pixelg
CREEPYJAR - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98

CREEPYJAR [CRJ]

AKTUALNY KURS: 823,00 zł (+0,49%) 24-06-2021 17:01
aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 549
Wysłane: 14 kwietnia 2021 12:22:59 przy kursie: 922,00 zł
Myślę, że cena nie będzie niższa od wspomnianych 29,99$. W takim przypadku zarówno Creepy jak i Incuvo zgarniałoby po około 30 zł od sztuki, nie wliczając promocji.

resor
23
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 395
Wysłane: 14 kwietnia 2021 14:06:15 przy kursie: 922,00 zł
w kwestii oculus questa 2, właśnie pojawił sie news ze od v28 wejdzie tryb bezprzewodowej gry z pc oraz wsparcie dla 120 hz odświeżania. to jest naprawdę konkretny produkt za jakies 1400 pln, pewnie sam kupię
Edytowany: 14 kwietnia 2021 14:06

007
007 PREMIUM
16
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 325
Wysłane: 14 kwietnia 2021 22:12:12 przy kursie: 922,00 zł
Czy w takim razie nie lepiej jest zainwestować w Incuvo? Przy takich założeniach jak 30 PLN x 750 tyś sprzedaży wychodzi 22,5 mln przychodu dla każdej spółki. Incuvo miało ok. 1,6 mln kosztów w Q4 co przekłada się na ok. 6,4 mln rocznie, 16 ml zysku brutto i ok. 15 mln zysku netto. Przy P/E = 15 dałoby to 225 mln kapitalizacji czyli 2,5 razy więcej niż obecnie. Straszą jednie Bloobery w akcjonariacie.

Dla CRJ to też dodatkowy przychód „za darmo”, ale przy ich kapitalizacji nie robi to aż tak dużej różnicy.

>> Ponad 160% zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl


aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 549
Wysłane: 15 kwietnia 2021 00:36:19 przy kursie: 922,00 zł
Teoretyczny potencjał wzrostu Incuvo w przypadku sukcesu Green Hell VR rzeczywiście jest większy.
Tyle, że w gamedevie w przypadku 99% premier nie ma gwarancji, że osiągnie się zakładany poziom sprzedaży/ monetyzacji.
Incuvo liczy, że GH będzie dla nich tym tytułem, który zapewni im finansowanie kolejnych wydawnictw. To oni ponoszą wszelkie ryzyko i pokrywają koszty produkcji z uzyskanego na rynku kapitału.
Creepy Jar póki co: może odhaczyć wersję PC (sukces osiągnięty, za dalsze rozwijanie gry będzie odpowiadać mniejsza część ekipy, charakterystyka sprzedaży czołowych survivali gwarantuje kolejne minimum 2/3 lata solidnych przychodów); zbliża się premiera wersji PS4 i Xbox One (rynek średnio potrafi to wycenić, trudno jednak sobie wyobrazić by nie odnotowano tu istotnych dla spółki przychodów choćby w 2021 i 2022 roku, kolejnym wsparciem będą wersje na next-gen) ; z GH NS nie wiązano dużych nadziei i to się potwierdziło (choć sam oceniam, że w Q1 ten produkt może odpowiadać za kilkanaście procent przychodów) ; w końcu VR, które podobnie jak NS nic spółkę nie kosztowało.
No i dochodzimy do produkcji w toku, czyli Chimery, której finansowanie nie będzie stanowić dla Creepy problemu, a sam produkt jest plasowany w bardzo lukratywną "niszę".
Podsumowując, przeciętna sprzedaż Green Hell VR nie uderzy w żaden sposób w CJ, Tymczasem dla Incuvo byłoby sporym zawodem.
Moim zdaniem, nasz mocno niedojrzały rynek dopiero po udanym starcie wersji PC VR zainteresuje się mocniej Incuvo.

Odnośnie Babieno Team: całkowicie się zgadzam. To jest dla mnie w tej chwili największy minus i jednocześnie deja vu. Historia pokazała, że "marlenkowy fundusz" lubi sypać mocno akcjami, gdy przychodzi mu ochota na realizację zysków.
Edytowany: 15 kwietnia 2021 00:46

sssd
11
Dołączył: 2021-01-04
Wpisów: 21
Wysłane: 18 kwietnia 2021 22:31:30 przy kursie: 924,00 zł
Postanowiłem przygotować krótkie podsumowanie sprzedażowe Green Hell'a od początku 2021 roku + dalsze plany.

Pod uwagę brałem tylko komentarze z platformy Steam.
Przelicznik sprzedanych kopii względem komentarzy na poziomie = 60.
Zysk netto z kopii na poziomie = 30pln

Styczeń - Marzec (90 dni)

Komentarze: 4025
Komentarze * przelicznik = 241500 kopii sprzedanych
Zysk netto = 7,245 miliona złotych

notka: sprzedaż przy pozycjonowaniu różnym z racji dodatku SoA part 1, który wyniósł GH z okolic miejsca ~ 100 (początek stycznia '21) na poziomy Top10 Global (końcówka stycznia '21) a następnie na koniec Marca osunął się na poziomy 200-300.

Kwiecień (pierwsze 18 dni)

Komentarze = 395
Komentarze * przelicznik = 23700
Zysk netto = 0,711 miliona złotych

notka: (stałe pozycjonowanie na poziomie ~200-250 miejsca w globalnej liście bestsellerów Steam)

Z moich osobistych obliczeń wynika także, że prawdopodobnie w okolicach 10 maja przebijemy barierę 2 milionów sprzedanych kopii Green Hell na Steam zakładając, że nie będzie w międzyczasie żadnej promocji okresowej, która przyspieszyłaby uzyskanie 2 milionów kopii znacząco (serwis SteamDB obecnie pokazuje 1.973 miliona kopii, które trafiły do graczy).

Względem powyższych danych można bezpiecznie założyć przychody w 1 kwartale tego roku na poziomie co najmniej 8-9 milionów złotych z obecnych kanałów sprzedażowych PC + Switch.

Jak widać Green Hell obecnie mocno utrzymuje się w okolicach pozycjonowania na miejscu ~200. Średni zysk netto dzienny z kwietnia daje nam poziom około 40 tysięcy złotych dziennie. Warto także zwrócić uwagę na mocną poprawę pozytywnych komentarzy przez ostatnie parę tygodni. Ogólna średnia jest już na poziomie 87%, a średnia z ostatnich 30 dni to aż 91%! Jeżeli tempo się utrzyma to w okolicy pierwszego tygodnia Czerwca całkowita średnia możliwe, że będzie już na poziomie 88%! Jest to kolejny bodziec do napędzenia wzajemnej sprzedaży między-platformowej (konsole-pc)

Jeżeli założymy, że SoA part 2 oraz part 3 dadzą podobny efekt jak SoA 1 (przy okazji otrzymamy 3 promocje okresowe z okazji summer/autumn/winter sale lub innych okoliczności), a także, że Green Hell w wersji konsolowej wyjdzie w planowanym terminie czyli czerwcu '21 i przyniesie sprzedaż na poziomie 30% sprzedaży PC. Możemy śmiało założyć zysk netto z PC w całym '21 roku wyniesie bezpieczny pułap 30 milionów złotych (za cały rok). Licząc bardzo konserwatywnie konsole wyniosą zatem zysk na poziomie 6mln złotych (okres 6 miesięcy lipiec-grudzień). Do tego dochodzi Switch + VR + konsole nowej generacji (o ile CRJ wyrobi się z nimi jeszcze na ten rok). Wszystko zatem daje bezpieczne okolice 40mln zysku netto za cały '21 rok.

Są to założenia bardzo ale to bardzo konserwatywne. Do tego możliwe, że zaczną dochodzić pierwsze materiały na temat Chimery, które także powinny przyłożyć się do przełożenia na wartość materialną dla kursu. Przypominam także, że spółka ma obecnie blisko 30milionów złotych gotówki w kasie oraz IP BOX w wysokości 5,9 miliona złotych.

Obecna kapitalizacja: 627 milionów złotych.

Pozostawiam Wam wszystkim ocenę sytuacji i tego co tutaj jest możliwe do osiągnięcia względem następnych paru miesięcy.

Pozdrawiam,
Sssd

Christof_martin
34
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 291
Wysłane: 19 kwietnia 2021 08:09:55 przy kursie: 924,00 zł
ooppss...:

faktycznie


Styczeń - Marzec (90 dni)

Komentarze:5700
Komentarze * przelicznik = 342.000 kopii sprzedanych
Zysk netto = 10,26 miliona złotych

plsu NS Japan i Eurooa - k, 3 tygodnie wysoko w rankingach powinno wygenerowac 2x Q4 2020 - czyli PLN 1 mln


Kwiecień (pierwsze 18 dni)

Komentarze = 660
Komentarze * przelicznik = 39600
Zysk netto = 1,18 miliona złotych











Edytowany: 19 kwietnia 2021 08:11

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 549
Wysłane: 19 kwietnia 2021 10:56:50 przy kursie: 940,00 zł
Czy spółka zmieniła ostatnio zasady rachunkowości ? Widzę u kolegów, że nie rozmawiamy już o przychodach ze sprzedaży od Valve, tylko od razu o zysku netto ?

1ketjoW
1ketjoW PREMIUM
115
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 1 599
Wysłane: 19 kwietnia 2021 11:41:51 przy kursie: 940,00 zł
Cytat:
Zysk netto z kopii na poziomie = 30pln


Kolega sssd określił zysk z 1 sprzedanej kopii przez CRJ na 30 zł. Stąd określenie zysku netto przez obu Panów jak rozumiem, a nie przychodów ze sprzedaży.

Christof_martin
34
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 291
Wysłane: 19 kwietnia 2021 13:00:32 przy kursie: 940,00 zł
metodyka "zysk netto od kopii" to nie moja metodyka, lecz uwzględnienie w metodyce ssd prawdziwej ilości komentarzy w datach brzegowych - reszta przyjęta z metodyki ssd, przyznaje niedoskonałej, ale pokazującej drzemiący potencjał fundamentalnej wyceny spółki.....

sssd
11
Dołączył: 2021-01-04
Wpisów: 21
Wysłane: 19 kwietnia 2021 21:42:14 przy kursie: 940,00 zł
Cytat:
Styczeń - Marzec (90 dni)

Komentarze:5700


W swoim podsumowaniu bazowałem tylko i wyłącznie na Steamie jako, że mamy namacalne dane odnośnie ceny sprzedaży GH. Pozostałe opinie, których nie uwzględniłem są to opinie z różnych key-shopów itd. gdzie tak naprawdę nie wiemy jaka jest cena wyjściowa za grę oraz ile % z takiej sprzedaży trafia z powrotem do CRJ.

Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że zastrzyk do przychodów jak najbardziej spółka otrzymuje jednak przez brak jakichkolwiek danych wolałem pominąć ten element sprzedażowy. Tym bardziej, że nigdy w życiu nie będzie to dawało spółce 30zł netto od każdej sprzedanej kopii. Cieszyłbym się jeżeli byłoby to i 10-15zł netto. Dlatego Christof nie zapominaj o tej pułapce sprzedażowej.

Cytat:
Czy spółka zmieniła ostatnio zasady rachunkowości ? Widzę u kolegów, że nie rozmawiamy już o przychodach ze sprzedaży od Valve, tylko od razu o zysku netto ?
Wydaje mi się, że dosyć jasno opisałem założenie czyli 30zł netto od kopii. Uważam, że jest to i tak dosyć bezpieczna strefa, jako, że kiedyś widziałem i analizy na poziomie 33-35+ netto od kopii. Dlatego lepiej podejść spokojniej i cieszyć się z późniejszego wyniku aniżeli celować wyżej i zawieść się na mecie.


Cytat:
ale pokazującej drzemiący potencjał fundamentalnej wyceny spółki.....
Zgadzam się. Podsumowanie było zrobione aby w prosty sposób pokazać jaki potencjał mamy na ten rok przy założeniach mocno konserwatywnych (sprzedaż konsol na poziomie 30%; 3 okresy promocyjne na platformie Steam; brak szczegółowego uwzględnienia VR oraz Switch). Fundamenty mamy spore, pora żeby zaczęło to przekładać się na wycenę, która trochę się ociąga.


aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 549
Wysłane: 19 kwietnia 2021 23:20:49 przy kursie: 940,00 zł
sssd: napisałem to w formie żartu, ale widzę, że muszę to zrobić bardziej prostolinijnie.
To o czym piszesz, to przychód netto z kopii, a nie zysk. Dopiero po uwzględnieniu kosztów operacyjnych itd. można mówić o jakimkolwiek zysku.

resor
23
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 395
Wysłane: 20 kwietnia 2021 06:18:02 przy kursie: 940,00 zł
ssd pisze o 40 mln zysku, 30 z pc i 6 z konsol. w 2020 bylo zysku 27 z pc. moze czegos nie lapie ale to nie sa abstrakcyjne poziomy

Christof_martin
34
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 291
Wysłane: 20 kwietnia 2021 08:21:05 przy kursie: 940,00 zł
aircanada15 napisał(a):
sssd: napisałem to w formie żartu, ale widzę, że muszę to zrobić bardziej prostolinijnie.
To o czym piszesz, to przychód netto z kopii, a nie zysk. Dopiero po uwzględnieniu kosztów operacyjnych itd. można mówić o jakimkolwiek zysku.


przychód po prowizjach to PLN 38-40 od kopii.

tzw.: zysk netto na poziomie spółki przed PM może spokojnie przyjąć PLN 30.

d2fan
28
Dołączył: 2020-10-02
Wpisów: 128
Wysłane: 22 kwietnia 2021 11:10:58 przy kursie: 900,00 zł
Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? Na wykresie parę dni temu testowana była EMA200 na dziennym i padła, teraz szorujemy po dolnym ograniczeniu kanału bocznego, który trwa od połowy zeszłego roku, dzisiaj już to wsparcie było testowane. Technicznie nie wygląda to zachęcająco...

Kto przed zapowiadającą się dobrze drugą połową roku wyzbywa się akcji? Czy to tylko zły sentyment do gamingu jaki obecnie zawitał na GPW wpływa negatywnie również na CRJ?

Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 920
Wysłane: 22 kwietnia 2021 11:16:55 przy kursie: 900,00 zł
@d2fan

nigdy nie wiesz, popatrz na jakich poziomach wychodził z CRJ fundusz Babieno.. bo musiał zorganizować kasę dla Bloobbera, i nic nie znaczyło dla nich że tracą super okazję zarobku na CRJ. Do tego sentyment na rynku gamedev jest kompletnie zrujnowany premierą Cyberpunka i dopiero twarde wyniki sprzedaży konsol/pecetów ruszą kurs w górę, rynek nie reaguje na obietnice bo praktycznie wszyscy wielcy gracze na rynku ich nie dotrzymali.

W skali roku-dwóch moim zdaniem nie ma to dla inwestorów żadnego znaczenia, w skali tygodni/miesięcy może mieć ogromne, szczególnie że inwestujemy przez percepcję podobnych do CRJ firm
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 kwietnia 2021 11:19

Bergman
Bergman PREMIUM
44
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 93
Wysłane: 22 kwietnia 2021 11:54:02 przy kursie: 900,00 zł
Scarry napisał(a):
popatrz na jakich poziomach wychodził z CRJ fundusz Babieno.. bo musiał zorganizować kasę dla Bloobbera, i nic nie znaczyło dla nich że tracą super okazję zarobku na CRJ. Do tego sentyment na rynku gamedev jest kompletnie zrujnowany premierą Cyberpunka.


Pierwsza nieprawda to ta, że Babieno potrzebował pieniędzy na Bloober i dlatego sprzedawał akcje CRJ. Druga niesprawdzona teza to insynuacja jakoby Babieno widział większą okazję zarobkową na CRJ aniżeli na Bloober (bo takie logiczne założenie stworzyłeś "i nic nie znaczyło, że tracą super okazję do zarobku" jakoby sama spekulacja na akcjach CRJ była bardziej zyskowna od działalności operacyjnej Bloober Team). Trzecia nieprawda to sugestia jakoby kurs CRJ zaniżony został w wyniku premiery Cyberpunka. To CDR wprowadził hossę na rynku gier komputerowych i był siłą napędową całego peletonu. Bardziej prawdziwe byłoby zdanie, że to CRJ jechał na plecach CDR i jak ten dostał zadyszki to nastąpiła korekta oczekiwań w całym sektorze.

Obecny C/Z spółki to około 25 i niewiele wskazuje na to by było lepiej w nadchodzących okresach. CDR ten C/Z ma już niższy. Bardziej należy oczekiwać korekty całego rynku w kierunku C/Z CD Projekt Na dzień dzisiejszy CRJ jest przewartościowany.

Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 920
Wysłane: 22 kwietnia 2021 12:19:41 przy kursie: 900,00 zł
@Bergman
rozmowa z gościem który widzi świat literacki Cyberpunka jako równoważny literaturze Wiedźmina (co jest oczywistą nieprawdą świadczącą o braku kompetencji piszącego) jest jak gaszenie ognia za pomocą wrzucania do niego węgla.
Cytat:
.Trzecia nieprawda to sugestia jakoby kurs CRJ zaniżony został w wyniku premiery Cyberpunka.

Cytat:
Bardziej prawdziwe byłoby zdanie, że to CRJ jechał na plecach CDR i jak ten dostał zadyszki to nastąpiła korekta oczekiwań w całym sektorze.

czyli sam siebie okłamujesz, i to w tym samym akapicie, w sumie nie dziwię się. Ale już się zorientowałem że Ty ogólnie widzisz tylko CDR pozytywnie i dostajesz furii ze ktoś może Wielkie Dobro Narodowe atakować.

CDR dopuścił się skrajnej manipulacji i jego właściciele świadomie wprowadzili w błąd klientów, to kompletnie zrujnowało cały sentyment rynku i raczej nic, poza twardymi super danymi sprzedaży go nie odwróci do 2022, chyba że konsole zaskoczą optymistycznie.

Cytat:
Obecny C/Z spółki to około 25

koledze polecam szkołę podstawową inwestowania, bo z tego co było pisane na Stockwatchu jak się wycenia gamdev widzę nie zakumał nic jeszcze.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 kwietnia 2021 12:33

resor
23
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 395
Wysłane: 22 kwietnia 2021 12:24:22 przy kursie: 900,00 zł
gdzies ktoś tu na forum pisal ze cz nie liczy sie na podstawie przeszłości ale przyszłości ale w sumie po co to kolejny raz walkowac. niech sie każdy własnym rozumiem kieruje

t0m4s
8
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 172
Wysłane: 22 kwietnia 2021 12:26:19 przy kursie: 900,00 zł
Do tego trzeba brać uśrednione z całego cyklu produkcyjnego - duże gry nie wychodzą co roku.
Faktycznie, jest pewna oporność w tej kwestii na forum.

Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 920
Wysłane: 22 kwietnia 2021 12:33:14 przy kursie: 900,00 zł
Cytat:
Do tego trzeba brać uśrednione z całego cyklu produkcyjnego - duże gry nie wychodzą co roku.
Faktycznie, jest pewna oporność w tej kwestii na forum.


dokładnie, od czasu do czasu ktoś wyskakuje i zaczyna pisać jakby firma bieżąco raportowany zarobek miała powtarzać w nieskończoność na tym samym niezmiennym poziomie. I zdziwienie ze spada/rośnie.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,398 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,55% +33 710,63 zł 53 710,63 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło