193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
18 maja 2021 09:05:49
przy kursie: 826,00 zł
filolof napisał(a):Cytat:Sam nie rozumiem takiego podejścia, że studio za wszelką cenę nie pragnie rozwoju pod względem siły roboczej Dorzucanie ludzi do zespołu nie równa się automatycznie zwiększeniu wydajności. Wręcz przeciwnie, niedoświadczeni pracownicy mogą wręcz przeszkadzać. Że po jakimś czasie się nauczą? Może, jeśli mają odpowiedni potencjał. Ale żeby takich znaleźć to nie wystarczy z łapanki nabrać kogo się da. Więc myślę, że powolne zatrudnianie dodatkowych osób o odpowiednich umiejętnościach, przy odpowiednim dbaniu o obecnych pracowników, jest lepszym wyjściem. Jakość ponad ilość. w 100% z tym się zgadzam, podobało mi się to w 11bit, podoba mi się tutaj (podoba też w paru innych studiach), quality over quantity, tym bardziej że game-dev to taka branża gdzie różnica między przeciętnym rzemieślnikiem a naprawdę dobrym pracownikiem to wręcz przepaść, i nawet paru średnich ludzi nie zastąpi jednego naprawdę dobrze wybranego do konkretnej pracy. Firma odnosi sukces małą, zgraną, kompetentną ekipą. Teraz stworzyła drugą, większą pare razy (większą nawet niż ekipa 11bit tworząca Frostpunka na tym samym etapie), do kolejnej gry pewnie zbuduje jeszcze większą, tyle że nie jutro albo za miesiąc. Dajcie im pracować swoim rytmem a na dłuższą metę jako akcjonariusze będziecie pewnie bardzo zadowoleni. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 18 maja 2021 09:25
|
|
25 Dołączył: 2009-03-18 Wpisów: 402
Wysłane:
18 maja 2021 10:05:45
przy kursie: 826,00 zł
filolof napisał(a):Cytat:Sam nie rozumiem takiego podejścia, że studio za wszelką cenę nie pragnie rozwoju pod względem siły roboczej Dorzucanie ludzi do zespołu nie równa się automatycznie zwiększeniu wydajności. Wręcz przeciwnie, niedoświadczeni pracownicy mogą wręcz przeszkadzać. Że po jakimś czasie się nauczą? Może, jeśli mają odpowiedni potencjał. Ale żeby takich znaleźć to nie wystarczy z łapanki nabrać kogo się da. Więc myślę, że powolne zatrudnianie dodatkowych osób o odpowiednich umiejętnościach, przy odpowiednim dbaniu o obecnych pracowników, jest lepszym wyjściem. Jakość ponad ilość. nie zgadzam sie z tym, jesli chcesz istotnie zwiększyć moce przerobowe to musisz zwiększyć zespol. zwiększyć w sensie robic równoległe dwa średnie projekty szybciej niz 3-4 lata. nikt nie mowi tu aby brac byle kogo czy o lapankach, to jest absurdalna argumentacja. jeśli twierdzisz crj nie potrafi czy wrecz nie umie budować zespołu to tu nigdy wzrostów nie będzie a to co jest wyszlo fartem
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
18 maja 2021 10:07:46
przy kursie: 826,00 zł
@resoraż głupio czytać jak bardzo ale to bardzo nie znasz branży.. tak samo robią 11bit, Starward, Pyramid i wiele innych studiów, nie tworzy się z łapanki dużych zespołów, takie procesy zajmują wiele miesięcy, czy nawet lat. Nie chodzi o brak ludzi, tylko o brak odpowiednio kompetentnych ludzi. Po to też są programy motywacyjne do zatrzymania tej niewielkiej kompetentnej grupy ludzi u siebie. Zresztą własnie to zachłyśnięcie się skalowanie zespołów górę i później brakiem ogarnięcia organizacji rozłożyło CDProjekt na Cyberpunku. ... No ale dla Ciebie było fajne bo info o dodatkowych 50 pracownikach z czapy wyjętych, na chwile podbiłoby spekulacyjnie kurs... * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 18 maja 2021 10:12
|
|
|
|
25 Dołączył: 2009-03-18 Wpisów: 402
Wysłane:
18 maja 2021 11:34:38
przy kursie: 826,00 zł
@scarry
mi jest jeszcze głupiej czytac jak ty masz mylne wyobrażenie o branży i upierasz sie przy swoim mylnym myśleniu. zespoły sie buduje, firmy rosna poprzez zwiększenie zasobów. strategie pisze sie pod wzrost konkretnych kompetencji i zasobów w kolejnych latach. pieniadze na to sa ale nie ma strategii
ponownie zwroce uwage, ze firmy które nie ida naprzod tak naprawdę sie cofaja. nie byloby w3 bez powiększenia zespolu. nie było dwoch projektow blisko debiutu w 11b bez powiększenia zeapolu. jak sie nie umie budować zespołu to lepiej zajac sie montażem paneli
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
18 maja 2021 11:42:13
przy kursie: 826,00 zł
resor, pisze Ci kolejny raz - nie masz pojecia o czym piszesz. Na początku 2020 CRJ stanowił zespół ok. 15 osób, obecnie w połowie 2021 to jest 35 osób (z pamięci podaję). Wcześniej, przed 2020, to było nawet mniej niż 10 osób. To że firma bez rozgłosu buduje kompetentne ekipy nie znaczy że tego nie robi, tylko że nie wrzeszczy co miesiąc o zatrudnieniu nowych ludzi jakby jakiś spekulant chciał. To nie SimFabric i darcie mordy o 15tu zespołach i kolosalnych liczbach z któych nic nie wynika.. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 18 maja 2021 11:44
|
|
4 Dołączył: 2020-05-25 Wpisów: 22
Wysłane:
18 maja 2021 14:31:10
przy kursie: 826,00 zł
finansowy_laik napisał(a):Odbiegnę od tematu konsol i pozwolę sobie wrócić jeszcze do ost. wywiadów, moją uwagę zwróciło info o tych 3 developerach "przejętych" z FWG. W moim odczuciu to b. fajne info, ukazujące kontynuację strategii personalnej, czyli nie ilość a jakość. Dobry timing pod kątem nowej gry. A doceniam tym bardziej w obecnych czasach, gdzie ciężko o dev'a z doświadczeniem, a tu mają "gotowy mini zespół" zapewne zgranych ze sobą i ogarniętych ludzi, którzy umiejo w gry, z potencjalnie niskim czasem potrzebnym do wejścia w temat.
W kontekście Waszych dyskusji zacytuję sam siebie z marca.  Dodatko, z prospektu [99 str pkt 15.1 Pracownicy] stan osobowy na koniec kolejnych lat: 17 -> 10 18 -> 18 19 -> 20 20 -> 26 Na date prospektu 17.03.2021 -> 30. Jeśli tu nie rozwoju to nie wiem, w rok i 3 m-ce 50% "rozrost organizacji". Pod Chimerę planują 30 os + 5 do GH, czyli brakuje im 5 os. I link do wywiadu w którym mówią o planach rozwoju.:
|
|
11 Dołączył: 2021-01-04 Wpisów: 26
Wysłane:
18 maja 2021 19:43:38
przy kursie: 826,00 zł
aircanada15 napisał(a):sssd: jestem osobą empatyczną, ale bez przesady. Przy waszych prognozach zwracałem uwagę na mylenie przychodu z jednej kopii z zyskiem netto. Pisałem, że ciężko określić poziom kosztów w drugim kwartale. Ciężko było to wpoić. Na tym etapie odechciało mi się podawać swoje typy. Czy ja bym trafił wynik ? Jasne, że nie. Czy byłbym bliżej ? Być może, ale to bez znaczenia. Przy prognozach uczepiłeś się terminologii słownictwa, nic więcej. Dziwne bo wszyscy inni wiedzieli dobrze o co dokładnie chodzi i nikt tego nie podważał poza Tobą. Stąd też Twoje próby 'wpojenia' nie powiodły się ponieważ nikt inny poza Tobą się tym nie przejmował a każdy dostrzegał sedno naszej pracy. - Na tym etapie odechciało mi się podawać swoje typy - Zatem czekamy na Twoje typy z okazji Q2 :) Chętnie zobaczę czy być może będziesz bliżej niż 'forumowy konsensus' przed którym tak przestrzegasz. Pamiętaj, że nie myli się ten co nikt nie robi ;) Utnapisztim napisał(a):Edit: Faktycznie było ok. 5700 wszystkich komentarzy jak podał Chris Wszystkich było dokładnie tyle ile przytoczył Chris, jednak tak jak wspomniałem po jego wpisie: 4000 to są komentarze, które nawiązują do sprzedaży bezpośrednio na platformie Steam, a pozostałe czyli te 1700 to komentarze pochodzące z innych źródeł. Są to głównie różnego rodzaju key-shopy itd. gdzie przychód dla CRJ może być znikomy lub dużo mniejszy aniżeli ten z głównego źródła czyli Steama. Jednak wciąż jakąś część cegiełki on dokłada do wyniku. Stąd w moim podsumowaniu na warsztat brałem tylko te komentarze, które są z kopii zakupionych bezpośrednio przez Steam. filolof napisał(a): Dorzucanie ludzi do zespołu nie równa się automatycznie zwiększeniu wydajności. Scarry napisał(a): quality over quantity, tym bardziej że game-dev to taka branża gdzie różnica między przeciętnym rzemieślnikiem a naprawdę dobrym pracownikiem to wręcz przepaść, i nawet paru średnich ludzi nie zastąpi jednego naprawdę dobrze wybranego do konkretnej pracy. Nikt nie ma zamiaru robić z CRJ drugiego CIGu. Każdy z tutaj obecnych chyba także wie jak mocno spółka stawia na jakość a więc quality over quantity wcale nie trzeba podważać. Chodzi o sam fakt rozwoju. Spółka cztery lata temu przygotowując się do NC liczyła na sprzedaż GH na poziomie 300,000 kopii. Obecnie jest to okolice 2 milionów i wciąż widać duży potencjał do dalszej sprzedaży. Czy zatrudnienie 12 osób więcej przez blisko 3 lata to rzeczywiście tak dużo? Nikt nie neguje rozwoju. Chodzi o ich podejście do niego. Jeżeli dobrze pamiętam to chyba na Gamescomie '20 na jedno z pytań odpowiedzieli, że nie zamierzają na rozwoju się jakoś szczególnie skupiać i jest to raczej organiczne aniżeli zaplanowane. Skoro plany okazały się dużo większe aniżeli zakładano, gotówka na kontach puchnie a terminy są nieustannie przekładane to naturalną koleją rzeczy byłoby zatrudnienie paru więcej specjalistów aby to wszystko usprawnić.
|
|
PREMIUM
13 Dołączył: 2020-07-01 Wpisów: 85
Wysłane:
18 maja 2021 22:08:10
przy kursie: 826,00 zł
Moze troche cierpliwosci, skoro te planowane poczatkowo 300.000 sprzedanych kopii GH przekroczyli kilkukrotnie to moze i z tymi 30% (konsole vs PC) bedzie podobnie a wtedy bedziemy rozmawiac na zupelnie innych poziomach cenowych.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
18 maja 2021 22:21:14
przy kursie: 826,00 zł
@misiek6603 tak samo uważam. Trochę tu niecierpliwych głów, które nagle lepiej od firmy wiedzą jak ją prowadzić. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
18 maja 2021 22:47:09
przy kursie: 826,00 zł
sssd napisał(a): Przy prognozach uczepiłeś się terminologii słownictwa, nic więcej. Dziwne bo wszyscy inni wiedzieli dobrze o co dokładnie chodzi i nikt tego nie podważał poza Tobą.
O ja czepialski, co tam zysk czy przychód... Przecież inni nie zauważyli... litości :D Pisałeś o co najmniej 8-9 mln zł przychodu. W komunikacie podano 8,2 mln zł, więc ok. Tylko, że zysk brutto wyniósł 5,2 mln zł, a operacyjny 4,56 mln zł. A ty przy podobnych przychodach oczekiwałeś ponad 7 mln zł netto. Podsumowując: słusznie zwróciłem ci uwagę na błąd w rozumowaniu, raport Creepy to potwierdził. Ja kiedyś też pisałem o zysku netto z kopii, jednak wystarczyło by anty_teresa raz mi na to zwrócił uwagę i wszystko się wyjaśniło. Nie wiem po co ludzie robią sobie pod górkę i idą w zaparte...
|
|
|
|
40 Dołączył: 2020-09-11 Wpisów: 327
Wysłane:
19 maja 2021 08:42:43
przy kursie: 826,00 zł
resor napisał(a):scenariusz w którym emisja jest potrzebna do funkcjonowania na pewno jest gorszy od takiego gdzie to nie jest potrzebne. moze upraszczam temat ale jesli firma ma 35 osob i nie planuje np dobic do 50 za rok to czy faktycznie sie rozwija? w tym roku na wynik pracuje 5 osob robiących przy gh. czemu 5 a nie 15? moze dlc powinny być częściej? czy lepiej jednak na łokacie trzymać kase a nie planuje ? obecnie 5 osob pracuje na GH Soa's, reszta nad Chimera ale Zarzad nie wyklucza prac nad GH 2 ("szkoda zmarnowac takie IP" CEO) - zatem moze za chwilę okazac sie iz spółka dewelopuje Chimere (30 osób) i GH 2 (20-30 osób). a potem P4...etc.....
Edytowany: 19 maja 2021 08:56
|
|
25 Dołączył: 2009-03-18 Wpisów: 402
Wysłane:
19 maja 2021 09:47:35
przy kursie: 807,00 zł
planowanie zawiera punkty i daty. to jest raczej rozważanie no ale ok. info gh2 byloby bardzo dobra wiadomością
|
|
40 Dołączył: 2020-09-11 Wpisów: 327
Wysłane:
19 maja 2021 09:56:34
przy kursie: 807,00 zł
daty w gamingu.....aha CyberPunk w 2077
|
|
29 Dołączył: 2010-11-15 Wpisów: 160
Wysłane:
19 maja 2021 13:35:14
przy kursie: 807,00 zł
resor napisał(a):planowanie zawiera punkty i daty. to jest raczej rozważanie no ale ok. info gh2 byloby bardzo dobra wiadomością GH2 zostało wspomniane ostatnio na dwóch różnych konferencjach prowadzonych na SW. Więc coś jest na rzeczy. Po pierwszych fazach produkcji Chimery, zespoły które wykonają swoją pracę na pewno zostaną przekierowane na kolejny projekt. Może się okazać, że GH2 ukaże się nie wiele później (rok-dwa) po Chimerze, akurat jak lifecycle dla GH będzie dobiegać końca?
|
|
PREMIUM
131 Dołączył: 2009-09-04 Wpisów: 578
Wysłane:
19 maja 2021 21:39:13
przy kursie: 807,00 zł
30 osób na pokładzie. Nie skończyli jeszcze GH. Liznęli Chimerę. Ale już się będą zabierać za GH2. Tam chyba pracują jakieś koniki polne. Cztery ręce i każdy działa na dwa laptopy.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
19 maja 2021 22:14:26
przy kursie: 807,00 zł
Pełna wersja Green Hell wyszła w 2019, później to już rozwijanie produktu. Dodatki do gry można sobie robić latami jeśli tytuł się sprzedaje lub też zakończyć wsparcie w momencie debiutu kolejnej części. Doceniamy troskę o zespół produkcyjny, ale wszystko wskazuje, że znają się na swojej robocie.
|
|
11 Dołączył: 2021-01-04 Wpisów: 26
Wysłane:
27 maja 2021 14:10:20
przy kursie: 935,00 zł
Konsole 9 czerwca. A zatem mamy blisko 7 pełnych miesięcy sprzedażowych w tym roku :)
|
|
31 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-10-02 Wpisów: 168
Wysłane:
27 maja 2021 22:53:09
przy kursie: 935,00 zł
Dzisiejsza świetna sesja wzrostowa przy dużym wolumenie jak na spółkę potwierdza zmianę trendu na wzrostowy. Technicznie wskaźnik ADX dzisiaj "przekręcił" wajchę na hossę na papierze, MACD od dołka z 13 maja nieprzerwanie zwyżkuje, RSI również buduje coraz wyższe falki. Pomaga również dobry sentyment ogólny na GPW w ostatnich dniach. Gra muzyka
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
28 maja 2021 11:39:11
przy kursie: 922,00 zł
resor napisał(a):
nie zgadzam sie z tym, jesli chcesz istotnie zwiększyć moce przerobowe to musisz zwiększyć zespol. zwiększyć w sensie robic równoległe dwa średnie projekty szybciej niz 3-4 lata.
nikt nie mowi tu aby brac byle kogo czy o lapankach, to jest absurdalna argumentacja. jeśli twierdzisz crj nie potrafi czy wrecz nie umie budować zespołu to tu nigdy wzrostów nie będzie a to co jest wyszlo fartem
Niestety produkcja gry to nie jest segregacja śmieci .... gdzie wystarczy zatrudnić kilku imigrantów więcej i podwoi się przerób .... Myślałem, że większość interesujących się branżą zna przykłady jak się kończy szybkie tworzenie zespołów z ludzi bez odpowiednich kompetencji - CIG chyba na zawsze zostanie antyprzykładem jak się powinno tworzyć zespół produkcyjny. Modelowym przykładem prawidłowej budowy jest wspominane 11bit - tyle, że oni przesadzają w drugą stronę. Bardziej cenią arcydzieła a mniej kasę dla spółki .... Z tego co widzę to CRJ podąża podobną drogą co 11bit - co powinno cieszyć. Zatrudnianie dla samego wzrostu zespołu nie ma sensu - a dobrych ludzi brakuje stąd powiększanie zespołów musi trwać dłużej niż by się chciało. CRJ także pewnie chciałby szybciej ale wykazują dużo rozsądku. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
1 Dołączył: 2012-06-10 Wpisów: 213
Wysłane:
28 maja 2021 17:53:25
przy kursie: 922,00 zł
mamy raport, PONAD 2 MLN SPRZEDANYCH KOPII NA STEAM PONAD 1 MLN NA WISHLIST
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.