PARTNER SERWISU
ipbkyksl
1 2 3 4
del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 8 kwietnia 2022 12:50:14 przy kursie: 6,07 zł
Lista bestsellerow jest aktualizowana dwa razy dziennie w dość niejasny sposob. Co ciekawe wczoraj w rewizji porannej zyskała kilka miejsc a rewizji popołudniowej pod 20 miejsc. Koło godziny 15-16 zobaczymy.
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.
Edytowany: 8 kwietnia 2022 12:51

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 8 kwietnia 2022 12:54:26 przy kursie: 6,07 zł
1ketjoW napisał(a):
Ursu the Stoic napisał(a):
Następujące pytania, które się nasuwają:
1) Jaki był całkowity koszt produkcji GH na questa
2) Ile kopii musi się sprzedać, żeby uzasadnić obecną wycenę.


Ad. 1) Myślę, że około 5,2 mln zł.
Ad. 2) Na to pytanie nie znam odpowiedzi. Zależy od założeń.

Dziś ciekawy dzień, ale póki co gra jest na 10 miejscu na liście bestsellerów.


Chyba raczej 2,5 mln: ponad 2 mln sama produkcja + dodatkowe 10-15% na marketing (czyli 0,2-0,3 mln) - tak przynajmniej wypowiadał się zarząd kilkanaście miesięcy temu (chyba że coś się zmieniło od tego czasu).

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 8 kwietnia 2022 13:00:57 przy kursie: 6,07 zł
Nota 17 w skonsolidowanym SF na dzień 31.12.2021 r.

Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe kosztów


31.12.2021 r. 31.12.2020 r.

Inne rozliczenia międzyokresowe – projekt Green Hell 4 284 283,42 1 715 701,94
Edytowany: 8 kwietnia 2022 13:02


yellowshadow
103
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 422
Wysłane: 8 kwietnia 2022 13:14:06 przy kursie: 6,07 zł
Według wcześniejszych informacji budżet produkcyjny gry to ponad 2 mln zł (10-15 proc. tej kwoty miało trafić na promocję i marketing), a cena bazowa wynosi 29,99 USD. Wersja gry na SteamVR pojawi się na rynku w maju.

www.pb.pl/kurs-producenta-gier...

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 8 kwietnia 2022 13:53:14 przy kursie: 6,07 zł
Te 4,28 mln to zapewne nakłady na wszystkie możliwe wersje (Ocullus, PC, PS, Pico + tryb coop), sam ocullus kosztował mniej, ale i tak większość z tej kwoty. Tak czy inaczej Creepy Jar zarobi na tym więcej skoro dzielą się przychodami 50/50 od premiery.
Edytowany: 8 kwietnia 2022 13:54

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 8 kwietnia 2022 13:56:03 przy kursie: 6,07 zł
Mój błąd. Podałem łączne koszty na questa i SteamVR.

Pojęcie ponad 2 mln zł jest dość pojemne.


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 8 kwietnia 2022 14:00:52 przy kursie: 6,07 zł
Demaskatorski: uaktualnienia listy topsellers są rzeczywiście dwa razy w ciągu doby, ale pierwszy jest rano, a drugi koło 13.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 8 kwietnia 2022 14:26:53 przy kursie: 6,07 zł
Poprawa. Gra jest na 6 miejscu na liście bestsellerów.

del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 8 kwietnia 2022 14:50:14 przy kursie: 6,07 zł
Pytanie też o metodologię dla listy. Z moich obserwacji wynika, że ruchy i wahnięcia są bardzo małe, w porównaniu np do steam. Wydaje się, że miejsce w bestsellerach w związku z tym jest uzależnione od dłuższego okresu sprzedaży. Nie zdziwię się jeśli to jest np. ostatnie 7dni. Wolno nawet przy dobrej sprzedaży się zyskuje miejsca, ale jeszcze wolniej spada z listy. Okaże się w najbliższych dniach.
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 8 kwietnia 2022 15:09:57 przy kursie: 6,07 zł
Tak, niestety nie ma w necie dostępnych informacji co do zasad działania wspomnianego rankingu.
Osobiście skłaniałbym się ku temu, że jest tam sumowana sprzedaż z jednego/dwóch tygodni.


trudno100
6
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 89
Wysłane: 8 kwietnia 2022 19:27:45 przy kursie: 6,07 zł
@Airca

Podtrzymujesz prognozę, że GH VR może sprzedać się w liczbie 500k+ w ciągu roku od pierwszej premiery? Incuvo się spisało, premiera wypadła okazale, więc chyba jest na to szansa. Jeśli by tak było, to przychód - przy założeniu 10$ od kopii dla Incuvo - wyszedłby w pierwszym roku sprzedaży ponad 20 mln.

del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 9 kwietnia 2022 08:38:29 przy kursie: 6,07 zł
Z ciekawostek odróżniających VR od gier płaskich.
Duże oczekiwania inwestorzy lokują w trybie multi czy coop. Jak rozumiem jest to przyniesione z gier płaskich, nawet konkretnie z Green Hella płaskiego, który w trybie single sprzedał 350k szt. a po coop wszyscy wiemy. Specyfika VRu jest taka, że brak jakościowych tytułów ,plus technologia daje taką immersje, że gracze usatysfakcjonowani są dobrze zrobionym single co pokazuje sprzedaż dwóch najmocniejszych premier z ostatnich 6 miesięcy, obie w trybie single.

Resident evil 4 - premiera 21.10.2021 - 8100 ocen
Blade & Sorcery: nomad - premiera 4.11.2021 - 13950 ocen

Wiadomo multi daje bust, ale można sprzedać 1mln w rok, albo szybciej na samym singlu.
To o czym kiedyś tu pisałem ze Vr może się przedawac lepiej niż wersja płaska, brzmi jak bluźnierstwo dla sceptyków VR, ale dokładnie to się wydarzyło w RE4 i dzieje się teraz w GH jeśli porównać wersje single.

Co do specyfiki ogona sprzedaży VR versus PC. Wspomniany benchmark Resident Evil 4 obserwowane tez przy innych tytułach:
Pierwszy miesiąc sprzedaży 4tys. komentarzy , podwojenie tego wyniku to sumy 8tys. komentarzy, bez promocji zajęło tylko kolejne 4miesiące.
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 9 kwietnia 2022 08:55:17 przy kursie: 6,07 zł
@Demaskatorski,

Czy nie martwi Cię dobowy wzrost komentarzy? Obecnie 367.

del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 9 kwietnia 2022 08:58:43 przy kursie: 6,07 zł
Przez ostatnie 24h wzrosło o 160komentarzy, wiec na ten moment nie. Idzie na przedział 500-550 na koniec weekendu. Wiecej niż się spodziewałem.
Tymczasem wskoczyło na 5 miejsce w bestach. Zobaczymy jak rewizja popołudniowa.
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.
Edytowany: 9 kwietnia 2022 09:02

del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 9 kwietnia 2022 09:00:37 przy kursie: 6,07 zł
Demaskatorski napisał(a):
Zakładam ze jeśli do końca weekendu będą mieli 450-500 ocen to przy wyplaszczonej sprzedaży na oculus liczba ocen do końca roku około 6-8k czyli daje 25-35% około dyskonta do dynamiki sprzedazy Resident evil 4
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 9 kwietnia 2022 13:36:27 przy kursie: 6,07 zł
Końcowy update na dzisiaj to 3 miejsce Green Hell w Oculus Store.

trudno100: zdaje się, że w przychodzie od kopii nie uwzględniałeś podatku ( plus minus 15%).
Odnośnie prognozy sprzedaży, to mogę tylko powiedzieć, że premiera na głównej platformie całkowicie spełnia moje oczekiwania - formułowane jeszcze z punktu widzenia Creepy Jar, przy kompletnym lekceważeniu VR przez rynek.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 9 kwietnia 2022 16:21:45 przy kursie: 6,07 zł
Jeżeli założymy przychód za sztukę tylko dla Incuvo na 32 zł. To przychód wyniesie około 9.6 mln zł przy 300 tys. sprzedaży w rok. Potem trzeba odjąć koszty portowania gry i mamy szacunkowy zysk netto.


del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 9 kwietnia 2022 17:01:22 przy kursie: 6,07 zł
Jeśli uznamy, że sprzedaż jednak siądzie nagle mimo, że mamy kilkanaście milionów sprzedanych Questow2,przybywa zapewne kilkaset tysięcy miesięcznie (wcześniej milion miesięcznie) a gier jakościowych jest dosłownie kilka i załóżmy na Quest sprzeda się do końca roku tylko 500k, czyli tylko około 2-4% posiadaczy gogli kupi grę.
To mamy 500k x 80 = 40mln przychodu z questa (cały przelatuje przez Incuvo).- 20 około, które trzeba przelać do CRJ
.
Quest to nie koniec. W maju mamy PC i jasnym jest, ze pójdzie wsparcie ze strony Creepy, zapewne jakaś forma zachęty do 2,5mln graczy wersji płaskiej. Na miesiąc przed premierą PC dziś patrząc po wishlist Green Hell VR jest najbardziej oczekiwaną grą roku VR, jeszcze przed wspomnianym marketingiem CRJ ktory będzie miał w mojej opinii duży wpływ. 7-8miesiecy roku to tyle w ile CS VR sprzedał 70k, gdzie baza graczy podstawki była 600k. Założenie 70k dalej wydaje się konserwatywne, czyli mamy kolejne około 70k x 80 = 5,6 mln przychodu, -2,8 które trzeba przelać do CRJ.
Kolejna rzecz to umowa z PCF, na dużo większą grę niż GH VR, mowa o AAA na Vr. Takie gry kosztują na VR powyżej 5mln euro. Weźmy to przez pół, ze względu na produkcje dla spółki matki, czyli ze umowa na w sumie 10mln w kamieniach milowych. Niech uwolni się tego tylko 4mln w tym roku.

Na ten moment wychodzi około 50mln przychodu zaraportowanego , faktycznego około 27mln - koszty, 5-7mln?
Czas pokaże.
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.
Edytowany: 9 kwietnia 2022 17:02

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 9 kwietnia 2022 18:27:50 przy kursie: 6,07 zł
PCF jak grę własną wydał która Incuvo mogłoby portować w najbliższej przyszłości 2-3 lat. To że PCF ma plany jest ciekawe ale dziś ten projekt jest tylko na papierze jeżeli chodzi o port.

Poza tym te 80 zł za sztukę to dość optymistyczne założenie.
Edytowany: 9 kwietnia 2022 18:38

del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 9 kwietnia 2022 18:55:14 przy kursie: 6,07 zł
Podpisali umowę do końca 23’ to chyba jednak konkret, za tym zawsze idą z takim partnerem jak PCF konkretne kamienie milowe, a za tym płatności.
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE INCUVO



1 2 3 4

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,380 sek.

bdpiqqpn
oaaitnqo
kvhswtyk
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ennwfmwd
xspkslko
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat