BLOOBER - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

BLOOBER [BLO]

AKTUALNY KURS: 46,30 zł (-1,91%) 22-05-2019 17:00
aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 767
Wysłane: 15 sierpnia 2017 12:06:19 przy kursie: 92,00 zł
Spokojnie Lelo. Recenzje są bardzo dobre, ale do ich tworzenia podchodzą w zdecydowanej większości miłośnicy tego typu rozrywki oraz klimatów cyberpunk. Cytując Gamespot: "This is a niche genre".
Do tego zamieszanie z datą premiery na Steam. Trudno oczekiwać by gra odegrała jakąś znaczącą rolę na liście bestsellers. Nie wiem po co chcesz czekać do jutra z oceną sprzedaży, skoro już dziś będzie wiele wiadomo ?
Edytowany: 15 sierpnia 2017 12:08

Scipio
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 122
Wysłane: 15 sierpnia 2017 23:56:46 przy kursie: 92,00 zł
Patrząc po liczbie grających, na ten moment premiera >observer_ wypada słabiej niż Layers of Fear. LoF w dniu premiery miał peek graczy w okolicach 745, a dla nowego tytułu Bloobera wypadł on w okolicach 577 osób. Nie wygląda to zbyt imponująco, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę że Beat Cop miał peek w okolicach 403 graczy, a Realpolitiks (który w pół roku sprzedał się w nakładzie 22 tysięcy kopii) w okolicach 1148 graczy.

Ciekawe czy >observer_ powalczy jeszcze w rankingu, czy może niszowość tytułu zrobi swoje?

rubik
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 318
Wysłane: 17 sierpnia 2017 09:57:39 przy kursie: 89,00 zł

Mija już drugi dzień od premiery Observer - gra zalicza systematyczny spadek w rankingu global topsellers:
store.steampowered.com/search/...

Kapitalizacja BLO to 160kk - jakich przychodów można oczekiwać z Observera do końca roku?

W pierwszym półroczu BLO miał 2,28kk przychodów ze sprzedaży oraz 5,09 przychodów wynikających ze zmiany stanu produktów. Czy teraz przychody ze sprzedaży Observera w pierwszej kolejności będą pomniejszały stan zapasów aż do momentu pokrycia kosztów gry tzn. do tego momentu księgowo przychodów nie będzie? Jak jest rozliczany zapas który wszedł we wcześniejszych okresach do przychodów w RZiS?


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 628
Wysłane: 17 sierpnia 2017 10:10:06 przy kursie: 89,00 zł
W rachunku w układzie rodzajowym w momencie pisania zmiana stanu produktów odnoszona na przychody kompensuje wykazywane w kosztach koszty pisania. Po rozpoczęciu sprzedaży pojawiają przychody ze sprzedaży, którym towarzyszy także zmiana stanu produktów, tylko tym razem ze znakiem ujemnym. Tak jest aż do pokrycia całkowitych kosztów napisania. Gdy koszty napisania są już pokryte dalej wykazuje się przychody ze sprzedaży, ale już nie koryguje ich ujemna zmiana stanu produktów - przychód jest czystym zyskiem.

Mamy więc 3 okresy rozliczeniowe:
1. Pisanie - koszty nie wpływają na wynik finansowy
2. Sprzedaż(1) - przychody do pokrycia kosztów pisania kompensowane są przez zmianę stanu produktów - w efekcie nie ma wpływu na wynik finansowy
3. Sprzedaż(2) - przychody są czystym zyskiem i tak przechodzą przez wynik finansowy.


rubik
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 318
Wysłane: 17 sierpnia 2017 10:24:10 przy kursie: 89,00 zł

Czy wiadomo ile w zapasach BLO jest Observera? Ile BLO ma zapasów i co w nich jest (w podziale na gry)?

Ewentualne wcześniejsze (przed premierowe) zaliczki od wydawcy działają jak przychody tj. pojawiają przychody ze sprzedaży, którym towarzyszy także zmiana (zmniejszenie) stanu produktów?

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 628
Wysłane: 17 sierpnia 2017 10:44:42 przy kursie: 89,00 zł
Wiadomo ile było na koniec 2016 r. - niecałe 600 tys., a nierozliczone koszty zwiększyły się o ca 400 tys. Rozpisanie zapasów masz w poprzednim omówieniu raportu:
www.stockwatch.pl/forum/wpis-n...#341082

Jeśli chodzi o płatności za milestone'y to one przechodzą jako przychody ze sprzedaży. Ale już koszty tych przychodów nie są oczywiste i zależą od umowy z wydawcą. Teoretycznie powinna odpowiadać taka zmiana stanu produktów jaka odpowiadała za osiągnięcie danego stanu gry.

Niestety nie da się powiedzieć ile powinno się sprzedać >observera, bo to zależy od tego czy wierzymy w to, że w tym roku pojawi się jeszcze scophohobia i pierwszy epizod z Medium, czy może to będzie w przyszłym roku, albo za 3 lata :) Niestety kalendarz wydawniczy Bloobera nie był do tej pory wiarygodny.
ir.blooberteam.com/pl/bloober-...
Edytowany: 17 sierpnia 2017 10:45

sasky
sasky PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 414
Wysłane: 17 sierpnia 2017 10:46:39 przy kursie: 89,00 zł

rubik
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 318
Wysłane: 17 sierpnia 2017 10:51:16 przy kursie: 89,00 zł

Na jakim poziomie można przyjąć przychód BLO z jednej kopii Observera sprzedanej na steam?

Scipio
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 122
Wysłane: 17 sierpnia 2017 10:57:18 przy kursie: 89,00 zł
Oni, zdaje się (niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę), zaliczkę od wydawcy za Observera wykazali już w 2016 roku, więc przy takiej sprzedaży w tym roku mogą nie zobaczyć złamanego centa przychodu z tej gry.

Jak na razie mamy potwierdzenie, że segment rynku w który celuje Bloober jest mocno niszowy, i zwiększanie kosztu i rozmachu produkcji nie przekłada się na ich większą sprzedaż. To dość kiepski prognostyk przed premierami kolejnych tytułów, bo są one koszmarnie drogie w produkcji i może się okazać że po ich premierach spółka będzie musiała dokonać znaczących odpisów.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 628
Wysłane: 17 sierpnia 2017 11:13:36 przy kursie: 89,00 zł
@rubik
Można szacować, że do wydawcy gry trafi ok. 55 zł ze sprzedanej kopii. Niestety bez znajomości umowy bardzo ciężko jest powiedzieć jaki procent przychodu przypadnie na Bloobera. Jeśli wydawca finansowałby znaczącą większość kosztów, to prawdopodobnie niewielki procent. W przypadku PlayWay jest to 10-20 proc. Maksymalnie co kiedyś wpadło mi w oko to 70 proc. dla studia, ale wydawca nie finansował kosztów produkcji, a jedynie dbał o marketing itd. Nie potrafię niestety znaleźć linka. Do tego dochodzi jeszcze kwestia momentu w którym spółka zaczyna partycypować w zyskach. Często jest tak, że moment ten zaczyna się dopiero wtedy kiedy koszty finansowania produkcji przez wydawcę zostaną pokryte przez wpływy z gry. W takim przypadku jednostkowy wpływ do studia zależy od wielkości sprzedaży.

W przypadku observera koszty nie były pokrywane przez wydawcę w pełni, więc myślę, że można liczyć na 30-50 proc. wpływu, ale bliżej chyba tej dolnej granicy. W przeliczeniu dostaniemy przedział 16,5-27,5 zł dla Bloobera, ale być może tak jak napisał Scipio dopiero po pokryciu kosztów wydawcy.

@Scipio
Tak, Bloober już otrzymał częściową płatność od Aspyra, a nawet 2 takie płatności w 2016 r.
Edytowany: 17 sierpnia 2017 11:14


Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 333
Wysłane: 17 sierpnia 2017 12:11:03 przy kursie: 89,00 zł
W przypadku LoF spółka informowała że wynegocjowała z wydawcą lepsze warunki niż standardowe na rynku, więc raczej spodziewałbym się że po pokryciu ze sprzedaży kosztów wydawcy to BLO przypadnie lwia część przychodu z gry (np. 70% )

Scipio
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 122
Wysłane: 17 sierpnia 2017 15:38:54 przy kursie: 89,00 zł
W przypadku LoF wydawca pojawił się dopiero pod koniec prac nad grą, gdy większość kosztów została już pokryta przez spółkę. Tutaj wydawca finansował projekt od samego początku.
Edytowany: 17 sierpnia 2017 15:42

rubik
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 318
Wysłane: 18 sierpnia 2017 09:44:25 przy kursie: 86,12 zł
@anty-tersa czy możesz wkleić aktualizację dla wykresu zamieszczonego swego czasu na wątku CIG - "porównanie sprzedaży gier w czasie dla ostatnich produkcji polskich spółek na Steam"
www.stockwatch.pl/forum/wpisy-...

Wygląda na to, że dla nowych gier sprzedaż 100k kopii to wielki sukces, dla gier z bazą odbiorcą i rozpoznawalnością to 150k. Największy sukces tego roku car mechanic 2018 (19,99usd):
steamdb.info/app/645630/graphs...


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 628
Wysłane: 18 sierpnia 2017 11:55:21 przy kursie: 86,12 zł
Proszę bardzo:


kliknij, aby powiększyć


100 tys. w pierwszym kwartale sprzedaży ma na razie tylko CMS i Sniper 3.
W drugim kwartale sprzedaży próg ten złamała 911 Operator.

Na tym tle tak naprawdę wyróżnia się This War of Mine, które w ciągu tylko ok. 45 pierwszych dni sprzedaży sprzedało się ca 360 tys. sztuk gry.

Oczywiście gigantem jest Wiedźmin, który w ciągu pierwszych 30 dni sprzedał się w ponad 600 tys. egzemplarzy.
Edytowany: 18 sierpnia 2017 12:10

vladinho
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 587
Wysłane: 18 sierpnia 2017 12:30:14 przy kursie: 86,12 zł
@anty_teresa
świetne statystyki thumbright,
jeśli prowadzicie arkusz z danymi, może warto byłoby założyć forum wspólne dla Gamedevu i tam publikować je miesięcznie lub kwartalnie, ewentualnie w formie artykułów dla użytkowników premium.

contrader_
contrader_ PREMIUM
Dołączył: 2015-06-28
Wpisów: 215
Wysłane: 18 sierpnia 2017 14:18:59 przy kursie: 86,12 zł
Fajne zestawienie.
Jako gamedevowy noob mam pytanie interpretacyjne - rozumiem że na osi X jest narastająca sprzedaż, a na Y liczba sprzedanych sztuk. Jak to możliwe że sprzedaż w czasie spada? Gdyby to były małe ruchy to pomyślałbym że to jakieś zwroty, ale np. dla 911 wychodzi kilkanaście tys.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 628
Wysłane: 18 sierpnia 2017 14:40:24 przy kursie: 86,12 zł
Na osi Y jest sprzedaż łącznie, natomiast na osi X jest czas w dniach od premiery.

Niestety steamspy nie jest narzędziem precyzyjnym i ma ograniczona dokładność - serwis podaje stan i tolerancję. Właśnie dlatego czasem wychodzą spadki.

rubik
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 318
Wysłane: 19 sierpnia 2017 13:25:31 przy kursie: 86,12 zł
anty_teresa napisał(a):
@rubik
(...)

W przypadku observera koszty nie były pokrywane przez wydawcę w pełni, więc myślę, że można liczyć na 30-50 proc. wpływu, ale bliżej chyba tej dolnej granicy. W przeliczeniu dostaniemy przedział 16,5-27,5 zł dla Bloobera, ale być może tak jak napisał Scipio dopiero po pokryciu kosztów wydawcy.


Patrząc na dane steamspy:
steamdb.info/app/514900/graphs...
oraz systematyczny spadek Observera w rankingu Steam trudno oczekiwać, że gra ta przyniesie BLO przychód powyżej 2kk w tym roku (po odliczeniu kosztów dystrybutora i kwoty Observera w zapasach BLO). Być może na konsole Observer sprzedaje się wyjątkowo dobrze - zapaleńcy mogą porównywać z liczbę komentarzy LoF.

@anty-teresa wg. sprawozdania jednostkowego za Q2 BLO ma w zapasie:
Półprodukty i produkty w toku 19 357 244,94
Produkty gotowe 1 102 581,72
Kiedy Spółka jest zobowiązana do dokonania ew. odpisu? Dobrze stwierdzam, że w zapasach jest ok. dwa lata ich działalności operacyjnej? Produkty gotowe to gra po premierze czy też może być gotowa ale jeszcze przed premierą np. Observer w raporcie za Q2?

Scipio
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 122
Wysłane: 20 sierpnia 2017 12:23:29 przy kursie: 86,12 zł
Moment w którym skończyła się kampania bannerowa na Steam.


kliknij, aby powiększyć



Daimyo
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 86
Wysłane: 20 sierpnia 2017 14:11:31 przy kursie: 86,12 zł
Baneru na głównej Steam nie ma już od chyba 2 dni, obecnie gra odbiła w okolice 40 miejsca, steamspy pokazuje około 16k sprzedanych kopii, mamy 300 recenzji na steam, doliczając do tego konsole chyba nie jest tak źle jak tu niektórzy próbują udowadniać, gra zbiera bardzo dobre recenzje praktycznie ze wszystkich liczących się magazynów i portali o grach, myślę że podobnie jak w przypadku LoF gra będzie sprzedawała się dobrze w dłuższym terminie, zaznaczmy, że przed nami dopiero pierwsze obniżki -10%, -15% itd , Halloween, święta itp.
Edytowany: 20 sierpnia 2017 14:11

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,566 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d