PARTNER SERWISU
xskvcghu
33 34 35 36 37
Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 maja 2025 08:37:45 przy kursie: 17,24 zł
przepraszam, ale ze wzgledow zawodowych, takze nie moge sie zgodzic z Pana atakiem.
Oczywiscie, ze to byla tylko zabawa, ale metodologia ta jest uzywana przy tego typu wycenach.

wycenaprzedsiebiorstwa.com/wyc...






krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 5 maja 2025 08:42:27 przy kursie: 17,24 zł
W ubiegłym roku PKPSA ogłosiła 114 przetargów na nieruchomości, z czego rozstrzygnięto jedynie 25. A więc współczynnik chcieć sprzedać a sprzedać wynosi 0,21.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 maja 2025 09:34:18 przy kursie: 17,55 zł
ale my tu piszemy o cargotor, to nie pkpc chcialo sprzedac tylko PLK chce kupic i wrecz sie tym chwali.

www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-p...



krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 5 maja 2025 09:43:39 przy kursie: 17,55 zł
Co za różnica? To pokazuje zainteresowanie przetargami nieruchomości należących do PKP.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 5 maja 2025 10:31:48 przy kursie: 17,55 zł
Realista7201 napisał(a):
przepraszam, ale ze wzgledow zawodowych, takze nie moge sie zgodzic z Pana atakiem.
Oczywiscie, ze to byla tylko zabawa, ale metodologia ta jest uzywana przy tego typu wycenach.

wycenaprzedsiebiorstwa.com/wyc...



To nie był żaden atak. Ja pisałem wyłącznie o wycenie aktywów, a publikacja dotyczy wyceny przedsiębiorstwa, a więc z uwzględnieniem zobowiązań, które pomniejszą wartość aktywów. O zobowiązaniach nic nie pisałem. Zresztą wpis jaki został zamieszczony przez Pana dotyczył wyceny majątku spółki z zastosowaniem cen średnich. Tak wyceny majątku się nie robi. Pomijam fakt, że transakcji porównywalnych o podobnym wolumenie (243 ha czy 180 km torów) będzie bardzo mało, a więc konieczne będzie zastosowanie wskaźników wyrównawczych, aby uzyskać porównywalność danych zapewne na bazie profesjonalnego osądu. Pominąłem fakt, że zastosował stosując metodę odtworzeniową do wyceny torów wycenił je Pan jak nowe, co jest w mojej ocenie nieoprawne metodologicznie. Dlatego pobieżna wycena jaką Pan Realista7201 zrobił jest zawyżona.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 maja 2025 11:18:47 przy kursie: 17,55 zł
przepraszam, ale nie jest to prawda Prosze Pana.

Po pierwsze bylo to cwiczenie a nie analiza, nazwalem to zabawa w kilku miejscach lacznie z poczatkiem.
Tylko po to, zeby wykazac ze wykazane przez Pana sumy nie maja oparcia w rzeczywistosci i mozna sie pokusic o wykazanie zupelnie innych sum.

Po drugie nie wycenilem nowych torow tylko podalem 50% dyskonta od cen teraz. Wiec tez nie jest prawda ze podalem ceny nowych.


Nie mam checi na razie polemizowac tu dalej w tej chwili, bo podaje Pan nieprawdziwe informacje wzgledem tego, co ja pisalem.

A jaka bedzie wycena zobaczymy niedlugo.




Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 5 maja 2025 11:31:11 przy kursie: 17,55 zł
roznica taka, ze pokazuje ze zainteresowany kupnem Cargotor jest bardziej zainteresowany kupnem niz sprzedajacy sprzedaza co moze miec wplyw na cene. To jest spora roznica.

Co do innych nieruchomosci to takze jestesmy w koncowej fazie sprzedazy (sprawdzalem ze spolka) ze sprzedaza Mostostalowi.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 5 maja 2025 13:02:50 przy kursie: 17,55 zł
Po pierwsze: Przewaga treści nad formą czy nazwą. Dokonał Pan wyceny, a jak Pan to nazwie (ćwiczenie itd) nie ma znaczenia.
Po drugie: Podtrzymuje wszystko to co napisałem. Dyskonto jakie Pan przyjął dla wartości torów jest szacunkiem, co nie znaczy, że poprawnym.
Po trzecie: Fakt tego dyskonta 50% dla torów faktycznie mi umknął, za co przepraszam, co nie zmienia faktu, że 50%dyskonta jest zaniżone. Najniższa stawka amortyzacji jaką stosuje spółka Cargotor to 4,5% tj. amortyzacja trwa więc nieco ponad 22 lata. Zakładam, że toru jakie są własnością spółki Cargotor są znacznie starsze niż 11 lat, ponieważ ich wartości bilansowa byłaby znacznie wyższa na koniec 2023 r. gdyby było inaczej.

W sprawie tego czy PKP Cargo chce czy nie chce sprzedać nie będę się wypowiadał, ponieważ każdy może sprawdzić jaka jest sytuacja finansowa PKP Cargo i jakie w związku z tym jest status prawny tej spółki. Można w prasie odszukać informacje jakiego rzędu inwestycje są planowane i będzie jasne że PKP Cargo nie ma środków aby tę inwestycję zrealizować. Spółka dekapitalizuje majątek aby spłacić zobowiązania, a to znaczy że mniej lub bardziej jest na przymusie aby sprzedać.

Osobiście dla mnie za niższą ceną zakupu przemawia kwota potencjalnej inwestycji i sytuacja finansowa PKP Cargo. Mają majątek który chcą sprzedać. Majątek ma zostać zakupiony przez spółkę SP. To oznacza de facto wydanie środków ze spółkę SP do spółki, w której SP nie ma 100% udziałów. To znaczy, że SP traci własność nad częścią wydanych środków. Jeżeli dostaną 500 mln zł posypię głowę popiołem.Angel

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 6 maja 2025 09:21:34 przy kursie: 17,46 zł
Jutro, tj. w środę 7.05 RPP ma ogłosić obniżkę stóp procentowych o 25 / 50 pb.

PKP Cargo jednak ma dużo tych zobowiązań opartych na WIBOR, więc powinni odczuć obniżkę przez obniżenie kosztów obsługi długu.

Moderator:
Jak każda inna spółka korzystająca z finansowania zewnętrznego


Tylko w przypadku tej spółki obciążenia finansowe dlugiem są wyjątkowo wysokie. ;)
Edytowany: 6 maja 2025 09:30

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 6 maja 2025 09:34:34 przy kursie: 17,46 zł
PKP CARGO - spojrzenie na wykres


Wykres w interwale dziennym. W ciągu ostatnich 12 miesięcy notowań kurs akcji spółki kreślił sekwencję opadających szczytów i rosnących dołków, zamykając notowania w ramionach trójkąta symetrycznego. Apeks trójkąta przypada na początek stycznia 2026 roku, zatem wybicia należy oczekiwać najpóźniej w sierpniu. W przeciwnym przypadku formacja straci swoje znaczenie prognostyczne.
Kurs akcji zmierza do górnego ramienia trójkąta, ale na chwilę obecną żaden ze wskaźników wyprzedzających nie zapowiada ewentualnego jego wybicia. Nie pozostaje nic innego jak uzbroić się w cierpliwość i obserwować zachowanie kursu akcji względem ramion. Wybicie górnego byłoby impulsem do rozbudowy wzrostów jak minimum do poziomu 22 zł a w wariancie optymistycznym nawet do 27 zł.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 6 maja 2025 16:13:24 przy kursie: 17,46 zł
Jest ogłoszony nowy przetarg na przewóz węgla dla elektrowni Połaniec.

kolejowyportal.pl/kto-przetran...

Ostatnio wygrali...Boo hoo!

RomanR
5
Dołączył: 2025-05-09
Wpisów: 36
Wysłane: 10 maja 2025 14:31:39 przy kursie: 17,30 zł
Bardziej istotnym jest chyba jednak ten rodzaj informacji youtu.be/c3LYaIoOWOA?si=qhmnTM...
Zastanawiam się bardzo nad tym jaki realny ma to wpływ na kurs ("upanstwowienie"). Mój pierwszy post na stockusalute

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 10 maja 2025 15:10:34 przy kursie: 17,30 zł
Ciekawa publikacja w kontekście ewentualnego wezwania.

Natomiast rynek transportu kruszyw chyba będzie trudny.

[quote]
Budimex pozyskał jedną nową lokomotywę Dragon 2 z Newagu. Spółka zdecydowała się na uruchomienie własnego wahadła do przewozy kruszyw, aby zapewnić bezpieczeństwo dostaw na realizowane przez siebie budowy.[/quot

www.rynek-kolejowy.pl/wiadomos...

RomanR
5
Dołączył: 2025-05-09
Wpisów: 36
Wysłane: 10 maja 2025 16:18:37 przy kursie: 17,30 zł
Pytanie czy do takiego wezwania w ogóle dojdzie i na jakim poziomie cenowym. Ciekawa też informacja w kontekście budimexu. Walą utrzymywać własny skład i mieć pewność dostawy. Ale patrza trzeźwo. Pkp cargo zawiodło w czasie kryzysu energetycznego inne spółki co do których mieli zobowiązania i to chyba tyle w temacie. Jak są duże pieniądze jest też polityka niestety.

rosso
PREMIUM
7
Dołączył: 2024-01-14
Wpisów: 32
Wysłane: 10 maja 2025 19:58:23 przy kursie: 17,30 zł
Budimex w poprzednim roku podawał, że chcą wejść w transport kolejowy no i weszli, ale jedno wahadło to tyle co nic przy ich skali działania. W konkurencji dla PKPC nie będzie to robić różnicy. Większy problem, że ogólnie rynek kruszyw jest obecnie słaby, jest mniej przewozów niż w poprzednim roku.
Edytowany: 10 maja 2025 20:00

RomanR
5
Dołączył: 2025-05-09
Wpisów: 36
Wysłane: 11 maja 2025 05:38:39 przy kursie: 17,30 zł
Tak, stąd też decyzja odnośnie sprzedaży węglarek. realnie jednak patrząc wracajac do wcześniejszych wątków. Komu pkpc sprzeda stare węglarki? Kto to kupi? Dla mnie to złom ale nie wiem jak jest rzeczywiście. Ktos odpowie na to pytanie? czy bez przeglądu one nic nie kosztują w sytuacji w której nie jeżdżą? I co jeśli spolka stanie się częściowo państwowa prócz tego dofinansowania z państwa.

rosso
PREMIUM
7
Dołączył: 2024-01-14
Wpisów: 32
Wysłane: 11 maja 2025 09:27:12 przy kursie: 17,30 zł
3 lata temu jeden z przewoźników sprzedawał kilkadziesiąt węglarek bez ważnych przeglądów P4/P5, wtedy cena początkowa była ustalona na około 19 tysięcy zł od sztuki. Nie wiem, jaka była ostateczna cena sprzedaży.

artur77
11
Dołączył: 2022-01-19
Wpisów: 68
Wysłane: 11 maja 2025 19:57:26 przy kursie: 17,30 zł
rosso napisał(a):
3 lata temu jeden z przewoźników sprzedawał kilkadziesiąt węglarek bez ważnych przeglądów P4/P5, wtedy cena początkowa była ustalona na około 19 tysięcy zł od sztuki. Nie wiem, jaka była ostateczna cena sprzedaży.


PKP Cargo juz to cwiczylo w przeszlosci przy poprzednich rzadach PO. Sprzedawali niepotrzebny tabor za grosze a potem obudzili sie jak nabywcy przy uzyciu tego taboru, majac niskie koszty, zaczeli ich wypychac z przetargow oferujac nizsze ceny. Potem zaczeli sprzedawac niepotrzebny tabor z zastrzezeniem ze ma on zostac obowiazkowo zezlomowany, a teraz bedzie jak? Krotka pamiec i znow budowanie konkurencji czy jednak koniecznosc zezlomowania przez nabywce?

grum
PREMIUM
101
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 916
Wysłane: 11 maja 2025 21:11:48 przy kursie: 17,30 zł
artur77 napisał(a):
rosso napisał(a):
3 lata temu jeden z przewoźników sprzedawał kilkadziesiąt węglarek bez ważnych przeglądów P4/P5, wtedy cena początkowa była ustalona na około 19 tysięcy zł od sztuki. Nie wiem, jaka była ostateczna cena sprzedaży.


PKP Cargo juz to cwiczylo w przeszlosci przy poprzednich rzadach PO. Sprzedawali niepotrzebny tabor za grosze a potem obudzili sie jak nabywcy przy uzyciu tego taboru, majac niskie koszty, zaczeli ich wypychac z przetargow oferujac nizsze ceny. Potem zaczeli sprzedawac niepotrzebny tabor z zastrzezeniem ze ma on zostac obowiazkowo zezlomowany, a teraz bedzie jak? Krotka pamiec i znow budowanie konkurencji czy jednak koniecznosc zezlomowania przez nabywce?


Skończ w końcu z tymi teoriami spiskowymi albo podaj źródło.
Edytowany: 11 maja 2025 21:12

RomanR
5
Dołączył: 2025-05-09
Wpisów: 36
Wysłane: 13 maja 2025 09:22:08 przy kursie: 18,42 zł
Nie ma co się kłócić. Trzeba realnie patrzeć na przyszłość spółki. Głównym trigerem wzrostu na walorze będzie informacja dotyczącą planu restrukturyzacji. W moim przekonaniu jednak coś co jest zaplanowane niekoniecznie będzie dowiezione. To realizacja planu będzie wpływać głównie na kurs. Pomijam umowy o których narazie cicho. Temat wojskowy jest całkowicie owiany tajemnicą. Nie ma też żadnych konkretnych informacji dotyczących nowych klientów/przetargów. Wysoce prawdopodobne że w najbliższym czasie czeka nas wysyp informacji.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



33 34 35 36 37

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,253 sek.

aqbawqig
kjkxzszw
pvmfxhco
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
exgmozei
eymyiamq
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat