PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
14 sierpnia 2020 13:56:28
przy kursie: 1 180,00 zł
1ketjoW napisał(a): 50% to kosmos. Pomijam że, źle się robi biznes ze znajomymi. Mogą być kłopoty z portowaniem na NS.
Jaki kosmos ? Standard branżowy. Creepy udziela licencji na port swojej gry, nie wkłada w to żadnych pieniędzy, ani pracy, z wyjątkiem konsultacji. O jakich znajomych piszesz ? Chyba coś źle zrozumiałeś.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
14 sierpnia 2020 13:59:55
przy kursie: 1 180,00 zł
przecież w tej branży wszyscy się znają..... tu nie ma "obcych" * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
14 sierpnia 2020 15:03:41
przy kursie: 1 180,00 zł
Dodajmy, że te 50 proc. to standard w przypadku takich spółek jak Ultimate czy Forever, gdzie sprzedaż podstawowego tytułu na PC jest niska, albo tytuły są bardzo wiekowe. Czy tak jest w większych projektach? Nasze studia, to jednak nie jest pierwszy wybór dla dobrych gier - CD Projekt ze Switcherem skorzystało z Sabre Interactive, spółki przejętej nie tak dawno temu za ponad 500 mln USD, czyli troszkę większej ;)
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
14 sierpnia 2020 15:21:54
przy kursie: 1 180,00 zł
aircanada15 napisał(a):1ketjoW napisał(a): 50% to kosmos. Pomijam że, źle się robi biznes ze znajomymi. Mogą być kłopoty z portowaniem na NS.
Jaki kosmos ? Standard branżowy. Creepy udziela licencji na port swojej gry, nie wkłada w to żadnych pieniędzy, ani pracy, z wyjątkiem konsultacji. O jakich znajomych piszesz ? Chyba coś źle zrozumiałeś. Za co te 50%. Za portowanie gry, która odniosła sukces i sprzedała się w ponad 1 mln egz. na PC, a dojdzie może do 2 mln w ciągu roku (nie do końca roku kalendarzowego)? Nic tylko robić portowanie takiej gry. To jak 6 w totolotka tylko prawdopodobieństwo trafienia kilka milionów razy wyższe. Może 50% to chodzi ale przy grach, które sprzedają się w innej skali mówiąc delikatnie. CRJ ryzykuje najwięcej - bo renomą. Założyłem po Twoim wpisie, że chłopaki znają się na prywatnej stopie - to byłoby fatalne.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
14 sierpnia 2020 15:25:06
przy kursie: 1 180,00 zł
Scarry napisał(a):przecież w tej branży wszyscy się znają..... tu nie ma "obcych" Kiedyś wierzyłem w takie stwierdzenia. Jaki masz krąg znajomych 200-400 osób. Prezesi i parę innych osób, które chodzą na spotkania branżowe może się zna, ale reszta nie ma za bardzo jak się poznać.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
14 sierpnia 2020 15:26:57
przy kursie: 1 180,00 zł
50% podałem jako standard. W przypadku CRJ/FOR oczywiście może to być równie dobrze 55:45 czy nawet 60:40. Anty-teresa: zwróć uwagę, że umowa z FOR została podpisana na długo przed trybem Co-op, w momencie, gdy Creepy nie dysponowało jeszcze takimi zasobami gotówkowymi jak obecnie. Marzec 2019.
|
|
27 Dołączył: 2011-04-11 Wpisów: 235
Wysłane:
14 sierpnia 2020 15:36:50
przy kursie: 1 180,00 zł
Dzisiaj na strefie inwestorów pl odbył się czat z prezesem FOR. Potwierdził, że spółka planuje dotrzymać 3Q jako termin wydania GH, ale padło też stwierdzenie, że się postarają, więc... Potwierdzono również, że początkowo tylko single player.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
14 sierpnia 2020 15:38:15
przy kursie: 1 180,00 zł
1ketjoW napisał(a):[ Za co te 50%. Za portowanie gry, która odniosła sukces i sprzedała się w ponad 1 mln egz. na PC, a dojdzie może do 2 mln w ciągu roku (nie do końca roku kalendarzowego)?
19 marca 2019. Zupełnie inna pozycja negocjacyjna.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
14 sierpnia 2020 16:08:57
przy kursie: 1 180,00 zł
Skoro na steam-ie poziom prowizji zależy od wielkości sprzedaży, to nie sądzę, aby tu było inaczej i termin zawarcia umowy, nie ma tu nic do rzeczy.
Poza tym Sonka bieże stałe wynagrodzenie, o ile się nie mylę. Pakowanie się w stały % od sprzedaży to byłby koszmarny błąd.
Edytowany: 14 sierpnia 2020 16:20
|
|
52 Dołączył: 2011-07-10 Wpisów: 982
Wysłane:
14 sierpnia 2020 17:16:24
przy kursie: 1 180,00 zł
Przecież tyle bici zgarniają jako wydawca. A FOR dodatkowo tworzy port.
|
|
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
14 sierpnia 2020 17:32:52
przy kursie: 1 180,00 zł
Wynagrodzenie wydawcy waha się w przedziale 30-70 proc. w zależności od tego na jakim momencie wszedł w projekt i w jakim stopniu finansuje produkcję - generalnie chodzi o ryzyko. Takie warunki panują jednak w sytuacji, kiedy wydawca ponosi wspomniane ryzyko odbioru gry i relatywnie duże koszty nakładów marketingowych, kiedy promuje produkt na targach, kontaktuje się z youtuberami, załatwia arty w branżowych pismach. Dokładnie tak jak robi to 11b dla swoich projektów wydawniczych. Forever choć formalnie jest wydawcą na platformie, to robotę marketingową ma w dużej mierze odfajkowaną, bo ta została zrobiona przy okazji debiutu danej gry na PC - marka jest znana. Dodatkowo nie partycypuje w koszcie wytworzenia, a jedynie robi port, często bez mocnej ingerencji w kod/interface gry. To nie są sytuacje porównywalne.
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
15 sierpnia 2020 15:01:34
przy kursie: 1 180,00 zł
Panowie Kluczowe wydarzenia do konca 2020 to i tak PvE Vr na Steam Ps4 ps5next gen xbox I to ostatnje wydarzenie naprawdę prognozuje jako epickie. Spolka robi port inhouse - a potrafią to robic. Szykuje się sprzedaż GH na konsole duze w granicach 2-3x taka jak na PC. Everything you know is wrong.........
|
|
12 Dołączył: 2014-02-16 Wpisów: 295
Wysłane:
15 sierpnia 2020 16:21:49
przy kursie: 1 180,00 zł
PC nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. PVE może być kolejnym kamieniem milowym.
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
15 sierpnia 2020 19:35:32
przy kursie: 1 180,00 zł
Oczywiście. Może być niespodzinka. Pve w trybie coop. Np peak players 22.567 Everything you know is wrong.........
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
18 sierpnia 2020 18:48:46
przy kursie: 1 290,00 zł
Green hell powoli zbliża się do granicy 1,5 mln sprzedanych kopiii ' od 24.06.kiedy zaraportowano 1 mln pojawiło się już 4.238 komentarzy Na FB konkurs na nazwe nowego patcha PVE do 21.08.... zatem Player v Environment is comong soon...beep Everything you know is wrong.........
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
18 sierpnia 2020 19:28:06
przy kursie: 1 290,00 zł
Równie dobrze może być teraz około 1,25 mln. Podajesz jako pewnik wartości, które można zakładać ++optymistycznym scenariuszu.
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
18 sierpnia 2020 19:37:55
przy kursie: 1 290,00 zł
Ponad 0.25 mln sprzedano podczas summer sale...proszę nie żartuj..... Everything you know is wrong.........
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
18 sierpnia 2020 19:42:27
przy kursie: 1 290,00 zł
Jeszcze raz: ty zakładasz, że sprzedano :P A licząc, że teraz mamy na stałe 100 kopii/komentarz możesz bardzo się przeliczyć.
|
|
27 Dołączył: 2011-04-11 Wpisów: 235
Wysłane:
18 sierpnia 2020 19:59:04
przy kursie: 1 290,00 zł
Zgodzę się, że nie ma szans na 1,5 mln sztuk na tę chwilę. Summer sale to tylko kilka dni, trzeba pamiętać, że w 3Q gry sprzedają się naprawdę kiepsko. Ale co się odwlecze, to nie uciecze :) PVE podpije porządnie licznik. Gamescom zbliża się wielkimi krokami, na pewno dowiemy się czegoś ciekawego.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.