PARTNER SERWISU
hngnuuhr
23 24 25 26 27
Leszekmr
18
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 97
Wysłane: 21 maja 2020 21:25:04 przy kursie: 566,00 zł
Tak wygląda ta gra, o czym tu w ogóle mowa...
http://weirdfish.studio/

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 21 maja 2020 22:44:23 przy kursie: 566,00 zł
@leszekmkr
Bardzo fajnie wygląda, oczywiście jako niszowa Indie-gierka startupu, to jest akurat w sam raz.

... wcale się nie dziwie że drogi panów się rozeszły, jeśli gość próbował przeforsować taki styl grafiki do dużej drugiej produkcji CJ. Wręcz powiem: jestem szczęśliwy że się rozeszli. Cartoon-style dla gry planowanej luźno na 5-6 mln sprzedaży na pierwszy rok, byłby raczej obciążeniem niż zaletą.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 21 maja 2020 23:00

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 21 maja 2020 22:58:35 przy kursie: 566,00 zł
"Potencjał ludzki (czyli najważniejsza rzecz w gamingu) jest, spółka jest dość otwarta w komunikacji, natomiast kluczowym pytaniem jest czy potrafi kontrolować sukces." - to jest dla mnie sedno sytuacji.
"brak uwzględnienia programu motywacyjnego w wycenie" - o ile pamiętam to program motywacyjny jest? Czy chodzi o konkretne lata?


Blaze
2
Dołączył: 2018-09-02
Wpisów: 60
Wysłane: 21 maja 2020 23:21:06 przy kursie: 566,00 zł
Dla mnie to również deja vu, jak napisał anty_teresa, ale przypomina mi się sytuacja 11bit po premierze Frostpunka, kiedy:
1. Optymizm na forum był podobny
2. Odszedł i sprzedał akcje Pan Brzostek
3. Spółka miała market cap 1-1,2 mld złotych przy zatrudnieniu 90-100 osób (Pan Brzostek wziął ponad 10 osób ze sobą). Creepy Jar ma 0,4 mld złotych przy zatrudnieniu 25-30 osób.
4. W najbliższych kwartałach miały wyjść 3-5 dodatki do Frostpunka (tutaj do Green Hella).
5. Zarząd podgrzewał atmosferę i upajał się sukcesem (nie ma w tym nic złego), w 11bit było to widoczne glównie na konferencji wynikowej 2018.

W obu też przypadkach inwestorzy zakładali (w tym ja), że nowa gra będzie tuż tuż, najpóźniej 2-3 lata. Dla inwestorów 11 bit przyszła twarda weryfikacja, w kolejnych 2 latach spółka zachowywała się znacznie gorzej od całego sektora, a zwłaszcza Playway, TSgames, CDPR. Dziś po 2 latach wciąż nie wiadomo na jakim etapie jest nowa gra P8, niektórzy analitycy szacują że najwcześniej wyjdzie w 4Q 2022 (boś).
Z Creepy Jar może być oczywiście inaczej, ale radzę zachować czujność, bo gamedev rządzi się swoimi prawami cyklów produkcyjnych, a po euforii popremierowej często zostaje żal.

Radzę też prześledzić losy WW3 od Farm51. Jeśli masa krytyczna przestaje być przekroczona w grach multiplayer, to gra szybko umiera.

Osobiście nie mam akcji, poczekam, aż wyjdzie ich druga gra potwierdzająca jakość produktów i umiejętności organizowania się po pierwszym sukcesie. Nigdy nie jest za późno by kupić dobrą spółkę.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 22 maja 2020 00:22:22 przy kursie: 566,00 zł
@blaze
Ale proszę Cię... szanujmy się... Farma jest firmą, która nie umiała, nie umie i chyba nigdy nie będzie umiała pisać dobrych gier. Brak jakości w dopracowaniu szczegółów, w grywalności, w wykończeniu, uruchomieniu dla klientów. Do tego nie umiała, nie umie i nie wiem czy kiedyś nauczy się robić jakikolwiek trwały powtarzalny zysk netto.... Farma to dla mnie drugie CIGames.

Green Hell nie musi mieć dużo graczy razem - to nie jest gra multiplayer z mapami Pvp, gdzie potrzebujesz setek ludzi do "matchowania" ich razem . Tu wystarczy że zorganizujesz 3 kumpli....

A 11bit nie ogarnął zmiany czasów i nadejścia epoki social-gaming także na PC. Za co ich rynek ukarał. W sumie i gracze bo Frostpunk mógł być większym sukcesem. Gra (wg mnie oczywiście) nie była taka dobra i tak unikalna jak TWOM. Myśle ze firma wyciągnęła z tego wnioski, to nie Farma tylko poważni ludzie. Inna sprawa ze faktycznie akurat 11bit zawsze miał problem z terminami.

Póki co CRJ trzyma się terminarzy, a grę zrobilo bardzo dobrze przemyślaną do trendów popularnych u graczy. Nie wyglada żeby to się miało nagle zmienić na gorsze przy drugim projekcie.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 maja 2020 00:42

JonBon
2
Dołączył: 2020-05-18
Wpisów: 49
Wysłane: 22 maja 2020 12:26:11 przy kursie: 576,00 zł
Zgadzam się w pełni z tym co pisze scarry.
Pierwsza gra i już graficznie majstersztyk, optymalizacyjnie też nic do zarzucenia, bardzo umiejętne dopisywanie zawartości, tryb coop to już perełka na torcie.
Jeśli tak podeszli do tematu na pc (czekamy na tryb SM do COOP w/g mnie może znacznie podgrzać sprzedaż) to nie mam większych obaw o port na konsole, jeśli będzie poprawny to nie potrzebujemy przez kolejne 2 lata żadnej nowej gry bo same konsole będą w stanie w/g mnie generować piękny cash.

Leszekmr
18
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 97
Wysłane: 23 maja 2020 07:34:53 przy kursie: 576,00 zł
Widzę, że temat Marka Sobola zdominował bardzo dobrą analizę wyników w wykonaniu @anty-teresa.
Warto spojrzeć do LinkedIn i co tam mamy:
Doświadczenie
Weird Fish
CEO
Weird Fish
wrz 2019 – Obecnie 9 mies.

Creepy Jar
Level Designer
Creepy Jar
sie 2016 – wrz 2019 3 lata 2 mies.

Marek Soból odszedł że Spółki we wrześniu 2019 czyli równo z debiutem pełnej wersji Green Hell na Steam widząc, że nie przyniosło to przełomu w sprzedaży gry jak i funkcjonowaniu firmy.
Odszedł 9 miesięcy temu.
Czy podjąłby taką decyzję teraz, po spektaklularnym sukcesie trybu Co-op?
Nie wiem, ale odchodząc zostawiał małą spółkę z NC, teraz wszystko się zmieniło...




Edytowany: 23 maja 2020 07:36

Leszekmr
18
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 97
Wysłane: 25 maja 2020 17:48:37 przy kursie: 658,00 zł
Cisza na forum, jak makiem zasiał...
Wycena spółki zaczęła w końcu uciekać z poziomu niedoszacowania..
Blisko miesiąc konsolidacji ze spadkiem 20% z 600 zł na 480 zł pozwoliło ruszyć kurs w jedynym właściwym kierunku..
Gdzie się zatrzymamy?
Wbrew pozorom ta podróż dopiero się zaczęła, kolejne stacje to:
Story co-op
Nintendo
PVE
PS4
Xbox
VR
Konsole nowej generacji
Nowa gra sci-fi
Kto ma bilety cieszy się z miejsc w pierwszej klasie..wave

trudno100
6
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 89
Wysłane: 25 maja 2020 18:39:00 przy kursie: 658,00 zł
Prezes Forka: "Aktualnie premiera gry [GH] jest zaplanowana na II kwartał 2020, ale ze względów wydawniczych może to ulec zmianie".

Po takim sygnale obstawiałbym raczej obsuwę.

strefainwestorow.pl/artykuly/w...

Leszekmr
18
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 97
Wysłane: 25 maja 2020 19:28:19 przy kursie: 658,00 zł
Wywiad opublikowany dzisiaj przed sesją, widać po kursie jaki miało to wpływ d'oh!
Wszyscy czekamy na późniejszą premierę bo chcemy trybu co-op w dniu debiutu GH na Nintendo.
Wcześniejszy termin zmniejsza na to szansę.
To dobra wiadomość, kurs pięknie to dzisiaj przyjął..


chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 25 maja 2020 19:37:39 przy kursie: 658,00 zł
to bardzo dobra wiadomość - oznacz iz premiera na Switcha bedzie z trybem co-op - dopracowana bajka.....
Everything you know is wrong.........

kholat
23
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 165
Wysłane: 25 maja 2020 20:22:32 przy kursie: 658,00 zł
"25 maja 2020 19:37:39 przez chris_martin
to bardzo dobra wiadomość - oznacz iz premiera na Switcha bedzie z trybem co-op - dopracowana bajka....."


@chris_martin To co z tą rzekomą kosmiczną rekomendację, hm? To był taki twój fake news, tak?

slaszu
4
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2010-10-03
Wpisów: 81
Wysłane: 25 maja 2020 20:47:36 przy kursie: 658,00 zł
Dzisiejsze wzrosty sa raczej napedzane bliskim debiutem story mode do coop, niz watpliwa premiera na ns.

Sadzac po tym wywiadzie, oraz po tym, ze creepey jar nie porusza tematu, premiera na ns jest odlegla.

Ps. A kto portuje gre na ps4 i xbox ? Wiadomo cos o tym ?

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 26 maja 2020 06:50:56 przy kursie: 658,00 zł
@kh.

podpisałem NDA. nie mogę nic ujawnić ponad to że wyliczenia Antyteresy są bardzo koooonserwatywne...boom.

Ergo polecam wykup abonament Stoxkwatch, zapoznaj sie z analizą Antyteresy i zdobądz Złotego Graala..............
Everything you know is wrong.........

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 26 maja 2020 08:44:37 przy kursie: 658,00 zł
nie wiem skąd ten pomysł że kurs rośnie pod wywiad.... kurs wg mnie rośnie bo możliwie jest że w ten weekend dodadzą kolejny duży moduł do gry (jest to prawdopodobne ale wcale nie pewne, jeszcze mają parę tygodni). Jeśli zrobią tak że dodadzą go w piątek, kurs otwiera się w poniedziałek.... i ? Sami wiecie co się wtedy może dziać.

Jeśli moduł zbliży się sukcesem do podstawowego coopa, jeśli firma znowu trafi do top10 albo wyżej, ci co czekają na przecenę raczej zostaną z niczym bo w poniedziałek akcje wtedy otworzą się sporo, naprawdę sporo wyżej, więc rośnie napięcie inwestorów i skup akcji pod event, który znowu może trwale zmienić wycenę Creepy Jar.


.. a biorąc pod uwagę wishlistę, połączenie premiery z przeceną, prawdopodobieństwo sukcesu kolejnego moduły jest moim zdaniem dość wysokie.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 26 maja 2020 08:54

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 26 maja 2020 12:17:00 przy kursie: 740,00 zł
Wygląda jakby funduszowi Państwa B. skończyła się amunicja.

slaszu napisał(a):
Ps. A kto portuje gre na ps4 i xbox ? Wiadomo cos o tym ?

Na razie nic nie wiadomo. Tylko tyle, że rozmawiają z wydawcami.
Edytowany: 26 maja 2020 12:20

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 26 maja 2020 12:20:20 przy kursie: 740,00 zł
Próbowałem wyznaczyć poziome docelowe lub zidentyfikować strefy, w których występuje kumulacja zniesień - czyli potencjalne obszary realizacji zysku. Kreski zagęściły się dopiero w strefie 914-919 zł, ale to są zniesienia, skuteczności których nigdy nie badałem - 361,8% to jedno z najmniejszych a ja nigdy nie zapuszczałem się w strefy powyżej 261,8%

Blaze
2
Dołączył: 2018-09-02
Wpisów: 60
Wysłane: 27 maja 2020 19:37:52 przy kursie: 680,00 zł
Takie małe zestawienie:

Creepy Jar
- 25 osób, 1 zespół
- świeżo po premierze
- prototypowanie nowej gry pewnie zacznie się końcem 2021 gdy zostanie wydany GH na konsole i dodatki do GH. Można się spodziewać, ze najwcześniej nowa gra ujrzy światło dziennie w 2024, zakładając, że chcą równocześnie wypuścić gre na PC i konsole. GH o ile pamiętam miał około rok obsuwy.
- premiery na konsole, które mają rok przerwy od premiery na PC zwykle nie sprzedają się dobrze, nawet jesli maja wybitną jakość, patrz TW2, albo Frostpunk - w obu przypadkach kurs po premierze konsolowej zanurkował o ponad 20%.
- niedługo kończy się lock-up i nie wyobrażam sobie by zarząd nie sprzedał części swoich akcji choćby tylko po to by się zdywersyfikować.


11 bit
- 4 zespoły (30 osób pracuje nad P8, 25 osób nad P9 i 20 osób nad P10, 25 osób nad dodatkami do FP)
- potencjał zysku samego P8 ocenia się na 2x wyższy niż GH (Rodak z BOŚ)
- niedługo zacznie się budowanie hype pod nowe premiery własnych gier
- lepsza jakość gier TWOM i FP wg metacritic i steama, niż GH
- dodatkowa noga wydawnicza


11 bit ma swoje wady, co pokazał ostatnio opublikowany Pogrom Motywacyjny i bardzo słaba komunikacja z akcjonariuszami (Pan Darek z forum 11bit powinien wyleciec), to prawda, ale wycena na dzień dzisiejszy 460 mln Creepy Jar i 1050 mln 11bit czyli 2,3 - 1 wskazuje, że te proporcje będą ciężkie do utrzymania w długim terminie. Prosze o poprawienie mnie, jeśli gdzieś się mylę.

Żeby nie było - nie posiadam, ani nie zamierzam nabywać akcji żadnego z tych dwóch podmiotów. Creepy Jar dla mnie zbyt młody, a 11bit zbyt arogancki w stosunku do akcjonariatu.
Edytowany: 27 maja 2020 19:46

Leszekmr
18
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 97
Wysłane: 27 maja 2020 19:46:19 przy kursie: 680,00 zł
Kolego, nowa gra jest już w produkcji, w ostatnim kwartale wydali ćwierć miliona na ten cel.
Faza koncepcyjna skończyła się w 2019 roku.

Moderator:
usunięto treści niezgodne z regulaminem
Edytowany: 27 maja 2020 20:03

Leszekmr
18
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 97
Wysłane: 27 maja 2020 19:52:33 przy kursie: 680,00 zł
Bliźniaczy Stranded Deep wyszedł na Steam w 2015 roku, a teraz dopiero na konsole i poszło kilkaset tysięcy sztuk w pierwszym tygodniu sprzedaży.
Zachęcam do wywiadu z zarządem CRJ u Longterma, szukanie dziury w całym przy tej spółce jest najdelikatniej mówiąc niepoważneSpeak to the hand

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CREEPYJAR



23 24 25 26 27

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,322 sek.

zgufudmu
fmvcifos
jpyhidsh
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ltsodgqm
yordhyby
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat