pixelg
11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 483,40 zł (+1,34%) 22-06-2021 17:00
Rif
47
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 925
Wysłane: 26 kwietnia 2021 12:23:38 przy kursie: 510,00 zł
Technicznie nie wygląda tak źle. Specjalnie nie ma pod co kurs rosnąć, z drugiej strony spokojnie sobie ponad linią SMA200 trzyma się. Zakładam, że ruch w górę może mieć miejsce od konferencji, o ile znowu nie pojawi się temat opóźnień.
Na ten moment nie pomaga kursowi brak dobrego nastawienia do branży. CDP ciągnie w dół cały gamedev.
Trzeba teraz popracować nad poprawą sentymentów, ale można to czynić tylko merytorycznie, zatem porządne zapowiedzi 11bit powinny być dobrym sygnałem przynajmniej dla tej spółki. Tymczasem dla laików giełdy, to spółka jest w całkowitym marazmie.

andy_dufresne
55
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 909
Wysłane: 28 kwietnia 2021 09:40:48 przy kursie: 539,00 zł
Co do konsensusu wyników, to mam wynotowane prognozy dwóch biur z ostatnich raportów analitycznych:
BDM: przychody 87,9 M, zysk netto: 39,5 M
mBank: przychody 87 M, zysk netto 41 M

Dużych rozbieżności nie zakładam. Osobiście liczyłem w tym roku na zbliżenie się przy dobrych wiatrach do przychodów rzędu 100M, ale to chyba nierealne.

W weekend miałem okazję posłuchać rozmowy z CEO "Jedenastek" Przemysławem Marszałem w ramach imprezy focon.pl. Ma być wrzucone video za jakiś czas, postaram się pamiętać, żeby podzielić się linkiem dla zainteresowanych.

Prezes mówił m.in. o genezie zmian w zarządzie i ich wpływie na przyszłość studia. Wspomniał, że jego dwoma głównymi obszarami zainteresowań w spółce są kultura organizacji oraz strategia rozwoju w perspektywie dłuższej niż 5 lat (już teraz myślą, jak przygotować się do Projektu 11).

Była mowa też o tym, że więcej o planach rozwoju usłyszymy na konferencji inwestorskiej ("będziemy w stanie zdradzić trochę rzeczy"), a jako jej termin kilka razy padł termin "pod koniec maja". Mamy się dowiedzieć nie tylko o nowych projektach, ale również o strategii, relacjach z partnerami ("tam się dzieją świetne rzeczy") i grach z wydawnictwa ("niesamowity potencjał").

Ogólne wrażenie pozytywne, nowy prezes wydaje mi się dobrym "storytellerem" i jak sam przyznał myśli o większym impecie rozwoju niż poprzednik, jednak zaznaczył też wyraźnie, że od początku w Bitach decyzje podejmowane są wspólnie przez cały zarząd w ścisłej współpracy z dyrektorami oraz w kulturze ownership, a nowy CEO nie będzie "singularnym Elonem Muskiem" :)

Co do konfy, osobiście nie spodziewam się żadnych trailerów, ani fragmentów gameplayu i trochę obawiam się nadmiernych oczekiwań w tym zakresie.
Jestem na Twitterze

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 28 kwietnia 2021 10:41:17 przy kursie: 539,00 zł
Dla mnie oczekiwania co do wyniku są wtórne.
Ważne, że spółka pokaże, że coś się dzieje i przyspieszają rozwój. Pokażą nowe plany i perspektywy. To, że nie będzie trailerów to było oczywiste już od początku roku.
W późniejszym okresie może ukazać się trailer tej gry z wydawnictwa która zapewne wypadnie z tego roku z premierą.
W tym roku może się pokazać coś z kolejnej gry z wydawnictwa planowanej na przyszły rok. Raczej nic więcej. Z własnych gier być może będą jakieś slajdy może coś o grach.
Można zrozumieć oszczędność spółki w dzieleniu się informacjami o własnych projektach bo konkurencja szybko podchwytuje ciekawe pomysły.
Dotyczy to szczególnie spółek o umiarkowanych budżetach i dłuższym cyklu produkcyjnym związanym z dość szczupłymi zespołami produkcyjnymi.
Oszczędne gospodarowanie funduszami ma swoje plusy i minusy.
A konkurencję i szybkość pojawiania się nowych pomysłów widać chociażby po grze

Mitologia słowiańska + survival rodem z Frostpunk'a – Zobacz jak prezentuje się Gord!
Covenant – czyli nowe, polskie studio, na którego czele stoi Stan Just, który dawniej pracował, chociażby w CDP Red czy 11 bit studios, właśnie zapowiedziało swoją nową grę.

To byli pracownicy studia. Mieli dostęp do informacji o projekcie a może nawet pracowali przy FP. Teraz tworzą własną grę inspirowaną FP. Można wnioskować, że przy szerszej dostępności informacji na wcześniejszym etapie gra tego typu mogłaby się pojawić jeszcze przed pierwowzorem.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

>> Ponad 160% zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl


topfacet
15
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 2 646
Wysłane: 28 kwietnia 2021 13:39:22 przy kursie: 539,00 zł
Dzięki za relacje, wiesz może kiedy będzie dostępny zapis z tego wydarzenia? Z innych wydarzeń, już jutro chat na SW, można też zadawać wcześniej pytania.

Frey
26
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 941
Wysłane: 28 kwietnia 2021 13:55:29 przy kursie: 539,00 zł
Dzięki za relację Andy wave
Co do zapowiedzi przyszłych gier - to z tego co pamiętam gdzieś pojawiła się wypowiedź przedstawiciela spółki, że współpracują z kimś w zakresie tej prezentacji - więc nie wykluczone, że pokazany zostanie jakiś krótki filmik będący zapowiedzią jednego z projektów (niepokazujący oczywiście gameplaya), w stylu pierwszego filmiku do Frostpunka (który był swoją drogą - genialny i szeroko komentowany).




andy_dufresne
55
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 909
Wysłane: 28 kwietnia 2021 18:43:13 przy kursie: 539,00 zł
Proszę wave Czyli coś jak teaser? To byłaby dla mnie miła niespodzianka, tylko mam wątpliwości, czy to pasuje do konferencji inwestorskiej, bo pierwszą zajawkę IMO powinni zobaczyć gracze. Da się to pewnie jakoś pogodzić (np. jednoczesna publikacja materiału w mediach lub chwilę wcześniej?), choć nie było jeszcze takiego precedensu u Bitów.
topfacet napisał(a):
Dzięki za relacje, wiesz może kiedy będzie dostępny zapis z tego wydarzenia?.

Tak, dla posiadaczy biletów (wciąż można je kupić) w ciągu 2 tygodni. Dla pozostałych - sukcesywnie do następnej edycji. Jak dostanę linka, dam znać.

Jestem na Twitterze

sledzik007
7
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 158
Wysłane: 28 kwietnia 2021 20:33:57 przy kursie: 539,00 zł
Panowie i Panie mamy wyniki 37,36 mln zl zysku netto i 87,1 mln przychodów. Przychody zgodne z konsensusem zyski jednak trochę mniejsze. Ciekawe jak na to zareaguje rynek?

topfacet
15
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 2 646
Wysłane: 28 kwietnia 2021 20:49:38 przy kursie: 539,00 zł
Wyniki bardzo ok, jak na rok bez żadnej większej premiery nowego IP. Rynek moim zdaniem czeka na konferencję i newsy o nowych IP.

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 28 kwietnia 2021 20:50:23 przy kursie: 539,00 zł
Czego się "czepiasz" C/Z mniej niż 30 2-3 lata po premierze gry to bardzo zdrowa sytuacja - tym bardziej biorąc pod uwagę, że ten rok może być ciekawy przynajmniej pod względem informacyjnym.
A sytuacja na rynku już jest mizerna. Więc na cuda nie ma co oczekiwać.
Dla akcjonariuszy idą nieco lepsze czasy. Ale widać, że nie tylko Bity podkręcają nieco tempo. Bity zwiększają mocno zatrudnienie a inne spółki idą innym torem w postaci przejęć.
PlayWay ciągle konsoliduje lub tworzy nowe spółki, CDP coś ostatnio przejął w Kanadzie teraz PCF całkiem spory zespół także w Kanadzie a to już drugie przejęcie w ostatnim czasie. Spółki dość szubko powiększają zdolności i potencjał produkcyjny.
Na Bitach jest szansa na 3 pełne zespoły po ok 80 osób już w przyszłym roku. Jaki to aje potencjał produkcyjny świadczy fakt, że FP kończył zespół prawie o połowę mniejszy. Jest szansa na zrobienie większej gry w krótszym czasie. Maj może być ciekawy o ile spółka nie pokaże tylko kilku slajdów.
Wyników w tym roku raczej nie poprawią ze względu na prawdopodobne przeniesienie premiery gry ale za to w przyszłym roku powinni wyraźnie przekroczyć 100mln przychodów - bo w perspektywie 2 dość spore premiery.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 28 kwietnia 2021 20:52

FLESHpl
FLESHpl PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 26
Wysłane: 28 kwietnia 2021 21:05:58 przy kursie: 539,00 zł
11BIT


CO DLA MNIE NAJWAŻNIEJSZE W RAPORCIE NA SZYBKO :)


]W 2020 roku 11 bit studios S.A. miało 87,1 mln PLN przychodów ze sprzedaży, czyli 22,3 proc. więcej niż rok wcześniej i 6,1 proc. więcej niż w najlepszym, jak do tej pory, 2018 roku gdy swoje premiery miały gry „Frostpunk” i „Moonlighter”. Zysk operacyjny Spółki w 2020 roku sięgnął 40,79 mln PLN i był o 57,6 proc. większy niż w 2019 roku. W przypadku zysku netto zmiana sięgnęła 57,5 proc. co przełożyło się na czysty zarobek na poziomie 37,36 mln PLN. Środki pieniężne zgromadzone na koniec grudnia 2020 roku na kontach bankowych bądź ulokowane w bezpiecznych instrumentach finansowych, mimo szybko rosnących nakładów na nowe gry własne jak i z wydawnictwa, miały wartość 96,13 mln PLN czyli były o 16,9 proc. większe niż rok wcześniej. Oznacza to, że razem z należnościami handlowymi rzędu 11,6 mln PLN, łączne zasoby finansowe Spółki na koniec 2020 roku wynosiły już 107,7 mln PLN. Nigdy, w naszej przeszło 10-letniej historii, nie były one tak duże....
tyle co do wyników tu nie o to jest gra, gra jest o przyszłość a to poniżej.....
Przed nami kolejne kwartały wytężonej pracy nad rozbudową portfela gier własnych i z wydawnictwa. Posiadane zasoby finansowe pozwalają nam jednak z dużą swobodą planować przyszłość również w dłuższej, niż tylko kilkuletnia, perspektywie. Satysfakcjonujące tempo prac nad kolejnymi tytułami wewnętrznymi, czyli „Projektem 8” oraz projektami „Dolly” i „Eleanor”, jak i zewnętrznymi pozwala oczekiwać, że zbliżamy się do momentu, gdy będziemy mogli powiedzieć o nich szerzej naszym Akcjonariuszom i Inwestorom.



W 2020 roku Spółka kontynuowała też, rozpoczęte kilka kwartałów wcześniej, prace nad produkcją gry o roboczej nazwie „Projekt 8”. Za stworzenie tytułu odpowiada drugi zespół deweloperski, który na dzień publikacji Sprawozdania, liczy ok. 45 osób. Zespół jest w trakcie intensywnej rozbudowy. Według obecnych założeń zespół odpowiedzialny za stworzenie „Projektu 8” docelowo powinien być porównywalny wielkością do zespołu pracującego nad „Frostpunkiem” (ok. 60-70 osób) a budżet produkcyjny gry, szacowany wcześniej na ok. 20 mln PLN, będzie istotnie większy od tej kwoty. Spółka oczekuje, że „Projekt 8” zostanie wydany jednocześnie w wersji na komputery PC i konsole PlayStation i Sony co powinno, już w dniu premiery (jej data nie została jeszcze wyznaczona), znacząco zwiększyć jego potencjał komercyjny. W okresie sprawozdawczym Spółka zdecydowała o zmianie silnika gry z autorskiego rozwiązania, na bazie którego działały jej wcześniejsze produkcje, na silnik Unreal Engine. Decyzja miała związek z rozbudową „Projektu 8” co sprawiło, że Unreal Engine lepiej odpowiada potrzebom Spółki związanych z tym przedsięwzięciem. Równolegle z rozwojem „Frostpunka” i produkcją „Projektu 8” Spółka prowadziła też w 2020 roku prace koncepcyjne i prototypowe nad dwiema kolejnymi produkcjami własnymi. Za „Projektem Dolly” (wcześniej „Projekt 9”) stoi ok. 20-osobowy zespół, który do końca 2019 roku zajmował się rozwojem i wsparciem dla gry „This War of Mine”. Spółka nie ujawnia na razie żadnych szczegółów tej produkcji poza tym, że jest ona oparta o zupełnie nowe IP. Za stworzenie drugiego z tytułów, czyli „Projektu Eleanor” (wcześniej „Projekt 10”) odpowiada ok. 50-osobowy zespół, który powstał na bazie zespołu, który zajmuje się tworzeniem i następnie rozwojem „Frostpunka”. Tytuł ma być istotnie większy niż „Frostpunk”, zarówno jeśli chodzi o wielkość gry, jak i nakłady na jego stworzenie.


Zespół zarządzający pionem wydawniczym 11 bit publishing, mimo ograniczeń związanych z przemieszczaniem się z uwagi na pandemię COVID-19 i odwołaniem wszystkich imprez branżowych, prowadził w 2020 roku intensywne działania akwizycyjne, żeby powiększyć portfel wydawniczy na kolejne lata. Obecnie znajdują się w nim cztery tytuły: gra o roboczej (kodowej) nazwie „Vitriol”, której producentem jest studio Fool’s Theory z Bielska-Białej, gry o roboczych (kodowych) nazwach „Foxhole” i „Botin” (ich producentem jest hiszpańskie studio Digital Sun Games, które odpowiadało za produkcję gry „Moonlighter”) oraz gra o roboczej nazwie „Ava”, za którą stoi hiszpańskie studio Chibig. Łączna wartość zobowiązań inwestycyjnych Spółki z tego tytułu wynosi, na dzień publikacji Sprawozdania, ok. 20 mln PLN przy czym część nakładów już została poniesiona. Dla porównania, łączna inwestycja 11 bit studios S.A. w „Moonlightera” i „Children of Morta” wyniosła ok. 5 mln PLN.


[usunięto fragment perswazyjny zakazany regulaminem]
Edytowany: 28 kwietnia 2021 21:34


Frey
26
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 941
Wysłane: 29 kwietnia 2021 00:48:54 przy kursie: 539,00 zł
W nawiązaniu do mojego wcześniejszego wpisu przytoczę wypowiedź przedstawiciela spółki z forum inwestorskiego z 11.03.2021:

"Bardzo byśmy chcieli z jak największym wyprzedzeniem móc podać do opinii publicznej informację o terminie tegorocznej Konferencji Inwestorskiej, ale sami go jeszcze nie znamy. Wszystko zależy od tempa powstawania i jakości (musi być jak najlepsza) materiałów marketingowych, których produkcję zleciliśmy zewnętrznym firmom. Harmonogramy produkcji tych materiałów są co prawda bardzo precyzyjnie określine ale wszyscy wiemy, w jakich czasach przyszło nam żyć (pandemia)."

Wygląda więc na to, że coś zobaczymy podczas konferencji. Na fajerwerki bym się jednak nie nastawiał. Moim zdaniem będzie to tylko teaser ujawniający jedynie ogólny temat i klimat gry - w stylu pierwszego filmiku do Frostpunka:
www.youtube.com/watch?v=dw2HA7...
lub teasera TWOM:
www.youtube.com/watch?v=Hxf1se...

Oczywiście bez gameplaya. Na jakieś konkretne daty podobnie jak topfacet - bym nie liczył. To będzie dopiero sam początek kampanii marketingowej, która pewnie potrwa w przypadku własnej gry bitów - jak zwykle około roku, z prawdopodobieństwem przedłużenia. Może ujawnią planowany rok premiery pierwszej z gier, przy czym też bym się do tego nie przywiązywał...
Niemniej jednak zacznie się coś w końcu dziać. Mnie osobiście ciekawi jak szybko po konferencji pojawi gra dostanie swoją kartę na Steam - co umożliwi obserwowanie społeczności.
Edytowany: 29 kwietnia 2021 00:49

FLESHpl
FLESHpl PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 26
Wysłane: 29 kwietnia 2021 08:32:05 przy kursie: 539,00 zł
Usunięto fragment wpisu?? Czy mogę wiedzieć dlaczego? Tzw. Fragment perswazyjny??? Że co ja tam napisałem? :)

Tak, były to fragmenty z raportu z małym podsumowaniem co lepiej 3mac.... AE zostań usunięty :) jak będę wiedział why to na przyszłość, objecuje poprawę ;)

Moderator:
Usuwane są wpisy sugerujące pośrednio lub wprost zachowanie względem waloru. Jeżeli to był fragment raportu, to powinien być zaprezentowany jako cytat a nie Twój wpis
Edytowany: 29 kwietnia 2021 08:41

andy_dufresne
55
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 909
Wysłane: 29 kwietnia 2021 10:23:02 przy kursie: 538,00 zł
Skondensowane podsumowanie wyników wg Trigon Daily:
Cytat:
- Wyniki poniżej konsensusu i prognoz. Raportowana EBITDA wyniosła ok. 8,6 mln PLN, a zysk netto 5,2 mln PLN.
- Wyniki na poziomie pozostałych kosztów operacyjnych obniżone przez ok. 1mln PLN odpisu na silnik Game Engine ora część wydatków
związanych z projektem Foxhole w ramach działu publishing. Skorygowane wyniki o odpisy byłyby zbliżone do konsensusu (odchylenie ok. -0,7 mln PLN na zysku netto)
- OCF wyniósł w IV kw. -5,5 mln PLN (głównie przez pryzmat salda należności), a w całym roku +37,7 mln PLN; FCF w całym roku +8mln PLN
- Nakłady na prace rozwojowe w toku (głównie Projekt 8, Dolly, Eleanor) na bilansie wyniosły na koniec roku 25,5 mln PLN (+7,2 kw./kw.)
- Sprzedaż Frostpunka z dodatkami w 2020r. wyniosła ok. 51,5 mln PLN
- Przychody z segmentu publishing odpowiadały za ok. 29% całkowitych przychodów w 2020r (ok. 25 mln PLN). Koszty tantiem w segmencie publishing w ‘20 wyniosły ok. 18,3 mln PLN
- 11B na koniec roku nie posiadał na bilansie zobowiązań z tyt. umów z klientami
- Obecnie zespół spółki stanowi 170 osób, a w tym ok. 45 osób na Projekt 8 (docelowo 60-70 osób). Celem spółki jest przekroczenie 200 osób w 2021r. Nad Dolly pracuje obecnie ok. 20 osobowy zespół, a nad Eleanor ok. 50 osobowy zespół
- Budżet produkcyjny na P8 istotnie większy niż wstępnie szacowany 20 mln PLN
- W segmencie publishing 4 tytuły w developmencie: Foxhole, Botin, Vitriol, Ava. Łączna wartość zobowiązań inwestycyjnych 11B z tego tytułu wynosi ok. 20mln PLN przy czym część nakładów została już poniesiona
- Spółka planuje doroczną konferencje na której ma poinformować o swoich dalszych planach

Osobiście trochę irytuje mnie ten przekaz - występujący też w doniesieniach prasowych - o wynikach poniżej konsensusu. Nie dotyczy to całości wyników, w zakresie przychodów wynik jest nawet wyższy niż konsensus, a na poziomie zysku różnice kwotowe są niewielkie i mają uzasadnienie w treści raportu. Nie chcę dyskutować z liczbami, ale ich wyrywanie z kontekstu i kwitowanie takim jednym prostym stwierdzeniem jest mylące.
Jestem na Twitterze
Edytowany: 29 kwietnia 2021 10:24

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 29 kwietnia 2021 12:02:42 przy kursie: 538,00 zł
Przekaz jest prosty - spółka jest słaba i zawodzi.
Nieważne, że ma 11mln należności i jest o krok od skoku przychodów.
Ważny jest przekaz, że q4 było masakrycznie słabe.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 29 kwietnia 2021 12:23:20 przy kursie: 538,00 zł
Rif napisał(a):
Technicznie nie wygląda tak źle. Specjalnie nie ma pod co kurs rosnąć, z drugiej strony spokojnie sobie ponad linią SMA200 trzyma się. Zakładam, że ruch w górę może mieć miejsce od konferencji, o ile znowu nie pojawi się temat opóźnień.
Na ten moment nie pomaga kursowi brak dobrego nastawienia do branży. CDP ciągnie w dół cały gamedev.
Trzeba teraz popracować nad poprawą sentymentów, ale można to czynić tylko merytorycznie, zatem porządne zapowiedzi 11bit powinny być dobrym sygnałem przynajmniej dla tej spółki. Tymczasem dla laików giełdy, to spółka jest w całkowitym marazmie.

11bit znacznie "odstaje" od standardów panujących w branże i komunikuje tylko to co ma osiągnięte a to co się marzy Zarządowi - to, że marzenia często znacznie odstają od realu pokazał chociażby ostatnio CDP.
Dobrze, że spółka nie idzie w tym kierunku i ma własny model.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

FLESHpl
FLESHpl PREMIUM
9
Dołączył: 2021-02-05
Wpisów: 26
Wysłane: 29 kwietnia 2021 12:57:42 przy kursie: 538,00 zł
FLESHpl napisał(a):
Usunięto fragment wpisu?? Czy mogę wiedzieć dlaczego? Tzw. Fragment perswazyjny??? Że co ja tam napisałem? :)

Tak, były to fragmenty z raportu z małym podsumowaniem co lepiej 3mac.... AE zostań usunięty :) jak będę wiedział why to na przyszłość, objecuje poprawę ;)

Moderator:
Usuwane są wpisy sugerujące pośrednio lub wprost zachowanie względem waloru. Jeżeli to był fragment raportu, to powinien być zaprezentowany jako cytat a nie Twój wpis


To że to nie moje słowa, ale cytat wychodzi z formy teksu, liczę na inteligencję forumowiczów :)


Moderator:
A ja liczę na przestrzeganie regulaminu forum

Edytowany: 29 kwietnia 2021 13:10

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 29 kwietnia 2021 15:14:53 przy kursie: 538,00 zł
Ciekawe i dość istotne zmiany w strategii spółki.
Nie dość, że przyspieszono tempo rozwoju to także śladem innych spółęk pracują nad akwizycjami.
Teraz widać, że część kapitału zostanie spożytkowane na przejęcia co przyspieszy rozbudowę zespołów. Pytanie tylko czy przy okazji akwizycji dojdą do portfolio nowe projekty czy pracownicy zostaną wdrożeni do własnych produkcji.
Pocieszające jest także projektowane powiększenie prawie 2 krotnie ilości projektów w wydawnictwie. To pokazuje jaki tam drzemie potencjał.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
28
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 592
Wysłane: 30 kwietnia 2021 19:06:43 przy kursie: 551,00 zł
Jest ciekawostka która może sporo zmienić dla devbeloperów i zrewolucjonizować nieco rynek gier na PC.
Cen gier to pewnie nie obniży ale spółki na pewno zarobią zdecydowanie więcej.
Myślę, że położy to jeszcze większy nacisk na wersje elektroniczne ponieważ różnica w przychodach ze sztuki gry podwoi się.
Z wersji elektronicznej kosztów będzie nie 30 a 12% a z pudełka dalej około 50-60%.
Czyli z fizycznej kopii będzie przychód o połowę mniejszy. Wcześniej różnica wynosiła 20-30%. Różnica niby tylko 18% ale zdecydowanie ograniczy kopie fizyczne.

Steam to platforma wiodąca prym, jeśli chodzi o prowizję pobieraną od deweloperów, która wynosi 30%. Wyzwanie postanowił rzucić Epic Games Store oferując prowizję 12% od przychodów, czym zapewne przekonał niejednego twórcę. Microsoft Store tak jak konkurent zabiera standardowe 30%, ale za kilka miesięcy ulegnie to zmianie. Firma z Redmond poinformowała bowiem, że od 1 sierpnia 2021 roku zmniejszy wspomnianą prowizję do 12%, dzięki czemu na konta autorów wpłynie 88% przychodów. Microsoft swoją decyzją chce zachęcić programistów do udostępniania w sklepie większej ilości gier, zwiększając bazę użytkowników. "Wyraźny udział w przychodach bez zobowiązań oznacza, że deweloperzy mogą publikować więcej produkcji, osiągając sukces komercyjny" - powiedział szef Xbox Game Studios, Matt Booty.
ithardware.pl/aktualnosci/micr...
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

sledzik007
7
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 158
Wysłane: 4 maja 2021 16:39:02 przy kursie: 527,00 zł
Co do sklepu microsoftu to fajna informacja dla developerów jednak nie przyciągnie to graczy bez specjalny cen lub dedykowanych treści.

Co do przyszłości to zapowiada się bardzo ciekawie. Fakt że projekty z wydawnictwa dają spore przychody 29 % a na horyzoncie są kolejne. Nie będzie w tym roku projektu Foxhole który był największym z wydawnictwa ale lepsze to niż wydanie bubla. Kombinują coś z frostpunkiem i ile wersja mobilna to wróżenie z fusów to wersje na nintendo switch mogła by sie pojawić. Wszyscy myślę czekamy na informacje na temat nowych tytułów i przygotowywane materiały.

Tak z innej strony. Nie rozumiałem nigdy fenomenu produkowanie gier na nintendo switch. Ostatnio jednak mam dużo do czynienia z tą konsolą i rozumiem dlaczego tyle polskich developerów przeznacza tam właśnie produkcje. W mojej ocenie jest tam bardzo mało produkcji dla europejczyków , a jeszcze mnie dla graczy typowo pctowych. Jest masa produkcji gier rodem z kraju kwitnącej wiśni , ale np bardzo mało produkcji typu piłka nożna jak fifa ,wyścigi itd. Drugą kwestią jest ich cena zaczynając się często od 200-250 zł. Dlatego podczas promocji dobrze sprzedaje się moonlighter czy COM a nawet TWOM bo są to gry za 30-60 zł a nie 240 zł jak cała reszta. To takie moje spostrzeżenia

FilipBonn
FilipBonn PREMIUM
9
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 123
Wysłane: 4 maja 2021 17:32:42 przy kursie: 527,00 zł
@sledzik007 pełna zgoda, mało jest na Switcha tytułów dla nie Azjatów, graczy pecetowych czy tym bardziej "dorosłych" graczy. Jak ktoś pracuje po 200-270 godzin miesięcznie a lubi w coś zagrać to może się okazać że switch to jedyne wyjście, z resztą takich grup docelowych jest mnóstwo.

Dzisiejsze spadki związane zdalszą korektą w sektorze jak rozumiem?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,064 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,25% +33 649,63 zł 53 649,63 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło