PARTNER SERWISU
vpakzrpz
744 745 746 747 748
topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 2 grudnia 2021 17:24:37 przy kursie: 485,00 zł
Jest umowa licencyjna na UE:

"Spółka ma prawo wyprodukować na bazie silnika Unreal Engine, autorstwa Epic Games, do dziesięciu nowych gier. Niektóre z nich, jak: „Frostpunk 2”, „Dolly” oraz „Projekt 8” (dwa ostatnie to tytuły robocze), już są w produkcji."

Pełna treść raportu:

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

I taki mały beep dotyczący projektu 8:

Grafika (w linku poniżej) pokazuje możliwości jakie daje silnik Unreal Engine - ponury, tajemniczy świat z niepokazywanego jeszcze „Projektu 8”!. Na razie Spółka dzieli się tylko stylem i klimatem tej gry. Reszta póki co musi pozostać tajemnicą.

www.youtube.com/watch?v=bdUKSo...
Edytowany: 2 grudnia 2021 17:25

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 2 grudnia 2021 21:57:17 przy kursie: 485,00 zł
Robi sie ciekawie. Patrząc na budowle i posągi to idziemy w coś na zasadzie Assasin Creed a z drugiej strony mamy latające odłamki co wskazuje na jakiś wybuch więc może być to mieszanka z strategią. Patrząc na strategie bitów każda gra stara się opowiedzieć jakąś historie. Pytanie o co chodzi w tej historii

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 2 grudnia 2021 22:19:50 przy kursie: 485,00 zł
Robi się ciekawie o tyle, że w tym roku mieli już niczego nowego nie pokazywać. A tu proszę mały beep :)

Czekam jeszcze na prezent gwiazdkowy w postaci inwestycji w inną spółkę.


sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 2 grudnia 2021 22:24:06 przy kursie: 485,00 zł
Obstawiam bardziej styczeń a jeszcze bardziej czekam na zapowiedzi nowych tytułów i informacje z FP2

szco
22
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 109
Wysłane: 2 grudnia 2021 23:04:54 przy kursie: 485,00 zł
Ciekawe są komentarze pod tym filmikiem.

www.youtube.com/watch?v=bdUKSo...

Wiem, hype, hype, ale:

"I don't care what kind of game this is. I'll buy it just because this studio is making it. "

"11 bit studios never disappoints."

"I'm so excited for anything this company creates!"

"Best studio ever keep a great work "

"SHUT UP AND TAKE MY MONEY!"

Dwa lata temu, jakbym spytał "pod czyją polską grą takie komentarze" to każdy by odpowiedział, że CDR...
Edytowany: 2 grudnia 2021 23:06

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 2 grudnia 2021 23:14:22 przy kursie: 485,00 zł
Raczej ciężko nazwać to hypem, gdy na ten moment jest 6063 wyświetleń ..

koladzio
44
Dołączył: 2010-11-23
Wpisów: 117
Wysłane: 3 grudnia 2021 10:43:57 przy kursie: 509,50 zł
gaming.amazon.com/loot/frostpu... frostpunk w amazon prime gaming za free..Nie pamiętam czy podawał ktoś tutaj tę informację...

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 3 grudnia 2021 12:13:17 przy kursie: 509,50 zł
Z powszechnie dostępnych informacji na stronie Epic wynika, że pobiera on 5% tantiemy (jak rozumiem od przychodów) powyżej progu 1M$ (to nowość od ubiegłego roku):
Cytat:
We offer a choice of licensing terms depending on your use of Unreal Engine.
Unreal Engine End User License Agreement for Publishing: This license is free to use and incurs 5% royalties when you monetize your game or other interactive off-the-shelf product and your lifetime gross revenues from that product exceed $1,000,000 USD.

Jak sądzicie, czy deal Bitów - biorąc pod uwagę wcześniejsze optymistyczne wypowiedzi prezesa o bardzo dobrych warunkach tej umowy - uwzględnia po prostu zniżkę w tej opłacie, czy coś więcej? Jaka może być jej skala?

Biorąc pod uwagę ilość projektów i potencjalne z nich przychody, to oszczędności mogą tu być niebagatelne.
Jestem na Twitterze

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 3 grudnia 2021 12:28:00 przy kursie: 509,50 zł
@andy
Masz chyba rację co do zniżki.
Biorąc pod uwagę te 5% to przy sprzedaży za 10mln daje 0,5mln USD.
Taka sprzedaż FP wygenerowała już więcej.
W przypadku wielu projektów nie wykluczałbym zniżki nawet o 50%.
Dla właściciela praw płynie kasa z wielu projektów i pokazuje przykład innym.

Przy dużych zniżkach takie 50% daje spółce przy takiej sprzedaży kosz jedynie 0.25mln USD czyli ok 1mln zł. W takim przypadku powstaje znak zapytania czy jest sens utrzymywać kilka osób o bardzo wysokich kompetencjach pracujących nad własnym silnikiem.
Przy rozsądnych opłatach warto wykorzystać kompetencje przy wartościowych projektach.
Spółka nie poda jakie mają upusty ale z czasem to gdzieś wypłynie. Może przypadkowo będzie to na jakimś slajdzie na konfie a może pochwali się inna spółka warunkami współpracy.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 9 grudnia 2021 11:59:17 przy kursie: 525,00 zł
Dm boś umieścił 11 Bit w swoich top picks oraz w swoim modelowym portfelu na 2022 rok. Cena docelowa podniesiona do 609 PLN, rekomendacja BUY.

Więcej info w ich raporcie miesięcznym (liczy aż 283 strony!).


Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 9 grudnia 2021 16:33:33 przy kursie: 525,00 zł
W zeszłym roku jako top picks z gamedevu na 2021 wskazali CRJ i TEN. Oba spadły jak dotąd po ok. -30%. Nie mówię że źle wybierają, tylko taki teraz mamy klimat inwestycyjny, że analitycy swoje a rynek swoje.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 9 grudnia 2021 18:39:04 przy kursie: 525,00 zł
Kto nie próbował zarobić na CRJ wystąp........ chyba niewielu jest takich którzy nie próbowaliAngel
To samo z TSG. Można było nieco na nich zarobić. Sam nieco liznąłem ale na szczęście nie czekałem. Apetyt był większy.
W ubiegłym roku można było zarobić i na CTJ i na TSG czy PLW - tyle, że w q1
Później to już inny temat.
Pokaż mi mądrego co przewidział w 2019 to co jest teraz.
Zawsze na Giełdę wpływają jakieś zdarzenia konflikty czy katastrofy ale ten problem namieszał jak żaden inny przez ostatnie naście lat.
Tylko 2008 można porównać czy 2000.
Akurat Bici są jedną z 4 spółek z branży które mogą odnieść sukces w ciągu najbliższych 3 lat.
Czy to się uda ..... wszystko mają w swoich rękach.
Jest kasa brak większej presji czasowej - czego trzeba więcej do sukces ?
Pokazują, że potrafią osiągać sukcesy i rozwijać spółkę dalej przeskalowując sukces.
Inna sprawa to szybkość dostosowywania się do pojawiających się nowych możliwości - czyli reakcja na sukces ...d'oh!
ale o tym napisano już morze tekstówAngel
a BOŚ jest bodajże najlepiej trafiającym BM - przynajmniej co do spółek którymi się interesuję.
Mają całkiem wysoką sprawdzalność.
Jednak Giełda rządzi się swoimi prawami i nikt nie jest nieomylny. Gdyby sprawdzały im się wszystkie typy nie pracowali by na etacie tylko żyli z własnych inwestycji ...Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

hal80
PREMIUM
27
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-29
Wpisów: 95
Wysłane: 9 grudnia 2021 19:54:10 przy kursie: 525,00 zł
Mam pytanie do moderatora tego forum w związku z aukcją charytatywną przedmiotów podarowanych przez spółkę.

Moderator:
Jak brzmi pytanie?
Edytowany: 9 grudnia 2021 20:49

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 9 grudnia 2021 21:17:25 przy kursie: 525,00 zł
Co do 11 bit jako faworyta :
- kupienie udziałów w innym deweloperze ( grudzien 2021- styczeń 2022)
- opublikowanie dwóch produkcji : własnej i z wydawnictwa
- kolejne informacje z FP2 a może nawet debiut w okolicach końca roku
- FP na mobilki może nie da kokosów ale może zrobić niezłą reklame
- możliwe następne bipy

hal80
PREMIUM
27
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-29
Wpisów: 95
Wysłane: 9 grudnia 2021 21:44:12 przy kursie: 525,00 zł
hal80 napisał(a):
Mam pytanie do moderatora tego forum w związku z aukcją charytatywną przedmiotów podarowanych przez spółkę.

Moderator:
Jak brzmi pytanie?


Chciałem się zapytać o możliwość umieszczenia informacji o uruchomieniu ww. aukcji chartytatywnej z gadżetami podarowanymi przez Spółkę. Być może część osób przeglądających wątek tej spółki byłoby zainteresowanych wzięciem udziału w licytacji. Zdaje sobie sprawę że gadżety podpisane przez Zarząd spółki mogą nie mieć większej wartości dla osób postronnych ale dla graczy bądź akcjonariuszy spółki mogą być interesujące i atrakcyjne. Cel jest szczytny, bo zbierane są środki dla chorej na SMA dziewczynki.

Moderator:
Śmiało
Edytowany: 9 grudnia 2021 21:54

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 10 grudnia 2021 16:47:37 przy kursie: 544,00 zł
Czy to już sygnał do rozpoczęcia hiszpańskiej korridy ?
Czy może dopiero przygotowania.
Zaczyna się ciekawy okres dla spółki.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 11 grudnia 2021 13:30:14 przy kursie: 544,00 zł
Ja bym poczekał na trailery nowych gier. Ale rynek lubi nas zaskakiwać :)

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 13 grudnia 2021 23:29:13 przy kursie: 543,50 zł
Krew, ropa i łzy – omówienie sprawozdania finansowego 11 bit studios po III kw. 2021 r.

Kurs akcji od wyników za III kw. wyraźnie poszedł do góry. Spółka kierowana przez Przemysława Marszała pobiła nawet konsensus rynkowy na poziomie wyników, ale nie jest to najbardziej istotny aspekt raportu. Poniżej znajdą Państwo omówienie wyników, oceny działalności i perspektyw. W tym ostatnim aspekcie chodzi oczywiście o spółkę, a nie kurs.
¬

Przychody wyniosły w III kw. 13,4 mln zł, co oznacza spadek o 4,6 mln zł (25 proc.) r/r i 7,5 mln zł (36 proc.) kw/kw. Tendencja spadkowa w wynikach nie powinna być dla nikogo zaskoczeniem. Przed rokiem wyszło DLC On the Edge do Frostpunka, a w raportowanym okresie dodatki pojawiły się na konsolach, gdzie sprzedaż podstawki jest znacznie niższa niż wersji PC, więc i baza potencjalnych kupców bardziej ograniczona.


kliknij, aby powiększyć


Spadek w stosunku do poprzedniego kwartału to głównie efekt braku takich transakcji jak przedłużenie umowy z Microsoftem na Frostpunka i Children of Morta. Na to nałożył się dodatkowo brak zachęt marketingowych na PC. W II kw. Frostpunk był oferowany w promocyjnej cenie (-66 proc.) przez 20 dni, natomiast w III kw. przez 17, z czego część przypadła na wakacje, a w dodatku nie widać było istotnego progresu w obniżce cen – 70 proc. Znacznie lepiej pod tym względem wyglądała sprzedaż na PS Store, gdzie okres wsparcia sprzedaży obniżkami cen zwiększył się według serwisu psprices.com z 31 dni do 43 dni.

Warto w tym miejscu odnotować, że spadki sprzedaży dotknęły w znacznie większym stopniu tytuły z nogi wydawniczej. Przychody z tytułów produkowanych przez Digital Sun czy Dead Mage spadły r/r o 1,4 mln zł, czyli 35 proc., natomiast w relacji do poprzedniego kwartału o 3 mln zł, czyli 53 proc. Dla tytułów własnej produkcji spadki wyniosły odpowiednio 23 proc. r/r i 29 proc. kw/kw.


kliknij, aby powiększyć


W kontekście przychodów warto jeszcze zerknąć na wykres sprzedaży w ujęciu geograficznym. Proszę zerknąć na zachowanie przychodów na innych rynkach niż podstawowe, czyli rynkach pozostałych. Niebieski słupek pęcznieje coraz bardziej, co oznacza, że gry spółki są sprzedawane w coraz większej ilości sklepów lokalnych. Inaczej mówiąc spółka stara się wydusić z monetyzowanych tytułów tyle ile się da. Oczywiście nie wiemy, czy dotyczy to wszystkich produkcji, ale można się domyślać, że tak, bo oferując cały portfel gier można z takimi sklepami negocjować warunki.


kliknij, aby powiększyć


Fakt, że 11 bit potrafi monetyzować swoje gry dość długo nie jest zaskoczeniem, bo podobne procesy miały miejsce już przy TWOM.

Sprzedaż jest oczywiście najważniejsza, ale nie bez znaczenia są także koszty. Sam fakt, że one były o 4 proc. wyższe r/r i spadły o 2 proc. niewiele mówi. Trzeba zerknąć głębiej. Mamy drugi kwartał z rzędu spadek amortyzacji kw/kw. Obecnie obciążyła ona wynik kwotą 1,86 mln zł, natomiast przed rokiem 2,6 mln zł, a w zeszłym kwartale 2,3 mln zł. Najwyraźniej zakończyła się amortyzacja jakiegoś większego tytułu który obciążał wynik zauważalną kwotą.

Koszty wynagrodzeń wzrosły r/r o 1,78 mln zł (133 proc.), ale jednocześnie spadły o 0,2 mln zł (7 proc.) kw/kw. Jednym z powodów wzrostu tej pozycji kosztowej jest uchwalony program motywacyjny, który jest rozpoznawany w wynikach od tego roku. Mamy efekt niskiej bazy, bo program motywacyjny został uchwalony dość późno przez co rok 2020 był pod tym względem niereprezentatywny. To jednak nie jedyny powód, gdyż po doprowadzeniu do porównywalności koszty rosną o 1 mln zł z kwoty 1,05 mln zł do 2,08 mln zł. Co więcej, rezerwy na premie w związku ze słabszymi wynikami są niższe r/r (285 tys. zł zawiązane w III kw. vs. 61 tys. obecnie). Wzrost kosztów jest raczej efektem zwiększania zatrudnienia w działach pozadeweloperskich, gdyż te związane z pisaniem gier czy narzędzi są kapitalizowane na bilansie i rozliczane w kosztach przez amortyzację po wydaniu danej gry. Już podczas konferencji w czerwcu spółka informowała o zwiększaniu zatrudnienia w dziale wydawniczym. Nie można jednak wykluczyć, że nowe osoby, które dołączają do spółki w pierwszych okresach nie są przypisane do zespołów i obciążają wynik.


kliknij, aby powiększyć


Tradycyjnie największą pozycją kosztową są usługi obce, których największą częścią są tantiemy należne studiom, które wyprodukowały gry z nogi wydawniczej. Spółka od pewnego czasu informuje w sprawozdaniach o kwotach związanych z publishingiem, ale są to kwoty wypłacone, czyli obciążające przepływy operacyjne, a nie koszty które przeszły przez wynik. Do pewnego momentu koszty tantiem które obciążyły usługi obce dało się dość łatwo wyliczyć na podstawie ujawnianych rezerw, ale niestety w tym aspekcie coś się zmieniło. Proszę z resztą zerknąć:


kliknij, aby powiększyć


Teoretycznie rezerwa na tantiemy powinna być zawiązywana w momencie kiedy rozpoznajmy przychód generujący obciążenie czyli przychód z wydawnictwa. W momencie wypłaty zaś taka rezerwa powinna być wykorzystywana i cykl w kolejnym roku się powtarza. Życie oczywiście jest nieco bardziej skomplikowane, gdyż spółka swoje przychody w pewnej części szacuje, a szacunki mogą się rozjechać z założeniami. Stąd pojawiać się mogą także rozwiązania rezerw o niskich kwotach. Ten model wydawał się funkcjonować w 11 bit, ale tak do końca nie jest. Problem interpretacyjny pojawił się już w IV kw. 2020 r. kiedy utworzone rezerwy na tantiemy były mniejsze od rozwiązanych. Fakt ten można było łączyć z raportem rocznym i jakimiś poprawkami biegłego. Okazuje się jednak, że analogiczna sytuacja miała miejsce w II i III kw. kwota zawiązanych rezerw była niższa niż w I kw. przez co wychodzi, że w tych okresach to studia musiały płacić spółce, co jest oczywistą bzdurą. Próbowałem wyjaśnić sytuację z działem relacji inwestorskich, ale bez powodzenia. Pan Dariusz odpowiadał na zadane pytania, był jak zwykle chętny do współpracy, ale odpowiedzi niestety niewiele wyjaśniają w poruszanych kwestiach. Księgowość spółki potwierdziła jedynie, że mogą się pojawić koszty tantiem, które księgowane są od razu w wynik finansowy i nie przechodzą przez rezerwy. Nie zmienia to jednak faktu, że spadek zawiązywanej kwoty pomiędzy kwartałami jest co najmniej zagadkowy. Niestety taki fakt odbiera nam możliwość liczenia obciążenia z tytułu tantiem w usługach obcych.
Jedyne co możemy zbadać to korelację pomiędzy przychodami z tytułu wydawnictwa, a kosztem usług obcych i oczywiście to uczyniłem. Poniżej wykres kosztów usług obcych w funkcji przychodów z działalności wydawniczej. Jak widać poniżej w poprzednim, czyli drugim kwartale miało miejsce znaczące odchylenie od linii regresji. Dla mniej zaawansowanych księgowo dodam, że wykazywane koszty usług obcych nie są kosztami dewelopmentu gier.


kliknij, aby powiększyć


Zysk operacyjny wyniósł 3,9 mln zł w porównaniu do 8,7 mln zł przed rokiem i 11 mln zł w poprzednim kwartale. Mamy zatem spadek odpowiednio o 55 proc. r/r i 65 proc. kw/kw.

Wynik tradycyjnie jest potwierdzony przepływami. W III kw. spółka wygenerowała 15,2 mln zł (przy 6,8 mln zł skorygowanej o program motywacyjny EBITDA) w porównaniu do 14,3 mln zł przed rokiem (przy 11,3 mln zł EBITDA). Na koniec kwartału w kasie spółki było 38,1 mln zł gotówki i 73,3 mln zł aktywów finansowych w porównaniu do 24,1 mln zł gotówki i 72 mln zł aktywów finansowych na koniec roku i to pomimo wydatkowania 19,5 mln zł na dewelopment gier.

A skoro już o tym mowa to dochodzimy do najważniejszych pozycji w bilansie i w sumie w całym sprawozdaniu, czyli nakładów na prace rozwojowe. Jak widać poniżej suma skapitalizowanych kosztów cały czas rośnie, a wzrost ten przyspieszył od IV kw. 2019 r. Jeśli zerknąć na składowe to obserwujemy stopniowe rozliczanie kosztów produkcji gier (spadek zakończonych prac rozwojowych) oraz wzrost tych niezakończonych. I tego należało od spółki oczekiwać, bo już dawno temu zapowiadała, że chciałaby zmniejszyć odstęp czasu pomiędzy premierami.


kliknij, aby powiększyć


Ale nie jest do końca różowo. W III kw. br. nakłady na nowe gry wyniosły 6,8 mln zł, w porównaniu do 6 mln zł kwartał wcześniej, czy 5,5 mln zł przed rokiem, ale były istotnie niższe od zaprezentowanych w IV kw. 2020 r. czy nawet I kw. br. Raczej taki spadek kosztu produkcji nie jest związany z produkcją trailera Frostpunka 2, a nawet nie ma pewności, czy spółka ten koszt rozliczała przez prace rozwojowe. Jednym z powodów może być porzucenie projektu wydawniczego Foxhole, ale patrząc na odpisaną kwotę raczej wydatki nie były na ten projekt duże. Tendencja jest właściwa, ale na przełomie roku apetyty z pewnością wzrosły.


kliknij, aby powiększyć


Na koniec III kw. skapitalizowane koszty niewydanych gier i być może narzędzi IT wyniosły 43 mln zł. Biorąc pod uwagę, że budżet produkcyjny 3 prowadzonych projektów w nodze wydawniczej to 30 mln zł, natomiast projektów własnych to aż 110 mln zł mamy średni stan zaawansowania prac na poziomie zaledwie 31 proc. Biorąc pod uwagę aktualną kwotę wydatków do zamknięcia tych projektów (97 mln zł), a także kwartalne nakłady to przy ich utrzymaniu mamy średnio 14 kwartałów do zakończenia produkcji, czyli 3,5 roku. Spółka już zapowiedziała Frostpunka 2, więc pewnie ten projekt jest na sporym etapie zaawansowania i będzie wcześniej niż w 2025 r. jak wychodzi statystycznie. Zarząd zapowiada kumulację premier w 2023 r., więc za 8 kwartałów. W związku z tym należałoby oczekiwać dość rychłego zwiększenia wydatków na produkcję o wysokie kilkadziesiąt procent.

Wydaje się, że przyspieszenie powinno nastąpić wcześniej, a do tego trzeba zwiększenia zatrudnienia. Nie można wykluczyć, że w związku z pandemią, presją płacową, a także narastającą konkurencją z rekrutacją są problemy i następuje ona wolniej niż oczekiwano. W tym kontekście raczej nie ma co liczyć na rychłe premiery. Biorąc pod uwagę, że Frostpunka zapowiedziano na 20 miesięcy przed premierą gra nie zadebiutuje raczej wcześniej niż w II połowie 2023 r. Teoretycznie szybciej powinien wyjść projekt Dolly (P9), gdyż ten ma mieć zespół 2 razy mniejszy od Frostpunka (80 osób względem 40), ale czy tak się stanie to niestety nie wiadomo. Biorąc pod uwagę czas ogłoszenia należałoby oczekiwać, że najszybciej wydany zostanie projekt P8, ale w projekcie tym były spore perturbacje. Gra miała wyjść na początku w 2019 r. co jak wiemy nie miało miejsca. Zmienił się silnik, a z teamu w 2021 odeszła Marta Fijak, główna designerka gry. Dlaczego tak się stało ciężko spekulować, ale o ile zmiany pracodawcy w gamedevie są normalne, to nie jest to normalne, że dzieje się to na ważnych stanowiskach w trakcie produkcji (finalnie zasiliła Anshar Studios).

Prawdopodobnie P8 uświadomił spółce, że posiada także słabsze strony. Pierwszym okazał się silnik, który jest projektem Bartka Brzostka, a którego nie ma w 11 bit od połowy 2018 r. To akurat dało się dość łatwo naprawić zastępując autorskie narzędzie Unrealem, szkoda tylko, że z decyzją zwlekano zbyt długo. Ale technologicznych wyzwań jak mniemam było więcej. Nowe gry to konieczność implementacji nowych technologii i nie ma przypadku w tym, ze CD Projekt akurat przejmuje spółki, które mają doświadczenie w multiplayerze. Konieczność wzrostu kompetencji podkreślana była przez przedstawicieli spółki na czerwcowej konferencji wynikowej.

Być może z chęcią „zassania” know-how wiążą się także zapowiadane przejęcia. Niewątpliwym atutem 11 bit jest marketing i dbałość o detale, więc mariaż ze spółką technologiczną byłby transakcją typu win-win. Czy tak się stanie niestety nie wiemy, a akcjonariuszom niestety nie pozostaje nic innego jak uzbroić się w cierpliwość.

Perspektywy na przyszłość nominalnie wydają się świetne. Program motywacyjny zakłada, że do 2025 r. spółka wyda wszystkie 3 produkcje własne, a do tego od 6 do 9 projektów obcych. Inaczej mówiąc mamy mieć 9 gier w 3-4 lata, co daje średnio 3 premiery rocznie od 2023 r. Jest to imponujący skok, ale pozostający niestety na razie w znacznym stopniu w fazie zapowiedzi. Rekrutacja i wydatki na nowe projekty idą wolno, a i chyba także mamy obsunięcia co do założeń w pozyskiwaniu projektów wydawniczych. Zapowiadano, że w 2021 11 bit pozyska 1-2 projekty, a mamy połowę grudnia i pusty w tym zakresie kanał ESPI, co wraz ze spisaniem Foxhole oznacza, że aby spełnić założenia potrzeba 3 co najmniej projektów. Przy 3-letnim czasie dewelopmentu i premierach do końca 2025 r. oznacza to konieczność ofensywy, a dobre projekty wydawnicze, które wpisują się w tożsamość i DNA 11 bit nie leżą niestety na ulicy. Mimo wszystko to 11 bit ma zamiar wykonać jeden z większych skoków w polskim gamdevie, co już niejako zostało uwzględnione w wycenach.

Program motywacyjny zakłada 328 mln zł skorygowanego zysku brutto w latach 2021-2025, czyli już teraz wiemy, że będzie to ok. 300 mln zł na lata 2023-2025, czyli średniorocznie 100 mln zł przed opodatkowaniem i uwzględnieniem kosztów programu. Rynek wydaje się w tej chwili dyskontować właśnie taki scenariusz. Niby są podstawy żeby oczekiwać więcej, bo wiemy jak do tej pory skalowała się spółka (Anomaly->TWOM->Frostpunk), jaki dobry jest odbiór zapowiedzi drugiej części Frostpunka, ale w scenariuszu są także dość istotne ryzyka. O części z nich (czasowe, technologiczne) wspominałem, ale należy dodać jeszcze dwa. Po pierwsze nowy gatunek, czyli P8. Chyba dla wszystkich jest jasne, że nie jest to bułka z masłem. Ale niedoceniane może być ryzyko zarządzania organizacją i trzema zespołami. To ryzyko zdaje się częściowo odpowiadało za słabą jakość Cyberpunka. Czy nowy Prezes poradzi sobie z tym tematem przekonamy się pewnie dopiero po pierwszych premierach.

>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 16 grudnia 2021 12:54

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 14 grudnia 2021 14:56:20 przy kursie: 535,00 zł
Nowy wywiad w parkiet TV, kilka słów o 11 ok 16m:

Edytowany: 14 grudnia 2021 15:56

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 15 grudnia 2021 21:48:38 przy kursie: 521,50 zł
Projekt Ava trailer jak się wydaje 2/2/22:

twitter.com/11bitstudios/statu...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



744 745 746 747 748

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,285 sek.

wnfigabf
vwjohmmj
yklotqis
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
reqeuqqm
dzsrlubf
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat