pixelg
BLOOBER - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

14 15 16 17 18 19 20 21 22

BLOOBER [BLO]

AKTUALNY KURS: 62,00 zł (+3,85%) 12-11-2019 14:29
anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 5 czerwca 2019 19:32:58 przy kursie: 38,00 zł
Statements of Fear – omówienie sprawozdania finansowego Bloober po I kw. 2019 r.
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 04-06-2020 19:32:58.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 12952)


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Edytowany: 6 czerwca 2019 12:29

Analityk Fundamentalny
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 327
Wysłane: 5 czerwca 2019 21:45:15 przy kursie: 38,00 zł
"Najważniejszą informacją ostatniego okresu jest jednak przesuniecie premiery Medium na rok 2020, co zgodnie z komunikatem spowodowane jest chęcią wydania gry na konsole nowej generacji. Warto jednak pamiętać, że projekt został rozpoczęty w 2012 r. kiedy obecne konsole jeszcze nie istniały… W 2017 r. zaawansowanie prac prezes spółki określał jako znaczne, premiera miała mieć miejsce w zeszłym roku, czyli w okresie kiedy zakończy się dotacja do projektu. Teraz mamy termin 2020 r. – poważnie to nie wygląda, bo opóźnienie wynosi już…. 6 lat. "

Ten fragment mnie ujął Liar Jak tutaj wierzyć takiej spółce Think
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

sasky
sasky PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 482
Wysłane: 10 czerwca 2019 11:52:51 przy kursie: 52,70 zł
CD Projekt i Techland to oczywiście gwiazdy tegorocznego E3, ale trzeba przyznać, że mały Bloober sprawił wielka niespodziankę. Blair Witch to nie jakiś "noname" tylko konkretny brand, rozpoznawany na całym świecie. Ciekawy ruch!

www.stockwatch.pl/wiadomosci/e...


MateuKrol
Dołączył: 2019-06-12
Wpisów: 1
Wysłane: 12 czerwca 2019 13:41:06 przy kursie: 48,00 zł
@Analityk Fundamentalny w sumie to Bloober będzie w poniedziałek na konferencji na GPW, możesz go zapytać :P

kmsc2
kmsc2 PREMIUM
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 86
Wysłane: 31 lipca 2019 20:01:30 przy kursie: 81,00 zł
www.bankier.pl/wiadomosc/BLOOB...

"Zarząd spółki Bloober Team S. A. z siedzibą w Krakowie, podaje do wiadomości publicznej, że powziął wiadomość o przyznaniu mu w konkursie nr RPMP.01.02.01-IP-12-072/18 w ramach 1 Osi Priorytetowej "Gospodarka Wiedzy", Działanie 1.2. „Badania i innowacje w przedsiębiorstwach", Poddziałanie 1.2.1 „Projekty badawczo-rozwojowe przedsiębiorstw”, dofinansowania do wysokości 20.160.500,00 złotych na realizację projektu pn. "Wzrost konkurencyjności firmy Bloober Team S. A. na rynku światowym dzięki opracowaniu innowacyjnej technologii niezbędnej do tworzenia gier fabularnych z gatunku horror/thriller”. Całkowita wartość projektu wynosi 38.116.130,00 złotych brutto."


Sytuacja w spółce zmieniła się w ciągu ostatnich 2 miesięcy nie do poznania. Tu Blair Witch Game, teraz 20mln zł z dofinansowania. W skrócie z brzydkiego kaczątka wyrasta łabędź.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 31 lipca 2019 20:47:15 przy kursie: 81,00 zł
Co z tego będzie to jeszcze nie wiadomo. Dofinansowań mieli bez liku w latach ubiegłych, a i tak nie pozwoliło to szczególnie popisać się wynikami. Z Blair witch też wielka niewiadoma. Spółka jest samodzielnym wydawcą, ale są dwa "ale"
1 - Na Xboxie mamy zapewniony udział w "specjalnym programie", co oczywiście oznacza Xbox game PASS. Z tego tytułu pewnie jest określone stałe wynagrodzenie. Nie do końca wiadomo co z PC, żeby się nie okazało, że sprzedawać mogą tylko przez Microsoft store. Nie wiem tego, ale komunikat brzmi enigmatycznie, a z tego co czytałem różne wypowiedzi Babieno nikt nigdzie o to nie dopytał.
2 - Umowa z Lions Gate - w komunikatach jest mowa o tym, że gra będzie należała do dotychczasowych właścicieli - liczba mnoga. To sugeruje, że nie jest to typowa licencja na wykorzystanie IP, w której jest stała cena jak było w przypadku Wiedźmina, czy Cyberpunka. To sugeruje kooperację, w której Bloober jest producentem i jednocześnie wydawcą, ale LG kontrolował ruchy Bloobera, rzucał pomysłami, tak przynajmniej wynika z wywiadu jakiego udzielili przedstawiciele spółki Eurogamerowi - www.eurogamer.net/articles/201...
Oczywiście nie można nie doceniać faktu, że zaistnieli na E3. Jest lepiej niż było, to oczywiste. Natomiast na hurra optymizm z pewnością jest za wcześnie.

Frey
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 862
Wysłane: 1 sierpnia 2019 02:17:42 przy kursie: 81,00 zł
Szczerze przyznam, że też nie rozumiem skąd ten mega optymizm widoczny w notowaniach tej spółki. Do tego co napisał anty-teresa dodać trzeba, że Blair witch w grupie na steam ma niespełna 7 tyś osób. Biorąc pod uwagę rozpoznawalność tego tytułu oraz to, że do premiery został niespełna miesiąc, to bardzo słaby wynik - pokazujący nikłe zainteresowanie tym tytułem. Mógłby mi ktoś lepiej znający tę spółkę wytłumaczyć po co bloober uparł się robić horrory, skoro w dobie ogrywania gier na youtubach i twitchach i pokazania przez ogrywających wszystkich strasznych momentów, popyt na tego rodzaju gry wyraźnie spada. Po co kupować grę horror, która nas nie przestraszy bo już wszystko widzieliśmy?

tekretus
Dołączył: 2018-12-04
Wpisów: 9
Wysłane: 1 sierpnia 2019 16:02:43 przy kursie: 85,90 zł
Cytat:
Dofinansowań mieli bez liku w latach ubiegłych, a i tak nie pozwoliło to szczególnie popisać się wynikami


Czy pieniadze z tych dofinansowan trafily juz do spolki? Głownie chodzi o

"„|MEDIUM| przełomowa i unikatowa gra storytellingowa oparta o koncepcję symultanicznej rozgrywki na dwóch ekranach”

'"Wzrost konkurencyjności firmy Bloober Team S.A. dzięki inwestycji w nowoczesną infrastrukturę umożliwiającą tworzenie innowacyjnych gier powstałych w wyniku zrealizowanych prac badawczych"

"„Opracowanie samouczącego się systemu automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w czasie rzeczywistym w grach z gatunku horror, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza”"

Przegladajac raporty roczny uwazam ze wiekszosc z tych pieniedzy do spolki nie trafila wiec trudno zeby miały pompowac wyniki.

Cytat:
1 - Na Xboxie mamy zapewniony udział w "specjalnym programie", co oczywiście oznacza Xbox game PASS. Z tego tytułu pewnie jest określone stałe wynagrodzenie. Nie do końca wiadomo co z PC, żeby się nie okazało, że sprzedawać mogą tylko przez Microsoft store. Nie wiem tego, ale komunikat brzmi enigmatycznie, a z tego co czytałem różne wypowiedzi Babieno nikt nigdzie o to nie dopytał.


Gra bez przeszkód będzie miała premierę na Steam. Ludzie z Bloobera wypowiedzieli sie na ten temat w komentarzach na social mediach po tym gdy gra została zdjeta z GOG (kwestia DRM)
Na stronie Microsoftu widze poza tym tylko wersje na XBOX wiec nie wiem skad takie podejrzenia. Epic tez raczej odpada.

Cytat:
Do tego co napisał anty-teresa dodać trzeba, że Blair witch w grupie na steam ma niespełna 7 tyś osób. Biorąc pod uwagę rozpoznawalność tego tytułu oraz to, że do premiery został niespełna miesiąc, to bardzo słaby wynik - pokazujący nikłe zainteresowanie tym tytułem.


Miesiac do premiery, lecz gra istnieje w swiadomosci rowniez tylko miesiac. Mysle ze moze sie tutaj jeszcze sporo zmienic, duzo przed nami, Game scom, marketing, promowanie przez MS. Grupa Steam jeszcze urosnie. Wiem ze daje ona obraz co do tego jakiej premiery mozna sie spodziewac lecz w tym przypadku nie jest ona az tak istotna jak w przypadku gier ktory sa robione typowo pod Steam (np symulatory PLW i jego corek). Dodam jeszcze, ze LOF2 w dniu premiery mial grupe okolo 4k osob a wielu ludzi wieszczylo duzo wieksza ze wzgledu na zasieg LOF1. Jak widac nie udalo się.

dei
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 56
Wysłane: 1 sierpnia 2019 17:36:49 przy kursie: 85,90 zł
Mam takie pytanie - tych dofinansowań jest ostatnio sporo, okazują się być na duże kwoty. Ale aby zrealizować te projekty, należy mieć spory wkład własny wynoszący kilkadziesiąt mln zł. Czy spółka taki wkład posiada lub ma szansę posiadać? Czy to nie jest trochę takie "wyciąganie kasy" z dofinansowań biorąc pod uwagę, że do tej pory niewiele zrobili i niewiele ich technologii przełożyło się na konkretne przychody nie mówiąc o zyskach? Czy może to są dofinansowania na historyczne technologie, które przedstawia się jako przyszłe?

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 386
Wysłane: 1 sierpnia 2019 22:11:43 przy kursie: 85,90 zł
tekretus napisał(a):
LOF2 w dniu premiery mial grupe okolo 4k osob a wielu ludzi wieszczylo duzo wieksza ze wzgledu na zasieg LOF1. Jak widac nie udalo się.

W momencie premiery społeczność steam dla LOF2 wynosiła ok. 5tys. Niby BW ma obecnie tylko 2 tys więcej członków, ale mimo wszystko to daje 40% więcej, w momencie premiery może być jeszcze dodatkowo z 1-2 tys. Owszem, trochę czuć to wszystko malizną, ale godne odnotowania jest że wreszcie po 2 latach zwodzenia rynku i akcjonariuszy zaczynają realizować zapowiedzi z nakreślonej w 2016 strategii o dwóch premierach nowych IP rocznie.


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 1 sierpnia 2019 23:06:37 przy kursie: 85,90 zł
tekretus napisał(a):
Cytat:
Dofinansowań mieli bez liku w latach ubiegłych, a i tak nie pozwoliło to szczególnie popisać się wynikami


Czy pieniadze z tych dofinansowan trafily juz do spolki? Głownie chodzi o

"„|MEDIUM| przełomowa i unikatowa gra storytellingowa oparta o koncepcję symultanicznej rozgrywki na dwóch ekranach”

'"Wzrost konkurencyjności firmy Bloober Team S.A. dzięki inwestycji w nowoczesną infrastrukturę umożliwiającą tworzenie innowacyjnych gier powstałych w wyniku zrealizowanych prac badawczych"

"„Opracowanie samouczącego się systemu automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w czasie rzeczywistym w grach z gatunku horror, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza”"

Przegladajac raporty roczny uwazam ze wiekszosc z tych pieniedzy do spolki nie trafila wiec trudno zeby miały pompowac wyniki.

Nie pamiętam na jakie w sumie kwoty opiewało dofinansowanie, ale pieniądze z nich trafiły i to znaczące. Wystarczy rzut oka na bilans i widać, że są w pasywach dość wysokie rozliczenia międzyokresowe - 11 mln zł. Tyle do spółki już wpłynęło, bo tyle trzyma:

kliknij, aby powiększyć

Gdyby to było za mało szczegółowy to jest nawet nota:

kliknij, aby powiększyć


Skoro mamy te kwoty w pasywach jako nierozliczone, to gdzieś powinny się czaić także w aktywach. Może to być gotówka, ale mogły być gdzieś skapitalizowane i są - przynajmniej częściowo w zapasach


kliknij, aby powiększyć


Dotacja to nie zysk. TO TYLKO CZĘŚCIOWE ZMNIEJSZENIE KOSZTU. Jak jest dotacja do prac badawczych to koszty lecą przez rachunek wyników, natomiast dofinansowanie do tych kosztów pokazuje się pozostałej działalności operacyjnej wprost - dotacje. Sprawa nieco się komplikuje jeśli dofinansowywane są prace rozwojowe. Jeśli koszty tych prac są kapitalizowane gdzieś na bilansie, a najczęściej są, to rozliczenie dotacji zwiększa rozliczenia międzyokresowe w pasywach. Potem jak spółka będzie ujawniać w bilansie koszty prac rozwojowych, to znów te rozliczenia zmniejszą nieco koszt własny. Np spółka pokaże w kwartale 1 mln amortyzacji prac rozwojowych i jednocześnie w pozostałych przychodach operacyjnych 500 tys. zysku z dotacji. Jeśli to będzie w zapasach i rozliczy na przykład 4 mln kosztów sprzedanych produktów to przy dofinansowaniu 50 proc. w rzis pojawi się 2 mln zł pozostałych przychodów operacyjnych. Dotacja jak widzisz nie jest zyskiem - jest tylko zmniejszeniem kosztów. Na przychody nie wpływa. Na przychody ma wpływać wynik tych prac badawczych czy rozwojowych, a jak widzimy do tej pory mocno nie wpływał. W sumie patrząc tylko na raport roczny otrzymanych dotacji było co najmniej 12 mln zł. 11 z ogonem jest skapitalizowanych, natomiast przez wyniki przeszło ok. 0,8 pozostałych przychodów. Być może to do zmniejszenia kosztów produktów, być może do poniesionych i wykazanych w RZIS kosztów prac badawczych. Tak czy owak 12 baniek do Bloobera już wpłynęło, a żeby sprawdzić ile faktycznie wszystkiego trzeba byłoby sprawdzić ile zostało rozliczonych w latach 2016 i wcześniej

Cytat:
Na stronie Microsoftu widze poza tym tylko wersje na XBOX wiec nie wiem skad takie podejrzenia. Epic tez raczej odpada.


Jeśli parę razy zarząd spółki trochę mijał się z prawdą (a choćby w kwestii Medium mijał się parę lat) to mam ograniczone zaufanie. Jeśli ktoś nie wykłada kart na stół to uznaję, że tylko blefuje. Inaczej mówiąc, jeśli czegoś nie mówi, to celowo tego nie robi.
Edytowany: 1 sierpnia 2019 23:13

rafsty
rafsty PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 271
Wysłane: 2 sierpnia 2019 00:07:05 przy kursie: 85,90 zł
Cytat:
Dotacja jak widzisz nie jest zyskiem - jest tylko zmniejszeniem kosztów. Na przychody nie wpływa. Na przychody ma wpływać wynik tych prac badawczych czy rozwojowych


Co ekonomicznie ma taki sens, że założenie jest takie, iż firmy zarabiają kasę z tego, co produkują / świadczą, a nie ze zbiórek dobroczynnych.

tekretus
Dołączył: 2018-12-04
Wpisów: 9
Wysłane: 2 sierpnia 2019 00:07:53 przy kursie: 85,90 zł
Dzięki za odpowiedź.

Generalnie ja czytają w raportach "wpływy z dotacji" jako główne źródło finansowania odczytywałem to jako zywą gotówkę przekazaną dla firmy.

Od siebie dorzucam listę największych dofinansowan:

"Wzrost konkurencyjności firmy Bloober Team S.A. dzięki inwestycji w nowoczesną infrastrukturę umożliwiającą tworzenie innowacyjnych gier powstałych w wyniku zrealizowanych prac badawczych"

Okres realizacji projektu: 01.07.2018 r. - 31.12.2019 r.

Maksymalna kwota dofinansowania: 6 874 208,00 zł

„Opracowanie samouczącego się systemu automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w czasie rzeczywistym w grach z gatunku horror, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza”
Okres realizacji projektu: 01.09.2017 r. – 31.08.2019 r.

Maksymalna kwota dofinansowania: 10 220 540,98 PLN

„|MEDIUM| przełomowa i unikatowa gra storytellingowa oparta o koncepcję symultanicznej rozgrywki na dwóch ekranach”

Okres realizacji projektu: 01.09.2016 r. – 01.06.2018 r.

Maksymalna kwota dofinansowania: 5 027 728,66 PLN

Razem na lata 2017-2019 mamy 22 mln dofinansowania + kilka mniejszym dotacji ktorych juz nie licze

I teraz przegladajac raporty roczne z lat 2017/2018 odnosnie dotacji

2017

W 2017 roku głównymi źródłami finansowania działalności spółki były:
♦ Bieżące wpływy ze sprzedaży gier – wartość sprzedaży spółki w 2017 roku wyniosła 5.106.751,65 zł,
♦ Wpływy z dotacji do projektów prowadzonych przez Spółkę, wartość otrzymanych dotacji wyniosła 5.227.511,47 złotych.


2018:
W 2018 roku głównymi źródłami finansowania działalności spółki były:
♦ Bieżące wpływy ze sprzedaży gier – wartość sprzedaży spółki w 2018 roku wyniosła 10.724.069,07 zł,
♦ Wpływy z dotacji do projektów prowadzonych przez
Spółkę, wartość otrzymanych dotacji wyniosła
4.343.186,66 złotych.

Razem daje nam to 9,5 miliona złotych.

Biorac pod uwage, ze projekty realizowane były miedzy Q42016 a Q42019 mozemy założyc że conajmniej 22 - 9,5 tj 12,5 miliona złotych wpływów z dotacji będzie w 2019 roku? Więc za rok 2019 może wystapić swoista kumulacja wpływów z LOF2, Blair Witch oraz rekordowe dotacje? Nie wiem czy dobrze to rozumiem :)

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 2 sierpnia 2019 09:15:10 przy kursie: 86,00 zł
O!, czyli jednak umiesz szukać i doskonale wiesz, że połowa kwot nominalnych z dotacji wpłynęła już do spółki. Pewnie wiesz także, że to na co składana jest dotacja nie musi się pokrywać z tym co faktycznie zostanie wydane. Żeby w 2019 nastąpiło nagłe przyspieszenie we wpływach dotacji (około 2 więcej niż do tej pory) musiałoby także nastąpić nagłe przyspieszenie w wydatkach spółki, a takiego w raporcie za pierwszy kwartał nie widać - wzrost płac z 1,85 mln zł do 1,9 mln zł r/r, wzrost kosztów operacyjnych z 3,1 do 3,8 mln zł. - coś koło 20 proc. zamiast 100 proc.

Ponadto warto by zauważyć, że podobnie jak w przypadku LOF i >observer LOF2 miał wydawcę, który finansował produkcję. Patrząc na dotychczasowe osiągnięcia można stwierdzić, że kumulacja wpływów z LOF2 już była - w 2018 r.


kliknij, aby powiększyć


Żeby przychód z zysków był na większym poziomie niż to co dotychczas do spółki wpłynęło z tytułu realizacji gra musiałaby się sprzedać naprawdę dobrze, a wynik jaki widzimy po 7 dniach to poziom dla średnich gier od PlayWaya - coś na poziomie GoldRush, the Game (po 5 dniach na steamspy było 43 tys. egzemplarzy, przy uśrednieniu za 3 dni!) - raczej średnio jak na flagowy tytuł.
Z pewnością oczekiwania co do gry były większe i uwzględnione w umowie wydawniczej, a skoro tak to prawdopodobnie koszty wydawcy były większe, czyli przychody Bloobera w trakcie produkcji.

tekretus
Dołączył: 2018-12-04
Wpisów: 9
Wysłane: 2 sierpnia 2019 10:19:17 przy kursie: 86,00 zł
Cytat:
O!, czyli jednak umiesz szukać i doskonale wiesz, że połowa kwot nominalnych z dotacji wpłynęła już do spółki.


No tak, jest tak jak napisalem, większość pieniedzy jeszcze nie widniala w raportach. tak jak pisalem z duzych dotacji 12,5 mln zostalo + kilka mniejszych rozliczanych w tym czasie ktore pominalem. Poprostu nie byłem pewny bo analizowałem to jakis czas temu i troche mi wyleciało z głowy. Twój post mnie zmotywował dotego żeby znowu tam zajrzec.

Cytat:
Żeby w 2019 nastąpiło nagłe przyspieszenie we wpływach dotacji (około 2 więcej niż do tej pory) musiałoby także nastąpić nagłe przyspieszenie w wydatkach spółki, a takiego w raporcie za pierwszy kwartał nie widać - wzrost płac z 1,85 mln zł do 1,9 mln zł r/r, wzrost kosztów operacyjnych z 3,1 do 3,8 mln zł. - coś koło 20 proc. zamiast 100 proc.


Samo porównanie kosztów moze nie do końca rzutowac na to ile pieniędzy będzie do wyciągniecia z dotacji. W 2018 zwiekszyli koszta produkcji o 80% a kwota pozyskana z dotacji była mniejsza niz w 2017. Idac Twoim tokiem rozumowania mozna by sie spodziewac duzo wiekszego wpływu niż w 2017 a tak nie było. Wazna jest tutaj struktura tych kosztow. Wiemy juz, ze w 2018 pracowali glownie nad LOF2 i BW, które ani nie były dotowane. LOF2 jest juz wydany i kosztow nie generuje, BW jest na ukonczeniu wiec duza czesc zasobow ludzkich moze zostac przesunieta do pracy na Medium oraz dotowanych projektach R&D szczegolnie w Q4 gdy BW bedzie juz wydany i ewentualnie połatany.

Cytat:
Ponadto warto by zauważyć, że podobnie jak w przypadku LOF i >observer LOF2 miał wydawcę, który finansował produkcję. Patrząc na dotychczasowe osiągnięcia można stwierdzić, że kumulacja wpływów z LOF2 już była - w 2018 r.


Napisałem "Więc za rok 2019 może wystapić swoista kumulacja wpływów z LOF2, Blair Witch oraz rekordowe dotacje?"

Chodziło mi tutaj o wpływy z LOF2 + BW + dotacje. Oczywiscie wiem, ze wiekszosc kasy od wydawcy było ksiegowane przed premiera i to w 2018, lecz Bloober podał w komuniakcie że dostanie pieniadze od KAZDEJ sprzedanej kopii wiec troche pieniedzy z tego tytułu wpadnie w 2019 roku, stad tez wpisałem LOF2 jako jedną ze składowych przychodów, nie największa oczywiscie.
Edytowany: 2 sierpnia 2019 11:17

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 2 sierpnia 2019 11:59:27 przy kursie: 86,00 zł
Cytat:
No tak, jest tak jak napisalem, większość pieniedzy jeszcze nie widniala w raportach. tak jak pisalem z duzych dotacji 12,5 mln zostalo + kilka mniejszych rozliczanych w tym czasie ktore pominalem. Poprostu nie byłem pewny bo analizowałem to jakis czas temu i troche mi wyleciało z głowy. Twój post mnie zmotywował dotego żeby znowu tam zajrzec.

Tego czy większość to nie wiemy, bo jak napisałem badania i prace rozwojowe mogą finalnie zakończyć się mniejszym kosztem - będzie to wiadomo po rozliczeniu projektów. Wiemy natomiast, że dostali jako żywo z dotacji co najmniej 12 mln zł.

Cytat:
Samo porównanie kosztów moze nie do końca rzutowac na to ile pieniędzy będzie do wyciągniecia z dotacji. W 2018 zwiekszyli koszta produkcji o 80% a kwota pozyskana z dotacji była mniejsza niz w 2017. Idac Twoim tokiem rozumowania mozna by sie spodziewac duzo wiekszego wpływu niż w 2017 a tak nie było. Wazna jest tutaj struktura tych kosztow. Wiemy juz, ze w 2018 pracowali glownie nad LOF2 i BW, które ani nie były dotowane. LOF2 jest juz wydany i kosztow nie generuje, BW jest na ukonczeniu wiec duza czesc zasobow ludzkich moze zostac przesunieta do pracy na Medium oraz dotowanych projektach R&D szczegolnie w Q4 gdy BW bedzie juz wydany i ewentualnie połatany.


Ja tego zwiększenia kosztów produkcji o 80 proc. nie widzę. Pokaż proszę jak to policzyłeś.

Koszty operacyjne, czyli łącznie koszty produkcji, koszty sprzedaży i koszty ogólnego zarządu wzrosły o 49 proc. z kwoty 13,36 mln zł do 19,89 zł w 2018 r. To raz.

Jasnym jest, że dotowana jest tylko część ponoszonych kosztów, dokładnie taka jaka opisana jest dotacji. Wzrost kosztów operacyjnych o połowę w 2018 r. wynikał z rozwoju projektówniedotowanych. Tylko teraz co chcesz nam powiedzieć? W 2018 koszty wyniosły prawie 20 mln zł, z czego dotacją objętych było ok. 4,3 mln zł. Z tego wynika, że koszty niedotyczące dotacji wynosiły ca 15 mln zł. Jeśli koszty utrzymały by dynamikę w całym 2019 r. tą z pierwszego kwartału - ca 20 proc. to mamy 24 mln zł kosztów, z czego Twoje 12 mln zł oznaczałoby, że własne koszty do projektów niedotowanych spadłyby do 12 mln zł. I to w roku, w którym spółka ma pierwszy raz zostać samodzielnym wydawcą, w roku w którym premierę będą miały jej 2 duże gry. Nie wiem czy dobrze rozumiem? ;)

To nad czym pracowali w 2018 r. to wcale nie taka jasna sprawa. Ja powiedziałbym, że pracowali głównie nad Medium - patrz nota produkcja w toku 2018 r. - wydatki wzrosły o 3,6 mln zł. Do tego technologie - wzrost o ok. 6,4. Jeśli w tej pozycji jest LOF2 i BL to dzieląc na pół mamy po 3,2 mln zł na projekt. A zatem spółka pracowała głównie nad Medium :)

Cytat:
Chodziło mi tutaj o wpływy z LOF2 + BW + dotacje. Oczywiscie wiem, ze wiekszosc kasy od wydawcy było ksiegowane przed premiera i to w 2018, lecz Bloober podał w komuniakcie że dostanie pieniadze od KAZDEJ sprzedanej kopii wiec troche pieniedzy z tego tytułu wpadnie w 2019 roku, stad tez wpisałem LOF2 jako jedną ze składowych przychodów, nie największa oczywiscie.

Prawdopodobnie za LOF2 wpadnie milestone i znacznie mniejsze przychody z udziału w zyskach. Dotacje to nie przychody, a wpływy i zmniejszenie kosztów jak już pisałem, natomiast najważniejszy jest BW. Tylko on jest zagadkowy, o czym pisałem w pierwszym poście. Zapytałem spółkę na TT w kwestii rozliczeń z LG i MS, ale tweet na razie pozostał bez odpowiedzi...

tekretus
Dołączył: 2018-12-04
Wpisów: 9
Wysłane: 2 sierpnia 2019 12:41:10 przy kursie: 86,00 zł
Cytat:

Tego czy większość to nie wiemy, bo jak napisałem badania i prace rozwojowe mogą finalnie zakończyć się mniejszym kosztem - będzie to wiadomo po rozliczeniu projektów. Wiemy natomiast, że dostali jako żywo z dotacji co najmniej 12 mln zł.


Jasne, nie musi zostać osiagnieta maksymalna kwota

Cytat:
Ja tego zwiększenia kosztów produkcji o 80 proc. nie widzę. Pokaż proszę jak to policzyłeś


Generalnie masz racje, nie doprecyzowałem że chodzi mi o zwiększenie w wynagrodzeniach i usługach obcych

Wynagrodzenia 8,907,300.03 (2018) vs 4,145,558.25 (2017)
Usługi obce 5,401,530.85 vs 4,417,156.71

Dla mnie to są dwa główne wiersze w raportach świadczące o mocy przerobowej studia. Dalej nie wychodzi 80%, taka liczba mi chyba została z moich wcześniejszych analiz opartch na estymatach za Q4.

Cytat:
W 2018 koszty wyniosły prawie 20 mln zł, z czego dotacją objętych było ok. 4,3 mln zł. Z tego wynika, że koszty niedotyczące dotacji wynosiły ca 15 mln zł. Jeśli koszty utrzymały by dynamikę w całym 2019 r. tą z pierwszego kwartału - ca 20 proc. to mamy 24 mln zł kosztów, z czego Twoje 12 mln zł oznaczałoby, że własne koszty do projektów niedotowanych spadłyby do 12 mln zł. I to w roku, w którym spółka ma pierwszy raz zostać samodzielnym wydawcą, w roku w którym premierę będą miały jej 2 duże gry. Nie wiem czy dobrze rozumiem? ;)


To że gry wydają w 2019 nie oznacza że największe koszta właśnie wtedy zostaną wygenerowane. LOF2 wydali w Q2 po czym dużo już przy nim nie robili. Uwazam ze gra w 2019 pochlonela dużo mniej niż w 2018 i wcześniej (nie wiemy jaki był stopien prac podczas podpisania umowy z Gun). Blair Witcha tez musieli robic już w 2018. Jeżeli podpisali umową z MS z końcem czerwca umawiając się na premierę w przeciągu dwóch miesięcy gra musiała być już praktycznie gotowa. Chodzi mi o to, ze do tej pory pracownicy pracowali w trzech zespołach, LOF2/BW/Medium (w co tak naprawdę nikt nie chciał uwierzyć). Teraz po wydaniu LOF2 jeden zespól wraca na puli na Q3/Q4 (bazując na informacjach ze studia był to duży zespół). Gra dostała tylko 2 latki, nie ma żadnych dodatków. Podobnie będzie z Blair Witchem. Moim zdaniem w Q4 będzie pełna setka ludzi albo do skierowania na kolejne projekty albo na Medium i dotacje.

Podsumowujac Twoja odpowiedz na to czy możemy założyć 12 mln w 2019 brzmi nie i ja to rozumiem :) Ja tylko zapytałem, nie upieram absolutnie ze tak będzie.

Cytat:
Do tego technologie - wzrost o ok. 6,4. Jeśli w tej pozycji jest LOF2 i BL to dzieląc na pół mamy po 3,2 mln zł na projekt. A zatem spółka pracowała głównie nad Medium :)


Na jakiej podstawie możemy uznac ze to prace nad LOF2 i BL a nie na przykład "system automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantow rozgrywki"? Nie wiem tego po prostu pytam bo widze ze się znasz na tym :)

Cytat:

Prawdopodobnie za LOF2 wpadnie milestone i znacznie mniejsze przychody z udziału w zyskach. Dotacje to nie przychody, a wpływy i zmniejszenie kosztów jak już pisałem, natomiast najważniejszy jest BW. Tylko on jest zagadkowy, o czym pisałem w pierwszym poście. Zapytałem spółkę na TT w kwestii rozliczeń z LG i MS, ale tweet na razie pozostał bez odpowiedzi...


Przychody ze sprzedaży w Q12019 to 2,2 mln wiec wpłata od Gun raczej była. Pozostaje kwestia tego czy po niej nastapila jeszcze jedna wpłata zaksiegowana na Q2. Sorry ze mylnie wrzucam dotacje do przychodu, cały czas się ucze :) Watpie żeby odpowiedzieli w kwesti LG/MS. Nawet jeżeli cos dopiszą to pewnie cos w stylu "sorry ale to tajemnica".

Szukalem informacji na jakie wpływy można liczyc z tytułu game pasa szczególnie w przypadku premiery na nim. Nie mam tez dokładnych danych ile $$ trafi do Lions. Masz jakieś estymaty co do tych spraw? Bez tego to nawet potencjału na PC nie można porządnie wyliczyć :)

znacznie mniejsze przychody z udziału w zyskach - nie wiem jaka umowę podpisali z Gun, w branzy przyjelo się ze gdy to wydawca finansuje produkcje możemy mowic o +/- 30%
Edytowany: 2 sierpnia 2019 12:42

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 2 sierpnia 2019 17:30:03 przy kursie: 86,00 zł
Cytat:
To że gry wydają w 2019 nie oznacza że największe koszta właśnie wtedy zostaną wygenerowane

Koszta czy wydatki? :)
Premiera gry faktycznie nie oznacza, że wydatki dotyczące tej gry będą największe. Ale popatrz jak działa studio. Mają pracowników, którzy generują wydatki i Ci pracownicy nie znikną pewnie nagle. Sam piszesz dalej, że pójdą do innych projektów. Ale w czasie premiery są koszty, których nie ma podczas produkcji - są targi, są działania marketingowe itd. Oczywiście część z tych kosztów ponosi wydawca, jeśli jest.

Cytat:
Podsumowujac Twoja odpowiedz na to czy możemy założyć 12 mln w 2019 brzmi nie i ja to rozumiem :) Ja tylko zapytałem, nie upieram absolutnie ze tak będzie.

Ja nie wiem czy tak będzie, czy nie, ale patrzę krytycznie. Na razie nic nie wskazuje, aby udało się im rozliczyć te 12 milionów w tym roku. Dotacje mają to do siebie, że finansują tylko część kosztów danego projektu. Spokojnie możnaby więc oczekiwać, że wydatki powinny być ok. 2 razy większe.

Cytat:
Na jakiej podstawie możemy uznac ze to prace nad LOF2 i BL a nie na przykład "system automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantow rozgrywki"? Nie wiem tego po prostu pytam bo widze ze się znasz na tym :)


Jak widzisz w nocie dotyczącej zapasów nie ma ani LOF2, ani BL. O ile koszty LOF2 mogły być rozliczone wraz z przychodami od wydawcy i się wyzerować, to BL musiał gdzieś się odłożyć, bo tam wydawcy nie ma. Być może to Dum Spiro, ale w związku z tym, że kwota mało urosła w 2018 r. jest to mało prawdopodobne. Musieli gdzieś te koszty schować i najbardziej prawdopodobnym miejscem są technologie. Ale może się mylę, bo istnieje jeszcze jedna możliwość. Produkcję mógł finansować LG i także płacić Blooberowi za postępy w pracach.

Cytat:
Szukalem informacji na jakie wpływy można liczyc z tytułu game pasa szczególnie w przypadku premiery na nim. Nie mam tez dokładnych danych ile $$ trafi do Lions. Masz jakieś estymaty co do tych spraw? Bez tego to nawet potencjału na PC nie można porządnie wyliczyć :)
znacznie mniejsze przychody z udziału w zyskach - nie wiem jaka umowę podpisali z Gun, w branzy przyjelo się ze gdy to wydawca finansuje produkcje możemy mowic o +/- 30%


Jakich kwot można oczekiwać od MS nie wiem, bo nigdy nie widziałem takiej umowy, albo efektów takiej umowy.

Kwota udziału w zyskach z BW jest zagadkowa, a rozrzut na rynku naprawdę duży (jeśli potraktować LG jako qusi wydawcę). Playway płaci swoim studiom do 15 proc. zysku. Zysku, czyli po pokryciu kosztów jakie poniósł na produkcję, marketing itp. W projektach jakich brałem udział było 30-50 proc. udziału w zyskach, czyli tak jak wyżej po pokryciu wszystkich wydatków wydawcy, który był finansującym produkcję i to nie od zera. Ale na przykład 11bit oddawał 60-70 proc. zysków jeśli w zasadzie nie finansował produkcji, a w drugim projekcie oddawać ma około połowy. Niektóre ze spółek na NC, które sprzedawały prawa do udziału w zyskach robiły to dla 50 proc.

Wiele zależy od tego w jakim momencie podpisywana jest umowa. Jeśli produkt jest w dużym stopniu gotowy, ma jakiś feedback od graczy itp., a brakuje tylko kasy i know-how jeśli chodzi o marketing to udział w zyskach jest większy. Jeśli mamy tylko zalążek i początek produkcji, a wydawca finansuje prace, które mogą się powieść lub nie, to udział w zysku jest mniejszy. W przypadku LG współpraca zaczęła się raczej na początku stąd moim zdaniem udział Bloobera nie przekracza 50 proc. Jeśli produkcję finansował LG to pewnie bliżej 30 proc.

Edytowany: 2 sierpnia 2019 17:31

tekretus
Dołączył: 2018-12-04
Wpisów: 9
Wysłane: 2 sierpnia 2019 18:50:56 przy kursie: 86,00 zł
Cytat:

Jak widzisz w nocie dotyczącej zapasów nie ma ani LOF2, ani BL. O ile koszty LOF2 mogły być rozliczone wraz z przychodami od wydawcy i się wyzerować, to BL musiał gdzieś się odłożyć, bo tam wydawcy nie ma. Być może to Dum Spiro, ale w związku z tym, że kwota mało urosła w 2018 r. jest to mało prawdopodobne. Musieli gdzieś te koszty schować i najbardziej prawdopodobnym miejscem są technologie. Ale może się mylę, bo istnieje jeszcze jedna możliwość. Produkcję mógł finansować LG i także płacić Blooberowi za postępy w pracach.


Sugerujesz że Bloober informował o wpłatach od Aspyra przy LOF1 i przy Observerze oraz o wpłatach od Gun za LOF2 a przy BW nagle zaczeli robić to potajemnie? Gdzie mogą być te pieniądze zaksięgowane?. Jeżeli "przychody ze sprzedaży" za 2018 i Q1/Q2 2019 miały by zawierac wpłaty zarówno za LOF2 i BW + do tego sprzedaż Observer i LOFA (również na Switch) to budżety były by bardzo małe.

Cytat:
Kwota udziału w zyskach z BW jest zagadkowa, a rozrzut na rynku naprawdę duży (jeśli potraktować LG jako qusi wydawcę). Playway płaci swoim studiom do 15 proc. zysku. Zysku, czyli po pokryciu kosztów jakie poniósł na produkcję, marketing itp. W projektach jakich brałem udział było 30-50 proc. udziału w zyskach, czyli tak jak wyżej po pokryciu wszystkich wydatków wydawcy, który był finansującym produkcję i to nie od zera. Ale na przykład 11bit oddawał 60-70 proc. zysków jeśli w zasadzie nie finansował produkcji, a w drugim projekcie oddawać ma około połowy. Niektóre ze spółek na NC, które sprzedawały prawa do udziału w zyskach robiły to dla 50 proc.

Wiele zależy od tego w jakim momencie podpisywana jest umowa. Jeśli produkt jest w dużym stopniu gotowy, ma jakiś feedback od graczy itp., a brakuje tylko kasy i know-how jeśli chodzi o marketing to udział w zyskach jest większy. Jeśli mamy tylko zalążek i początek produkcji, a wydawca finansuje prace, które mogą się powieść lub nie, to udział w zysku jest mniejszy. W przypadku LG współpraca zaczęła się raczej na początku stąd moim zdaniem udział Bloobera nie przekracza 50 proc. Jeśli produkcję finansował LG to pewnie bliżej 30 proc.


Ja bym właśnie nie traktował LG jako wydawcę. Tak jak pisałem wyżej nie mamy żadnych informacji na temat jakichkolwiek wpłat. Sam komunikat na ESPI był również inny od tego przy umowie z Gun *. To Bloober zajmuje się wydaniem tej gry, o czym wcześniej sam pisałeś. Nie widze tutaj podstaw do tego by LG miało mieć duże udziały w zyskach. W przypadku LOF2 to Gun bral na siebie ryzyko i było widać ruchy z ich strony na przykład aktywność na targach. Przy BW już E3 pokazalo ze większość prezentacji samej gry ciągnęli ludzie Bloobera bez nikogo od LG. Bardziej prawdopodobne jest że umowa z LG jest tylko na użycie ich IP i w tym przypadku mówimy o dużo mniejszym udziale w zyskach.

Wizje trzymania w garści projektu przez LG burzy mi również umowa z MS na game pass oraz ekskluzywność.

"Zarząd Spółki Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej jako "Emitent"), przekazuje do publicznej wiadomości, iż w dniu 12 marca 2018 powziął informację o zawarciu przez swoją spółkę zależną: Bloober Team NA z siedzibą w Palo Alto, Stany Zjednoczone istotnej umowy ze spółką Lions Gate Entertainment Inc. z siedzibą w Santa Monica, Stany Zjednoczone (dalej jako „Lions Gate”), dotyczącej produkcji nowej, nieanonsowanej jeszcze gry, w oparciu o jeden z brandów posiadanych przez Lions Gate. Jest to pierwsza istotna umowa zawarta przez Bloober Team NA. W ocenie Emitenta zawarcie umowy licencyjno-produkcyjnej z Lions Gate Entertainment Inc. będzie mieć wpływ na wyniki finansowe Emitenta za 2018 rok i kolejne okresy. "

W komunikacie można się doczepić jednego zdania "W ocenie Emitenta zawarcie umowy licencyjno-produkcyjnej z Lions Gate Entertainment Inc. będzie mieć wpływ na wyniki finansowe Emitenta za 2018 rok i kolejne okresy. ". Pierwsze to licencyjno-produkcyjne - ale tutaj może chodzic po prostu o licencje oraz o udział w produkcji na zasadzie konsultacji w temacie lore ich IP + akceptacja niektórych zabiegów. Druga sprawa to "będzie mieć wpływa za 2018 i kolejne okresy". No ale tutaj wracamy do pierwszego akapitu i finansowania którego ja nie widzę.
Edytowany: 2 sierpnia 2019 18:52

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 2 sierpnia 2019 19:39:17 przy kursie: 86,00 zł
1. Nie ma obowiazku ujawniania tego, że są przychody od jakiegoś partnera. To leży w gestii spółki. Mogą o tym zdecydować choćby względy biznesowe, bo gra przeciwnie do poprzednich nie zoatała zapowiedziana. Dopuszczam więc możliwość, że takie wpłaty się pojawiły. Że z przychodów wychodzą relatywnie nie duże budżety to inna sprawa - może właśnie takie były. A może było jedno i drugie - milestone oznacza zakończenie jakiegoś etapu i mogli koszty rozliczyć częściowo, a pozostałe schować w technologiach.

2. Zwróć uwagę na wszystkie komunikaty. W kolejnym tym dotyczącym MS jest napisane, że prawa do IP zostają przy dotychczasowych właścicielach - liczba mnoga. Udzielenie licencji do świata nie oznacza od razu, że ktoś ma prawa do gry. Sapkowski nie ma praw do Wiedzmina III choć udzielił licencji.
3. Przeczytaj wywiad który linowałem. Nie było tak, że Bloober poszedł po licencję i ją dostał. LG szukało partnera do zrobienia gry... Może dla zysku, a może chcą mieć hype przed np drugą odsloną...
Skoro szukali to raczej nie po to aby skasować kilkadziesiąt/paręset tys. USD
To na 99 proc. nie jest zwykła umowa licencyjna, nawet taka gdzie oplata uzależniona jest od przychodu. To współwłasność projektu


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
14 15 16 17 18 19 20 21 22

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,684 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d