PARTNER SERWISU
jkwkvrxt
462 463 464 465 466
Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 12 stycznia 2022 19:42:55 przy kursie: 196,00 zł
tgolik napisał(a):
Naliczyłem 12% kart z serii RTX30xx wśród użytkowników STEAMa. Za mocny komputer uważam już laptopa z RTX3050 ti - kupiłem ostatnio taki żonie do internetu i okazuje się, że CP2077 chodzi na nim całkiem przyzwoicie. Już to daje kilkanaście milionów komputerów.
Dane estymowane min na tej podstawie: www.bankier.pl/wiadomosc/Steam...


20XX tez styknie, ja wciaz sie mecze z 2060 i z dlss nie mialem jakichs szczegolnych problemow.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 12 stycznia 2022 20:36:48 przy kursie: 196,00 zł
To nie jest wątek kart graficznych, więc kończąc wypowiedź: moim zdaniem karty typu RTX 3050 Ti nie zasługują absolutnie na miano składnika "mocnego PC". Nie nazwałbym ich nawet średnimi. Te chipsety są wyraźnie słabsze od kart 2060. W przypadku samego Cyberpunka uzyskamy płynność +48% oraz +36% na korzyść 2060 ( dla odpowiednio średnich i wysokich ustawień).
W moim postrzeganiu dopiero od poziomu 2070 / 3060 zaczynają się całkiem niezłe karty, aczkolwiek mocarzami bym ich nie nazwał.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 12 stycznia 2022 23:33:54 przy kursie: 196,00 zł
Ok. W takim razie 11,5% użytkowników STEAM ulepszyło swój sprzęt do serii RTX 30xx w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy.
I nie chodzi tu o sprawy sprzętowe lecz o liczbę potencjalnych nowych odbiorców Cyberpunka w wysokiej jakości.


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 13 stycznia 2022 09:39:01 przy kursie: 193,02 zł
Pisanie o wysokiej jakości CP to jak na razie kuriozalny żart .... Angel
Oby to się zmieniło w przyszłości.....
Jednak już dawno pisano (lata temu) o problemach z silnikiem i niewłaściwej kulturze pracy.

Jednak nie ma co ukrywać, że jedno wynika z drugiego. Jeśli projekt nie idzie i jest na siłę "przepychany" bez chęci rozwiązania go w sposób rzetelny to nie może yć inaczej. Jak widać nie udało się gro rozwiązać definitywnie i takie są skutki.
Są spółki które poszły po rozum do głowy (jak 11bit) i zmieniły silnik w trakcie trwania produkcji (P8).

Tutaj uparcie nie chciano się przyznać, że nie dają rady z rozwojem silnika. Być może spółka nie miała innego wyjścia bo na przeszkolenie kadry na nowym silniku stracono by dodatkowe ze 2 lata takie są szacunki aby to funkcjonowało poprawnie.
Tyle, że o problemach z silnikiem było wiadomo już za czasów W3 i były przecieki na ten temat od byłych pracowników.
Jak widać Zarząd zignorował i postanowił łatać na zasadzie jakoś to będzie .... a jednak nie było i wyszła taka jakość - jakoś to będzie.

Spółka dalej nic nie zrobiła z tym. Nie słychać o zmianie silnika do przyszłej produkcji. Jedyną jaskółką jest przyjmowanie pracowników na Unreala ale tylko w stosunku do projektu przjętego w Bostonie.
Tutaj też nie mają wyjścia bo jeśli projekt jest dość zaawansowany to muszą pracować na tym silniku.
Jest jedna jaskółka .... być może Zarząd jednak przekona się do Unreala.
Problemem jest jednak to, że nada trzeba przeszkolić całą załogę ..... a to zajmie dalej 2 lata zanim będą w stanie produkować w wysokiej jakości.
Wybór trudny. Dalej produkować w jakości (bulejakości CP) czy otworzyć się na wysoką jakość jaką pokazano przy próbkach z Projekt 8 11bit ... ?
Może się okazać, że takie firmy jak 11bit będą znakiem jakości produkcji a CDR pozostanie pośmiewiskiem klap premierowych.
Chyba trzeba mieć to na uwadze. Dobry silnik jak widać ma ogromne znaczenie co wielu bagatelizuje przez nieznajomość tematu.
Oczywiście sam silnik nie zrobi gry ..... dlatego ważne jest jak długo trwa wdrażanie załogi do pracy na nowym silniku.

Moim zdaniem już teraz powinna spółka zająć się wdrażaniem nowych projektów na Unrealu lub innym silniku mającym zdecydowanie większe możliwości niż własny. Bez tego dalej gry będą marnej jakości technicznej.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 13 stycznia 2022 10:38:17 przy kursie: 193,02 zł
Przegapiles fakt, ze silnik jest bardzo mocno przepisywany wlasciwie przez caly rok. Wystarczy tylko posledzic watki moderow w ktorych potwierdzaja, ze nawet w poprzednim patchu mnostwo systemow wymienionych zostalo na nowe. Stad prawdopodobnie tak mozolne tempo patchy i wiele wiecej powinno byc widac po premierze wersji next gen, ktora wedlug obecnych zapowiedzi jest juz bardzo blisko. Trzymac tylko kciuki, zeby tym razem obylo sie juz bez przesuniec.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 13 stycznia 2022 11:50:17 przy kursie: 193,02 zł
Te 9 sekund zajawki Projekt 8 wygląda jak fragment dowolnej gry z ostatnich 10 lat zrobionej na Unreal Engine.
Tylko własny silnik pozwala na wyróżnienie się czymś na rynku i liczę, że przez ostatnie kilkanaście miesięcy Redzi zrobili trochę porządków w Red Engine. I nie sądzę, żeby ich silnik ustępował obecnie czymś konkurencji.
Co do UE5, demo na PS5 wygląda imponująco, jednak jak przyjrzymy się z bliska, to dostrzeżemy trudności z utrzymaniem nędznych 30 klatek w FullHD, gdy zwiększymy zagęszczenie ruchu lub zwiększymy prędkość poruszania się pojazdem. Widać też uproszczony system kolizji samochodów czy nieinteraktywną wodę. Przed twórcami gier na konsole dużo pracy, żeby zoptymalizować gry robione na nowym silniku Epica.
Chwilą prawdy oczywiście będzie bliska premiera patcha 1.5 oraz premiery Cyberpunka na nowe platformy: PS5 i XSX.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 14 stycznia 2022 16:45:27 przy kursie: 191,00 zł
Rufusinski napisał(a):
Przegapiles fakt, ze silnik jest bardzo mocno przepisywany wlasciwie przez caly rok. Wystarczy tylko posledzic watki moderow w ktorych potwierdzaja, ze nawet w poprzednim patchu mnostwo systemow wymienionych zostalo na nowe. Stad prawdopodobnie tak mozolne tempo patchy i wiele wiecej powinno byc widac po premierze wersji next gen, ktora wedlug obecnych zapowiedzi jest juz bardzo blisko. Trzymac tylko kciuki, zeby tym razem obylo sie juz bez przesuniec.

Och ale gafę strzeliłem .... Angel

Poczytaj trochę na te tematy ...
Silnik to jest coś nad czym prace trwają nieustannie. Z wypowiedzi należało by wywnioskować, że kilka lat nic nie robili i teraz przepisują ....d'oh!
Jak widać nie radzą sobie z tym wystaczająco dobrze. To ogrom pracy ale mają za "cienkich ludzi" albo za mało.
Ale jak się nie szanuje należycie ludzi i zatrucnia "po kosztach" to tak jest.
Myślisz, że dlaczego np 11bit zrezygnowało z rozwoju własnego silnika .... ?
Nie da się zauważyć aby w ich grach szwankowała technika ...
Tyle, że doszli do wniosku, że to tak dużo pracy i tak duże koszty i czas, że bardziej im się opłaca skorzystać ze świetnego na licencji.
To co pokazali tylko w mikro zajawce z P8 .... to szczena opada.
Nie wiem czy CDR lepiej dopracuje swój. Nie wiem czy gra jest warta świeczki ..... zaoszczędzić kilka % na licencji i tracić miliardy z niesprzedanych gier. CP się sprzeda oczywiście jeszcze w dużych ilościach ale nie w takich cenach jak by mógł w 1 o 2 roku. Sprzedaż w 3i 4 to o ponad połowę niższe przychody a zyski tylko 1/4.
I tu leży problem. Bez dobrego silnika niech się nie biorą za kolejne gry. Na razie temat leży "i kwiczy".
Być może pójdą po rozum do głowy i zatrudnią odpowiednich fachowców aby ogarnęli temat.

Jeszcze jedna ważna uwaga w CDR postawili sprawy na głowie .... najpierw zrobili grę .... a później naprawiają silnik ... i nie mogło wyjść inaczej jak na premierze.d'oh!

Jak się robi grę i widać efekty to nie można mieć żadnej pewności czy niezadowalający efekt jest skutkiem braków silnika czy może coś jest skaszanione w kodzie.
Nie ma żadnej pewności jak to będzie wyglądać po poprawkach silnika .... dlatego wady silnika to jest problem dużo większy niż się większości wydaje.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 14 stycznia 2022 16:54

misiekstok
23
Dołączył: 2018-09-05
Wpisów: 69
Wysłane: 15 stycznia 2022 09:51:37 przy kursie: 191,00 zł
Warunki zatrudnienia w cdr nie odbiegają zbytnio (o ile w ogóle) od warunków w innych firmach (tylko nie wyskakuj z tekstem, że w stanach mają 10k USD na miesiąc).
Mikro zajawka 11b - "szczena opada"? Lol. Przecież nie ma tam absolutnie nic czym można się zachwycać.
Zawsze warto mieć własne know how, własny silnik. Rockstar, blizzard, ea, ubisoft mają własne silniki.
A że Cyberpunk jest skaszaniony, a sam silnik sprawia nie małe problemy wiadomo od roku.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 15 stycznia 2022 19:41:23 przy kursie: 191,00 zł
@miśku
Nie wiem gdzie byłeś przez ostatnie lata .... poczytaj o silniku mówili byli pracownicy już przed premierą W3 .... i jak widać za mało uwagi poświęcili rozwojowi silnika.
To świadczy o bylejakości planowania i braku dbałości o środki pracy.
Powtórzę raz jeszcze nie da się zrobić dobrej gry bez sprawnego silnika.
To trochę tak jak jechać samochodem z flakiem .... albo na łysych oponach. Jak jest śliczna pogoda może i da się jechać ale jak spadnie deszcz a jedziesz po górskich serpentynach - ta jazda przestaje być zabawna ... d'oh!
Zawalono sprawę w okolicach premiery W3 i wcześniej. Teraz naprawa silnika to konieczność znacznie większej ilości pracy przy poprawkach w kodzie gry.

Mam nadzieję, że po nauczce z CP położą odpowiednio duży nacisk na rozwój silnika.
Jak widać nie da się zatkać patykiem dziury w tamie .... d'oh!
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

DJ1910
48
Dołączył: 2020-12-11
Wpisów: 234
Wysłane: 16 stycznia 2022 22:29:04 przy kursie: 191,00 zł
To, czy engine gry jest skutecznie naprawiany będziemy mogli ocenić po publikacji nowego patcha tudzież nowej wersji gry czyli nextgen.

W necie jest już mnóstwo filmików z błędami w silniku do Forza Horizon 5 a mimo tego gra jest uznana za świetny debiut.

Nie ma gier idealnych i już takich nie będzie. Przynajmniej w najbliższych latach.

Ze względu na to jak są skomplikowane i ze względu na ciężki rynek specjalistów.


pivovarit
70
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 317
Wysłane: 17 stycznia 2022 07:01:39 przy kursie: 191,00 zł
No nie ma gier idealnych, ale są też takie, które w dniu premiery umożliwiają normalną rozgrywkę ludziom, którzy przepłacili na preorderach.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 17 stycznia 2022 09:48:41 przy kursie: 191,00 zł
Jak widać na wątku daleko odeszliśmy od standardów a standardem powinno być to, że w grę powinno się dać dobrze grać czyli gra powinna działać od początku do końca rozgrywki co najmniej na 95% sprzętu. ak wiemy konfiguracje sprzętu PC potrafią być bardzo liczne i coś gdzieś może być "nie halo" ... to niemal wszyscy powinni rozumieć.
Jednak konfiguracji konsol nie ma wielu a właćiwie jedne ..... więc w tym przypadku nie ma bata, że powinno wszystko hulać.
Czym innym są drobne problemy albo to, że ras na ruski rok coś sie wywali.
Jednak gra nie powinna być wprowadzana do sprzedaży jeśli nie da się w nią grać w satysfakcjonujący sposób ....
Ja nie chcę wiele .... jeśli kupiłbym to chciałbym w nią grać .... nic ponadto.
Grać a nie rzucać mięsem na producenta.
Bądźmy realistami gra o której mówimy powinna być we wczesnym dostępie a premiera powiinna być co najmniej rok później.
W takiej sytuacji nikt nie miałby pretensji. Jak widać wersja konsolowa powinna być nawet więcej niż rok później.
Szukanie teraz która gra jest równie skopana nie ma sensu przynajmniej ja nie wyobrażam sobie gorszej gry ..... no chyba, że branża zmierza w tą stronę - na zasadzie kto zrobi gorszą grę u ją wciśnie graczom ..... ale ja nie wezmę udziału w tym wyścigu.
Nie kupię takich gier i to samo powinni robić gracze - dać żółte kartki producentom i przywrócić świat na nogi.
Gry zawsze będą miały błędy nie da się ich wyeliminować w całości. Jednak gra z błędami a gra grywalna to jedno. Trzeba jednak mieć umiar we wciskaniu produktu który nie nadaje się do sprzedaży.
Już pomijając utratę reputacji ale trzeba szanować graczy i ich pieniądze.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 17 stycznia 2022 09:49

DJ1910
48
Dołączył: 2020-12-11
Wpisów: 234
Wysłane: 17 stycznia 2022 15:20:07 przy kursie: 191,00 zł
Baks ok...masz ogólnie rację ale mamy już 01.2022 i gra nie dość że nie ma już większości błędów z dnia debiutu to ma przed sobą jeszcze wielka aktualizację i z czasem DLCki.

I poza tym zdążyła zebrać wiele dobrych recenzji za fabułę, wygląd itd.

Skupmy się na tym co będzie A nie co było.

Tylko to da nam wioski czy CDR ma szansę na odzyskanie zaufania czy też nie.

Te zdarzenia dopiero przed nami. Stąd z resztą konsolidacja pełna parą na kursie...totalny status quo



xseror
9
Dołączył: 2021-03-21
Wpisów: 57
Wysłane: 17 stycznia 2022 21:18:16 przy kursie: 191,00 zł
Cytat:
Baks ok...masz ogólnie rację ale mamy już 01.2022 i gra nie dość że nie ma już większości błędów z dnia debiutu to ma przed sobą jeszcze wielka aktualizację i z czasem DLCki.


Co najwyżej jakieś drobne dlc, na dodatki fabularne są bardzo małe szanse, większość gier dostaje dlc fabularne do roku od premiery, patrz Wiedźmin 3, GTA 4 itp. Wyjątkiem był Monster Hunter, z dodatkiem 1,7 roku po premierze. Zwykle dodatki zapowiadane są 4-5 miesięcy przed premierą, jeżeli do końca marca nie będzie zapowiedzi należy porzucić nadzieje. A co do stanu silnika, wersja next gen rozwieje wszelkie wątpliwości, na korzyść lub niekorzyść.
Edytowany: 17 stycznia 2022 21:21

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 17 stycznia 2022 23:39:07 przy kursie: 191,00 zł
@xseror
Czytałeś jakiekolwiek informacje ze spółki? Przecież 160 osób od wielu miesięcy pracuje nad dodatkiem fabularnym.d'oh!
Edytowany: 18 stycznia 2022 00:00

xseror
9
Dołączył: 2021-03-21
Wpisów: 57
Wysłane: 18 stycznia 2022 08:47:47 przy kursie: 191,00 zł
Cytat:
Największy wpływ na wyniki segmentu Produkcji gier, Spółki i całej Grupy Kapitałowej w kwartale następującym po okresie
sprawozdawczym oraz w kolejnych kwartałach roku będzie miała dalsza sprzedaŜ bestsellerowej gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, której
premiera miała miejsce 19 maja 2015 roku oraz pierwszego dodatku zatytułowanego „Serca z Kamienia”, którego premiera
zaplanowana jest na październik 2015 roku. Sukces komercyjny obu tytułów będzie teŜ fundamentem dalszego rozwoju działalności
Spółki i kolejnych realizowanych projektów, w tym zaplanowanego na przyszły rok dodatku „Krew i Wino”.

Źródło raport spółki za q2 2015
Tak wygląda informowanie jeżeli spółka pracuje nad 2 płatnymi dodatkami, do grudnia 2020 wydawało się że spółka pracuje nad płatnym dodatkiem, ale chyba nie dali rady organizacyjnie.
Według aktualnej mapy drogowej płatnych dodatków fabularnych nie będzie.
Zródło:
www.reddit.com/r/cyberpunkgame...
Podtrzymuje moje zdanie i argumenty z poprzedniej widomości, że ktoś nad czymś pracował nie znaczy że nie zarzucił prac nad tym.
Edytowany: 18 stycznia 2022 08:48

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 18 stycznia 2022 09:28:50 przy kursie: 194,00 zł
@xseror
Twoje źródło jest wątpliwej wartości i pochodzi sprzed 8 miesięcy. Moje jest nie lepsze ale pochodzi sprzed 4 miesięcy. Źródło: videogameschronicle
Edytowany: 18 stycznia 2022 09:32

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 18 stycznia 2022 11:34:28 przy kursie: 194,00 zł
Przeciez Kicinski wyraznie mowil ile osob pracuje nad dodatkiem przy okazji raportow...

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 18 stycznia 2022 11:43:39 przy kursie: 194,00 zł
Cytat:
W studiach CD Projekt Red jest około 660 deweloperów – niespełna jedna trzecia z nich zajmuje się pracami nad aktualizacjami i wersją next-genową „Cyberpunka 2077".
Z każdym miesiącem coraz więcej osób pracuje nad pierwszym dodatkiem do „Cyberpunka".


Żródło: Rzepa wywiad z listopada ubiegłego roku

xseror
9
Dołączył: 2021-03-21
Wpisów: 57
Wysłane: 18 stycznia 2022 12:29:44 przy kursie: 194,00 zł
Nie neguje powyżej wymienionych informacji, ale patrząc na standardy branży dodatek powinien być już wydany lub powinna się zacząć jego kampania marketingowa. Moje pytanie dlaczego żadne z powyższych jeszcze nie nastąpiło. Wskazywanie takich wątpliwości było by niezasadne do roku od premiery, bo w takim czasie większość produkcji AAA dostaje dodatki, ewentualnie ma datę ich wydania, a tu nie ma ani jednego ani drugiego.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość, Kriss1975
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




462 463 464 465 466

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,448 sek.

ldrfpadz
yroittgw
mezksnff
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
lkvvvurf
sllmpdhg
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat