166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
23 lutego 2018 16:58:03
przy kursie: 92,00 zł
Czy przypadkiem Alik nie można by skopiować tutaj Twojego ostatniego postu z tematu o 11bit? PLW względem sytuacji makro (czy jak to określasz zwałki na rynkach) znajduje się dokładnie w tym samym miejscu co 11bit, więc czemu tego negatywnego aspektu nie podnosisz?
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
23 lutego 2018 18:49:18
przy kursie: 92,00 zł
Jeśli chodzi o rynki i potencjalne zagrożenia mogą nabruździć. Jak będzie czas pokaże. Indexy na naszym banianie. WIG  kliknij, aby powiększyćwig20  kliknij, aby powiększyćswig80  kliknij, aby powiększyćDAX  kliknij, aby powiększyćNatomiast jeśli chodzi o PLW to staram się opisać aktualny obraz AT , czyli zwiększone wolumeny przy dojściu do oporów. To może oznaczać ,że popyt będzie próbował wyznaczyć nowe maxima kursowe. I jeszcze jedna rzecz, w przypadku 11 bit wyraźnie to napisałem w kontekście premiery Frost Punka a raczej jego opóźnień, bo obecnie 11 bit uzależniony jest praktycznie od jednej produkcji, na kolejnego flagowca zapewne trzeba będzie poczekać do przełomu 2020/2021 . Z plw jest jednak inna sytuacja , moim zdaniem ciekawe debiuty w tym roku może być kilka "Agony"," WE.The Revolution" ," Phantom Doctrine" inni pewnie dorzucą "Uboot" , "house flipper" czy" drift " który ma na ich facebookowym koncie 9 mln odsłon i 20 K komentarzy na temat tej gry pod filmikiem. Także oczywiście,że osobiście niepokoi mnie , możliwy rozwój wydarzeń na rynkach, wówczas na układy nie ma rady wiele spółek może lecieć w dół, ale tu mają 60 projektów deweloperskich w produkcji i ich wyniki sumaryczne w połączeniu z bardzo zwartym akcjonariatem( ponad 80% akcji u 2 -akcjonariuszy) i debiutem kilku podmiotów z ich stajni na rynku może ograniczyć wyraźnie te potencjalne spadki. Sam movie games który szykuje się na rynek chce w tym roku wydać ok 10 gier. Ponadto PLW jest spółka dywidendową to też może mieć znaczenie a jeśli bezie gorąco na RYNKACH, nie zdziwię się ,jeśli jakieś środki pieniężne przeznaczą na skup akcji własnych jeśli ich debiuty w tym roku wyjdą cool i do spółki napłynie spora kasa znacznie powiększając zasoby gotówkowe które zapewne obecnie wynoszą coś koło 50 mln PLN. Dlaczego tak piszę bo prezes spółki nie ukrywa że zależy mu na kapitalizacji PLW( co nie dziwi mając ponad 40% akcji) i ze do tej wycenę PLW ocenia jako dostateczną pomimo że od IPO ładnie zwiększyła swoją kapitalizację.
Edytowany: 23 lutego 2018 18:50
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
5 marca 2018 12:42:37
przy kursie: 87,80 zł
kilka nowych newsów z PLW: Playway wejdzie do indeksu Swig80, co powinno tez w przyszłości powinno wpłynąć, na zwiększone zainteresowanie nim fundami, szczególnie jeśli będą dynamicznie poprawiali wyniki spółki www.gpw.pl/komunikaty-i-uchwal...Poza tym , ogłoszono 10 "topowych" gier ich zdaniem , które zadebiutują w następnych 6 miesiącach. Moim zdaniem agony i Phantom Doctrine mają szansę na pozytywne " zamieszanie" na wynikach w tym roku, oczywiście inne gry mogą tez ciekawie dołożyć się do wyniku ogólnego w 2018 roku i w ogóle podczas swojej monetyzacji nie tylko w bieżącym roku. www.stockwatch.pl/komunikaty-s...Podoba mi się również w jakim kierunku zmierza rozwój PLW bo oprócz już tych gier o których wspomniałem to bardzo ciekawym projektem wydaje się np. We. The Revolution . store.steampowered.com/app/736...www.gram.pl/artykul/2017/08/28...Jak też ciekawym od strony artystyczno- wizualno - klimatycznej ( bo nic więcej o nim nie wiemy poza tym że ma byc horrorem), gra o nazwie UNHOLY. Dyrektorem artystycznym jest ten gość https://www.artstation.com/tomstrzalpracował on w Platige image , people can fly, flying wild dog parę screenów artystycznych z samej gry: store.steampowered.com/app/817...To co było zarzutem dla PLW że ich gry nie są najwyższego polotu itp itd po woli może się zmieniać, oczywiście nadal będzie dużo takich "przeciętnych" gier, ale poza nimi może coraz częściej pojawiać się sporo różnych perełek artystyczno- jakościowych. Oby ta kompilacja wpływała na coraz lepsze przyszłe wyniki i kapitalizacje PLW i ich zespołów produkcyjnych , bo jak wiemy sporo z nich zapewne będzie chciało samodzielnie być notowanymi na giełdzie. P.S czy mi sie zdawało czy ktoś wykasował ten mój post? A jeśli tak, to dlaczego? Kod:mod: Wklejając linki do komunikatów, artykułów prasowych czy innych źródeł, należy opatrzyć je komentarzem dlaczego zdaniem autora są ważne, oraz kilkuzdaniowym cytatem ze źródła, do którego odsyłają.
Edytowany: 7 marca 2018 11:39
|
|
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
5 marca 2018 13:17:50
przy kursie: 87,80 zł
wyraziłem krótko swoją opinie lub fakty przed każdym z linków. Natomiast każdy sam powinien sobie wyrabiać opinie na temat danych screenów z gier lub ich szerszych opisów, bo jak wiadomo gry to kwestia gustu, a to jest indywidualna sprawa. We.the Revolution to połączenie ciekawego stylu graficznego ze strategia i różnymi wyborami personalno-moralnymi a'la PAPERS PLEASE, to może cie ciekawie sprzedać jeśli będzie gra dopracowana( łącznie z interfacam, bo do tego były spore zastrzeżenia). Gra jest nietuzinkowa w swoich założeniach, jak wyjdzie finalnie zobaczymy. www.gram.pl/artykul/2017/08/28...Phantom Doctrine to ciekawa turówka, która łączy akcje ze strategią wzrór ufoX-com który to juz jest legendą. Oczywiście temat jest zupełnie innych, ale w składowych rozgrywki widać podobieństwa. Sama gra wydaje się być świetnie dopracowana graficznie i mechanicznie, a fanów turówek może nadal być na tyle duzo ,że phantom doctrine ma szanse być mocnym punktem sprzedażowym i wynikowym plw. www.eurogamer.pl/articles/2017...AGONY wiadomo jest wokół tej gry wiele kontrowersji, jest wiele pytań odnośnie symulatora chodzenia czy grafiki, ale ta gra z budżetem ok 2 mln pln , może ciekawie się sprzedać , bo jest zapotrzebowanie i jest nisza na tego typu gry która agony może zapełnić . najnowszy gameplay z AGONY. www.youtube.com/watch?v=ccdSzT...Unholy bardzo ciekawa wizja artystyczna , inna niż wszystko co do tej pory oferowały gry PLW, o tej produkcji w ogóle nie wiele wiemy poza paroma screenami, ale wyglądają na nową jakość( co najmniej wizualno - artystyczna), jaka chce zagościć wśród wydawanych gier przez PLW ,co z tego będzie czas pokaże. store.steampowered.com/app/817...Napisałem to w odniesieniu do pewnych zastrzeżeń modera z mojego poprzedniego postu. Oczywiście powyższy tekst to moja opinia i każdy może mieć swoja diametralnie inną od mojej, dlatego w poście powyżej ograniczyłem swój pogląd do kilku zdań dlaczego uważam że dane produkty mogą być ciekawe. każdy powinien sam je ocenić po swojemu, dlatego pusciłem linki.Nie barzo rozumiem te zastrzeżenia ze strony modera.
Edytowany: 5 marca 2018 13:20
|
|
2 Dołączył: 2013-03-08 Wpisów: 95
Wysłane:
5 marca 2018 13:24:06
przy kursie: 87,80 zł
Należy dodać, że nie bez znaczenia będą wpływy z mobilek, CMS18, który wyszedł niedawno na urządzenia mobilne, całkiem dobrze radzi sobie w sklepie play, do tego 911operator i Ultimate Fishing, w przyszłości mają wydać chyba jeszcze Gold Rush na mobilne...
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
5 marca 2018 13:36:23
przy kursie: 87,80 zł
O innych grach nie wspominam, bo maja duże portfolio. chociaż można by tu wspomnieć np o 112 operator czyli nowej rozbudowanej gry a'la 911 operator ,gdzie maja być być 3D mapy, symulacje warunków pogodowych , natężenia ruchu itp . Na ten projekt dostali też dofinansowanie, także patrząc jak sympatycznie sprzedał się 911 operator , można sądzić iż 112 operator tez sobie całkiem ciekawie może poradzić na rynku.
Można by powiedzieć coś o Uboot czy o Drift itp itd., ale tych różnych gier w ich portfolio, jest na tyle sporo ,że postanowiłem wybrać tylko parę pozycji, które uważam za te jedne z ciekawszych mogące odnieść całkiem fajny sukces na rynku i przyczynić się do wzrostu ich wyników finansowych
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
5 marca 2018 16:10:10
przy kursie: 87,80 zł
Playway póki co zarabia głównie na pojedynczych tytułach. Są to produkty o dość niskiej jakości, ale jednocześnie bardzo polaryzujące. Atakują określone nisze i z łatwością znajdują sobie fanów. Pytanie czy ten ich "worek pomysłów" w najbliższym czasie się nie wyczerpie. Ze względu na liczbę premier, należałoby oczekiwać przynajmniej utrzymania poziomu zysków w kolejnych kwartałach. Pytanie czy tegoroczne debiuty oraz wyprzedaże starych tytułów podołają temu zadaniu ? CMS i Goldrush na przecenach radzą sobie w miarę dobrze. Popyt na 911 wydaje się już prawie wyczerpany.
|
|
3 Dołączył: 2013-07-17 Wpisów: 163
Wysłane:
5 marca 2018 16:35:17
przy kursie: 87,80 zł
PlayWay miał w zeszłym roku tylko trzy premiery (911, CMS18 i GoldRush). Bardzo małych i niszowych gier nie liczę. W 2018 tych premier będzie co najmniej dziesięć (mówimy o dużych grach) w tym kilka na konsole. Oceniam że pierwszy kwartał może zamknąć się zyskiem na poziomie 7-8 mln PLN (bez premiery dużej gry!). Cały rok to będzie zupełnie inny poziom wyników niż 2017 i to przy założeniu niezbyt dużej sprzedaży potencjalnych hitów (Agony i PhantomDoctrine). To może być najlepsza spółka jeśli chodzi o wyniki w tym roku, moim zdaniem mogą się nawet zbliżyć do CDP. Ale poczekajmy. Wszystko okaże się po raporcie za pierwsze półrocze.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
5 marca 2018 16:46:50
przy kursie: 87,80 zł
Bo fantazja, fantazja... Chyba nie zdajesz sobie sprawy, że gros zysku w 2017 przyniosły znane już IP: CMS i Goldrush ze wsparciem TV. W tym roku nowego CMS nie będzie. A ty piszesz, że nawet przy niezbyt dużej sprzedaży nowych IP, firma może się zbliżyć wynikami do CDR ?  Czyżby jakiś browarek z rana poszedł ?
|
|
3 Dołączył: 2013-07-17 Wpisów: 163
Wysłane:
5 marca 2018 16:56:39
przy kursie: 87,80 zł
Browarek był ale w sobotę, po pracy :) Z ocenami kto jest po browarze poczekajmy do końca roku :) Aż zachowam sobie Twój wpis bo jest dość zabawny, a będzie jeszcze bardziej zabawny po wynikach za 2018.
|
|
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
6 marca 2018 10:07:48
przy kursie: 89,00 zł
c15d napisał(a):PlayWay miał w zeszłym roku tylko trzy premiery (911, CMS18 i GoldRush). Bardzo małych i niszowych gier nie liczę. W 2018 tych premier będzie co najmniej dziesięć (mówimy o dużych grach) w tym kilka na konsole. Oceniam że pierwszy kwartał może zamknąć się zyskiem na poziomie 7-8 mln PLN (bez premiery dużej gry!). Cały rok to będzie zupełnie inny poziom wyników niż 2017 i to przy założeniu niezbyt dużej sprzedaży potencjalnych hitów (Agony i PhantomDoctrine). To może być najlepsza spółka jeśli chodzi o wyniki w tym roku, moim zdaniem mogą się nawet zbliżyć do CDP. Ale poczekajmy. Wszystko okaże się po raporcie za pierwsze półrocze. chyba jednak z tym zyskiem trochę przesadzasz , w 3 qw przy debiucie CM18 mieli 7.5 mln zysku( fakt że to tylko 2 miesiąca było sprzedaży CM18 debiut 28 lipca 2017 roku), ja mam nadzieje że w 1 qw to będą mieli ok 5 mln zysku netto , ale nie obrażę się jeśli zaniżę ten wynik.
|
|
3 Dołączył: 2013-07-17 Wpisów: 163
Wysłane:
6 marca 2018 14:17:34
przy kursie: 89,00 zł
Nie wiem jak zaksięgowana zostanie zbiórka z Kickstartera, gdzie planszówka Uboot zebrała 686,652 funty, czyli po dzisiejszym kursie ok. 3 220 000 zł. Licząc że PW ma 77% udziału w IronWolf, oraz odejmując koszty wydania gry powinno zostać ok 2M PLN. Ale tak jak napisałem nie wiem kiedy to zostaje rozliczone, czy przy wydaniu gry, czy przy rozpoznaniu przychodu.
Następna sprawa to CMS który sprzedał się w nakładzie ok 100 000 kopii od początku roku (wg SteamSpy), co powinno dać ok 3M (przy kwocie 30 zł dla PW), do tego DLC, powiedzmy 1M.
A przecież 911 też się sprzedaje na mobilkach i konsolach (i to wcale nie najgorzej), GoldRush również, a wg ostatnich informacji ze spółki, cytuje:
"CMS18 - Android
Warto śledzić szybki rozwój pobrań aplikacji, który jest widoczny w Google Play. To pierwsza edycja, w której zastosowaliśmy zaawansowaną monetyzację, i jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów. Gra osiąga 4.1 gwiazdki co na tak zmonetyzowaną grę jest bardzo dobrym wynikiem. Przy znaczących wpływach z CMS18 Android, przemyślimy ponownie silniejsze zaangażowanie w gry mobilne."
też coś dorzuci.
Znacznie ciekawsza jest przyszłość, bo sam Prezes delikatnie sugerował w jednym z ostatnich wywiadów że Agony może się naprawdę dobrze sprzedać, padła liczba 600k kopii na samo PC (i to w pierwszym kwartale po premierze...), a gra ma się ukazać również na XBOX ONE i PS4, gdzie wg słów Prezesa rynek jest większy niż PC. Nawet jeśli to będzie połowa z tego to będzie ogromny sukces.
PhantomDoctrine również zapowiada się bardzo ciekawie, gra jest wymieniana w wielu rankingach jako jedna z najciekawszych premier indie w tym roku, artykuły które się ukazały również sugerują że to ambitna i bogata w treść produkcja. Dodatkowego smaczku dodaje multiplayer (który znacząco może zwiększyć zainteresowanie grą) oraz wersje na PS4 i XBOX ONE. Przypomnę że sam XCOM2 na Steamie sprzedał się w nakładzie 2M szt, jeśli doliczymy konsole.... Jeśli PhantomDoctrine "zgarnie" 30% fanów XCOMA (a takich gier nie ma wiele) to też mówimy o sprzedaży rzędu 1M sztuk (razem z konsolami).
Jest jeszcze cała masa mniejszych gier, które też mogą sporo namieszać, że wspomnę tylko o HouseFlipper czy Uboot który ma być survivalem troche podobnym do TWOM (chociaż z innej perspektywy) oraz posiadać otwarty świat.
Każdy to musi policzyć po swojemu, mi do myślenia daje jedno - Sniper3 który był grą, powiedzmy że średnią, sprzedał się w nakładzie 1M kopii (duży wolumen zrobiły tu konsole), i przyniósł w pierwszym kwartale po premierze ponad 60M PLN przychodu.
To daje do myślenia.
Edytowany: 6 marca 2018 14:19
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
6 marca 2018 16:09:28
przy kursie: 89,00 zł
Sniper3 nie jest nowym IP, miał już rzeszę fanów. To zupełnie inna specyfika sprzedaży. Widzę, że jesteś wielkim optymistą. Zakładanie przy jakiejś grze sprzedaży typu 30% hitu w podobnym gatunku jest bardzo, ale to bardzo naciągane.
|
|
3 Dołączył: 2013-07-17 Wpisów: 163
Wysłane:
6 marca 2018 16:28:53
przy kursie: 89,00 zł
Ale już Sniper1 był nowym IP, jak się sprzedał można sprawdzić. A Sniper3 jest grą źle ocenianą, na dzień dzisiejszy 52% pozytywów na Steam. Tu nie ma reguły - popatrz na Outlast-a jedynka super się sprzedała, dwójka to klapa w porównaniu z pierwszą częścią.
PlayWay pokazał że umie się przebić ze swoimi produkcjami, wszystkie większe produkcje z zeszłego roku sprzedały się dobrze. Dobrym ruchem są premiery od razu na konsole, zwłaszcza przy tytułach które swoim gameplayem pasują do konsoli jak np. Agony.
Nawet jeśli sprzedaż Agony i PD na wszystkie platformy wyniesie po 500 tyś., szt. to będzie to duży sukces. I duża kasa. Poprzednia, dużo mniejsza gra CreativeForge (HardWest) wg SteamSpy sprzedała się w nakładzie 240K na samo PC. Jakaś baza i doświadczenie więc jest.
Ogromną zaletą PlayWay-a jest efektywność kosztowa (podobnie jak 11bit, w odróżnieniu od CIGu) i rozmach inwestycyjny (tego 11bit brakuje). Muszą popracować nad jakością, ale przesunięcie kilku premier z 2017 (Agony, Uboot) w celu dopracowania gier pokazuje że zdają sobie z tego sprawę.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
7 marca 2018 09:35:49
przy kursie: 91,20 zł
CREATIVEFORGE GAMES S.A. pozyskało 8 mln finansowania. Bez względu na to jak sprzeda się Phantom Doctrine mają kasę na rozpoczęcie produkcji kolejnej gry. Sam Phantom Doctrine ma zadebiutować w ciągu najbliższych 3 miesięcy . Jeśli phantom Doctrine się ładnie sprzeda nie mam wątpliwości że CREATIVEFORGE GAMES S.A., będzie chciało wejść na rynek. Póki co CF wyceniany jest na ok 32 mln pln( według wyceny z tej emisji ) www.bankier.pl/wiadomosc/PLAYW...
|
|
0 Dołączył: 2014-03-12 Wpisów: 529
Wysłane:
7 marca 2018 11:19:24
przy kursie: 91,20 zł
Boś jak już nastawi się, że jaką spółkę lubi to naciąga reko na wszystkie możliwe sposoby. Pamiętam że reko dla 11 bit przy spadającym prognozowanym wyniku naciągał mnożnikiem wycen spółek porównawczych, czyli wycena im rosła przy pogarszających się parametrach. Z rekomendacji BOŚ najbardziej pocieszna jest dla Uniomotu, za tą powinni dostać nagrodę roku.
|
|
2 Dołączył: 2013-03-08 Wpisów: 95
Wysłane:
15 marca 2018 17:23:37
przy kursie: 102,00 zł
Patrząc na to ile urosły w ostatnich tyg. spółki takie jak playway, farm51, jujubee, bloober, vivid, możemy już chyba mówić o powracającej hossie na spółki z sektora gamediv ? (oczywiście nie wszystkie rosną)
|
|
24 Dołączył: 2010-08-20 Wpisów: 530
Wysłane:
15 marca 2018 17:47:26
przy kursie: 102,00 zł
Ja wiem ze spółki produkujące gry wycenia się inaczej ale 680 mln kapitalizacji i C/Z na poziomie 56 to naprawdę sporo
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
15 marca 2018 18:10:49
przy kursie: 102,00 zł
DMBOS prognozuje 37,2mln zysku na 2018 czyli c/z oczekiwany wynosi ok. 18. To ciągle sporo, zwłaszcza że na przyszły rok prognozują duży spadek przychodów i zysku, ale na tle innych spółek z branży ta wycena i tak jest dość umiarkowana.
Edytowany: 15 marca 2018 18:11
|
|
0 Dołączył: 2017-11-12 Wpisów: 1
Wysłane:
15 marca 2018 20:27:02
przy kursie: 102,00 zł
a gdzie kolega wyczytał że w kolejnym roku zyski playway mają byc dużo niższe????!!!!
|
|