PARTNER SERWISU
rftfklug
37 38 39 40 41
pivovarit
70
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 317
Wysłane: 22 czerwca 2021 07:43:45 przy kursie: 460,00 zł
Ciekawe czy Kostowskiego rozpiera duma czy go po prostu skręca w środku :)

pjt
pjt
4
Dołączył: 2021-02-15
Wpisów: 82
Wysłane: 22 czerwca 2021 11:57:13 przy kursie: 445,00 zł
hm, zobaczymy jakie liczby wyjdą z tego ruchu,
pierwsze skojarzenie - trochę takie 'zjeść ciastko i mieć ciastko' (zarówno dla PLW jak i insiderów z Mobile Fabric).
zobaczymy.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 26 grudnia 2021 17:12:49 przy kursie: 419,00 zł
PLAYWAY - spojrzenie na wykres


W majowej analizie technicznej nakreśliłem następujący scenariusz:
Cytat:
Taki układ sprzyja wyprowadzeniu korekty w okolice 500-520 zł
Przesłanek do głoszenia definitywnego końca spadków brak, scenariusz testu wsparcia w okolicy 380 zł nadal pozostaje realny

W połowie sierpnia bieżącego roku kurs akcji osiągnął poziom 516 zł, by po chwili ponownie obrać kurs na południe. Na razie wsparcie strefy 402-410 zł skutecznie pełni swoją rolę, oddalając nieco perspektywę zejścia w kierunku 380 zł. Rzuca się w oczy pewna rozbieżność między wykresem cenowym a przebiegiem linii wskaźnika AD - o ile do połowy października można było mówić o korelacji, tak od ostatniej dekady października nastąpił rozjazd. Biorąc pod uwagę niewielkie pole manewru, jakie ma kurs - od góry ciąży linia spadków, od dołu skutecznie działa wsparcie - można założyć, że scenariusz ataku właśnie na linię spadków ma większe szanse na realizacje. Zatem nie pozostaje nic innego jak uważne obserwowanie zachowania kursu względem tych poziomów cenowych - wybicie wskaże nam średnioterminowy kierunek poruszania się cen.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.


GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 26 grudnia 2021 19:24:41 przy kursie: 419,00 zł
anty_teresa napisał(a):
PlayWay wydał Thief Simulator i ma prawa do tej gry. Mobile Fabric na bazie tego IP chciał wydać wersję mobilną (Thief Simulator Mobile)...


Jak dobrze pamietam pierwotnie wersje mobilną Thief Simulator w 2018/19 roku miała stworzyć spółka Moonlit S.A. w której PlayWay ma udział mniejszościowy

kamiljakub89
3
Dołączył: 2013-11-26
Wpisów: 142
Wysłane: 11 lutego 2022 14:28:14 przy kursie: 336,00 zł
Hej @krewa jaki widzisz tutaj poziom spadków?

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 13 lutego 2022 19:30:26 przy kursie: 336,00 zł
PLAYWAY - spojrzenie na wykres


Wykres w interwale dziennym. Po utracie wsparcia, na które zwracałem uwagę w grudniowej analizie, kierunek mógł być tylko jeden - południowy. Teraz możemy jedynie spoglądać w dół w poszukiwaniu poziomów docelowych. Pierwszy z nich plasuje się w okolicy 305 zł, kolejny zaś na poziomie 247 zł (wysokość spadków mierzona wysokością trójkąta).
Na chwilę obecną brak jakichkolwiek pozytywnych sygnałów świadczących chociażby o wytracaniu impetu przeceny. ADX ledwo co opuściła objęcia kierunkowych, a więc do przesilenia jeszcze trochę brakuje; RSI nakreślił kolejny dołek uplasowany poniżej poprzedniego, zatem o wytracaniu impetu przeceny nie ma mowy.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 16 lutego 2022 18:27:55 przy kursie: 322,20 zł
Gamedev cash cow – omówienie sprawozdania PlayWay po III kw. 2021 r.

Car Mechanic rozbił bank. Dla każdego inwestora zainteresowanego branżą było jasne, że spółka zrobi dobry wynik tylko obserwując czas przebywania gry w czubie zestawienia Steam Global Topsellers. Wątpliwości pozostawiał tylko rozmiar sukcesu i jego przełożenie na wycenę.

PlayWay zaraportował w III kw. 2021 r. 66,4 mln zł, czyli o 33,6 mln zł (102 proc.) więcej r/r i 16,1 mln zł (24 proc.) więcej kw/kw. Znaczna część sprzedaży pochodziła z CMS21, ale zanim przejdziemy do szczegółów warto w tym miejscu wyjaśnić parę kwestii rachunkowych.

W Grupie PlayWay jest jeśli dobrze liczę 138 spółek, ale tylko 61 z nich jest konsolidowana metodą pełną, czyli w taki sposób, że przychody spółki zależnej dodaje się do grupy i wyłącza transakcje wzajemne. To samo oczywiście dotyczy także kosztów.
Do takich spółek nie należą Movie Games (a tym samym Drago), Baked Games, czy Games Operators. Spółki te (gdzie PlayWay nie sprawuje kontroli) są konsolidowane metodą praw własności, a w takim przypadku ich wyniki dodają się tylko częściowo i to poniżej linii operacyjnej sprawozdania z wyniku. Konkretnie ujawniają się w linii zysk z udziału w jednostkach stowarzyszonych. Wartość raportowanego zysku jest równa w uproszczeniu zmianie kapitału własnego tejże spółki przemnożonego przez udział w kapitale (liczba akcji/udziałów posiadanych przez PlayWay podzielona przez wszystkie wyemitowane akcje/udziały przez spółkę).

Gdy spółka jest konsolidowana metodą pełną nie ma znaczenia kto wyda grę, ale w przypadku wydania gry spółki która jest konsolidowana przez PlayWay metodą praw własności (spółki stowarzyszonej) wszystko się zmienia. Przychody z gry dla której PlayWay jest wydawcą przejdą przez przychody, natomiast koszty tantiem należnych spółce stowarzyszonej pojawią się w kosztach. Problem w tym, że niestety często nie wiemy kiedy PlayWay jest formalnie wydawcą gry (istnieje umowa wydawnicza), a kiedy spółka tylko korzysta z konta PlayWaya na Steam. Niestety trzeba się w tym aspekcie poruszać w pewnym wymiarze przypuszczeń. W związku z tym, że PlayWay nie jest wydawcą Gas Station Simulator, a Movie Games jest spółką stowarzyszoną efektów finansowych tej gry nie ma ani w przychodach, ani w zysku operacyjnym, czy EBITDA. Prawdopodobnie podobnie będzie w kolejnym kwartale z Aquarium Designer (Games Operators), czy Prison Simulator (Baked Games).

W III kw. znaczenie dla sprzedaży miały premiery CMS 21, Bum Simulatora i Cooking Simulatora w wersji VR.


kliknij, aby powiększyć


O ile CMS 21 był mega sukcesem (wolumen sprzedaży w ciągu 3 dni na PC był około 75 proc. wyższy od CMS 18 przy o 25 proc. wyższej cenie sprzedaży), tak pewnym rozczarowaniem okazał się Bum Simulator. W ciągu 3 dni sprzedano tylko 19 tys. kopii na Steam, a to jeden z najgorszych wyników dla tytułów które miały obiecujące KPI – gra posiadała przed premierą ok. 32 tys. followersów na Steam i plasowała się w okolicach 80 pozycji na Steam Global Wishlist. W poniższym zestawieniu kolorem szarym oznaczyłem tytuły, które nie przeszły przez przychody i koszty operacyjne w sprawozdaniu skonsolidowanym. Z gier wydanych po III kw. dobrze wygląda kolejne DLC do House Flippera (wzrost wolumenu o 20 proc.), natomiast słabą sprzedaż zaliczył Junkyard (30 tys. followersów) i House Builder.


kliknij, aby powiększyć


W III kw. CMS 21 wygenerował przychody na poziomie 29,5 mln zł, czyli prawie połowę raportowanych obrotów (44 proc.). Przychody z Buma to zaledwie 1,16 mln zł. Bardzo dobrze spisywał się jednak portfel pozostałych gier. Ponad 9 mln zł dał House Flipper, a 6 mln zł poprzednia wersja CMS. Na uwagę zasługuje też Cooking (3 mln zł) czy wydany ostatnio na konsole Goldrush (2,2 mln zł). Poza flagowymi tytułami mamy aż 8,9 mln zł sprzedaży wygenerowanej przez mniejsze i starsze tytuły:


kliknij, aby powiększyć


Warto także zauważyć, że o ile poprzedni rok stał na dużych konsolach (63 proc. Xbox i PlayStation w relacji do Steam), tak pierwsze półrocze tego roku to spadek ich udziału do 47 proc. Trzeci kwartał w związku z premierą CMS przemeblował jednak znów zestawienie i konsole stanowiły w nim 58 proc. przychodów ze Steam. W tym miejscu przypomnę, że w 2020 roku debiutował na konsolach CMS 18.


kliknij, aby powiększyć


W kosztach nie ma większych zaskoczeń. Usługi obce, których największą część stanowią tantiemy dla twórców wzrosły r/r o 70 proc., a ich udział w przychodach wyniósł 21 proc. (28 proc. kwartał wcześniej i 25 proc. w III kw. 2020 r.). Jeszcze mniejszą dynamikę miały koszty pracownicze – wzrost o 64 proc. r/r (4 proc. kw/kw).
Reszta kosztów operacyjnych (razem z pozostałą działalnością) rosła w zbliżonym tempie (71 proc. r/r i 3 proc. kw/kw). Zysk operacyjny wyniósł 47 mln zł, czyli o 107 proc. więcej r/r i 30 proc. więcej kw/kw. To drugi najlepszy kwartał spółki w historii poza pandemicznym II kw. 2020 r.

W linii finansowej ujawniają się sukcesy spółek konsolidowanych metodą praw własności jak Movie Games, które było (miało być?) wydawcą Gas Station Simulator. Movie oraz pozostałe 76 spółek zależnych wygenerowały łącznie 3,3 mln zł zysku dla PlayWaya. Być może niektórzy czują zawód, ale udział Movie w zysku z GSS wynosił tylko 10 proc., co można szacować na około 800 tys. zł. Spółka kierowana przez Wcześniaka pokazała 6,4 mln zł zysku netto (głównie z przeszacowania wartości udziałów w Drago), a w związku z tym, że PlayWayowi przynależy tylko około 33 proc. pokazał on prawdopodobnie ok. 2,1 mln zł zysku z tytułu posiadania zaangażowania w Movie.

W raportowanym kwartale nie było emisji akcji spółek zależnych i współkontrolowanych, co dawałoby podstawę do przeszacowania wartości udziałów czy akcji. Finalnie wynik brutto wyniósł w III kw. 52,7 mln zł, a zysk netto przynależny akcjonariuszom jednostki dominującej 42,8 mln zł (+98 proc. r/r i +40 proc. kw/kw).


kliknij, aby powiększyć


Bardzo dobry wynik finansowy znalazł potwierdzenie w przepływach. Te operacyjne wyniosły prawie 37 mln zł. Kapitał obrotowy rozumiany jako zmiana zapasów, zobowiązań i należności zabrał 11 mln zł. Spółka wykazała na działalności inwestycyjnej wypływ ok. 5,8 mln zł, ale charakter jest dość zaskakujący – otrzymana dywidenda. Przyznam, że nie do końca potrafię sobie wyobrazić operację jaka stała za taką zmianą.


kliknij, aby powiększyć


W bilansie spółki najważniejsza sprawa to zapasy, czyli miejsce na którym odkładają się koszty produkowanych gier. Jak widać poniżej na ma w nich prawie produktów gotowych, co oznacza, że większość gier jakie wychodzi zwraca koszty produkcji lub portu w ciągu kwartału. Produkcja w toku rośnie praktycznie cały czas od II kw. 2018 r. poza epizodem w II kw. 2020 r. W tej chwili koszty niewydanych, a produkowanych gier to prawie 43 mln zł – w pipeline spółki znajdują się 73 gry na PC i dodatkowo około 30 portów na konsole i mobiliki. Biorąc pod uwagę 3-letni cykl produkcyjny oznacza to średnio 6 premier kwartalnie.


kliknij, aby powiększyć


W poniższej tabeli zebrałem najciekawsze tytuły poza oczywistym szlagierem jakim jest House Flipper 2. Przy wyborze kierowałem się pozycją na Steam Global Topsellers i liczbą followersów. Kolorem szarym oznaczyłem projekty, które najprawdopodobniej nie przejdą przez przychody i koszty operacyjne, oczywiście o ile PlayWay nie stanie się dla tych projektów wydawcą. Jak widać najwyższą pozycję we wspomnianym rankingu zajmuje w tej chwili Viking City Builder. Tytuł został zapowiedziany około rok temu, a na początku realizował go według branżowych mediów jeden człowiek. W związku z tym spodziewam się, że PlayWay zawiązał z nim przez spółkę zależną, a przynajmniej jest wydawcą.

Wysoko jest też Builders of Egypt, a projekt ten posiada także dużą liczbę followersów. Niestety ta liczba przestała od maja dynamicznie przyrastać. Trzeci w kolejności jest Occupy Mars, ale w tym przypadku PlayWay nie posiada kontroli nad spółką.


kliknij, aby powiększyć


W obecnej chwili kroczący zysk netto akcjonariuszy jednostki dominującej to 123 mln zł, a jesteśmy przecież po premierze największego jak dotąd hitu. Jako as w rękawie jest też House Flipper, który biorąc pod uwagę 4-letni cykl produkcyjny (taki jak w CMS) może zwiększyć masę generowanego zysku jeszcze w tym roku. Gdyby tak się stało nie można wykluczyć, że kroczący zysk netto przebije 150 mln zł. Taki poziom wyniku jest wystarczającym powodem do uzasadnienia kapitalizacji na poziomie 2,1 mld zł. Problem w tym, że taki wynik należałoby utrzymać, a do tego przy zakładanym cyklu produkcyjnym potrzeba kolejnych hitów, lub całej masy premier gier co najmniej dobrych. Rynek wydaje się liczyć na to, że PlayWay trafi z którymś następnym projektem. Można oczywiście gdybać, czy największe szanse ma na to Viking, Occupy Mars, czy Builders of Egypt, ale pewności nigdy nie ma. Wszystkie projekty mają zbliżone KPI, a wcale daleko nie jest od nich Robin Hood. W tym kontekście najlepiej przypomnieć case House Flippera. Wszyscy liczyli, że Agony czy Phantom Doctrine podbiją serca graczy, a stało się tak z najtańszym projektem, na który mało kto zwracał uwagę. Jedno jest natomiast pewne – mając 70 gier w planie wydawniczym, przy nakierowaniu na jakość szanse na znalezienie hitu są relatywnie spore.



>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 360 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 17 lutego 2022 14:27

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 9 marca 2022 16:29:44 przy kursie: 330,00 zł
Prezes spółki na TT zasugerował zaangażowanie spółki na rynku derywatów:
Cytat:
w 2020 nie mogliśmy sprzedawać USD po 4,53zł. Dziś można ustawić Forward i sprzedać część przychodu z 2022r w tej cenie. Ja sam mam dylemat czy częściowy Forward ustawiać na 4,55 4,60 czy 4,65

Cześć użytkowników TT uznała to za transakcję zabezpieczającą.

Wiele spółek jest narażonych na ryzyko kursowe, część podmiotów to ryzyko akceptuje, część stara się je zmitygować czyli zabezpieczyć lub zmniejszyć. Zabezpieczenie przed ryzykiem można osiągnąć jeśli zna się warunki kontraktu, czyli koszty i przychody na dzień umowy wyrażone w walucie. W gamdev będzie to na przykład sytuacja w której spółka produkuję grę dla wydawcy - w momencie jej podpisania może zawrzeć forwardy na terminy realizacji milestonów.

Jeśli jednak dany podmiot ma dodatkowo udział w przychodach ze sprzedaży, które nie są znane na dzien podpisania umowy to będzie to już spekulacja, gdyż wciąż część przyszłego wyniku jest wystawiona na ryzyko walutowe. KAŻDA EKSPOZYCJA na ryzyko (a więc i zysk) jest spekulacją, nawet jeśli nie jest to pełna ekspozycja.

Dodatkowo w przypadku PLW tak naprawdę w tej chwili nawet nie wiemy co się faktycznie stało...
Zabezpieczenie powinno być nie tylko dopasowane wartością, ale także terminem zapadania dostosowanym do terminu zapadalności płatności za sprzedawane produkty czy usługi. W tej chwili nie wiadomo czy mamy serię fowardów dopasowaną do oczekiwanych nominałów w kolejnych miesiącach, czy dużą pozycję przypadającą do realizacji na jeden termin. W pierwszym przypadku jest to zmniejszenie ryzyka, w drugim możemy mieć nominał większy niż miesięczna sprzedaż, a zatem wystawienie się na dodatkowe ryzyko w tej rozdzielczości, co będzie już miało zdecydowanie charakter spekulacyjny.

Wygląda na to, że chęć usztywnienia kursu zrodziła się w związku z subiektywną oceną poziomu kursu i nie ma charakteru trwałego. Skoro nie jest to charakter trwały to ciężko zakup fowardów uznać za element polityki ograniczania ryzyka walutowego, a skoro nie ma polityki to nadal można powiedzieć, że spółka spekuluje/naraża się na ryzyko na zmianach kursu walutowego. I w tym momencie dochodzimy do kolejnego punktu - czy te ryzyko da się wyeliminować w tej branży? Moim zdaniem nie da się, podobnie jak w wielu innych branżach. Można je istotnie ograniczyć ale na krótki okres (w przypadku spółki rok).

Tym niemniej subiektywnie wydaje się, że ustalenie sztywnego kursu przy obecnych poziomach kursu walutowego wydaje się korzystne, choćby ze względów historycznych notowań i raczej nikt nie powinien mieć pretensji do prezesa o takie działanie.

Na koniec dodam, że spekulacja na walutach, czyli ekspozycja na ryzyko może mieć rożny charakter. To nie tylko czysto operacyjna sprawa (przychody czy koszty w USD/EUR), bo tym ryzykom podlegają też należności do momentu realizacji płatności i gotówka do momentu jej wymiany na walutę funkcjonalną.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 21 kwietnia 2022 13:38:20 przy kursie: 265,00 zł
PLAYWAY - spojrzenie na wykres


Wykres w ujęciu dziennym. W połowie lutego sygnalizowałem, że przecena nie wyczerpała jeszcze swojego potencjału. Korekta wzrostowa zniosła dokładnie połowę impulsu spadkowego i notowania ponownie zawróciły na południe. Spoglądamy, gdzie mógłby zatrzymać się kolejny spadkowy impuls. Pierwszym poziomem są okolice 262 zł - tam dolny pułap ukształtowanego już kanału jest wzmocniony 50% rozszerzeniem Fibonacciego. Kolejny poziom obrony to strefa 240-242 zł. Jego utrata otworzy drogę do testu strefy luki hossy z końcówki roku 2019.
Na chwilę obecną wytracanie impetu spadków określiłbym jako nieznaczne.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 7 maja 2022 12:35:59 przy kursie: 252,00 zł
Dlaczego PLW jest wyceniany na dużo niższych wskaźnikach niż inne spółki z gamedev? Jakie ryzyko jest tutaj większe niż np w CDR czy 11bit? Jak pokazuje ostatnia premiera CP raczej spółki tworzące jedna grę na pare lat są bardziej ryzykowne wtopa niż spółka która w każdym miesiącu ma premiery? Jak się na to zapatrujecie? Dlaczego akcjonariusze wola taki CDR czy 11bit z CZ na poziomie 50 niż PLW który ma 13?


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 8 maja 2022 19:43:30 przy kursie: 252,00 zł
Pisałem dziesiątki razy, że historyczne C/Z w gamdev do niczego się nie nadają. Porównywać można tylko przyszłe liczone za cały cykl produkcyjny.

W 11b, CDR, czy Creepy cykl jest paroletni i dlatego teraz C/Z są wysokie, natomiast w momencie premiery będą niskie, a przynajmniej powinny być. Zerknij sobie na ten wykres: https://stooq.pl/q/?s=cdr_pe
Jak widzisz w 2015 r. przed premierą W3 C/Z był na poziomie 500, a po premierze 5. Kiedyś TakeTwo po premierze GTA5 miał C/Z=5. Rynek nie patrzy na historyczny C/Z, gdzie zysk patrzy w tył, a wycena w przód.

W PlayWayu jest bardzo wiele produkcji, więc ten cykl średnio trwa pewnie parę miesięcy więc tutaj C/Z oddaje cały cykl i z natury rzeczy będzie on niższy niż w spółkach, co premier nie miały.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 3 sierpnia 2022 23:31:48 przy kursie: 315,00 zł
W kupie siła! – omówienie sprawozdania finansowego GK PlayWay po I kw. 2022 r.

Spółka kierowana przez Krzysztofa Kostowskiego po raz kolejny pokazała bardzo dobre wyniki. W IV kw. lepsze od oczekiwań analityków okazały się zyski na wszystkich poziomach RZIS, natomiast w I kw. br. spółka pobiła konsensus także pod względem sprzedaży.

Przychody wyniosły w I kw. 52,6 mln zł i były o 26 proc. (10,9 mln zł) wyższe r/r, ale jednocześnie o 30 proc. niższe niż w poprzednim kwartale. Spadek w ujęciu q/q nie powinien nikogo dziwić, gdyż w IV kw. roku mamy okres wyprzedaży i przez ten fakt sprzedaż backcatalog’u w styczniu i lutym jest po prostu niższa – mamy silny efekt sezonowości. Sprzedaż w okresie styczeń- marzec była także wyższa o 5 proc. niż zakładali ankietowaniu przez PAP analitycy z biur maklerskich


kliknij, aby powiększyć


Warto także zauważyć, że niezłe obroty miały miejsce bez wsparcia istotnych premier. W raportowanym okresie miały miejsce premiery Aquarist’a wyprodukowanego przez zależne studio FreeMind oraz Animal Shelter od również zależnego Games Incubator. Na pierwszą grę w zasadzie nikt nie stawiał. Nie pojawiała się w aktualnościach spółki, a jej grupa Steam przed premierą wynosiła nieco ponad 1,4 tys. osób. Animal Shelter zbudowało ponad 10 krotnie większą społeczność, ale to gra relatywnie mała na tle hitów spółki jak CMS, czy HF, a nawet średnich jak Thief czy Uboat. W IV kw. 2021 r. poza sezonowymi promocjami wyniki spółki były napędzane przez premierę DLC Luxury House do House Flippera i w znacznie mniejszym stopniu przez premiery gier takich jak Succubus, House Builder czy w końcu Junkyard Simulator, które miały wyraźnie wyższe otwarcia (sprzedaż w ciągu 72h) niż Animal Shelter. Proszę jednak zauważyć, że premiery wspomnianych gier, czyli gier które nie stały się hitami nie determinują ani sprzedaży, ani wyniku. Przykładowo Succubus wydany na początku 4 kwartału (5 października) był jedną z lepszych premier – w ciągu 72h sprzedało się 37 tys. sztuk brutto gry, co przełożyło się na przychody PlayWay w okolicy (spółka zależna konsolidowana metodą pełną, producent i wydawca gry) w wysokości 3,7 mln zł, czyli raptem 5 proc. całkowitej sprzedaży IV kw. 2021 r. Jasnym jest zatem, że premiery takich gier jak Junkyard, czy House Builder (z niższą ceną sprzedaży) osiągnęły przychody znacznie mniejsze, prawie nieistotne dla całkowitego wyniku.

Tym niemniej jak widać poniżej, kolejny kwartał powinien również wyglądać dobrze pod względem sprzedaży. Głównie przez premierę kolejnego dodatku do House Flippera – Pets DLC ze sprzedażą na otwarciu większą niż w przypadku Luxury House.


kliknij, aby powiększyć


Sprzedaż spółki ciągną cały czas przede wszystkim Car Mechanic Simulator oraz House Flipper, oczywiście wraz z dodatkami, a dodatkowy strumień stanowią przychody z wielu starszych produkcji takich jak Cooking Simulator, Uboat, Thief, The Tenats, Mr Prepper, czy Uboat.

Dysproporcje w wysokości sprzedaży widać jeśli zerkniemy na obroty raportowane choćby przez Big Cheese Studio, które jest autorem najlepszej gry VR na Steam w zeszłym roku, czyli Cooking Simulatora. W IV kw. sprzedaż tej spółki wyniosła 5,4 mln zł, natomiast w I kw. br. 5,6 mln zł. Podobnej wielkości przychody raportuje konsolidowany metodą pełną Ultimate Games – odpowiednio 5,99 mln zł i 5,89 mln zł. Madmind od Succubsa i Agony w I kw. dołożył do sprzedaży 1,88 mln zł. Łącznie wszystkie 4 publiczne spółki, które są kontrolowane przez PlayWay i konsolidowane metodą pełną (poza wymienionymi De Generalss) dały łącznie 13,9 mln zł sprzedaży.

Pod względem udziału poszczególnych platform w sprzedaży niewiele się zmienia. PC odpowiadało w I kw. br. za blisko połowę sprzedaży (48 proc.), natomiast duże konsole za niecałe 30 proc.


kliknij, aby powiększyć


Koszty operacyjne spółki są lekko niestabilne. W IV kw. ur. mocno w górę poszły zarówno koszty usług obcych jak i wynagrodzeń (wzrost odpowiednio o 54 proc. i 56 proc. kw/kw.). W przypadku usług obcych trzeba to wiązać z wysokością wynagrodzeń zewnętrznych deweloperów w zyskach ze sprzedaży gier, które tworzyli. Udział kosztów usług obcych w przychodach wyniósł 28 proc. co oznacza poziom z II kw. 2021 r., a historycznie zdarzało się nawet ponad 30 proc. W I kw. br. udział ten spadł do 23 proc., a wskazania te trzymają się historycznego korytarza wskazań.


kliknij, aby powiększyć


Wyskok kosztów pracowniczych w IV kw. jest dużo ciężej uzasadnić. Być może część pracowników także posiada wynagrodzenie uzależnione od przychodów, albo po prostu zdecydowano się na wypłatę rocznej premii, pod którą nie było wcześniej czynionych rezerw. Wyskok raczej nie jest efektem błędnego ujmowania nakładów na gry w poprzednich okresach w związku z badaniem sprawozdania przez biegłego rewidenta.

Finalnie PlayWay zamknął I kw. z wynikiem operacyjnym na poziomie prawie 38 mln zł, co oznacza zwyżkę o 9,1 mln zł (38 proc.) r/r i spadek o 6,7 mln zł (15 proc.) kw/kw. W tym miejscu należy się czytelnikom małe wyjaśnienie. Na wykresie ze sprzedażą po 72h (drugi od góry) można zauważyć sporo tytułów w kolorze szarym. Są to tytuły z grupy kapitałowej, ale tytuły te najprawdopodobniej nie przeszły ani przez przychody, ani przez wynik operacyjny PlyWaya. Stało się tak na skutek braku sprawowania kontroli nad spółkami, które wyprodukowały lub wydały wspomniane gry. Jednostki gdzie PlayWay nie sprawuje kontroli (kontrola – w uproszeniu możliwość powoływania i odwoływania zarządu) są konsolidowane metodą praw własności, co oznacza, że przez wynik finansowy spółki, w części finansowej sprawozdania, przechodzi przynależna PlayWayowi zmiana kapitału własnego tychże spółek. W I kw. br. mamy rekordowy poziom 5,2 mln zł zysku.

W nocie nr. 2 można wyczytać, że za większość tego zysku odpowiada Movie Games – 4,4 mln zł. PlayWay posiada nieco ponad 33 proc. w kapitale zakładowym Movie więc wykazał 33 proc. z 13 mln zł całkowitych dochodów tejże spółki. Niestety wynik ten nie pochodzi z działalności podstawowej, ale z utraty kontroli Movie nad True Games i Pixel Crow, a zatem są to zyski papierowe i niepowtarzalne.

Największy i to zdaje się gotówkowy zysk w spółkach stowarzyszonych wygenerował… Simfabric. PlayWay posiada niecałe 45 proc. w kapitale, a spółka Prezes Leszczyńskiej wykazała 1,75 mln zł zysku w I kw. br. więc na Playway przypadło 719 tys. zł.

W linii finansowej mamy jeszcze 1,2 mln zł zysku, głównie z tytułu dodatnich różnic kursowych. W konsekwencji one-offa w Movie zysk brutto wyniósł 44,2 mln zł. Zysk netto grupy kapitałowej zamknął się kwotą 40,3 mln zł, z czego akcjonariuszom PlayWay przynależne było 32,8 mln zł, natomiast akcjonariuszom mniejszościowym spółek zależnych 7,5 mln zł. Można się domyślać, że jest to głównie kwota akcjonariuszy mniejszościowych we Frozen District.


kliknij, aby powiększyć


Choć poziom wyniku finansowego w tym kwartale jest na 4. miejscu jeśli chodzi o historię, to w przypadku przepływów gotówkowych mamy 2 najlepszy kwartał w historii. Dodatkowo w działalności finansowej pojawiło się 30 mln zł z tytułu sprzedaży certyfikatów inwestycyjnych.


kliknij, aby powiększyć


PlayWay na skutek stałego zasilania strumieniem środków pieniężnych z działalności operacyjnej wprost opływał na koniec I kw. w gotówkę – łącznie z inwestycjami krótkoterminowymi posiadał około 300 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


W takich warunkach nie dziwi wysoka dywidenda z zysku za 2021 r. – W kwietniu uchwalono wypłatę 127 mln zł, co w przeliczeniu na akcję daje 19,22 zł.

Skoro już jesteśmy przy bilansie to warto zerknąć na zapasy. Jak widać poniżej tempo przyrostu produkcji w toku ostatnio wyraźnie zwolniło. O ile w okresie od IV kw. 2020 r. do II kw. 2021 r. spółka systematycznie zwiększała produkcję w toku o ponad 5 mln zł, tak w kolejnych 3 kwartałach mamy odpowiednio wzrost o 3,7 mln zł, spadek o 0,8 mln zł i w końcu wzrost o 2,5 mln zł. W żadnym przypadku nie jest to efekt spowolnienia prac. Dzieje się tak najprawdopodobniej przez natężenie premier i debiuty gier o większych budżetach jak Succubus, które nie wygenerowały w kwartale premiery przychodów wystarczających do pokrycia kosztów w efekcie czego rosną produkty gotowe.


kliknij, aby powiększyć


Wyniki spółki są naprawdę dobre, choć w małej części niepowtarzalne (Movie Games). Na giełdzie jednak najważniejsza jest przyszłość, a ta w bliskiej perspektywie wygląda dobrze. II kw. roku to okres letniej wyprzedaży, co z pewnością wesprze sprzedaż. Dodatkowo na House Flippera powinien dobrze wpłynąć DLC Pets, a nie będzie to jedyna premiery w tym okresie. Największe wsparcie przyjdzie ze strony umów dystrybucyjnych z Microsoftem. W czerwcu w Game Passie zadebiutował Car Mechanic Simulator 18 i przede wszystkim House Flipper. Te umowy mogą przynieść od kilku do kilkunastu milionów czystego zysku, choć nie jest pewne jak spółka będzie rozpoznawać przychód – czy jednorazowo, czy przez jakiś czas, na przykład czas dostępności gry w Game Passie.

Udostępnienie HF graczom konsolowym poza aspektem czysto finansowym ma jeszcze jeden wymiar – budowania marki pod House Flippera 2, który według wstępnych zapowiedzi ma się ukazać w przyszłym roku, a co istotne gra ta ma mieć tryb multiplayer. W nieco bliższej perspektywie mamy jeszcze potencjalnie parę innych tytułów które mogą istotnie zwiększyć wyniki.

Najwyżej na liście jest Viking, czyli gra która na dzień dzisiejszy ma być wyprodukowana i wydana przez Titan Gamez, gdzie PLW posiada 43,47 proc. w kapitale zakładowym. Wygląda na to, że Viking odłoży się dopiero poniżej zysku operacyjnego jako zysk z udziału w jednostkach stowarzyszonych. Z gier które przejdą przez przychody i które budować będą EBIT największy potencjał wydaje się mieć Builders of Egypt. Potencjał jest także w Occupy Mars, ale mamy tutaj case Vikinga i dodatkowo inwestora z którym spółka będzie dzielić się zyskiem. Spółka stowarzyszoną jest także MeanAstronauts, czyli studio od Robin Hooda.

Inaczej mówiąc z gier o największym potencjale (poza HF2 oczywiście) na wynik EBIT wejdzie tylko Builders of Egypt, natomiast cała reszta przez zmianę kapitału własnego przynależną PlayWay w linii finansowej.


kliknij, aby powiększyć


Oczywiście mowa tutaj o pewnym potencjale, który nie zawsze musi się zrealizować. Pamiętać też należy, że gamdev jest dość nieprzewidywalny. Przecież nikt nie liczył, że HF stanie się takim hitem, więc nie można wykluczyć, że gdzieś kryje się kolejna perełka. Tak czy owak spółka posiada dwie duże marki, kilkanaście istotnych gier, i ponad setkę tych, które mogą służyć do crosspromocji i lewarowania widoczności w konsekwencji sprzedaży mniejszych tytułów.

Obecna kapitalizacja PLW na GPW to 2,1 mld zł, natomiast kurs akcji wynosi 315 zł. W kontekście dywidendy na poziomie 19,22 zł nie można powiedzieć aby wycena była wygórowana, tym bardziej, że PLW może się pochwalić 5 letnią, nieprzerwaną historią dywidend i to ze zdecydowanym wzrostem. Nie wygląda też na to, żeby spółka zwolniła tempo. W tym roku zysk powinien zrobić CMS21, który sprzedać się będzie przez cały rok, dodatkowo umowy dystrybucyjne i zyski ze spółek zależnych jak Pyramid. 2023 r. będzie rokiem HF2, a jak przeskalowała się sprzedaż pomiędzy CMS18 i CMS21 zostawiam Państwu do samodzielnego sprawdzenia.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 360 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 15 października 2022 15:10

Christof_martin
40
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 327
Wysłane: 4 sierpnia 2022 08:00:05 przy kursie: 315,00 zł
anty_teresa napisał(a):
Pisałem dziesiątki razy, że historyczne C/Z w gamdev do niczego się nie nadają. Porównywać można tylko przyszłe liczone za cały cykl produkcyjny.

W 11b, CDR, czy Creepy cykl jest paroletni i dlatego teraz C/Z są wysokie, natomiast w momencie premiery będą niskie, a przynajmniej powinny być. Zerknij sobie na ten wykres: https://stooq.pl/q/?s=cdr_pe
Jak widzisz w 2015 r. przed premierą W3 C/Z był na poziomie 500, a po premierze 5. Kiedyś TakeTwo po premierze GTA5 miał C/Z=5. Rynek nie patrzy na historyczny C/Z, gdzie zysk patrzy w tył, a wycena w przód.

W PlayWayu jest bardzo wiele produkcji, więc ten cykl średnio trwa pewnie parę miesięcy więc tutaj C/Z oddaje cały cykl i z natury rzeczy będzie on niższy niż w spółkach, co premier nie miały.


Pełna zgoda Paweł: rynek wycenia przyszłe zyski poprzez P/E cyklu wydawniczego.

Wysokie są poziomy obecnie

11b = 40,0
CDR = 36.

Natomiast Creepy Jar przed premierowo relatywnie nisko wyceniany

CRJ = 15.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 17 sierpnia 2022 08:25:07 przy kursie: 319,00 zł
PLAYWAY - spojrzenie na wykres


Wykres w interwale dziennym. Długoterminowa tendencja spadkowa, zaś w średnim terminie popyt przejął inicjatywę i próbuje odmienić losy notowań również w dłuższym terminie. Podstawą do rozbudowy odreagowania jest rewersalowy oRGR, jedyną wadą którego jest brak skokowego wzrostu wolumenu podczas kształtowania formacji, czyli wybicia linii szyi. Niemniej, po dotknięciu linii długoterminowego trendu kurs akcji nie udawał, że gra w berka, tylko przykleił się do niej. Jest to pozytywny objaw, świadczący o zamiarze przeprowadzenia ataku na linię spadków po konsolidacji. W przypadku powodzenia, minimalny zasięg wzrostów to 423 zł (konserwatywny pomiar wysokości formacji). Zanegować ten scenariusz mogłoby jedynie trwałe zejście poniżej poziomu 311,50 zł.
Wskaźniki techniczne aktualnie są po jasnej stronie mocy.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 5 października 2022 21:20:24 przy kursie: 273,00 zł
Zarząd spółki PlayWay S.A. z siedzibą w Warszawie, ( Emitent ) informuje, że w dniu 5 października 2022 roku Ipopema Securities S.A. z siedzibą w Warszawie ( Firma Inwestycyjna ) działając na zlecenie Emitenta rozpoczęła proces budowy księgi popytu na oferowane przez Emitenta do sprzedaży akcje spółki SimFabric S.A. z siedzibą w Warszawie ( Spółka ) w łącznej liczbie nie większej niż 2.810.000 (dwa miliony osiemset dziesięć tysięcy) akcji Spółki, stanowiących 44,96% w kapitale zakładowym Spółki, uprawniających do 44,96% w ogólnej liczbie głosów w Spółce ( Akcje Sprzedawane ).

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Pytanie czy będą sprzedawać pakiety kontrolne pozostałych spółek?Think


Space Cowboy
PREMIUM
61
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 292
Wysłane: 6 października 2022 09:18:29 przy kursie: 275,00 zł
W raporcie piszą:

Cytat:
Zarząd Emitenta podjął decyzję o sprzedaży akcji spółki SimFabric S.A., badając synergię działania spółek z Grupy Emitenta notowanych na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a także zbieżność ich strategii rozwoju ze strategią Emitenta. Pozyskane środki z Transakcji Zarząd Emitenta planuje przekazać na inwestycje w obecne oraz przyszłe spółki i zespoły Grupy PlayWay.


i myślę, że to mówi wszystko. Tam już dawno nie było żadnej współpracy. Różnice w strategii są duże, bo Playway robi gry, a Sim... no cóż. W dodatku myślę, że Sim po prostu nie pomaga reputacyjnie Grupie - mówiąc bardzo łagodnie i prezes ma dość pytań o nich i ich działania. Jestem bardzo ciekawy czy coś uda się sprzedać. Nawet jak nie, to prezes Kostowski będzie mógł przynajmniej powiedzieć, że próbował.

Skimixa
26
Dołączył: 2012-05-19
Wpisów: 354
Wysłane: 6 października 2022 13:33:54 przy kursie: 275,00 zł
Sprzedać się uda .
Tu chodzi o "podregulowanie"chłopaków , a i inne zespoły zobaczą co może stać się z ich wyceną jeśli nie chcą pracować i współpracować . Nauka kosztuje:)

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 23 października 2022 18:51:18 przy kursie: 257,00 zł
Be like Rayman Legends – omówienie sprawozdania finansowego GK PlayWay po II kw. 2022 r.


Zanim przejdziemy do omówienia sprawozdania na początek proponuję mały update z rachunkowości, a w szczególności konsolidacji wyników. Jeśli grupa kapitałowa sprawuje nad jednostką kontrolę to konsoliduje jej sprawozdania metodą pełną, która od strony wynikowej polega na zsumowaniu poszczególnych pozycji RZIS, a następnie wyłączeniu transakcji wewnątrzgrupowych (sytuacji gdy jedna spółka sprzedaje coś do drugiej). Gdy takiej kontroli nie ma, ale jest istotny wpływ (wspólna kontrola) spółka zależna jest konsolidowana metodą praw własności, a w takim przypadku poniżej wyniku EBIT pojawia się dodatkowy zysk/strata związany ze zwiększeniem/zmniejszeniem kapitału własnego jednostek współkontrolowanych.

Ze sprawozdania spółki wynika, że Playway kontroluje i konsoliduje metodą pełną ponad 50 podmiotów (a zatem pokazuje ich przychody i koszty operacyjne we własnych pozycjach sprawozdania skonsolidowanego) w tym także znaczące jednostki takie jak: Ultimate Games, Big Cheese Studio, Madmind Studio, Code Horizon, Frozen District, Games Incubator. Console Labs, czy w końcu Frozen Way.

Jeszcze więcej spółek jest współkontrolowanych, czyli konsolidowanych metodą praw własności – ponad 70, do których należą miedzy innyni: Live Motion Games, Movie Games, Moonlit, Drago, CFG, Baked Games, SimFabric, Games Operators, Play2Chill, czy w końcu Pyramid Games. Wyników tych spółek nie ma w przychodach i kosztów operacyjnych, a efekt ich działalności pojawia się w pozycji „zysk z udziału w jednostkach stowarzyszonych”.

Sytuacja niby jest prosta, ale sprawę komplikuje model biznesowy, bo dla niektórych gier spółek współkontrolowanych PlayWay lub jego spółka zależna może być wydawcą. W takim przypadku PlayWay na podstawie umowy wydawniczej powinien normalnie pokazać całość przychodów i jednocześnie w kosztach operacyjnych, a dokładnie w usługach obcych, koszt tantiem należnych spółce współkontrolowanej – tak się dzieje w przypadku podmiotów zewnętrznych. Niestety nie mamy wiedzy na temat umów wewnątrz grupy, a sama informacja na Steamie o wydawcy nie wystarczy, bo do określenia zależności potrzebna jest umowa wydawnicza będąca podstawą konsolidacji. PlayWay może użyczać przecież bezpłatnie swojego konta na Steam, albo je w sensie prawnym dzierżawić.

Po tym wstępie przejdźmy do działalności operacyjnej i wyników. Zgodnie z planem premier w II kw. Grupa PlayWay (spółki kontrolowane i współkontrolowane) wydała w II kw. co najmniej 15 gier, z czego przez przychody spółki przeszło prawdopodobnie 7 – oznaczone kolorem zielonym w poniższej tabeli:


kliknij, aby powiększyć


Niewątpliwie warto zwrócić uwagę, że 3 z projektów konsolidowanych metodą pełną dotyczy konsol. Jeśli zerknąć na wolumen sprzedaży w ciągu pierwszych 72h od premiery to najlepszym produktem był dodatek Pets do House Flippera - zrobił największy wolumen, a jego cena bazowa to prawie 15 USD, czyli niewiele mniej niż wydanych gier (Car Detailing Police Shootout, 15,99, Aircfart Carrier, Dinosaur Fossile Hunter, American Theft, Builder Simulator, Postal Brain 19,99 USD). Co istotne Pets sprzedał się na otwarciu lepiej niż wcześniejsze DLC Luxary. Niestety reszta gier na PC sprzedała się średnio, choć w większości były to gry o niskich budżetach. Początkowa sprzedaż była daleko w tyle nie tylko za hitami spółki, ale także za takimi pozycjami jak Mr Prepper, czy The Tenants.


kliknij, aby powiększyć


Mimo to PlayWay pokazał całkiem przyzwoitą sprzedaż, ale zanim przejdziemy stricte do wyników to chciałbym zwrócić uwagę na jeden fakt – po cichu dokonano korekty danych za I kw. br. – tak przynajmniej wynika z różnicy danych za półrocze i I kwartał. Dodatkowo w danych za sam II kw. br. zgubiono koszty materiałów i energii, przez co suma kosztów nie uzgadnia się do wskazanej w sprawozdaniu kwoty


kliknij, aby powiększyć


Skoro w I kw. wzrosły przychody i usługi obce o taką samą wartość to mogły zdarzyć się dwie rzeczy. Albo nie został wykazany jakiś barter, albo spółka nieprawidłowo rozliczyła którąś umowę wydawniczą i uznała swoje (lub swojej spółki zależnej) przychody tylko wynikające z procentowego udziału w sprzedaży, zamiast rozpoznać przychody w całości i należne twórcy tantiemy. Oczywiście mogło to dotyczyć nie tylko jednej umowy.

Tyle tytułem uzgodnienia danych. Jak widać w tabeli powyżej przychody w II kw. br. wyniosły 66,5 mln zł i były o 16,3 mln zł czyli 32 proc. więcej r/r. Oczywiście do dobrej sprzedaży przyczynił się Pets, ale nie tylko. Można mniemać, że zauważalne przychody wygnerowała umowa z Microsoftem dotycząca House Flippera w programie Game Pass, a także CMS18 w Epicu, choć pewnie ta pierwsza była decydująca.


kliknij, aby powiększyć


Niestety przez korektę wsteczną przychodów mamy zaburzone dane dotyczące platform. Porównywalne są tak naprawdę tylko dane półroczne, a kwartalne opatrzone sporym błędem. Wydaje się, że deal dotyczący HF mógł przynieść spółce kilkanaście milionów złotych.


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć


Jak wspomniałem wcześniej część gier wydawana jest przez spółkę przy okazji zewnętrznych deweloperów, ale ich udział w przychodach nie jest duży. Całkowity koszt usług obcych (a więc także koszt kapitalizowany na bilansie, dotyczący jeszcze niewydanych gier) wyniósł w przychodach 19 proc. w porównaniu do 29 proc. kwartał wcześniej i 28 proc. przed rokiem.


kliknij, aby powiększyć


EBIT spółki wyniósł w II kw. 50,2 mln zł co jest wynikiem prawie rekordowym. Lepszy był tylko II kw. 2020 r. kiedy świat opanowały wszechobecne lockdowny. Tym razem generatorem wysokiej rentowności operacyjnej była jak mniemam umowa z Microsoftem. Przed rokiem wynik operacyjny wyniósł tylko 33 mln zł, więc zwyżka r/r jest bardzo konkretna 17,1 mln zł (52 proc.). Porównanie do I kw. raczej nie ma sensu ze względu na bardzo słaby okres po Nowym Roku i tradycyjny brak wyprzedaży.

Linia finansowa sprawozdania była dość spokojna, choć są pewne zdarzenia warte odnotowania. Spółka rozpoznała ponad 4 mln zł przychodów finansowych netto, zapewne dodatnich różnic kursowych. Z drugiej strony odnotowała ujemny wynik na jednostkach konsolidowanych metodą praw własności – ponad 2 mln zł. Co ważniejsze, mamy drugi raz ujemny wynik spółki na utracie kontroli. Nie jest niestety jasne jaka transakcja do tego doprowadziła. Jasnym za to jest, że w IV kwartale PlayWay będzie zmuszony rozpoznać sporą stratę w związku ze sprzedażą pakietu akcji Simfabric. Na koniec II kw. inwestycja ta wisiała w bilansie w wartości w wartości 14,1 mln zł, natomiast spółka sprzedała akcje za kwotę wynoszącą niecałe 5 mln zł. Zysk brutto wyniósł 51,4 mln zł (+19,9 mln zł, +63 proc. r/r), natomiast zysk netto 45,8 mln zł (+14,7 mln zł, +47 proc. r/r). Choć efektywna stopa opodatkowania była dość niska (11 proc.) to mimo wszystko o ponad 10 pp wyższa niż przed rokiem, w związku z czym dynamika zysku netto jest niższa niżeli zysku brutto.

Choć Playway sprawuje nad wieloma spółkami kontrolę, to niemal nigdy nie jest wyłącznym akcjonariuszem. Z kwoty zysku netto aż 9,3 mln zł należy do akcjonariuszy mniejszościowych, co daje największy ich udział (26 proc.) od IV kw. 2020 r.


kliknij, aby powiększyć


Dobre wyniki nie do końca znajdują odzwierciedlenie w rachunku cash flow. Przepływy operacyjne wyniosły w II kw. tylko 23,5 mln zł. Stało się tak głównie za sprawą wzrostu należności (Steam Summer Sale!), ale także 9,7 mln wypływu na podatek. Niektórych w pierwszej chwili może dziwić wysoki wypływ na działalności inwestycyjnej –prawie 55 mln zł, ale to skutek zawiązania lokat krótkoterminowych.


kliknij, aby powiększyć


Mało udane premiery potwierdzają też… zapasy. Stan produktów gotowych jest najwyższy w historii spółki, a są to przecież nierozliczone koszty gier, które już miały premierę. Dla przypomnienia – PlayWay pokazuje rozchód kosztów 1:1 z przychodami aż do pokrycia wydatków na produkcję. Taki stan zapasów oznacza, że sporo gier (lub jakaś o dużym budżecie) nie zwróciła kosztów. Być może po części to efekt coraz większej liczby pozycji wydanych na konsole, gdzie sprzedaż rozkłada się bardziej płasko niż w przypadku PC.


kliknij, aby powiększyć


Wyniki spółki są bardzo dobre do czego przyczyniła się monetyzacja portfela starszych gier przez wydawnictwo kolejnych dodatków i przede wszystkim nowe kanały monetyzacji. Wydane nowe tytuły sprzedały się raczej mizernie i nie będą stanowić kolejnych źródeł zauważalnych przychodów, natomiast trzeba dodać, że oczekiwania co do tych tytułów też nie były duże, bo żaden z tych tytułów nie był wysoko na Steam Global Wishlist.

Na obecną chwilę najwyżej w rankingu znajduje się Viking City Builder i niewiele się w tym przypadku zmieniło. Ewentualny sukces tej gry odłoży się jednak dopiero w linii finansowej PlayWaya, gdyż jest to gra Titan GameZ, czyli jednostki współkontrolowanej. Projekt który może mieć największy wpływ na przychody i zysk operacyjny to Builders of Egypt realizowany przez Strategy Labs. Pewnym zaskoczeniem jest fakt, że spółka zależna szuka dla tej pozycji zewnętrznego wydawcy. Oczywiście PlayWay nie ma w podobnych grach dużego tracrecordu a już z pewnością jeśli chodzi o znaczące pozycje, tym niemniej zasięgi spółki matki są naprawdę znaczące, głównie za sprawą crosspromocji. Względem ostatniego omówienia pozycje poszczególnych tytułów nie uległy mocnym zmianą poza dwoma wyjątkami. Mocno w górę idzie Infection Free Zone, natomiast osuwa się I’m Your President. Najważniejszym zapowiedzianym tytułem jest jednak druga część House Flippera.


kliknij, aby powiększyć


PlayWay jest dobrze poukładaną spółką, realizującą wzrost i wykorzystującą coraz mocniej swoje IP. Już nie tylko tradycyjne Xbox, Playstation, czy Switch, ale w ostatnim czasie także ma na koncie sukcesy na Oculusie. Moment oddania HF do game passa też wydaje się idealny. Nakręca się hype i baza graczy przed premierą kolejnej części, a uzyskana kwota była naprawdę wysoka, a przecież to nie była wyłączność na premierę. W ocenie spółki z pewnością nie bez znaczenia jest też fakt, że to podmiot, który regularnie płaci dywidendy i ma pod tym względem ma nieposzlakowną historię:


kliknij, aby powiększyć


Obecna kapitalizacja spółki to tylko 1,7 mld zł, co przy dywidendzie na poziomie 19,22 na akcje daje nam stopę na poziomie 7,4 proc. Wydaje się, że drogo już było.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Michal1975
PREMIUM
0
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2013-03-17
Wpisów: 3
Wysłane: 31 października 2022 07:02:29 przy kursie: 282,00 zł
Warto dopisać jaki jest wpływ sprzedaży akcji Simfabric z punktu widzenia wyniku skonsolidowanego i jednostkowego. To co podałeś to wpływ na wynik skonsolidowany. Z tego co pamietam na jednostkowy jest pozytywny.

A dywidenda jest wypłacana w oparciu o zysk jednostkowy :-)

szco
22
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 109
Wysłane: 31 października 2022 13:03:59 przy kursie: 282,50 zł
Wg najnowszych aktualności -- zysk ze sprzedaży SIM zostanie zainwestowany we wewnętrzne studia (nie nowe spółki) i rozpoczęte zostaną nowe projekty.

Bardzo podoba mi się ta zmiana podejścia. Więcej gier bezpośrednio w PLW. Mam nadzieję, że lepsza kontrola i zyski/straty będą od razu widoczne a nie po roku.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PLAYWAY
  • 23 ciekawe dywidendy w lipcowym kalendarium
    23 ciekawe dywidendy w lipcowym kalendarium

    Dywidendowe żniwa ruszają na dobre. Według kalendarium StockWatch.pl, w lipcu zyski podzieli około 50 spółek notowanych na GPW. Oto jakie spółki oferują najwyższe stawki i na jakie mniejsze dywidendy warto zwrócić uwagę.

  • 30 dywidend do zgarnięcia na progu wakacji
    30 dywidend do zgarnięcia na progu wakacji

    Na przełomie czerwca i lipca dzień dywidendy wypada w blisko 30 spółkach z rynku głównego i NewConnect. Wśród nich nie zabraknie ciekawych propozycji z wysoką stopą. Oto jak prezentuje się pierwszy wakacyjny rozkład jazdy w kalendarium dywidendowym.




37 38 39 40 41

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,638 sek.

oqssesqk
nlpeuwwn
tkcazfsi
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
jnmusjhq
puyuludp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat