
WeirdFish chce zadebiutować na NewConnect w I połowie 2021 r.
WeirdFish powstało pod koniec 2019 roku. Jego twórcami są Marek Soból i Wiktor Szymański. Pierwszy z nich to jeden z założycieli notowanej na NewConnect spółki CreepyJar, kojarzonej przede wszystkim z sukcesu Green Hell. Wcześniej przez kilka lat był prezesem zarządu Techland Warszawa, gdzie kierował również działem Level Designu. Z kolei Wiktor Szymański przez 6 ostatnich lat pracował w studiu Techland Warszawa, gdzie był odpowiedzialny za organizację produkcji oraz pracę zespołu level designerów.
– Tworząc WeirdFish, udało nam się zbudować silny zespół składający się z wyselekcjonowanej grupy game developerów, od wielu lat związanych z branżą gier. Doświadczenie każdego z nas przełożyło się na powstanie wielu rozpoznawalnych na całym świecie gier, m.in. Dead Island, n’aild, Mad Riders, Dead Island Riptide, Call of Juarez, Dying Light, Fim Speedway 2017 – powiedział Marek Soból.
W styczniu z prywatnej emisji akcji WeirdFish pozyskało od inwestorów 1,5 mln zł. Trzy podmioty objęły nieco ponad 10 proc. nowych akcji.
– Na przełomie września i października chcemy przeprowadzić ofertę publiczną. Cel emisji to pozyskanie pieniędzy na rozwój gry i jej marketing. Następnym krokiem będzie debiut na NewConnect. Chcielibyśmy zadebiutować na przełomie Q1/Q2 2021 roku – mówi Marek Soból.
Spółka pracuje obecnie nad swoją pierwszą grą w otwartym świecie. Tłem rozgrywki będzie kosmos. Gracz znajdzie się na statku kosmicznym, a jego zadaniem będzie zadbanie o siebie oraz współtowarzyszy podróży, z których część będzie w stanie hibernacji. W tym celu będzie musiał m.in. zdobyć pożywienie, zbierać potrzebne surowce, usuwać występujące awarie, czy wreszcie zadbać o bezpieczeństwo załogi, poprzez unikanie zagrożeń takich jak ataki obcych, czarne dziury itp. Gra będzie utrzymana w stylistyce komiksowej.
– Zakończyliśmy już etap pre-produkcji. Obecnie pracujemy nad wersją demo gry, którą chcemy zaprezentować pod koniec czerwca. Wersję gry w early access planujemy wprowadzić do sprzedaży w drugim kwartale przyszłego roku. Nasz projekt będzie grą kooperacyjną dla ośmiu osób, które pomagają sobie w trudach przeżycia w kosmosie. Już w trybie wczesnego dostępu gracze będą mieli okazję zagrać w nią w trybie kooperacji. Nad projektem w naszym studio pracuje 11 osób, a drugie tyle to zewnętrzni współpracownicy zewnętrzni – informuje Wiktor Szymański, członek zarządu WeirdFish.
Tytuł we wczesnym dostępie będzie dostępny na PC, pełna wersja gry zadebiutuje także na konsolach obecnej i przyszłej generacji. Spółka nie podjęła jeszcze decyzji kto będzie wydawcą projektu. Całkowity budżet gry z marketingiem spółka szacuje na 4-5 mln zł.