pixelg
CREEPYJAR - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

19 20 21 22 23 24 25

CREEPYJAR [CRJ]

AKTUALNY KURS: 590,00 zł (+2,43%) 25-05-2020 11:48
anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 066
Wysłane: 21 maja 2020 13:30:22 przy kursie: 566,00 zł
Déjà vu! – omówienie sprawozdania i sytuacji fundamentalnej Creepy Jar po I kw. 2020 r.
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 21-05-2021 13:30:22.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 20982)


>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Edytowany: 21 maja 2020 15:28

resor
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 208
Wysłane: 21 maja 2020 14:13:53 przy kursie: 566,00 zł
z ciekawostek dzisiejszych

Cytat:


WeirdFish zostało założone pod koniec 2019 roku z inicjatywy Marka Sobóla i Wiktora Szymańskiego. Pierwszy z nich znany jest m.in. jako jeden z założycieli notowanej na NewConnect spółki CreepyJar, kojarzonej przede wszystkim z sukcesu "Green Hell" - symulatora przetrwania w amazońskiej dżungli. Wcześniej przez kilka lat był prezesem zarządu Techland Warszawa, gdzie kierował również działem Level Designu. Wiktor Szymański przez sześć ostatnich lat pracował w studiu Techland Warszawa, gdzie był odpowiedzialny za organizację produkcji oraz pracę zespołu level designerów, wskazano również.

JonBon
JonBon PREMIUM
Dołączył: 2020-05-18
Wpisów: 6
Wysłane: 21 maja 2020 15:23:07 przy kursie: 566,00 zł
Antyteresa:
Liczysz przychód w 2 kwartale creepy 21 ( czyli jakieś 20 mln zysku ? ) a później do końca roku tylko 5 mln zysku ? mimo , że mają mieć premierę na konsolach w 4 kw i nintendo jeszcze w tym kwartale ?


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 066
Wysłane: 21 maja 2020 15:34:42 przy kursie: 566,00 zł
No przecież jest tabelka gdzie jest wszystko rozpisane... W II kw. 21,6 mln zł przychodu i 15 mln zł zysku netto. Jest wyjaśnienie w tekście dlaczego tak liczę i co uwzględniam. Przeczytaj jeszcze raz tekst na spokojnie

EDIT: Sam przychód po opodatkowaniu z ZEROWYMI kosztami dawałby 17,5 mln zł zysku netto...
Edytowany: 21 maja 2020 15:37

Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 43
Wysłane: 21 maja 2020 18:02:24 przy kursie: 566,00 zł
Dzięki za analizę.
Czyli wycena na ten rok 1077 zł za Akcję, 1451 zł w 2021 i to przy konserwatywnym założeniu.
Mówimy o potencjale wzrostu 200%-300% w horyzoncie kilkunastu miesięcy.
Zobaczymy co przyniesie życie..

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 059
Wysłane: 21 maja 2020 18:48:17 przy kursie: 566,00 zł
A to ciekawe...
WeirdFish, które założył Marek Soból, również pracuje nad grą o tematyce przetrwania w kosmosie. Ma ona zadebiutować w przyszłym roku.
Mam przeczucie, że owy pan miał zdecydowanie inny pomysł na kolejną grę Creepy (konwencja komiksowa z elementami humoru) i w końcu zdecydował się założyć osobne studio.

www.stockwatch.pl/wiadomosci/w...

Cytat:
– Zakończyliśmy już etap pre-produkcji. Obecnie pracujemy nad wersją demo gry, którą chcemy zaprezentować pod koniec czerwca. Wersję gry w early access planujemy wprowadzić do sprzedaży w drugim kwartale przyszłego roku. Nasz projekt będzie grą kooperacyjną dla ośmiu osób, które pomagają sobie w trudach przeżycia w kosmosie. Już w trybie wczesnego dostępu gracze będą mieli okazję zagrać w nią w trybie kooperacji. Nad projektem w naszym studio pracuje 11 osób, a drugie tyle to zewnętrzni współpracownicy zewnętrzni – informuje Wiktor Szymański, członek zarządu WeirdFish.


Moderator:
Proszę dodawać cytaty do linków. Podmieniono link na własny
Edytowany: 21 maja 2020 19:56

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 606
Wysłane: 21 maja 2020 19:45:53 przy kursie: 566,00 zł
Tak to wygląda. Byli na etapie wyboru koncepcji nowej gry i jego wizja nie zyskała poparcia, więc założył własne studio i realizuje swoją wizję. To bardzo prawdopodobny scenariusz. Ciekawe, że gdy rezygnował z zarządu to poszło info, że cyt. Pan Marek Soból wskazał, że rezygnacja wynika z przyczyn osobistych, całkowicie niezależnych od niego. Wygląda, że jednak było inaczej. Jestem przekonany jednak, że CJ podjęło słuszną decyzję. Robienie teraz gry z komiksową grafiką, byłoby co najmniej dziwną decyzją, biorąc pod uwagę fakt, że grafika w CJ jest jednym z najmocniej chwalonych elementów. Byłoby też wejściem na nowe, nieznane wody, zwiększające ryzyko niepowodzenia projektu. Zwiększenie skali projektu, ale bazowanie na tym w czym odniosło się duży sukces to naturalna droga ewolucji zamiast niepotrzebnej rewolucji.

Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 43
Wysłane: 21 maja 2020 21:25:04 przy kursie: 566,00 zł
Tak wygląda ta gra, o czym tu w ogóle mowa...
http://weirdfish.studio/

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 452
Wysłane: 21 maja 2020 22:44:23 przy kursie: 566,00 zł
@leszekmkr
Bardzo fajnie wygląda, oczywiście jako niszowa Indie-gierka startupu, to jest akurat w sam raz.

... wcale się nie dziwie że drogi panów się rozeszły, jeśli gość próbował przeforsować taki styl grafiki do dużej drugiej produkcji CJ. Wręcz powiem: jestem szczęśliwy że się rozeszli. Cartoon-style dla gry planowanej luźno na 5-6 mln sprzedaży na pierwszy rok, byłby raczej obciążeniem niż zaletą.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel: 70% CRJ, 20% JJB, 5% THD, 5% TBL.
Edytowany: 21 maja 2020 23:00

mackopl
mackopl PREMIUM
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 871
Wysłane: 21 maja 2020 22:58:35 przy kursie: 566,00 zł
"Potencjał ludzki (czyli najważniejsza rzecz w gamingu) jest, spółka jest dość otwarta w komunikacji, natomiast kluczowym pytaniem jest czy potrafi kontrolować sukces." - to jest dla mnie sedno sytuacji.
"brak uwzględnienia programu motywacyjnego w wycenie" - o ile pamiętam to program motywacyjny jest? Czy chodzi o konkretne lata?


Blaze
Dołączył: 2018-09-02
Wpisów: 46
Wysłane: 21 maja 2020 23:21:06 przy kursie: 566,00 zł
Dla mnie to również deja vu, jak napisał anty_teresa, ale przypomina mi się sytuacja 11bit po premierze Frostpunka, kiedy:
1. Optymizm na forum był podobny
2. Odszedł i sprzedał akcje Pan Brzostek
3. Spółka miała market cap 1-1,2 mld złotych przy zatrudnieniu 90-100 osób (Pan Brzostek wziął ponad 10 osób ze sobą). Creepy Jar ma 0,4 mld złotych przy zatrudnieniu 25-30 osób.
4. W najbliższych kwartałach miały wyjść 3-5 dodatki do Frostpunka (tutaj do Green Hella).
5. Zarząd podgrzewał atmosferę i upajał się sukcesem (nie ma w tym nic złego), w 11bit było to widoczne glównie na konferencji wynikowej 2018.

W obu też przypadkach inwestorzy zakładali (w tym ja), że nowa gra będzie tuż tuż, najpóźniej 2-3 lata. Dla inwestorów 11 bit przyszła twarda weryfikacja, w kolejnych 2 latach spółka zachowywała się znacznie gorzej od całego sektora, a zwłaszcza Playway, TSgames, CDPR. Dziś po 2 latach wciąż nie wiadomo na jakim etapie jest nowa gra P8, niektórzy analitycy szacują że najwcześniej wyjdzie w 4Q 2022 (boś).
Z Creepy Jar może być oczywiście inaczej, ale radzę zachować czujność, bo gamedev rządzi się swoimi prawami cyklów produkcyjnych, a po euforii popremierowej często zostaje żal.

Radzę też prześledzić losy WW3 od Farm51. Jeśli masa krytyczna przestaje być przekroczona w grach multiplayer, to gra szybko umiera.

Osobiście nie mam akcji, poczekam, aż wyjdzie ich druga gra potwierdzająca jakość produktów i umiejętności organizowania się po pierwszym sukcesie. Nigdy nie jest za późno by kupić dobrą spółkę.

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 452
Wysłane: 22 maja 2020 00:22:22 przy kursie: 566,00 zł
@blaze
Ale proszę Cię... szanujmy się... Farma jest firmą, która nie umiała, nie umie i chyba nigdy nie będzie umiała pisać dobrych gier. Brak jakości w dopracowaniu szczegółów, w grywalności, w wykończeniu, uruchomieniu dla klientów. Do tego nie umiała, nie umie i nie wiem czy kiedyś nauczy się robić jakikolwiek trwały powtarzalny zysk netto.... Farma to dla mnie drugie CIGames.

Green Hell nie musi mieć dużo graczy razem - to nie jest gra multiplayer z mapami Pvp, gdzie potrzebujesz setek ludzi do "matchowania" ich razem . Tu wystarczy że zorganizujesz 3 kumpli....

A 11bit nie ogarnął zmiany czasów i nadejścia epoki social-gaming także na PC. Za co ich rynek ukarał. W sumie i gracze bo Frostpunk mógł być większym sukcesem. Gra (wg mnie oczywiście) nie była taka dobra i tak unikalna jak TWOM. Myśle ze firma wyciągnęła z tego wnioski, to nie Farma tylko poważni ludzie. Inna sprawa ze faktycznie akurat 11bit zawsze miał problem z terminami.

Póki co CRJ trzyma się terminarzy, a grę zrobilo bardzo dobrze przemyślaną do trendów popularnych u graczy. Nie wyglada żeby to się miało nagle zmienić na gorsze przy drugim projekcie.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel: 70% CRJ, 20% JJB, 5% THD, 5% TBL.
Edytowany: 22 maja 2020 00:42

JonBon
JonBon PREMIUM
Dołączył: 2020-05-18
Wpisów: 6
Wysłane: 22 maja 2020 12:26:11 przy kursie: 576,00 zł
Zgadzam się w pełni z tym co pisze scarry.
Pierwsza gra i już graficznie majstersztyk, optymalizacyjnie też nic do zarzucenia, bardzo umiejętne dopisywanie zawartości, tryb coop to już perełka na torcie.
Jeśli tak podeszli do tematu na pc (czekamy na tryb SM do COOP w/g mnie może znacznie podgrzać sprzedaż) to nie mam większych obaw o port na konsole, jeśli będzie poprawny to nie potrzebujemy przez kolejne 2 lata żadnej nowej gry bo same konsole będą w stanie w/g mnie generować piękny cash.

Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 43
Wysłane: 23 maja 2020 07:34:53 przy kursie: 576,00 zł
Widzę, że temat Marka Sobola zdominował bardzo dobrą analizę wyników w wykonaniu @anty-teresa.
Warto spojrzeć do LinkedIn i co tam mamy:
Doświadczenie
Weird Fish
CEO
Weird Fish
wrz 2019 – Obecnie 9 mies.

Creepy Jar
Level Designer
Creepy Jar
sie 2016 – wrz 2019 3 lata 2 mies.

Marek Soból odszedł że Spółki we wrześniu 2019 czyli równo z debiutem pełnej wersji Green Hell na Steam widząc, że nie przyniosło to przełomu w sprzedaży gry jak i funkcjonowaniu firmy.
Odszedł 9 miesięcy temu.
Czy podjąłby taką decyzję teraz, po spektaklularnym sukcesie trybu Co-op?
Nie wiem, ale odchodząc zostawiał małą spółkę z NC, teraz wszystko się zmieniło...




Edytowany: 23 maja 2020 07:36

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
19 20 21 22 23 24 25

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 2,460 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +109,69% +21 937,08 zł 41 937,08 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d