pixelg
JUJUBEE - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

JUJUBEE [JJB]

AKTUALNY KURS: 5,00 zł (-2,34%) 21-01-2021 16:24
baks
10
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 448
Wysłane: 18 sierpnia 2017 18:40:04 przy kursie: 15,80 zł
To co pokazałeś to tylko teoria. Ale to temat na długą dyskusję.
A tak może słyszałeś kiedyś powiedzenie jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
Podobnie jest tutaj.
Spróbuj popisać coś na Ubuntu który jest jednym z Linuxów. Zazwyczaj przy każdej aktualizacji platformy coś nie działa. Nie chce tutaj spamować przykładami.
Ogólnie Unity jest spoko ale wymaga cierpliwości i jest dość kapryśne. W dodatku na Linuksie nie na każdym sprzęcie odpalisz. Biada Ci jeśli masz nie wspieraną kartę graficzną.
A poza tym konwersja wymaga zmiany sposobu sterowania grą zmiany pewnych scenariuszy i sporo innych duperel które niewiele powiedzą większości.
Mówiąc w skrócie tak "prosta" gra jak Real wymaga kilka tygodni pracy a ile tego nie podejmuję się ocenić. Jednak kilka osób z miesiąc co najmniej mają co robić - a raczej więcej. Do tego dochodzą testy. To ułamek kosztów całej gry ale nie jest to drobnych kilka tysiaków.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 18 sierpnia 2017 18:41

Scipio
0
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 163
Wysłane: 18 sierpnia 2017 20:10:49 przy kursie: 15,80 zł
Powinieneś napisać do Unity Technologies* długi list w którym uświadomisz im że nie wiedzą co robią, że tego nie da się zrobić, i że generalnie wszystko jest bardzo trudne. Na pewno z troską pochylą się nad Twoją idiosynkrazją.

* unicorn wyceniany na 4 miliardy dolarów, zatrudniający 1500 pracowników, w tym ponad 750 inżynierów. W tej chwili co trzecia gra mobilna śmiga na ich silniku.
Edytowany: 18 sierpnia 2017 20:14

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
126
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 430
Wysłane: 18 sierpnia 2017 21:16:50 przy kursie: 15,80 zł
@Scipio
Masz prawdopodobbie rację w tym, koszt portu na Androida nie jest duży, ale trzeba wziąć pod uwagę co najmniej dwie rzeczy:

1.Niedoskonałości narzędzia
Cytat:
There are a few odd little technical things that can crop up when you first switch platform to Android in Unity. Mostly it's solveable stuff though and no more than a couple of day's work to get a build running on an Android device (or less if you've already downloaded and set up all the Android SDK's, installed java sdk, set up environment variables etc). You may also find as you release, certain devices have odd bugs that are unique to them. They're usually fixed after a quick search of stackoverflow but not before some user has got pissed off and left a 1 star review. You can head that off to an extent by looking up the lists of the most common Android devices, and using them against services that let you remotely test on different devices. But you'll still be getting crash reports from your analytics package and/or messages from users of the most obscure devices for months after launch.
The big problem is resolution and screen size. In Unity you can force the game to stick in landscape or portrait, so you don't need to account for both. But really, you need to have designed the game and especially the UI to be flexible and work at any given resolution and dimensions. (I prefer to do all my UI layouts in percentages of width and height when possible, but even then, things like text being too long for its surrounding box can easily crop up).
The game needs to work with a touch screen interface as well. Unity has Input.touch, which is fairly easy to figure out and Unity's in built UI elements will mostly pick up touch automatically and treat it broadly the same as a mouse click. Some things will likely break or need some fixing from you though (e.g. drag & drop. Mouse hover doesn't make sense either in a touch environment).
If you've made the game to use console controls, the good news is that Android supports many 3rd party Bluetooth controllers and Unity will automatically pipe through that stuff into your existing code, again using the Input class! Bad news is few people bother to connect their controller as it's a pain to set up outside the game and can be really flakey in terms of reliability. So you're going to have to do horrible stuff like virtual dpads (not recommended) or have a major rethink of your whole UI, both for gameplay and menus etc. As said before, Unity's touch input is easy to get, but having to retrofit code to use it has potential to be a right pain depending on what you've done before and how much UI code their is to modify.
Performance is also an issue for many people with older or cheaper devices. You could pitch the game at the "check out how shiny this game on my brand new super expensive xyz phone that I just bought is!" Or you can specify that you need a minimum Android OS version (in Unity Player Settings, and I think you can also do it in the Google Play developer portal website?). Usually, lower end phones can't handle an OS upgrade, so you naturally filter them out. You can also filter on the Google Play dev portal so only owners of particular devices can download the game but the list is as long as my arm and 5 columns wide, and you'll always disappoint some users. Plus so many new devices are coming out, you'll be continually be adding to the list forever after. I don't recommend that approach.
To get the game on Google Play at least, there is no approvals process. You just sign up for an account with Google, pay a one time fee, upload your game, and a couple of hours later, your game is available to everyone in the whole world, from Poland to Pitcairn island.
There is some extra effort to put in In app purchase or advertising API's, but it's fairly easy stuff with a bunch of tutorials on the web on how to do it in Unity. (Forget premium pricing on Android. It's just not economic). Same with leaderboards and achievements, which take maybe a couple of days to do tops. You can spend more time putting in analytics engines, and again, all the good ones have quick, easy to implement Unity API's or plugins you just download from the asset store.
Different countries also have different expectations of how to pay. India so I've heard, is all adverts and no one pays by IAP, whilst other countries IAP is the norm. Many places don't have credit cards or don't use Google Play, so telco/carrier billing is the way. Again there are a myriad of companies offering to help with that, all with their own API's that if they're worth their salt, will run in Unity.
Piracy is an issue. Even with Unity, it's fairly easy for someone to reverse engineer your game, get hold of all your assets or hack the game to circumvent IAP checks. Pirating premium games is often as simple as copy-pasting the right file from someone who has bought the game. You have to be prepared that once your game is out on Android, you may be unable to stop people using everything in it however they want.
Also, don't forget stuff like Amazon app store and other odd non-Google Play 3rd party app stores, which can be more profitable than Google play (or totally useless depending). Don't forget either Android TV stuff like FireTV or NVidia Shield or other Android set top boxes. They're all a risk but could get you some good sales for just a few day's work if your game is a good match. Again, they'll all have their own API's and plugins or packages you can download from the asset store or their websites, for Unity, with instructions, and should only take a couple of days to implement.
So overall, Android with Unity is easy to get started, but there are lots of little things to consider, depending on how professional / in deep you want to get.

www.reddit.com/r/gamedev/comme...

Także może to nie być jedno kliknięcie, w szczególności jeśli ma to być kompatybilne na wiele urządzeń.

2. Doświadczenie- jak mi się wydaje, portowanie gry jest tym łatwiejsze im masz większe doświadczenie i jak bardzo jesteś świadom optymalizowania kodu właśnie pod port. Jujubee raczej w tej kwestii raczkuje...

Koszty prawdopodobnie były niskie, ale nie zerowe raczej.


Scipio
0
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 163
Wysłane: 18 sierpnia 2017 21:41:11 przy kursie: 15,80 zł
JJB chyba wszystkie swoje dotychczasowe gry stworzyło w Unity, więc w tej kwestii doświadczenia raczej im nie brakuje.

Też wątpię by konwersja sprowadzała się do kliknięcia jednego przycisku, ale ten cytat potwierdza że koszt konwersji nie jest wysoki:

Cytat:
Mostly it's solveable stuff though and no more than a couple of day's work to get a build running on an Android device (or less...


Dlatego powyższy komunikat zarządu, w którym nie pada konkretna kwota (dlaczego?), i który pojawia się kilka tygodni po premierze (dlaczego dopiero teraz?), odbieram jako prymitywną próbę nagonienia inwestorów na akcje. Taki EEX się tutaj zrobił.

Edytowany: 18 sierpnia 2017 21:45

baks
10
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 448
Wysłane: 18 sierpnia 2017 22:08:06 przy kursie: 15,80 zł
W usuniętym wpisie też pisałem, że koszt portu jest tylko ułamkiem kosztu samej gry. Nie jest znany dokładnie koszt Realpolitika stąd nie da się tego porządnie ocenić. Jak wiadomo rózne spółki także z różną optymalnością optymalizują koszty. Spółki mniej doświadczone mają mniejsze koszty - bo mniej ludzi i łatwiej je trzymać w ryzach. Pilnując małej liczby ludzi kto co robi.
Jednak taki zespół ma też mniejszą wydajność jednostkową.
Sam port nie powinien kosztować więcej niż 20-25% kosztów wersji podstawowej ... ale jednak. Poza tym przy kilku osobach nie są w stanie zrobić tego szybciej niż w miesiąc do tego jakiś czas testów. Mam oględne pojęcie jak to długo trwało przy TWOM. Więc sam port z testami zajął im około 3 miesięcy + - zależnie od dostępności odpowiedniej ilości sprzętu do testów .... bo to też jakieś koszty. Trzeba mieć kilka modeli samych urządzeń Apple, parę Samsungów itp.
Już samo to generuje pewne koszty. Warto to rozumieć. Tak mały zespół i budżet te koszty już zaczynają grać rolę.
Unity to standard w tworzeniu uczą się tego studenci i najlepszy dostępny system za free.... ale jednak nie jest genialny.
Teraz życie programisty jest lepsze, łatwiejsze ale nie jest tak różowo jak się wydaje....Angel
Do Unity piszą tysiące .... więc na rozwiązanie niektórych problemów czeka się wiekiThink

Wracając do portu sama gra nie kosztowała więcej niż 500tyś port raczej stawiałbym na przedział 50-100tyś wraz z kosztem urządzeń. Część pewnie mieli przy okazji wcześniejszych gier Take of...
Faktyczne koszty znają tylko producenci. Można więc gdybać, że w 4 dni mogli zarobić jakieś 50tyś lub może nieco więcej.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 18 sierpnia 2017 22:11

Scipio
0
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 163
Wysłane: 19 sierpnia 2017 00:13:44 przy kursie: 15,80 zł
Właśnie spojrzałem jaką sprzedaż na Androidzie odnotował ten mobilny hicior.


kliknij, aby powiększyć


Muszę Prezesowi spółki wysłać fakturę za czyszczenie monitora, bo wyplułem na niego herbatę gdy zobaczyłem tę liczbę.


baks
10
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 448
Wysłane: 19 sierpnia 2017 11:39:41 przy kursie: 15,80 zł
Strasznie impulsywny jesteś..Angel
Zamykając temat portowania - warto chyba zaznaczyć czego większość nie wie, że Unity nie jest narzędziem do konwertowania tylko ułatwiającym pisanie gier. Każde urządzenie ma znacznie różniący się sposób sterowania co jest kluczowe dla typu urządzenia.
Sterowanie na urządzeniach dotykowych (tablety, smartfony) jest znacznie uproszczone w stosunku do PC i konsol. I znacznie się różni a sterowanie to istotna część funkcjonowania gry.
Tak więc znaczące fragmenty trzeba napisać od nowa - poza tym grafiki nie da się przenieść wprost.
To samo z balansem obciążenia. Przenosząc grę z PC bez optymalizacji można mówiąc językiem informatycznym "usmażyć" procesor. Chyba warto wspomnieć, że tablety to także urządzenia 2-3 letnie które mają znacznie mniejsze możliwości obliczeniowe..... Właściciele takiego sprzętu stanowią całkiem sporą ilość graczy. Zamykam dyskusję na ten temat.

Z wynikami fizycznymi sprzedaży nie da się dyskutować. Nie znamy jednak ilości na iOS gdzie były sprzedawane wcześniej. Dopiero raport pokaże czy wzrosła sprzedaż a jeśli to o ile.
Komunikat mógł być wstępem do kolejnych wieści z targów. Zobaczymy po co tam pojechali. Czy aby tylko zobaczyć targi czy aby coś pokazać także.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 19 sierpnia 2017 11:42

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 21 sierpnia 2017 15:01:56 przy kursie: 15,39 zł
Ta spółka kasę z IPO już przepaliła. Pomimo wciskania kitu o sukcesach( symulator lotów, RP pokrył koszty po 4 dniach, RP mobile jeszcze wcześniej) to nie zmienia to faktu że są GOLI i patrząc na kapitalizację nadal weseli ( przynajmniej niektórzy ze starych akcjonariuszy). Prawda wygląda jednak tak ,że po debiucie ich gry pod której debiut rynek napompował kwity na prawie 30 PLN , sprzedaż tak dramatycznie wygląda ,że musieli posiłkować się emisyjka na 500 k pln żeby ratować płynność. Kursk pachnie tym samym co zaprezentował Get Even wiec kiepską sprzedażą, jak będzie dowiemy się za jakiś czas ale jeśli to się stanie faktem to spółka nie będzie miała kasy na funkcjonowanie, jedynie kolejna emisja może ją przez pewien czas uratować. Pytanie czy warto? biorąc pod uwagę ich dokonania.

reasumując kursk będzie dla spółki być albo nie być, moim zdaniem wyjdzie raczej "nie być", jeśli tak się stanie to te fantasmagorie o 8 mln budżetu na ich kolejne produkcje pójdą w niebyt , chyba że faktycznie inwestorzy będą chcieli ją dokapitalizować znowu większym kasą( bo raczej żaden bank im lewarów nie da) , ale w takim wypadku raczej nie liczyłbym na cene 11 PLN jak to miało miejsce niedawno.

Na gamedevie od jakiegoś czasu z fazy " gramy pod marzenia" rynek wchodzi w fazę " pokaż co potrafisz ".
"JEST ODPŁYW , OKAZUJE SIĘ KTO PŁYWAŁ NA GOLASA" jak to mawia Warren.

baks
10
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 448
Wysłane: 21 sierpnia 2017 17:37:41 przy kursie: 15,39 zł
Nie masz pojęcia o tym co piszesz czy celowo wprowadzasz w błąd .... ?
Wystarczy sięgnąć nieco pamięcią wstecz .... 11bit także robił małe emisje w erze gier z serii Anomaly.....Angel
Nie trzeba dużo wyobraźni aby zrozumieć, że z czegoś trzeba finansować produkcję a szczególnie dość duży (nieliniowy) wzrost spółki.
Być może nie śledzę zbyt dokładnie - ale spółka konkretnie informowała pod co jest emisja..... na uruchomienie nowych projektów w liczbie 2 - Konklawe i Realpolitik 2.
Nie można wykluczyć, że dodatkowe środki zostaną wykorzystane w części także na produkcję Kurska po fakcie przełożenia premiery o około 6 miesięcy.
Spółka z tym pewnie by sobie jakoś poradziła ale aby pójść do przodu muszą zacząć kolejne projekty aby mieć co sprzedawać za 2-3 lata Think
Bieżące funkcjonowanie chyba jakoś ogarniają - moim zdaniem świadczy o tym mała ilość promocji na wcześniejsze produkty. Spółka wcale nie ma gorszej sytuacji jak CIG ...Angel Angel a skala kosztów jest zauważalnie niższa.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

krewa
krewa PREMIUM
239
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 7 491
Wysłane: 21 sierpnia 2017 20:34:27 przy kursie: 15,39 zł
JUJUBEE - analiza techniczna


kliknij, aby powiększyć


Na początek proponuję spojrzenie na wykres 2-letni w interwale dziennym. Od marca bieżącego roku kurs Jujubee znajduje się w silnym trendzie spadkowym. Linia trendu wzrostowego padła pod naporem podaży a popyt stać było jedynie na książkowy ruch powrotny. Przecena w swoim ekstremum zniosła przeszło 50 proc. hossy i zatrzymała się na wsparciu, wynikającym z poziomu pokonanego niegdyś lokalnego szczytu. Na chwilę obecną nie ma przesłanek ku temu, by korektę uważać za zakończoną, ale o tym poniżej.


kliknij, aby powiększyć


Przenosimy się na wykres 9-miesięczny. Przecena przybrała kształt kanału spadkowego i zejście do jego dolnego pułapu, wzmocnionego wspomnianym wsparciem, pozwoliło na wyprowadzenie kontry. Swoje 5 groszy dołożyła też słaba pozytywna dywergencja na MACD i RSI. Wskaźniki wyprzedzające na chwilę obecną nie zapowiadają wydostania się z obrębu kanału. W tej sytuacji możemy jedynie obserwować zachowanie kursu względem górnego pułapu kanału. Ewentualne wybicie pozwoliłoby na rozwinięcie odreagowania w kierunku 22 zł.
Warto też spojrzeć w kierunku historycznego szczytu - z uwagi na ponadprzeciętny wolumen towarzyszący jego powstaniu znajdują się tam spore pokłady podaży.

Z racji obowiązujących sygnałów sprzedaży trudno o optymistyczny scenariusz rozwoju wydarzeń. Najbliższe wsparcie tworzy poziom lokalnego dołka a jego utrata grozi rozwinięciem przeceny nawet do poziomu 7 zł.


Szklanka
0
Dołączył: 2017-08-21
Wpisów: 4
Wysłane: 21 sierpnia 2017 22:31:23 przy kursie: 15,39 zł
Witam
Proszę mi napisać, dlaczego nikt z was nie przewidział, że Jujubee będzie na poziomach 27 zł?
Zawsze czytam, że spółka zjedzie na 10 czy 7 zł ale jakoś nikt z was nie potrafi wyrysowac konkretnych przesłanek do wzrostów. Zawsze się chwalicie prognozami na spadki a nikt tak naprawdę nie potrafi przewidzieć gdzie znajdzie się kurs. Takie wróżenie z fusów spółki z NC.

krewa
krewa PREMIUM
239
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 7 491
Wysłane: 21 sierpnia 2017 23:19:05 przy kursie: 15,39 zł
Odpowiem za siebie - na rynku głównym i na NC notowane są na chwilę obecną 888 spółek.
Dni roboczych/sesyjnych mamy około 250. Oznacza to, że teoretycznie mógłbym analizować wykres dowolnie wybranej spółki raz na 3,5 roku ( a w praktyce jeszcze rzadziej, bo preferuję walory płynne). Na dodatek spółki z NC z nielicznymi wyjątkami nie grzeszą płynnością, więc rzadko w ogóle skanuje ich wykresy.

Chociażby z tego powodu nie jestem w stanie ogarnąć wykresów wszystkich notowanych spółek i zrobić analizy we właściwym z punktu widzenia akcjonariusza momencie. W przypadku JJB można było pokusić się o wyznaczenie zasięgu na początku listopada 2016 roku - technikę pomiaru zasięgu wzrostów po wybiciu historycznego szczytu wielokrotnie z powodzeniem stosowałem na innych walorach.

O przesłankach do wzrostów piszę wyłącznie wtedy, gdy takowe występują.



baks
10
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 448
Wysłane: 21 sierpnia 2017 23:52:27 przy kursie: 15,39 zł
Szklanka napisał(a):
Witam
Proszę mi napisać, dlaczego nikt z was nie przewidział, że Jujubee będzie na poziomach 27 zł?
Zawsze czytam, że spółka zjedzie na 10 czy 7 zł ale jakoś nikt z was nie potrafi wyrysowac konkretnych przesłanek do wzrostów. Zawsze się chwalicie prognozami na spadki a nikt tak naprawdę nie potrafi przewidzieć gdzie znajdzie się kurs. Takie wróżenie z fusów spółki z NC.

Wyjaśnienie jest proste spółkami z NC nie zajmują się właściwie żadni analitycy. Zainteresowanie wzbudzają tylko nieliczne te które wykazują ponadprzeciętne wyniki produkcyjne lub finansowe a także te która osiągnęły jakiś sukces badawczy, patenty itp.

Spółka rosła bo w tym czasie rosły wszystkie lub prawie wszystkie spółki z branży a także mocno rosła cała GPW.
Spółka rosła także pod oczekiwane sukcesy Reala i Kurska.
Real wypadł słabiej niż oczekiwania a Kurska nie będzie w tym roku - stąd spadek dość logiczny. Kursk ukaże się gdzieś w połowie roku a może i później stąd planując kolejne produkcje spółka musiała zdobyć finansowanie ich. Następne produkcje w domyśle miały być finansowane z sukcesu Reala a później Kurska. Teraz to źródełko jest zbyt płytkie i konieczność emisji.
Szczerze mówiąc obserwując tą spółkę i podobne oczekiwałem emisji już w ubiegłym roku....Think
Mi wydaje się normalne, że spółka chce rosnąć szybciej niż 11bit stąd kolejne większe projekty.
11bit zdobycie funduszy na TWOM zajęło 3-4 lata. Jujubee chyba chce to zrobić prędzej poprzez większe finansowanie z zewnątrz.
Druga sprawa to chyba korzystne angażowanie instytucji finansowych. Idą inną drogą niż 11bit. Nie sprzedają swoich akcji tylko stosują "wymianę" korzystną dla siebie. Sprzedają swoje a w to miejsce emisja w niższej cenie. Genialne.Angel
Mają swoje akcje i pieniądze z różnicy ceny...Angel
Nie mogą sobie jednak pozwolić z czekaniem na finansowanie produkcji z ewentualnego sukcesu Kurska .... bo mieliby 2 letnią dziurę w produkcjach i przychodach.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Scipio
0
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 163
Wysłane: 22 sierpnia 2017 00:40:16 przy kursie: 15,39 zł
baks napisał(a):
Kursk ukaże się gdzieś w połowie roku a może i później...


Ale wiesz że czas grom nie służy? Już teraz Kursk wygląda gorzej niż produkcje z 2009 roku, a przez te opóźnienia kontrast tylko się powiększy. Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić by w 2018 roku klienci rzucili się do kupowania gry która wygląda tak:

http://i.imgur.com/tjylP6M.jpg
http://i.imgur.com/Zq1cRqS.jpg
http://i.imgur.com/0JUnca0.jpg

Graficzna bida aż piszczy. Oczy bolą od patrzenia na te screenshoty. Już sobie wyobrażam komentarze graczy konsolowych pod tą grą.
Edytowany: 22 sierpnia 2017 00:49

baks
10
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 448
Wysłane: 22 sierpnia 2017 01:34:26 przy kursie: 15,39 zł
Chyba nie znasz historii CIG ..... a może jednak znasz ..... bo sam ich krytykowałeś.

W tym biznesie kluczowa jest jakość ..... i tylko to się liczy. Jedynym problemem - dla większości spółek jest "przetrwanie" do czasu aż gra będzie miała odpowiednią jakość.

I to jest kluczowe zagadnienie. Do niedawna nawet CDP miał z tym problem. Szczegóły są znane. Tylko GOG "ratował" wyniki w raportach za 2013-2014 - inaczej byliby pod kreską. Ale to temat nie na forum.
Spółka na razie ma możliwość i chętnych na emitowane akcje i z tego korzysta.
Nie oszukujmy się co do Kurska..... chyba nie oczekujesz, że za 2 czy nawet 3 mln zrobią grę w standardzie W 3 albo GTA V. Dla spółki będzie dużym sukcesem jak sprzedadzą w 3-6 miesięcy 150 tyś. To ustawi ich w dość dobrej kondycji finansowej i pozwoli na korzystne kolejne emisje w razie potrzeby. To ważny krok dla spółki i nie mogą pozwolić sobie na słabą jakość. Ale cudów nie oczekujmy. Ten plan 200tyś w rok wydaje się realny ale pod warunkiem dopracowania gry. A na to trzeba czasu.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Scipio
0
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 163
Wysłane: 22 sierpnia 2017 02:22:33 przy kursie: 15,39 zł
baks napisał(a):

Nie oszukujmy się co do Kurska.....


Zgadzam się z Tobą. Nie oszukujmy się. Gra reprezentuje gatunek symulatorów chodzenia, które graczom już do bólu się znudziły. Porusza temat który już nikogo nie interesuje. No i wygląda jak CD Action z 2008 roku, pogryzione i wyplute przez psa. Jak do tego dodamy niską jakość wszystkich dotychczasowych produkcji JJB, to układ gwiazd na niebie podpowiada mi że dla tej gry sprzedaż na poziomie Get Even może okazać się górą Kilimandżaro.

Akcjonariuszom życzę sukcesu, ale osobiście uważam, że JJB dołączy do F51 i FOR, czyli grona spółek które żyją wyłącznie z kasy inwestorów – takiego giełdowego odpowiednika stonki ziemniaczanej. I to jest scenariusz optymistyczny, bo jest jeszcze kazus Nicolas Entertainment Group, o którym większość już zapomniała w gorączce pompowania giełdowego gamedevu.

Szklanka
0
Dołączył: 2017-08-21
Wpisów: 4
Wysłane: 22 sierpnia 2017 05:25:44 przy kursie: 15,39 zł
Coś mi się wydaje, że strasznie pesymistyczne podchodzicie do spółki ;) Jak dobrze wiemy w grach bardziej niż grafika liczy się grywalność a tak naprawdę nie wiemy czy będzie to tylko "symulator chodzenia" Nie wiem czy zarząd byłby a tak lekkomyślny wypuszczając krapa za parę baniek.
Całkowicie nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że Realpolitiks okazał się małym sukcesem.l Ile spółek z branży może się pochwalić zwrotem kosztów w kilka dni po premierze? Poza tym w 50% mają bazę pod Realpolitiks 2 a żywotność Realpolitiks jest bardzo długa. Nie zapominajmy o zleceniach dla niemieckiego wydawcy który kontynuuje współpracę z JJB. Dlatego porównywanie JJB do FOR a już do Nicolas to kabaret.
Ilość akcji w obrocie oraz dofinansowań z gameinn spokojnie może wynieść kurs w okolice 23zl?
Zobaczymy z czym pojechali na Gamescom i czym się pochwalą po powrocie.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 22 sierpnia 2017 09:38:18 przy kursie: 15,25 zł
baks napisał(a):
Nie masz pojęcia o tym co piszesz czy celowo wprowadzasz w błąd .... ?
Wystarczy sięgnąć nieco pamięcią wstecz .... 11bit także robił małe emisje w erze gier z serii Anomaly.....Angel
Nie trzeba dużo wyobraźni aby zrozumieć, że z czegoś trzeba finansować produkcję a szczególnie dość duży (nieliniowy) wzrost spółki.
Być może nie śledzę zbyt dokładnie - ale spółka konkretnie informowała pod co jest emisja..... na uruchomienie nowych projektów w liczbie 2 - Konklawe i Realpolitik 2.
Nie można wykluczyć, że dodatkowe środki zostaną wykorzystane w części także na produkcję Kurska po fakcie przełożenia premiery o około 6 miesięcy.
Spółka z tym pewnie by sobie jakoś poradziła ale aby pójść do przodu muszą zacząć kolejne projekty aby mieć co sprzedawać za 2-3 lata Think
Bieżące funkcjonowanie chyba jakoś ogarniają - moim zdaniem świadczy o tym mała ilość promocji na wcześniejsze produkty. Spółka wcale nie ma gorszej sytuacji jak CIG ...Angel Angel a skala kosztów jest zauważalnie niższa.


Baks nie masz pojęcia o czym piszesz czy celowo SIEBIE wprowadzasz w błąd?

Fakty:

11 bit i anomaly _ kapitalizacja 11 bit z czasów anomaly przez lata utrzymywała się na ok 20 mln PLN, Anomaly wygenerowało do spółki jakieś 10 mln PLN przez pare lat. Pod koniec 2013 roku mieli ok 3 mln pln keszu przy kapitalizacji ok 20 mln pln i w drodze był już TWoM.

JUJUBEE i RP oraz symulator_ kapitalizacja spółki pod grę RP urosła na 90 mln PLN obecnie ok 50 mln PLN., RP sprzedaje się tragicznie po paru miesiacach od debiutu spółka zanotowała 800 K przychodów, na steamspy pokazują ok 20 K sprzedanych kopii po 6 miesiącach od debiutu. Dlaczego nie walą promocji BO za wiele to by im w generowaniu kasy nie pomogło, taka jest smutna rzeczywistość.


11 bit za 2 mln pln stworzył TWoM przed jego wypuszczeniem nie musieli się posiłkować emisją , bo dawali rade się utrzymywać sami , Kapitalizacja 11 bit po debiucie TWoM wynosiła ok 150 mln PLN tyle, że przez ten czas tej konsolidacji TWoM dał przychodu ponad 40 mln PLN 11 bit i powyżej 20 mln czystego zysku.

JuJuBee za ok. 2 mln PLN stworzy KURSK , gra która w przeciwieństwie do TWoM , raczej bez echa przechodzi na różnych imprezach growych "przedpremierowych".Symulatorów chodzenia jest od wacka i ciut ciut, za jakiś czas się przekonamy jak się sprzeda, ale moim zdaniem będzie to padaka sprzedażowa a'la Get Even.

11 bit po debiucie TWoM miał swój plan wydawniczy : on sie bardzo ale to bardzo przedłużył o co można mieć olbrzymi żal do spółki, tak mocno olewając swoje pierwotne założenia i nie chodzi tylko o Frost Punka ale tez i wydawnictwo. Ten plan wydawniczy jest wyceniany obecnie na ok 8 mln PLN FP+ BC + TOWER .

JuJuBee tez ma swój plan wydawniczy tez szacują na ok 8 mln PLN. Problem w tym ze oni nie potrafią zarabiać kasy co pokazują ich dotychczasowe debiuty. Są puści jak bęben na koniec czerwca mieli 180 K PLN , a sprzedaja fantasmagorie o planach budżetowych równych planom 11 bit( na ta chwilę). Policz ile emisji by musieli przeprowadzić takich jak niedawno, jeśli ich kolejne debiuty będą wyglądały jak Realpolitiks, żeby mieć te 8 mln na swoje wydumane ambicje?.


TO po krótce opis tego czym jednak różnił się i czym różni się nadal 11 bit od JuJuBee, jeśli tego nie kumasz nadal to albo Kompletnie nie masz pojęcia o tym biznesie, albo celowo chcesz wprowadzać w błąd, siebie i innych ( siebie rozumiem bo chcesz zakłamywać rzeczywistość która zmniejsza ci wycenę akcji), ale innych chcesz zarazić ta swoja INDOLENCJĄ analityczną? Byś się wstydził.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 22 sierpnia 2017 09:47:44 przy kursie: 15,25 zł
Szklanka napisał(a):
Witam
Proszę mi napisać, dlaczego nikt z was nie przewidział, że Jujubee będzie na poziomach 27 zł?
Zawsze czytam, że spółka zjedzie na 10 czy 7 zł ale jakoś nikt z was nie potrafi wyrysowac konkretnych przesłanek do wzrostów. Zawsze się chwalicie prognozami na spadki a nikt tak naprawdę nie potrafi przewidzieć gdzie znajdzie się kurs. Takie wróżenie z fusów spółki z NC.


Z tego prostego powodu ,że nikt nie może przewidzieć ruchów zasięgu i ogrywania spółki przez spekułę. Balonowe napompowania akcji przez spekułę są po prostu nieprzewidywalne. Kto mógł przewidzieć ,że pod gniota sprzedażowego RP który po 6 miesiącach Może wygenerował 1 mln Przychodu wypompują spółkę na 90 mln PLN czyli 90 krotność przychodów to jest po prostu irracjonalne.

Tym się różni inwestowanie fundamentalne od granie na spekulę. Bo kto mógł przewidzieć ze tak napompują, kolejny ważny wskaźnik analizy fundamentalnej pokazujący rozwój spółki lub jej brak P/E.

Zaznaczam że ten P/E jest już PO DEBIUCIE WAŻNEGO DLA NICH PRODUKTU jakim jest Realpolitiks.


kliknij, aby powiększyć


Edytowany: 22 sierpnia 2017 09:59

Szklanka
0
Dołączył: 2017-08-21
Wpisów: 4
Wysłane: 22 sierpnia 2017 11:14:49 przy kursie: 15,25 zł
Jurror Jujubee nie zarabia? Nie potrafi robić gier? Hahaha myślałem, że to forum jest inne ale nie różni się od bankiera. Taki najazd na JJB a człowieku nie masz pojęcia czym będzie Kursk lub czym będzie Realpolitiks 2.
Kod:
mod: usunięto treść niezgodną z regulaminem forum

Takie dyrdymały, tak samo każdy z was nie przewidział sukcesu TWOM. Nadal uważam, że NC rządzi się swoimi prawami i żadne analizy tego nie zmienią.
Edytowany: 22 sierpnia 2017 11:27

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,804 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +154,55% +30 909,35 zł 50 909,35 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d