Ponad 30 komentarzy pod pierwszym wpisem w tym wątku i w ani jednym nie pojawiła się nazwa nawet jednej produkcji z bardzo bogatego portfolio BOOMBIT. Wystarczy spojrzeć na
wyniki pobrań poszczególnych gier i ich oceny (pierwszy screen jest akurat z Google Play, ale polecam
sensortower.com, jeśli kogoś interesują bardziej szczegółowe dane) i porównać je z wynikami innych producentów gier F2P z GPW... Sam ściągnąłem
Car Driving School Simulator oraz
Build a Bridge! (kilka screenów poniżej), bo byłem ciekawy jakości ich wykonania. Moją uwagę zwróciła również wyjątkowo duża ilość różnego rodzaju gameplay'ów publikowanych przez ludzi na YouTubie właśnie z grami BOOMBIT - trzeba przyznać rację prezesowi Olejarzowi, że spółka i jej gry są o wiele bardziej znane za granicą niż w Polsce. Chyba niewiele osób przejrzało też prezentację inwestorską (dwa najciekawsze według mnie slajdy wrzucam na dole), w której moją uwagę przykuł temat
analizy danych w produkcji gier oraz bardzo ambitne plany na najbliższe miesiące. Nikt nie zwrócił uwagi na cel, na który zostaną przeznaczone pieniądze z IPO - a to dość istotne, zwłaszcza w kontekście informacji, która pojawiła się w prezentacji:
szacowany przychód za marzec 2019 r. to ok. 3,1 mln zł. Nikt też nie zwrócił uwagi na zapowiedź wypłat dywidendy i na fakt, że BOOMBIT wypłacał je już w latach ubiegłych. Giełda wycenia przyszłość. Skupianie się na wskaźnikach, które mają swoje uzasadnienie w analizie "klasycznych" spółek, a nijak mają się do spółek gamingowych i technologicznych uważam za błąd - idąc tym tokiem rozumowania nikt nie powinien zainwestować w IPO Ubera, który
przyznał w prospekcie, że może nigdy nie wyjść zero. Jestem ciekawy jakim zainteresowaniem spółka będzie cieszyła się ze strony inwestorów instytucjonalnych (
tutaj kilka ciekawych spostrzeżeń w tym temacie). Podsumowując: spółka z silną marką i konkretnymi planami na przyszłość. Wszystkie negatywne komentarze odnoszące się do jej IPO mogły być dla niektórych dobrą zachętą, by zapisać się na akcje. Przy okazji wrzucę kilka komentarzy z pierwszej strony wątku TEN publikowanych w trakcie zeszłorocznego IPO:
PS. Jutro poznamy cenę ostateczną. Przewiduję, że będzie niższa od podanej wcześniej ceny maksymalnej.
win1248 napisał(a):Po co oni wchodzą na giełdę, bo spółka z tego IPO nie dostanie nic, jedynie koszty poniesie, żeby główni się mogli z'cashować. 28% obecnych akcji jest sprzedawanych, czyli 100 baniek do kieszeni głównych, do kasy spółki 0.
GRAF78 napisał(a):Spółka podobna do Vivid Games S.A. no może ma wiecej sukcesów na koncie ... dla przypomnienia gdy Vivid Games wchodzi na NC miał wycenę ok 7 mln PLN a tu ... prawie 350mln
1ketjoW napisał(a):Jak dla mnie za drogo. Popatrzyłem na stopę dywidendy skoro piszą, że 75% będą przeznaczać na dywidendę. Nie wygląda to "rewelacyjnie" przy tej cenie akcji i prognozie zysku za 2018 r.
mysiauek napisał(a):Przeczytałem prospekt i analizę i zastanawiam się pod co akcje tej spółki tym roku miałyby rosnąć? Może mi ktoś to wyjaśnić jak dziecku?
mazzgpw napisał(a):Mnie nie podoba się że kasa nie idzie w żaden sposób do spółki. Chłopaki chcą po prostu wziąć kasę od ulicy.

kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć