PARTNER SERWISU
nabropzu
832 833 834 835 836
topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 12 czerwca 2024 10:21:27 przy kursie: 641,00 zł
MichalMat napisał(a):
aircanada15 napisał(a):
Wasze posty fajnie się uzupełniają:

''Żeby po ściągnięciach dema wieszczyć słabą sprzedaż? Większość graczy dema ma gdzieś, bo bawi się czymś innym. '' - ''Dziś peak na steam poprawiony.'' :D

Spoglądając na poniższy ranking all-time highest peaks wśród wersji demo, to jednak są tytuły, które były w stanie przyciągnąć jednocześnie po kilkadziesiąt tysięcy graczy.

steamdb.info/charts/?category=...

Jeśli dla kogoś niski peak Alters Demo nie jest sygnałem ostrzegawczym, proszę bardzo. Każdy ma swój rozum.


Patrzac na ten ranking on tylko pokazuje że branie pod uwage peaku dema nie ma całkowicie sensu.
Znaczna część w momencie wydania pełnej wersji jak przejrzałem te TOP 20-30, nigdy nawet się nie zbiżyła do peaku z dema.
Część po kilku latach (2-3), ma dobowy peak na poziomie dosłownie kilku graczy, duża część peak po wydaniu 8-10-15 krotnie niższy od dema.

Przejrzałem też z ciekawości Dema co miały peaku ok 1200 i zostały wydane, też nie ma korelacji. Jedne miały po 30-40tys peaku, inne po 2-3 tys.
Zachecam też do przeczytania wczorajszego artykułu z PB - tego wieczornego z 20:00, całkowicie się zgadzam ze słowami analityka


Zgadzam się, rozrzut jest bardzo duży, przy peak demo ok 1000, peak finalnej wersji gry może kształtować się od 1000 do 100 000 co pokazuje poniższy wykres:

x.com/ByczeG/status/1800799807...

Także pozostanę przy swoim zdaniu, że warto obserwować przyrost WL.

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 12 czerwca 2024 10:58:36 przy kursie: 641,00 zł
aircanada15 napisał(a):

Jeśli dla kogoś niski peak Alters Demo nie jest sygnałem ostrzegawczym, proszę bardzo. Każdy ma swój rozum.

Wg mnie jest przede wszystkim sygnałem, że marketing Bitów ma jeszcze sporo do zrobienia. Ale czas też na to jest.

Po dwóch dniach z demem jestem skłonny zaryzykować stwierdzenie, że ta gra ma wszystkie atuty TWoM, ale jest lepsza na wielu poziomach.
Jestem na Twitterze

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 12 czerwca 2024 12:55:37 przy kursie: 641,00 zł
Czy wysoki peak dema / duża wishlista są gwarancją świetnej sprzedaży ? Czy może jedynie pozwalają przypisać wyższe prawdopodobieństwo spełnienia się pozytywnego scenariusza w kwestii monetyzacji danej gry ?
Zapytam przekornie: jak przełożyły się peaki wersji demo oraz wishlisty Invincible / Thaumaturge na rzeczywistą sprzedaż owych tytułów ? :]


andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 12 czerwca 2024 13:56:07 przy kursie: 641,00 zł
Twoje pytania są zasadne, swoim wpisem w zasadzie nie chciałem z tym polemizować. Chodziło mi o to raczej, że sam na razie w oparciu o dane z festiwalu nie będę prognozował (ani korygował prognoz) sprzedaży gry na premierę, bo zostało jeszcze dużo czasu, ale mam nadzieję, że Bici dołożą tu jeszcze do pieca, bo wciąż trzeba pracować nad zwiększeniem rozpoznawalności IP.
Jestem na Twitterze

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 12 czerwca 2024 14:01:57 przy kursie: 641,00 zł
aircanada15 napisał(a):
Czy wysoki peak dema / duża wishlista są gwarancją świetnej sprzedaży ? Czy może jedynie pozwalają przypisać wyższe prawdopodobieństwo spełnienia się pozytywnego scenariusza w kwestii monetyzacji danej gry ?
Zapytam przekornie: jak przełożyły się peaki wersji demo oraz wishlisty Invincible / Thaumaturge na rzeczywistą sprzedaż owych tytułów ? :]


Doskonale wiesz, że nigdy nie możesz w tej branży być pewnym sukcesu. A przywoływanie tych dwóch tytułów to już trochę zdarta płyta, bo wiemy, że one się słabo sprzedają i dyskutowaliśmy też dlaczego tak było (i kurs to zdyskontował).

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 16 czerwca 2024 12:06:25 przy kursie: 633,00 zł
KapitanM napisał(a):
baks napisał(a):
Jesteś pewien, że mediana oczekiwań to sprzedaż co najmniej milion w 2024 ? Możesz zacytować kilka ?
Biorąc pod uwagę premierę chyba we wrześniu to odważne założenie. Takie realne oczekiwania sam przyjąłbym w ciemno.
Ja sam nie mam tak ambitnych oczekiwań.
Nie biorę pod uwagę udziału w GP.


Daleko nie szukać - rekomendacja bdm s.a. zakłada 1.3kk w 2024 oraz 0.9 kk w 2025 sprzedaży The Alters. Z tego co pamiętam inne rekomendacje zakładały podobnie. Możesz sobie poczytać - google i znajdziesz.
Też pytanie - jaka sprzedaż usprawiedliwia produkcję gry o takim budżecie, aby miała sens biznesowy dla spółki z kapitalizacją 1,5kkk?

Tammożna znaleźć właściwqie wszystko. Sam jednak chyba nie szukałeś jak długo Bitowcy sprzedawali swoje gry i jakie generowali przychody. Sprawdż jaki był wykres przychodów z TWOM i FP.
Życie tych gier nie zamknęło się w rok czy 1,5 od premiery. Przychody z gier potrafiły w 2-4 roku zbliżać się do premierowych.
Spojrzenie na całościową sprzedaż daje odpowiedź na pytanie po co.
Jak zapewne wiesz koszty produkcji gier wzrosły lawinowo. Pomijam Manor Lords go według mnie jest dużo ściemy w opisie tego kto robił i jakimi siłami tą grę. Ale to odrębny temat.
Jak będzie faktyczna sprzedaż dużo zależy od przyjęcia przez graczy. Przykładem rewelacyjna sprzedaż FP która po kilku tygodniach dość zaskakująco niemal zgasła. Szybko zapełniła się nisza i naturalnie wspomagały ją dodatki i promocje choć apetyty były wyższe.
Myślę, że stąd pomysł na współpracę z MS. Da to znacznie większy potencjał marketingowy za umiarkowaną cenę.
W mojej ocenie straty sprzedaży będą symboliczne a pozwolą przyciągnąć nowych graczy z GP. Ostatecznie może być różnie nie wspominam gry CDP gdzie początkowe zachwyty mocno......
Czekamy na premiery tam wszystko się wyjaśni.
Co do kosztów to złożyło się kilka czynników. Zmiany w projektach i zmiany silnika. Choć nieco bolesne wzrosty ale sporo wyjaśniają. P8 nadal wielką niewiadomą.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

KapitanM
12
Dołączył: 2011-01-17
Wpisów: 36
Wysłane: 17 czerwca 2024 08:09:21 przy kursie: 633,00 zł
Proszę Pana, pytał Pan o co innego, a teraz odwraca Pan kota ogonem za pomocą historycznego argumentu o dobrej długoterminowej sprzedaży niektórych gier spółki. Nie odnosiłem się do sprzedaży w długim terminie, tylko do sprzedaży 12mc i oczekiwań rynkowych co do tej sprzedaży, które są wysokie.

Uważam, że 11bit to bardzo dobra spółka, ale niekoniecznie dobra inwestycja przy obecnych wycenach i realiach rynkowych sprzedaży gier.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 17 czerwca 2024 11:38:10 przy kursie: 631,00 zł
Spoglądając na wycenę z perspektywy AT, odnoszę wrażenie, że to ostatni moment akumulacji akcji. Czasami jeszcze postraszą szaraczków i na korektach zbierają, ale sytuacja jak żywo przypomina mi wydarzenia sprzed premiery FP1. Kurs poruszał się bez wyrazu, a brak perspektyw dla szerokiego rynku i tym samym ryzyko posiadania akcji 11bit, zmusiło do wycofania się z akcjonariatu szanowaną i znaną, zwłaszcza na tym forum, postać. Wystarczyło jednak więcej wiary i cierpliwości, a afekt wystrzału premierowego wynagrodził akcjonariuszom długi czas oczekiwania na znaczący wzrost wyceny. Co prawda kurs obecnie jest na innym poziomie niż przed premierą FP, stąd takiego wystrzały procentowo nie spodziewałbym się, ale i oczekiwania względem FP2 są znacznie większe, a zaraz za nim pojawi się Alters, które może okazać się niespodzianką na plus. Najważniejsze w tej układance jest czy gry okażą się sukcesem komercyjnym czy nie, bo scenariuszy jest wiele, a to moim zdaniem sprawia, że będzie się wiele działo na kursie. Do tego dochodzi obecny klimat na bananie względem spółek gamedev, który można nazwać słabym, ale to właśnie 11bit w ciężkich czasach był zawsze gamechangerem. Na pewno emocji nie zabraknie :)
Edytowany: 17 czerwca 2024 11:41

Przemekn
7
Dołączył: 2018-03-27
Wpisów: 41
Wysłane: 18 czerwca 2024 19:12:24 przy kursie: 676,00 zł
Z wykresu ilości graczy w demo Alters (steamdb.info/app/2990110/chart...) obejmujący SFN wychodzi mi 88767 graczogodzin. Zabawa z demem według steam zajęła mi 2.8 godziny.

Z grubsza wychodzi mi, że w demo Alters między 2024-06-10 17:00:00 UTC a 2024-06-17 17:00:00 UTC mogło zagrać około 31,7k graczy.

Jeśli ktoś z forum podzieli się informacją ile mu zajęła zabawa z Alters to można by policzyć ile wynosił średni czas jaki gracz spędzał grając w Alters co dało by szacowaną liczbę graczy bliższą rzeczywistości.

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 18 czerwca 2024 21:15:30 przy kursie: 676,00 zł
Graczogodzin nie liczę, natomiast bardzo ciekawe są te reakcje kursu na nowe rekomendacje od analityków. Mamy nową rekomendację od Wood&Co z TP 840 i natychmiastową reakcję kursu na wysokim obrocie.


hal80
PREMIUM
27
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-29
Wpisów: 95
Wysłane: 19 czerwca 2024 00:41:24 przy kursie: 676,00 zł
Alters demo - 2,5 h

Przemekn
7
Dołączył: 2018-03-27
Wpisów: 41
Wysłane: 19 czerwca 2024 20:24:17 przy kursie: 655,00 zł
hal80 napisał(a):
Alters demo - 2,5 h


Oraz moje 2,8h plus dane zebrane z youtuba. Znalazłem 82 filmiki zawierające rozgrywkę od początku aż do samego końca demo. Na ich podstawie wyliczyłem sobie medianę 1,62h oraz średnią 1,85h.

88767 / 1,85 daje w zaokrągleniu 48k graczy którzy mogliby ukończyć demo jeśli każdy z nich grałby dokładnie 1,85h.

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 19 czerwca 2024 20:31:49 przy kursie: 655,00 zł
A w jakim celu te szacunki skoro wiemy o ile wzrosła WL (wg. Gamalytic)?

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 27 czerwca 2024 13:04:28 przy kursie: 632,00 zł
Co taka cisza, gdy kluczowe info objawiło się nam?

„Frostpunk 2” trafi do sprzedaży 20 września 2024 roku

11 bit studios zdecydowało o rozbudowie „Frostpunka 2” o dodatkowe mechaniki,
których implementacja jeszcze podniesie poprzeczkę jeśli chodzi o przyjemność rozgrywki.
Dlatego premiera „Frostpunka 2” będzie miała miejsce kilka tygodni później niż pierwotnie
planowano.


Zasadniczo, to dobra wiadomość. Lepiej niech dopracują, niż potem wypuścić problematyczną wersję, która zostanie obsmarowana przez wszystkich.
Jest to też lepszy termin wydawniczy, bo lipiec to taki okres urlopowy, gdzie gierki mniej w głowie. Nawet dla inwestorów tak jest, więc na luzie, bo emocje zaczną się we wrześniu :)

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 27 czerwca 2024 13:07:12 przy kursie: 632,00 zł
Też się zdziwiłem, że nikt tu nie pisze o FP2. Tak samo jak się zdziwiłem, że nikt nie pisze o Alters i IGN first. Wydaje się, że inwestorzy już także na wakacjach :)

Chung
PREMIUM
34
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-23
Wpisów: 174
Wysłane: 27 czerwca 2024 14:02:13 przy kursie: 632,00 zł
Rif napisał(a):
Co taka cisza, gdy kluczowe info objawiło się nam?

„Frostpunk 2” trafi do sprzedaży 20 września 2024 roku

11 bit studios zdecydowało o rozbudowie „Frostpunka 2” o dodatkowe mechaniki,
których implementacja jeszcze podniesie poprzeczkę jeśli chodzi o przyjemność rozgrywki.
Dlatego premiera „Frostpunka 2” będzie miała miejsce kilka tygodni później niż pierwotnie
planowano.


Zasadniczo, to dobra wiadomość. Lepiej niech dopracują, niż potem wypuścić problematyczną wersję, która zostanie obsmarowana przez wszystkich.
Jest to też lepszy termin wydawniczy, bo lipiec to taki okres urlopowy, gdzie gierki mniej w głowie. Nawet dla inwestorów tak jest, więc na luzie, bo emocje zaczną się we wrześniu :)


Zgadzam się w pełni: 1. Przeczytałem odnośnie przełożenia premiery - "ale lipa, chłopaki nie zdążyli z contentem i gadają że chcą dopracować". 2. Następnie przeczytałem to: store.steampowered.com/news/ap... . Opisują co dokładnie zmienili, jakie to ficzerki, dali nawet "Zoom Stories" co uważalem że na bank nie będzie... (Widać ewidentnie że to nowy feature który trzeba zrobić) I... Patrząc co dokładnie zmieniają uważam, że to dobra decyzja

randomdziad
27
Dołączył: 2020-12-23
Wpisów: 108
Wysłane: 27 czerwca 2024 17:22:08 przy kursie: 632,00 zł
Panowie bez przesady, przesuniecie premiery to zawsze slaby news bo spolka nie dowiozla premiery zgodnie z planem (a wiec wieksze koszty i poznienie kolejnych premier). Wiadomo ze lepiej zeby opoznili niz wydali gre w zlym stanie ale traktowanie tego jako dobrej wiadomosci to juz przesadny optymizm :).
Kurs ostatnio slabo sie zachowuje i takie newsy na pewno nie pomagaja.

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 27 czerwca 2024 21:07:32 przy kursie: 632,00 zł
Akurat dziś kurs właściwie nie zareagował na news o przełożeniu premiery.

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 27 czerwca 2024 21:33:40 przy kursie: 632,00 zł
Odbije się na pewno na finansach, skoro dochodzą kolejne miesiące pracy bez premiery. Natomiast, na przykładzie Cyberpunka widać nie tylko CDR wynosi lekcje, ale i inni deweloperzy. Lepiej premierę przełożyć i pokazać ukończony produkt, niż zrazić na premiere graczy do tytułu i stracić grę, bo nie oszukujmy sie na polskim rynku poza CDR'em nie ma spółki, która może sobie pozwolić by 2 lata grę łatać.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 27 czerwca 2024 22:29:20 przy kursie: 632,00 zł
przełożenie premiery to dobra decyzja,
UI w becie był fatalny

a tak mają szansę zrobić z tego dobrą grę

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



832 833 834 835 836

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,217 sek.

cxilqojj
yddwicaj
swqrlbxt
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
pdwgcufa
yivdfxcu
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat