PARTNER SERWISU
brgcoczn
15 16 17 18 19
aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 25 maja 2020 22:32:56 przy kursie: 539,00 zł
Nie rozumiem zdziwienia. Przecież to podstawa strategii F2P. Za najwięcej zarabiającymi grami stoją olbrzymie wydatki marketingowe.

spinor1
11
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 201
Wysłane: 25 maja 2020 23:00:49 przy kursie: 539,00 zł
Zwiększyli mocno marketing, bo z uwagi na lockdowny znacznie wzrosła baza graczy. Pytanie czy oni zostaną z grą na dłużej, czy może jak sytuacja z koronawirusem ucichnie to wrócą do innych form rozrywek? Nawet Take-Two ostrzegało inwestorów, że nie spodziewają się, aby zaangażowanie graczy pozostało na zwiększonym poziomie w drugiej części roku. Tak więc, raczej bym się nie spodziewał, że kasa wydana na marketing w tym kwartale będzie miałą mocny wpływ na wyniki w III i IV kwartale.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 26 maja 2020 18:01:25 przy kursie: 521,00 zł
Moby Dick – omówienie sprawozdania finansowego Ten Square Games po I kw. 2020 r.

Oczywiście akcjonariuszy najbardziej interesują ujawnione dane już po zakończeniu kwartału, ale zanim do nich przejdę zajmę się tym co było wcześniej.

Przychody w I kw. r. wyniosły 95 mln zł i były o 16,7 mln zł (21 proc.) wyższe od raportowanych w IV kw. 2019 r. Porównania do analogicznego okresu poprzedniego roku pominę, bo to w tej branży i w tej spółce zakrawa już lekko na archeologię. Tempo przyrostu masy sprzedażowej jest oczywiście doskonałe, ale na tle historycznych dokonań spółki tylko dobre. Zwyżka w IV kw. wyniosła 16 proc., ale kwartał wcześniej 36 proc., a przecież raportowany okres to czas pandemii i zwiększonego zainteresowania elektroniczną rozrywką.

W strukturze przychodów większych zaskoczeń nie ma. Akcjonariusze spółki zawdzięczają wzrosty przede wszystkim mikropłatnościom – zwyżka o 18,4 mln zł kw/kw. Przychody z tytułu licencji spadły o 0,2 mln zł, ale to już w zasadzie nieistotna pozycja przychodowa. W przypadku reklam mamy spadek o 1,1 mln zł, czyli 31 proc. Erozja jest dość spora i nie do końca oczekiwana. Przypomnę, że nagły wzrost przychodów z reklam nastąpił w III kw. 2019 r. (4,1 mln zł), ale spółka uprzedzała, że to tylko chwilowy wyskok związany z modą na pewien typ gier. Kwartał później przychody były niższe tylko o 0,6 mln zł, co dawało nadzieję, że wzrost w dużej części będzie jednak trwały. Obecny spadek takie nadzieje jednak nieco podważa.


kliknij, aby powiększyć


Jeśli chodzi o produkty to też jasnym jest, że wzrosty musiał zrobić Fishing Clash (dalej FC). Przychody zwiększyły się kw/kw o 17 mln zł (25 proc.) i wyniosły prawie 85 mln zł. Let’s Fish (dalej LF) zaliczył regres na poziomie 7 proc. (-0,3 mln zł), natomiast Wild Hunt (dalej WH) zwiększył sprzedaż o 30 proc. (0,8 mln zł). Pozostałe gry (głównie na skutek niższych wpływów z reklam) wygenerowały sprzedaż niższą o 25 proc. (0,95 mln zł).


kliknij, aby powiększyć


Zwyżka przychodów to efekt przede wszystkim zwiększenia bazy graczy. Średnia miesięczna liczba aktywnych graczy (MAU) dla FC wyniosła 2,9 mln i była o 56 proc. wyższa kw/kw. Być może niektórych zaskakuje, że przychody przyrastały w mniejszym tempie, ale to dość naturalne. W pierwszym momencie po pozyskaniu nowych użytkowników rośnie MAU, ale tylko pewna i z reguły nieduża część stanowi graczy płacących i zaangażowanych. Z biegiem czasu (bez zasilania w nowych użytkowników) MAU dość szybko spada, ale zostają najbardziej wierni gracze, a to z reguły tacy, którzy wykładają środki na zakupy w grze.
Podobne zjawisko obserwowaliśmy także w przypadku WH. MAU wzrosła o +61 proc., natomiast przychody tylko o wspomniane wcześniej 30 proc. Tak jak w poprzednich kwartałach mamy do czynienia z wygasaniem bazy graczy dla LF.


kliknij, aby powiększyć


Oczywiście dynamiczny wzrost MAU spowodował spadek przychody na jednego aktywnego gracza:

kliknij, aby powiększyć


Rosły także koszty. Te związane w naturalny sposób z przychodami (koszty własne sprzedaży) wyniosły 4,7 mln zł i były o 0,9 mln zł (26 proc.) wyższe od raportowanych w IV kw. 2019 r. Warto także zwrócić uwagę, że dynamika wzrostu kosztów jest wyższa niż dynamika przychodów. Zmiana stanu produktów była podobna kw/kw, podobnie jak amortyzacja WNIP, więc nie jest to efekt oddawania nowych gier i dociążania kosztu własnego poprzez amortyzację lub koszty osobowe dodatkowych projektów. Prawdopodobnie spółka wydała więcej na utrzymanie gier i w nich graczy. (liveops). W prezentacji do wyników znajduje się informacja o zwiększaniu zatrudnienia do prowadzenia rozwoju gry po jej soft launchu. Udział kosztu własnego w przychodach wzrósł z 4,8 proc. do 5,01 proc.

Rosły także koszty ogólnego zarządu – 1,2 mln zł (+54 proc.). To prawdopodobnie efekt zmian w zarządzie i strukturze spółki, a także otwarcia biura projektowego w Warszawie. Podobnie jak w przypadku kosztów własnych mamy wzrost udziału w sprzedaży – z 2,8 proc. w IV kw. 2019 r. do 3,6 proc. obecnie.

Koszty sprzedaży wzrosły o 31 proc., a więc także szybciej od przychodów. Tej pozycji przyjrzymy się jednak oddzielnie.


kliknij, aby powiększyć


Udział kosztów sprzedaży w przychodach wyniósł 51 proc. To o 4 pp. więcej niż kwartał wcześniej, ale w historii spółki już obserwowaliśmy wyższe – np. 65 w I kw. 2019 r. czy 59 proc. w II kw. Żeby jednak przeanalizować dokładnie sytuację rozbijemy tą pozycję na części. Koszty prowizji wzrosły o 25 proc. (5,4 mln zł). Tempo jest nieco większe od wzrostu sprzedaży, ale udział prowizji w przychodach pozostaje w normie. Koszty marketingowe wzrosły o 40 proc. (5,4 mln zł), co spowodowało wzrost ich udziału, ale na tle dokonań historycznych to nic nowego.


kliknij, aby powiększyć


EBIT spółki wyniósł 37,5 mln zł i był tylko o 3,2 mln zł (9 proc.) wyższy kw/kw. To oczywiście świetne tempo wzrostu, ale w kontekście bazy przychodowej możemy mówić o małym rozczarowaniu, choć mając na uwadze zmiany w spółce nie jest to do końca zaskoczenie.

Ważniejsze od wyników jest jednak to co pokazała spółka już poza okresem sprawozdawczym, a mianowicie wzrost przychodów z FV w kwietniu do 43,7 mln zł i wzrost nakładów na UA do poziomu 19,2 mln zł. ( do połowy maja 4,8 mln USD, czyli ok. 20 mln zł.) Takie poziomy nakładów względem przychodów (poziom +4x proc.) obserwowaliśmy już przed rokiem. Wtedy spółka testowała nowe narzędzia, ale nie koniecznie z pełnym sukcesem po czym wróciła do nieco niższych wydatków (w stosunku do przychodów).


kliknij, aby powiększyć


Ci się zatem stało? W tym miejscu oddam głos spółce:
Cytat:
Monitoring bieżącego performance pozyskiwanych kohort użytkowników wskazywał na lepszą niż w poprzednich miesiącach rentowność pozyskanego ruchu. W związku z tym podjęto decyzję o dynamicznym skalowaniu wydatków marketingowych począwszy od połowy marca 2020 roku, co przełożyło się na koszty pozyskania użytkowników na rekordowym poziomie ponad 19mln PLN w samym tylko kwietniu 2020. Grupa na bieżąco monitoruje rozwój sytuacji na rynku reklamy oraz zmiany zachowań pozyskanych grup użytkowników. Tak długo, jak sytuacja jest korzystna i zwiększone nakłady można z dużym prawdopodobieństwem uzasadnić oczekiwanymi wysokimi zyskami w przyszłych okresach, podtrzymana zostanie wysoka wartość nakładów marketingowych


Skoro oczekiwane przychody z użytkownika w stosunku do kosztu jego pozyskania były wyższe nie można się dziwić, że spółka chciała złapać jak najwięcej nowych użytkowników. Zarząd spółki na konferencjach już nieraz powtarzał, że zupełnie nie interesuje go stosunek nakładów do bieżących przychodów, ale stosunek do przychodów w trakcie życia użytkownika. LF pokazuje, że pozyskani gracze, którzy są zaangażowani mogą przez lata pozostawać wierni tytułowi. Aby nadal wydawali pieniądze nie trzeba ich stymulować takimi samymi nakładami. Proszę zwrócić uwagę, że poziom nakładów na UA był w listopadzie czy grudniu niski, a mimo to spółka przychody nie spadły. Oczywiście z biegiem czasu baza nawet zaangażowanych użytkowników maleje i trzeba zapewnić dopływ świeżej krwi, ale w tym momencie mówimy o wielokrotnie niższych kwotach niż wydatkowana w kwietniu.


kliknij, aby powiększyć


Co więcej w historii spółki zdarzało się już, że zwiększenie nakładów na pozyskanie użytkowników miało kwartał opóźnienia z oddziaływaniem na przychody. Choć kwiecień nie był lepszym miesiącem niż marzec jeśli chodzi o przychody netto, to można śmiało zakładać, że wypracowana zwyżka przychodów zaprocentuje w kolejnych miesiącach nawet bez tak relatywnie wysokich kwot przeznaczonych na pozyskanie ruchu. Oczywiście okres jest dość specyficzny i wiele osób siedziała w marcu i kwietniu w domach, więc z natury rzeczy przychody nieco spadną przy odmrażaniu gospodarki, gdy gracze wrócą do obowiązków i będą rzadziej grali. Ale ten aspekt zgodnie z deklaracjami z konferencji został wzięty pod uwagę, a i tak zwroty wychodziły większe.


kliknij, aby powiększyć


Wiemy już, że granicę 30 mln zł miesięcznie FC złamał w marcu, a granicę 40 mln kwartał później. Nikogo pewnie nie zdziwi jeśli w maju będziemy obserwować kolejne przełamanie.
Warto jednak zastanowić się, ile spółka ta może być warta, albo jakie oczekiwania zawarte są w jej kapitalizacji. Tradycyjnie po wynikach przejdę do skalowania mojego modelu estymującego przyszłe zyski.

Poziomy przychodów z pozostałych produktów utrzymałem na tym samym poziomie co poprzednio, choć już mniej komfortowo czuję się z przychodami reklamowymi. Tym niemniej to nie są szczególnie istotne sprawy w kontekście FC.
Ze względu na wzrost kosztów własnych musiałem nieco zmienić model kosztów w funkcji generowanych przychodów – nadać mu większą współczynnik kierunkowy w funkcji liniowej. Obecne dostosowanie modelu wygląda jak poniżej.


kliknij, aby powiększyć


Dodatkowo podniosłem udział ogólnego zarządu w przychodach zgodnie z zaobserwowaną tendencją. Jak widać poniżej w zakresie przychodów z FC do poziomu 50 mln zł ciężko już mówić o atrakcyjności stopy dywidendy, czy wskaźników C/Z . Spadek wiąże się oczywiście ze skokiem kapitalizacji. Jeśli za atrakcyjny uznamy stały poziom 4 proc. dywidendy i jego niezmienność to taki wynik uda się uzyskać dopiero przy przychodach z FC na poziomie 70 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Patrząc na to co się dzieje nie jest to niemożliwe, w szczególności oczekiwanego wejścia do Chin. Wydaje się, że sukces gry na tym rynku został już przez rynek zdyskontowany. Pewien upside pozostaje jeszcze w kolejnych produkcjach, ale czy uda się znaleźć kolejną choć w połowie tak dobrą grę jak FC? Rynek zakłada, że nie i nie jest to wcale takie głupie założenie. Oczywiście nie można wykluczyć, że FC dalej będzie rósł w wysokim tempie, ale z takimi wnioskami musimy poczekać na kolejne dane.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 27 maja 2020 12:07


lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 26 maja 2020 18:07:55 przy kursie: 521,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
Dla mnie to jest absurd, ponad 40 baniek w półtora miesiaca, w tym tempie przekroczyliby znacznie 250 melonów PLN na pozyskiwanie graczy w tym roku - no wydać ćwierć miliarda żeby zarobić choćby i 100 mln więcej? Albo może za rok-dwa wydać miliard żeby zarobić 200-300mln wiecej??? To się zaczyna robić chore puke_l Płacą oczywiście sami gracze.

Mi osobiście absurdalna wydaje się w tej sytuacji jedynie twoja argumentacja. Zwiększają wydatki na marketing, za tym idą zwiększone przychody, a za nimi rosnące zyski i generowana gotówka. Co ci nie pasuje w tym biznesie? Ja jestem w 100% na tak, żeby zwiększyli wydatki na marketing do wspomnianego przez ciebie ćwierć mld zł, jeśli to ma przełożyć się na wzrost zysku o dodatkowe 100 mln zł. Rozumiem, że dla ciebie zarabianie jest chore? Podważasz zasadność skokowego zwiększenia budżetu marketingowe dokonanego przez menedżerów, którzy przez ostatnie lata wykazali się mistrzostwem świata w skalowaniu wydatków marketingowych. Dzięki ich działaniom, które określasz jako absurdalne i chore, zysk netto w wysokości 36 mln w 2018 r., zamienią w tym roku w ok. 5 razy wyższy. Kto wie jednak gdzie zaprowadzą ich te absurdalne działania w 2021? Strach się bać tych zysków...

PS. O absurdach pisałeś też 2,5 roku temu w kontekście wyceny CD Projektu, który chodził po 100 zł. Wykazałeś się wtedy podobnym brakiem zrozumienia ich biznesu jak teraz w przypadku TSG.

Utnapisztim napisał(a):
Utnapisztim napisał(a):
Wynik za drugi kwartał okazał się dużo słabszy niż rok wcześniej, a za półrocze był ledwie zbliżony do zeszłorocznego - zaś kapitalizacja w tym czasie wzrosła o 200% bez żadnej widocznej poprawy wyników. Ale w hossie jak wiadomo wyceny potrafią rosnąć do absurdu.

Wracając do wpisu sprzed kilku dni: wynik za 3 kwartał ponownie okazał się słabszy niż rok wcześniej, a kapitalizacja ciągle prawie 200% wyższa - absurd goni absurd.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 26 maja 2020 18:49:36 przy kursie: 521,00 zł
@ lelo-pakero
Po prostu przekonamy się jak bedą wyglądały wyniki za II kwartał. W kwietniu przychody z FC wzrosły o 12 mln w porównaniu z marcem i o tyle samo wzrosły też wydatki marketingowe. W maju wydatki są jeszcze większe. Zobaczymy jaka bedzie efektywność tego agresywnego marketingu.

Odnosnie tego co było napisane w 2017: nie będę tu cytować tego co wypisywałeś wtedy o potencjale Snipera3... Każdy może się przecież pomylić.
Edytowany: 26 maja 2020 18:50

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 26 maja 2020 20:26:44 przy kursie: 521,00 zł
@Utnapisztim
Sniper Ghost Warrior 3 miał ogromny potencjał... do spekulacji na akcjach CI Games :) Mówiąc jednak poważnie to masz rację, że niepotrzebnie cytuję twój wpis o Redach. Szczególnie, że to nie ten wątek.

Co do TSG. Spółka już kiedyś testowo zwiększyła skokowo wydatki na marketing, dokładnie w marcu 2019 r., z 4,4 mln do 7,6 mln. Przez kolejne 12 miesięcy nie przekroczyli ani razu tego poziomu wydatków, a spójrz jak rosły przychody. To nie jest tak, że jak teraz zmniejszą wydatki to przychody będą już tylko spadać. Większa baza przychodowa zostanie.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 26 maja 2020 22:51:38 przy kursie: 521,00 zł
@Utnapisztim
Zerknij na przychody z Let's Fish i nakłady marketingowe - > ca 1 proc. w q1,q2,q3 (q4 i q1 obecne zaburzone przez softlauch pozostałych gier).

Bez praktycznie żadnego wsparcia przychody w tym czasie spadły.... z 4,1 mln zł do 3,9 mln zł

Bez UA gry nadal żyją, a kluczem jest zbudowanie im płacącej bazy. Ja zakładam, bardzo konserwatywnie w analizach, że do tego trzeba ponad 30 proc., ale to nieprawda, co widać po listopadzie i grudniu. Prawdopodobny poziom pozwalający na podtrzymanie to bliżej 20 proc. niż 30. Wyniki kwietnia, maja i pewnie czerwca mogą być słabe (bez dynamicznego wzrostu) ale to inwestycja w przyszłość. Oczywiście mówię o wyniku quasi powtarzalnym, bo pewnie program akcyjny dla nowego prezesa uderzy w wynik.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 27 maja 2020 06:21:20 przy kursie: 521,00 zł
Cytat:
Wyniki kwietnia, maja i pewnie czerwca mogą być słabe (bez dynamicznego wzrostu)

No ja bym nie pisał że "słabe", czy nawet "relatywnie słabe", ale na wzrost wyniku w q2 się nie zanosi pomimo obserwowanego znaczącego wzrostu przychodów - i będzie to w sytuacji gdy wynik netto q1/q4 wzrósł raptem o 1%. Cały wzrost obserwowany na przychodach jest na bieżąco konsumowany przez koszt pozyskiwania graczy, w maju przy deklarowanym poziomie nakładów nawet wzrost przychodów o połowę w stosunku do kwietnia nie przełoży sie na wzrost wyniku. Czytam wypowiedź prezesa, że "Inwestycja będzie odzyskiwana przez lata", no ale nadzwyczajna sytuacja jaką jest globalny lockdown raczej nie będzie trwała latami, ale może i tak będzie że w długim terminie inwestycja będzie się z nawiązką zwracać. Tylko odnoszę wrażenie, że dobre efekty pozwalające na stały i mocny wzrost byli w stanie osiągać dotąd dużo niższym nakładem finansowym dlatego napisałem że te kwoty mnie szokują. Czas pokaże efekty, ale będzie to raczej widoczne najwcześniej w wyniku III kwartału.
Edytowany: 27 maja 2020 06:24

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 27 maja 2020 06:51:57 przy kursie: 521,00 zł
Cytat:
Cały wzrost obserwowany na przychodach jest na bieżąco konsumowany przez koszt pozyskiwania graczy, w maju przy deklarowanym poziomie nakładów nawet wzrost przychodów o połowę w stosunku do kwietnia nie przełoży sie na wzrost wyniku

Inaczej - dzięki kosztowi pozyskiwania graczy rośnie baza przychodów. To coś, co obciąża wynik w momencie poniesienia, ale potrafię sobie wyobrazić, że takie koszty są kapitalizowane i rozliczane proporcjonalnie do szacowanych przychodów dokładnie tak samo jak pisanie gier.

Przecież gdyby koszty pisania były rozpatrywane jak koszty sprzedaży to pisalibyśmy teraz np o szokująco słabych wynikach CD Projektu :) Ba, przyspieszenie prac nad grą byłoby odbierane jako marnowanie potencjału wynikowego :). Jeszcze raz proponuję zerknąć na Let's Fish.

Cytat:
Czytam wypowiedź prezesa, że "Inwestycja będzie odzyskiwana przez lata", no ale nadzwyczajna sytuacja jaką jest globalny lockdown raczej nie będzie trwała latami

Oczywiście, że nie będzie. Wiem to ja, wiesz Ty, ale pewnie zarząd też wie :) ARPPU spadnie jak się gospodarki otworzą, ale wystarczy zaprognozować dla kohort ARPPU sprzed covida i przyjąć takie na drugie półrocze i kolejne kwartały. IMO są w stanie oszacować swoją stopę zwrotu i jeśli mówią, że jest wyższa to jest duża szansa, że właśnie tak jest. Pandemia skutkuje z jednej strony dopaleniem ARPPU, z drugiej spadkiem cen reklamy. Jeśli wyłączymy nawet pierwszy czynnik, to drugi już będzie oddziaływał jako poniesiony. To oczywiście nie oznacza, że reklama będzie tania wiecznie - nie bedzie. I dlatego spodziewam się powrotu do innego poziomu nakładów. Jest okazja tanio pozyskać ruch to go pozyskują. Jak będą chcieli pokazać wyniki to zmniejszą nakłady i tyle. To jest w dużej mierze sterowalne. Pytanie co jest lepsze - pokazać wysoki zysk i się nie rozwijać, czy pokazać niski zysk i zainwestować w przyszłość?
Z punktu wiedzenia spółki pewnie drugie, z punktu wiedzenia inwestorów krótkoterminowych raczej pierwsze. Trzeba znaleźć balans w długim terminie, ale szanse rynkowe muszą wykorzystywać.

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 27 maja 2020 08:01:09 przy kursie: 521,00 zł
czy rynek właściwie wycenia potencjał Ten vs np. Creepy Jar - DCF-em..bo zapomnijmy na chwile o statystycznych , klasycznych P/E'sach....
Everything you know is wrong.........


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 27 maja 2020 21:06:56 przy kursie: 500,00 zł
Cytat:
zapomnijmy na chwile o statystycznych , klasycznych P/E'sach....

Ja zapomniałem o nich już dawno i stałe, bo do niczego same w sobie się nie nadają.
Cytat:
czy rynek właściwie wycenia potencjał Ten vs np. Creepy Jar

Odpowiadając na Twoje pytanie - zawsze mniejsza spółka ma większy potencjał, bo łatwiej sprzedać drugi długopis, niż drugi miliard długopisów. Problem w tym, że w małych spółach najczęściej jest znacznie większe ryzyko i dokładnie z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku tych dwóch spółek.

TEN jest dywidendowy ze stabilnym produktem, który lata jeszcze będzie generował przychody -> małe ryzyko, ale mniejszy potencjał.
CRJ potencjał ma znacznie większy, ale jest obarczony także dużo większym ryzykiem. W moim subiektywnym odczuciu wskaźnik potencjału do ryzyka dla CRJ jest jednak nieco atrakcyjniejszy, choć oczywiście taki dodatkowy bagaż ryzyka ma swoją ograniczoną grupę amatorów.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 28 maja 2020 08:26:10 przy kursie: 500,00 zł
anty_teresa napisał(a):
pewnie program akcyjny dla nowego prezesa uderzy w wynik.

Czy te grube kilkadziesiąt mln PLN kosztu jednorazowo zmasakruje wynik II kwartału (a co za tym idzie i całego roku) czy jest możliwość że jak w przypadku 11bit bedzie to rozliczane stopniowo przez kilka kwartałów/lat?
Edytowany: 28 maja 2020 08:27

artex
0
Dołączył: 2009-01-27
Wpisów: 30
Wysłane: 28 maja 2020 21:23:06 przy kursie: 505,00 zł
Te grube kilkadziesiąt milionów jak to sobie nazywasz jest kosztem niekasowym!! i zostanie zaksięgowane w wynikach dla drugiego kwartału - spółka informowała o tym.
Jakkolwiek najświeższe rekomendacje są jednoznaczne - wzrost kursu w perspektywie 12 miesięcy.
Rekomendacja DM BOŚ wydana 25 maja jest dla mnie miażdżąca!! - pozytywnie oczywiście :)
Edytowany: 28 maja 2020 21:36

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 1 czerwca 2020 15:03:11 przy kursie: 524,00 zł
TEN SQUARE GAMES - analiza techniczna na życzenie


Wykres historyczny w interwale dziennym. Walor jest w silnym, ciągle przyśpieszającym trendzie wzrostowym a kapitał wciąż napływa szerokim strumieniem, co widać po przebiegu linii AD. Sygnalizowane wykupienie bez negatywnych dywergencji cenowych nie robi na graczach żadnego wrażenia. Zresztą, w przeszłości nawet negatywne dywergencje nie robiły na nikim wrażenia a kurs zaliczał jedynie gwałtowne korekty, typowe dla walorów w silnym trendzie wzrostowym. Owszem, utrzymanie dotychczasowego tempa zwyżki jest raczej nierealne, należy zatem liczyć się z możliwością jak nie konsolidacji, to kolejnej gwałtownej korekty - sygnałem będzie zejście poniżej zaznaczonej na niebiesko strefy krótkiej konsolidacji. W interwale tygodniowym mamy świecę wysokiej fali, sygnalizującej utratę wyczucia kierunku, co również sprzyja chwili zadumy i przejściu w fazę konsolidacji lub korekty.
Zagrożenia dla nadrzędnego trendu wzrostowego na dzień dzisiejszy nie ma.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 1 czerwca 2020 17:10

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 1 czerwca 2020 17:08:28 przy kursie: 524,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
anty_teresa napisał(a):
pewnie program akcyjny dla nowego prezesa uderzy w wynik.

Czy te grube kilkadziesiąt mln PLN kosztu jednorazowo zmasakruje wynik II kwartału (a co za tym idzie i całego roku) czy jest możliwość że jak w przypadku 11bit bedzie to rozliczane stopniowo przez kilka kwartałów/lat?

Nie jestem wcale pewny, czy ten program dla prezesa przejdzie przez wynik. Akcjonariusze się nie rozwadniają, choć część z nich ponosi koszt - i to może być przyczynkiem do puszczenia przez wynik. Raczej ten program powinien być rozliczany przez 3 lata, proporcjonalnie - tak jak będzie nabywał uprawnienie do zatrzymania akcji.

obsolete
2
Dołączył: 2018-08-01
Wpisów: 14
Wysłane: 16 czerwca 2020 21:15:28 przy kursie: 516,00 zł
Takie przykre info na koniec dnia:

"W efekcie zawarcia transakcji, zgodnie z „MSSF 2 Płatności w formie akcji” oraz według szacunków Zarządu dokonanych zgodnie z najlepszą wiedzą na dzień publikacji nieniejszego raportu, Spółka wykaże w sprawozdaniu finansowym za drugi kwartał 2020 roku jednorazowo koszt w wysokości 72 398 017,50 PLN."

007
007
PREMIUM
131
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 578
Wysłane: 16 czerwca 2020 22:54:59 przy kursie: 516,00 zł
Ta transakcja nie ma żadnego wpływu na wartość akcji akcjonariuszy mniejszościowych. Kolejny, absurdalny przykład pokazujący bezsensowność MSR. Ciekawe jak Anty uzasadni to w tym przypadku. Przecież Warren Buffet nigdy się nie myli.

Buyeverything
1
Dołączył: 2020-06-16
Wpisów: 29
Wysłane: 16 czerwca 2020 23:45:05 przy kursie: 516,00 zł
No niestety, takie info jakby przekłamuje wyniki, ale ma wpływ na inwestorów... i pewnie można to wykorzystać Dancing
Edytowany: 16 czerwca 2020 23:51

kojo
42
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 227
Wysłane: 17 czerwca 2020 00:12:59 przy kursie: 516,00 zł
Patrząc na MSSF 2 wydaje mi się, że koszt w RZiS zostanie ujęty jednocześnie ze wzrostem kapitałów własnych (par. 8).

Ponieważ otrzymana usługa za którą płacą w formie akcji nie kwalifikuje się do ujęcia jako aktywo, siłą rzeczy obciąża koszty (par. 9). Sama płatność ma formę akcji bez CF, więc w bilansie zwiększają się kapitały, a nie zmniejszają środki pieniężne (jak by było, gdyby akcje musiały zostać skupione za cash).

Podsumowując, o ile się nie mylę, kapitały własne i tym samym suma bilansowa jak i CF pozostaną niezmienione.
Więc cały deal w dłuższej perspektywie jest neutralny, gdy pomniejszony zysk z RZiS trafi do powiększonych kapitałów własnych. W krótszej pozostanie jedynie niesmak obniżonego zysku.
Edytowany: 17 czerwca 2020 00:13

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 17 czerwca 2020 06:52:38 przy kursie: 516,00 zł
Jak na warunki polskie niespotykana wysokość wynagrodzenia wypłaconego hojnie z góry (?) nowemu prezesowi. Najwięksi akcjonariusze widać pokładają nadzwyczajne zaufanie w przyszłe efekty jego pracy. To musi być niezwykły menedżer. Akcjonariusze mniejszościowi powinni być zachwyceni. blackeye
Edytowany: 17 czerwca 2020 06:59

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE TSGAMES



15 16 17 18 19

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,523 sek.

zwbxknjx
yhfntpuh
otsgcxsu
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
arwadlmz
ongshjry
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat