Pisanie o wysokiej jakości CP to jak na razie kuriozalny żart ....
Oby to się zmieniło w przyszłości.....
Jednak już dawno pisano (lata temu) o problemach z silnikiem i niewłaściwej kulturze pracy.
Jednak nie ma co ukrywać, że jedno wynika z drugiego. Jeśli projekt nie idzie i jest na siłę "przepychany" bez chęci rozwiązania go w sposób rzetelny to nie może yć inaczej. Jak widać nie udało się gro rozwiązać definitywnie i takie są skutki.
Są spółki które poszły po rozum do głowy (jak 11bit) i zmieniły silnik w trakcie trwania produkcji (P8).
Tutaj uparcie nie chciano się przyznać, że nie dają rady z rozwojem silnika. Być może spółka nie miała innego wyjścia bo na przeszkolenie kadry na nowym silniku stracono by dodatkowe ze 2 lata takie są szacunki aby to funkcjonowało poprawnie.
Tyle, że o problemach z silnikiem było wiadomo już za czasów W3 i były przecieki na ten temat od byłych pracowników.
Jak widać Zarząd zignorował i postanowił łatać na zasadzie jakoś to będzie .... a jednak nie było i wyszła taka jakość - jakoś to będzie.
Spółka dalej nic nie zrobiła z tym. Nie słychać o zmianie silnika do przyszłej produkcji. Jedyną jaskółką jest przyjmowanie pracowników na Unreala ale tylko w stosunku do projektu przjętego w Bostonie.
Tutaj też nie mają wyjścia bo jeśli projekt jest dość zaawansowany to muszą pracować na tym silniku.
Jest jedna jaskółka .... być może Zarząd jednak przekona się do Unreala.
Problemem jest jednak to, że nada trzeba przeszkolić całą załogę ..... a to zajmie dalej 2 lata zanim będą w stanie produkować w wysokiej jakości.
Wybór trudny. Dalej produkować w jakości (bulejakości CP) czy otworzyć się na wysoką jakość jaką pokazano przy próbkach z Projekt 8 11bit ... ?
Może się okazać, że takie firmy jak 11bit będą znakiem jakości produkcji a CDR pozostanie pośmiewiskiem klap premierowych.
Chyba trzeba mieć to na uwadze. Dobry silnik jak widać ma ogromne znaczenie co wielu bagatelizuje przez nieznajomość tematu.
Oczywiście sam silnik nie zrobi gry ..... dlatego ważne jest jak długo trwa wdrażanie załogi do pracy na nowym silniku.
Moim zdaniem już teraz powinna spółka zająć się wdrażaniem nowych projektów na Unrealu lub innym silniku mającym zdecydowanie większe możliwości niż własny. Bez tego dalej gry będą marnej jakości technicznej.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)