PARTNER SERWISU
hraglnts
851 852 853 854 855
ryhol2
80
Dołączył: 2018-05-13
Wpisów: 531
Wysłane: 23 września 2024 10:56:15 przy kursie: 335,00 zł
Co do kursu: Jakoś mam pewność, że w najbliższych dniach ujawni się przynajmniej jeden podmiot w grze na krótko.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 23 września 2024 11:03:31 przy kursie: 335,00 zł
grum napisał(a):

11Bit pociągnie inne spółki gaming-owe na giełdzie. Pogodzę was - jak się okazuje jedziecie na tym samym wózku rynkowej niepewności.

Nie inwestuję w takie wynalazki jak CDR, Ci Games czy 11BIT kolego.

To czy pociągnie, tak jak piszesz - to nie sądzę. Spójrz, że po spadku Ci Games taki CDR miał szansę wzrostów do 180 zł.
Po prostu 11BIT był ostatnią spólką na GPW, która była trzymana względnie wysoko (to mnie osobiście dziwiło).

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 23 września 2024 11:04:31 przy kursie: 335,00 zł
ryhol2 napisał(a):
Co do kursu: Jakoś mam pewność, że w najbliższych dniach ujawni się przynajmniej jeden podmiot w grze na krótko.


Zgadza się, obecnie słuszną strategią jest shortowanie przed premierą.


sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 23 września 2024 11:14:47 przy kursie: 335,00 zł
Najnowsze komentarze analityków dot. FP2 za PAP Biznes

Cytat:
"Obniżyliśmy dziś naszą rekomendację do "sprzedaj" z "trzymaj" z nową wartością godziwą 430 zł. W tym momencie spodziewamy się, że "Frostpunk 2" sprzeda mniej kopii w cyklu życia od 1. części i 1,2 mln kopii w 12 miesięcy od premiery (vs. 1,4 mln Frostpunk 1)" - dodał analityk Ipopema Securities.


"Start "Frostpunk 2" nie spełnił oczekiwań naszych i inwestorów, co będzie miało negatywny wpływ na notowania akcji 11 bit" - dodał.

Piotr Bogusz uważa jednak, że pomimo słabszej od oczekiwań premiery "Frostpunk 2", gra powinna generować relatywnie duże przychody.

"W naszej opinii, gra ma potencjał do generowania sprzedaży w długiej perspektywie podobnie, jak to miało miejsce w przypadku innych gier 11 bit" - napisał analityk Erste Banku.
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 23 września 2024 11:19:55 przy kursie: 335,00 zł
Z tego wynika, że jeszcze nie sprzedali wszystkich akcji.
Edytowany: 23 września 2024 11:22

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 23 września 2024 11:23:31 przy kursie: 335,00 zł
Mamy sytuacje jaką mamy , Nikt nie będzie czarował że jest cudownie choć już widać że idzie wszystko w drugą stronę pt. spalić spółke na stosie bo nie dowiozła.

Patrząc merytorycznie

Sprzedali 350 tyś egzemplarzy gry . Licząc że z jednej kopii mają 100 zł(po odjęciu podatków i prowizji steam, wiadomo że cena zależy od rynku na którym jest kupowana gra bo inna jest na Chiny czy USA) mamy już ok 35 mln przychodów licząc podstawową cene gry.

Licząc że 80 % to sprzedaż z DLC a 20 % normalnej wersji :
280 tyś wersji delux z której mogą mieć po 160 zł z egzemplarza daje 44 mln 800 tyś
70 tyś normalnej razy 100 zł daje 7 mln zł
Razem mamy ok 51,8 mln

Podajcie swoje wyliczenia :)

ryhol2
80
Dołączył: 2018-05-13
Wpisów: 531
Wysłane: 23 września 2024 11:23:58 przy kursie: 335,00 zł
1ketjoW napisał(a):
ryhol2 napisał(a):
Co do kursu: Jakoś mam pewność, że w najbliższych dniach ujawni się przynajmniej jeden podmiot w grze na krótko.


Zgadza się, obecnie słuszną strategią jest shortowanie przed premierą.

To również. Ale patrząc z boku na cały Rynek, to rzuca się w oczy to, że daje się niektórym spółkom rosnąć, często ponad miarę jak na sytuację indeksów po czym następuje dołowanie. Mówię o dużych podmiotach. Pewnie ma to związek, z wielką przewagą kapitału zagranicznego, który nie jest zainteresowany długoterminowym inwestowaniem. Ostatnio rosły banki. Będzie to samo co tutaj za jakiś czas.

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 23 września 2024 11:26:08 przy kursie: 335,00 zł
sasky napisał(a):
Najnowsze komentarze analityków dot. FP2 za PAP Biznes

Cytat:
"Obniżyliśmy dziś naszą rekomendację do "sprzedaj" z "trzymaj" z nową wartością godziwą 430 zł. W tym momencie spodziewamy się, że "Frostpunk 2" sprzeda mniej kopii w cyklu życia od 1. części i 1,2 mln kopii w 12 miesięcy od premiery (vs. 1,4 mln Frostpunk 1)" - dodał analityk Ipopema Securities.


"Start "Frostpunk 2" nie spełnił oczekiwań naszych i inwestorów, co będzie miało negatywny wpływ na notowania akcji 11 bit" - dodał.

Piotr Bogusz uważa jednak, że pomimo słabszej od oczekiwań premiery "Frostpunk 2", gra powinna generować relatywnie duże przychody.

"W naszej opinii, gra ma potencjał do generowania sprzedaży w długiej perspektywie podobnie, jak to miało miejsce w przypadku innych gier 11 bit" - napisał analityk Erste Banku.


Świetny analityk bo przewiduje sprzedaż na kilka lat do przodu. Brakuje jeszcze podania inflacji w 2034 roku

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 23 września 2024 11:41:52 przy kursie: 335,00 zł
Cytat:
Świetny analityk bo przewiduje sprzedaż na kilka lat do przodu. Brakuje jeszcze podania inflacji w 2034 roku


Nie, podaje uzasadnienie dla przedstawionej wyceny. Wycena to wynik modelu, a model musisz oprzeć na jakichś założeniach.
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

enthusiast
PREMIUM
10
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-12-08
Wpisów: 201
Wysłane: 23 września 2024 12:03:06 przy kursie: 335,00 zł
sledzik007 napisał(a):
Licząc że 80 % to sprzedaż z DLC a 20 % normalnej wersji :
280 tyś wersji delux z której mogą mieć po 160 zł z egzemplarza daje 44 mln 800 tyś
70 tyś normalnej razy 100 zł daje 7 mln zł
Razem mamy ok 51,8 mln

Te 80% wersji deluxe to było dla przedsprzedaży, od piątku to raczej głównie sprzedawała się już wersja podstawowa.

Edit: według tego co było podawane/prognozowane dla przedsprzedaży to będzie 80% wersji deluxe od 150-200k sztuk.

Edit 2: po korekcie jak wyżej i przyjętego przychodu od sztuki wychodzi jakieś 40-45 mln estymowane 15-20 mln z Game Passa = ok. 60 mln, stąd komunikat z rana i zakładane koszty gry gdzieś w okolicach tej kwoty.
Edytowany: 23 września 2024 12:23


tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 23 września 2024 12:14:34 przy kursie: 335,00 zł
No i 10% kapitalizacji spółki się przemieliło - widać wymianę akcjonariatu. Obecne poziomy wydają się satysfakcjonujące dla nowych inwestorów (najstarsi, którzy siedzą tu od debiutu, też nie powinni narzekać o ile widzą potencjał rozwoju w spółce).
Edytowany: 23 września 2024 12:15

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 23 września 2024 14:09:03 przy kursie: 335,00 zł
Dix22 napisał(a):
Frostpunk 1 nie jest longsellerem. Longsellerem może być Fishing Clash od Ten Square Games, czyli tytuł, który po 6 latach nadal przynosi wymierne pieniądze, wpływając znacząco na sytuację tamtej spółki.
Zresztą - patrząc na skumulowany zysk 11BIT od 2018 do 2022 to było to tylko 148 mln zł. W tym czasie TEN wygenerował 458 mln zł zysku, wypłacając każdego roku dywidendę. Frostpunk1 po prostu umarł śmiercią naturalną - gra sprzedawana na promocjach w okolicy 15 zł nie poprawi znacząco finansów.

Właśnie zerknąłem na wynik TEN za zeszły rok: całe 3,5 mln zysku operacyjnego, 15 mln netto, przy przychodach 436 mln - cokolwiek słaba ta rentowność, nic dziwnego że pominąłeś ten rok. Porównanie skumulowanych zysków obu spółek cokolwiek absurdalne jeśli porównać wielkość nakładów na obie gry: FP1 kosztował z marketingiem 12,5 mln PLN ( koszt dodatków w kolejnych latach), nakłady na marketing FC liczyć można w setkach milionów. W najlepszym wynikowo 2020r. TEN miał 3,5-4 mld kapitalizacji, wycena 11b nie zbliżyła się nawet do połowy rekordowej wyceny TEN, a skoro tak to proporcjonalnie do tej szczytowej wyceny nie oczekiwałbym w danym czasie podobnej wielkości zysków co TEN tylko właśnie gdzieś na poziomie ok. 1/3.
Edytowany: 23 września 2024 14:15

Bartas_Gda
67
Dołączył: 2018-05-12
Wpisów: 308
Wysłane: 23 września 2024 14:17:41 przy kursie: 335,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
Dix22 napisał(a):
Frostpunk 1 nie jest longsellerem. Longsellerem może być Fishing Clash od Ten Square Games, czyli tytuł, który po 6 latach nadal przynosi wymierne pieniądze, wpływając znacząco na sytuację tamtej spółki.
Zresztą - patrząc na skumulowany zysk 11BIT od 2018 do 2022 to było to tylko 148 mln zł. W tym czasie TEN wygenerował 458 mln zł zysku, wypłacając każdego roku dywidendę. Frostpunk1 po prostu umarł śmiercią naturalną - gra sprzedawana na promocjach w okolicy 15 zł nie poprawi znacząco finansów.

Właśnie zerknąłem na wynik TEN za zeszły rok: całe 3,5 mln zysku operacyjnego, 15 mln netto, przy przychodach 436 mln - cokolwiek słaba ta rentowność, nic dziwnego że pominąłeś ten rok. Porównanie skumulowanych zysków obu spółek cokolwiek absurdalne jeśli porównać wielkość nakładów na obie gry: FP1 kosztował z marketingiem 12,5 mln PLN ( koszt dodatków w kolejnych latach), nakłady na marketing FC liczyć można w setkach milionów. W najlepszym wynikowo 2020r. TEN miał 3,5-4 mld kapitalizacji, wycena 11b nie zbliżyła się nawet do połowy rekordowej wyceny TEN, a skoro tak to proporcjonalnie do wyceny nie oczekiwałbym w danym czasie podobnej wielkości zysków co TEN tylko właśnie gdzieś na poziomie ok. 1/3.


to zerknij na CFO

MODERATOR
80
Dołączył: 2014-02-12
Wpisów: 211
Wysłane: 23 września 2024 14:27:27 przy kursie: 335,00 zł
Proszę o TEN dyskutować na dedykowanym wątku.

micmak
103
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 1 520
Wysłane: 23 września 2024 14:32:25 przy kursie: 335,00 zł
11b długo opierał się przed "wyrównanniem" do benchmarku...

Dołaczył do grona spółek z branży gier, które nurkują po premierze gry. Taka branżowa "norma"? Eh?
ujeżdżam byki ===>>


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 23 września 2024 14:55:40 przy kursie: 335,00 zł
sledzik007 napisał(a):
Sprzedali 350 tyś egzemplarzy gry . Licząc że z jednej kopii mają 100 zł (...) 280 tyś wersji delux z której mogą mieć po 160 zł z egzemplarza


Przyjmując założenie, że 45% kopii jest sprzedawanych za połowę ceny dolarowej, to przychód z jednej kopii gry w wersji podstawowej to 80 zł.

t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 23 września 2024 15:21:16 przy kursie: 335,00 zł
Druga runda paniki jak wyleci po za top10?

micmak
103
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 1 520
Wysłane: 23 września 2024 15:38:16 przy kursie: 335,00 zł
Jak ma być analogia zakresu spadków i czas ich trwania do CD projekt to kurs powinien być dużo niżej.
Na teraz to abstrakcja. Trudno coś tutaj prognozować. Jednak techniczne wykres jest bardzo podażowy. Odwrócone U? W 2014 była mocna luka popytowa. Czy uda się i w końcu ją zamknąć? Czas pokaże.
ujeżdżam byki ===>>


MrMac
2
Dołączył: 2024-09-23
Wpisów: 10
Wysłane: 23 września 2024 16:15:27 przy kursie: 335,00 zł
sledzik007 napisał(a):
Mamy sytuacje jaką mamy , Nikt nie będzie czarował że jest cudownie choć już widać że idzie wszystko w drugą stronę pt. spalić spółke na stosie bo nie dowiozła.

Patrząc merytorycznie

Sprzedali 350 tyś egzemplarzy gry . Licząc że z jednej kopii mają 100 zł(po odjęciu podatków i prowizji steam, wiadomo że cena zależy od rynku na którym jest kupowana gra bo inna jest na Chiny czy USA) mamy już ok 35 mln przychodów licząc podstawową cene gry.

Licząc że 80 % to sprzedaż z DLC a 20 % normalnej wersji :
280 tyś wersji delux z której mogą mieć po 160 zł z egzemplarza daje 44 mln 800 tyś
70 tyś normalnej razy 100 zł daje 7 mln zł
Razem mamy ok 51,8 mln

Podajcie swoje wyliczenia :)



Pobożne życzenia ;) Licząc /- i nie wchodząc w drobne:

1. Nie wiem skąd wzięło Ci się 100 zł netto za sztukę gry, jeżeli 40% wolumenu to Chiny i Rosja, gdzie jest ona sprzedawana za 1/2 ceny.
2. W pozostałych krajach również przelicznik jest różny i nie tak wysoki jak w USD czy Euro więc na poczet tego odejmę 5$ od ceny US
3. Te 80% deluxe to w przedsprzedaży a tam było chyba 180-200k sztuk
4. Po premierze proporcje raczej się odwróciły, ale przyjmijmy że jest to 50/50

Uwzględniając powyższe, wychodzi:
- przedsprzedaż 180k sztuk - 9,22 mln USD - steam 30% - podatek załóżmy 10% = 5,8 mln USD
- po premierze 70k sztuk - 3,08 mln USD - steam 30% - podatek jw = 1,94 mln USD

razem - 7,74 mln USD

W tej kwocie są już uwzględnione kwoty, które zostaną doliczone do wyniku finansowego DOPIERO po wydaniu DLC, czyli 2025/26 rok - wg powyższych założeń jest to 2,71 mln USD - tej kwoty nie będzie w wyniku finansowym za 2024 rok!

Z tego co czytałem, to przychód z tytułu GamePass, który również został uwzględniony w komunikacie, również będzie rozliczony w przyszłości - tutaj żadne kwoty nie padają więc nie wiem.

Niemniej, licząc 7,74 mln z tytułu sprzedaży oraz np. 10 mln USD za gamepass'a, dawałoby to ponad 65 mln zł, czyli zwrot kosztów produkcji.

Ammianus
52
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2011-12-05
Wpisów: 688
Wysłane: 23 września 2024 16:22:21 przy kursie: 335,00 zł
micmak napisał(a):
Jak ma być analogia zakresu spadków i czas ich trwania do CD projekt to kurs powinien być dużo niżej.
Na teraz to abstrakcja. Trudno coś tutaj prognozować. Jednak techniczne wykres jest bardzo podażowy. Odwrócone U? W 2014 była mocna luka popytowa. Czy uda się i w końcu ją zamknąć? Czas pokaże.


Dywagujesz nad spadkiem z 350 na 10 zł ?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



851 852 853 854 855

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,454 sek.

vmfxfega
xeckettm
kzfavlbz
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
msizldao
oowhgpvo
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat