PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
27 kwietnia 2017 23:58:37
przy kursie: 1,91 zł
aircanada15 napisał(a):anty_teresa napisał(a):Ciekawostka: Dzień po premierze SGW3 sprzedało się 2 razy więcej egzemplarzy niż w dniu premiery Nic z tych rzeczy anty_teresa. Algorytm steamspy opiera się na próbkach 3-dniowych, a wskazania licznika po pierwszym czy nawet drugim dniu od premiery jest ciągle bardzo niedokładne. Wiem, wiem. Różne już rzeczy na steamspy widziałem. Ale nawet zakładając maksymalną odchyłkę (4623) mamy sprzedaż niewiele odbiegającą od dnia premiery. A tego się akurat nie spodziewałem patrząc, że gra spadła z 3 na 7-9 miejsce na steam global topsellers.
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
28 kwietnia 2017 12:47:55
przy kursie: 1,83 zł
anty_teresa napisał(a): Wiem, wiem. Różne już rzeczy na steamspy widziałem. Ale nawet zakładając maksymalną odchyłkę (4623) mamy sprzedaż niewiele odbiegającą od dnia premiery. A tego się akurat nie spodziewałem patrząc, że gra spadła z 3 na 7-9 miejsce na steam global topsellers.
Wtorek to najłatwiejszy dzień na premierę: promocje weekendowe zakończone, szaleństwo w środku tygodnia jeszcze nie zaczęte.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
29 kwietnia 2017 21:54:40
przy kursie: 1,83 zł
Sprzedaż Snajpera 3 idzie fatalnie. W rankingach leci na łeb, na szyję. Moim zdaniem będą musieli bardzo szybko ruszyć z promocjami :)
|
|
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
30 kwietnia 2017 10:04:47
przy kursie: 1,83 zł
Ano idzie fatalnie, a wyprzedaż i to olbrzymia już następuje w pewnych kanałach monetyzacyjnych nie spotkałem się z TYM żeby kilka dni po Debiucie, gry "AAA", takie promocje siepać. www.allkeyshop.com/blog/buy-sn...P.S. Czy niektórzy tu piszący nadal sądzą , że rynek zareagował nieproporcjonalnie i takich spadków nie powinno być, że wycena po spadkach nanp 200 mln czy 250 mln PLN to była przesadna reakcja rynku?? Nie wydaje mi się , tu już naprawdę zaczyna śmierdzieć i to mocno , biorąc pod uwagę to ile kasy muszą mieć na kolejna produkcje LotF2.
Edytowany: 30 kwietnia 2017 10:06
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
30 kwietnia 2017 13:54:04
przy kursie: 1,83 zł
WarHammer który debiutował później ma podobnego rzędu "przeceny": www.allkeyshop.com/blog/buy-wa...Może dlatego, że to nie przeceny? Wczoraj SGW3 11 miejsce wśród gier bez promocji na Steam. Dziś podobnie. To z pewnością poniżej pierwotnych oczekiwań, ale gra ma na chwilę obecną 40 tys posiadaczy na Steam. A przed nami jeszcze steam summer sale i Winter sale w tym roku.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
30 kwietnia 2017 14:36:24
przy kursie: 1,83 zł
Zarówno S3 jak i warhammer ma duży procent opinii z Kluczy spoza steamu. Zapewne to jest wynik tych przecen na portalach z kluczami , dużo graczy kupuje tam kody instalacyjne do steamu,płacąc ułamek ceny regularnej.Co ciekawe obie gry maja podobnie raczej niski poziom opinii wśród użytkowników steama.
Tak czy inaczej, twoje założenia co do 80-100 mln przychodów wydaja się fantasmagorią, moim zdaniem jak będą realne przychody jak z LotF ,to będzie już nieźle w sytuacji takiej sprzedaży S3 jaka panuje teraz.
P.S.od 28 kwietnia Little nightmares jest znacznie wyżej niż S3 w bestach steamu. Stemaspy pokazuje w 2 dni przyrost o 10 K kopii ,co oznacza przychów o ok 800 K pln, a to znaczy że w 2 dni S3 miał mniejszy przychód niż LN, oczywiście trzeba odjąć podatki prowizje steama itp a to może oznaczać, że że steama do kasy Ciga w 2 dni wpadło mniej niż 500 K PLn. Te symulacje przeprowadzane przez Analityków wydających reko dla Ciga na 3.x PLN mówiące ze S3 może wygenerować nawet powyżej 150 mln PLN są raczej funta kłaków warte.Ja się raczej teraz zastanawiam jak bezpieczna będzie plynność keszowa ciga, w kontekście konieczności kasy na dalsze jakieś ich projekty i w kontekście kosztów działalności operacyjnej zwracając uwagę na zobowiązania które spółka ma do uregulowania.
P.S Moje zdziwienie z takiej przeceny, wynikało z tego że wcześniej nie sprawdzałem tego typu kanałów monetyzacyjnych, czyli portali oferujących klucze. To jest świetne narzędzie do możliwości kupowania dużo taniej gier , czasami nawet tych najnowszych.
Edytowany: 30 kwietnia 2017 14:40
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
30 kwietnia 2017 17:19:27
przy kursie: 1,83 zł
Ja wspominając fatalną sprzedaż nie miałem nawet na myśli Steama. Tam nie jest tragicznie, gdyż nigdy nie uważałem Snajpera za grę zdolną do jakiejś potężnej sprzedaży na PC (biorąc pod uwagę wysoką cenę i i przeciętną jakość). Co mnie zaskakuje in minus to rynek konsolowy. Kilka dni po premierze gra jest poza Top 50 na Gamestop, na 75-tym miejscu Amazon US (samodzielne wydanie w Stanach strzałem w dziesiątkę czy stopę ?), po premierze nie wszedł tam nawet do Top 20. W Niemczech nie widziałem gry w Top50, a obecnie na próżno szukać jej w ogóle w rankingu... Japonia dno.
|
|
1 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 31
Wysłane:
1 maja 2017 16:11:22
przy kursie: 1,83 zł
kapitalizacje: 11bit - 400 mln bloober - 200 mln cig - 250 mln Ciekawe kto zarobi wiecej w tym roku? Sniper drugi w rankingu sprzedaży gier z UK (z ostatniego tygodnia(pudełka)): Mario Kart 8 Deluxe Sniper Ghost Warrior 3 GTA 5 Little Nightmares The Legend of Zelda: Breath of the Wild LEGO Worlds Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands Call of Duty: Infinite Warfare FIFA 17 Horizon Zero Dawn www.ppe.pl/news/50747/kiepskie...gamingbolt.com/uk-charts-mario...The Spice Must Flow
Edytowany: 1 maja 2017 16:14
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
4 maja 2017 09:54:10
przy kursie: 1,82 zł
Poniżej porównanie sprzedaży gier w czasie dla ostatnich produkcji polskich spółek na Steam:  kliknij, aby powiększyćDane Steamspy W ciągu pierwszych 5 dni Sniper sprzedawał się 50 proc. lepiej niż 911 operator. przy cenie 3,3 razy wyższej. Nie jest to sukces na miarę oczekiwań i porównanie sprzedaży do kosztów produkcji wypada pewnie gorzej. Tak czy owak do spółki wpłynie/wpłynęło ze Steam ok. 7 mln zł. jak do tej pory.
Edytowany: 4 maja 2017 09:54
|
|
0 Dołączył: 2012-12-19 Wpisów: 69
Wysłane:
4 maja 2017 10:22:18
przy kursie: 1,82 zł
Powyższe dane odnośnie sprzedaży SGW3 są chyba zawyżone. Uwzględniają użytkowników wersji beta. 23.04 (przed premierą SGW3) było już 14 tys. użytkowników wg steamspy.
|
|
|
|
0 Dołączył: 2017-05-04 Wpisów: 1
Wysłane:
4 maja 2017 11:00:36
przy kursie: 1,82 zł
Operator miał budżet 300tys, a nie 30mln. Nie przemawia to szczególnie na korzyść SGW3
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
4 maja 2017 11:04:55
przy kursie: 1,82 zł
Zgadza się, ale przeszacowujesz chyba liczby. T testy w otwartej becie trwały 3 dni w lutym: www.gram.pl/news/2017/02/03/ru...A zatem kto miał zarejestrować klucz w lutym pewnie to wtedy zrobił. Dlatego poziom z 12-13 kwietnia uznać można za poziom rozdanych kluczy - 3,9 tys. -4,4 tys. Reszta (ponad 9 tys.) to prawdopodobnie preordery.
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
4 maja 2017 11:07:07
przy kursie: 1,82 zł
Ibara napisał(a):Operator miał budżet 300tys, a nie 30mln. Nie przemawia to szczególnie na korzyść SGW3 Zgadza się. 911 jest ok. kilkunastokrotnie większym sukcesem jeśli chodzi o stopę zwrotu.
|
|
0 Dołączył: 2012-12-19 Wpisów: 69
Wysłane:
4 maja 2017 11:15:14
przy kursie: 1,82 zł
Porównanie z LOF lub SGW2 byłoby bardziej ciekawe
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
4 maja 2017 12:38:33
przy kursie: 1,82 zł
To jasne, ale takimi danymi nie dysponuję i pewnie nikt nie dysponuje, bo narzędzie steamspy powstało chyba w roku 2015. A przynajmniej w okolicach debiutu TWOM od 11B nikt go nie używał. Własne dane ze steamspy Zacząłem kolekcjonować dopiero w tym roku.
|
|
0 Dołączył: 2011-08-16 Wpisów: 78
Wysłane:
4 maja 2017 14:32:32
przy kursie: 1,82 zł
Tylko czy porównywanie SGW3 z Realpolitiks ma sens,skoro koszty produkcji Reala wyniosly ok 200-400 tys zł.... cytuję za bankier.pl "Jujubee, katowicki deweloper gier, od dnia premiery tj. 16 lutego do końca weekendu tylko przez kanał Steam sprzedał około 10,5 tys. szt. gry Realpolitiks. Według wyliczeń spółki, koszt produkcji gry oraz marketingu powinien zwrócić się przy sprzedaży ok. 10 tys. szt. gry - podała spółka w komunikacie. Premiera gry "Realpolitiks" na urządzenia stacjonarne odbyła się 16 lutego 2017 r. " Zgodnie z powyzszym artykułem z dnia 20.02.2017 gra ta sprzedala sie w ilości 10,5 tys sztuk w 4 dni wiec Twoja grafika chyba troche jest nieścisła odnośnie tej gry i producenta i wprowadza w błąd. Janusz giełdy :)...bywa i tak
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
4 maja 2017 14:55:00
przy kursie: 1,82 zł
Stemspy ma ograniczoną dokładność. Nic na to nie poradzę. Po 5 dniach pokazywał ca 10 tys. Porównywanie gier z różnych segmentów i budżetów oczywiście nie ma do końca sensu, ale skoro nie ma innych danych porównawczych (LOTF, SGW2) a ja nie robiłem zestawienia dla premiery W3, to pokazuję co mam. Każdy może wnioski wyciągnąć z grafiki jakie chce. Tak czy owak widać na grafice, że różne gry różnie sie zachowują w czasie. Taki Beat Cop rośnie prawie liniowo, a RP był skok po premierze i potem bardzo powolny wzrost.
|
|
0 Dołączył: 2017-04-26 Wpisów: 17
Wysłane:
5 maja 2017 10:57:07
przy kursie: 1,80 zł
anty_teresa napisał(a):To jasne, ale takimi danymi nie dysponuję i pewnie nikt nie dysponuje, bo narzędzie steamspy powstało chyba w roku 2015. A przynajmniej w okolicach debiutu TWOM od 11B nikt go nie używał. Własne dane ze steamspy Zacząłem kolekcjonować dopiero w tym roku. Ale przy TWOM całkiem dobrze sobie radziło. Ja obawiam się, że koszty, reklamy gry zmuszą właścicieli albo do nowej emisji, albo kredytu. Szkoda. Mam nadzieję, że coś jeszcze zrobią by cokolwiek wyciągnąć z gry.
|
|
0 Dołączył: 2009-02-11 Wpisów: 180
Wysłane:
6 maja 2017 14:25:09
przy kursie: 1,80 zł
To co nie podoba mi się w spółce, to ogromna wrażliwość kursu na powodzenie lub porażkę jednego produktu. Dodatkowo ciężko przewidywać z wyprzedzeniem reakcję graczy. Jak sądzę, niezależnie od jakości gry potrzeba zawsze trochę szczęścia by spodobała się ona graczom bardziej niż masa innych, substytucyjnych produktów. Mocno wątpię, czy sektor gamingowy jest optymalnym wyborem do inwestowania długoterminowego.
|
|
0 Dołączył: 2009-02-11 Wpisów: 180
Wysłane:
6 maja 2017 15:01:46
przy kursie: 1,80 zł
Jeszcze fragment na temat wrażliwości kursu pewnych typów spółek na sentyment inwestorów: Cytat:Recent behavioural literature (Baker and Wurgler 2006; Kumar and Lee 2006; Tetlock 2007) suggests evidence of investor sentiment affecting stock returns. The effect is most pronounced for stocks that are difficult to value and/or hard to arbitrage. This category includes small stocks, young stocks, unprofitable stocks, and extreme growth stocks. When investor sentiment is high, subsequent returns for these types of stocks tend to be relatively low, and vice versa. Źródło: Byrne A., Brooks M., “Behavioral Finance: Theories and Evidence”, The Research Foundation of CFA Institute Literature Review: 3.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.