Widzę, że kwestia raportu wzbudza emocje :)
To co rzuca się w oczy to spadek zapasów o 18 mln zł i wzrost wartości niematerialnych i prawnych o 21 mln zł. Co się stało? Najprawdopodobniej prace nad którymś z projektów zostały zakończone być może nawet nad dwoma.
W raporcie czytamy, że:
Cytat:
W IV kwartale 2019 r. Emitent finalizował prace badawczo-rozwojowe mające na celu opracowanie samouczącego się systemu automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w czasie rzeczywistym, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza. Rozwiązanie to będzie wykorzystane w grach z gatunku horror tworzonych przez Emitenta.
Zespół produkcyjny firmy Bloober Team kontynuował również prace nad grą „|MEDIUM|”, w której implementowana jest innowacyjna technologia w zakresie symultanicznej
rozgrywki na dwóch ekranach. Technologia ta objęta jest ochroną patentową potwierdzoną przez Urząd Patentowy Stanów Zjednoczonych (wynalazek Spółki pt. „Method of simultaneous playing in single-player video games” nr 15/326,389).
Przed zakończeniem prac koszty tych technologii trzymane były na zapasach. W momencie ich zakończenia spółka przeniosła je na WNIP. Widzę, że niektórym brakuje 3 mln zł, ale tutaj sprawa jest prosta - to po prostu wydatki na te technologie w IV kwartale.
Dlaczego tego nie rozpoznano jako koszty gier? Bo formalnie przynajmniej pierwszy projekt ma być wykorzystywany w innych grach. Ale warto też pamiętać o rozliczani kosztów. WNIP się amortyzuje przez okres ekonomicznej użyteczności. Spółka niby podaje okresy dla WNIP 2 letnie, ale czuję, że faktycznie będzie dłużej. Dzięki temu pokaże wysokie zyski w kwartale premier, ale będzie miała także nieproporcjonalnie wysokie obciążenia w kolejnych okresach.
Mnie bardziej zastanawia dlaczego przychody ze sprzedaży są praktycznie takie same w jednostkowym i skonsolidowanym. W komunikatach wcześniejszych było:
Cytat:Zarząd Spółki Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej jako Emitent ) informuje, iż w dniu dzisiejszym otrzymał informację od swojego podmiotu zależnego spółki Bloober Team NA z siedzibą w Palo Alto, USA, o zawarciu w dniu 11 lutego 2020 r. przez tę spółkę istotnej umowy licencyjno dystrybucyjnej ze spółką NA Publishing Inc. z siedzibą w Tokio, Japonia
Cytat:Zarząd Spółki Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej jako "Emitent") informuje, iż w dniu dzisiejszym otrzymał informację od swojego podmiotu zależnego spółki Bloober Team NA z siedzibą w Palo Alto, USA, o zawarciu w dniu 16 października 2019 r. przez tę spółkę istotnej umowy licencyjno dystrybucyjnej ze spółką Koch Media GmbH z siedzibą w Höfland, Austria, na dystrybucję gry: Blair Witch w wersji pudełkowej na platformę PC oraz konsole (dalej jako "Gra"), na terytorium Ameryki Północnej, Ameryki Środkowej, państw EMEA (z wyłączeniem terytorium Rosji oraz platformy PC na terytorium Polski), Australii i Nowej Zelandii. Gra w wersji pudełkowej pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku.
Cytat:Zarząd Spółki Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej jako "Emitent") przekazuje do publicznej wiadomości, iż powziął w dniu dzisiejszym informację od swej spółki zależnej - Bloober Team NA o zawarciu w dniu 27 września 2019 r. istotnej umowy licencyjnej z CDP sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na wydanie, marketing i dystrybucję gry: Blair Witch w wersji pudełkowej na platformę PC
Cytat:Zarząd Spółki Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej jako "Emitent"), przekazuje do publicznej wiadomości, iż w dniu 9 czerwca 2019 powziął informację od swojej spółki zależnej: Bloober Team NA z siedzibą w Palo Alto, Stany Zjednoczone (dalej jako Spółka ), o ujawnieniu tytułu i daty premiery gry tworzonej przez Spółkę w oparciu o jeden z brandów posiadanych przez spółkę Lions Gate Entertainment Inc. z siedzibą w Santa Monica, Stany Zjednoczone. Gra będzie nosić tytuł Blair Witch (dalej jako Gra ), a jej planowana data premiery to 30 sierpnia 2019r. na platformach: XboX i PC. Jednocześnie Spółka poinformowała Emitenta o rozpoczęciu kampanii marketingowej Gry.
O zawarciu umowy licencyjnej oraz dotyczącej wydania i dystrybucji Gry przez Bloober Team NA Emitent informował w raportach bieżących: nr 11/2018 z dnia 12 marca 2018r. oraz nr 18/2019 z dnia 6 czerwca 2019r.
Kto w końcu jest wydawcą i producentem tego tytułu? Raport sugeruje, że Bloober, natomiast raporty bieżące, że Bloober Team NA. Wydaje się, że trzeba poczekać na raport roczny - audytor powinien te sprawy wyprostować.