PARTNER SERWISU
imlfqmyb
1 2 3

To ja też zacznę bogacić się na giełdzie.

tomaszwrona
0
Wpisów: 9
Wysłane: 21 maja 2014 12:59:56
Witam,

Postanowiłem napisać trochę o mojej przygodzie z giełdą, takie pisanie doda mi może trochę sił i motywacji, bo momentami potrzebuję.

Przez ponad 40 lat mojego życia finanse i inwestowanie omijały mnie, no, może poza różnymi oszustami.
Niecały rok temu zacząłem pisać program do obsługi giełdy dla jednego z inwestorów,(tak jestem programistą i utrzymuję się wyłącznie z pisania programów), więc musiałem temat przetrawić i poznać mechanizmy GPW.

Myślę sobie tak: program jest, przybywa mu funkcjonalności, to ja też zacznę bogacić się na giełdzie.

Mija właśnie dwa miesiące od założenia przeze mnie rachunku w domu maklerskim, całe moje inwestowanie wygląda bardzo kiepsko.

Na razie zauważyłem dwie prawidłowości:
- jeżeli kupię jakieś akcje, to wtedy fatum zasiada na tym papierze i cena leci w dół,
- jeżeli sprzedam jakieś akcje, czyli zdejmę fatum, to cena akcji zaczyna rosnąć.

Jak widać, muszę się jeszcze dużo nauczyć, między innym cierpliwości.

Bilans jest taki: zainwestowałem 2800 PLN, zrobiłem 25 tys. obrotu i teraz mam 2500 PLN.
W sumie 300 zł za dwa miesiące nauki to tanio.
Teraz dołożyłem jeszcze do rachunku 2000 PLN.

Straciłem na : ERGIS, HUTMEN, KERNEL, MBANK.
Zarobiłem na : BIOTON, EKOEXPORT, HYGIENIKA, PGE
Teraz mam KERNEL, MBANK, PGNIG.

Aktualnie uczę się kiedy nie należy kupować i cierpliwości book . Moje pozycje leżą już tydzień, a ja nie sprzedaję bo czekam, cierpliwość jest u mnie synonimem cierpienia, ale czekam la . Natomiast nauka w temacie: "kiedy nie kupować" trwa.

Następne tematy do nauki w przyszłości to: kiedy kupować, kiedy nie sprzedawać, kiedy sprzedawać.
Oczywiście jako programista, tworzę odpowiednie narzędzia wspomagające, ale to inny temat.

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Wpisów: 8 588
Wysłane: 21 maja 2014 16:48:42