rubik napisał(a):
Pójście śladem CIG i zrobienie produkcji AAA za 80-100kk PLN to "stawianie wszystkiego na jedną kartę" w przypadku klapy znika "poduszka finansowa" i co dalej?
Źle to odebrałeś. Nie chodzi o produkcję wielkości W3.
FC5 kosztował bardzo dużo a ma niespełna 2 razy więcej komentarzy niż FP.
Tylko, że to gra głównie na konsole i tak FC5 zarobił kilka razy więcej niż na PC.
Co stoi na przeszkodzie aby zrobić grę jeszcze bardziej otwartą na szerszego gracza za większe pieniądze.
Słowo klucz tutaj to moce przerobowe.
11bit robi grę dłużej ale mniejszymi siłami.
CIG popełnił kardynalne błędy. Ale to wina Zarządu (Prezesa). Nie miał pojęcia, że nie wystarczy zatrudnić zbieraniny dowolnych ludzi do szybkiego zrobienia gier.
Stworzył kilka zespołów na szybko i stworzyli gry słabe. Tak jest z niedoświadczonymi zespołami.
Inną drogą poszedł CDP. Tworzyli 1 grę ....... do 3 razy sztuka. Od skraju bankructwa do W2 - który był już całkiem udanym projektem - aż po W3 który zdefiniował na nowo spółkę i dał jej nowe perspektywy.
11bit ma już doświadczenie i kompetencję w zarządzaniu projektami. Załoga ma kompetencje w tworzeniu - więc nic nie stoi na przeszkodzie aby P9 był z budżetem 2 razy większym budżetem niż FP.
Gra musi być wyraźnie większa i być "łatwiej strawna" dla zwykłego gracza.
Spółka już zdobyła markę studia tworzącego gry dla dojrzałych graczy. Teraz do tych gier trzeba dołożyć coś co przyciągnie jeszcze więcej graczy i zrobić je większe przed premierą.
To zwiększy koszty ale do większą sprzedaż. Zadanie niełatwe ale jak widać po FP potrafią "godzić wodę z ogniem" ......
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)