PARTNER SERWISU
funbjkar
9 10 11 12 13
kmsc2
12
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 295
Wysłane: 21 grudnia 2020 12:50:34 przy kursie: 8,30 zł
Dalej nie potrafię zrozumieć jak na tak ogromną wishlist(700tys przed premierą), przy tak świetnych ocenach i przy rabacie -20% sprzedało się tak nieproporcjonalnie mało kopii.

Jedyna myśl jaka przychodzi mi do głowy to tworzenie fejkowych kont w celu podniesienia wishlisty.
Pytanie teoretyczne. Czy zarząd o tym wiedział i wykorzystał to do sprzedaży akcji?
Edytowany: 21 grudnia 2020 12:51

swiezaczek
11
Dołączył: 2020-12-21
Wpisów: 146
Wysłane: 31 grudnia 2020 06:08:07 przy kursie: 10,30 zł
Z czego wynika w ciagu ostatnich 2 dni nagly wzrost kursu?

Nesty
1
Dołączył: 2020-12-19
Wpisów: 2
Wysłane: 3 stycznia 2021 14:37:40 przy kursie: 10,30 zł
Duży wzrost sprzedaży ghostruner baner na głównej na steam, nominacja do gry roku na steam


Maciej Pieńkowski
0
Dołączył: 2019-08-22
Wpisów: 14
Wysłane: 9 stycznia 2021 12:25:16 przy kursie: 9,10 zł
Hejka wszystkim zaangażowanym w OML
Znacie jakąkolwiek date publikacji wyników.... bo jest totalna dezinformacja jeżeli o to chodzi.... a z tego co sądzę to OML pretenduje do miana spółki poważnej...
No i drugie pytanie które jest wynikiem pierwszefo
Wyniki nie są podane bo aż tak rozczarowały i jest upychanie papieru w rynek
Czy może sprzedaż jest tak dobra cena akcji niska i jest zbieranie przed ogłoszeniem jakiś orientacyjnych danych
Z góry dziękuję i życzę zielonych sesji w roku 2021

pivovarit
70
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 317
Wysłane: 12 stycznia 2021 06:34:23 przy kursie: 8,94 zł
Kapitalizacja w tym momencie wynosi ok 480mln. Jak duże musiałyby być powtarzalne wyniki, żeby to uzasadnić?

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 12 stycznia 2021 11:08:30 przy kursie: 8,88 zł
Cytat:
Dalej nie potrafię zrozumieć jak na tak ogromną wishlist(700tys przed premierą), przy tak świetnych ocenach i przy rabacie -20% sprzedało się tak nieproporcjonalnie mało kopii.


A bo to trudno kupić sobie plusy na wishliscie? W Azji/Afryce ceny są od 1$ za plusa z konta.
Oczywiście nie ma jak tego sprawdzić.

Tak samo jest jak z opiniami produktów AGD, opinii internetowych o hotelach, wpisów politycznych... farmy trolli do wynajęcia nie śpią.

Ślepe ufanie w wishlistę jest zdradliwe... Oczywiście może być tak że jest po prostu mała konwersja wishlisty, ale czemu?
Edytowany: 12 stycznia 2021 11:10

Space Cowboy
PREMIUM
61
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 292
Wysłane: 12 stycznia 2021 11:11:47 przy kursie: 8,88 zł
A tymczasem Ghost Runner pojawił się w styczniowej wyprzedaży PS Store (obniżka o 25%).

Przecena stosunkowo niewielka a impuls może być dobry.

Annonim
11
Dołączył: 2020-07-20
Wpisów: 45
Wysłane: 9 marca 2021 23:22:37 przy kursie: 7,14 zł
Warto dodać że bardzo dobry raport za 3-4q 2020 pokazało Digital Brothers + podeślili, ze większość zysku pochodziło z gie premium w tym Ghostrunnera a mówimy tu o 20mln euro

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 marca 2021 16:07:29 przy kursie: 7,10 zł
pivovarit napisał(a):
Kapitalizacja w tym momencie wynosi ok 480mln. Jak duże musiałyby być powtarzalne wyniki, żeby to uzasadnić?


Ja się nie znam, ale oczekiwałbym min. ok. 30 mln zł, wyniku netto na horyzoncie. Tylko rynek patrzy na wszystko jak maszynę do wzrostów i nie bez podstaw. Na oko Taka kapitalizację uzasadnia wektor w kolejnych latach:
15,10,30,15,60,40


Majster1
2
Dołączył: 2016-01-21
Wpisów: 6
Wysłane: 30 marca 2021 21:26:57 przy kursie: 6,50 zł
Ukazała się dzisiaj taka informacja :
"All In! Games podpisał z włoską firmą 505 Games umowę cesji własności intelektualnej praw do tytułu "Ghostrunner", za cenę 5 mln euro"
Ciekawe czy będzie ona miała jakiś pozytywny wpływ na raportowanie OML?
Cały czas cisza w sprawie sprzedaży i wpływów z Ghostrunnera Think
Może teraz będzie krótsza droga dla przepływu informacji między producentem a wydawcą Pray


pivovarit
70
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 317
Wysłane: 30 marca 2021 22:07:25 przy kursie: 6,50 zł
Czyli OML nigdy nie posiadali praw do Ghostrunnera i w całej tej machinie byli tylko wyrobnikami i teraz zostają bez tytułu, który był ich złotym strzałem?

No to jutro może być niewesoło, ale w sumie nie znamy wielu szczegółów, więc wstrzymam się z oceną, bo nie znam sytuacji.
Edytowany: 30 marca 2021 22:22

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 30 marca 2021 22:26:45 przy kursie: 6,50 zł
Cytat:
W mojej opinii ostatnie wydarzenia zapowiadają przynajmniej w średnim terminie kontynuację korekty spadkowej. Przemawia za tym świecowa formacja gwiazdy wieczornej oraz wolumen odejścia. W tej sytuacji możliwy scenariusz to próba zanegowania spadków i zwyżka w okolice 14,60 zł a następnie kolejna fala spadkowa w okolice długoterminowej średniej.

To jest fragment analizy z listopada 2020. Tyle, że to już nie jest korekta a perspektywy w przypadku przełamania strefy 5,50-5,80 nie są różowe.


kliknij, aby powiększyć

Majster1
2
Dołączył: 2016-01-21
Wpisów: 6
Wysłane: 6 kwietnia 2021 11:58:40 przy kursie: 6,43 zł
witam,
AIG podało poniższą informacje odnośnie sprzedaży Ghostrunner do 31.12.2012,
Teraz pozostaje kwestia co pokaże OML binky

"Zarząd All In! Games S.A. z siedzibą w Krakowie _"Spółka"_, w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 1/2021, z dnia 13 stycznia 2021 r., w którym Spółka przekazała informacje dotyczące szacowanej sprzedaży gry Ghostrunner _“Gra"_, informuje, iż po ostatecznym zweryfikowaniu danych dotyczących sprzedaży, w tym po uzyskaniu pełnej informacji o zwrotach oraz szczegółowych danych o sprzedaży w formie zestawienia przekazanego przez partnera, łączna sprzedaż Gry, której premiera odbyła się 27 października 2020 r., do dnia 31 grudnia 2020 r. przekroczyła liczbę 500 tys. egzemplarzy, natomiast po uwzględnieniu zwrotów sprzedaż przekroczyła liczbę 482 tys. egzemplarzy.

Powyższa liczba obejmuje sprzedaż detaliczną Gry na wszystkich platformach sprzętowych oraz we wszystkich sklepach.

Sprzedaż z podziałem na platformy prezentowała się następująco:
- Platforma Steam - 53% całej sprzedaży Gry w 2020 r.;
- Platformy konsolowe: Xbox, PS4 oraz Nintendo Switch - 23% całej sprzedaży Gry w 2020 r.;
- Pozostałe sklepy _w tym również sprzedaż DLC_ - 24% całej sprzedaży Gry w 2020 r.

Na dzień 31 grudnia 2020 r. przybliżona wartość sprzedaży Gry oraz DLC, określona na podstawie danych zaraportowanych przez partnera, wynosi prawie 7 000 000 EUR.

Podział przychodów uzyskanych ze sprzedaży Gry oraz ich rozliczenie z Partnerami następuje na zasadach rynkowych.

Ze względu na trwające prace nad kolejnymi dodatkami oraz wersjami Gry, Spółka wykaże zyski z projektu Ghostrunner dopiero ze sprzedaży zrealizowanej w pierwszym kwartale 2021 r. Spółka potwierdza jednak, że zgodnie z wcześniejszymi raportami, podstawowa wersja Gry, wydana w październiku 2020 zwróciła się już kilka dni po premierze."

Teraz pozostaje kwestia co pokaże OML binky

walduci50
0
Dołączył: 2019-10-18
Wpisów: 28
Wysłane: 14 maja 2021 16:26:35 przy kursie: 6,99 zł
One More Level stworzy Ghostrunner 2
One More Level, notowany na alternatywnym rynku GPW deweloper gier oraz 505 Games, wchodzący w skład grupy Digital Bros wiodący wydawca gier, zawarły umowę na realizację gry Ghostrunner 2, kontynuacji gry akcji wydanej w 2020 r. Zgodnie z umową krakowski deweloper odpowiadać będzie za całość prac produkcyjnych, w tym przygotowanie wersji gry na konsole PS5 oraz Xbox Series. Budżet produkcyjny gry ustalono na 5 mln EUR.

Ghostrunner to intensywna gra akcji łącząca mechanikę one-hit-one-kill, parkour i cyberpunkową estetykę. Wydany w październiku 2020 r. tytuł w krótkim czasie znalazł uznanie setek tysięcy graczy oraz branżowych komentatorów. One More Level jest autorem koncepcji oraz twórcą gry w wersji na PC. 505 Games, współwydawca gry, od 2021 r. jest wyłącznym właścicielem praw autorskich do tytułu.

- Jesteśmy podekscytowani możliwością stworzenia kolejnej odsłony Ghostrunnera wspólnie z tak renomowanym wydawcą, jakim jest 505 Games. Jak każdy twórca jesteśmy dumni ze spektakularnego sukcesu Ghostrunnera, który dzięki unikalnemu klimatowi, wymagającej, angażującej rozgrywce i wciągającej opowieści zyskał miano jednej z najbardziej udanych gier akcji 2020 r. Jesteśmy przekonani, że w wyniku współpracy 505 Games oraz One More Level powstanie gra o jeszcze większym potencjale, skazana na wzięcie szturmem serc i umysłów graczy na całym świecie – komentuje Szymon Bryła, prezes OML (ONEMORE) .

- Cieszymy się, że 505 docenia i podziela naszą wizję rozwoju uniwersum Ghostrunner oraz zdecydowało się powierzyć nam stworzenie kolejnej gry w nim osadzonym, w również wersji konsolowych tytułu, co naszym zdaniem, realnie przełoży się na finalną jakość produktu dla wszystkich graczy - podkreśla Radosław Ratusznik, członek zarządu One More Level.
www.biznesradar.pl/a/100051,on...

walduci50
0
Dołączył: 2019-10-18
Wpisów: 28
Wysłane: 15 maja 2021 14:38:12 przy kursie: 6,99 zł
One More Level zawarł aneksy wydawnicze dot. gier Ghostrunner i Cyber Slash
One More Level zawarł z All in! Games aneks do umowy wydawniczej dla gry „Ghostrunner” gwarantujący minimalny poziom tantiem od dochodu z komercjalizacji oraz dla gry „Cyber Slash”, podała spółka.
„Zgodnie z aneksem, wydawca zagwarantował spółce minimalny poziom tantiem od dochodu z komercjalizacji gry ‚Ghostrunner’ w 2021 r. w kwocie 6,2 mln zł. Gwarantowana kwota lub różnica między kwotą gwarantowaną a wypłaconymi spółce tantiemami od dochodu z gry, będzie spółce wypłacana w czterech transzach, płatnych po zakończeniu pierwszego, drugiego, trzeciego i czwartego kwartału 2021 r., przy czym pierwsza transza zostanie wypłacona spółce w maju br.” – czytamy w komunikacie.
Aneks dotyczący „Ghostrunner” oraz aneks do gry gry „Cyber Slash” m.in. dokonały zmian w harmonogramach płatności (w zakresie terminów i wielkości transz wynagrodzeń) z tytułu umów wydawniczych dla „Cyber Slash” oraz DLC do gry. Prace w ramach ww. projektów są realizowane zgodnie z ustaleniami między stronami, podano także.
One More Level S.A. (poprzednio Laser-Med S.A.) zadebiutowała na rynku NewConnect w 2012 roku. Spółka jest studiem game developerskim oraz certyfikowanym wydawcą na platformy Xbox One, PS4, PSVITA, Nintendo oraz Steam.
Źródło: ISBnews
inwestycje.pl/gaming/one-more-...

smarekxy
1
Dołączył: 2021-07-26
Wpisów: 11
Wysłane: 19 sierpnia 2021 13:47:33 przy kursie: 5,28 zł
Witam wszystkich serdecznie, jako że to mój pierwszy wpis na tym forum salute

Jednocześnie ciekaw jestem Waszej opinii o One More Level po wypuszczeniu ostatniego raportu za II kwartał 2021r. Wykazano w nim wiele milionów przychodów z zysku operacyjnego, choć także spore koszty. Zaciekawiła mnie informacja o planach wypuszczenia w tym kwartale dodatku do Ghostrunnera w formie DLC, który ma wzbogacić grę o nowe tryby i zwiększyć jej atrakcyjność, a także plany na wypuszczenie Ghostrunnera 2 i Cyber Slasha w przyszłości. Podpisano umowy kilkunastomilionowe przychody z tytułu produkcji Ghostrunnera 2, płatne proporcjonalnie do postępów produkcji.
Widać też zmianę ratingu Spółki z D na CCC po ostatnim raporcie.

Czy w związku z tymi wydarzeniami można założyć jakiś pozytywny kierunek, w którym podąża Spółka?
Czy uważacie, że widoczne na NC wybicie ceny akcji ponad granicę wstęgi Bollingera oraz ruchy momentu na stochu wróżą zmianę trendu w średnim lub dłuższym okresie, na wzrostowy? Jeśli tak, to jakie przewidujecie poziomy, do których może dojść cena OML w terminie 1-2 lat, biorąc pod uwagę informacje zawarte w ostatnim raporcie kwartalnym o planach Spółki i przewidywanych przychodach kwartalnych? Think

Pozdrawiam i zapraszam do wyrażania opinii Angel

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 19 sierpnia 2021 15:09:53 przy kursie: 5,28 zł
Spółka z pewnością się rozwija, ale wycena giełdowa ten rozwój zdyskontowała dawno temu. W chwili obecnej po spadkach kapitalizacja wynosi 270 mln zł, co moim zdaniem wyraża oczekiwanie na co najmniej 20 mln zł powtarzalnego wyniku netto. W najlepszym kwartale zysk netto (powtarzalny) wyniósł raptem 3 mlm zł. Zakładając, że dzięki DLC itd. spółka będzie w stanie wyciągnąć w sumie w tym roku 6-7 mln zł powtarzalnego zysku netto widać ile brakuje aby spełnić oczekiwana pokładane w kapitalizacji Oczywiście w kolejnym Ghostrunnerze nie będzie po drodze AIG, więc udział w zyskach powinien wzrosnąć, mamy drugi projekt, więc zyski powinny się zdublować. Od strony fundamentalnej spółka wydaje się zatem wyceniona prawidłowo. Ale rynek gamingowy jest spekulacyjny, więc spokojnie może z nierozumiałych powodów podwoić kapitalizację jak również spuścić kurs o 50 proc.

smarekxy
1
Dołączył: 2021-07-26
Wpisów: 11
Wysłane: 20 sierpnia 2021 09:00:17 przy kursie: 5,18 zł
Bardzo dziękuję za treściwą i wyczerpującą odpowiedź Angel

W sumie to dobra wiadomość, że Spółka nie jest w jakiś sposób przeszacowana (wydaje się, że tak było po premierze Ghostrunnera, gdzie akcje sięgały momentami 20zł, ale może był to też hype równoległy do oczekiwań na premierę Cyberpunka 2077, a późniejsza megawtopa CD Project zweryfikowała cały sektor). Poza tym cenna jest również informacja o tym, że AIG nie będzie partycypował w Ghostrunnerze 2 (przyznam ze wstydem, że tyle razy czytałem komunikaty Spółki, ale nie doszło do mnie nic o tym, dopiero teraz zwróciłem, uwagę, że tam było tylko o 505 Games, bez AIG).
Myślę sobie, że może gdyby wypuścili GR2 w ciągu roku (ponoć trwają zaawansowane prace koncepcyjne), to zysk 5 mln E (czyli coś koło 22mln PLN) plus tantiemy z GR1 przełożyłby się na wyższą wycenę Spółki w tym czasie, choć może to tylko moje pobożne życzenia, żeby wypuścili GR2 w ciągu roku...

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 26 sierpnia 2021 18:39:20 przy kursie: 5,35 zł
Ucieczka spod gilotyny – omówienie sytuacji fundamentalnej One More Level po II kw. 2021 r.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że spółka prezentuje bardzo ubogi zakres informacyjny i z tego powodów wielu „odkryć” nie należy się spodziewać. Tekst jest relatywnie krótki, ale prezentuje sytuację spółki, jej dotychczasowe osiągnięcia i przełożenie ich na liczby, a jego lektura powinna być rozpatrywana także w aspekcie edukacyjnym.

Spółka w obecnym kształcie jest efektem odwrotnego przejęcie Lasermedu, co nieco rzutuje na bilans. W wyniku przejęcia rozpoznano kilkadziesiąt milinów złotych wartości firmy (nadwyżka zapłaconej ceny ponad wartość majątku pochodzącą z wyceny) i wysoki poziom kapitałów własnych. Nadwyżka zapłaconej ceny jest premią jaką nabywca spółki płaci za nadzieję na przyszłe zyski, a póki co ta nadzieja niespecjalnie się spełniła.

Zacznę jednak od modelu biznesowego, bo ten jest kluczowy dla zrozumienia finansów. Spółka współpracuje z wydawcami. W takim modelu wydawca jest odpowiedzialny za kontakty z dystrybutorami, za marketing i najczęściej finansuje produkcje, oczywiście za udział w zyskach w grze. Owe finansowanie może pokrywać koszty produkcji, może być od nich wyższe i zapewniać zysk, albo może być mniejsze. Z punktu widzenia studia są zarówno plusy jak i minusy. Z jednej strony ma dostęp do kapitału i nie musi się martwić o brak kompetencji marketingowych, z drugiej nie ma kontroli nad procesem dystrybucji i oczywiście dostaje znacznie mniej pieniędzy przy ewentualnym sukcesie.

Współpraca z wydawcą ma też swoje konsekwencje w ujmowaniu wyników. W normalnym trybie spółka kapitalizuje koszty produkcji na bilansie, a po premierze gry rozlicza je wraz z przychodami. We współpracy z wydawcą środki pieniężne pojawiają się jeszcze przed premierą i można do ich księgowania podejść dwojako. Albo potraktować jako przychody ze sprzedaży i wtedy wykazywać sprzedaż jeszcze przed premierą i oczywiście odpowiadający jej koszt, albo traktować wpłaty jako zaliczki, które w momencie premiery powinny przekonwertować się w przychody i pokazać koszty produkcji trzymane na bilansie.

Niestety analiza spółki jest bardzo trudna, bo emitent w zasadzie nie tłumaczy liczb jakie pojawiają się w raportach, jak księguje i rozlicza poszczególne pozycje, choć trzeba przyznać, że w ostatnim raporcie widać pewną zmianę na plus. Podstawą omówienia będzie tabela z podstawowymi danymi fajansowymi:


kliknij, aby powiększyć


Choć świat usłyszał o Ghostrunnerze w sierpniu 2019 r. na targach Gamescom to geneza obecnej sytuacji miała miejsce wcześniej w połowie 2018 r., kiedy podpisano umowę wydawniczą z AIG. W tamtym momencie OML (2Q18) pracowała na grą God’s Trigger”, której wydawcą był Techland. Zgodnie z raportem za II kw. 2018 r. przychody wyniosły 1,7 mln zł, ale nie wiemy tak naprawdę z czego pochodziły. Po pierwsze spółka nie podzieliła ich pomiędzy faktyczną sprzedaż i zmianę stanu produktów. Tutaj jednak możemy dokonać pewnych estymacji na bazie zmiany stanu zapasów. Można szacować, że przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 0,55 mln zł. Czy kwota ta pochodziła od Techlandu za osiągnięcie jakiegoś kamienia milowego, czy od AIG za umowę na GR ciężko zgadnąć, choć są ku temu pewne wskazówki. Z raportu rocznego wynikało, że przychody ze sprzedaży w IV kw. 2018 r. były ujemne. Prawdopodobnie audytor spółki uznał, że jest zbyt wcześnie na pokazywanie przychodów i nakazał wpływy gotówkowe do spółki pokazać w rozliczeniach międzyokresowych przychodów w pasywach – widać to w tabeli, a dokładnie w czerwonej ramce z lewej strony.

Na tej podstawie możemy zakładać, że były to zaliczki od wydawcy. Kwota z rozliczeń międzyokresowych przychodów zniknęła w II kw. 2019 r. (niebieska ramka), a dokładnie w tym czasie miała miejsce premiera God’s Trigger. Z tego powodu zakładam, że przychody w II kw., III kw. 2018 r. raczej dotyczyły zaliczek od Techlandu i to ten wydawca zdefiniował sprzedaż na poziomie 2,66 mln zł. Niestety dla jasności obrazu w II kw. GR był pokazywany na Gamescom, a to prawdopodobnie wiązało się z jakimś etapem zakończenia prac i możliwą płatnością od AIG. Jak było nie rozstrzygniemy, a spółka jak wspomniałem wcześniej na ten temat milczy.

OML wykazał też przychody ze sprzedaży w I i III kw. 2019 r., ale znów niekoniecznie poprawnie, bo po raz kolejny w IV kw. roku po badaniu przez biegłego sprzedaż była ujemna, co oznacza nic innego jak za wysokie kwoty wykazane we wcześniejszych kwartałach.

Z tabeli wynika, że wtedy też stało się coś niekorzystnego we współpracy z wydawcą. Proszę zwrócić uwagę, że od IV kw. 2019 r. aż do premiery spółka nie wykazała ani grosza przychodów ze sprzedaży, a co więcej nie wykazała też przychodów przyszłych okresów w rozliczeniach międzyokresowych. Co więcej, w każdym z tych czterech kwartałów mamy mocno ujemny cashflow operacyjny, co potwierdza brak wpłat zaliczek. Warto też zauważyć bałagan jaki panował w raportach. W I kw. 2020 r. spółka wykazała znaczne zwiększenie salda zapasów, któremu nijak nie odpowiadała zmiana w zakresie zmiany stanu produkcji w toku, która koryguje sprzedaż. Pozycje uzgodniono dopiero w II kw. 2020 r., przez co ten kwartał też się w liczbach nie spina.

Ghostrunner miał premierę w IV kw. 2020 r., podobnie jak pierwsze małe DLC (Winter Pack). Należałoby się spodziewać, że do premiery wszystkie nakłady spółki na grę zostaną pokryte przez wydawcę. Zgodnie z pierwotną umową wartość produkcji miała opiewać na 4,5 mln zł, natomiast zgodnie z raportem za I kw. wynagrodzenie za wersję podstawową miało wynieść 4,4 mln zł, natomiast za DLC (3,3 mln zł). Szczerze powiedziawszy patrząc na dane finansowe spółki za okres współpracy ciężko się tych kwot doszukać. Od II kw. 2018 r. do końca IV kw. 2020 spółka wykazała 5,1 mln zł przychodów, co niby daje nam uzgodnienie, ale oznaczałoby także, że z tytułu realizacji God’s Trigger (5 kwartałow) i tantiem z tego tytułu miała łącznie tylko 0,6 mln zł, co wydaje się mało prawdopodobne. W tym kontekście trzeba dodać, że w IV kw. pojawiło się także pierwsze DLC i jak mniemam wykazany przychód w kwocie 0,9 mln zł dotyczył właśnie dodatku. Co się stało ze wpływami za GR nie wiadomo…

Wraz z premierą Ghostrunnera należało rozliczyć koszty jego produkcji. Z jednej strony w przychodach powinny się pojawić zaliczki, z drugiej zmiana stanu produktów powinna je pomniejszych. Z raportu wynika jednak, że przychody były znacznie mniejsze od zaksięgowanej ujemnej zmiany stanu produktów. Albo zatem spółka wydała na GR znacznie więcej niż zapłacił wydawca, albo na bilansie było zbyt wiele kosztów, których nie należało kapitalizować. Patrząc na bałagan finansowy panujący do końca 2020 r. można mniemać, że w poprzednich kwartałach spółka wykazywała przychody, ale nie dochowywała współmierności i koszty kapitalizowała. Pod tymi danymi finansowymi jako prezes spółki podpisywała się Pani Iwona Cygan-Opyt, a w III kw. 2020 r. Pan Szymon Bryła, choć to dzięki nowemu prezesowi nastąpiła pewna poprawa w raportowaniu.

Jak widać w tabeli od IV kw. 2020 r. spółka pokazuje rozliczenia międzyokresowe, którymi są najpewniej zaliczki od wydawców. Z jednej strony od AIG za kolejne DLC i Cyberslasha, z drugiej od 505 Games za GR2.

W II kw. 2020 r. spółka w końcu pokazała znaczące przychody – sprzedaż wyniosła 4,5 mln zł, z czego zgodnie z informacją z raportu ok. 1,8 mln zł stanowiły tantiemy z zysków za GR. To oznacza, że pojawiły się przychody na 2,7 mln zł z tytułu realizacji innych projektów. Prawdopodobnie DLC dla GR bo w kwietniu wyszedł drugi dodatek, a być może także z tytułu GR2. Być może, bo zapisy umowy z 505 mogą być korzystniejsze i dawać gwarancję uzyskania wpłaty po przekazaniu milestona, co otwiera możliwość pokazania przychodu. Biorąc jednak pod uwagę, że umowa wydawnicza była podpisana dopiero w połowie maja to jeśli już wykazano płatność od 505 to raczej w mniejszej części, tym bardziej, że OML nie dysponuje prawami do gry.

Nie oznacza to jednak, że 505 nie finansuje jeszcze produkcji – wręcz przeciwnie. Świadczy o tym mocny wzrost rozliczeń międzyokresowych w pasywach, czym najpewniej są przychody przyszłych okresów a tym samym zaliczki od wydawców – 3,4 mln zł na koniec kwartału.

Wygląda na to, że w OML zachodzą korzystne zmiany. Z jednej strony spółka zaczęła nieco odsłaniać parametry finansowe, w tym te dotyczące umowy z AIG, z drugiej raporty chyba lepiej odwzorowują rzeczywistość i to co dzieje się „pod skórą” organizacji. Co więcej, można się spodziewać, że doświadczenie wyniesione ze współpracy z AIG pozwoliło lepiej skonstruować umowę wydawniczą z 505. Nie wiemy jaki jest podział zysków, jak określane minimalne i co ważne maksymalne wydatki wydawcy, ale należałoby sądzić, że doświadczenie uczy. Niestety umowę na Cyberslasha podpisywano jeszcze w innej rzeczywistości i w tym projekcie wciąż może być bardzo różnie jeśli chodzi o współpracę.

To co się w spółce działo i dzieje trzeba rozpatrywać także przez pryzmat bilansu. W zasadzie od IV kw. 2018 r. kasa spółki świeciła pustkami. O ile na koniec II kw. 2018 r. (podpisanie umowy z AIG) spółka posiadała zadłużenie w wysokości 1,7 mln zł (1,4 mln netto - po odjęciu należności i gotówki), tak na koniec IV kw. 2019 już 4,6 mln zł (4,1 netto), a przed premierą 7,3 mln zł (7,1 mln netto). Zobowiązania długoterminowe to pożyczki od jednego z akcjonariuszy, natomiast jak wynika z raportu rocznego na 2 mln zł zobowiązań krótkoterminowych 1,1 mln zł stanowiły zobowiązania z tytułu podatków, ceł i ubezpieczeń. Biorąc pod uwagę, że spółka w zasadzie nie miała przychodów, a więc i VATu, obciążenia miesięczne z tytułu ZUS wynosiły ok. 170 tys. miesięcznie, można się spodziewać, że część była przeterminowana - w raporcie nie ma noty, ale o zadłużeniu publiczno-prawnym spółka wspomniała przy okazji noty dotyczącej kontynuowania działalności. Inaczej mówiąc spółka była na granicy płynności i cały czas oddychała nie tyle dzięki umowie z OML, co dzięki pożyczkom od jednego z akcjonariuszy.

Zagregowany wynik na sprzedaży (pomijam tutaj amortyzację wartości firmy) za cały okres (2Q18-2Q20) to nadal strata na poziomie ok. 1 mln zł. Inaczej mówiąc produkcja GR nie pozwoliła spółce pokryć bieżących kosztów finansowania. Oczywiście zostają jeszcze tantiemy których do wykazania zostało jeszcze minimum 4,7 mln zł. Razem daje to wynik finansowy na projekcie w kwocie 3,7 mln zł.

Wobec widma emisji, niskiej opłacalności produkcji naprawdę ciężko zrozumieć jak rynek mógł wynieść kapitalizację spółki na poziom ponad miliarda złotych. Nawet dziś wycena wydaje się wciąż nieco wymagająca – prawie 300 mln zł. Taka kapitalizacja według mnie oznacza oczekiwanie na 20 mln zł powtarzalnego zysku netto w dającej się przewidzieć przyszłości. Umowa na Cyberslasha i doświadczenie we współpracy z OML każą przypuszczać, że rezultat finansowy z projektu nie będzie wiele wyższy. Pewną nadzieją jest umowa z 505, ale biorąc pod uwagę, że spółka nie ma praw do IP, jest tylko podwykonawcą raczej szału nie należy się spodziewać. Produkcja powinna być bardziej opłacalna, ale udział w zyskach raczej będzie niski - nie spodziewam się że większy niż 25 proc.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 27 sierpnia 2021 11:26

smarekxy
1
Dołączył: 2021-07-26
Wpisów: 11
Wysłane: 16 listopada 2021 09:33:49 przy kursie: 5,35 zł
Długo mnie tu nie było z przyczyn zdrowotnych, dlatego na wstępie chciałbym podziękować Autorowi postu za obszerne (jak dla mnie) omówienie sytuacji fundamentalnej OML love4
Oczywiście jako laik zupełnie nie miałem pojęcia o większości z tych rzeczy, dlatego jest to dla mnie bardzo wartościowa informacja headbang

Przy okazji chciałbym też zapytać o kwestię emisji kolejnej serii akcji Spółki - z tego, co czytałem, to wypuszczenie kolejnej serii akcji powoduje spadek cen akcji tejże spółki, jako że wartość spółki na dany dzień pozostaje niezmienna (rozwadnianie wartości spółki akcjami). Ale czy tak jest rzeczywiście? Czy przy emisji kolejnej serii akcji należy oczekiwać spadku cen na Giełdzie z racji samej emisji, czy może spadek cen będzie wynikał ze sprzedaży tych akcji przez osoby je posiadające?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE ONEMORE



9 10 11 12 13

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,187 sek.

kvmyayue
vimqdsbs
xkfnqahg
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ztmsewjl
afcftaop
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat