vyxvufof
Advertisement
PARTNER SERWISU
szrwxoby
409 410 411 412 413
rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 16 maja 2016 18:03:16 przy kursie: 68,92 zł
Strasznie niskie oczekiwania mieliście Panowie ;) Ale fakt, raport na plus, bo sam zakładałem około 4mln zysku netto, więc i moje oczekiwania przebili.


Z szybkiej lektury dwie łyżki dziegciu.

Po pierwsze należności ze strony Valve to zaledwie 370k zł, więc wyraźnie widać że wersja PC jedzie już na oparach i wersje mobilne stały się głównym „żywicielem” spółki.

Po drugie, z raportu wynika, że w tym roku nie zobaczymy trailera Industriala. Na jesieni pokażą jedynie teaser, więc może się okazać, że po jego obejrzeniu nie będziemy wcale mądrzejsi w kwestii tematyki gry i jej wyglądu. Wygląda na to, że właściwa kampania promocyjna Industriala rozpocznie się dopiero w przyszłym roku.

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 16 maja 2016 18:35:08 przy kursie: 68,92 zł
andy_dufresne napisał(a):
Strzelam, że będą mniej więcej na poziomie 3Q 2015 (najsłabszy kwartał po premierze TWOM), tj. przychody 3,7 mln zł, zysk 1,5 mln zł.


Kwartał okazał się nie najsłabszy, tylko najlepszy. To prawie zgadłem. ;) Bardzo duże zaskoczenie na plus, absolutnie nie spodziewałem się, że wyniki będą lepsze niż w pierwszym kwartale po premierze TWOM! Gratulacje!
Jestem na Twitterze
Edytowany: 16 maja 2016 18:35

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 16 maja 2016 18:47:17 przy kursie: 68,92 zł
Moim zdaniem raport jest pozytywny. Obserwując dane sprzedażowe wersji konsolowej i PC można było spodziewać się gorszego wyniku rzędu 3 mln zł. Lepszy wynik to zapewne zasługa wersji mobilnej, która podlegała bardzo dużym przecenom i dobrej sprzedaży wersji chińskiej. Biorąc pod uwagę premierę na konsole to wynik jest oczywiście bardzo słaby, ale to już było w cenie, bo mamy takie narzędzia jak choćby vgchartz. Prawda jest jednak taka, że zupełnie nie ma się czym ekscytować, bo dla rynku liczy się wyłącznie Industrial. Wystarczy spojrzeć jak zachowywał się kurs przy poprzednich raportach gdy mieliśmy zaskoczenie in plus. Nie ma znaczenia +/- 1 mln zł gdy w perspektywie jest gra, która zadecyduje o przyszłości spółki - logiczne. Tak jest na każdej spółce growej. Giełda wycenia przyszłość, a widać wyraźnie, że wersja PC już dogorywa, wersja konsolowa zgasła szybciej niż wystartowała, a sama wersja mobilna też zapewne wytraci impet po poprzednich mocnych przecenach. Osobiście zupełnie nie wierzę w sukces sprzedażowy TWOM:TLO na PC czy mobilne. Coś tam dołożą do przychodów, ale za dużo czasu minęło od premiery, żeby było to decydujące dla rocznego wyniku. Czekam na ten teaser Industriala na jesieni, choć jak zauważył rock wiele się z niego nie dowiemy. Sama spółka podaje, że jedynie zdradzi on więcej informacji o grze... czyli mogą nie pokazać nic z gameplaya w tym roku niestety.

@rekinek

rockq nie jest mną ani ja nie jestem nim. Już ci się wszystko miesza w tej złości.
Edytowany: 16 maja 2016 18:54


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 16 maja 2016 19:49:03 przy kursie: 68,92 zł
Nie obawiałem się o wersję PC, bo ją lada moment podkręci na nowo DLC. Spokojnie osiągną w tym roku wynik równy zeszlorocznemu. Do tego dopiero się uczą monetyzacji na mobilkach. Chiny były sensacyjnym wynikiem.

c15d
3
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 16 maja 2016 19:51:23 przy kursie: 68,92 zł
Patrząc na wyniki innych spółek - podobnie wyceniany VIVID 0.1M zysku czy dwa razy wyżej wyceniany CI GAMES (strata) należy docenić ten wynik. Świadczy to o konsekwencji spółki i dobrym pomyśle na sprzedaż. Prawie taki "majstersztyk" jak z GTA V, które zarobiło najpierw na konsolach starej generacji, potem z lepszą grafą na nowej i w końcu na PC. Niektórzy (znam takich) maja po 3 egzemplarze... Oczywiście to zupełnie inna skala ale efekt przedłużania życia TWOM bardzo dobry.

Co do Industriala, choć pewnie Baks znowu mi skoczy do gardła, pewne ciekawe rzeczy można było usłyszeć na konferencji która odbyła się w sobotę we Wrocławiu. Gra podobno ma mieć podobnie jak TWOM "trudny" temat i ma pozostawiać ślad w pamięci gracza, nie dawać zasnąć. Oczywiście to żadne rewelacje, ale potwierdził to przedstawiciel spółki.

Moim zdaniem dobrym krokiem jest rozbudowa gry, dopracowanie, tak aby nie "spalić" potencjalnego hitu. W dodatku można z tego zrobić serie o czym informowała spółka. Każdy inwestor musi wybrać swoje spółki ale w porównaniu do w/w CI czy VIVID producent TWOM-a wypada co najmniej bardzo korzystnie.
Edytowany: 16 maja 2016 19:52

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 16 maja 2016 20:00:19 przy kursie: 68,92 zł
Chciałbym podkreślić, że TWoM ma jeszcze bardzo duży potencjał monetyzacyjny na mobile. Nie tylko jeśli chodzi o sterowanie ceną, ale też o to, że ta promocja była tylko na IOS, jeśli byłaby również dostępna na androida wynik byłby jeszcze lepszy.
Edytowany: 16 maja 2016 20:06

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 17 maja 2016 10:18:48 przy kursie: 70,97 zł
Komentarz do wyników za Trigon Daily:

Cytat:
- Wyniki są lepsze od naszych oczekiwań na wszystkich poziomach
- Na przychody w kwartale poza w dalszym ciągu dobrą sprzedażą „This War of Mine” na PC wpływ miała także premiera TWoM w wersji na konsole
PS4 i XOne (29 stycznia); ponadto premiera chińskiej wersji językowej mobilnego TWoM (8 lutego) została bardzo pozytywnie przyjęta, szczególnie
na systemie iOS
- W ujęciu segmentowym przychody z segmentu Produkcja gier wyniosły 7,02mln PLN, a segment Globalna cyfrowa dystrybucja osiągnął przychody
na poziomie 0,13mln PLN; z kolei na poziomie zysku operacyjnego Produkcja gier uzyskała 5,6mln PLN, a Globalna cyfrowa dystrybucja -0,02mln
PLN
- Koszty operacyjne w kwartale wyniosły -1,9mln PLN i były niższe od naszych prognoz (-2,1mln PLN); w strukturze kosztów operacyjnych w
porównaniu do naszych prognoz nieco wyższa była amortyzacja, która wyniosła -0,7mln PLN (zakładaliśmy -0,6mln PLN), z kolei koszty z tytułu
wynagrodzeń wyniosły -0,3mln PLN i były niższe od naszych prognoz (-0,7mln PLN)
- Na zysk operacyjny dodatkowo pozytywny wpływ miało rozwiązanie rezerwy w wysokości 0,2mln PLN utworzonej w 2015 roku z tytułu
nieściągalnych należności od jednego z kontrahentów
- W przypadku wyniku na działalności finansowej wyniósł on 0,03mln PLN; przed rokiem wynik na działalności finansowej wyniósł 0,3mln PLN co było
konsekwencją przychodów z tytułu różnic kursowych
- Na przełomie II i III kwartału spółka zamierza wydać płatny dodatek od wersji TWoM na PC rozszerzający tę wersję do wersji konsolowej
(TWoM:TLO)
- Na przełomie III i IV kwartału premierę będzie miała gra „Beat Cop”, w przypadku której 11 bit studios będzie wydawcą
- Przepływy z działalności operacyjnej wyniosły 3mln PLN (-61% r./r.)
- Na koniec I kw. spółka posiadała 24,9mln PLN środków pieniężnych i ekwiwalentów

Jestem na Twitterze

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 17 maja 2016 13:57:35 przy kursie: 70,97 zł
i prawie 30baniek w kasie i naleznosciach..i co z tego ? premie dla zarzadu again a mniejszosciowym nawet po PLN 1 divi nie wyplaca..........
Everything you know is wrong.........

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 17 maja 2016 15:37:56 przy kursie: 70,97 zł
Wygląda że większość na GPW podziela opinie leo@ i rockqa@. Moze dzisiaj na czerwono? Bo te akcyjki pracownikom w rączki palą. Ale jak łatwo przyszły to i łatwo pójdąblackeye

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 17 maja 2016 20:26:34 przy kursie: 70,97 zł
Morze jest szerokie i głębokie. Emisja motywacyjna będzie puszczona pewnie po industrialu, a nawet jak przed to będzie tego 80k papaierów. Taka ilość to rynek potrafił w 1 dzień wchłonąć po tej konferencji. natomiast w przyszłym roku będzie już wiadomo więcej na temat industriala tego jak sprzedają się gry z wydawnictwa, i to ile kasy spółka nadal generuje z TWoM a potencjał jeszcze do tego jest sporaśny głównie na komórkach.

Oczywiście można nieustannie się samego siebie pytać , dlaczego po przemieleniu 3 mln akcji w konsolidacji z czego 1.3 mln jest we FF , nie ma chęci do zwiększania wartości tych akcji, skoro nawet na takim VVD pojechali na 220 mln kapitalizacji( 100 PLN dla 11 bit) pod nieudany debiut RB2. Cóż w 2014 tez do końca trzymano kurs po 10 PLN. Co z tego wyszło każdy widział potężne luki i wzrost kursu o 700% w dwa tygodnie. Czy to jest normalne?? NIE. Ale to wynikało z wcześniejszego nienormalnego zachowania kursu, który całkowicie ignorował możliwość sukcesu TWoM.

O ile wtedy w 2014 r. mogło to być w jakimś stopniu wytłumaczalne, bo spółka takich spektakularnych sukcesów wcześniej nie osiągnęła, to teraz to już ewidentnie mało wytłumaczalne ignorowanie możliwości sukcesu ich kolejnego projeku. Do tego przy takich wynikach, przy takiej wiedzy( gdzie wszystkie produkty spółki zwracały wielokrotność zainwestowanej kasy w projekty), przy takich zasobach finansowych, przy tak solidnych i powtarzalnych wynikach rynek nie ma zaufania do rozwoju spółki w przyszłości. TO jest wręcz absurdalne, a skoro tak jest i skoro tyle akcji się przewaliło bez konkretnego efektu zwyżkowego, na którym teoretycznie każdemu inwestorowi powinno zależeć( czyli na zwiększaniu wartości swoich akcji), to znaczy jedno , że jest to wynik strategi inwestycyjnej dużych graczy, i czas nie ma znaczenia znaczenie ma efekt. Jaki?? no chyba nie taki żeby np. 2 lata się mielić i zaliczyć wtopę, gdy tyle momentów i pretekstów było do fajnego rozegrania papieru "awansem' pod "przyszłe wyniki"jak to robią więksi gracze na wielu innych spółkach growych i nie tylko growych.

W tym roku na kontach spółki prawdopodobnie będzie 30+ mln. W rok po debiucie industriala powinno być ok 2 razy więcej, jeżeli na wszystkie platformy( konsole i PC) sprzedadzą " tylko" 750 K kopii ( co będzie uznawane jako jednak spadek formy i gorszy wynik sprzedazowy), ale jednak nawet w takiej sytuacji z taka kasą( mając 60+ mln), można potężnie rozwinąć operacyjne skrzydła w kolejnych latach. Wielu inwestorów jest świadomych , tego typu szansy a jakoś na rynku tego nie widać. Zagrożenia są ograniczone nawet bardzo ograniczone biorąc pod uwagę wartość 11 bit i konkurencyjnych firm , ich historii i tego co do tej pory pokazywały w wynikach przy ich wycenach rynkowych i posiadanych zasobach finansowych oraz operacyjnych( czytaj KNOW HOW jak robić gry świetnie generujące zasoby kasowe )

Już pomijam fakt jeśli sprzedaż industriala będzie miała znacznie większy potencjał niż TWoM i jeśli sprzedadzą 1.5 mln sztuk na 3 platformy( a nie 1 mln tylko na PC jak TWoM), to wtedy w kasie spółki może być nawet ok 100 mln pln.( w zależności od kursu $ i €).A to już będzie 2018 rok i wyczekiwanie na kolejnego ich flagowca, który ma się pojawić na przełomie 2018/2019.
Edytowany: 17 maja 2016 20:44


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 18 maja 2016 00:06:30 przy kursie: 70,97 zł
Co za panika..... bo zostanie przydzielone parędziesiąt k akcji....
Te akcje mogą zostać przydzielone dopiero po wynikach rocznych. Wyniki roczne później RN musi rozpatrzyć wykonanie - można to zrobić nawet w dzień ale mało prawdopodobny przydział przed majem 2017 a do tego czasu jeszcze rok i wiele się wydarzy. Więc tej puli akcji tak na prawdę nikt nie zauważy. Trochę powagi - taka pula czasem w kilka dni się przewijała przy niezłym handlu akcjami spółki. Wiosna 2017 to może być gorący okres - będzie już wiadomo bardzo wiele o grze i szansach na sukces lub nie.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 18 maja 2016 09:44:55 przy kursie: 71,38 zł
jurror napisał(a):

2 lata się mielić i zaliczyć wtopę, gdy tyle momentów i pretekstów było do fajnego rozegrania papieru "awansem' pod "przyszłe wyniki"jak to robią więksi gracze na wielu innych spółkach growych i nie tylko growych.


Może coś się ruszy, jak będą mieli na kontach 1/3 obecnej kapitalizacji blackeye
Albo gdy zrobią emisję :]

kurtwallander
3
Dołączył: 2010-01-28
Wpisów: 110
Wysłane: 18 maja 2016 10:12:34 przy kursie: 71,38 zł
można liczyć na krótki komentarz do wyników i odświeżenie analizy technicznej ze strony flight crew ?

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 18 maja 2016 10:46:52 przy kursie: 71,38 zł
Tutaj żadne analizy techniczne i fundamentalne przestają mieć znaczenie.
Trwa gra na przetrwanie i zmiękczenie zawodników, by pozbyli się kwita przed decydującym starciem.
Dookoła przecież tyle spółek gamedev, na których można grać pod marzenia. Pewnie wielu skusiło się i wyskoczyło z 11bit, a wielu rozważa taką ewentualność.
Kwit zasygnalizował fajny ruch, gdy zbliżał się czas konferencji, na której oczekiwano dużo dobrych wieści o Industrialu. Wielu chciało zasygnalizować gotowość, no ale Spółka wszystkich uwaliła, więc i dramatycznie z kwitu pouciekali. A ktoś zacierał ręce, bo przecież papier nie poleciał "na ulicę", ale do konkretnych osób.
Co się odwlecze, to nie uciecze. Nie później niż za rok będą tutaj zupełnie inne poziomy, bo przecież tylko idiota by oczekiwał, że powtórzy się sytuacja z TWOM, gdzie rynek rzucił się na zakupy trzy dni po premierze. Po prostu trzeba cierpliwie czekać i nie robić głupich ruchów, bo nie znamy dnia i godziny.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 18 maja 2016 11:05:54 przy kursie: 71,38 zł
jurror napisał(a):
TO jest wręcz absurdalne, a skoro tak jest i skoro tyle akcji się przewaliło bez konkretnego efektu zwyżkowego, na którym teoretycznie każdemu inwestorowi powinno zależeć( czyli na zwiększaniu wartości swoich akcji), to znaczy jedno , że jest to wynik strategi inwestycyjnej dużych graczy, i czas nie ma znaczenia znaczenie ma efekt. Jaki?? no chyba nie taki żeby np. 2 lata się mielić i zaliczyć wtopę[...]


Konsolidacja przez ostatnie półtora roku to zmowa grubasów, a wzrosty są pewne, tylko nie wiadomo kiedy thumbright. Macie wybory na przewodniczącego kółka fanatyków 11bit, że takie absurdalne teorie tworzysz?

jurror napisał(a):
Już pomijam fakt jeśli sprzedaż industriala będzie miała znacznie większy potencjał niż TWoM i jeśli sprzedadzą 1.5 mln sztuk na 3 platformy( a nie 1 mln tylko na PC jak TWoM), to wtedy w kasie spółki może być nawet ok 100 mln pln.( w zależności od kursu $ i €).A to już będzie 2018 rok i wyczekiwanie na kolejnego ich flagowca, który ma się pojawić na przełomie 2018/2019.


100 mln zł w kasie to ok. 1/4 tego co ma CD Projekt. Czyli jedziemy na 600 mln zł kapitalizacji?

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 18 maja 2016 11:25:46 przy kursie: 71,38 zł
Trudno się nie zgodzić z przedmówcami. Niestety 11Bit sprzedaje gry, a nie marzenia, i co gorsza zaczął na tym nieźle zarabiać, co jest fatalne dla wyceny ;)

A nieco poważniej. Ktoś, kto posiada te akcje od dłuższego czasu, w zasadzie właściwie w ogóle nie doświadczył dwóch rzeczy: hossy na szerokim rynku i skrajnego przewartościowania kursu spółki (może nie licząc tylko okresu krótko po debiucie).

Jestem ciekaw, czy kiedyś te dwa czynniki się zbiegną. I czy uda się to dostrzec i wykorzystać.

Jestem na Twitterze

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 18 maja 2016 11:27:13 przy kursie: 71,38 zł
Cytat:
Konsolidacja przez ostatnie półtora roku to zmowa grubasów, a wzrosty są pewne, tylko nie wiadomo kiedy thumbright. Macie wybory na przewodniczącego kółka fanatyków 11bit, że takie absurdalne teorie tworzysz?


Nie żebym wierzył bezgranicznie w teorie "odbierania kwita przez grubasów", ale chyba przyznasz, że
negowanie tzw. strategii inwestycyjnej w TFI i OFE jest równie naiwne i pewne elementy można tu odszukać. Zwłaszcza jeśli indywidualnych jest jak na lekarstwo i kapitału na GPW brak. Od lat na "growych" spółkach grany jest ten sam scenariusz pod premiery, od CDR po Juju i to jest dość oczywiste, nie uważasz? Inaczej Cig nie ruszyłby rok temu pod Snajpera na 400 mln CAP-u, mając takie wyniki, zadłużenie i mglistą perspektywę przed sobą. A jednak posypały się wysokie rekomendacje i popyt na akcje. Przypadek? Prawda leży jak zwykle gdzieś pośrodku, ale już faktu olbrzymiej przewagi informacyjnej TFI i OFE podważyć się nie da, co udowodnili np. na CDR w zeszłym roku, czy Noble w rekomendacji tutaj.

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 18 maja 2016 11:38:38 przy kursie: 71,38 zł
A gdzie widzisz te przewagi informacyjne na przykładzie Noble? Bo mi się wydaje, że np. akurat chyba trochę przeszacowali konsole. I dochodzę do wniosku, że jeżeli chodzi o najważniejsze - potencjał Industriala - to wszyscy możemy tylko zgadywać z podobnymi szansami trafienia.
Jestem na Twitterze

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 18 maja 2016 11:54:36 przy kursie: 71,38 zł
No ok, co do Nobla to 100% dowodów nie ma, choć to ich "naszym zdaniem premiera Industriala będzie w 2017" z czapy się chyba nie wzięło, skoro spółka miała wcześniej inne oficjalne stanowisko.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 18 maja 2016 12:49:52 przy kursie: 71,38 zł
Ta rekomendacja Noble teoretycznie nie do końca się pupy trzymała, bo np.

"W tym roku spółka planuje wydać 4-5 gier, w tym jedną lub dwie własne oraz trzy w segmencie launchpad. Pierwsza premiera gry This War of Mine: The Little Ones w wersji na konsole będzie miała miejsce 29 stycznia i to sprzedaż tej gry będzie miała kluczowy wpływ na wyniki całoroczne" - czytamy w raporcie."
Przychody zaś miały wzrosnąć z 27,8 mln zł z 23,7 mln zł

Niemniej stan faktyczny wcale nie będzie taki odmienny.
Wiadomo, że wyjdą w tym roku dwie gry (konsolowe TWOM: TLO i Beat Cop). Kto wie może jeszcze druga z wydawnictwa. Wiadomo, że samo konsolowe TLO nie będzie kluczowe na wyniki całoroczne, ale już TLO jako DLC będzie miało istotne znaczenie. Tym samym pewnie będą bliscy utrzymania przychodów z zeszłego roku (mają już niemal 1/3 tego). Nie wierzę w ten drobny wzrost, choć kto wie. W pierwszy kwartał też nie wierzyliśmy.

Planowane przychody Noble nie mogły uwzględniać Industriala. Byli pewnie, że to 2017, ale jednocześnie trzymali się 4-5 gier na ten rok. Przypuszczalnie dlatego, by info premierze w 2017 wyszło od spółki, a nie z rekomendacji.

Zatem z pewnego punktu widzenia niemal wszystko jest zgodne z rekomendacją. Oprócz ceny docelowej, której nie osiągniemy jadąc na samym TWOM.



Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



409 410 411 412 413

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,402 sek.

icjgagjn
gsfwtmfj
opavnuhw
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
wnewvwdc
mdhwsmvh
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat