pixelg
CREEPYJAR - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

CREEPYJAR [CRJ]

AKTUALNY KURS: 1 165,00 zł (+10,95%) 10-07-2020 17:03
lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 643
Wysłane: 16 maja 2020 20:37:00 przy kursie: 526,00 zł
Też uważam, że puszczanie wersji na switcha bez co-op jest bez większego sensu. Lepiej, żeby przesunęli premierę o tyle czasu ile potrzebują na zrobienie co-op. Z drugiej strony, pierwsza zapowiedź dotycząca wersji na switcha mówiła o IV kw. 2019 r., więc wydaje się, że przesunięcie na obecny kwartał może mieć związek z chęcią wypuszczenia wersji z co-op. Tak naprawdę, jeśli będzie premiera bez co-op to niczego ciekawego się z niej dowiemy i nie sądzę, żeby miała wtedy znaczący wpływ na wyniki kwartalne.

Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 78
Wysłane: 16 maja 2020 21:24:29 przy kursie: 526,00 zł
28.04 Prezes Zarządu Foreveren kupił akcje z rynku za ponad 100 k, 15.05 zrobiła to członkini Rady Nadzorczej choć tu już był mały pakiet. Coś bardzo się rzucają i kupują, są czegoś pewni..

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 643
Wysłane: 16 maja 2020 21:27:38 przy kursie: 526,00 zł
karwk napisał(a):
Na podstawie danych za 1 kwartał wychodzi przychód 25-26 złotych od sztuki (1177K przychód/45-47K sprzedane).

Nie ma sensu wyciągać wniosków co do przychodu z kopii na podstawie I kw., bo mieliśmy najazd chińskich graczy na kwarantannie, którzy zaniżyli cenę. Na steamie można wyświetlić opinie w danym języku i w I kw. wychodzi o kilkanaście punktów procentowych większy udział niż w obecnym kwartale. Natomiast dzięki regularnym raportom sprzedażowym mamy możliwość precyzyjniejszego wyliczenia ceny na podstawie raportu sprzedażowego z 1 lipca 2019, czyli idealnie do użycia przychodów spółki do końca kwartału. Oczywiście było tam kilka akcji promocyjnych, więc trzeba przyjąć własne założenia, ale daje to lepszy obraz na przychód z kopii. Mi na podstawie tych danych wychodzi, że obecnie zarabiają 34,5 zł przy promocji 25% i ponad 43 zł w pełnej cenie. Uwzględniłem osłabienie złotego od tamtego czasu. Po zejściu prowizji na steamie do 25%, będzie to odpowiednio 37 zł i ponad 47 zł. Zatem zakładając, że na wczoraj mieli ok. 385k kopii od co-op, w tym 205k w pełnej cenie, to otrzymujemy średni przychód z kopii równy ok. 39,1 zł od co-op.
Edytowany: 16 maja 2020 21:28


pandorinium
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 619
Wysłane: 16 maja 2020 21:30:21 przy kursie: 526,00 zł
Pewnie chodzi o to.
Cytat:
Rozpoczęcie działań mających na celu upublicznienie spółki zależnej UF Games S.A.

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 536
Wysłane: 16 maja 2020 21:53:07 przy kursie: 526,00 zł
Cytat:

Najlepiej jest samemu poczytać najpierw bardziej wnikliwie, a nie kilka zdań i dopiero zabierać głos.

Aby uruchomić wybrany tytuł, musicie posiadać go w swojej prywatnej bibliotece Steam, Uplay bądź na koncie Battle.Net
Geforce daje maszynę w ramach abonamentu. Gra musi być kupiona osobno.

nie muszę tego doczytywać, mam w rodzinie Shielda (ja wolę Apple TV) i grają w gry których nie mają.... dlatego pomyślałem że może i Green Hell jest już tak dostępny jeśli firma podpisała umowę z Nvidią. Nie wiesz, nie próbuj odpowiadać @pandorinium.

GeForce Now ma dwa tryby - granie we własne gry z usług chmurowych i granie w gry udostępnione przez Nvidię w ramach abonamentu.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 80% CRJ, 5% THD
Edytowany: 16 maja 2020 21:55

maksym_rog
Dołączył: 2016-09-01
Wpisów: 8
Wysłane: 16 maja 2020 21:56:35 przy kursie: 526,00 zł
Scarry napisał(a):
maksym_rog napisał(a):
Cytat:
Drobna rzecz ale nie daje mi spokoju - ktoś ma pomysł na to jak i ile doliczać do zarobku netto za to ze gra zarabia jeszcze kasę w usłudze GeForce Now ?

Żeby grać na Geforce Now trzeba najpierw grę kupić na Steamie, więc jest to jeden kanał dystrybucji.

Nie trzeba, bez sensu odpowiedz. Kupujesz abonament I póki go opłacasz korzystasz z bazy gier.

Jednak potrzebna. Nie masz pojęcia, jak działa GeForce Now, a Twoje błędne wypowiedzi mogą wprowadzać ludzi w błąd. I nie, GeForce Now nie ma żadnych "darmowych" gier w abonamencie, tak jak Xbox Game Pass czy PS+. Można grać na nim w darmowe gry, ale takie gry musza być również darmowe na innych platformach. To w zasadzie maszyna wirtualna + aplikacje do łączenia się z nią. Nawet na ich stronie jest wyraźnie napisane "*You must already own or purchase titles to play them on GeForce NOW." (https://www.nvidia.com/en-gb/geforce-now/games/).
Edytowany: 16 maja 2020 22:03

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 536
Wysłane: 16 maja 2020 22:12:27 przy kursie: 526,00 zł
@maksym_rog
nie używam sam GeForce Now, natomiast owszem wiem jak wygląda bo widuję regularnie Shielda w akcji i wiem jak działa (zaskakująco dobrze tak na marginesie). Byłem praktycznie pewny że widziałem u nich komercyjne płatne tytuły, ale z tekstu wynika że albo mi się uwidziało albo faktycznie pomyliłem free-to-play z komercyjnymi Think . Hmm..
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 80% CRJ, 5% THD
Edytowany: 16 maja 2020 22:13

Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 78
Wysłane: 17 maja 2020 10:39:48 przy kursie: 526,00 zł
Po publikacji wyników za I kwartał aktualizuje moje „założenia”
Przyjmujemy zyski:
I kwartał 0 zł (finalnie 0,83 mln zł)
II kwartał 14,9 mln zł
III kwartał 0 zł
IV kwartał 0 zł
Przy obecnej cenie za akcje, C/Z spada już do poziomu 22.

chris_martin
chris_martin PREMIUM
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 813
Wysłane: 17 maja 2020 12:09:29 przy kursie: 526,00 zł
Pytanie do Antyteresy - drogi Przyjacielu, jaki C/Z prognozowany byłby adekwatny do rosnacej spolki gamingowej z ciekawym kalendarzem rozwoju gry z listy TOP 10 hit 2020 (w tym wszystkie konsole na agendzie wydawniczej) oraz rozpoczętym nowym projektem ?

30-40-50 ?

miłej niedzieli Wszystkim Forumowiczom
#staysafe
Everything you know is wrong.........

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 536
Wysłane: 17 maja 2020 12:12:50 przy kursie: 526,00 zł
A tak na marginesie - nie macie wrażenia ze najbliższe dni będą nienaturalnie zachwiane przez bezprecedensową akcje Epic Games (za darmo rozdają GTA 5 a potem ma być podobno Witcher 3)?

Nie dotyczy to tylko Green Hella, raczej całego rynku Steama
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 80% CRJ, 5% THD


kholat
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 78
Wysłane: 17 maja 2020 12:47:57 przy kursie: 526,00 zł
Dzień dobry, ja chciałbym zapytać o tę tajemniczą rekomendację dla CRJ, parę osób tu chyba z miesiąc temu pisało, że została wydana przez jakieś biuro specjalizujące się w gamingu i że jest kosmiczna... Ktoś coś? Czy to był fake news?

resor
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 229
Wysłane: 17 maja 2020 13:29:53 przy kursie: 526,00 zł
Scarry napisał(a):
A tak na marginesie - nie macie wrażenia ze najbliższe dni będą nienaturalnie zachwiane przez bezprecedensową akcje Epic Games (za darmo rozdają GTA 5 a potem ma być podobno Witcher 3)?

Nie dotyczy to tylko Green Hella, raczej całego rynku Steama


tez mam wrażenie ze darmowe zakupy w epicku obniża chęć wydania kaski na coś nowego u wielu osob. co zrobić, z w3 nie bedzie lepiej.
swoja droga w ten weekend za darmolca jest f76, mimo hejtu oceniam ze na tu i teraz gra spoko za jakies 80 pln. takie akcje jak darmowy weekend to całkiem zgrabna promocja, sprzedaż f76 skoczyla a wiele osob moglo sprawdzić gre przed zakupem

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 17 maja 2020 13:55:43 przy kursie: 526,00 zł
chris_martin napisał(a):
Pytanie do Antyteresy - drogi Przyjacielu, jaki C/Z prognozowany byłby adekwatny do rosnacej spolki gamingowej z ciekawym kalendarzem rozwoju gry z listy TOP 10 hit 2020 (w tym wszystkie konsole na agendzie wydawniczej) oraz rozpoczętym nowym projektem ?

30-40-50 ?

miłej niedzieli Wszystkim Forumowiczom
#staysafe

Odpowiedź brzmi: żaden

Wycena każdej spółki opiera się o przyszłą serię zysków w kolejnych latach, a nie jeden rok. Na wątku 11bit pokazywałem kiedyś, że w roku premiery GTA V T2 miało C/Z=5 Spółka może mieć C/Z równe 100 i być niedowartościowana i C/Z równe 5 i być przewartościowana - liczy się seria w kolejnych latach - zobaczysz to jak zajrzysz do jakiejkolwiek rekomendacji. Liczenie wartości na bazie mnożników nie ma merytorycznego sensu. Szerzej na ten temat masz w poniższym tekście.

www.stockwatch.pl/wiadomosci/j...

Kapitalizacja spółki to w tej chwili ok 360 mln zł. Dla mnie oznacza to, że w dającym się przewidzieć horyzoncie czasowym rynek oczekuje 30-36 mln zł powtarzalnego zysku netto. Może nie w roku 2020, nie w roku 2021 ale w latach 2022 i dalej. Z aktualnych rekomendacji można na przykład wyczytać, że po premierze P8 11bit ma średniorocznie zarabiać 100 mln zł i to właśnie ta wielkość buduje wycenę. Takie długofalowe C/Z wynosi zatem 10. W CD Projekcie z programu motywacyjnego wynika, że średnioroczne zyski w całym programie dadzą nam długofalowy C/Z na poziomie 15. C/Z za rok obecny czy przyszły nie ma w tych wycenach większego znaczenia.

Jeśli ktoś wspomina na tym wątku, że kapitalizacja może wynieść 1 mld zł, to inaczej mówi mi, że na horyzoncie pojawia się powtarzalny zysk na poziomie 75-100 mln zł. Bieżące sukcesy lub porażki wpływają tylko na p-stwo uzyskania wyników w przyszłości.

Wiadomo, że w ciągu 3 tygodni coopa sprzedało się brutto 300 tys. sztuk, w ciągu kolejnych 16 dni ok. 85 tys. co daje miesięcznie ok. 170 tys. miesięcznie. Na tej podstawie można oczekiwać, że w II kw. sprzeda się ok 650 - 700 tys. kopii (mamy początek stem summer sale). Przy średniej cenie na poziomie 37 zł dostaniemy 24 mln zł przychodów. Do tego zakładam koszty na poziomie 2,5 mln zł (0,5 mln do uaktuwnienia z co-op, 0,5 mln zł normalnych kosztów kwartalnych, dodatkowe 0,5 mln zł na promocję, 1 mln zł na premie), co daje nam oczekiwany EBIT na poziomie 21,5 mln zł i po opodatkowaniu 17,5 mln zł. Patrząc na rozkłady sprzedaży innych gier możnaby oczekiwać spadku sprzedaży o połowę i zysku dajmy na to 9 mln zł, Conajmniej podobny wynik powinniśmy dostać w IV kw., co daje ok. 35 mln zł zysku z samego PC. Można zakładać, że zyski w kolejnym roku z tej platformy spadną dajmy na to znów o połowę czyli do jakiś 15 mln zł.

Dodając do tego zyski z konsoli (zakładam debiut na początek roku) o nieco bardziej płaskim rozkładzie ( 15, 10, 10,10) otrzymamy w sumie 35+15+45 = 95 mln zł w ciągu dwóch lat, czyli średniorocznie 47 mln zł. To znacząco więcej niż wynika z kapitalizacji. Jest tutaj dużo założeń, z którymi nie czuję się komfortowo z braku wiedzy (podobna sprzedaż na konsolach jak na PC) i to są ryzyka. Tak czy owak z grubsza widać, że jest potencjał do wzrostu o te ok. 30 proc. Można oczywiście iść dalej w przód i spróbować szacować kolejny projekt i rok 2022 - przy założeniu, że gra wyszłaby na wszystkie platformy i miała zyski o 20 proc. większe dostaniemy analogicznie w 2022 40 mln zł z PC 40 mln z konsol plus 5 mln zł z PC GH i 15 z konsol - 100 mln zł i w 2023 pewnie ze 40 - przez 4 lata 235 mln zł, czyli ok. 60 mln zł średniorocznie - > potencjał wzrostu razy dwa. Tutaj jak widać jeszcze więcej założeń o jeszcze mniej pewnych podstawach. Ale jeśli spółka pójdzie oczekiwaną drogą to ten potencjał się zrealizuje, a pewnie po drodze pojawią się informacje o kolejnych projektach i rynek zacznie je także uwzględniać w wycenach.

PS: Proszę się do tych prognoz nie przywiązywać, bo ja nie uważam ich za wiarygodne, a jedynie wariant jaki jest możliwy do zrealizowania i zdyskontowania.



Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 78
Wysłane: 17 maja 2020 14:17:27 przy kursie: 526,00 zł
Cytując „ Kapitalizacja spółki to w tej chwili ok 360 mln zł. Dla mnie oznacza to, że w dającym się przewidzieć horyzoncie czasowym rynek oczekuje 30-36 mln zł powtarzalnego zysku netto.”.
Czyli jak dobrze rozumiem, w przypadku Playway wycenianego na prawie 3 mld zł, rynek oczekuje 300 mln powtarzalnego zysku netto?Shame on you

DonG
Dołączył: 2020-04-14
Wpisów: 23
Wysłane: 17 maja 2020 15:03:51 przy kursie: 526,00 zł
A ja się w pełni zgadzam ze stwierdzeniami @anty_teresa. Może bym lekko zastanowił się nad zmniejszeniem wartości powtarzalnego zysku, bo niskie stopy procentowe wpływają na stopę wolną od ryzyka, co z kolei wpływa na zmniejszenie oczekiwanej stopy zwrotu z inwestycji.

Ale na pewno nie jest tak, że jeśli spółka z branży gamingu zarobi w roku X 30 milionów, to wycena powinna wynosić 900 milionów, bo oczekiwane C/Z dla branży to 30. Jeśli wycena wynosi 900 milionów, to albo wynika to z oczekiwań dalszego wzrostu zysków, albo jest efektem spekulacji. Inwestor kupujący akcje przy takim C/Z nie oczekuje jedynie utrzymania zysków, bo dlaczego miałby to robić mając do wyboru stabilne spółki z innych branż z C/Z ~ 15 i wypłacające np. 4-5% dywidendy co roku?

Wyceny takich spółek jak 11bit, gdzie zarząd ze swoim programem motywacyjnym zdaje się mniej wierzyć w kolejne projekty niż rynek, albo Playway, wydają się obecnie bardzo optymistyczne. Ogólny optymizm na rynku nie wynika tylko z ich dotychczasowych sukcesów, ale też zapewne z prognoz dotyczących wzrostu globalnego rynku gamingu i możliwości wykrojenia większych kawałków z tego rosnącego tortu.

Uwzględniając wyceny porównawcze zawsze bym się zastanowił nad tym, co się stanie, gdy rynek stanie się nieco mniej optymistyczny. Jest to szczególnie ważne w roku premiery CP2077, kiedy gorszy od założeń sukces lidera mógłby poważnie zachwiać kursami innych spółek gamingowych.

Pomijając powyższe problemy uważam jednak CreepyJar obecnie za jedną z najciekawszych spółek z branży z dużym potencjałem wzrostowym. Świetna dotychczasowa sprzedaż GH na PC po premierze nowego trybu, dalsze możliwości podkręcania sprzedaży (kolejne tryby, promocje), przyszłe premiery na konsole, a także kolejny, na razie lekko tajemniczy projekt mogą pozytywnie wpłynąć na kurs akcji nawet w przypadku korekty na innych spółkach. Zapewne z czasem rynek będzie reagował na kolejne dane: nowe raporty sprzedażowe, premiery na konsole, informacje dotyczące kolejnego projektu.
Edytowany: 17 maja 2020 15:09

kholat
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 78
Wysłane: 17 maja 2020 15:12:35 przy kursie: 526,00 zł
Leszekmr napisał(a):
Cytując „ Kapitalizacja spółki to w tej chwili ok 360 mln zł. Dla mnie oznacza to, że w dającym się przewidzieć horyzoncie czasowym rynek oczekuje 30-36 mln zł powtarzalnego zysku netto.”.
Czyli jak dobrze rozumiem, w przypadku Playway wycenianego na prawie 3 mld zł, rynek oczekuje 300 mln powtarzalnego zysku netto?Shame on you


dokładnie, ale pewnie zaraz sprostuje że Playway z jakichś względów to co innego a tak w ogóle tylko żartował salute d'oh!

kmsc2
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 172
Wysłane: 17 maja 2020 15:47:17 przy kursie: 526,00 zł
Antytereso zapomniałeś o obniżeniu prowizji steam z 30 do 25% i to już w IIQ co może podnieść cenę jednostkową z 37zł do powyżej 40zł.
To szczegół rzecz jasna.

Bardziej niepokoi mnie fakt zaniżenia/oszacowania sprzedaży kolejnej produkcji po Green Hellu do +20% vs Green Hell.
Czemu w 11Bit antycypujesz kolejny produkt na sprzedaż +250%, a tutaj ledwo +20% i to dla spółki która po jednej premierze ma całe rzesze fanów, a jej kolejny produkt będzie tworzony na większą skalę i o wiele bardziej rozpoznawalny dla spółki która już raz stworzyła coś dobrego.
W ESPI podali premierę GreenHella na konsole w IV Q2020. Premierę kolejnego produktu wróżą na drugą połowę 2021. Jeśli wyrobią się w terminach, wtedy zysków nie dzielisz przez 4 ale przez 3.
Nie doczytałem specjalnie, ale chyba pominąłeś sprzedaż na NS w IIQ.
Pozatym ta powtarzalność zysków ma się nijak do kapitalizacji 11Bit w 2018 roku, która powinna była wtedy wynosić według najlepszego wyniku z 2018 max 370mln zł-420mln zł a wynosiła 1,2mld zł. A już wtedy było wiadomo, że kolejny produkt najszybciej za 3-4lata więc 11Bit powinien nam szorować w 2018 przy kapitalizacji 250 mln zł po uwzględnieniu krzywej spadku przychodów na kolejne lata.

Czy wszystkie spółki jak 11Bit, PlayWay, CD Projekt mogą szacować sprzedaż kolejnych produktów na +kilkaset procent a CRJ tylko +20%?


Analiza dobra, ale tak oszczędna, że chyba uwzględnia krach giełdowy i najgorszy z możliwych scenariuszy. W tej analizie im dalej w czasie tym ciemniej.

Edytowany: 17 maja 2020 15:51

trudno100
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 52
Wysłane: 17 maja 2020 16:04:31 przy kursie: 526,00 zł
Chciałem zauważyć, że 11 bit miał w 2018 r. kapitalizację również na poziomie < 600 mln, i to po debiucie FP. Powtarzana wciąż liczba 1,2 mld jest mało miarodajna, bo to było osiągnięte na popremierowej euforii. Przyszła refleksja, a przede wszystkim wyniki, i wycena się urealniła.

kholat
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 78
Wysłane: 17 maja 2020 16:18:42 przy kursie: 526,00 zł
@trudno100

Przecież obecnie 11bit ma prawie 1,1 mld kapitalizacji, a następna produkcja wyjdzie pewnie dopiero 2022/23, więc o czym ty piszesz?

Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 78
Wysłane: 17 maja 2020 16:25:47 przy kursie: 526,00 zł
Tak samo CDR wycena 35 mld zł, rozumiem że rynek oczekuje powtarzalnego wyniku netto na poziomie 3,5 mld zł? To jak się to ma do Programu Motywacyjnego CDR?
„Zarząd CD Projektu zamierza zaproponować akcjonariuszom uruchomienie programu motywacyjnego na lata 2020-2025, którego jednym z celów ma być osiągnięcie w tym okresie sumy skonsolidowanych wyników netto w wysokości 10 mld zł”
Czyli sam CDR w najbardziej optymistycznym scenariuszu szacuje powtarzalny zysk netto na poziomie 1,6 mld zł, a powinien jak dobrze rozumiem na poziomie 3,5 mld zł..
Edytowany: 17 maja 2020 16:26

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,533 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +132,30% +26 459,17 zł 46 459,17 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d