PARTNER SERWISU
qttjcnyn
332 333 334 335 336
1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 15 stycznia 2021 10:02:59 przy kursie: 256,20 zł
Cytat:
Po drugie - o czym pisałem wielokrotnie:

Nie sądzę, aby CDR był w stanie znacząco poprawić CP2077 na konsole.
Łatki, patche i inne aktualizacje nie zmienią tak spapranego produktu jakim jest CP2077.
Dlaczego ?
Swoje przekonanie opieram na faktach.
A te są takie, że skoro przez tyle czasu (przed premierą) tego nie zrobili to oznacza, że :

- zespół CDR nie potrafi tego zrobić,
- gra jest źle napisana od podstaw i w obecnym kształcie to jest niemożliwe,
- kierownictwo CDR całkowicie zlekceważyło sygnały płynące z QA (co może być pochodną dwóch powyższych).

Co do ostatniej możliwości, to sądzę, że ostatnia wypowiedź Marcina Iwińskiego na brak sygnałów ze strony QA (w kwestii błędów - co wydaje się niemożliwe) otworzyła przysłowiową puszkę pandory wśród niektórych deweloperów i części zespołu CDR.

Według nich, kierownictwo firmy zrzuca winę na QA, a tak naprawdę to szefowie zgodzili się na wydanie produkcji – o której stanie musieli wiedzieć. Część deweloperów, pracowników i osób współpracujących z CDR jest oburzona tym faktem.


igen,

Proszę abyś poparł dowodami poniższe fakty (według Ciebie) jakie przytoczyłeś w swojej powyższej wypowiedzi:

Cytat:
A te są takie, że skoro przez tyle czasu (przed premierą) tego nie zrobili to oznacza, że :

- zespół CDR nie potrafi tego zrobić,
- gra jest źle napisana od podstaw i w obecnym kształcie to jest niemożliwe,


To co napisałeś, powyżej odnośnie czasu to subiektywna ocena a już zupełnie nie jest dowodem, że nie mają kompetencji aby to zrobić dobrze. Moim zdaniem proces dostosowania gry na konsole był źle zarządzany (to jest osoba odpowiedzialna za komunikacje z zarządem nie była dość jednoznaczna w swoich komunikatach). Poza tym ulegli presji czasu. Sami stwierdzili, że poprawiali grę do samego końca. Z doświadczenia zawodowego wiem (nie chodzi o rynek gier), że takie działania nie mają szansy powodzenia lub te szanse są małe.

Kwestii tego, że gra jest źle napisana od podstaw nie uzasadniłeś zupełnie. To Twoja subiektywna ocena w związku z tym.

Ponadto sam sobie przeczysz. Skoro kierownictwo zlekceważyło sygnały płynące z QA to jak zwala winę na nich. Cytuję poniżej:

Cytat:

kierownictwo CDR całkowicie zlekceważyło sygnały płynące z QA


To że są osoby, które błędnie rozumieją wypowiedzi prezesa o lekceważeniu sygnałów etc. że gra jest niedopracowana na konsole nie znaczy że taka jest rzeczywistość. Akurat w tym miejscu nie mogę im nic zarzucić.
Edytowany: 15 stycznia 2021 10:11

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 15 stycznia 2021 10:11:53 przy kursie: 256,20 zł
igen napisał(a):
Morasek - pytasz czym są podparte fakty ? Twoje pytanie to żart ?
Wystarczy logicznie myśleć - są trzy powody, które podałem i nie ma możliwości innych wystąpienia innych.

Jeśli tak, to podaj je proszę....

Cytaty ze strony CDR:

Wypowiedź Kicińskiego:

"... Wiemy, że powinniśmy poświęcić więcej czasu i uwagi na dopracowanie naszej gry na PlayStation 4 i Xbox One. ..."


Podali, że skupili się na wersji PC i nie przekazali wersji na stare konsole do redakcji... bo jej wtedy jeszcze nie mieli.
Co też może być prawdą lub pół-prawdą. Jeśli to prawda, to wersja konsolowa zamknięta została na ostatnią chwilę i "zakładali", że nie będzie się różnić zbytnio od tej na PC - co się okazało błędnym podejściem (problem z optymalizacją kodu na stare konsole)
W przypadku pół-prawdy to niestety widzieli, że optymalizacja jest skopana a mimo to wypuścili wersję konsolową.
Niezależnie od kwestii moralnej cytowana wypowiedź Kicińskiego oznacza ni mniej ni więcej, że zignorowali proces portowania i przecenili jakość automatów portujących, a zespół testowy prawdopodobnie w ogóle nie testował wersji konsolowej tylko wszystkie testy wykonane zostały na PC.

Wypowiedź Iwińskiego :

Cytat:

"... Testowaliśmy. Ale okazuje się, że nasze testy nie ujawniły wielu błędów, z którymi gracze zetknęli się podczas gry...."

Efekt skali, ja może jestem ślepy, ale poza lewitującymi przedmiotami nic mi w grze nie przeszkadzało, zwracam też uwagę na to, że filmiki z różnych scenariuszy zakończeń pojawiły się już dzień, dwa po premierze, więc te błędy nie blokowały ścieżki fabularnej.
Co innego sposób działania policji, mechanizm jazdy, niezniszczalne spadające samochody (zamiast zjeżdżać z góry, wystarczy skoczyć samochodem), animacja "cienia" itp. to niestety "klepnął" management w takiej formie - bo to jest skopany mechanizm od podstaw.

Cytat:

Skoro uważasz, że sformułowanie : "nasze testy nie ujawniły wielu błędów, z którymi gracze zetknęli się podczas gry" nie obarcza winą QA, to pytam się - czyja to wina ?

Zależy akurat co testerzy mieli testować - tutaj jest kwestia procesu testowego i jego przygotowania a za to odpowiada management.
Jeśli powiesz testerowi, że ma teraz siedzieć przez miesiąc i bawić się w grę i zgłaszać błędy, to nie ogarnie ani wszystkich questów, nie zwiedzi całego miasta, nie wspominając o tym, że nie będzie bawił się w tamowanie miasta korkami zwożąc samochody na skrzyżowanie dla zabawy.
Podawane były czasy spędzone przez graczy i ich osiągnięcia w grze (nawet 300h) - jaka by była Twoja wydajność gdybyś pracował 300h w miesiącu ?
Jeśli testerzy dostali scenariusze (np. zrób to lub tamto i sprawdź quest o numerze q-1231 w kilku wariantach w asyście tego lub tego npc itp) to mogło zabraknąć wariantów, np. Jeśli miejscówka questu jest użyta w zadaniu pobocznym i ścieżce głównej to przy drugim queście wariują wieżyczki (raz już zhakowane).
Warianty przygotowują analitycy nie testerzy czy sprzątaczki.

Podsumowując:
- nie ma tu żadnych faktów a są przypuszczenia,
- cdr to nie jest grupa patałachów, tylko tak jak podał prezes praca ich trochę przerosła
- rynek zakłada, że wersję konsolową da się dostosować do sensownego działania, nikt tylko nie wie jakie są straty marketingowe (wycofanie z psstore i potencjalna niechęć użytkowników konsol)
Edytowany: 15 stycznia 2021 10:31

misi06
4
Dołączył: 2021-01-07
Wpisów: 31
Wysłane: 15 stycznia 2021 10:16:37 przy kursie: 256,20 zł
Martwi mnie perspektywa zysków ze sprzedaży w 2021. Miesiąc po premierze pierwsze przeceny gry na konsole w sklepach stacjonarnych - co zrozumiałe ze względu na stan gry. Widocznie nie schodzą tak jak sklepy by sobie życzyły.


www.mediaexpert.pl/gaming/play...
www.neonet.pl/gry-ps4/cdp-cybe...


Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 15 stycznia 2021 10:27:08 przy kursie: 256,20 zł
Porownaj z innymi tytulami, ktore mialy premiere w grudniu na konsoli.

www.mediaexpert.pl/gaming/play...
www.mediaexpert.pl/gaming/play...

To normalne zachowanie na rynku gier konsolowych.

micmak
103
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 1 520
Wysłane: 15 stycznia 2021 10:28:55 przy kursie: 256,20 zł
misi06 napisał(a):
Martwi mnie perspektywa zysków ze sprzedaży w 2021. Miesiąc po premierze pierwsze przeceny gry na konsole w sklepach stacjonarnych - co zrozumiałe ze względu na stan gry. Widocznie nie schodzą tak jak sklepy by sobie życzyły.


www.mediaexpert.pl/gaming/play...
www.neonet.pl/gry-ps4/cdp-cybe...


Z czego to moze wynikać? Zwykle przecenia się produkty, które nie są na topie, a ma się wysokie stany magazynowe.
ujeżdżam byki ===>>


Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 15 stycznia 2021 10:36:58 przy kursie: 256,20 zł
Gdy sprzedajesz srubki, meble itd. Na rynku gier przeceny po premierze to standard. Taki Doom: Eternal na przyklad, ktory jest jednym z najwiekszych hitow sprzedazowych zeszlego roku, pierwsza przecene zaliczal tydzien po premierze.

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 15 stycznia 2021 10:37:13 przy kursie: 256,20 zł
micmak napisał(a):

Z czego to moze wynikać? Zwykle przecenia się produkty, które nie są na topie, a ma się wysokie stany magazynowe.


Fifa XX przeceniana jest dwa miesiące po premierze 30%. W Psstore jest teraz wyprzedaż noworoczna, więc podejrzewam, że takie były założenia od początku co do planu zniżek.

misi06
4
Dołączył: 2021-01-07
Wpisów: 31
Wysłane: 15 stycznia 2021 10:37:33 przy kursie: 256,20 zł
Rufusinski napisał(a):
Porownaj z innymi tytulami, ktore mialy premiere w grudniu na konsoli.

www.mediaexpert.pl/gaming/play...
www.mediaexpert.pl/gaming/play...

To normalne zachowanie na rynku gier konsolowych.


To zależy do czego się porównuje. Jeśli spojrzysz na cenę konsolową GTA 5 (a przecież CDPR chciał konkurować z Rockstarem), to cena spadła o 15% po pół roku sprzedaży. Jeśli porównamy to do gry (Assasins Creed Vallhala), które sprzedała się w od grudnia w ilości 1,7 miliona sztuk, well...

W tej chwili masz przecenę 34% na wersję konsolową CP w MIESIĄC po premierze.

I żebyście nie zrozumieli mnie źle. Nie czepiam się przeceny/ceny, a interesuje mnie jedynie czy to kwestia popytu na grę, która się odbije na wynikach w 2021.
Edytowany: 15 stycznia 2021 10:41

sitar6
4
Dołączył: 2020-12-11
Wpisów: 14
Wysłane: 15 stycznia 2021 10:41:13 przy kursie: 256,20 zł
Szanowni,

Wracając do merytorycznej dyskusji widzę, że pomijana jest pewna kwestia istostnie wpływająca na zyski.

Część graczy konsolowych, którzy chcieli już teraz zagrać w grę porzuciła się z wersji kosnolowej na wersję PC. Usługi takie jak Stadia czy GeforceNow pozwalają na grę w chmurze. Wystarczy posiadać przeciętny komputer a i tak można cieszyć się grą na ultra ustawieniach.

Co za tym idzie zmienił się stosunek sprzedaży. Wcześniej zakładano podział sprzedaży 70/30 na korzyść wersji konsolowej (link).
Cytat:
wersja konsolowa będzie cieszyła się większą popularnością, niż wersja na PC w proporcjach odpowiednio ok. 70% do 30% w ciągu pierwszym roku sprzedaży
.

W obecnej sytuacji cięzko wyobrazić sobie utrzymanie takiego stosunku. W mojej ocenie sprzedaż na PC w chwili obecnej jest znacznie wieksza niż na konsole (wg Noble 59% preorderów to zamówienia na PC).

Co to znaczy dla zysku spółki?

A no to, że spółka posiadając większą marżę na wydaniach PC niż na konsole (w tym wersja na PC zakupiona na GOG gdzie cała kasa zostaje w CDP) może wygenerować porównówalną marżę przy niższym wolumenie sprzedaży.

Poniżej moje proste wyliczenie.


kliknij, aby powiększyć


Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 15 stycznia 2021 10:49:01 przy kursie: 256,20 zł
Red Dead Redemption 2 w preorderach sprzedal 10mln i byl druga najwieksza po GTA 5 premiera w historii branzy. CP2077 sprzedal 8mln. Nastepna pozycja to WoW:Shadowlands z 3 mln. Kolejne sa tak daleko, ze trzeba by ich z lupa szukac. Czy to juz wystraczy, zeby powiedziec, ze CDPR konkuruje z Rockstarem, to juz ocen sam. Mozna zaklinac rzeczywistosc ile sie chce, ale liczby nie klamia.
Edytowany: 15 stycznia 2021 10:53


misi06
4
Dołączył: 2021-01-07
Wpisów: 31
Wysłane: 15 stycznia 2021 10:54:36 przy kursie: 256,20 zł
Może mam złe dane, ale wykres cenowy mówi co innego.
Cena RDR2 na Xbox one
Edytowany: 15 stycznia 2021 10:57

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 15 stycznia 2021 11:08:13 przy kursie: 256,20 zł
Nie za bardzo rozumiem jak sie do tego odniesc. Chodzi ci, ze dluzej trzymal cene? To prawda. Rockstar jest tu wyjatkiem potwierdzajacym regule. Cala reszta branzy po premierze tnie cene od tygodnia do dwoch miesiecy, zaleznie od swojej wlasnej strategii sprzedazowej. Ale chyba zgodzisz sie, ze nie to maja na mysli ludzie mowiacy o konkurowaniu z Rockstarem, tylko sprzedaz calosciowa?

Oficjalny stan sprzedazy na 20 grudzien juz teraz pokazuje, ze to sie sprzedalo w liczbach o ktorych cala reszta branzy moze marzyc przy sprzedazy rocznej. Cala reszta branzy, poza jedna firma, ktora wciaz jest niepobita. Wlasnie Rockstar.
Edytowany: 15 stycznia 2021 11:09

micmak
103
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 1 520
Wysłane: 15 stycznia 2021 12:59:16 przy kursie: 256,20 zł
GTAV jest na topie od 2013, cała seria dużo dłużej, bo od 1997. GTA to kura znosząca złote jajka, ale tej gry nie da się podrobić...

Wystarczy pooglądać porównania GTAV vs CP2k77 na youtube. Zwycięzca jest jeden i nie jest to gra CD Projekt.
ujeżdżam byki ===>>


sitar6
4
Dołączył: 2020-12-11
Wpisów: 14
Wysłane: 15 stycznia 2021 13:33:41 przy kursie: 256,20 zł
Porównując ceny gier w biezacej wyprzedaży mediaexpert wychodzi na to, że CP77 i tak jest najdroższą grą ze wszystkich gier debiutujących w okresie listopad-grudzień.

CP77 - 185 (zjazd o 84 PLN)
Watch Dogs Legion - 139 (zjazd o 100PLN)
Immortals Fenyx Rising - 159 (zjazd 90 PLN)
Assassin’s Creed: Valhalla - 179 PLN (zjazd o 60 PLN)

Morasek
33
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16
Wpisów: 163
Wysłane: 15 stycznia 2021 13:36:00 przy kursie: 256,20 zł
Otrzymanie zawiadomienia o złożeniu pozwu zbiorowego w USA

Cytat:
Treść raportu:
Zarząd spółki CD PROJEKT S.A. z siedzibą w Warszawie _"Spółka"_ informuje, iż otrzymał od współpracującej ze Spółką kancelarii prawnej potwierdzenie złożenia przed Sądem Okręgowym Stanów Zjednoczonych dla okręgu Centralnej Kalifornii drugiego cywilnego pozwu zbiorowego, przez kancelarię działającą w imieniu grupy posiadaczy amerykańskich papierów wartościowych notowanych pod symbolami “OTGLY" oraz “OTGLF" i opartych na akcjach Spółki. Treść pozwu w tym jego przedmiot i zakres jest tożsama z pozwem, o którym Spółka informowała w RB 68/2020 z dnia 25 grudnia 2020 roku.

Treść pozwu nie określa wartości roszczenia.

Spółka podejmie aktywną obronę przed wszelkimi tego typu roszczeniami.

misi06
4
Dołączył: 2021-01-07
Wpisów: 31
Wysłane: 15 stycznia 2021 13:38:01 przy kursie: 256,20 zł
Rufusinski napisał(a):
Nie za bardzo rozumiem jak sie do tego odniesc. Chodzi ci, ze dluzej trzymal cene? To prawda. Rockstar jest tu wyjatkiem potwierdzajacym regule. Cala reszta branzy po premierze tnie cene od tygodnia do dwoch miesiecy, zaleznie od swojej wlasnej strategii sprzedazowej. Ale chyba zgodzisz sie, ze nie to maja na mysli ludzie mowiacy o konkurowaniu z Rockstarem, tylko sprzedaz calosciowa?

Oficjalny stan sprzedazy na 20 grudzien juz teraz pokazuje, ze to sie sprzedalo w liczbach o ktorych cala reszta branzy moze marzyc przy sprzedazy rocznej. Cala reszta branzy, poza jedna firma, ktora wciaz jest niepobita. Wlasnie Rockstar.


Activision i CoD też będzie wyjątkiem? Jeżeli gra by się sprzedawała to nikt by ceny nie obniżał. Po prostu uważam, że popyt na konsolową wersję CP jest znikomy do czego dostosowywany jest "plan sprzedaży", czyli promocje sięgające 36% miesiąc od premiery.

Cena CoD

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 15 stycznia 2021 13:40:13 przy kursie: 256,20 zł
Rufusinski napisał(a):

Red Dead Redemption 2 w preorderach sprzedal 10mln i byl druga najwieksza po GTA 5 premiera w historii branzy. CP2077 sprzedal 8mln.


RDR2 nie miał 10 mln preorders. Nie był nawet tego bliski.

Rufusinski napisał(a):

Oficjalny stan sprzedazy na 20 grudzien juz teraz pokazuje, ze to sie sprzedalo w liczbach o ktorych cala reszta branzy moze marzyc przy sprzedazy rocznej. Cala reszta branzy, poza jedna firma, ktora wciaz jest niepobita. Wlasnie Rockstar.


Call of Duty pierwsze z brzegu, panie drogi.

Joker
127
Dołączył: 2009-03-01
Wpisów: 2 050
Wysłane: 15 stycznia 2021 13:46:46 przy kursie: 256,20 zł
Kancelarie nie odpuszczają.

gordongekko
3
Dołączył: 2010-10-27
Wpisów: 48
Wysłane: 15 stycznia 2021 14:11:53 przy kursie: 256,20 zł
Spółka ma w mojej ocenie poważane problemy.

Jest na MSR, a wg 37 przesłanki są w mojej ocenie spełnione do zawiązania rezerwy.

Jeszcze to wczorajsze czy przedwczorajsze naganie... po co ono to robią.

szco
22
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 109
Wysłane: 15 stycznia 2021 14:15:07 przy kursie: 256,20 zł
Oglądałem jakiś dłuższy film prawnika na YT, który zdawał się wiedzieć co gada nt tych pozwów. Wynikało z niego, że wszystko jedno ile pozwów jest złożonych bo i tak ostatecznie są one konsolidowane w jeden. Nie rozumiem więc jak kolejne pozwy mogą wpływać na kurs akcji.

Nagranie bylo spoko i nie dolało oliwy do ognia. Przeciwnie, uspokoiło, że daty są podtrzymane i że głównym celem jest budowa bazy graczy CP2077 co pozytywnie wpłynie na przyszłe dodatki.
Edytowany: 15 stycznia 2021 14:16

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




332 333 334 335 336

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,751 sek.

ckuwgtlq
omuehwtb
pjgrsqce
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
gwpdzxzy
etpflmux
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat