pixelg
AVIAAML - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4 5 6 7

AVIAAML [AAL]

AKTUALNY KURS: 4,20 zł (-10,45%) 12-07-2018 16:28
nhyt
0
Dołączył: 2014-08-26
Wpisów: 24
Wysłane: 6 czerwca 2017 14:53:53 przy kursie: 5,94 zł
Jest jeszcze brane pod uwagę wezwanie przez głównych udziałowców i trzymanie kursu w tym celu dla określenia ceny, tylko że w tym przypadku nie miało by sensu tworzenie wpisów o spółce jak ten: aviaam.com/en/news/view/aviaam... i ten (spółki siostrzanej, robiącej razem usługę komplementarną, AAL - leasing, ASG - MRO, tj naprawy i przeglady) www.atn.aero/article.pl?id=632...

Czyli raczej ktos tu na chama trzyma kurs, któryś z OFErm, co pokazała wczorajsza sesja.

nhyt
0
Dołączył: 2014-08-26
Wpisów: 24
Wysłane: 14 czerwca 2017 09:51:23 przy kursie: 5,95 zł
Avia dostarczyła w sumie na obecną chwilę 6 samolotów do Aerofłoty
a320archive.com/?q=Aeroflot&am...

Technicznie mamy ciąg dalszy trzymania pod oporem

kliknij, aby powiększyć


cheron
10
Dołączył: 2009-09-19
Wpisów: 189
Wysłane: 23 czerwca 2017 10:20:19 przy kursie: 5,90 zł
Pozytywna wiadomość - szykują się dodatkowe przychody ze sprzedaży 3 samolotów Airbus A321, a już w tym momencie C/ZO jest na poziomie 2,28. Będzie ciekawie po wynikach..

infostrefa.com/infostrefa/pl/w...
Edytowany: 23 czerwca 2017 10:24

>> Ponad 160% zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl


Danielek
0
Dołączył: 2017-04-05
Wpisów: 44
Wysłane: 14 sierpnia 2017 16:48:07 przy kursie: 5,28 zł
Proszę a analizę raportu za 2 kw. Może analityk wyłapie z raportu informacje czy na wyniki miała wpływ spółka joint venture z chińczykami, gdyż w 2 kw pojawiły się w niej leasingowane samoloty do Aeoroflotu ? W jaki sposób będą wyniki tej spółki konsolidowane i w jakich pozycjach raportu można je odnaleźć ? Z góry serdecznie dziękuję.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 652
Wysłane: 14 sierpnia 2017 17:20:01 przy kursie: 5,28 zł

Pilkahalowa
Pilkahalowa PREMIUM
0
Dołączył: 2013-05-28
Wpisów: 170
Wysłane: 14 sierpnia 2017 19:07:23 przy kursie: 5,28 zł
Też jestem ciekaw tej analizy.
Wycena tej spółki jest bardzo niska przy pierwszym spojrzeniu na wyniki.
Dlaczego w takim razie aż takie dyskonto ?
Zauważyłem też w raporcie informację, że OFE NN zmniejszyło swój udział. Czy jest coś co powoduje zwiększenie obecnie ryzyka inwwestycji ?

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 652
Wysłane: 15 sierpnia 2017 22:54:51 przy kursie: 5,28 zł
Overbooking w bilansie – omówienie sprawozdania Avia AM Leasing AB po II kw. 2017 r.

Większość akcjonariuszy pewnie ostrzyła sobie zęby na wynik transakcji z Aeroflotem spółki JV w Chinach. Wygląda jednak na to, że pomimo zamieszczonej na stronie spółki informacji prasowej (www.aviaam.com/en/news/view/av...) transakcja nie została jeszcze zaksięgowana.

Ujęcie AviaAM Financial Leasing China
Avia AM Leasing (dalej Avia) posiada 51 proc. udziałów w AviaAM Financial Leasing China, ale ten JV nie jest konsolidowany metodą pełną, tylko metodą praw własności. W bilansie NIE MAMY sumowanych aktywów i pasywów tego podmiotu z aktywami i pasywami grupy tylko osobną linię w aktywach trwałych która pokazuje aktualną na dzień bilansowy wartość inwestycji: „Investments in joint venture” (jak w sprawozdaniu za 2 kw.) albo jako „Investments in associates” (jak w sprawzdaniu za 1 kw.). Skoro wartość tej inwestycji wzrosła pomiędzy okresami wzrosła to w pierwszej chwili może się wydawać że inwestycja ta przyniosła spółce w II kw. 4 mln USD zysku (różnica pomiędzy 15,3 mln na koniec 1 kw. i 19,3 mln na koniec 2 kw.), ale to nie prawda.

Z rachunku wyników, a konkretnie pozycji „Share of profit of associates” wynika że spółki konsolidowane metodą praw własności przyniosły w II kw. 579 tys. straty. Różnica w wartości bilansowej wynika z podniesienia kapitału współkontrolowanej spółki o czym mówi nam pozycja „Investments in other entities” w sprawozdaniu z przepływów pieniężnych, a konkretnie przepływach z działalności inwestycyjnej. Wartość bilansowa się uzgadnia: 15,3+4,61-0,579=19,331. Nie ma pomyłki – spółka wygenerowała stratę.

Rekordowe wyniki
Brak ujęcia leasingu 3 Airbusów nie przeszkodził jednak w uzyskaniu świetnych wyników. Na poziomie przychodów co prawda rekordu nie ma, ale jest 3 najwyższy wynik w ostatnich latach:
Zaraportowane obroty wyniosły 14,6 mln USD z czego 9,8 mln USD przypadło na prowizje, a 3 mln USD na raty leasingowe.

kliknij, aby powiększyć


Działalność spółki jest dość skomplikowana. Jak wspominałem w poprzednich omówieniach spółka działa w dwóch dywizjach – leasingowej zapewniającej stałe wpływy z najmu maszyn i handlowej, która jest znacznie bardziej niestabilna w czasie. W dodatku działalność handlowa odbywa się na 3 sposoby. W pierwszym spółka nabywa statek powietrzny (prezentuje go w zapasach), remontuje go, dostosowuje do potrzeb klienta i następnie sprzedaje. W drugim działa jako agent i pobiera prowizję od transakcji, a maszyna formalnie nie przechodzi na własność spółki. W trzecim przypadku sprzedaje samolot już leasingowany, który widnieje w bilansie w aktywach trwałych. W tym ostatnim przypadku nie mamy przychodów ze sprzedaży a jedynie zysk z różnicy wyceny bilansowej i ceny sprzedaży. Dlatego z punktu widzenia inwestora same przychody niewiele mówią o dokonaniach okresu.

Wynik operacyjny drugiego kwartału był rekordowy i wyniósł 14,15 mln USD. Na kwotę tą znaczący wpływ miała sprzedaż 3 Airbusów które spółka do tej pory wynajmowała i prezentowała w aktywach trwałych. Transakcja ta przyniosła teoretycznie 11,16 mln USD. Teoretycznie, bo na koniec roku spółka przeszacowała wartość floty w dół na kwotę 5,6 mln USD, a rewaluacja prawdopodobnie dotyczyła także wspomnianych Airbusów.
A zatem z całej reszty spółka wygenerowała tylko 2,94 mln USD, a przecież mieliśmy w przychodach pośrednictwo które w 3 kw. roku przyniosło spółce całą masę pieniędzy. Tym razem jednak koszty tego pośrednictwa były znacznie wyższe i efekt jest jaki jest.


kliknij, aby powiększyć


Wynik został dopalony jeszcze w linii finansowej przez 2,8 mln USD dodatnich różnic kursowych dzięki czemu Avia skończyła okres obrachunkowy z wynikiem netto wynoszącym 13 mln USD. W ciągu ostatnich 4 kwartałów spółka wykazała na czysto 25,5 mln USD dolarów zysku netto, a po wyjęciu różnic kursowych 23 mln USD. Przy obecnym kursie dolara dostaniemy 83 mln zł zysku netto przy kapitalizacji 228 mln zł - jest teoretycznie bardzo tanio.

Powtarzalność wyników i sytuacja bilansowa dają powody do dyskonta
Teoretycznie, bo na razie bardzo zyskowna transakcja pośrednictwa z 3 kw. okazała się jednorazowa. W 3 kw. 2016 r. spółka pokazała 17,2 mln przychodów z tytułu pośrednictwa, natomiast obecnie 9,8 mln USD. Jeśli do przychodów z pośrednictwa przypiszemy koszty „Costs of services rendered” to dostaniemy odpowiednio zyski na poziomie 8,5 mln USD w 3 kw. i tylko 1,6 mln USD w ostatnim kwartale. Rentowności wyniosą dla tych operacji odpowiednio 49 proc. w 3 kw. i 16 proc. w ostatnim raportowanym okresie, czyli 2 kw. 2017 r. Mamy więc zarówno rekordowy poziom jak i marżowość transakcji w 3 kw. roku, która cały czas odkłada się na wyniku za 12 kroczących miesięcy. A zatem rynek może podchodzić bardzo ostrożnie co do powtarzalności kwoty nawet 8,4 mln USD, czyli 30 mln zł. Skorygowany zysk netto spadnie zatem z 83 do 53 mln USD.

Kolejny aspekt także tyczy się działalności handlowej. Po sprzedaży 3 Airbasów (do tej pory przez spółkę wynajmowanych) flota skurczyła się do 14 maszyn. Na pierwszy rzut oka spadek liczby statków powietrznych nie jest taki istotny. Ot, mieliśmy 17 jest 14.


kliknij, aby powiększyć


Jednak kiedy zerkniemy do bilansu to maszyny które w nim pozostały są znacząco mniej warte jednostkowo. Po transakcji aktywa trwałe skurczyły się z ponad 95 mln USD do poziomu niecałych 31 mln USD, czyli o 68 proc. A zatem znacząco skurczył się potencjał grupy do generowania przychodów z leasingu i oczywiście ich sprzedaży z zyskiem. Pytanie czy Avia będzie w stanie posiadaną flotę szybko uzupełnić, czyli czy na rynku pojawią się okazje do zakupu. W tym miejscu niestety znajomość finansów nie wystarczy – trzeba znać rynek.


kliknij, aby powiększyć


Wart też zwrócić uwagę na pewne rozbieżności. Według danych bilansowych pożyczki udzielone przez grupę pomiędzy koncem roku a dniem bilansowym 2 kw. zwiększyły się o 23,27 mln USD (14,655 długoterminowe i 8,619 mln USD krótkoterminowe), natomiast w przepływach z działalności inwestycyjnej mamy wypływ tylko 3,6 mln USD. Jednocześnie kredyty i pożyczki zaciągnięte przez grupę według bilansu zmniejszyły się o 26,79 mln USD (21,89 dla długoterminowych), natomiast z przepływów wynika, że spółka spłaciła ponad 41 mln kredytów. Jeśli zerkniemy do noty dotyczącej pożyczek to okazuje się, że spółka przejęła 15,4 mln obligacji firmy trzeciej w rozliczeniu za jakąś transakcję. Nie było przepływu gotówki a kwota pożyczek i instrumentów dłużnych wzrosła. Wyjaśnienia braku płatności kredytowych nie ma, ale całkiem możliwe, że spółka spłaciła czyjś kredyt, który po drodze na siebie przejęła.

Tak czy owak warto zwrócić uwagę, że w bilansie spółki jest już 52,4 mln udzielonych pożyczek, z czego część do podmiotów powiązanych (prawdopodobnie głównego akcjonariusza). To się może nie podobać tym bardziej, że za rok 2016 nie było dywidendy. Część akcjonariuszy mając na uwadze, że Avia AM Leasing jest częścią większej grupy może się obawiać czy spółka będzie dzielić się wypracowanym zyskiem z akcjonariuszami, a przecież o to na końcu zawsze chodzi. Czy tak faktycznie będzie? Nie wiem, ale ryzyko takie istnieje.

Spółka ma dość skomplikowaną działalność co sprawia kłopoty z obliczeniem powtarzalnego zysku, działa poza polska jurysdykcją, dokonuje nie do końca jasnych transakcji z akcjonariuszami i jednostkami zewnętrznymi, więc nie ma się co dziwić, że rynek podchodzi nieufnie. Z drugiej strony mamy teoretycznie bardzo nisko wyceniony biznes z całkiem sporym ładunkiem wolnej gotówki – dług netto jest ujemny na kwotę 39 mln dolarów, co daje nam 143 mln zł! Sam biznes spółki jest zatem obecnie wyceniany na 85 mln zł… Naprawdę ciężko znaleźć uzasadnienie dla tak niskiej wyceny nawet biorąc pod uwagę wszystkie ryzyka i zagrnożenia.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 23 sierpnia 2017 23:10

Danielek
0
Dołączył: 2017-04-05
Wpisów: 44
Wysłane: 16 sierpnia 2017 10:29:56 przy kursie: 5,35 zł
Świetna i rzeczowa analiza, dziękuję za wskazanie punktów odnośnie joint venture gdyż łatwiej będzie mi szukać na przyszłość. Konkretne zyski z tej spółki powinny się pokazywać od 4 kwartału gdyż będzie on pełnym kiedy będzie dostarczona cała flota do Aeorflotu.

killer_9999
0
Dołączył: 2015-03-03
Wpisów: 16
Wysłane: 16 sierpnia 2017 11:26:18 przy kursie: 5,35 zł
I kolejny zakup i sprzedaż A321hello1 :

www.attrader.pl/pl/akcje/AVIAA...

Edytowany: 16 sierpnia 2017 11:26

dovado
0
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 23 sierpnia 2017 13:39:42 przy kursie: 5,30 zł
W analizie raportu jest błąd.Autor napisał że za rok 2015 ani za rok 2016 nie było dywidendy jak to si ma do raportu www.aviaam.com/en/major-events...
Dalej w analizie spółka przejeła obligacje firmy trzeciej za jakąś tarasakcje ,a przecież spółka o tym pisze
W marcu 2016 r. Grupa nabyła 100% wyemitowanych akcji w spółce Dikkys Investment Limited. Grupa
Jednocześnie zawarł umowę cesji z osobą trzecią w sprawie pożyczki udzielonej spółce Dikkys
Investment Limited. Oczywiście nie było to stratą spółki bo przejeła za to Boeinga 737 którego wartośc w przesyłce cargo z Transareo było okreslona na ponad 10 mln $ Dodatkowo to właśnie Dikkys Investment był pośrednikiem w zakupie i leasingu zwrotnym 7 nowych Airbusów w 3 Q 2016 roku dla Aeroflot .
Dalej spólka podaje w raporcie że trasakcja sprzedazy przyniosła 11mln zysku a autor analizy podważa to pisząc że zysk był teoretyczny bo wcześniej te samoloty zostały pszeszacowane w dół a wystarczy sprawdzic że to własnie te sprzedane samoloty zdrożały o 10 % na przełomie roku a przyczyną pszeszacowania floty w dół był spadek cen 10 Bombardierów aż o 30 % na przełomie roku . www.ccaonline.cn/news/top/3322...
Dalej spółka udziela pożyczek do podmiotów powiązanych nie wiadomo dlaczego i autor zapomina że Aviaam pełni taką właśnie rol w grupie Ziavalda i odpowiada za finanse
www.ziavalda.lt/en/page/aviati...
Dalej autor pisze po trasakcji sprzedaży 3 A321 znacznie zmniejszył sie potenciał grupy do generowania dochodów z leasingu czyzby autor zapomniał że Avia Chiny należy w 51 % do grupy i to tu beda generowane stałe dochody z leasingu.W tej chwili jest to już 6 nowych Airbusów z rodziny A320leasingowanych do Aeroflot , których wartosc znacznie przewyższa 4 stare sprzedane A321 .en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A... ceny z boku .


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 652
Wysłane: 23 sierpnia 2017 23:49:14 przy kursie: 5,30 zł
OK. Jeden z zarzutów autor przyjmuję „na klatę”
dovado napisał(a):
Autor napisał że za rok 2015 ani za rok 2016 nie było dywidendy jak to si ma do raportu www.aviaam.com/en/major-events...

W 2015 r. spółka faktycznie płaciła dywidendę – mieliśmy błąd w bazie od dostawcy danych. Poprawiłem to w omówieniu, a stosowna aktualizacja zostanie także wprowadzona w monitorze spółki. Moja wina, niedopatrzenie – przepraszam.
dovado napisał(a):
Dalej w analizie spółka przejeła obligacje firmy trzeciej za jakąś tarasakcje ,a przecież spółka o tym pisze. W marcu 2016 r. Grupa nabyła 100% wyemitowanych akcji w spółce Dikkys Investment Limited. Grupa Jednocześnie zawarł umowę cesji z osobą trzecią w sprawie pożyczki udzielonej spółce DikkysInvestment Limited. Oczywiście nie było to stratą spółki bo przejeła za to Boeinga 737 którego wartośc w przesyłce cargo z Transareo było okreslona na ponad 10 mln $ Dodatkowo to właśnie Dikkys Investment był pośrednikiem w zakupie i leasingu zwrotnym 7 nowych Airbusów w 3 Q 2016 roku dla Aeroflot.

Przytoczę fragment omówienia:
Cytat:
Wart też zwrócić uwagę na pewne rozbieżności. Według danych bilansowych pożyczki udzielone przez grupę pomiędzy końcem roku a dniem bilansowym 2 kw. zwiększyły się o 23,27 mln USD (14,655 długoterminowe i 8,619 mln USD krótkoterminowe), natomiast w przepływach z działalności inwestycyjnej mamy wypływ tylko 3,6 mln USD. Jednocześnie kredyty i pożyczki zaciągnięte przez grupę według bilansu zmniejszyły się o 26,79 mln USD (21,89 dla długoterminowych), natomiast z przepływów wynika, że spółka spłaciła ponad 41 mln kredytów. Jeśli zerkniemy do noty dotyczącej pożyczek to okazuje się, że spółka przejęła 15,4 mln obligacji firmy trzeciej w rozliczeniu za jakąś transakcję. Nie było przepływu gotówki a kwota pożyczek i instrumentów dłużnych wzrosła. Wyjaśnienia braku płatności kredytowych nie ma, ale całkiem możliwe, że spółka spłaciła czyjś kredyt, który po drodze na siebie przejęła.

Nie jest dla autora naturalne, że transakcja z marca 2016 (to nie błąd, tak też jest w raporcie rocznym) wpływa na zmiany w pierwszej połowie 2017 r. Nie jest też dla autora sprawą normalną, że w transakcjach kapitałowych przejmuje się dług stron trzecich. To raczej nie jest codzienność na rynku finansowym.
dovado napisał(a):
Dalej spólka podaje w raporcie że trasakcja sprzedazy przyniosła 11mln zysku a autor analizy podważa to pisząc że zysk był teoretyczny bo wcześniej te samoloty zostały pszeszacowane w dół a wystarczy sprawdzic że to własnie te sprzedane samoloty zdrożały o 10 % na przełomie roku a przyczyną pszeszacowania floty w dół był spadek cen 10 Bombardierów aż o 30 % na przełomie rokuwww.ccaonline.cn/news/top/3322...

Sprawdzić gdzie? Na chińskojęzycznym portalu? Naprawdę? W raporcie rocznym napisano, że:
Cytat:
During the year ended 31 December 2016 it amounted to USD 5.6 million (EUR 5.1 million) and mainly related to the comparably lower fair values of Bombardier CRJ200 aircraft in a business-jet configuration.

Jak mi się zdaje napisano „mainly”, czyli „głownie”, „w szczególności”. To nie jest wyrażenie jednoznaczne i pozostawia miejsce na interpretację, że pozostałe statki powietrzne także zostały objęte rewaluacją, choć mniejszą. Może spółka powinna pomyśleć szczegółowość not zamieszczanych w sprawozdaniach? Skoro podmioty działające np. w branży nieruchomości mogą w notach pokazywać wartość poszczególnych budynków, to spółka działająca w branży lotniczej też chyba może pokazywać wartość maszyn? Wtedy nie będzie problemów z interpretacją.

dovado napisał(a):
autor zapomina że Aviaam pełni taką właśnie rol w grupie Ziavalda i odpowiada za finanse
www.ziavalda.lt/en/page/aviati...

Przecież pod wskazanym linkiem jest napisane ze:
Cytat:
AviaAM Leasing is a WSE listed global aviation holding company engaged in commercial aircraft acquisition, leasing and sales. The company specializes in mid-life mainline narrow-body aircraft as well as high-potential regional jets.
AviaAM Leasing’s services include:
-Aircraft Leasing
As a core service area of AviaAM Leasing, the company maintains a broad portfolio of mid-life mainline narrow-body and regional jets for airlines seeking the benefits afforded by an operating lease.
-Aircraft Trading
AviaAM Leasing, in close partnership with leading market players, is engaged in the purchase of mainline narrow-body and regional jets as part of its ongoing fleet development strategy.
- Brokerage
AviaAM Leasing is committed to matching aircraft with your specifications in a professional and timely manner. AviaAM Leasing’s vision is to forge beneficial long-term customer relationships through outstanding service at every stage of the brokerage process.
- Consulting
The consultancy services of AviaAM Leasing are backed by years of experience, the pooling of industry expertise and through collaboration with leading market players and institutions. The company focuses its advisory on aircraft fleet structuring, asset financial planning, market research and assessment as well as solutions for aircraft insurance.
- Asset Management
AviaAM Leasing is aptly positioned to provide aircraft owners, financiers and investors with all asset services necessary to manage an aircraft portfolio.
- Engine Leasing
AviaAM Leasing has devised a comprehensive portfolio of spare engine solutions for Rolls-Royce, CFMI and Pratt & Whitney engines.

Leasingi, handel, pośrednictwo, consulting, zarządzanie
Naprawdę autor nie widzi tutaj działalności pożyczkowej, czy bakowej. Proponowałbym skupić się raczej nad przyczynami niskiej wyceny rynkowej. Skądś się ona bierze… A ten fragment dość dobrze pokazuje skąd – niejednoznaczności informacji.

dovado napisał(a):
Dalej autor pisze po trasakcji sprzedaży 3 A321 znacznie zmniejszył sie potenciał grupy do generowania dochodów z leasingu czyzby autor zapomniał że Avia Chiny należy w 51 % do grupy i to tu beda generowane stałe dochody z leasingu.W tej chwili jest to już 6 nowych Airbusów z rodziny A320leasingowanych do Aeroflot , których wartosc znacznie przewyższa 4 stare sprzedane A321 .en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A... ceny z boku.

Autor nie zapomniał o spółce JV w Chinach. Nawet opisał jaki jest efekt księgowy jej działalności po 6 miesiącach roku. Tak czy owak różnica bilansowa pomiędzy wartością sprzedanych maszyn, a wartością udziałów w spółce konsolidowanej metodą praw własności jest duża i wnioski pozostają w mocy.
Autor w niniejszym omówieniu przytoczył możliwe interpretacje powodów niskiej wyceny, a czy z tego skorzysta spółka to już zupełnie inna historia. Inwestorzy stronią od biznesów których nie rozumieją, a działalność spółki z pewnością do najłatwiejszych w interpretacji nie należy.

dovado
0
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 24 sierpnia 2017 10:00:47 przy kursie: 5,09 zł
Sorry bład był oczywiście tylko jeden,może to nie wynikało z kontekstu ale reszte sugerowałem że autor nie bierze pod uwage pewnych rzeczy których w omawianym raporcie rzeczywiście nie ma i stawia spółke w złym świetle . Nie ulega wątpliwości że autor zrobił to rzeczowo i dokładnie . Jeśli chodzi o udzielane pożyczki to przecież nie jest nowośc w firmie tylko taką działalnośc prowadzi spółka od początku Sami pisaliście już o tym na tym portalu 11 listopada 2014 roku .W przypadku dochodów z leasingu mam na myśli że pomimo sprzedaży bilansowo dużej cześci floty to bedą generowane nadal duże i stałe dochody z leasingu z dużo wiekszej floty bez wzgledu na to jak zostaną zaksiegowane Na całym świecie firmy leasingowe przynoszą stałe 7% zyski od zainwestowanej kwoty a pastwienie sie nad stratą ksiegową półrocznej działalności jv w przypadku gdy brak jest jeszcze dochodów z samego leasingu tej floty uważałem za nie wskazane . Jesli chodzi o działalnośc spółki to już nasi przodkowie uważali że deko sprzedaży jest lepsze od kila roboty .Jesli chodzi o spadek kursu to jest on jednak o 100 % wyższy niż rok temu a korekte zawdzieczamy OFE NN i ich obawie o przekształcenie w przyszłym roku i postawienie wg planu Morawieckiego na rozwój polskich a nie zagranicznych spółek .

kostek-mundek
1
Dołączył: 2013-01-02
Wpisów: 309
Wysłane: 24 sierpnia 2017 11:27:43 przy kursie: 5,09 zł
Ależ oczywiście, że 'mainly' miało być sugestią, że pozostałe samoloty także zrewaluowano. Konkretnie chodziło o to, że nie tylko bombardiery spadły, ale i boeingi, tylko mniej. Tego chyba każdy jest się w stanie sam domyślić Angel
A że jednoczęśnie airbusy poszły do góry, no to trudno żebyśmy mieli się nad każdym szczegółem rozwodzić. Niech sobie literaci ćwiczą pióro, my jesteśmy piloci.

dovado
0
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 24 sierpnia 2017 14:54:34 przy kursie: 5,09 zł
Aviaam bedzie miała finansowanie na pozostałe 8 samolotów do Aeroflot . Do tej pory było podpisane finansowanie z CDB na dostawe pierwszych 8 samolotów z 16 zaplanowanych na kwote 344 mln USD stock.stcn.com/2017/0526/13382... Wczoraj z inciatywy HNCA powstał  Centralny Fundusz Jedwabnego Szlaku który będzie dywersyfikował inwestycje w budownictwie lotniczym , parku logistycznym , handlu i usług finansowych, kultury i turystyki oraz inne projekty które mają dobre perspektywy rozwoju. Tego samego dnia fundusz wszedł w współprace z lokalnym joint venture samolotów cargo,oraz finanse i leasing samolotów i innych projektów, na łączną kwotę około 105 mld juanów. news.xinhuanet.com/local/2017-...
Jak donosi agencja Reuters najwieksze banki chin przyłaczą sie do tego funduszu . logistyka.wnp.pl/najwieksze-ba...
Umowe o ramowej współpracy w dniu 23 08 2017 z Fuduszem Zhengzhou Slik Road (Fundusz jedwabnego szlaku ) podpisała AviaAM leasing China w imieniu Aviaam Chiny Dyrektor generalny Guo Weitao.
Edytowany: 24 sierpnia 2017 15:04

timon
2
Dołączył: 2014-06-21
Wpisów: 214
Wysłane: 24 sierpnia 2017 15:03:51 przy kursie: 5,09 zł
@dovado Znasz chiński?

dovado
0
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 24 sierpnia 2017 15:28:10 przy kursie: 5,09 zł
Narazie znam tylko taki : po zgłoszeniu strony lewy klawisz myszy i klikam przetłumacz na jezyk polski .

WatchDog
WatchDog PREMIUM
35
Grupa: Bus Driver
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 584
Wysłane: 24 sierpnia 2017 15:52:11 przy kursie: 5,09 zł
dovado napisał(a):
Sorry bład był oczywiście tylko jeden,może to nie wynikało z kontekstu ale reszte sugerowałem że autor nie bierze pod uwage pewnych rzeczy których w omawianym raporcie rzeczywiście nie ma i stawia spółke w złym świetle .

W kwestii formalnej: można wiedzieć gdzie zapoznałeś się z analizą? Nie masz dostępu do strefy premium SW, a chcę mieć pewność, że mówimy o tym samym tekście.

dovado
0
Dołączył: 2017-08-23
Wpisów: 16
Wysłane: 24 sierpnia 2017 18:28:06 przy kursie: 5,09 zł
Otrzymałem wczoraj rano fragmenty na meila od kolegi co do których on miął wątpliwości i chciał usłyszec moją opinie na ten temat I na te wątpliwości Mu odpisałem ale poniewaz przytoczone przez niego fragmenty poruszyły mnie równiez wiec postanowiłem napisac również te uwagi na forum Stockwatcha . Kolega jest na tyle poważnym inwestorem i nie leży w jego interesie zmiane treści wiec sądze że rozmawiamy o tych samych fragmentach tekstu do których sie tu na forum ustosunkowałem . Dovado .

kostek-mundek
1
Dołączył: 2013-01-02
Wpisów: 309
Wysłane: 24 sierpnia 2017 20:02:27 przy kursie: 5,09 zł
Wracając do najciekawszej kwestii, czyli czemu tak tanio, to możliwe, że każdy będzie miał trochę racji. Jakość raportowania nie będzie miała wpływu na NN OFE, skoro mają swojego przedstawiciela w RN. Sprawdziłem jak wygląda szczegółowe saldo NN OFE na koniec 2016 i rzeczywiście, starają się ograniczyć ekspozycję na rynki zewnętrzne. Na koniec 2015 mieli 10,66% aktywów w akcjach notowanych za granicą, rok później mniej niż 5%. Nie byłoby zaskoczeniem gdyby dalej redukowali pozycje. W akcjach AAL (niby jest notowane u nas, więc to powinna być inna kategoria) mają teraz 0,04% aktywów, tak więc jakoś się pogodzą ze stratą. AVSG nie sprzedają, pewnie dlatego, że tam w ogóle nie ma obrotu.
Pytanie czemu nikt inny tego nie chce - może jest tak jak pisze anty. Jeśli ktoś jednak ma inny pomysł na trupa w szafie, to proszę dać znać. Przydałaby mi się taka wiedza. Nic się nie bójcie, możecie napisać, że "jakoby", "podobno", może nikt posta nie usunie Angel

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 652
Wysłane: 25 sierpnia 2017 01:57:05 przy kursie: 5,09 zł
dovado napisał(a):
Sorry bład był oczywiście tylko jeden,może to nie wynikało z kontekstu ale reszte sugerowałem że autor nie bierze pod uwage pewnych rzeczy których w omawianym raporcie rzeczywiście nie ma i stawia spółke w złym świetle.

W raporcie powinno być wszystko, ale już pomijając ten fakt, to autor analizy nie ograniczył się tylko do bieżącego raportu, choć zaznaczył, że nie jest ekspertem od lotnictwa.

Cytat:
Jeśli chodzi o udzielane pożyczki to przecież nie jest nowośc w firmie tylko taką działalnośc prowadzi spółka od początku Sami pisaliście już o tym na tym portalu 11 listopada 2014 roku.

Pisaliśmy, ale także raczej w negatywnym kontekście. Czym innym jest leasing operacyjny, czym innym leasing finansowy, a pożyczki to już zupełnie inna historia, choć nadal jest to działalność finansowa. Różnica taka jak między kredytem w banku a chwilówką w Providencie - niby to samo, a jednak nie.

Cytat:
W przypadku dochodów z leasingu mam na myśli że pomimo sprzedaży bilansowo dużej cześci floty to bedą generowane nadal duże i stałe dochody z leasingu z dużo wiekszej floty bez wzgledu na to jak zostaną zaksięgowane.
Na całym świecie firmy leasingowe przynoszą stałe 7% zyski od zainwestowanej kwoty a pastwienie sie nad stratą ksiegową półrocznej działalności jv w przypadku gdy brak jest jeszcze dochodów z samego leasingu tej floty uważałem za nie wskazane

Przykro mi, ale się mylisz. Forma działania ma duże znaczenie. W przypadku JV Avia ma tylko prawo do współdecydowania, a nie decydowania. I to nie tylko o tym, z kim się handluje, na jakich warunkach, ale także na co zostaną przeznaczone ewentualne zyski. Taka JV rodzi choćby ryzyko wyjścia chińskiego podmiotu po zdobyciu know-how z interesu. Wejście w deal wiąże się też z ryzykiem wypchnięcia z akcjonariatu, np. przez dużą emisję akcji, albo dług, który potem będzie skonwertowany na akcje. Jako inwestor nie znasz umowy i nie wiesz co dopuszcza statut JV i jakie daje prawa. Z punktu widzenia inwestora to będzie czarna kostka z napisem zmiana kapitału własnego. Nie będziesz wiedział z czego wynikająca, czy ma charakter gotówkowy itd. Nie będziesz wiedział co się dzieje wewnątrz tego podmiotu, a przynajmniej spółka nie będzie zobligowana prawem do informowania.

Nie zmienia to jednak faktu, że środki jakie uzyskano ze sprzedaży samolotów w bilansie są mniejsze od środków zainwestowanych w JV. I jeśli mowa tutaj o tych przywołanych przez Ciebie 7 proc. to choćby z tego faktu potencjał teortycznie jest mniejszy - dźwignia finansowa jest skończona.

Jeśli zaś chodzi o owe pastwienie, to wyrażasz pogląd na temat z którym się nie zaznajomiłeś jak twierdzisz. Zupełnie tego nie akcentowałem w omówieniu - ot wyjaśniłem na prośbę użytkownika tylko gdzie co można znaleźć. Ale przyznam, że mnie dziwi strata tego podmiotu. W maju za pomocą tego newsa: www.aviaam.com/en/news/view/av... spółka poinformowała, że:

Cytat:
AviaAM Financial Leasing China – has acquired three newly-built Airbus A320 aircraft which were delivered at Airbus facilities in Toulouse, France and Hamburg, Germany.
 
All three aircraft came in 8 business and 150 economy seats configuration and in the livery of their first operator – Aeroflot – Russian Airlines. The aircraft already reached Russian flag carrier’s base at Moscow’s Sheremetyevo airport. The aircraft were delivered to the airline under a 12-year long operating lease agreement.

Czyli samoloty już w maju zostały przekazane leasingobiorcy. A zatem w czerwcu można było oczekiwać pierwszych rat leasingowych, a to przecież jest jeszcze drugi kwartał. Dlaczego ich nie ma? Według MSR mamy przeniesienie ryzyk i uprawdopodobnienie wpływów, więc wydaje się, że nic nie stało na przeszkodzie aby rozpoznawać już przychody, koszty i zyski. Te samoloty zostały uwzględnione już w wynikach czy nie? Jeśli nie zostały to pytanie brzmi dlaczego? Jeśli zostały to dlaczego nie ma zysków? A może zyski w walucie funkcjonalnej są, tylko o zmianie kapitału własnego zdecydowały np. różnice kursowe?

Jak widać, już na "dzień dobry" jest zagwozdka wynikająca z faktu, że to jest JV. Jeśli kwestia ta dotyczyłaby spółki konsolidowanej metodą pełną, a nie metodą praw własności, to wiedzielibyśmy więcej - np ten leasing byłby widoczny w bilansie. Teraz? Teraz pewnie nikt nie wie.



Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4 5 6 7

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,304 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,71% +33 741,03 zł 53 741,03 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło