PARTNER SERWISU
nabropzu
452 453 454 455 456
pluteks
0
Dołączył: 2012-01-25
Wpisów: 6
Wysłane: 2 kwietnia 2017 12:53:31 przy kursie: 191,00 zł
Rockq, po co wprowadzasz ludzi w blad. Gdyby wszyscy zakladali, ze bedzie to multiplayerowy survival w otwartym swiecie, to biorac pod uwage fakt jak te gry sie sprzedaja, oczekiwania co do sprzedazy bylyby na poziomie 4-6 mln kopii (w koncu nie bylaby to wersja alpha tylko pelen produkt - takk, nawiazuje do DayZ znow) przy sredniej cenie 25-30 USD - w takim wypadku kurs raczej nie schodzilby ponizej 3cyfr i na takim poziomie mielibysmy rekomendacje. Takze nie sadze, by na rynku byly wlasnie takie oczekiwania - w koncu warto zakladac jednak jaka taka racjonalnosc wycen. Raczej wszyscy spodziewaja sie solidnego RPGa z elementami survivalowymi, w trybie single.

Czy sprzedam akcje, to zalezy od efektu koncowego, choc musze przyznac ze mam pewien problem ze zwiazywaniem sie z akcjami bez potrzeby (np. trzymalem VVD od debiutu az do grudnia 2016...tym razem postaram sie nie popelniac takiego bledu). Szczerze, w przypadku BC nie jestem zawiedziony sprzedaza jako taka - w koncu na to maja jednak ograniczony wply - a po prostu okazanym brakiem kompetencji, co wyszlo po raz pierwszy w przypadku tej spolki. Brak obiecanych jezykow, liczne bledy i to po przesunieciu gry o pol roku, jest delikatnie mowiac dyletanctwem. Do tego fakt, ze po premierze "Rufus" nie pracuje w wknd i nie odpowiada na pojawiajace sie zarzuty czy nie probuje pomoc graczom... coz, sukces przy TWOM uderzyl pewnym osobom do glowy i ewidentnie wplynal na kulture pracy. Do tego coraz wiecej negatywnych recenzji i patrzac po zarzutach moze byc tylko gorzej - tu chodzi mi o fakt wszedzie pojawiajacego sie bledu w ostatnim dniu sprawiajacym, ze gry nie da sie ukonczyc - chyba nic tak bardzo graczy nie wnerwia jak bug na sam koniec, po wielu godzinach przed kompem.

pluteks
0
Dołączył: 2012-01-25
Wpisów: 6
Wysłane: 2 kwietnia 2017 13:42:13 przy kursie: 191,00 zł
Oczywiscie mialo by 4 cyfr!

Nawet gdyby to nie byla gra zgodna z oczekiwaniami, to moze...bedzie jeszcze lepsza. W koncu liczy sie fakt, czy czyms zaskocza, pozytywnie oczywiscie. Dla mnie wazne jest czy sam z checia zagralbym w te gre lub czy znam kilka osob, ktore nie moga sie jej doczekac. Wiem, moze to i infantylne podejscie do inwestycji, ale w moim przypadku calkiem skuteczne.

W przypadku TWOM Ice Age -> wtedy sprzedalbym prawie na pewno. 3-4 lata oczekiwania na odgrzewany kotlet to byloby zdecydowanie za dlugo...

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 3 kwietnia 2017 00:13:20 przy kursie: 191,00 zł
pluteks napisał(a):
Gdyby wszyscy zakladali, ze bedzie to multiplayerowy survival


Multiplayerowy może nie, ale survival jak najbardziej. Jak przejrzysz sobie wypowiedzi na forach giełdowych, wypowiedzi prasowe analityków, etc, to niemal wszyscy zakładają że Frostpunk będzie survivalem – taki TWoM, tylko większy i w krainie śniegu. Nawet część flight crew stockwatcha robiła takie założenia. No i właśnie bardzo mnie ciekawi, jak ta wielka rzesza inwestorów zareaguje, gdy zamiast wyczekiwanego dużego survivala, zobaczą grę strategiczną/symulację z elementami fabularnymi i RPG (tak mi wychodzi z układania informacyjnych puzzli).


pluteks napisał(a):
Jednym z glownych powodow inwestycje w 11bit byl ten ich profesjonalizm, przynajmniej tak ddo tej pory myslalem. W przypadku BC - gry o tak duzym potencjale, po prostu sie nie wykazali. Jakby wydawal to Bloober sprzed 3 lat


Wydaje mi się, że konsekwencje położonej przez studio premiery Beat Cop mogą być dużo poważniejsze, bo był to najmocniejszy (po FP) tytuł w ich portfolio. Przed wydaniem Frostpunka czeka nas jeszcze premiera Tower 57, ale w jego przypadku już teraz są sygnały świadczące o tym, że ta gra może sprzedać się gorzej niż Beat Cop (widać to było choćby po dużo słabszej sprzedaży preorderów na GR).

Jeżeli 11 bit, tuż przed premierą swojego nowego flagowca, położy dwie premiery z rzędu, to przestanie to wyglądać jak wypadek przy pracy, a zacznie wyglądać jak błąd systemu. Z poważnej rysy na reputacji może zrobić się uskok tektoniczny który wielu osobom da dużo do myślenia. Piszę tu szczególnie o dużym kapitale, który nie może zamknąć swoich pozycji z dnia na dzień, więc takie decyzje musi podejmować z dużym wyprzedzeniem.
Edytowany: 3 kwietnia 2017 00:16


chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 3 kwietnia 2017 09:12:21 przy kursie: 192,60 zł
bylen na konfie w piatek i to co zobaczylem przeszlo moje oczekiwania w skali 15/10


zreszta juz wkrotce swiat tez zobaczy o czym jest epicki FP

milego
Everything you know is wrong.........
Edytowany: 3 kwietnia 2017 09:13

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 3 kwietnia 2017 09:34:38 przy kursie: 192,60 zł
Chris, napiszesz coś więcej? :)

Z podsumowania konferencji wg Trigona wynikają pewne informacje, które być może zostały doprecyzowane już poza kamerami:
- kolejny trailer dotyczący „Frostpunk” opublikowany będzie za około 2 tygodnie;
- zamknięta jest już koncepcja gry w projekcie "8"; zarząd chciałby wydać grę w ramach obecnego programu motywacyjnego (2017-2019).
Jestem na Twitterze

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 3 kwietnia 2017 10:20:36 przy kursie: 192,60 zł
rockq napisał(a):
Wydaje mi się, że konsekwencje położonej przez studio premiery Beat Cop mogą być dużo poważniejsze, bo był to najmocniejszy (po FP) tytuł w ich portfolio. Przed wydaniem Frostpunka czeka nas jeszcze premiera Tower 57, ale w jego przypadku już teraz są sygnały świadczące o tym, że ta gra może sprzedać się gorzej niż Beat Cop (widać to było choćby po dużo słabszej sprzedaży preorderów na GR).

Jeżeli 11 bit, tuż przed premierą swojego nowego flagowca, położy dwie premiery z rzędu, to przestanie to wyglądać jak wypadek przy pracy, a zacznie wyglądać jak błąd systemu. Z poważnej rysy na reputacji może zrobić się uskok tektoniczny który wielu osobom da dużo do myślenia.


Wydaje mi się, że nie ma co przeceniać słabej premiery BC, a już na pewno prognozować na tej podstawie o reputacji całej spółki. Dopiero przy FP wszystkim mają pospadać kapcie ;)

Wydawnictwo na dobrą sprawę dopiero się rozkręca. Przez analogię do gier własnych możemy przyjąć, że tu jesteśmy gdzieś na etapie początków serii Anomaly, która niekoniecznie zapowiadała późniejszy sukces TWOM.

Jako inwestor oczekuję nawet, że spółka zamknie wydawnictwo, jeżeli te nie spełni pokładanych nadziei, tak jak zrobiła to przy GR, nie ulegając efektowi utraconych kosztów.


Jestem na Twitterze

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 3 kwietnia 2017 10:28:05 przy kursie: 192,60 zł
rockq napisał(a):
Razem z działem marketingu w mojej spółce uważnie śledziłem sposób prowadzenia kampanii promocyjnej tego tytułu, by zobaczyć czy 11 bit ma jakiś "tajemny" przepis na sukces. Wcześniej, w poszukiwaniu "sekretnego sosu", zrobiliśmy pełny reverse engineering kampanii TWoM. Po tak nieudanej premierze wnioski są dość nieprzyjemne, bo okazuje się, że przepis na gwarantowany sukces nie istnieje. Kampanie obu gier były prowadzone w bardzo podobny sposób, z wykorzystaniem tej samej agencji PRowej, a mimo to ich wyniki są skrajnie różne.


Czy nie poczyniliście tu błędnego założenia? Czy o sukcesie TWOM zdecydowała kampania marketingowa, zwłaszcza ta prowadzona przed premierą?
Jestem na Twitterze

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 3 kwietnia 2017 10:32:03 przy kursie: 192,60 zł
anty_teresa napisał(a):
vladinho napisał(a):
W raporcie jest pozycja z niezakończonymi pracami rozwojowymi w wysokości 6,6mln zł - tam nie wpadają koszty związane z beatcop, tower czy moonlighter, więc @Baks Twoja teoria, że 11bit aż tyle inwestuje w zewnętrzne projekty będąc wydawcą nie trzyma się kupy.

Księguje dokładnie w tej pozycji.


No w takim razie pozostaje mi tylko przeprosić interluktora @baks i się nie odzywam, bo kosztów jakie wrzucają w wydawnictwa gier zewnętrznych nie znam Silenced
Edytowany: 3 kwietnia 2017 10:51

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 3 kwietnia 2017 10:48:31 przy kursie: 192,60 zł
Pocieszające jest przy starcie BC, że spółka zdaje sobie sprawę, że coś nie do końca zagrało i podciągają rękawy, by sprawę spróbować odratować. To może być przydatne doświadczenie na przyszłość.

Dzień dobry
Nie będziemy ukrywać, że nasze apetyty związane z premierą "Beat Copa" były większe. Mówimy o tym otwartym tekstem i nie czarujemy rzeczywistości. W podobnym tonie, już na piątkowej Konferencji Inwestorskiej, wypowiadał się zresztą Prezes Miechowski. Temat rozczarowującej premiery "Beat Copa" będzie przedmiotem naszych analiz. Nie zamierzamy jednak skadać broni. Już w tym tygodniu "Beat Cop" dostanie kilka nowych wersji językowych, których nie udało się przygotować na premierę. Z gry usuwane są błędy. Zaplanowany jest szereg działań marketingowych, w tym w obszarze mediów społecznościowych (Youtube), które mają za zadanie stymulować sprzedaż. Mamy nadzieję, że przyniosą pozytywny skutek.
Pozdrawiamy.



anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 4 kwietnia 2017 11:45:29 przy kursie: 192,95 zł
This War for Amaz(on)ing earnings – omówienie sprawozdania finansowego GK 11 bit studios za 2016 r.

Trzeba przyznać, że zespół 11 bit studios mocno zaskoczył wynikiem za ostatni kwartał 2016 r. W okresie październik–grudzień 2016 r. producent gier pokazał przychód na poziomie 9,5 mln zł, co oznacza, że był to drugi najlepszy kwartał w historii. Wyższą sprzedaż udało się osiągnąć tylko w kwartale premiery This War of Mine. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 r. obroty spółki były o 31 proc. wyższe. Co istotne, taki wynik udało się zrobić bez żadnej premiery, tylko umiejętnie prowadząc wiekowy produkt jakim jest w tej chwili TWoM. W listopadzie pojawił się co prawda dodatek (DLC) „Anniversary Edition”, ale był on bezpłatny i sam w sobie raczej nie powinien stanowić wsparcia dla sprzedaży. Raczej to forma wynagrodzenia fanów, którzy już kupili grę i element strategii budowania społeczności skupionej wokół spółki.

Ze struktury geograficznej sprzedaży wynika, że koniem pociągowym IV kwartału był rynek amerykański. Przy czym można mniemać, że chodzi tutaj raczej o kraj pochodzenia klienta spółki (cyfrowego dystrybutora), a nie użytkownika końcowego (info potwierdzone w spółce). Zauważalny wkład dał także rynek chiński – 11,6 proc. obrotów.


kliknij, aby powiększyć


Ale ten obraz nie jest pełny. Nieco więcej szczegółów daje nam analiza należności. Należność od Entrop GG (spółka zależna Tencent) wynosiła dokładnie tyle ile sprzedaż na rynku Państwa Środka, czyli 1,1 mln zł. Skoro tak, to albo mamy rozliczenie kwartalne, a nie miesięczne jak to ma miejsce w przypadku wiodących zachodnich platform, albo Entrop zapłacił jakąś określoną kwotę gwarantowaną w grudniu. W tym drugim przypadku wynagrodzeniem spółki byłaby stała kwota plus proc. od przyszłej sprzedaży, czyli model jaki często ma miejsce w sprzedaży pudełkowej. Z tego powodu powtarzalność sprzedaży i model jej erozji znany z premiery na rynku PC, wcale nie musiałby się w przyszłych kwartałach replikować. Według przedstawiciela spółki na szczęście tak nie jest i kwota ta odwzorowuje czystą sprzedaż przez tego partnera (ale nie sprzedaż w Chinach, bo ta tak naprawdę prowadzona jest już przez inne podmioty zlokalizowane w innych niż Chiny krajach).

Największa kwota należności (1,64 mln zł) przypada na Valve, a tutaj jak wiemy są to należności tylko za grudzień, natomiast sprzedaż obejmowała cały kwartał. Pamiętać tylko należy, że w grudniu na Stemie miała miejsce zimowa wyprzedaż o której pisaliśmy tutaj:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/c...
Szacowana kwota przychodów mogła wynieść około 1,93 mln zł. Brak uzgodnienia z pozycją należności to efekt między innymi tego, że Steam Winter Sale zakończył się parę dni po Nowym Roku, a w dodatku rozliczenie z 11B jest od kwoty netto, a szacunek był robiony na podstawie ceny brutto.

Druga pod względem wysokości należność (1,25 mln zł), ale porównywalna co do kwoty pochodzi od Amazona. Co prawda na konferencji wynikowej przedstawiciel spółki zaprzeczył, że jest sprzedaż jednorazowa, ale wydaje się, że tak nie jest. Oczywiście udostępnianie gry za darmo za określone wynagrodzenie jest elementem monetyzacji produktu w jego końcowej fazie życia, ale takie zdarzenie od Amazona dla TWOM już najprawdopodobniej nie wystąpi i w tym sensie jest to kwota niepowtarzalna. Użytkownicy, którzy założyli konto na Amazon Prime w wybranych krajach mogli pobrać This War of Mine za darmo: lowcygier.pl/darmowe/this-war-...


kliknij, aby powiększyć


Skoro już mowa o udostępnianiu gry za darmo, to prawdopodobnie znacząca sumka wpadnie do spółki także w pierwszym kwartale 2017 r. This War of Mine było w styczniu dostępne na PS Plus, z czego spółka dostanie jakieś profity. Prawdopodobnie mniejsze od tych z Amazonem, bo po drodze między 11Bit a Sony jest Koch, który ugryzie znaczącą część płatności.

Mimo wszystko jeśli nawet założymy, że obroty w takiej skali z Tencentem czy Amazonem były niepowtarzalne (co jest wbrew stanowisku spółki) to sprzedaż była i tak na takim samym poziomie jak w roku poprzednim czyli 7,3 mln zł. To i tak więcej niż można było się spodziewać. Pomiędzy okresami była co prawda premiera na konsole i TWOM TLO na PC, ale i tak sprzedaż jest wyższa przynajmniej od moich oczekiwań.

Koszty operacyjne wzrosły w stosunku do IV kwartału raptem o 2 proc. (100 tys. zł), ale istotnie zmieniła się ich struktura. Przede wszystkim spadły koszty wynagrodzeń ok. 0,5 mln zł, co związane jest prawdopodobnie z premią dla pracowników, gdzie rezerwa na nią została w zeszłym roku utworzona w całości w ostatnim kwartale, natomiast teraz była zawiązywana sukcesywnie przez cały rok. Z tego powodu do oceny i porównania nadają się tak naprawdę tylko dane roczne, gdzie koszty pracownicze były o niecałe 600 tys. większe r/r. W ujęciu kwartalnym o 160 tys. wzrosły koszty usług obcych co wiąże się prawdopodobnie z wyższymi nakładami na promocję i marketing. W IV kwartale zeszłego roku spółka co prawda mogła promować TWOM na konsole, ale wydaje się, że głównie poniósł je wydawca czyli Koch. Teraz mamy powoli rozkręcającą się promocję i związane z nią obciążenia z tytułu Frostpunka, a także projektów z linii wydawniczej. O 300 tys. wzrosły pozostałe koszty operacyjne, głównie za sprawą zawiązania odpisu aktualizacyjnego na Games Republic. Spółka zamierza tę niedochodową platformę sprzedać, co będzie się wiązało ze stratą, która już teraz została wykazana – 642 tys. zł. O 157 tys. wzrosła także amortyzacja, wobec czego wynik operacyjny zamknął się kwotą 4,9 mln zł zysku, w porównaniu do 4,6 mln zysku przed rokiem. Z jednej strony mamy wpływ odpisu, z drugiej znacznie mniejsze obciążenia z tytułu premii dla zarządu i pracowników, która w zeszłym roku wpadła na koszty 4 kw.


kliknij, aby powiększyć


W tym kwartale mamy ok. 642 tys. jednorazowych, (ale gotówkowych!) kosztów, natomiast przed rokiem przy zachowaniu proporcjonalności w zawiązywaniu rezerwy ok. 750 tys. jednorazowych nadmiarowych kosztów. A zatem skorygowany wynik tego kwartału jest o 5 proc. wyższy r/r i wynosi 5,58 mln zł, przy czym należy pamiętać, że mamy w przychodach też w dużej mierze jednorazowe zyski z Amazona.

Powyżej wspomniałem, że wzrosła amortyzacja. Miało to związek z oddaniem prac rozwojowych w tym kwartale na kwotę ok. 480 tys. zł. To wydaje się spora kwota jak tylko na DLC do TWOM. Być może w związku z nawiązaniem współpracy z Tencentem doszły jakieś dodatkowe koszty lokalizacyjne poza samym językiem gry.

Wynik to nie jedyny plus sprawozdania. Warto zerknąć na skapitalizowane koszty prac rozwojowych:


kliknij, aby powiększyć


Wartość względem poprzedniego kwartału nieznacznie rośnie, ale co ważniejsze zmienia się struktura. Istotnie spadły niezamortyzowane jeszcze prace rozwojowe (tak, tak spółka cały czas je jeszcze rozlicza), ale nie tylko z powodu amortyzacji. W raporcie mamy wyksięgowanie z tej pozycji pewnego kosztu do aktywów trwałych do sprzedaży, więc chodzi pewnie o Games Republic, który w poprzednim kwartale był jeszcze cały czas w niezakończonych pracach rozwojowych. Tylko w jednym kwartale nakłady na nowe gry wyniosły 1,5 mln zł, a saldo sięga już 6,5 mln zł. Biorąc pod uwagę, że Frost Punk ma budżet produkcyjny na poziomie ok. 4 mln zł i powinien się w zasadzie już pojawić można mniemać, że taką kwotę w tej pozycji reprezentuje. 2,5 mln zł przypada na dalsze prace nad TWOM, nowy projekt i segment wydawniczy. Jeśli założymy, że inwestycja w Beat Cop i Tower to około 1-2 mln zł, to na nowy projekt i prace rozwojowe nad TWOM przypada 1-1,5 mln zł. Wniosek z tego, że choć podobno wersja 8 projektu jest grywalna, to jest ona raczej na początkowym stadium rozwoju skoro budżet ma być zbliżony do TWOM. O ile mnie pamięć nie myli to Frostpunk, a w zasadzie wtedy jeszcze Industrial miał już w 2014 r. fragment, w który dało się zagrać.

O ile od strony biznesowej (nowi partnerzy, nowe umowy monetyzacyjne) i finansowej (wyniki) spółka pokazała się naprawdę dobrze, to coś się stało niedobrego z zarządzaniem, bo tak interpretuję nieudaną premierę BeatCopa. Po 5 dniach sprzedaży liczba użytkowników na steam według danych steamspy wynosi 4,5 tys. To ponad dwukrotnie mniej niż osiągnął w tym samym czasie Realpolitiks (cena dwukrotnie wyższa) od Jujubee, czy 911 Operator od Playway’a, które zdystansowało pozostałe tytuły i osiągnęło w ciągu pierwszych 5 dni sprzedaż na poziomie 26 tys. egzemplarzy (cena porównywalna). O ile oceny samej gry na metacritics są dobre (najwyższe z całej trójki), to nabywcy narzekają na błędy i brak wersji językowych, a to poważne niedopatrzenie nadzorcze wydawcy. Słaba sprzedaż to chyba także efekt niewłaściwego marketingu. To bardzo niepokojące zjawisko.

Przez forum dość niezauważenie przemknął nowy program motywacyjny spółki. Żeby go właściwie ocenić warto odwołać się do starego. O ile często programy motywacyjne są tak skonstruowane, że w zasadzie istnieje duże prawdopodobieństwo (graniczące z pewnością) zrobienia wyniku to programu na lata 2014-2016 nie udało się wykonać. Sprawę położył zarówno Games Republic jak i noga wydawnicza. Jeśli zatem program na lata 2017-2019 jest też realny, to średnioroczny wynik netto wynosi ok. 19,2 mln zł. Przy kapitalizacji na poziomie prawie 430 mln zł rynek wydaje się liczyć na znacznie więcej. Nie chcę przez to powiedzieć, że spółka jest przewartościowana, ale uzmysłowić, że sukces Frostpunka na miarę TWOM będzie w takim przypadku dużym rozczarowaniem. Oczywiście spółka ma teraz większą rzeszę fanów, sprzedaje w Chinach, ma pieniądze na marketing i w końcu sam produkt ma mieć znacznie większą grupę docelową, ale jak pokazuje przykład Beatcopa rynek nie jest do końca przewidywalny i można się przewrócić na detalach.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 4 kwietnia 2017 12:46


vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 4 kwietnia 2017 14:59:35 przy kursie: 192,95 zł
@anty_teresa
dzięki za omówienie i różne punkty widzenia, mam krótkie pytanie i jedną uwagę:
- rozumiem, że założenie odnośnie nakładów co do Beat Cop i Tower to szacunek własny? Czy próbowałeś pytać o to spółkę ? (Playway pod kontem rozliczeń z zespołami, z którymi współpracuje wydaje mi się być bardziej przejrzysty, chociaż nie w każdym wypadku).

W kwestii "8" to prezes w Q&A po konferencji powiedział, że przewidywany koszt powinien być zbliżony do frostpunka, natomiast w raporcie jest potwierdzenie, że prace drugiego zespołu zaczęły się w ostatnim kwartale:
Cytat:
Pod koniec 2016 roku 11 bit studios S.A. rozpoczęło budowę drugiego zespołu deweloperskiego. Na jego czele stanął Artur Ganszyniec posiadający wieloletnie doświadczenie w branży gier komputerowych. Zadaniem zespołu, który docelowo może liczyć nawet 30-40 osób, będzie stworzenie kolejnej gry.
.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 4 kwietnia 2017 15:34:41 przy kursie: 192,95 zł
Zabrakło sześciu dni, by start Beat Copa mógł wyglądać lepiej.
Chodzi mi o to, że pojawił się paczka z kolejnymi językami: hiszpański, rosyjski, portugalski/brazylijski, a także poprawiono błąd ostatniego dnia.
Niech teraz działają, bo gra nie padła w niebyt steama i trzyma się ok. 7 strony na ten moment. Coraz więcej osób w nią gra i dobre opinie przekazuje dalej. Przy okazji promocji za 9,99$ może się dużo lepiej sprzedawać.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 4 kwietnia 2017 16:03:30 przy kursie: 192,95 zł
vladinho napisał(a):
@anty_teresa
dzięki za omówienie i różne punkty widzenia, mam krótkie pytanie i jedną uwagę:
- rozumiem, że założenie odnośnie nakładów co do Beat Cop i Tower to szacunek własny? Czy próbowałeś pytać o to spółkę ? (Playway pod kontem rozliczeń z zespołami, z którymi współpracuje wydaje mi się być bardziej przejrzysty, chociaż nie w każdym wypadku).

W kwestii "8" to prezes w Q&A po konferencji powiedział, że przewidywany koszt powinien być zbliżony do frostpunka, natomiast w raporcie jest potwierdzenie, że prace drugiego zespołu zaczęły się w ostatnim kwartale:
Cytat:
Pod koniec 2016 roku 11 bit studios S.A. rozpoczęło budowę drugiego zespołu deweloperskiego. Na jego czele stanął Artur Ganszyniec posiadający wieloletnie doświadczenie w branży gier komputerowych. Zadaniem zespołu, który docelowo może liczyć nawet 30-40 osób, będzie stworzenie kolejnej gry.
.

Tak, szacunki dotyczące publishingu są własne. A to właściwie nawet nie szacunki tylko pewne założenia. Wiem, że tak jest napisane w raporcie, ale wcześniej osoby ze spółki mogły być delegowane do tego projektu. Chciałem pokazać, że startowy charakter tego projektu wynika także z liczb, nie wprost, ale wynika.
Edytowany: 4 kwietnia 2017 16:04

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 4 kwietnia 2017 18:56:51 przy kursie: 192,95 zł
andy_dufresne napisał(a):
rockq napisał(a):
Wydaje mi się, że konsekwencje położonej przez studio premiery Beat Cop mogą być dużo poważniejsze, bo był to najmocniejszy (po FP) tytuł w ich portfolio. Przed wydaniem Frostpunka czeka nas jeszcze premiera Tower 57, ale w jego przypadku już teraz są sygnały świadczące o tym, że ta gra może sprzedać się gorzej niż Beat Cop (widać to było choćby po dużo słabszej sprzedaży preorderów na GR).

Jeżeli 11 bit, tuż przed premierą swojego nowego flagowca, położy dwie premiery z rzędu, to przestanie to wyglądać jak wypadek przy pracy, a zacznie wyglądać jak błąd systemu. Z poważnej rysy na reputacji może zrobić się uskok tektoniczny który wielu osobom da dużo do myślenia.


Wydaje mi się, że nie ma co przeceniać słabej premiery BC, a już na pewno prognozować na tej podstawie o reputacji całej spółki. Dopiero przy FP wszystkim mają pospadać kapcie ;)

Wydawnictwo na dobrą sprawę dopiero się rozkręca. Przez analogię do gier własnych możemy przyjąć, że tu jesteśmy gdzieś na etapie początków serii Anomaly, która niekoniecznie zapowiadała późniejszy sukces TWOM.

Jako inwestor oczekuję nawet, że spółka zamknie wydawnictwo, jeżeli te nie spełni pokładanych nadziei, tak jak zrobiła to przy GR, nie ulegając efektowi utraconych kosztów.



Nie przypominam sobie aby rocq kiedyś jakość szczególnie dobrze życzył spółce...Angel
Ale premiera tak na prawdę nic szczególnie nie przesądza. Na razie wygląda to dość blado ale gór pieniądza niewielu oczekiwało. Nikt nie powiedział, że na BC nie da się porządnie zarobić. Wystarczą 2 porządne promocje i ofensywa w mediach społecznościowych .... i sytuacja może się zmienić. Sam z ciekawością popatrzę jak sobie poradzą z "uratowaniem projektu". Niedawno mówiło się o słabych oczekiwaniach co do raportu jednak było zaskoczenie. Teraz słabszy od oczekiwań start malutkiego projektu jest przeceniany. Jak widać spółka prowadzi coraz więcej projektów i poszerza źródła przychodów. A zarabiać umieją co widać po raporcie. Wszystko wskazuje, że za rok strumień kasy może być sporo szerszy. Przed nami szereg ciekawych informacji i wydarzeń.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

darektomczyk
4
Dołączył: 2013-12-06
Wpisów: 88
Wysłane: 4 kwietnia 2017 20:16:45 przy kursie: 192,95 zł
Cytat:
Na razie wygląda to dość blado ale gór pieniądza niewielu oczekiwało.

Oczywiście. I dlatego od paru miesięcy pisze się na tym wątku w większości o tej grze Liar

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 4 kwietnia 2017 20:18:40 przy kursie: 192,95 zł
Beat Cop się nie poddaje.
Kolejne pozytywne recenzje:

www.idigitaltimes.com/beat-cop... - 4/5

a tu nawet 9/10:
www.game4me.be/review-beat-cop...

www.miastogier.pl/recenzja,pc,... - ocena: świetna gra.



Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 4 kwietnia 2017 21:28:17 przy kursie: 192,95 zł
Brakuje recenzji dużych serwisów typu ign kotaku czy gamespot. Mam wrażenie, że poza Polską wszystkie recenzje to z niewielkich portali. Niech się dział PR pokaże, bo ludzie z Destructoid wódę od bitów chlali, ale recenzji Beat Copa jeszcze nie napisali.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 5 kwietnia 2017 07:42:17 przy kursie: 192,95 zł
8/10 od gamepressure thumbright

www.gamepressure.com/e.asp?ID=...


koladzio
44
Dołączył: 2010-11-23
Wpisów: 117
Wysłane: 5 kwietnia 2017 10:34:46 przy kursie: 203,00 zł
Sprzedaż mozolnie ale do przodu według steam spy https://steamspy.com/app/461950 od 1 kwietnia przybywa po 700 graczy dziennie.

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 5 kwietnia 2017 20:41:13 przy kursie: 203,00 zł
Frey napisał(a):


trzeba obiektywnie przyznac iz reakcja spolki na slaby weekend premierowy byla natychmiastowy i bardzo profesjonalna, co zreszta juz w piatek w niecała dobe po debiucie zapowiedzial Prezes Grzegorz Miechowski na videochacie, nowe wersje jezykowe i usuniecie technicznych bugów... no i sprzedaz utrzymuje sie powyzej poziomu 911 Operator na Steam - szkoda tylko tego pierwszego weekendu bo spokojnie mozna bylo utrzymac promo -10% przez weekend.

wazne ze działania spolki i jej reakcja sa pozytywne z punktu widzenia postrzegania przez inwestorow - dodatkowo wreszczcie powazne media branzowe wystawiły bardzo dobre recenzje - nauka dla Zarzadu aby final demo wysyłać 2 tygodnie przed premiera a nie tydzien.

all in all - czekamy na trailer no i cash za GamesRepublic.

pozdrawiam AntyTerenie, Andy, Baksa , Vladhnika, Rif, Freya,Klaxona, no i RocketQueen
Everything you know is wrong.........
Edytowany: 5 kwietnia 2017 20:42

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



452 453 454 455 456

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,510 sek.

cxilqojj
yddwicaj
swqrlbxt
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
pdwgcufa
yivdfxcu
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat