zqjndmhb
Advertisement
PARTNER SERWISU
pkerdjqs
1 2 3 4 5
h00tdog
1
Dołączył: 2013-05-16
Wpisów: 11
Wysłane: 7 września 2018 08:17:00 przy kursie: 137,00 zł
Aukcja za 5 zł dotyczy dostępu do konta współdzielonego z innymi kupującymi, ale sobie ktoś biznes wymyślił.

Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 7 września 2018 09:22:02 przy kursie: 145,00 zł
Oczywiście Trigon, nie Region. Przepraszam, słownik.

FlyingRat
2
Dołączył: 2018-09-08
Wpisów: 18
Wysłane: 8 września 2018 15:23:45 przy kursie: 145,00 zł
Warto zauważyć dzisiejszy peak, gra na chwilę obecną ma 1732 grających. Rekord jest osiągany już kolejny raz i to 10 dzień od premiery. Świadczy o rosnącej popularności gry. Teraz tylko czekać na właściwą premierę king


del-09122024v2
6
Dołączył: 2017-11-21
Wpisów: 259
Wysłane: 10 października 2018 19:39:49 przy kursie: 176,70 zł
Z profili CreepyJar na Facebooku i Twitterze:
Cytat:
W zaledwie 6 tygodni od premiery w Early Access GREEN HELL sprzedał się w 93 tysiącach egzemplarzy! Taki wynik daje nam wielką motywację do dalszej pracy! Przed nami sześć zapowiedzianych, dużych aktualizacji, z czego jedna pojawi się już dzisiaj. Zapnijcie więc pasy bo póki co nie zamierzamy zwalniać :)

Tym samym w 6 tygodni zwróciły się koszty produkcji gry wraz z marketingiem.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 10 października 2018 20:26:06 przy kursie: 176,70 zł
świetny wynik, ale,

obecnie gra jest na 70 miejscu top sellers...
przyrost graczy raczej będzie znacznie wolniejszy,
chyba że spółka rozpocznie bardziej agresywny marketing

gerardolszy
5
Dołączył: 2018-08-06
Wpisów: 10
Wysłane: 4 grudnia 2018 23:23:30 przy kursie: 147,50 zł
I jak tam świetlana przyszłość naszego czołowego polskiego developera?
Jakieś nowości?

Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 11 grudnia 2018 19:09:07 przy kursie: 143,02 zł
-3,5miesiąca po premierze
-Wyszła kolejna aktualizacja i promocja 10% zniżki
-Miejsce w Top40 na steam global
-550 grających wieczorem w dzień powszedni, weekend 700
-Sprzedaż spokojnie zbliża się do 150tysięcy kopii (brutto) -trzeba odjąć 15% zwrotów- obliczenia własne na podstawie wcześniejszych danych spółki (ponad 120tysięcy sprzedanych kopii miesiąc temu)
-Blisko 330tysięcy na wishliście -obliczenia własne na podstawie wcześniejszych danych spółki(300tysięcy osób na wishliście miesiąc temu)
-Czekamy na kolejne 2 aktualizacje (styczeń i luty) , a w marcu pełna wersja z full story, więc jest spora szansa na dużo większą sprzedaż

użytkownik
1
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 1
Wysłane: 8 lutego 2019 13:15:07 przy kursie: 169,10 zł
W poniedziałek 11.02 odbędzie się czat inwestorski - zarząd Creepy Jar omówi wyniki za 4 kw. 2018 roku: inwestycje.pl/biznes/Omowienie...

gerardolszy
5
Dołączył: 2018-08-06
Wpisów: 10
Wysłane: 13 marca 2019 14:44:38 przy kursie: 161,00 zł
Wiara w spółkę niesamowita.
Kto się tak pozbywa akcji?

HansTheSceptic
3
Dołączył: 2011-12-16
Wpisów: 71
Wysłane: 13 marca 2019 20:17:59 przy kursie: 161,00 zł
Przewodniczący RN wywalił w rynek 30% swojego pakietu. (466 akcji po 162pln)

Tuż po publikacji informacji o przesunięciu premiery...

link ESPI

Wcześniej już pozbył się 57%. (900 akcji po 171.14pln)

link ESPI

Zgodnie z zapisami dokumentu informacyjnego Przewodniczący Rady Nadzoreczej posiadał 1569 akcji.
Obecnie posiada 203 akcje CRJ.

Wiara w spółkę rzeczywiście niesamowita...


Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 13 marca 2019 22:44:32 przy kursie: 161,00 zł
To nie jest kwestia wiary , a twardych liczb. Na razie ok.2,75 mln zysku netto po 4 miesiącach sprzedaży jedynego produktu.
Jak podwoją ten wynik po roku, to będzie ok, bo C/Z spadnie do 20. Co dalej? Zobaczymy. wave

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 14 marca 2019 00:44:23 przy kursie: 161,00 zł
Cytat:
Przewodniczący RN wywalił w rynek 30% swojego pakietu. (466 akcji po 162pln)

Tuż po publikacji informacji o przesunięciu premiery...


Obecny sukces jest już w cenie... pytanie o kolejną grę. Ile to już % wzroslo od emisyjnej?
Edytowany: 14 marca 2019 00:45

Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 14 marca 2019 15:25:23 przy kursie: 165,00 zł
Obecny sukces jest w cenie, ale pamiętajmy,że to dopiero Early access. Praktycznie bez trybu fabularnego -na razie jest 30minut, a ma być 20 x tyle -oraz bez znacznych obszarów mapy, nowych przeciwników , wielu przedmiotów, budowania i innych mechanik. No a potem wersja multi coop- na razie niewiadoma, ale wielu graczy właśnie na nią przede wszystkim czeka. Do tego całość na nowym silniku, co może jeszcze spotęgować sprzedaż, ale też niesie zagrożenia, bo dopiero rozpoczęli przenosiny na Unity 2018.

Chyba najłatwiej porównać to do Layers of Fear, który sprzedał 50 tysięcy kopii w EA, a potem dołożył 3 razy tyle na samo PC w pierwszym roku pełnej wersji, ale tam z kolei doszedł wydawca. Premiera za kilka miesięcy nam odpowie czy zachowają podobne proporcje i tu.

Dodatkowo konsole, ale te dopiero pod koniec roku , a może i później. O dziwo survivale bardzo dobrze sprzedają się na konsole, więc i tu mogą sporo dołożyć do sprzedaży. Na razie potwierdzone tylko Playstation i Xbox. Switch być może będzie , ale nic pewnego.
Dużo czekania, ale wydaje się,że będzie to największa premiera w polskim giełdowym gamedevie 2019 obok LoF2. No chyba,że jakaś gra od PLW znowu zaskoczy jak House Flipper Think

Green Hell z tego , co podaje Creepy Jar , sprzedał się na razie w ok.150 tysiącach egzemplarzy i data premiery pełnej wersji zostanie ogłoszona przed 11 czerwca, a potem wersja Coop. Kolejny projekt na razie dopiero w fazie koncepcyjnej, a prace nad nim rozpoczną się najwcześniej po premierze.
Edytowany: 14 marca 2019 15:28

gerardolszy
5
Dołączył: 2018-08-06
Wpisów: 10
Wysłane: 14 marca 2019 17:32:05 przy kursie: 165,00 zł
Vox napisał(a):
Obecny sukces jest już w cenie... pytanie o kolejną grę. Ile to już % wzroslo od emisyjnej?


W cenie?
Jaką to ma kapitalizację?

Ile musiałoby toto zarobić?

Nie widzę tego.
Przewodniczący Rady Nadzoreczej też nie widzi.



Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 17 marca 2019 23:19:23 przy kursie: 178,00 zł
Akurat kapitalizację łatwo sprawdzić i jest to ok.120mln. Spółka przy obecnych wynikach jest tańsza od większości spółek z sektora, a dyskusja czy sektor jest przeszacowany czy nie, to już inna sprawa. Przewodniczący RN akurat zabawił się groszowymi sprawami, więc raczej mało istotny news..

Istotna jest za to wiadomość,że oprócz zapowiedzianych wersji na PS4 i Xbox One dojdzie wersja na Nintendo Switch, a to kolejne potencjalne zyski dla spółki i to bez kosztów, bo For robi port i wydaje grę samodzielnie, za to zapewne udział w przychodach w okolicach 50%.

Powtórzenie wyniku Layers of Fear , czyli sprzedaż kilka x liczba kopii z wczesnego dostępu daje tu niewyobrażalny wręcz potencjał wzrostu cen akcji, ale czy im się to uda,? LoF startował z innego pułapu (55k sztuk sprzedanych we wczesnym dostępie) i miał wydawcę , który pomógł rozwinąć sprzedaż.

Szanse:
- pełna wersja będzie mocno rozbudowana względem tej z wczesnego dostępu, kolejne obszary mapy, przeciwnicy , fabuła , przedmioty etc.
-dojdzie tryb dla wielu graczy, o który pyta chyba co drugi gracz zainteresowany GH
-konsole- już trzy, wersja pudełkowa i być może VR
-wysokie oceny jakości gry przez graczy- pełna wersja da lawinę recenzji i te pewnie nie będą odbiegać znacząco od nich- obecnie niecałe 85% pozytywnych

Ryzyka:
-wysoka cena gry-30 usd pełna wersja
-survivalowcy "swoją grę" i wielu z nich wcale nie czeka na story mode, nie interesuje ich
-ryzyko kolejnych obsuw
-duża konkurencja w gatunku, choć GH na razie jako chyba jedyny odwzorowuje rzeczywistość bez udziwnień i to go wyróżnia
-fabuła , o której wiemy niewiele, może się nie spodobać
-Coop dla 2 lub więcej graczy może się nie spodobać


Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 18 marca 2019 08:12:54 przy kursie: 178,00 zł
Cytat:
Powtórzenie wyniku Layers of Fear , czyli sprzedaż kilka x liczba kopii z wczesnego dostępu daje tu niewyobrażalny wręcz potencjał wzrostu cen akcji, ale czy im się to uda,? LoF startował z innego pułapu (55k sztuk sprzedanych we wczesnym dostępie) i miał wydawcę , który pomógł rozwinąć sprzedaż.


Layers of Fear w EA sprzedał ponad 61 tys szt. (tyle było wg steamspy na koniec stycznia 2016), kilkanaście miesięcy po premierze pełnej wersji steamspy pokazywał ponad 180 tys szt. na pc czyli sprzedali 2 x tyle kopii co w EA (większość zresztą na mocnych przecenach, 5-krotnie w 2016 dawali -50%). Te 120k sprzedanych sztuk w rok po premierze z grubsza odpowiadało wielkości przedpremierowej wishlisty (ponad 100 tys. na koniec 2015 wg słów prezesa). Sprzedaż GreenHell we wczesnym dostępie w 2018r. wynisła ok. 125 tys szt. netto.
Rolę wydawcy chyba niepotrzebnie podkreślasz, przynajmniej jeżeli chodzi o sprzedaż pecetową na steam, on był bardziej potrzebny do przygotowania premiery i promocji Layers of Fear na konsolach.

Percances napisał(a):
Akurat kapitalizację łatwo sprawdzić i jest to ok.120mln. Spółka przy obecnych wynikach jest tańsza od większości spółek z sektora, a dyskusja czy sektor jest przeszacowany czy nie, to już inna sprawa.


Czy obecne wyniki uzasadniają wycenę 120mln - to raczej dyskusyjne (w zeszłym roku 2,15 mln kosztów dewelopmentu GH + 0,89mln kosztów operacyjnych przy 4,65 mln przychodów ze sprzedaży) na pewno nie dałoby umiarkowanego p/e jakie mają choćby 11B, PLW czy TEN. Ale oczywiście perspektywa przyszłych wyników po premierze pełnej wersji może tę wycenę jak najbardziej uzasadniać.
Edytowany: 18 marca 2019 08:30

c15d
3
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 18 marca 2019 09:19:18 przy kursie: 175,00 zł
Wishlista GreenHell to obecnie ponad 400 tys. osób, porównywalnie do Frostpunka przed premierą (szacuje to na podstawie społeczności Steam która dla GreenHell przekroczyła 100K). Grupa społeczności CMS18 od PlayWay to niecałe 90K a HouseFlipper poniżej 140K. Te dwie ostatnie gry sprzedały po 800k kopii na PC (CMS 1,5 roku, HouseFlipper niecały rok).

Druga rzecz to Coop. Tytuły "multi" zawsze wzbudzają większe zainteresowanie, i głównie o coopa prosili gracze, na co Spółka zareagowała i pierwotnie zapowiedziała tryb multi jako free dlc na wiosnę 2019. W obecnej sytuacji, po przesunięciu premiery zapewne na sierpień/wrzesień tryb coop może znaleźć się w grze od momentu premiery. I jeśli będzie dobrze zrobiony może dodatkowo spotęgować sprzedaż gry.

Trzecia sprawa to konsole. Switch został zapowiedziany do końca 2019, konwersji dokona Forever. PS4 i XBOX to miał być IIIQ 2019, na razie brak informacji o zmianie terminu może w czerwcu się wyjaśni. Jaki jest potencjał na konsole? Trudno powiedzieć ale np Forest jest tylko na PS4 i sprzedaje się świetnie, na dzień dzisiejszy 7 miejsce na liście najpopularniejszych przy 5334 komentarzach, gdzie Red Dead Redemption 2 ma ok 17 tyś komentarzy. Premiera tych gier odbyła się w zbliżonym terminie, jesień 2018. Jak się sprzeda GreenHell na konsole trudno powiedzieć ale jak widać survival może się sprzedać na konsole całkiem nieźle.

Reasumując - sprzedaż GreenHell na wszystkie platformy, w ciągu roku od premiery szacuje na min. 500K kopii. Jeśli gra będzie miała dobre multi i ciekawy tryb Story a także utrzyma oceny na obecnym poziomie może to być bez problemu dwa razy więcej.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 18 marca 2019 10:23:47 przy kursie: 175,00 zł
Cytat:
Wishlista GreenHell to obecnie ponad 400 tys. osób, porównywalnie do Frostpunka przed premierą

Nie jest to w żaden sposób porównywalne ponieważ FP nie miał wcześniejszej premiery EA

Cytat:
Druga rzecz to Coop. Tytuły "multi" zawsze wzbudzają większe zainteresowanie

Daleko idące ogólnienie wg mnie. WW3 od F51 był multi i rynku nie zawojował - trzeba oczywiście brać poprawkę na ułomność tamtego tytułu, GH zapowiada się na dużo bardziej dopracowany technicznie.

Cytat:
Reasumując - sprzedaż GreenHell na wszystkie platformy, w ciągu roku od premiery szacuje na min. 500K kopii.

A z tym się akurat zgodzę, myślę że to rozsądne i nawet powiedziłbym ostrożne założenie patrząc na wielkość wishlisty na steam. Tylko trzeba pamietać że sprzedaż będzie musiała być wspomagana wyprzedażami, a te 500k łącznie w 2019 i 2020 (plus to co sprzedadzą w tym roku w EA) przy np. średnio 35-40 zł z kopii i kosztach sięgających 2,5 mln rocznie (plus CIT do zapłaty i solidne premie dla zespołu za oczekiwany sukces GH) może nie dać więcej niż średnio 6 mln zysku netto w tym i przyszłym roku co w wg mnie jest już w obecnej wycenie CRJ (p/e 20). Ale oczywiście w praktyce może być dużo lepiej, zwłaszcza w przypadku porównywalnego z PC sukcesu na konsolach.


c15d
3
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 18 marca 2019 11:21:30 przy kursie: 175,00 zł
Porównywałem samą wielkość wishlisty - i jest ona podobna. Jak to się przełoży na sprzedaż to inna sprawa. Nie napisałem, że CreepyJar sprzeda grubo ponad milion szt GH jak FrostPunk.

WW3 było falstartem i niewypałem niestety. Gra spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, ale do dziś są z nią na tyle duże problemy, że twórcy pytają graczy czy mają pracować nad poprawą stabilności czy nad nowymi treściami, choć są już daleko "w lesie" z roadmapą, którą przedstawili. Oceny GH powyżej 80% o czymś świadczą. Dodanie multi na pewno zwiększa liczbę potencjalnych klientów - tryb single przecież zostaje a dochodzi dodatkowa, atrakcyjna możliwość zabawy. Polecam zerknąć jak sprzedaje się np. Raft.

Co do monetyzacji - tu ciężko się zgodzić z tymi 6M zysku. Zgodnie z raportem za IVQ 2018 obecnia przy EA i niewielkich promocjach średnia przychodu dla Spółki wynosi ok. 37 zł ze sprzedanej sztuki (19.90 USD cena EA na Steam). Zgodnie z zapowiedziami cena pełnej wersji ma wynieść 30USD co powinno dać ok. 50 zł w początkowym okresie sprzedaży.

Ja gra się sprzeda po wyjściu z EA? Chyba jeszcze polski gamedev tego nie przerabiał. Cześć klientów czeka na pełną wersje i nie kupuje gier EA. Rozwój gry odbywa się zgodnie z harmonogramem, jeszcze w marcu ma być ostatni update. Pełna wersja przyniesie powiększenie mapy, story mode i być może multi. W każdym razie będzie jakiś punkt odniesienia dla kolejnych produkcji debiutujących w formule EA.

Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 18 marca 2019 12:17:13 przy kursie: 175,00 zł
Akurat działka dla Creepy Jar przy pełnej cenie to 57-58 zł z 1 sztuki, więc bardzo ciężko będzie zbić średni przychód że sztuki nawet poniżej 45zl w pierwszym roku sprzedaży, bo jednak 40-50% sprzedazy zwykle przypada na pierwsze 2 miesiące bez przeceny, a potem przeceny przy longsellerach idą wolno i stopniowo 10, 15,20% 33% w dół. Wystarczy spojrzeć na House Flippera. Wishlista do premiery może spokojnie przekroczyć 0.5mln, więc zrobienie wyniku na poziomie LoF daje milion sztuk w rok. Przy kosztach rocznych na poziomie 3mln zł daje to bardzo okrągły wynik netto na poziomie ok. 35mln, czyli zbliżony do wyników Playway i 11bit. Bez wersji na konsole i bonusów w postaci sesji pudelkowej czy ewentualnego wejścia do Chin. Dlatego pisałem o ogromnej szansie na skokowy wzrost wyceny, ale przy tych szansach ryzyko też jest spore.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CREEPYJAR



1 2 3 4 5

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,409 sek.

drkqzvjg
swolqysl
lykkzyyb
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
lacamtkd
wbyydlyi
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat