PLAYWAY - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

25 26 27 28 29 30 31 32

PLAYWAY [PLW]

AKTUALNY KURS: 174,00 zł (+2,35%) 26-03-2019 17:04
spinor1
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 79
Wysłane: 17 sierpnia 2018 18:32:53 przy kursie: 162,50 zł
To jest jasne, że grze niskobudżetowej łatwiej osiągnąć sukces (jeśli tym sukcesem jest np.
zysk rzędu dziesięciokrotności budżetu) ale za to ciężej im się przebić. Może i pozycja Realpolitics była porównywalna, ale peak i liczba opinii(nawet jeśli to jest narzędzie niedokładne) jasno wskazują, że ilościowo to PD sprzedaje się znacznie lepiej od tych powyższych przytoczonych przez ciebie gier. Cena wyższa dzięki temu CFG będzie miało więcej elastyczności i potencjału podczas promocji. Ja nie mówię, że jest świetnie, spadek kursu zasłużony, ale pisanie że premiera była "słabiutka", "Tragedia", "wkrótce 12zł" itp to przesada. DLC, wyprzedaże, bundle, zysk będzie i z naddatkiem starczy im na następna produkcje z wyższym budżetem, a przecież o to chodzi, aby spółka się rozwijała.

jarek1111
Dołączył: 2009-06-28
Wpisów: 42
Wysłane: 17 sierpnia 2018 22:02:03 przy kursie: 162,50 zł

witam . naskrobaliscie w ostatnich dniach dosc sporo jesli chodzi o spolke :) co do gry PD to wierzcie mi lub nie ale ona na siebie zarobi .to nie jest gra ktora da od pierwszego dnia super zyski i zachwyt wszystkkich .dajcie jej troche czasu i zobaczymy jak bedzie sie trzymala na steam po pierwszym weekendzie (obecnie jest na 13 miejscu) .co do spolki playway to jedni sobie chwala ich podejscie do produkcji malych gierek w duzej ilosci a inni wola polityke 11 bit lub cd projekt i wydawanie gry raz na kilka lat .punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia a wydaje mi sie ze wielu wywalilo akcje playwaya bo liczylo na duze spadki a tutaj okazalo sie ze za bardzo nic z tego nie bedzie i troche glupio byc bez papiera .pozdr

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 562
Wysłane: 17 sierpnia 2018 22:18:55 przy kursie: 162,50 zł
Spinor widzisz pewną analogię pomiędzy swoimi wpisami?
spinor1 napisał(a):

Ja nie mówię, że jest świetnie, spadek kursu zasłużony, ale pisanie że premiera była "słabiutka", "Tragedia", "wkrótce 12zł" itp to przesada. DLC, wyprzedaże, bundle, zysk będzie i z naddatkiem starczy im na następna produkcje z wyższym budżetem, a przecież o to chodzi, aby spółka się rozwijała.


spinor1 napisał(a):
Gracz na steamie bierze pod uwagę cenę przy jej ocenieniu, gwarantuje ci, że jeśli PD byłoby po 10$ to oceny byłyby 80%+.

Tak jak gracz inaczej ocenia grę w zależności od ceny, tak inwestor ocenia debiut w zależności od zysków i kapitalizacji.
Co z tego, że CFG zarobi i że będzie pisała kolejne gry? To samo w sobie nic nie mówi. Debiut jest udany wtedy kiedy co najmniej spełnia oczekiwania co do zysków zawarte w kapitalizacji. Gdyby CFG miało kapitalizację na poziomie 30 mln zł to wszyscy by się cieszyli z tego debiutu, ale nie ma... Tak samo jest z Playwayem. Udział w zyskach CFG miał dać pewien upside do wyniku PLW, ale go nie da na takim poziomie... Dlatego trzeba mówić otwarcie, że debiut był słaby. Inna sprawa, że Playway nie zależy tak mocno od tego debiutu - ma ze 30 spółek, a w CFG mniejsze z udziałów.


przemek047
Dołączył: 2018-08-01
Wpisów: 8
Wysłane: 19 sierpnia 2018 10:35:55 przy kursie: 162,50 zł
Tak dla formalności zapytam. Piąty dzień z rzędu w top 25 a częściej top 20-15 to źle świadczy o grze jaką jest PD? Do tego na pierwszej stronie jest jakieś 7 tytułów bardzo mocno przecenionych. Oceny graczy rosną z czasem od premiery jakieś ~5%.
Jaka pozycja PD na pierwszej stronie była by zadowalająca oraz jakie oceny i jak długo na pierwszej powinna gra wisieć?

do tego jest pełno pozytywnych recenzji branzowych
Edytowany: 19 sierpnia 2018 10:39

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 754
Wysłane: 19 sierpnia 2018 11:25:31 przy kursie: 162,50 zł
Phantom Doctrine nie utrzymała się nawet dobę w czołówce. Liczba grających w szczycie mizerna. Jak na nowość o takim budżecie, wynik alarmujący.
Sukcesem byłaby sprzedaż na poziomie innego debiutu z tego samego dnia, Graveyard Keeper.

win1248
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 528
Wysłane: 20 sierpnia 2018 10:05:01 przy kursie: 158,50 zł
Wczoraj PD stuknął nowy przedział ownersów. Przeskoczył z 0-20k na 20k-50k.
W "mioodwym tygodniu" poszło na steam licząc zgrubnie ok 30k kopii
Miodowy tydzień dobiegł końca, zaczęła się szara rzeczywistość i walka o utrzymanie sprzedaży na dotychczasowym słabym poziomie.

jankowski90
Dołączył: 2017-07-27
Wpisów: 28
Wysłane: 20 sierpnia 2018 11:22:17 przy kursie: 158,50 zł
Cytat:
Miodowy tydzień dobiegł końca, zaczęła się szara rzeczywistość i walka o utrzymanie sprzedaży na dotychczasowym słabym poziomie.

Jakie były oczekiwania analityków odnośnie sprzedaży? Bo z tego co widzę to słabe wyniki nie przekładają się na masową wyprzedaż i nurkowanie kursu...

Piotr4s
Dołączył: 2013-03-23
Wpisów: 12
Wysłane: 20 sierpnia 2018 13:44:45 przy kursie: 158,50 zł
W rekomendacji z lutego 2018 DM Boś prognozował 250 tys sztuk w 2018 roku.

https://static.pb.pl/atta/3302-playway-rekomendacja.pdf

win1248
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 528
Wysłane: 20 sierpnia 2018 14:56:56 przy kursie: 158,50 zł
Z ostatniej rekomendacji Bossa, założenia PD wygląda to tak:

2018r. ------375k sztuk------- 19,1mln przychodu
2019r, ------170k sztuk -------11,9 mln przychodu
2020r.-------171k sztuk--------6,2mln przychodu

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 025
Wysłane: 10 września 2018 12:00:09 przy kursie: 140,00 zł
spinor1 napisał(a):
Gracz na steamie bierze pod uwagę cenę przy jej ocenieniu, gwarantuje ci, że jeśli PD byłoby po 10$ to oceny byłyby 80%+. Agoyn miało 2x niższy peak drugiego dnia niż pierwszego, PD drugiego nawet wyższy niż pierwszego. Trzeciego dnia Agony zaledwie 1094, PD 2024. Pomimo podobnego peaku to Agony duża część graczy zagrała kilkadziesiąt minut, przyczyniając się do peaku po czym refundowało. Gry wydane bez bugów w obecnych czasach można policzyć na palcach jednej ręki, Wiedźmin miał przytłaczającą liczbę bugów i nie przeszkodziło mu to w ogromnym sukcesie. Poza tym główny zarzut to nie bug a zamysł twórców, niektórym się to nie podoba, że zawsze może cie trafić przeciwnik z dużej odległości, jeśli cie zauważy, ale w XCOmie jest tak, żę nawet gdy masz lufe przy przeciwniku to możesz spudłować. Twórcy chcieli tego uniknąć więc spróbowali czegoś nowego, niektórym się podoba, inni nie rozumieją tego systemu. Specyficzny LOS to też zamysł twórców, ale błędy w animacji i słabe wytłumaczenie tego systemu również sprowadziło falę hejtu.

Oceny z pism są bardzo istotne, bo przecież mliony graczy dziennie odwiedza te serwisy, widzi opinie o Phantom Doctrine i zdecyduje się po nich na zakup. Jak ty myślisz, że ktoś dowiaduje się o nowej grze? Tylko przeglądając top sellery na steamie?

Weekend przed nami, zobaczymy, może nawet uda się pobić peak. Udało im się tworzyć całkiem niezłą grę i to dobrze rokuje na przyszłość

PS: Gra nie musi być hitem jak Frostupunk, żeby uznać ją za sukces, dużo osób o tym zapomina...

Moderator:
Usunięto treść niezgodną z regulaminem

Nie włączałem się wcześniej w dyskusje bo spółki nie obserwuję ..leży poza moimi celami inwestycyjnymi.
Jednak przeglądając z ciekawości wątek - po "opadnięciu kurzu" po premierze
nie sposób nie skomentować tych bzdur Think
Sam podajesz argumenty do oceny dramat a piszesz o pozytywach.
Próbujesz sam się publicznie pocieszać czy próbować przekonać innych. Wysiłek skazany na porażkę - bo inni widzą to czego sam nie chcesz dostrzec. ..
Sukces ma różny wymiar ale w przypadku PD w żadnym aspekcie go nie widać..
- miesiąc po premierze brak zwrotu kosztów.
- stosunkowo słabsze oceny - żadna z produkcji 11bit nie była tak słabo oceniana ..Shame on you
- słaby peak
- słaba pozycja na Steam gdzie jest 90% sprzedaży gier
- nie słychać w ogóle o sprzedaży na inne platformy

Można widzieć nawet białe myszki ale trzeba dość długo pić .. salute
Nie wiem gdzie tu widać sukces.
Pisanie o sukcesie przy peaku w 2 dni premierowe na poziomie 2000 to chyba żart.
Porównaj sobie jakie miał nie tylko FP ale nawet TWOM mimo, że wtedy sprzedaż na Steam była o połowę mniejsza.
Napiszę więcej nawet pierdółki typu BC miał dużo wyższy peak. Nie będę punktował więcej bo szkoda Cię pogrążać.
Nie widać tutaj szans na sukces.
Może przypomnę tylko, że Agony i PD miało być flagowcami w tegorocznym portfolio PLW ....... a obydwa zatonęły zanim zaczęły na prawdę płynąć.
Żal, że takie projekty są kładzione na łopatki - dobre studio z kompetencjami wyciągnęłoby pewnie znacznie więcej. Na razie nie widać tego czegoś - co np. ma 11bit i CDP. Jak widać przypadek HF jest jak na razie wyjątkiem w działalności PLW.
Ten "wypadek" nie gwarantuje szybko kolejnego sukcesu wydawniczego.

Ktoś pytał dlaczego PLW nie wydaje pod swoim szyldem - bo oni przyznają się tylko do sukcesów a jak widać sami nie wierzą w wydawane projekty.
Brak na razie trafnych ocen co będzie sukcesem a co nie.
3 ostatnie premiery i wszystkie błędnie ocenione.
Agony i PD przecenione. HF niedocenione. Brak wyczucia czy kompetencji do takich ocen .. ?d'oh!
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)


beggus
Dołączył: 2018-05-19
Wpisów: 10
Wysłane: 19 września 2018 15:10:28 przy kursie: 154,00 zł
Panowie jak wygląda aktualnei sytuacja PLW? czy w zanadrzu spółka ma jakieś duże prmeiery w tym roku? i jak obstawiacie wyniki finansowe po 3Q?

c15d
c15d PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 142
Wysłane: 19 września 2018 16:43:36 przy kursie: 154,00 zł
Plan premier:

http://www.playway.com/premiery

Wg mnie będzie podobnie jak 11BIT czyli ok 20-25M za IIQ netto.

Gerda
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2010-08-20
Wpisów: 486
Wysłane: 19 września 2018 18:06:22 przy kursie: 154,00 zł
Mam nadzieję, że gry które tworzą są lepsze niż ich strona internetowa...Sick

jarek1111
Dołączył: 2009-06-28
Wpisów: 42
Wysłane: 24 września 2018 09:36:03 przy kursie: 151,00 zł

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 562
Wysłane: 27 września 2018 11:12:22 przy kursie: 146,50 zł
House of gaming cards – omówienie sprawozdania finansowego PlayWay po II kw. 2018 r.


Na spółkę można patrzeć w dwojaki sposób. PlayWay jest do pewnego stopnia funduszem inwestującym w studia deweloperskie. W zasadzie to nawet pewnego rodzaju inkubator, w którym ludzie z pomysłami mogą znaleźć finansowanie i wsparcie operacyjne.

Dwie spółki, które były w portfelu Playway już zdążyły zadebiutować na Newconnect: Ultimate Games (kapitalizacja 60 mln zł) będące autorem Ultimate Fishing Simulator i Creative Forge Games czyli studio które wyprodukowało Hard West i Phantom Doctrine (kapitalizacja 46 mln zł). Na koniec II kw. spółka posiadała łącznie 25 spółek kontrolowanych i 7 współkontrolowanych konsolidowanych metodą praw własności. Biorąc pod uwagę wycenę dwóch upublicznionych podmiotów (średnia kapitalizacja 53 mln zł) i zakładając średni udział Playway na poziomie 60 proc. (30 proc. dla konsolidowanych mpw) dostajemy z przemnożenia przez liczbę spółek wartość Playway na poziomie ok. 900 mln zł, przy rynkowej kapitalizacji na poziomie ok. 1 mld.

Oczywiście takie modelowanie to bardzo duże uproszczenie, bo nie każde studio będzie mieć produkt/potencjał, którym można skusić inwestorów. Z drugiej strony spółka ma 44 zespoły deweloperskie, czyli o 12 więcej niż spółek, a każdy z nich można zapakować w formę prawną i upublicznić. Wspomnianą kwotę 900 mln zł raczej należałoby potraktować jako potencjał do którego wartość może się zbliżać, tym bardziej, że obliczoną średnią wycenę studia deweloperskiego można oczywiście kwestionować. Na rynku małe spółki gamedev wyceniane są jednak nieco niżej niż 53 mln zł: Jujube 27 mln zł, iFun4All 26 mln zł, Qubic Games 16 mln zł, The Dust, 6 mln zł, 7 Levels 20 mln zł, PB Games 10 mln zł. Dodatkowo największe sukcesy wśród gier wydanych przez Playway osiągnęły gry pisane były przez zewnętrzne podmioty jak Red Dot Games(CMS), czy Empyran(HF). Z drugiej strony upublicznione już spółki zależne wypuściły gry, które zawiodły początkowe oczekiwania a mimo to ich kapitalizacje są zbliżone do 50 mln zł. Gdyby House Flipper powstał w Creative Forge Games, albo Ultimate Games to ich kapitalizacja raczej byłaby 10 krotnie większa niż obecnie.

Zwracam uwagę, że inwestowane w nowe podmioty kwoty są naprawdę nieduże i potencjalny zwrot z inwestycji może być imponujący. W poniższej tabeli zaprezentowałem wydatki na nabycie udziałów, gdzie kolorem zielonym oznaczane są spółki które weszły do portfela, natomiast kolorem białym ruchy na kapitale spółek już w nim będących.


kliknij, aby powiększyć


Warto jednak zauważyć, że Playway jeszcze z żadnej inwestycji nie wyszedł, więc raczej powinno się spółkę traktować raczej jako zdywersyfikowanego producenta i wydawcę gier niż fundusz. A skoro tak, to przejdziemy do omówienia wyników.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 25 mln zł i były najwyższe w historii. Tego jednak należało oczekiwać w związku z premierami dwóch nowych i ważnych tytułów przy wciąż niezłej sprzedaży ostatniego hitu jakim był Car Mechanic Simulator 2018. Warto w tym miejscu dodać, że sprzedaż wpisała się bardzo dobrze w oczekiwania rynku – konsensus zakładał 26 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


W II kw. miała premierę Agony, czyli tytuł, z którym inwestorzy i chyba także zarząd spółki wiązali największe nadzieje. Gra okazała się niestety dość słaba i zebrała nieprzychylne recenzje. Na debiucie i w ciągu dwóch kolejnych dni sprzedawała się tylko 30 proc. lepiej od 911 operator i miała peak graczy (wg steamdb) wyższy tylko o 45 proc. Z tego można wnioskować, że roczna (12 miesięcy od premiery) sprzedaż raczej nie przekroczy 200 tys. kopii na Steam, a w niektórych rekomendacjach oczekiwano wyniku parokrotnie lepszego. Wspomniana liczba nie zwiera jednak sprzedaży na konsolach, a ta ponoć poszła lepiej niż w wersji PC. Wydaje się, że z tego powodu 200 tys. kopii łącznie na wszystkie platformy w ciągu roku jest nadal jak najbardziej możliwe.

Z drugiej strony mocno oczekiwania przebił House Flipper, który w ciagu 3 dni sprzedał się na poziomie wyższym niż dotychczasowa najlepsza produkcja, jaką było Car Mechanic Simulator 2018. Tytuł już po kwartale zrobił roczny wolumen CMS, a przecież oczekiwany wolumen rocznej sprzedaży przed debiutem wynosił 200-300 tys. sztuk. Można zatem powiedzieć, że nieoczekiwania porażka Agony została przykryta przez niespodziewany sukces House Flipper. Przykład Playway’a pokazuje to co powinno być oczywiste (a nie jest dla wszystkich) – rynek gier jest mocno nieprzewidywalny i ryzyko poszczególnych projektów można kontrolować tylko w ograniczonym zakresie.


kliknij, aby powiększyć


Zakładając średnio 10 proc. podatku, efektywną cenę z rozkładu geograficznego na poziomie 85 proc. ceny bazowej można szacować, że House Flipper wygenerował w tym kwartale ok. 15 mln zł przychodów, natomiast Agony przy założeniu sprzedaży na poziomie 100 tys. (dolny kraniec przedziału sprzedaży według barter.vg przy założeniu rozkładu PC/konsole na poziomie 50/50) dodatkowe 5 mln zł. Reszta przypadła prawdopodobnie na CMS18 i stary portfel. Teoretycznie „resztówkę” mógł zrobić Farm Menager 2018, ale gra ta była wyłączona przez większość okresu z największej platformy sprzedażowej, więc wkład tytułu był raczej znikomy.

Koszty operacyjne wyniosły 7,5 mln zł i były o 3,2 mln zł wyższe r/r i 0,74 mln zł kw/kw. Mamy zatem 4 kwartał z rzędu kiedy spółka rozlicza poziom kosztów w okolicy 7 mln zł. Największe obciążenie przypada na usługi obce – 5,6 mln zł w tym kwartale. Udział tej pozycji kosztowej w sprzedaży wyniósł 22 proc. w porównaniu do 39 proc. kwartał wcześniej i 27 proc. w III kw. 2017 r. Na pozycję tą składają się nakłady na pisanie gier przez studia obce (które są kompensowane przez zmianę stanu produktów w przychodach), ale także rozliczanie tantiem należnych studiom produkcyjnym. Koszty pracownicze utrzymują się ostatnio na poziomie ok. 2 mln zł.

W tym miejscu przypomnę, że Playway stosuje najbardziej konserwatywny z możliwych sposób rozliczania kosztów i rodzajowy układ rachunku wyników. Oznacza to, że część wykazywanych kosztów (te dotyczące produkcji) jest kapitalizowana na zapasie i nie wpływa na wynik do momentu premiery. Po premierze spółka wykazuje zerowy zysk do momentu pokrycia kosztów napisania gry – przychody ze sprzedaży są pomniejszane przez zmianę stanu produktów.

EBIT wyniósł 18,8 mln zł, a kroczący wynik z 12 miesięcy 41 mln zł. Kwartalny zysk netto zamknął się kwotą 18,8 mln zł. Podatek dochodowy został skompensowany prawdopodobnie dodatnimi różnicami kursowymi (1,5 mln zł przychodów finansowych) i zyskiem w jednostkach konsolidowanych metodą praw własności (188 tys. zł). Trzeba jednak pamiętać o tym, że w części spółek zależnych Playway nie posiada wszystkich akcji, a często jest to tylko ok. 60 proc. udział. Z tego powodu należy patrzeć na zysk netto akcjonariuszy jednostki dominującej, który wyniósł w II kw. 15,5 mln zł. (3,3 mln zł zysku przypadło na udziały mniejszościowe).


kliknij, aby powiększyć


W ujęciu rocznym zysk netto wynosi 48,7 mln zł, ale zawiera zdarzenie jednorazowe w postaci przeszacowania wartości inwestycji w spółkę Creative Forge. Do wyłączenia z zysku jest kwota 14,3 mln zł, która mocno zawyżyła wynik I kw. br. Skorygowany zysk netto z 12 miesięcy wynosi zatem 34,4 mln zł. Ale znów trzeba przywołać wysoką wartość udziałów niekontrolujących. Kroczący zysk netto akcjonariuszy jednostki dominującej wynosi 43 mln zł, a po korekcie o wynik na utracie kontroli nad Creative Forge 28,7 mln zł.

Premiery i relatywnie wysoka sprzedaż przełożyły się na wzrost poziomu gotówki. Na działalności operacyjnej spółka wygenerowała w II kw. br. 24 mln zł, przy czym znaczna część to efekt wykazania zobowiązań z tytułu dywidendy (15,7 mln zł), co zostało skompensowane wypłatą dywidendy wykazaną w przepływach finansowych.


kliknij, aby powiększyć


W bilansie spółki warto zwrócić uwagę na zapasy, w szczególności na produkty gotowe. Wartość tej pozycji zwiększyła się względem I kw. o 2 mln zł a to oznacza, że jakaś (jakieś) z debiutujących w II kw. roku produkcji nie pokryła sprzedażą jeszcze kosztów wytworzenia. W kwartale tym prócz Agony i House Flipper debiutowała jeszcze Farm Manager 2018, ale także E-sport Manager(InImages – 18 czerwca), Lust of Darknes (Movie Games – 12 czerwca). Spółka informowała, że House Flipper i Farm Manager zwróciły koszty w pierwszych dniach sprzedaży. Budżet Agony po rozliczeniu Kiskstartera wynosił ok. 3 mln zł, więc można domniemywać, że mimo wszystko koszty produkcji się do końca kwartału zwróciły – sprzedaż na debiucie powinna dać 1,8 mln zł wpływów netto, a całkowita do pokrycia kosztów wymagała sprzedaży 60 tys. sztuk, przy 34 na debiucie tylko na Steam. Pradopodobnie to pozostałe produkcje sprzedały się słabiej niż najważniejsze pozycje, a tezę tę uprawdopodobnia fakt debiutów pod koniec kwartału.
Nieco spadła produkcja w toku, co oczywiście związane jest z oddawaniem tytułów gotowych.


kliknij, aby powiększyć


Po zakończeniu kwartału debiutowała jeszcze inna ważna produkcja spółki stowarzyszonej, czyli Phantom Doctrine. Tytuł nie spełnił pokładanych oczekiwań (ale warto pamiętać, że cena na rynku studia Creative Forge jest wyższa niż wycena bilansowa - 17,4 zł vs. 12 zł), ale w tym przypadku być może popełniono błędy w pozycjonowaniu - cena regularna to prawie 40 USD. Tytuł zebrał jednak dość korzystne recenzje, a gry strategiczne potrafią sprzedawać się długo – gra wydaje się posiadać potencjał wyprzedażowy.

Strategia PlayWay różni się mocno od innych deweloperów obecnych na rynku, ale spółce udało się stworzyć do tej pory dwa hitowe IP. Gry nie są duże i w zasadzie już teraz można oczekiwać, że co roku spółka wydała jeden duży tytuł raz na 1,5 roku, który uzupełnią produkcje średnie pokroju GoldRush: The Game (spółka ma już podpisane umowy z Discovery na kolejne produkcje). Do tego dochodzą tytuły gdzie także można liczyć na sprzedaż liczoną w setkach tysięcy: Uboat i Bum Simulator. Teoretycznie te produkcje też mogą stać się hitami.

Mimo wszystko wycena spółki w w kwocie 1 mld zł przy obecnym powtarzalnym rocznym zysku na poziomie ok. 30 mln zł wydaje się bardzo wysoka. Można powiedzieć, że rynek już dyskontuje produkcję paru hitów rocznie, przy czym mówimy oczywiście o hitach na miarę CMS18. Nie jest to oczywiście niemożliwe, bo jak pisałem wyżej rynek gier jest mocno nieprzewidywalny. Biorąc pod uwagę, że spółka działa w segmencie indy to w zasadzie nawet już to się dzieje poprzez nierównoczesne premiery na poszczególne platformy. CMS i House Flipper dopiero czekają na debiut na X1 i PS4, ale wydaje się, że potencjał konsolowy jest mimo wszystko niższy i nie o takich hitach raczej mówimy.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Tofik
Dołączył: 2009-12-08
Wpisów: 56
Wysłane: 28 września 2018 20:15:12 przy kursie: 143,00 zł
troszkę bym się nie zgodził z konkluzją autora odnosnie wyceny Playway. Dlaczego bierze powtarzalny zysk na poziomie 30 mln ? spółka chyba udowodniła , że z roku na rok zarabia coraz więcej i to nie o 10% :), dodatkowo chyba autor nie wziął też pod uwagę kolejnych edycji już tytułów, które sie świetnie sprzedały a dokładniej:
Pewne jest , że do roku mamy CMS19 i , że sie sprzeda w setkach k,
HF na pewno będzie też HF 2 i też się swietnie sprzeda
już jest zapowiedziana druga czesc opertaor 911 ,
a dochodzą kolejne potencjalnie dobre gry (to autor zauwazyl) jak UBoat czy Bum simulator czy Junkyard.

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 190
Wysłane: 2 października 2018 18:11:16 przy kursie: 149,00 zł
PLAYWAY - analiza techniczna na życzenie


Kurs akcji spółki Playway nie ma określonego trendu. Widać to po przebiegu wskaźników technicznych:
- średnio oraz krótkoterminowa wykładnicze poruszają się w bok, tworząc zwartą wstęgę;
- linia ADX tworzy podobną wstęgę z kierunkowymi w strefie niskich wartości;
- linia MACD porusza się w bok wraz z sygnalną, oplatając poziom równowagi;
- odczyt RSI jest również typowy dla braku trendu;
- notowania znajdują się w obszarze chmury Ichimoku.

W tej sytuacji nie pozostaje niczego innego jak uważnie obserwować notowania w oczekiwaniu na sygnał rozpoczęcia kolejnego impulsu. Warto zwrócić uwagę, że w ostatnich tygodniach słupki wolumenu wykraczają poza średnią głównie w trakcie sesji wzrostowych. Może to być podpowiedzią co do panującego sentymentu nawet w trakcie konsolidacji.
Strefy wsparcia i oporu zaznaczone na wykresie odpowiednimi kolorami.


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 190
Wysłane: 13 października 2018 17:14:50 przy kursie: 128,00 zł
PLAYWAY - analiza techniczna na życzenie [aktualizacja]


Na początku października w analizie technicznej walorów spółki Playway zwracałem uwagę na brak określonego trendu i dalsze zachowanie notowań uzależniałem od zachowania względem istotnych poziomów cenowych.
Niestety, doszło do niepomyślnego rozstrzygnięcia sytuacji - podaż przełamała strefę wsparcia, generując tym samym zalecenie sprzedaży. Wskaźniki techniczne również wypowiedziały się po stronie sprzedających:
- linia MACD dotknęła poziomu równowagi od dołu i zakręciła w dół;
- linia ADX zaczęła zwyżkować wraz z kierunkową DI-, sygnalizując początek impulsu;
- krótkoterminowa EMA przecięła swoją średnioterminową odpowiedniczkę od góry, sygnalizując zmianę sentymentu.
Taki krajobraz techniczny zapowiada niekorzystny rozwój wydarzeń i w najbliższym terminie będziemy raczej obserwować kontynuację przeceny.


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

matternhorn
Dołączył: 2018-11-06
Wpisów: 3
Wysłane: 6 listopada 2018 20:50:56 przy kursie: 121,50 zł
Dokonałem próby zebrania wszystkich premier z grupy kapitałowej Playway. Tak wyglądają plany do końca roku:


kliknij, aby powiększyć

goldsm
goldsm PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-07-17
Wpisów: 15
Wysłane: 6 listopada 2018 21:49:37 przy kursie: 121,50 zł
Zestawienie robi wrażenie. Jest tylko jedno „ale”. Odnoszę wrażenie, że po nieudanych premierach Agony i Phanthom Doctrine każda kolejna premiera jest odbierana przez rynek już nie jako szansa na sukces i wzrosty kursu, ale jako potencjalne ryzyko porażki i spadków. Co ciekawe rozlało się to na cały rynek gamedev i teraz w miarę udana premiera nie generuje dużych wzrostów, a rozczarowująca lub nijaka powoduje na kursie silną reakcję w dół. Tak więc duża liczba premier, może wcale nie działać na korzyść dla kursu PLW.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
25 26 27 28 29 30 31 32

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,451 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d