woatoxsw
Advertisement
PARTNER SERWISU
vzjjcyfj
777 778 779 780 781
aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 28 lutego 2023 13:55:36 przy kursie: 647,00 zł
tgolik: bez urazy, ale widać, że średnio orientujesz się w działalności 11Bit. Śledząc raporty finansowe z ostatnich lat, wiedziałbyś, że przychody z wydawnictwa są tu ważną składową wyników.

koladzio
44
Dołączył: 2010-11-23
Wpisów: 117
Wysłane: 28 lutego 2023 14:07:03 przy kursie: 647,00 zł
tgolik napisał(a):
topfacet napisał(a):
Z kolei na Twitter gra została przyjęta bardzo pozytywnie.

Na Twitterze masz samych poklepujących się po plecach inwestorów. Na wymienionych przeze mnie portalach masz graczy.


Jak można wyrokować na podstawie kilku komentarzy na ppe i gryonline? Na Youtube na kanale ign zwiastun ma już ponad 100k wyświetleń, a nie ma 24h od premiery. Na discordzie raczej jak na twiterze, podoba się.

Dalej, to chyba będzie więcej niż na waciki, szczególnie że 11B zainwestowali w FT i objęli 40% udziałów, a nakłady na thaumaturge były największe w całym publishingu.

Jeśli miałbym się do czegoś osobiście przyczepić to trudna nazwa i po komentarzach na youtube, wskazówki naprowadzające na gameplay nie dla wszystkich były widoczne.

Ja z przyjemnością w dobrą turówkę zagram. Fallout, Baldur dawały masę frajdy.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 28 lutego 2023 15:20:18 przy kursie: 647,00 zł
Rif napisał(a):
Gry z wydawnictwa jakoś nigdy nie traktowałem jako coś więcej niż dodatek do podstawowej działalności producenckiej 11bit, a zyski mogą wynikać z efektu skali. Nie oszukujmy się, ale trudno było oczekiwać za takie pieniądze gry AAA. To co pokazali, to i tak chyba więcej niż można się spodziewać po grach z wydawnictwa (podobnie "Niezwyciężony").
Gamechangerem będą gry własne wydawane systematycznie. I na nie czekam przede wszystkim.
Cieszmy się, że rynek reaguje bardzo pozytywnie, a nie rozdzierajmy szat.

Fajnie, że spółka tak mocno wcisnęła powera.
Po zapowiedziach Pana Darka z jesieni ubiegłego roku - czas płynął i zacząłem wątpić czy znów nie będzie przesunięcia o rok.
Fajnie, że tak szybko pokażą demo gry. Po GDC można się spodziewać zatrzęsienia artykułów. Mam nadzieję, że wszystkie będą wooow.
Ja stawiam, że niektóre gry będą w innym terminie. Wyraźnie widać, że jest mocne przyspieszenie na Tharmaturge (Vitriolu) Poza demo gry spółka pokaże jeszcze jakąś grę ewentualnie dwie.
Bez sensu byłoby pokazanie całego pakietu bo to byłoby całkowite zaprzeczenie dotychczasowej filozofii spółki. Chyba, że bardzo się zbiegły w czasie rózne produkcje i spółka doszła do wniosku, że nie będą odwlekać premier .... bo czekają inne projekty w tym duży projekt Wiedźmina.
Chociaż osobiście nie sądzę aby szkielet gry był gotowy wcześniej niż na wiosnę 2024.
FT ma pewnie na tapecie także inny własny projekt.

Osobiście spodziewam się jakiś ciekawych informacji na lub w okolicach corocznej konferencji.
Spółka zamierza także spotykać się z inwestorami i tam pewnie także coś będą chcieli mieć do powiedzenia.
Ogólnie czeka nas dość ciekawy rok. W końcu spółka spełnia część obietnic.thumbright

Patrząc na tempo rozwoju w ostatnim czasie to nie można wykluczyć, że w 2024 czy 2025 przychody z wydawnictwa mogą przekroczyć te z działalności podstawowej.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 28 lutego 2023 15:23


CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 28 lutego 2023 15:53:56 przy kursie: 647,00 zł
Fajnie zachowuje się kurs 11BIT w zestawieniu z CDR za ostatnie 2 lata. Uważacie, że w dłuższym terminie 11BIT jest w stanie zastąpić CDR na tronie polskiego gamedevu? CDR co prawda ma 2 potężnie znane IP jak Wiedzmin/Cyberpunk, ale patrząc realnie, czy te IP nie są potężne bo po prostu wydano potężne kwoty na marketing? Czy gdyby 11BIT przy swoich flagowcach też nie zaczął wydawać większych kwot na marketing nie zbudowałby u siebie też IP znane na całym świecie? Jak postrzegacie przyszłość spółki pod tym względem? Wielu mówi, że nikt nie ma szans na rywalizację z Techlandem/CDRem, ale wg. mnie 11BIT z każdym rokiem staje się coraz większe i kto wie co będzie za 5-10 lat, gdy zaczną mocniej promować swoje IP.

rrafal
17
Dołączył: 2020-05-25
Wpisów: 89
Wysłane: 28 lutego 2023 16:00:02 przy kursie: 647,00 zł
to już nawet nie jest kij w mrowisko tylko granatnik Boo hoo!

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 28 lutego 2023 16:04:27 przy kursie: 647,00 zł
aircanada15 napisał(a):
tgolik: bez urazy, ale widać, że średnio orientujesz się w działalności 11Bit. Śledząc raporty finansowe z ostatnich lat, wiedziałbyś, że przychody z wydawnictwa są tu ważną składową wyników.


Czy mógłbyś mnie oświecić, jakie marże netto i zyski netto ma 11 Bit na dystrybucji obcych gier? Przychody w takiej działalności zwykle są wysokie jednak istotny jest tylko zysk netto.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 28 lutego 2023 16:07:29 przy kursie: 647,00 zł
CSharpBeginner napisał(a):
Fajnie zachowuje się kurs 11BIT w zestawieniu z CDR za ostatnie 2 lata. Uważacie, że w dłuższym terminie 11BIT jest w stanie zastąpić CDR na tronie polskiego gamedevu? CDR co prawda ma 2 potężnie znane IP jak Wiedzmin/Cyberpunk, ale patrząc realnie, czy te IP nie są potężne bo po prostu wydano potężne kwoty na marketing? Czy gdyby 11BIT przy swoich flagowcach też nie zaczął wydawać większych kwot na marketing nie zbudowałby u siebie też IP znane na całym świecie? Jak postrzegacie przyszłość spółki pod tym względem? Wielu mówi, że nikt nie ma szans na rywalizację z Techlandem/CDRem, ale wg. mnie 11BIT z każdym rokiem staje się coraz większe i kto wie co będzie za 5-10 lat, gdy zaczną mocniej promować swoje IP.

Za 5 lat CDR będzie 5 razy większy niż dzisiaj. Nie wiem, czy Bit ich może dogonić?king
Uups, chyba pomyliłem wątki. ;)
Edytowany: 28 lutego 2023 16:13

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 28 lutego 2023 17:08:01 przy kursie: 647,00 zł
Na spółce wreszcie coś się zadziało. Jak zwykle w takim przypadku z jednej strony zaczyna się utyskiwanie, a z drugiej - peany. Pozwolę sobie wtrącić dwa słowa.
Ocena działań spółki w dużej mierze zależy do horyzontu inwestycyjnego. Jak ktoś inwestował w bity po premierze FP i chciał szybkich, mocnych wzrostów, to choć jest wyżej - to ma prawo być rozczarowany, wkurzony, pisać, że nic się nie dzieje. To samo było na etapie przed TWOM - długa stagnacja (rozwój) - potem TWOM - przejście na nowy poziom i znów stagnacja (rozwój). Po latach czekania zbliżamy się do kolejnego etapu - próby wejścia na kolejny - wyższy poziom.
Zarzuty, że spółka nic nie robi, a kolejne ujawniane przez nią gry nie są grami AAA, lub nawet AA - wynikają z niezrozumienia sposobu działania tej spółki i tego, że ona dopiero buduje (jeszcze) swój potencjał, zmierzając do produkcji coraz większych i bardziej rozbudowanych gier. I nie jednym zespołem - a trzema równorzędnymi.
Ma przy tym inny model biznesowy od CDR czy Techland. Zamiast jednej dużej gry - robi trzy mniejsze. Z jednej strony to zmniejsza (przynajmniej teoretycznie) szanse zgarnięcia naprawdę grubej kasy, ale z drugiej - ogranicza ryzyko. Taki model spółka przyjęła i nie ma co z tym dyskutować - albo się to pochwala albo nie - i wtedy powinno się znaleźć inną spółkę.
Ujawnione fragmenty gier - czy to Invincible czy Thaumaturge czy też ujawniane nakłady na gry, pokazują jasno, że rozwój nie dotyczy tylko gier własnych, ale też wydawnictwa. To jednak już inne gry niż Moonlighter czy Children of Morta.
Czy mają szansę na dobrą sprzedaż czy nie - zobaczymy. Gry to showbiznes. Tu nic nie jest pewne. Detale zadecydują. Średnioterminowi inwestorzy muszą to ocenić sami.
Długoterminowych - interesuje rozwój. A ten widać już nie tylko po ilości zatrudnionych osób, a też po jakości przedstawianych zapowiedzi.
Prawidłowy, zdrowy rozwój wymaga czasu i spokoju. I oby sytuacja marko Bitom ten czas dała.
Spółce niewątpliwie udało się już zbudować w miarę silną markę. I dwa unikalne IP. Świat Frostpunka będzie rozwijany zgodnie z zapowiedziami. Pewnie do gry AAA.
Ale to na co ja osobiście czekam - to zapowiedź nowej wersji TWOM - tym razem już jako pełnowymiarowej gry AAA, osadzonej może gdzieś za naszą wschodnią granicą, z mocnym antywojennym przesłaniem - skierowanym już do nowego pokolenia graczy.
I pomimo stanowczych zapowiedzi spółki, że TWOM2 nie powstanie - myślę, że się doczekam - patrząc choćby na to, ile pod każdym nowym materiałem od bitów pojawia się zapytań o TWOM właśnie.
Reasumując - spółka szykuje się do skoku na wyższą półkę. Rozgrzała się, porozciągała i zaraz będzie skakać. Oby się udało. wave



baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 28 lutego 2023 17:46:16 przy kursie: 647,00 zł
CSharpBeginner napisał(a):
Fajnie zachowuje się kurs 11BIT w zestawieniu z CDR za ostatnie 2 lata. Uważacie, że w dłuższym terminie 11BIT jest w stanie zastąpić CDR na tronie polskiego gamedevu? CDR co prawda ma 2 potężnie znane IP jak Wiedzmin/Cyberpunk, ale patrząc realnie, czy te IP nie są potężne bo po prostu wydano potężne kwoty na marketing? Czy gdyby 11BIT przy swoich flagowcach też nie zaczął wydawać większych kwot na marketing nie zbudowałby u siebie też IP znane na całym świecie? Jak postrzegacie przyszłość spółki pod tym względem? Wielu mówi, że nikt nie ma szans na rywalizację z Techlandem/CDRem, ale wg. mnie 11BIT z każdym rokiem staje się coraz większe i kto wie co będzie za 5-10 lat, gdy zaczną mocniej promować swoje IP.

Można gdybać.
Pewnie każdemu bt się marzyło ale to mało realne.
Aby do tego doszło musiałoby dojść równocześnie do kilku wydarzeń. Na razie to marzenia.
CDR ma kilka razy więcej kasy i do 2030 raczej dużo się nie zmieni.

Jeśli Ci się to marzy to musisz zrozumieć, że małe spółki mają łatwiej. Im większy moloch tym trudniej nim zarządzać i trudniej wykorzystać cały potencjał.
Być może już dawno to zrozumieli w 11bit i stąd podział na kilka mniejszych zespołów i projektów.

Aby 11bit mogło zostać liderem o czym marzysz musieliby przestawić się na gry typu RPG i podobne bo aktualne mają za małe zasięgi sprzedażowe ewentualnie dalej kworzyć kolejne zespoły - to po pierwsze.
Po 2 - CDR musiałby znów zawalić swoje projekty tak jak Cybera podobnie słabsza gra z Techland.
Natomiast gry z Bitów musiały by zachwycać jak TWOM.
Do swoich gier 11bit musi dalej rozszerzać wydawnictwo o coraz większe projekty.

Czy to możliwe ..... TAK. Ale dość mało realne. Choć nie takie rzeczy widzieliśmy. Jesienią 2019 ktoś by uwierzył, że CP sprzeda się tak słabo względem potencjału.
Aby nie było CP zarobił więcej niż 11bit kiedykolwiek i zarobi jeszcze ponad to - jednak dużo mniej niż miał zarobić.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 28 lutego 2023 18:21:41 przy kursie: 647,00 zł
Frey napisał(a):
Na spółce wreszcie coś się zadziało. Jak zwykle w takim przypadku z jednej strony zaczyna się utyskiwanie, a z drugiej - peany. Pozwolę sobie wtrącić dwa słowa.
Ocena działań spółki w dużej mierze zależy do horyzontu inwestycyjnego. Jak ktoś inwestował w bity po premierze FP i chciał szybkich, mocnych wzrostów, to choć jest wyżej - to ma prawo być rozczarowany, wkurzony, pisać, że nic się nie dzieje. To samo było na etapie przed TWOM - długa stagnacja (rozwój) - potem TWOM - przejście na nowy poziom i znów stagnacja (rozwój). Po latach czekania zbliżamy się do kolejnego etapu - próby wejścia na kolejny - wyższy poziom.
Zarzuty, że spółka nic nie robi, a kolejne ujawniane przez nią gry nie są grami AAA, lub nawet AA - wynikają z niezrozumienia sposobu działania tej spółki i tego, że ona dopiero buduje (jeszcze) swój potencjał, zmierzając do produkcji coraz większych i bardziej rozbudowanych gier. I nie jednym zespołem - a trzema równorzędnymi.
Ma przy tym inny model biznesowy od CDR czy Techland. Zamiast jednej dużej gry - robi trzy mniejsze. Z jednej strony to zmniejsza (przynajmniej teoretycznie) szanse zgarnięcia naprawdę grubej kasy, ale z drugiej - ogranicza ryzyko. Taki model spółka przyjęła i nie ma co z tym dyskutować - albo się to pochwala albo nie - i wtedy powinno się znaleźć inną spółkę.
Ujawnione fragmenty gier - czy to Invincible czy Thaumaturge czy też ujawniane nakłady na gry, pokazują jasno, że rozwój nie dotyczy tylko gier własnych, ale też wydawnictwa. To jednak już inne gry niż Moonlighter czy Children of Morta.
Czy mają szansę na dobrą sprzedaż czy nie - zobaczymy. Gry to showbiznes. Tu nic nie jest pewne. Detale zadecydują. Średnioterminowi inwestorzy muszą to ocenić sami.
Długoterminowych - interesuje rozwój. A ten widać już nie tylko po ilości zatrudnionych osób, a też po jakości przedstawianych zapowiedzi.
Prawidłowy, zdrowy rozwój wymaga czasu i spokoju. I oby sytuacja marko Bitom ten czas dała.
Spółce niewątpliwie udało się już zbudować w miarę silną markę. I dwa unikalne IP. Świat Frostpunka będzie rozwijany zgodnie z zapowiedziami. Pewnie do gry AAA.
Ale to na co ja osobiście czekam - to zapowiedź nowej wersji TWOM - tym razem już jako pełnowymiarowej gry AAA, osadzonej może gdzieś za naszą wschodnią granicą, z mocnym antywojennym przesłaniem - skierowanym już do nowego pokolenia graczy.
I pomimo stanowczych zapowiedzi spółki, że TWOM2 nie powstanie - myślę, że się doczekam - patrząc choćby na to, ile pod każdym nowym materiałem od bitów pojawia się zapytań o TWOM właśnie.
Reasumując - spółka szykuje się do skoku na wyższą półkę. Rozgrzała się, porozciągała i zaraz będzie skakać. Oby się udało. wave




Właśnie coś takiego chciałem dziś napisać, ale mnie wyręczyłeś. Wiadomo, że teraz pojawi się grupa osób narzekających - że zbyt wolno działają, gry nie są AAA, zbyt dużo te gry kosztują a nie powalają. Obserwując jednak spółkę od lat sam także widzę kolosalny postęp z każdym następnym tytułem - z pewnością jest to spółka dla długoterminowych graczy którzy doceniają taki właśnie model rozwoju biznesu.


andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 28 lutego 2023 18:44:44 przy kursie: 647,00 zł
Również się podpisuję pod postem Freya!

Ja mam też jeszcze jeden mały wskaźnik mierzenia postępu, jaki robi spółka - porównuję sobie konferencje inwestorskie w kolejnych latach. Polecam ćwiczenie w wolnej chwili ;)

Osobiście bardzo mi się podobało to, co wczoraj zobaczyłem. Podtrzymuję zdanie, że bliższe związanie się Bitów i Foolsów to świetny ruch dla obydwu studiów i mam nadzieję, że efekty tego zobaczymy zarówno w bliższej, jak i dalszej przyszłości. Podobnie jak w przypadku Starwarda zresztą.

Pamiętajmy i o tym elemencie strategii rozwoju 11B.
Jestem na Twitterze
Edytowany: 28 lutego 2023 18:45

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 28 lutego 2023 19:10:12 przy kursie: 647,00 zł
Frey napisał(a):
Zarzuty, że spółka nic nie robi, a kolejne ujawniane przez nią gry nie są grami AAA, lub nawet AA - wynikają z niezrozumienia sposobu działania tej spółki i tego, że ona dopiero buduje swój potencjał, zmierzając do produkcji coraz większych i bardziej rozbudowanych gier.


Zupełnie fałszywy argument w kontekście kapitalizacji bo jest to argument studzący oczekiwania. No jak spojrzałem na kapitalizację to akcjonariat nie zamierza niczego studzić i grzeje temat. Taki argument miałby rację bytu na kapitalizacji -40%.

Przytaczałem, że spółka bogatsza i większa od 11bit, Focus Entertainment, ma niższą kapitalizację i lepsze gry (vide Atomic Heart). Jako kontr argument padło coś na zasadzie "a bo oni się dopiero rozwijają" oraz "nie rozumiesz bo Atomic Heart to ruska gra". Kapitalizacja 11bit to nie jest efekt nieustannych tłumaczeń dlaczego projekt opóźniony lub mizernie wyglądający. Ta kapitalizacja zakłada, że czego spółka się nie podejmie to dowiezie z sukcesem więc nawet nie trzeba tłumaczyć ani się zastanawiać czy dowiozą. Zna ktoś spółkę z branży której ani razu noga się nie podwinęła ? Akcjonariusze 11bit uznali, że najwyraźniej ich spółka jest taką jedyną na świecie. Moim zdaniem są to oczekiwania zupełnie nieprawdopodobne.

Kapitalizacja jasno pokazuje, że tutaj nikt nie czekał z wyceną na ten mityczny rozwój i wycenę zrobił bez rozwoju. A spółka jak nie dowoziła wyników dla tej kapitalizacji ani nawet zapowiedzi tak nie dowozi nadal (kiedy jest premiera kolejnego kasowego produktu ? Ostatni był w 2018 roku ? Skąd te opóźnienia skoro jest to rzekomo perfekcyjna firma ?). Fałszywe jest usprawiedliwianie spółki z zapowiedzi średnio dochodowych projektów AA czy zupełnie niszowych (The South of the Circle) przy jednoczesnym marzycielstwie "bo oni będą wielcy". To się logicznie nie dodaje bo albo rzeczywiście się rozwijają albo zadomowili się w średnim segmencie - a dokładnie tak to wygląda, że nie są w stanie wskoczyć wyżej na poziom AAA.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 28 lutego 2023 19:40:08 przy kursie: 647,00 zł
tgolik napisał(a):

Czy mógłbyś mnie oświecić, jakie marże netto i zyski netto ma 11 Bit na dystrybucji obcych gier? Przychody w takiej działalności zwykle są wysokie jednak istotny jest tylko zysk netto.


Po pierwsze, to 11Bit nie prowadzi dystrybucji obcych gier, a wydaje je. Wiąże się to z aktywną partycypacją w kosztach produkcji i marketingu (bywa, że wydatki w 100% po stronie 11Bit). Podział przychodów jest ustalany indywidualnie dla każdej z wydawanych gier. Jeśli zagłębisz się głębiej w ten wątek, to znajdziesz szacowaną działkę Bitów np. dla takiego Moonlightera.
Zarówno Moonlighter (2018) jak i Children of Morta (2019) zwróciły się w kilkadziesiąt godzin i od kilku lat dobrze zarabiają.
W 2022 przychody z wydawnictwa wyniosły około 40% ogółu przychodów firmy ( przy 25% w 2021).

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 28 lutego 2023 19:53:32 przy kursie: 647,00 zł
Bergman napisał(a):
Przytaczałem, że spółka bogatsza i większa od 11bit, Focus Entertainment, ma niższą kapitalizację i lepsze gry (vide Atomic Heart).


Ile jeszcze razy będziemy musieli słuchać tej historii o Focus ? Spółce istniejącej od 27 lat, dla której lata zyskowne przeplatają się ze stratnymi. Dziwnym zbiegiem okoliczności, to rodacy Ubisoftu, ten to dopiero ma portfolio. Szkoda, że koszty działalności zjadają wszystko, co zarobią.


andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 28 lutego 2023 19:54:54 przy kursie: 647,00 zł
Bergman napisał(a):
Ta kapitalizacja zakłada, że czego spółka się nie podejmie to dowiezie z sukcesem więc nawet nie trzeba tłumaczyć ani się zastanawiać czy dowiozą. Zna ktoś spółkę z branży której ani razu noga się nie podwinęła ? Akcjonariusze 11bit uznali, że najwyraźniej ich spółka jest taką jedyną na świecie. Moim zdaniem są to oczekiwania zupełnie nieprawdopodobne.

Ale jak to? Zarówno TWOM, jak i Frostpunk rodziły się nie bez bólu, w kolejnych iteracjach. Zamknięty został projekt Games Republic (sklep z grami). Project 8 był zagrożony anulowaniem. Polemizujesz z tezami, o których tu nie słyszałem.
Jestem na Twitterze

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 28 lutego 2023 20:36:39 przy kursie: 647,00 zł
aircanada15 napisał(a):

W 2022 przychody z wydawnictwa wyniosły około 40% ogółu przychodów firmy ( przy 25% w 2021).

Przychody ściśle przypadające 11B są znacznie niższe po potrąceniu tantiem dla deweloperów które o ile się orientuję wynoszą zwykle od 50 do nawet 70% przychodów z gry (zależnie od tytułu i platformy). Także te 40% z wydawnictwa to może i fajnie wygląda w raporcie ale faktycznie to chyba będzie plus/minus ze 20-25% (i tak samo odpowiednio mniej w 2021).
Edytowany: 28 lutego 2023 20:40

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 28 lutego 2023 20:37:08 przy kursie: 647,00 zł
andy_dufresne napisał(a):
Bergman napisał(a):
kapitalizacja zakłada, że czego spółka się nie podejmie to dowiezie z sukcesem więc nawet nie trzeba tłumaczyć ani się zastanawiać czy dowiozą. Moim zdaniem są to oczekiwania zupełnie nieprawdopodobne.

Polemizujesz z tezami, o których tu nie słyszałem.


Obecne C/ZO to okolice 56. Patrząc na trend kursu i wolumen to tutaj za chwilę może być 60, a może i 65 trochę później. Tak czy inaczej ten wskaźnik rośnie i akcjonariat zdaje się nie zatrzymywać, a jest to jakiś wskaźnik oczekiwań. To jest wycena sukcesu co najmniej dwóch gier albo zupełnie nadzwyczajnej sprzedaży jednej. Ja tutaj nie widzę pesymizmu ani zwątpienia. Przeważa przekonanie spółki doskonałej i co do istoty w działalności zasadniczo bezbłędnej.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 28 lutego 2023 21:00:12 przy kursie: 647,00 zł
Utnapisztim: ależ ja to doskonale wiem. To jednak Bici księgują całość tych przychodów, a wynik obniżają im usługi obce. Równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że przychody wspomnianego Focusa są zawyżone, bo przecież sporą część musi oddać w ramach tantiem. Po to jest rachunek zysków i strat, by pokazać prawdziwą rentowność spółki.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 28 lutego 2023 21:01:15 przy kursie: 647,00 zł
Bergman napisał(a):

Zupełnie fałszywy argument w kontekście kapitalizacji bo jest to argument studzący oczekiwania. No jak spojrzałem na kapitalizację to akcjonariat nie zamierza niczego studzić i grzeje temat. Taki argument miałby rację bytu na kapitalizacji -40%.

Kapitalizacja jasno pokazuje, że tutaj nikt nie czekał z wyceną na ten mityczny rozwój i wycenę zrobił bez rozwoju. A spółka jak nie dowoziła wyników dla tej kapitalizacji ani nawet zapowiedzi tak nie dowozi nadal (kiedy jest premiera kolejnego kasowego produktu ? Ostatni był w 2018 roku ? Skąd te opóźnienia skoro jest to rzekomo perfekcyjna firma ?). Fałszywe jest usprawiedliwianie spółki z zapowiedzi średnio dochodowych projektów AA czy zupełnie niszowych (The South of the Circle) przy jednoczesnym marzycielstwie "bo oni będą wielcy". To się logicznie nie dodaje bo albo rzeczywiście się rozwijają albo zadomowili się w średnim segmencie - a dokładnie tak to wygląda, że nie są w stanie wskoczyć wyżej na poziom AAA.

W końcu przyznałeś co Cię boli.
Według Ciebie kapitalizacja jest za wysoka o minimum 40%.
Tylko chyba zapominasz, że to nie my zdecydowaliśmy o tym poziomie i akcje kupowały kiedyś i nawet niedawno np. fundusze norweskie. Pytanie czy Ty jesteś od nich mądrzejszy czy może oni mają rację ?
Jeśli komuś spółka nie odpowiada to ją omija .... tak robię ja i inni. Jednak z uporem chcesz udowodnić, że inni są naiwni i powinni podzielić Twój pogląd.
Tyle, że nie wszyscy chcą podzielać jak widać zdanie "przewodnika".
Widać także, że podważasz kompetencje pracowników spółki.
Może poczytaj ile wyróżnień spółka dostała za gry.
To chyba najlepiej pokazuje czy masz rację czy nie. Jak widać coś im się udało ....d'oh! Angel

Teraz zmartwię Cię jeszcze bardziej.
Teraz przeskalowują wcześniejsze sukcesy i nie tylko mają zamiar powiększyć gry ale chcą je rozmnożyć.
Prawda jest taka, że spółki bez dużego doświadczenia nie raz próbują zrobić wielki hit najlepiej AAA - ale najczęściej ponoszą fiasko. Spółka już dawno komunikowała, że chcą powoli budować potencjał do gier AAA. Takiej gry nie zrobi 40-50 osób bez dużego doświadczenia. Rozważni ludzie jeśli zdają sobie sprawę, że nie są na coś przygotowani to nie ryzykują niemal pewnej porażki a to coś innego niż niepotrzebne walenie głową w mur. Po latach doświadczeń fachowcy są w stanie ocenić co jest realne a co nie. Dobrą grę AAA może zrobić tylko liczny doświadczony zespół. Spółka dopiero buduje potencjał. 60-70% załogi pracuje w spółce nie więcej niż 12-18 miesięcy a to mało w branży.

Poczytaj np o CIG który poległ gdy chciał szybko zbudować zespoły produkujące duże gry.
CDR także zabrakło doświadczonej załogi i wyszło jak wszyscy widzieli.
Naprawdę tego nie rozumiesz ? To nie fabryka gwoździ.wave

Mądrzy ludzie wyciągają wnioski z własnych błędów ale także widzą błędy innych.
Jeśli tak łatwo pisze się gry AAA to nic łatwiejszego. Zwołaj kolegów i napiszcie hita AAA.
Jeśli będzie dobry to sam chętnie kupię .... obiecuję Ci to.salute
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 28 lutego 2023 21:05:12 przy kursie: 647,00 zł
Bergman napisał(a):

Zupełnie fałszywy argument w kontekście kapitalizacji bo jest to argument studzący oczekiwania. No jak spojrzałem na kapitalizację to akcjonariat nie zamierza niczego studzić i grzeje temat. Taki argument miałby rację bytu na kapitalizacji -40%.


Przyznam, że pierwszego zdania tej wypowiedzi nie rozumiem...co do dalszej części, to napiszę krótko. Argumenty o zawyżonej kapitalizacji bitów słyszę bez przerwy od 2010 r. - z mocnym natężeniem w okresie przed premierą TWOM - kiedy odkąd kapitalizacja ta wynosiła "straszliwe" 20 mln złotych...d'oh!
Pamiętam "przerażająco wysoką" kapitalizację CDR przed premierą Wieśka 3 i zaraz po niej. O C/Z to nawet boję się wspominać….blackeye
I tożsame argumenty - wylewające się z postów mądrali, którzy patrzyli na ten jeden, dwa wskaźniki i uważali się za speców...mentorskim tonem pouczając i krytykując wszystkich tych, którzy widzieli to inaczej...

W spółkach growych - zajmujących się czymś tak niemierzalnym jak showbiznes, wycenia się potencjał i to mocno do przodu. Oceny tego potencjału musi dokonać każdy, kto rozważa inwestycję w tego rodzaju spółkę. Z tym, że jest to bardzo trudne i obarczone wysokim ryzykiem. I każdy ma prawo do swojego stanowiska w tej kwestii. wave
Czy kolejne gry bitów mają potencjał, który pozwoli spółce przejść na wyższy poziom i produkować gry AAA? Nie wiem. Nikt tego nie wie. I niemalże do poszczególnych premier wiedział nie będzie.
Jednak moim zdaniem patrząc na historię spółki i jej poprzednie produkcje - szansa na to jest i to spora.
Skoro Twoim nie ma - albo jest iluzoryczna - to jak rozumiem pisząc tu, chcesz nawracać takie zbłąkane dusze jak ja...Twoje prawo. salute

Ale trzeba być serio odklejonym od rzeczywistości, żeby zarzucać bitom brak rozwoju...bo w tym zakresie - to wystarczy spojrzeć choćby na tak mierzalne parametry jak wielkość zatrudnienia, ilość projektów w jakie są zaangażowani, zainteresowanie tymi projektami (FP1 w momencie premiery miał 100 tyś osób w grupie, FP2 - jeszcze nawet bez daty premiery - ma już ponad 3/4 tego) i ilość gotówki w kasie.

Edytowany: 28 lutego 2023 21:21

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



777 778 779 780 781

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,482 sek.

vpcwdnnj
otmxkhym
tzphsneg
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
gsmuwavd
jvekedqe
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat