PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
29 stycznia 2022 16:56:56
przy kursie: 166,22 zł
tgolik: ja przecież nie pisałem o średniej wydanej na gry third parties, tylko całości :] W każdym razie, każde z tych danych potwierdzają tezę, że ogromne wydatki na darmowe gry i exclusives nic nie dają w konfrontacji ze Steam. imp-p napisał(a):w chyba nie rozumiecie tego co ja napisałem. Uważam żeby dzisiaj konkurować i być rozpoznawalnym tak jak steam należy wkładać ogromne pieniądze w marketing. Nic z tych rzeczy. Proponuję jeszcze raz przeczytać posty z wyniki Epic Store, bo chyba coś nie dotarło. Mimo pompowania gotówki w rozdawnictwo gier, producent Fortnite nie jest w stanie przekonać klientów do zakupów u siebie. Oni rejestrują się tylko po to, by dodawać sobie tytuły do biblioteki. A spora rzesza ludzi nigdy ich nawet nie odpala, przyjmując strategię "bo kiedyś może zagram". Steam ma niejaki monopol, a jedynym sposobem uzyskania rentowności na tym trudnym rynku dla innych podmiotów jest wyróżnienie się czymś. GOG postawił na klasykę gier, brak DRM itd. Efekt taki sobie. Dużo fajniej radzi sobie Humble Store, ze swoim wsparciem dla charity oraz pakietami gier.
|
|
27 Dołączył: 2020-12-23 Wpisów: 108
Wysłane:
31 stycznia 2022 14:16:46
przy kursie: 180,06 zł
Brzmi nawet calkiem calkiem - szkoda ze usprawnienia policji / poscigow tez nie dodali bo to jedna z tych rzeczy na ktore bylo pelno narzekania. Dalej mnie dziwi brak info ze strony CDP jezeli faktycznie premiera ma byc do miesiaca ale moze uznali ze nie beda tym razem budowac hype? Trzymam kciuki zeby sie to im udalo dopiac w terminie i zeby wersja na nowe konsole faktycznie byla skokiem jakosciowym bo kredyt zaufania juz wyczerpali i na kolejna wtope sobie pozwolic nie moga.
|
|
68 Dołączył: 2010-10-30 Wpisów: 164
Wysłane:
31 stycznia 2022 14:53:10
przy kursie: 180,06 zł
www.gram.pl/news/cd-projekt-re...Cytat:CD Projekt RED jeszcze w tym roku zamierza dostarczyć na rynek nową, samodzielną produkcję single-player o kodowej nazwie Project Golden Nekker. Opracowaniem tytułu zajmuje się zespół odpowiedzialny za wspomnianego Gwinta, a nadchodzący projekt ma zapewnić „urzekające doświadczenia dla jednego gracza” i znacząco różnić się od poprzednich wersji cyfrowej karcianki, która zadebiutowała w świecie gier wideo pod postacią mini-gry w Wiedźminie 3] Cudów kasowych się nie spodziewam, ale ważne że utrzymują zainteresowanie uniwersum przed wydaniem W4.
Edytowany: 31 stycznia 2022 14:53
|
|
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
31 stycznia 2022 16:15:38
przy kursie: 180,06 zł
@asganis To dobra wiadomość. Łap wiedźmińską paczkę w TWMS.
|
|
33 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16 Wpisów: 163
Wysłane:
1 lutego 2022 08:54:45
przy kursie: 180,06 zł
randomdziad napisał(a):Brzmi nawet calkiem calkiem - szkoda ze usprawnienia policji / poscigow tez nie dodali bo to jedna z tych rzeczy na ktore bylo pelno narzekania.. Jeśli wczytać się w resztę przecieków to znajdziemy: Cytat:also aiming at adding:
- Taxis - Interactive commercials - Opening Pacifica - New activities in megabuildings - Police chase - Some npcs will fight when attacked, or you can start a random quest through engagement.
But that will be announced later through next updates. Ale jak to z plotkami bywa - trzeba brać poprawkę na wszystko :)
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
1 lutego 2022 09:35:22
przy kursie: 180,94 zł
Te przecieki/plotki są bardzo szkodliwe dla CD Projektu. Znowu dmucha się balonik oczekiwań, których niespełnienie przyniesie rozczarowanie. Niech jak najszybciej przyjdą rozstrzygnięcia, bo sytuacja znowu robi się niezdrowa.
|
|
81 Dołączył: 2021-04-13 Wpisów: 353
Wysłane:
1 lutego 2022 09:43:10
przy kursie: 180,94 zł
Cytat:Te przecieki/plotki są bardzo szkodliwe dla CD Projektu. Znowu dmucha się balonik oczekiwań, których niespełnienie przyniesie rozczarowanie. Niech jak najszybciej przyjdą rozstrzygnięcia, bo sytuacja znowu robi się niezdrowa. Jestem tego samego zdania. A później po opinii dostanie znów Cd że czegoś nie ma . Ale to też winna Cd że od 4 mc nic nam nie mówi a internet nie lubi próżni i zaczyna swoje spekulacje. Faktem jest że na steam patch jest testowany więc mogą to być przecieki od testerów.
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
4 lutego 2022 09:03:45
przy kursie: 177,88 zł
Patrząc na premierę Dying Light 2 na STEAMie, mimo doskonałego wyniku - 164 tys. grających jednocześnie tuż po północy, doceniam, to co zrobił CD Projekt promując markę Cyberpunk. Techland, wg moich szacunków zebrał ze 2 mln preorderów na wszystkich platformach i sądzę, że sprzedaż w pierwszym kwartale sięgnie 5-6 mln szt., co pozwoli na pokrycie kosztów produkcji. Zyski pojawią się pewnie w kolejnych miesiącach. Koszt produkcji, przy 6 letnim developingu mógł sięgnąć 400 mln zł, czyli zwróci się przy ok. 5 mln szt. Ocena na STEAMie obecnie wynosi 77% (z 3,5 tys. opinii) i chyba delikatnie rośnie więc będzie zbliżona do tej, jaką osiągnął Cyberpunk w tygodniu premierowym (77% ze 190 tys. opinii). W polskim internecie Dying Light 2 mierzy się z umiarkowanym hejtem, ze względu na słabą jakość grafiki na przeciętnym sprzęcie, słaby voice acting, kiepską optymalizację cukierkowe kolory ( w zestawieniu z mroczną stylistyką zwiastuna z E3 2019).
Cyberpunk, co prawdo rozniecił "papierowy ogień" o północy w dniu premiery (1 mln grających jednocześnie), jednak mimo krytyki części graczy PC-towych i znacznej części graczy konsolowych osiągnął niebywałą rozpoznawalność marki, która procentuje na każdej wyprzedaży na STEAMie i zaprocentuje prawdopodobnie przy premierach dodatków fabularnych. Zebranie 8 mln preorderów (pomijając okoliczności zdobycia tych preorderów) zapewniło spółce zwrot nakładów na produkcję jeszcze przed falą krytyki, która rozlała się po internecie, minimalizując ryzyko porażki finansowej, której na pewno nikt z nas nie chciałby.
Edytowany: 4 lutego 2022 09:15
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
4 lutego 2022 16:27:27
przy kursie: 177,88 zł
tgolik: Techland już kilka dni temu informował o 3 milionach preorderów. Według mnie sprzeda się wyraźnie lepiej od twoich założeń.
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
4 lutego 2022 18:14:18
przy kursie: 177,88 zł
@aircanada15 Masz może źródło informacji o tych preorderach Dying Light 2? A tymczasem na STEAM rekordowa liczba grających - 229 tys. Ładnie!
Edytowany: 4 lutego 2022 18:15
|
|
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
4 lutego 2022 18:28:26
przy kursie: 177,88 zł
tgolik napisał(a):Cyberpunk, co prawdo rozniecił "papierowy ogień" o północy w dniu premiery (1 mln grających jednocześnie), jednak mimo krytyki części graczy PC-towych i znacznej części graczy konsolowych osiągnął niebywałą rozpoznawalność marki, która procentuje na każdej wyprzedaży na STEAMie i zaprocentuje prawdopodobnie przy premierach dodatków fabularnych. . Nie wiem czy zauważyłeś ale potencjał marki jak na razie się wypalił. Na ostatnie promocji nie widziałem aby wszedł do TOP 10 a jeśli nawet to na chwilę ale balansował tuż poniżej TOP 10 i to w promocji gdy inne gry były w standardowej. To wskazuje, że lepiej może być dopiero przy mocnym pakiecie dodatków. Myślę, że za wcześnie przekreślać DL2 choć porównania nie do końca są właściwe. DL2 nigdy nie był konkurentem dla CP to klimat który mi w ogóle nie odpowiada i ma mniejszy zakres docelowy graczy niż CP w którego teoretycznie mógłbym zagrać a w DL2 już nie. Stąd dla mnie jeśli DL2 osiągnąłby połowę sprzedaży CP byłoby wielkim sukcesem. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
4 lutego 2022 19:20:44
przy kursie: 177,88 zł
@baks Też zakładam że Dying Light 2 osiągnie mniej więcej połowę sprzedaży Cyberpunka. A porównuję te gry nie ze względu na grono odbiorców a zbliżone koszty produkcji obu gier. Nie liczę kosztu reklamy i marketingu, gdzie pewnie Techland wydał ułamek tej kwoty co CDR. Co do Cyberpunka, potencjał nie wygląda mi na wygasający. W czasie ostatniej wyprzedaży, co prawda zajmował 10-12 miejsce w STEAM Global Bestsellers ale jego konkurencją były nowości ostatnich dni i bliskie zapowiedzi oraz gra roku It Takes Two. A to wszystko w sytuacji, kiedy gracze tracą nadzieję, że CDR w ogóle pracuje nad rozwojem Cyberpunka i mogłoby się wydawać, że powinni zapomnieć o grze.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
4 lutego 2022 19:39:30
przy kursie: 177,88 zł
tgolik: Przepraszam, chodziło o wishlistę, a nie preordery ;] W każdym razie DL2 z pewnością sprzeda się lepiej od części pierwszej. Pytanie o ile lepiej.
|
|
22 Dołączył: 2018-09-08 Wpisów: 89
Wysłane:
4 lutego 2022 20:19:40
przy kursie: 177,88 zł
Właśnie czytam książkę Jasona Schreiera p/t "Wciśnij reset. Triumfy i fakapy w przemyśle gier wideo". Polecam rozdział 3. "Wiosłowanie pod prąd" - opowiada historię The molasses flood. Opowieść kończy się co prawda na roku 2020, jeszcze przed wykupieniem przez CDP, ale i tak polecam (książka jest dostępna w Legimi). Chętnie poznam wasze opinie na temat tego przejęcia, bo ja po przeczytaniu tego rozdziału nie rozumiem dlaczego ich kupili.
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
4 lutego 2022 22:58:45
przy kursie: 177,88 zł
Nie czytałem książki, ale mam wrażenie, że przejmują Molasses Flood ( z tego co pamiętam to chyba 60% od razu, a resztę dopiero w przyszłości ) głównie w celu uzyskania dostępu do dużego rynku pracowników. Zresztą widać, że szukają i zatrudniają coraz więcej osób do tego projektu w Bostonie i w Warszawie.
Studio w Vancouver przejęli na podobnej zasadzie, gdzie na początku pracowało ok 20 osób, a teraz studio mocno się rozrasta. Nie zdziwię się jak w przyszłości oba studia będą pracowały nad całkowicie nowymi autorskimi projektami.
|
|
6 Dołączył: 2018-07-07 Wpisów: 89
Wysłane:
5 lutego 2022 11:49:18
przy kursie: 177,88 zł
Moim zdaniem po weekendzie może już być sprzedane 5 mln kopii. Dziś / jutro peak graczy powinien zbliżyć się do 300 tys. grających, co powinno przełożyć się na 2,5/3 mln kopii z samego steama. Do tego - zachowując proporcje ze sprzedaży CP 2077 (56% PC, 44% konsole w grudniu 2020) - powinno dojść ok. 2 mln z PS i XBOX. Byłby to świetny wynik.
|
|
22 Dołączył: 2021-04-07 Wpisów: 52
Wysłane:
8 lutego 2022 14:03:55
przy kursie: 178,46 zł
Witam wszystkich,
2 tygodnie temu kurs zamknął się poniżej 170 zł, co mogłoby wskazywać na wybicie dołem, jednak w ubiegłym tygodniu walor odrobił część spadków. Czy w związku z tym, mimo korekty, sytuacja techniczna waloru zmieniła się czy jest jeszcze nadzieja?
Pozdrawiam
Edytowany: 8 lutego 2022 14:04
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
8 lutego 2022 14:25:49
przy kursie: 178,46 zł
Myślę, że technika powoli się kończy, bo jesteśmy tuż przed premierami Wiedźmina 3 i Cyberpunka na nextgeny oraz patcha 1.5 dla CP2077.
|
|
22 Dołączył: 2021-04-07 Wpisów: 52
Wysłane:
8 lutego 2022 14:38:31
przy kursie: 178,46 zł
No cóż, częściowo masz rację, spekulacyjnych podbitek nigdy wykluczyć nie można.
Ale zwróć jednak uwagę, że o premierze Wiedźmina 3, wersji na CP77 na NextGeny i nowym patchu dla CP77 wiesz i Ty, ja i cały rynek, więc gdzie miałoby tutaj być zaskoczenie?
A należy pamiętać, że spółka zarabia jednak marne grosze w stosunku do swojej kapitalizacji. A w końcowym rozrachunku najbardziej liczy się przecież to ile spółka zarabia. CD Projekt to wciąż jest megabalon, który w roku swoich największych zysków wypłacił 2,5% dywidendy. A przygotowywał CP77 przez 8 lat.
Pozdrawiam
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
8 lutego 2022 15:47:16
przy kursie: 178,46 zł
Rynek absolutnie nie wie, w jakim stanie nexgenowe W3 i CP2077 trafią na rynek. Nie wiemy, jakie dostaną oceny od recenzentów i, co najważniejsze, jak zostaną przyjęte przez najbardziej rozczarowanych stanem CP na premierę, graczy. Nikt też nie wie, czy patch 1.5 wniesie jakieś nowe mechaniki do gry lub poprawi te które nie podobały się graczom. Nie wiemy też nic na temat pierwszego dodatku do Cyberpunka, jego ceny, przewidywanej daty premiery, długości głównego wątku. Nikt też nie wie, czy natłok premier w lutym nie wymaże Cyberpunka ze świadomości wielu potencjalnych nowych klientów. Dużo tych niewiadomych więc i duża niepewność wśród inwestorów.
2,5% to wysoka dywidenda dla spółki wzrostowej. Nie zapominaj też, że dywidendy była i w 2017 i w 2019 roku.
Edytowany: 8 lutego 2022 15:49
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.