PARTNER SERWISU
vxrafkdu
16 17 18 19 20
aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 15 maja 2020 08:13:49 przy kursie: 510,00 zł
Próby wyceniania CRJ na podstawie porównań z kursem 11Bit i sprzedażą Frostpunka są mocno naciągane. Proponuję dla równowagi dodać analizę porównawczą z CDR po premierze W3.

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 15 maja 2020 08:26:09 przy kursie: 510,00 zł
@air canada my Friend

spojrz proszę na miesieczną liczbe graczy w kwartałach

FrostPunk Q2 2018
Greenhell Q2 2020

steamdb.info/app/815370/graphs...

przy podobnej cenie końcowej dla graczy (choc tutaj FR nie sprzedawał sie tak dobrze w zachodnim świecie jak we wschodnim ie zaraportowali niższą cenę jednostkową FP) jednak GH w trybie Coo-op jest większym hitem rynkowym,,,

przy niższej strukturze kosztowej CRJ od 11B - można sobie spokojnie wyobrazić raport za Q2 2020 - jako ....przełomowy ?? eufemizm ? nie sądzę.....
Everything you know is wrong.........

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 15 maja 2020 08:38:16 przy kursie: 510,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
Wycena 11b po FP sięgnęła 1,2 mln czyli 3-krotnie więcej niż w szczycie miał jak dotąd CRJ. Pytanie zatem czy CRJ będzie w stanie zarabiać więcej niż 1/3 tego co 11bit (ok. 40 mln w 2018, poniżej 30 mln w roku kolejnym) żeby wrócić powyżej 600 zł. i rosnąć dalej. Po pierwszym półroczu tego roku powinni mieć ok. 15 mln zysku netto więc ta kwestia najwyraźnie może być już rozstrzygnięta (choć oczywiście nigdy do końca nie wiadomo i na tej niepewności bazują zapewne obecne spadki).


no moment, abstrahujac od tego że FP szybciej spadł w dół niż GH, to gra miała i ma prawie zerowy potencjał przy Green Hellu na konsolach. GH jest wręcz stworzony do sterowania padem i już ma wyrobioną doskonałą opinię na PC, Frostpunk jest pod klawiaturę/myszkę i jako produkt jest dramatycznie mniej uniwersalny dla różnych kategorii klientów.

a sprzedaż w kanale 50-100 czy nawet 100-150 jest naturalna dla wszystkich produktów tej klasy, promocje, banerki i nowe moduły podbijają bardzo sprzedaż a bez tego to ona sobie opada - tak samo miał Wiedźmin 2, tak miał Frostpunk i wszystkie znany mi w miarę zbliżone produkty.

myślicie że The Forest to nie spada? Mimo że sprzedał te swoje ok. 7-11 mln kopii w dwa lata i ma doskonałą opinię to generalnie oscylował 25-50, czasem niżej, zresztą teraz też coś koło 50tej pozycji. Gry sprzedają się generalnie na promocjach, także long-sellery.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 15 maja 2020 08:56


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 15 maja 2020 08:53:02 przy kursie: 510,00 zł
W ostatnich dniach dużo niższe pozycje, ale komentarzy niewiele mniej, bo co jest oczywiste przy dużej ilości gier w promocjach, mocno zmieniają się rankingi. Sprzedaż jednak faktycznie nie schodzi poniżej 100k zysku netto dziennie. Nadal czekam aż pozycja okupie się gdzieś na stałe i wpływu kolejnych rozszerzeń na sprzedaż. Do tego oczywiście promocje, które nawet przy 25% dawać będą cenę zbliżoną do pełnej ceny The Forest. Ciekawy jestem ile jednostkowo zarabiają. Będzie można to całkiem sprawnie wyliczyć po raporcie Q2. Też jak wielu liczę, że wyjdzie zysku netto >15mln.

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 15 maja 2020 08:59:24 przy kursie: 510,00 zł
O tyle jest ten komfort, że tutaj sporo hajsu wpadło z małej obnizki a teraz w pełnej cenie. Potencjał przecen jest duży, co za tym idzie przychodu przy kolejnych wyprzedażach. Bardziej mnie ciekawi kiedy dodadzą story mode. Czy początek czerwca, czy końcówka połączona z summer sale.

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 15 maja 2020 09:00:32 przy kursie: 526,00 zł
na dzis mi wychodzi PLN 20 mln zysku netto za Q2 2020
Everything you know is wrong.........

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 15 maja 2020 09:03:14 przy kursie: 526,00 zł
chris_martin: nie to miałem na myśli.
Rynek inaczej wycenia spółkę, która zaprezentowała stopniowy rozwój This War of Mine -> Frostpunk.
Podobnie inaczej wyceniany był CDR z hitem na 9,5 mln kopii w roku premiery, ale z nieznaną długością "ogona sprzedażowego".
Porównania wprost: ta gra sprzedała tyle, a inna tyle, są zbyt dużym uproszczeniem.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 15 maja 2020 09:43:15 przy kursie: 526,00 zł
generalnie wg mnie to gdybania/wahania skończą się jak za parę tygodni wpadnie nowy moduł gry i promocja a gra znowu trafi na szczyty sprzedażowe Steam-a, i tyle. I tak co kwartał pewnie będzie do końca roku, a pewnie i cały następny (bo po co ubijać tak dobrze zarabiający projekt).
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 15 maja 2020 09:43

resor
25
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 402
Wysłane: 15 maja 2020 10:01:05 przy kursie: 526,00 zł
ewentualna istotna zmiana wyceny crj bedzie przede wszystkim po sukcesie na switchu i xbx/ps4. jesli gra na konsolach wypali, wplywy z pc to będzie maly dodatek

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 15 maja 2020 13:04:25 przy kursie: 526,00 zł
W tej chwili powstają wersje GH na cztery nowe rynki - PS, Xbox, Switch, VR. Na trzy pierwsze urządzenia GH ma zadebiutować w ciągu najbliższych 7 miesięcy. Możemy zamknąć oczy na tę informację i udawać, że wszystko w cenie, że nie da się określić potencjału sprzedażowego na te nowe urządzania. Jasne. Po debiucie Frostpunka mieliśmy absolutne uzależnienie zysków 11 bit od jednego rynku - PC. Doskonale było wiadomo, że ze względu na charakter i tematykę gry, nie ma większych szans na sukces komercyjny na innych urządzeniach. W przypadku GH możemy liczyć na to, że wersje gry na nowe rynki dołożą się do wyniku niczym nowa premiera. O ile w przypadku Switcha i VR sprzedaż jest, przynajmniej dla mnie, trudna do przewidzenia, to w przypadku PS i Xboxa możemy liczyć na GH2 w kontekście potencjału sprzedażowego. Czy tak będzie to oczywiście nie wiadomo tego na pewno, ale gra idealnie pasuje pod gracza konsolowego, co pokazuje sprzedaż The Forest na PS czy ostatnio fantastyczna sprzedaż Stranded Deep. Prawdopodobnie w ciągu następnych 6-12 miesięcy Creepy Jar będzie miało 5 źródełek przychodów - PC, PS, Xbox, Switch, VR. Mówimy o najbliższym czasie, a nie o tym co będzie za kilka lat. Pamiętajmy, że rynek wycenia przyszłość i po premierze FP, było wiadomo, że na kolejną grę od 11 bit trzeba będzie poczekać 3,5-4 lata. Tutaj mamy wstępną zapowiedź nowego projektu na druga połowę przyszłego roku, choć oczywiście jestem przekonany, że po takim sukcesie GH, znacząco zwiększą budżet nowej gry (co nawet wstępnie rozważali wcześniej, dopuszczając możliwość nowej emisji) i zrobią grę większą i bardziej ambitną niż planowali. Zakładam, że premiera nowej gry przesunie się o rok na drugą połowę 2022 r. Będzie to jednak ciągle ok.1,5 roku krótszy czas oczekiwania na kolejny skok w przychodach i zyskach niż w przypadku 11 bit.


pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 15 maja 2020 13:17:50 przy kursie: 526,00 zł
Uważałbym z tymi porówniami do the forest na konsole, bo widać doskonale, że już na PC GH nie ma takiego potencjału co konkurent. Amerykanie nie kupują tak chętnie, jak foresta. Według mnie dlatego, że GH jest zbyt trudne.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 15 maja 2020 13:23:47 przy kursie: 526,00 zł
Oczywiście, że potencjał ma, a stworzenie nowego balansu rozgrywki jako jednej z opcji nie powinno być trudne.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 15 maja 2020 13:42:36 przy kursie: 526,00 zł
pandorinium napisał(a):
Uważałbym z tymi porówniami do the forest na konsole, bo widać doskonale, że już na PC GH nie ma takiego potencjału co konkurent. Amerykanie nie kupują tak chętnie, jak foresta. Według mnie dlatego, że GH jest zbyt trudne.


przecież to tylko kwestia czasu, zrobią jakieś tryby pod Amerykanów, gra aż się prosi o kolejne moduły/poziomy trudności itd.

Ciekawe ile osób tu na wątku kupiło te akcje przed pojawieniem się coopa, bo już wtedy gra miała ten sam potencjał i tylko kwestią czasu były odpowiednie moduły, wyszedł dopiero pierwszy, bedą kolejne.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 15 maja 2020 13:43

Leszekmr
18
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 97
Wysłane: 15 maja 2020 19:02:15 przy kursie: 526,00 zł
No i mamy bardzo ładny raport.
Blisko 7 mln gotówki w kasie, koszty działalności operacyjnej w całym kwartale to raptem 500 tys zł, Nintendo w II kwartale, blisko ćwierć miliona poniesionych nakładów na produkcję nowej gry, obecnie sprzedaż utrzymuje wysokie tempo, czekamy na dodatki, tryb Story Co-op będzie miał Promocje, oczekujemy na Nintendo, PS4, Xboxa, VR i mamy 5 źródeł sprzedaży GH a nie tak jak teraz tylko 1... Pięknie!

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 15 maja 2020 19:30:07 przy kursie: 526,00 zł
Wygląda na to, że druga gra jest w fazie koncepcyjnej - jeszcze nie wiedzą co będą robić.

Leszekmr
18
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 97
Wysłane: 15 maja 2020 19:37:16 przy kursie: 526,00 zł
Co dokładnie będą robić zdecydowali do końca 2019. Teraz wyraźnie już robią drugi tytuł, odsyłam do wywiadu z zarządem u Longterma.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 15 maja 2020 19:39:34 przy kursie: 526,00 zł
Ten wniosek płynie z faktu, że tylko ćwierć miliona w minionym kwartale wykazali?
Z kolei z treści wynika, że kontynuują prace nad drugą grą i cały czas podkreślają czym będzie.
To i tak dużo więcej niż wiemy o Projekcie 8 z 11bit.
Edytowany: 15 maja 2020 19:40

Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 15 maja 2020 19:42:24 przy kursie: 526,00 zł
W takim stadium prac nad grą to oni wypuścili trailer GH. hello1 hello1 hello1
Faza preprodukcji jest najważniejsza i właśnie się kończy.
Mają już blisko 1mln zapasów związanych z nowym projektem, a przypominam,że debiutowali przy 2.5 mln wydanych na GH w Early Accesie. Nie wiem skąd się bierze zdanie jakoby byli w fazie koncepcyjnej. Wystarczy trochę poczytać na ten temat zamiast siać defetyzm ....angry3 puke_l puke_l

Leszekmr
18
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 97
Wysłane: 15 maja 2020 19:53:20 przy kursie: 526,00 zł
Koszty wynagrodzeń za cały I kwartał wyniosły 65 tys, to na co wydali te ćwierć miliona? Na zakup papieru aby szkicować grę?

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 15 maja 2020 19:57:52 przy kursie: 526,00 zł
Dobra, już dobra. Zerknąłem tylko na liczby i zobaczyłem zapasy wartości zero. Już doczytałem, że trzymają to na RMkach. Odszczekuję.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CREEPYJAR



16 17 18 19 20

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,359 sek.

etrkcpcm
gyltwvol
nlebjadk
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 567,19 zł +382,84% 96 567,19 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
sztzwxpu
tyohstnm
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat