, bo przecież już od jakiegoś czasu dość klarownie informuje o ryzykach. To że niektórzy wolą ich nie dostrzegać nie jest już jej problemem.



W tym kontekście warto też sobie przypomnieć, że spółka już w przeszłości publikowała pod emisję akcji bardzo ambitne prognozy przychodów i zysków:

www.newconnect.pl/index.php?pa...

Które później musiała korygować w dół:

www.newconnect.pl/index.php?pa...

By ostatecznie nie dotrzymać nawet tych mocno przyciętych prognoz:

www.newconnect.pl/index.php?pa...




Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 12 maja 2016 07:52:45 przy kursie: 70,00 zł
rockq@ juz myślałem że wyjechałeś na szparagi do Niemiec i dlatego nie piszesz. Przepraszam za żarcik. To co napisałeś jest ok tylko mozna to zastosować do każdej spółki na GPW, no prawie każdej. Uczciwy zarząd musi ostrzegać o ryzyku i chłodzić nastroje bo to jest przecież firma która wypuszcza na rynek produkty bez gwarancji sukcesu więc trąbienie o możliwym mega sukcesie przed premierą zostawił bym CIG lub innym spółkom jakich na naszej bananowce nie brakuje. Co do zakupów akcji przez chłopaków z firmy to chyba przesadzasz, jeszcze mają czas na zakupy mało tego jak kupią jakiś pakiecik to znajdzie sie ktoś kto napisze ze kupują zeby podbić kurs. Twój wpis pachnie troszkę "królikiem" on tez szuka miedzy wierszami a rzeczywistość moze byc poprostu szara.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 12 maja 2016 11:15:02 przy kursie: 69,11 zł
@ rockq

Ryzyka zawsze istnieją, nikt na 100% nie wie jak będzie w przyszłości i to sygnalizują. Co do tego,że trzymają kasę tylko po to żeby być" bezpiecznym " osobiście nie wierzę z tego prostego faktu, że nawet jakby na wszystkie platformy opchnęli tylko 300 K kopii industriala w ROK( czego pewnie dokona nawet taki layers of fear), to wpływy będą ok. 20 mln PLn ( tylko z samego industriala) co w zupełności pokryje koszty działalności operacyjnej i jeszcze na sowity zysk, a kasy nadal będą mieli pewnie coś powyżej 30 mln pln.

Poza tym ten tekst skąd "weźmiemy wtedy pieniądze" pokazuje totalna infantylność tej wypowiedzi bo:

po pierwsze zakłada jakby w ogóle spółka miała nie generować przychodów ze sprzedaży i jakby nie miała w ogóle pieniędzy na kontach.

A po drugie co robią w takiej sytuacji inne spółki?? CiG , vvd, blo, f51 jakoś znalazły sposoby na inwestowanie zewnętrzne , i to wcale negatywnie nie wpłynęło na ich wartość rynkową , a wręcz przeciwnie po tych dokapitalizowaniach finansowych ich kursy rosły.

Co do ruchów insaiderskich lub ich braku. Zobacz taki CDR w latach 2011 - 2012 tez można było mieć wiele wątpliwości jak się okazało to w żaden sposób nie wpłynęło na późniejsze zachowanie kursu i wartości spółki.

Reasumując zagrożenia zawsze są , ale spółka która ma 150 mln kapitalizacji , która nie ma zadłużenia , która ma kasy tak dużo,że z niej może się sama finansować przez kilka lat, która w przyszłym roku ma szanse na kolejny skokowy wzrost zysku i generowania jeszcze większych pieniędzy do spółki niz to było z TWoM, ma też szanse na to, żeby bardzo mocno zwiększyć na rynku swoja wartość i o to chodzi w inwestowaniu na giełdzie. Moim zdaniem przy tej kapitalizacji , przy takich bilansach, przy takim rozwoju, przy takich szansach zwiększania zysków i zasobów pieniężnych w spółce, ryzyko mocniejszych spadków jest niewielkie( nawet porównując VVD do wyników bilansów w tym kosztów operacyjnych i przychodów ze sprzedaży oraz topniejącej kasy do 7 mln pln i jej kapitalizacji rynkowej), a szanse na spore wzrosty wzrosty są duże.

P.S Emisja motywacyjna, może właśnie dlatego insaiderzy nie kupują na rynku skoro mogą objąć kwity niżej niz 9 PLN za sztukę.A jeśli nawet większość chciałaby skeszować zysk szybko , to te 100 k akcji rynek wchłonie tak jak wchłonął podobna ilość akcji na 1 sesji po tej niefortunnej konferencji.
Edytowany: 12 maja 2016 11:23

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 12 maja 2016 12:04:28 przy kursie: 69,11 zł
Osobom zastanawiającym się, dlaczego 11 bit launchpad ma tak duże problemy z pozyskiwaniem nowych projektów, mogę polecić poniższe wystąpienie z tegorocznego GDC. W punkcie 5:45, Nigel Lowrie, Partner w Devolver Digital, powołując się na badania Center for Indie Publishing Studies, stwierdza, że w tej chwili na całym świecie działa około 55 TYSIĘCY podmiotów zainteresowanych wydawaniem gier indie. 55.000 !!!

www.gdcvault.com/play/1023495/...

To by się w sumie pokrywało z tym, co w zeszłym roku można było zaobserwować również na naszym rynku, gdy niemal wszystkie gamedevowe spółki giełdowe zaczęły, jedna po drugiej, ogłaszać zamiar "dywersyfikacji przychodów przez wejście w biznes wydawniczy".

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 12 maja 2016 13:21:35 przy kursie: 69,11 zł
Dlatego podstawowym filarem jest i będzie produkcja i wydawanie swoich własnych tytułów. Jeśli one będą nowatorskie, ciekawe i będą jak do tej pory generować wielokrotność tego ile wkładają w budżety, (zakładając że będą one coraz większe i będzie skracany czas wychodzenia kolejnych flagowców), to wartosc spólki bedzie rosła.

Jeśli chodzi o wydawnictwo to jakość a nie ilość ma tak naprawdę znaczenie. Można iść droga FORevera ,ale to jest ślepa uliczka. Kolejne testy tego ile może przynieść gra z wydawnictwa przychodu dla 11 bit , a ile z kolejnego ich flagowca nadchodzi, a w raz z nim i nowe realia czy kurs urośnie, czy nadal będzie stagnacja.

Jeśli industrial pięknie się sprzeda , to będzie tylko potwierdzenie tego jak perspektywiczna spółka jest 11 bit i jak nadal rynek jej nie docenia. W dodatku będzie to już solidny fundament do tego aby kolejne odsłony Industriala sprzedały się świetnie. Marka zespołu w growym świecie wtedy też będzie rosła.

To jak gry indie potrafią się rozpychać nawet na konsolach w dystrybucji cyfrowej pokazuje ostatni fajny hit FIREWATCH, nie twierdzę ze tak będzie z industrialem, ale jeśli będzie to tu może być kolejny rajd jak po wejściu TWoM na rynek a kapitalizacja wtedy może spokojnie przekroczyć 500 mln PLN.




kliknij, aby powiększyć


andy_dufresne
55
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 909
Wysłane: 12 maja 2016 13:21:51 przy kursie: 69,11 zł
@ rockq
To, co piszesz koresponduje też z wnioskami płynącymi stąd:

Cytat:

W 2015 roku przeciętna gra na Steamie była w posiadaniu 32 tysięcy graczy, w tym natomiast można zauważyć konkretny spadek – tę samą, jedną, przeciętną grę posiada już tylko 21 tysięcy użytkowników usługi. Spada też ich sprzedaż – jedną grę indie kupowano na Steamie w 2015 roku w 5400 kopiach, w tym jedynie w 2800 kopiach (porównanie danych z kwietnia 2015 i kwietnia 2016). Nie zanotowano natomiast zmian jeśli chodzi o topową dychę gier indie na Steamie – dla ubiegłego roku to 104 000 sprzedanych kopii, w tym roku natomiast 102 000, różnica jest więc nieznaczna


Tym lepiej należy ocenić zamiary "ucieczki" spółki z segmentu indie i wejścia na "wyższy level", jak mawiał Leo Beenhakker ;)

Mi osobiście podoba się konserwatywne podejście do biznesu przez spółkę i ostrożne wydatkowanie posiadanych środków. Wg mnie jest ono wskazane z jednej prostej dyskutowanej tu już nie raz przyczyny: na dobrą sprawę nikt nie jest w stanie przewidzieć, czy nowa gra odniesie sukces i w jakiej skali. Nawet spółka (vide TWOM). Pod tym względem jesteśmy równi - mniejszościowi, fundusze, insiderzy - nie musimy chyba mieć żadnego dyskomfortu dostępu do jakichkolwiek poufnych danych, które pozwoliłyby na bardziej precyzyjne szacunki, czy wyceny. O wszystkim zdecydują gracze swoimi portfelami.

Być może z podobnego powodu insiderzy niekoniecznie rzucają się na akcje, aczkolwiek odgadywanie motywów innych jest wg mnie kompletną stratą czasu; ktoś może być optymistycznie nastawiony do przyszłości spółki, ale nie dokupi już akcji np. ze względu na dywersyfikację.

A wracając do planszówki - czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, dlaczego to 11Bit nie wyłożył tych 40.000 GBP na produkcję? Po co Kickstarter? Przecież wtedy zapewne inaczej mógłby wyglądać podział zysków.
Jestem na Twitterze
Edytowany: 12 maja 2016 13:22

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 12 maja 2016 13:23:11 przy kursie: 69,11 zł
jurror napisał(a):

P.S Emisja motywacyjna, może właśnie dlatego insaiderzy nie kupują na rynku skoro mogą objąć kwity niżej niz 9 PLN za sztukę.A jeśli nawet większość chciałaby skeszować zysk szybko , to te 100 k akcji rynek wchłonie tak jak wchłonął podobna ilość akcji na 1 sesji po tej niefortunnej konferencji.

Emisja motywacyjna też mi się wydawało, że była dla większości załogi (brałem pod uwagę wszystkich). Jednak rzeczywistość okazała się inna już na WZA 2015 odpowiedziano, że tylko część załogi została objęta programem. Szczegółów nie znamy jaki to % ale wynikało z niego, że bardziej kluczowi pracownicy. Nie wiem czy była możliwość aby wszyscy do niego przystąpili czy też nie. Być może nie zdawali sobie sprawy, że mogą tyle zyskać. Możliwy jest także inny scenariusz - być może najzwyklej w świecie ludzie pracują od 1-go do 1-go.
W systemie pracy gdzie nie ma etatu ludzie rzadko inwestują w perspektywie zysków za kilka lat.
Nie wiem czym to jest spowodowane ale większość ludzi zaraz po studiach myśli o życiu bieżącym.
Choć chyba nie jest to aż takie tajemnicze. Nie mając oszczędności myślą raczej o kupieniu lub wynajęciu czegoś dziś a nie inwestowanie w coś co może im przynieść zyski za parę lat.
1. Brak kasy
2. Brak doświadczenia.
- jedno i drugie przychodzi z czasem u bardziej zaradnych.
Stąd nie cała emisja była "zagospodarowane" - była rezerwa na części emisji dla ewentualnych kandydatów do pozyskania dla spółki.
Nic nie wskazuje aby ktoś istotny w tym czasie przybył.
Stąd emisja jest u ludzi którzy raczej zarabiają w spółce więcej. Więc niekoniecznie będą chcieli pozbyć się tych akcji zaraz po otrzymaniu - tak chyba zrobiłbym ja (poczekał).
Inna sprawa co się stanie z rezerwą ? Mogą być chyba 3 scenariusze
- dodatkowy przydział akcji proporcjonalny dla wcześniejszych objętych programem.
- podjęcie uchwały o przydziale pozostałych akcji ludziom o największym wkładzie w produkcję nie objętych programem
- uchwała RN o przydzieleniu reszty Zarządowi w ramach dodatkowej premii za zasługi
- przeniesienie nie przydzielonych akcji do następnego PM który może zostać ogłoszony.
Osobiście chyba byłbym za ostatnim rozwiązaniem. Byłoby najbardziej fair....Angel
Pozostaje jeszcze pytanie czy zostaną spełnione warunki przez wszystkich subskrybentów - wiele wskazuje , że chyba nie. Nie znamy szczegółów kto jest w PM ani jakie przychody konkretnie przypadają na którą komórkę. Najgorzej chyba wypada wydawnictwo. GR zysków też chyba nie wypracuje co najwyżej może obroty.
Emisja to jest najmniejsze zmartwienie. Jeśli spełnią się życzenia forumowiczów i Industrial pokaże na premierze potencjał zbliżony do TWOM - to w premierowym tygodniu obrót na akcjach może być 2 lub 3 razy wyższy niż emisja nawet w pełnym wymiarze.
Więc kluczowy jest weekend premierowy kiedy by on nie był. Czy to będzie czerwiec czy nawet nieco później. Przy bardzo dobrej sprzedaży niewiele innych czynników będzie miało znaczenie.
Sukces będzie otwierał górę kasy w kolejnych wydaniach części gry.
Stąd warto bardziej się skupić na samej grze. Choć uwagi rocqa są po części warte rozważenia.
Choć nie ze wszystkim można się zgodzić.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 12 maja 2016 13:28:12 przy kursie: 69,11 zł
andy_dufresne napisał(a):

A wracając do planszówki - czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, dlaczego to 11Bit nie wyłożył tych 40.000 GBP na produkcję? Po co Kickstarter? Przecież wtedy zapewne inaczej mógłby wyglądać podział zysków.

Myślę, że nie przewidzieli aż takiego zainteresowania. Sam nie byłem pewien czy zbiórka się uda.
Drugi aspekt może być biznesowy. Może w ten sposób mogą włączyć więcej partnerów pracujących na wspólny sukces. Sukces planszówki może przełożyć się na reaktywację kolejnych DLC dla gry.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 12 maja 2016 13:28

sasky
sasky PREMIUM
33
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 662
Wysłane: 12 maja 2016 15:08:57 przy kursie: 69,11 zł
Potok komunikatów w ESPI, więc pewnie mało kto odnotował, że..

Cytat:
Zarząd 11 bit studios informuje, że 12 maja 2016 r. podjął uchwałę w sprawie zarekomendowania Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu przeznaczenia całości zysku netto wypracowanego w 2015 r. w wysokości 12.755.371 zł na kapitał zapasowy.

Link

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 12 maja 2016 15:13:36 przy kursie: 69,11 zł
Moim zdaniem nie może a przynajmniej nie powinno to nikogo zaskoczyć. Identycznie było w ubiegłym roku. A od tego czasu nic istotnego (poza "przesunięciem" Industriala) się nie wydarzyło a stanowisko firmy jest znane.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 10,312 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +167,73% +33 546,43 zł 53 546,43 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło