PARTNER SERWISU
hdtnwmbu
5 6 7 8 9
radekjezu
0
Dołączył: 2011-03-15
Wpisów: 16
Wysłane: 25 lutego 2012 10:45:54 przy kursie: 7,26 zł
Drodzy forumowicze. Jeśli macie rację, a zakładam/wiem że tak jest, to pora zastanowić się nad interpretacją tego o czym wiecie i piszecie.

1.Łapówki w tym biznesie to norma, niezależnie od wielkości firmy realizującej dany kontrakt, jej solidności, terenu polski, rozmiawru inwestycji itd itd. Dlaczego wiec wiedżąc , że wszyscy tak musza robić oczekujecie od DSS innej strategii? Co mają zostać aniołami wśród szarlatanów? Czy mają zmienić rzeczywistość?

2. Wiele firm startowało w przetargu na niedokończone odcinki A2. Wiele firm chciało dostać te kontrakty. Robotę dostało DSS. Nie wiem jak dla was , ale jeśli amator w budowie dróg potrafi tak się zakręcić żeby dostać kontrakt, to... ? No właśnie :) wiedzą komu i ile trzeba dać. To dobra wiadomość mili Państwo, bo takich jak oni było wielu, ale czegoś zabrakło i nie budują. Przypomne tylko że w momencie negocjacji kto ma dokończyć A2, miały to być super rentowne kontrakty.

3.Pierwsze śliwki robaczywki. Populizm w stylku 'że autostrady mogą zostań niezakończone" to jeden z większych farmazownó jaki ostatnio słyszałem. Już to widzę, nie oddamy A2 na Euro. Śmiać mi się chce. Nikt, absolutnie nikt nie pozwoli sobia na taką sytuację I wyobraźmy sobie że DSS upada , to pytam kto dokończy? Jeżeli po Covecy sama inwentaryzacja trwała chyba z 2 msc. Co zostawimy to na 2 msc ? Bzdura najwieksza jaką słyszałem. Nikt na tym etapie do tego nie dopuści. Później wszystko może się zdarzyć, ale póxniej jeśłi sie odbierze drogę to DSS będzie musiał dostac pieniądze i to nie będą małe pieniądze, a na pewno takie które uchronią firmę przed bankructwem.

4.Praca na A2 dałą DSS możliwość na zdobycie ogromnego doświadczenia , a jeśłi mają plany dalej się tym zajmować to ta wiedza może okazać się bardzo ważna przy wycenie kolejnych ewentualych realizacji. Pamiętajcie też, że jesli wypłaca wreszcie należności podwykonawcom, a ich sytuacja finansowa ulegnie polepszeniu to żyjemy w świecie w który Ci sami podwykonawcy będą prosić o dalszą możliwośc współpracy z DSS. Tu nie ma miejsca na złości i obrażanie się. Zwyczaje te firmy nawzajem się potrzebują.

5.Kolejne wnioski o upadłość zgłaszane prze podwykonawców, to nic innego jak tylko próba zmuszenia do jak najszybszego uregulowania należności przez DSS. Pamiętajcie że tak na prawdę upadłość DSS nie byłaby gwarantem rozwiązania problemów należności. Formy składające wnioski też o tym wiedzą.

6.Perspektywy dla branży są bardzo dobre(nie patrząc przez pryzmat DSS). Nie wiem czy jest ktokolwiek kto uważa że się mylę? Koleje,drogi, rynek wschodni.

7.Plan który DSS ma zamiar przedstawić w ciągu najbliższych tygodni powinien uspokoić trochę obawy o spólkę. Rozumiem że jest spora możliwość na kreatywną księgowość żeby "podkręcić" wyniki spółki, ale w obecnym stanie to będzie bardzo trudne bo na prawdę KAŻDY ale to KAŻDY im patrzy na ręce. Dlatego zakładam , że będą to dane wiarygodne. Każda próba nagięcia prawdy dla własnych potrzeb będzie zbyt ryzykowna.

8.Udziałowcy:
Zerknijmy w akcjonariat i pomyślmy chwilę. Czy Pan Paweł Narkiewicz nie uciekałby jak szczur z tonącego okrętu , jeśli faktycznie byłoby tak źle . Na prawdę pozwoliłby sobie na stratę 5 milionów złotych. Calatrava pokazała swoje wyniki, wystarczy że samo DSS się dzwignie to Calatrava za I kwartał pokaże takie wyniki że ho ho. Nie wspominając już o innych spólkach których akcjami obraca.
Dla IDEI TFI - DSS to blisko 20% portfela. Czy wyobrażacie sobie co by sie stało jeśli TFI straciłoby nagle 20%, podczas kiedy już mają strasznie trudną sytuację z powodu polistopadowych dramatów spadkowych. Taki prezez siedzi teraz , ma plecak strat i myśłi sobie a co tam , przeżylismy tyle milionów to jak stracimy kolejne 8,5 to nic się nie stanie. No way.

Naiwnością byłoby mówić , że na 100% wszystko będzie dobrze. Jasne , że może być bardzo źle z tą spólką.Moim zdaniem jednak tak nie będzie. Chciałem tylko pokazać że w świetle ostatnich spadków wszyscy jesteśmy wystraszeni szczególnie jesli chodzi o spóki z problemami finansowymi, wszyscy jesteśmy skłonni do nadinterpretacji nie obiektywnych faktów bardzo złych dla DSS ale ich ewentualych konsekwencji. Spólka ma mega problem FAKT - ale czy tak jak piszecie już jest pozamiatane. Myślę że nie, uważam że dla tych co są skłonni ryzykować jest to pora na inwestycje. Pisząc to wiem , że zostane zbesztany i wyśmiany. Nikogo nie nakłaniam , nie zmuszam, nie proponuje nawet, ale dla najbardziej ostrożnych polecam nie wychylaś sie poza MWIG40 :)

Trzymam kciuki za ta spółkę, życze jej wyjścia z opresji i spektakularnych sukceswów.
wolę nie zarobić, niż stracić - poczekam , popatrzę

compaq100
0
Dołączył: 2010-12-05
Wpisów: 610
Wysłane: 25 lutego 2012 13:42:38 przy kursie: 7,26 zł
Denim29 napisał(a):
mdtrader a dasz radę odpowiedzieć na wczorajsze późnowieczorne Twoje tajemnicze sformułowania i moje pytania?

Dostałeś odpowiedż w formie dużej ilosci cyt.gazetowych,które wg. autora są"newsami"i są odzwierciedleniem sytuacji ekonomicznej spółki.
Cytaty "gazetowe" przytoczone przez autora nie są odpowiedzią ani głosem merytorycznym na forum w dyskusji na temat sytuacji finansowej spółki wzgl. ewentualnej jej likwidacji lub upadłości.
Problemy cyt przez autora. a odnoszące się do"szczelin","pęknięć"są usterkami technicznymi(powinni
zająć stanowisko rzeczoznawcy,fachowcy)i nie mają bezpośrednigo przełożenia do obecnych problemów
finansowych spółki DSS wzgl.jej likwidacji czy upadłości.
Przytoczone cyt. w dużej ilości wg.mnie są małoznaczące,jedynie zaciemniające podstawowe problemy
finansowe,organizacyjne oraz związane z realizacją kontraktu A2 przez spółkę DSS i niepotrzebnie zaśmiecają forum.
W.g.oficjalnej wypowiedzi Pani Prezes zostanie przedstawiona w najbliższym terminie informacja Zarządu spółki DSS nz temat obecnej sytuacji wraz z prognozami na 2012 i przedstawieniem programu
naprawczego spółki.








Miras
PREMIUM
4
Dołączył: 2009-01-05
Wpisów: 303
Wysłane: 25 lutego 2012 14:00:47 przy kursie: 7,26 zł
Nie rozumiem tego lamentu odnosnie kilku pęknięc na drogach. No bądźmy poważni.
Przy kilkuset km budowanych dróg zawsze będą jakieś utsterki i problemy. Odróżniajmy więc faktyczne problemy od medialnych czy politycznych sfarów.


I jeszcze jedna uwaga.
mdtrader napisał(a):
Juz pozno na rozwiniecie tego co pisalem wczoraj,ale przed snem -tym ktorzy nie jeszcze nie spia kilka newsow)albo moze nie czytajcie,bo nie zasniecie? bo,ciezko zasnac z mysla,ze w XXI wieku w Polsce,ktora przeprowadza jedne z wiekszych inwestycji drogowych,inwestycji ktore sa bardzo drogie,drozsze niz w Niemczech(mimo,ze sila robocza polska).



mdtrader napisał(a):
a tutaj najlepsze

Cytat:
"Bardzo wyraźnie im powiedziałem: tutaj nie będzie z wami kompromisu (...) jeśli chodzi o zadbanie o jakość na tych drogach, bo to polscy podatnicy płacą bardzo ciężkie pieniądze na te drogi" - relacjonował.


Tak placimy bardzo ciezkie pienadze,za drogi ktore jeszcze nie zostaly otwarte a maja mnostwo wad. Zastanawiam sie co za inspektora zatwierdzi odbior- bo bedzie musial sporo dostac pod stolem,aby sie na to zgodzic,bo nie watpie ze beda pozwy nie tylko za A2,ale za wiekszosc drug ostatnio budowanych. Ten chore wybory w przetargach firm,ktore wygrywaja je dzieki najnizszej cenie ofertowej-skandal! Skandal,ze dzieje sie to za nasze pieniadze,skandal ze robia to ludzie,ktorz tymi drogami beda jezdzic i ku**** bo,albo beda stac w korku(czytaj bedzie jeden pas przejezdny a reszta w remoncie) albo bedzie jechal w koleinach etc.!!!!




No nie można być jednocześnie za i przeciw.


mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 25 lutego 2012 14:02:16 przy kursie: 7,26 zł
Witam,

Wczorajszy post mial na celu pokazanie jak w Polsce poki co funkcjonuja przetargi na strategiczne inwestycje,bo napewno autostrady A1,A2,A4 etc to glowne inwestycje ostatnich lat. Stadiony stadionami, kilka razy do roku na Narodowym odbedzie sie jakis mecz,od czasu do czasu koncert-niech bedzie. Jednak autostrady, to czynnik,ktory moze nas zblizyc w rozwoju do zachodniej Europy,pozwoli na sprawniejsza logistyke,prognozowanie dostaw i Polska jako HUB Europy,bo niewatpliwie znajdujemy sie w punkcie geograficznym gdzie lacza sie trasy na polnoc,poludnie wschod i zachod. Dlateog uwazam,ze takie kontrakty jak A2 czy A1 powinny byc otoczone specialna "troska"!

Wyobrazacie sobie,ze jestescie szefem francuskiej firmy transportowej i podpisujecie kontrakty i umowy na nastepne lata,ktore zwiazane sa z przejazdem przez Polske. Przy podpisywaniu bierzecie pod uwage,ze niedlugo w Polsce zostana uruchomione autostrady i jedna z nich bedzie A2 laczaca wschod z zachodem,obliczacie sredni czas przejazdy i bierzecie srednia przepustowosc z zachodnej Europy....a po otwarciu okazuje sie,ze co 5 km jest dostepny tylko jeden pas,bo drugi w remoncie,albo ze maxymalna predkosc wynosi 80 km/h ze wzgledow bezpieczenstwa? bo maja byc i takie odcinki! jeden wielki bubel.

***Radekjezu**
Cytat:
No właśnie :) wiedzą komu i ile trzeba dać. To dobra wiadomość mili Państwo, bo takich jak oni było wielu, ale czegoś zabrakło i nie budują. Przypomne tylko że w momencie negocjacji kto ma dokończyć A2, miały to być super rentowne kontrakty.


Dobra wiadomosc? Dla mnie tragiczna- ze nic nadal w tej materi czyli przetargach w ktorych jest sporo niejasnosci jak rowniez na kazdym kroku lapowkarstwo.

skad Ty sie urwales?co? Napewno chodzilo o to gdzie i komu dac? A moze dlatego,ze COVEC opuscil strategiczna budowe w waznym politycznym czasie i podpisanie umowy z wykonawca,gdzie nowy kontrakt znaczaco przewyzszalby stary moglby zostac zle odebrany przez opinie publiczna,szczegolnie po artykulach w FAKT" Chinczycy opuscili autostrade za ktora zaplacimy 2x wiecej niz planowano".

Tak dla przypomnienia
Cytat:
"Ceny proponowane przez wykonawców na etapie konsultacji technicznych wahały się w granicach od 989 mln zł do 2 091 mln zł za odcinek A i od 756 mln zł do 1 250 mln zł za odcinek C. Wartości obu zawartych umów mieszczą się w kosztorysach inwestorskich" - podsumowała GDDKiA.


Widzisz ten rozstrzal? Lepsze firmy,ktore maja wiedze ,doswiadczenie,spret byly blisko tej drugiej kwoty ze swoimi wycenami- jak to mozliwe,ze DSS ktory zadnego doswiadczenia w budowie drog a przede wszystkim autostrad potrafil zaproponowac kontrakt o prawie polowe nizszy? Moze mieli zamiar sciagnac tania sile robocza?albo podpisali wczesniej konktrakt na dostawe asfaltu po super cenie?

A moze dlatego,ze pod odstapieniu a raczej wyrzuceniu COVEC-u DSS zostal bez głównego wykonawcy i z hałdami surowców do budowy dróg? Swoja droga, ciekawe gdzie trafilo kruszywao ktore posiadali Chinczycy juz na autostradzie i za ktore juz GDKiA zaplacila?hm....

Cytat:
Według "Dziennika", spółka składając tak niską ofertę, liczy na przynajmniej częściowy zwrot tych pieniędzy. Według informacji gazety, w czwartek ogłosiła, że akceptuje rządowe warunki i jest gotowa podpisać kontrakt, zgodziła się też na zapłatę kar umownych za opóźnienia.


Ile koszt opozniej wynosi? Odp: Za każdy dzien opóźnienie ma grozić kara w wysokości 0,02 procent wartości wynegocjowanego kontraktu.

Wedlug moich wyliczen jest to ok 15 mln zlotych kary. (jesli rzeczywiscie kary bylyby egzekwowane).

Do twojego 3 punktu: robiles kiedys remont mieszkania? Jesli tak,to pewnie zetknales sie z sytuacja,gdzie fachowiec mowi"Szefie a jakas przedplata by sie przydala,bo material trzeba kupic etc". Dlatego nie bylbym taki pewien jesli chodzi o koncowe rozliczenie,poniewaz poki co DSS zaksiegowal m.in:

a)sobie nie zasądzoną, nie wyegzekwowaną, umowną karę od COVEC /50 mln zł/ jako zysk

b) chodza sluchy,ze GDKiA zada zwrotu za kruszywa,ktore byly ksiegowane 2 w dosc dziwny sposo. Wiekszosc,ktora ma jakies pojecie o naduzyciach przy wykonywaniu warstw drogowych zdaje sobie sprawe co moze rodzic sytuacja ze DSS jest dostawca i wykonawca,co niewatpliwie rodzi wiele pokus i naduzyc.

c)Zaraz ktos zapyta "chwileczke,ale przeciez dostali wsparcie od Bogl&Krysl i z Kredyt Banku
Pierwszemu podmiotowi sie nie dziwie, bo to jak dobry tata,synek ma klopoty to musze mu pomoc,bo w przeciwnym wypadku źle skonczy. Czy mieli jakies wyjscie? to jak w przypadku Grecji i pomocy Europy, kazdy z dajacych pomoc wiedza,ze czy za miesiac czy za pol roku lub rok Grecja i tak oglosi upadlosc,ale przydzielajac jej pomoc przez ostatnie 2 lata zminimalizowalismy straty i przede wszystkim banka udalo sie uniknac utraty reputacji ze wzgledu na posiadanie ryzykownych greckich aktywow. Tutaj jeszcze raz wspominam o ewentualnych karach za niedokonczenie konktraktu. Pisze dlatego,ze wspomniales o Calatravie o ktorej pozniej,ale dodam ze ostatnio prezes CA przejala czesc Mostostal Exportu,ktory jest na skraju bankructwa- a wiesz dlaczego? bo nie wykonali hali sportowej na czas,gdzie suma kontraktu opiewala na 19 mln a dostali kary ponad 100 mln i jest ona do wykonania!

Wracajac do powyzszego wsparcia od Bogl& Krysl-to jesli juz pozyczyli tyle pieniedzy,dlaczego nie przejeli DSS,przeciez przy tej wartosci rynkowej to mogli nabyc sporo ponad 50% udzialow.Woleli jednak udzielic pozyczki zabezpieczonej hipoteka i gwarancja? Odpowiedz sobie sam.

d) . Nad firmą wisi ryzyko zwrotu otrzymanych środków unijnych na tytan i sztuczny kamień (firma nie ma kasy na wkład własny i kontynuację projektów - chwilowo odroczone dzięki kroplówce z KBC

e) tylko dzieki politycznemu wsparcie jeszcze ta firma istnieje- bo w kolejce platnosc dla MF za kopalnie w Zlotoryi, kolejni w koljece duzi to PKP Cargo. NIe wspominam tutaj o malych podwykonawcach,bo jak sama pani Prezes przyznala z niektorymi nawet nie podpisywali umow bo czasu nie bylo i chyba to zostawie bez komentarza.

f) przesacowanie aktywow KKSM i KSS, przez co pokazuje sie zysk,ktorego tak naprawde nie ma. Przypuszczam,ze roczne sprawozdzanie bedzie case-em finansowym i dobrego jego omowienie bedzie trudne

g) a co z maszynami? Przeciez DSS takich nie posiadal,wiec albo kupno i leasing albo wypozyczenie-ale z tym trudno na rynku,wiec kupno i leasing- a tutaj tez trzeba placic


h)Sama wycena kontraktu nie dosc ze najnizsza, to jeszcze dodam jedna sprawe mysle,ze bardzo wazna
a mianowicie ceny asfaltu. Cena asfaltu zmieniła się, wzrosła z 1600 zł na 2300 zł. Pytam czy to problem? Budostal na skraju bankructwa

Cytat:
Budostal 5, który jeszcze kilka lat temu zgarniał najbardziej intratne inwestycje drogowe w Krakowie, dziś jest zagrożony pójściem na dno. Spółka zgłosiła do sądu wniosek o ogłosznie upadłości, choć jej prezes próbuje jeszcze dogadać się z wierzycielami i ratować przedsiębiorstwo. Chce uniknąć likwidacji jednej z największych i najstarszych (tradycja od 1949 r.) krakowskich firm budowlanych.


A tutaj sedno
Cytat:
Nowe władze spółki podpisały jednak w 2008 roku korzystną, wydawałoby się, umowę na remont drogi wojewódzkiej 776 (wartość ok. 100 mln zł).

- Ta inwestycja spowodowała, że musieliśmy zgłosić wniosek o upadłość. Ceny surowców, głównie asfaltu, wzrosły o 73 proc.

Nie byliśmy w stanie tego udźwignąć - nie kryje obecny prezes spółki Marek Leśniak. Podaje przykładowe ceny - w chwili odpisania umowy na remont tona asfaltu kosztowała 1,5 tys. zł. W 2011 r. - 2,6 tys. zł.

Firma wykonała jeden etap budowy (od Kocmyrzowa do Ostrowa). Kolejny - od Prus do Kocmyrzowa czeka na pozwolenia budowlane.

Choć władze spółki próbowały negocjować wysokość zapłaty z Zarządem Dróg Wojewódzkich, niewiele wskórały. Koszty podwyżki musi ponieść firma. - Nie umiem dziś odpowiedzieć, czy będziemy w stanie dokończyć tę inwestycję - mówi Leśniak. Dokończyć trzeba też modernizację części krakowskich dróg (do 2014 r., prace za 4 mln zł). - Chcemy to doprowadzić do końca - tłumaczy prezes Budostalu 5.

Nikt nie pojdzie na to i nie podniesie wyceny kontraktu,firma sama musi sie z tym uporac,gdyby byla duza firma z kapitalem i plynnoscia to moze wygladalby to inaczej. To kolejne milionowe straty.


Radekjezu - dla twojej informacji podam,ze tez mieli dobrego prezesa i niezle szlaki
Cytat:
Wtedy też oskarżono byłego dziś prezesa Budostalu Janusza P. o wręczenie 880 tys. zł łapówki szefowi zarządu dróg Janowi T. za zlecanie firmie intratnych inwestycji. Pod sąd trafił również były prokurent spółki Józef K.


g)wzrost cen za transport (paliwo,stawki etc)

h) Jesli chodzi o Kredyt Bank- ostatnio wspomogl kolejna pozyczka w wysokosci 30 mln zlotych- to tez swego rodzaju kroplowka,po pierwsze by sobie kupic czas m.in. na zawiazanie rezerw,przeprowadzenie emisji ktora jak dla mnie jest oczywista.

Wedlug mnie umoczyl juz tyle kasy,ze jakos musial sie zabezpieczyc,choc nigdy nie bralem udzialu w spotkaniach i nie znam szczegolow przyznawania tak duzych kredytow. Napewno musi sie kierowac wytycznymi KNF w tym przypadku,to bez watpienia.

Bank zyje z udzielnia kredytow i odsetek. Jesli ma na podkladke potwierdzenia audytora i samej spolki- ze cos jest warte tyle, ze tyle zysku to ma czyste rece a premie leca.

Chyba nie musze wspominac o spolkach typu Duda? gdzie banki po emisji siedza do dzisiaj,bo maja lock upy pozakladane? Nietrafione decyzje,watpliwa wiedza i rzetelnosc zarzadu, nietrafione inwestycje,brak plynnosci... jak juz wszystki Kredyt Bank sobie uporzadkuje i bedzie mial rozwiazanie sytuacji to powie "Sprawdzam".

Takie pozyczki sporo kosztuja,jak rowniez emisja obligacji
Cytat:
DSS: Emisja obligacji serii G (raport nr 5/2012) z 26.01.2012 23:57


Zarząd Dolnośląskie Surowce Skalne S.A. ("Spółka" lub "Emitent") informuje, że w dniu 25 STYCZNIA 2012 roku Spółka przeprowadziła emisję zabezpieczonych obligacji imiennych serii G.

W ramach emisji Obligacji serii G obligatariuszom przydzielonych zostało 400.000 obligacji o numerach od 000001 do 400000 i łącznej wartości nominalnej 40.000.000 złotych. Wykup Obligacji serii G przez Spółkę nastąpi w dniu 30 listopada 2012 roku.

Obligacje serii G są oprocentowane według stałej stopy procentowej w wysokości 12,6% W SKALI ROKU, przy czym przyjmuje się, że rok liczy 365 dni od dnia przydziału.


Obligacje serii G są obligacjami zabezpieczonymi. ZABEZPIECZENIE stanowić będzie zastaw rejestrowy na 94.680 akcjach serii A spółki "Kieleckie Kopalnie Surowców Mineralnych S.A." w Kielcach ("Akcje"). Podmiotem udzielającym zabezpieczenia jest spółka "Surowce Skalne Wschód" Sp. z o.o. w Warszawie ("SSW"). Do chwili wpisu zastawu rejestrowego do rejestru zastawów, Obligacje zostały zabezpieczone poprzez ustanowienie zastawu umownego cywilnego na Akcjach. Zgodnie z wyceną sporządzoną przez biegłego rzeczoznawcę WBP Doradztwo Nieruchomości w Bytomiu, na potrzeby zabezpieczenia Obligacji, wartość Akcji wynosi 70.059.090,96 zł.


Jak wiekszosc ktora mnie czasami czyta,wie ze inwestuje w spolki Romana Karkosika a on juz na bankach sie przejechal,bo byl moment ze stracil wszystko co mial.
W powyzszym przypadku mowimy o stopie procentowen rownej prawie 13% w skali roku. To kolejne 5 mln w skali roku.

Ale to nie koniec
Cytat:
2.

DSS: Nabycie aktywów o znaczącej wartości (raport nr 6/2012) Z 27.01.2012 00:00


Zarząd Spółki Dolnośląskie Surowce Skalne S.A. ("Spółka", "Emitent") informuje, iż w dniu 25 stycznia 2012 r. Spółka kupiła od Idea Premium SFIO 1 (jedną) Obligację imienną serii A wyemitowaną przez spółkę Surowce Skalne Wschód Sp. z o.o. w Warszawie o wartości nominalnej 54.283.500 zł ("Obligacja"). Spółka kupiła Obligację za cenę 38.606.234,30 zł. Zapłata ceny nastąpiła poprzez kompensatę wierzytelności Spółki z wierzytelnością zbywcy przysługującą względem Spółki. Obligacja została wydana Spółce w dniu 25 STYCZNIA 2012 r. Termin wykupu obligacji ustanowiony został na dzień 11 kwietnia 2014 r. Obligacja jest oprocentowana według zmiennej stopy procentowej wynoszącej WIBOR 3M, powiększonej o marżę w wysokości 8 p.p.
Wibor 3m prawie 5% teraz plus 8% daje znowu ok 13%.



Zblizajac sie do konca, to wspomniales o
Cytat:
8.Udziałowcy:
Zerknijmy w akcjonariat i pomyślmy chwilę. Czy Pan Paweł Narkiewicz nie uciekałby jak szczur z tonącego okrętu , jeśli faktycznie byłoby tak źle . Na prawdę pozwoliłby sobie na stratę 5 milionów złotych. Calatrava pokazała swoje wyniki, wystarczy że samo DSS się dzwignie to Calatrava za I kwartał pokaże takie wyniki że ho ho. Nie wspominając już o innych spólkach których akcjami obraca.
Dla IDEI TFI - DSS to blisko 20% portfela. Czy wyobrażacie sobie co by sie stało jeśli TFI straciłoby nagle 20%, podczas kiedy już mają strasznie trudną sytuację z powodu polistopadowych dramatów spadkowych. Taki prezez siedzi teraz , ma plecak strat i myśłi sobie a co tam , przeżylismy tyle milionów to jak stracimy kolejne 8,5 to nic się nie stanie. No way.
Czy ja dobrze czytam? Mam sie sugerowac,ze ktos przekroczyl prog 5% szczegolnie,gdy mowimy o Pawle Narkiewiczu- juz wposminalem na temat Mostostal Export ,niech moze tam najpierw sie uporaja,bo sytuacja jest bardzo nieciekawa jesli chodzi o ta spolke i potrzeba kapitalu jest ogromna.

Nie on jeden umoczyl na gieldzie i nie ostatni,codzienie OFE,TFI i inni inwestorzy traca i zyskuja na roznych spolkach. To ze ktos wchodzi,to nie znaczy ze bezie dobrze.Przetasowania sa,byly i beda.


Podsumowanie:


Jest to spolka niewatpliwie mocno zadluzona,ktora weszla w segment budowy nie majac wiedzy,maszyn,pracownikow,doswiadczenia. Nie dosc,ze stracila prezesa,ktory ta spolka zalozyl i potrafil wygrywac jakims "cudem" kontrakty m.in na Kieleckei Surowce,gdzie startowaly takie firmy jak m.in. Cemex i wygrywac to wypadaja trupy z szafy : brak splaty za koplanie w Zlotoryi, brak umow z podywkonawcami i spore opoznienia w platnosciach, dlug wobec PKP Cargo, wysokie oprocentowanie kredytow, emisja obligacji, kreatywna ksiegowosc i wycena prac.

Za kilka dni ma zostac ogloszona wizja na przyszlsoc,prognozowane wyniki - czy bedzie w tej strategii emisja? Wedlug mnie,nie czy bedzie tylko jak duza.

Spolka mimo wszystko warta sledzenia,bo nie powiem,ze siedze tutaj ze wzgledow na aktywa ktore posiada,jednak wedlug mnie przejecia ktore zrobilo i to,ze po podpisaniu z COVECIem umowy na dostawe kruszyw spolka a raczej jej zarzad poczula sie jakby wygrali 6 w lotto to byl blad.

Spolka powinna zostac przy wydobyciu kruszy i jej dostawie. Niewatpliwie w najblizszych latach powinny ruszyc mocniej inwestycje kolejowe a co za tym potrzeba bazaltu,podsypek i materialow do budowy,ktore niewatpliwie DSS posiada. Posiada rowniez ciekawe aktywa w Mongolii.

Czy widze szanse dla spolki? Szansa zawsze jest,szczegolnnie gdyby wszedl mocny inwestor,ktoremu rynek ufa. Przeprowadzil emisje na obnizenie zadluzenia,bo to jest najpilniejsze i polepszenie plynnosci. Czy widze takich inwestorow na naszej GPW? Ano widze... ale jak to sie rozwiaze i wszystko skonczy? tego nie wiem.

Papier niewatpliwie ryzykowny, gdzie mozna dzienie zarobic 10% ale i w tydzien stracic 50%. Ja poki co z boku obserwuje i czekam...


P.S.
Inwestycje drogowe w Polsce i ich jakosc:
z dzisiaj:
Dlaczego polskie drogi sie sypia?
Cytat:
Pękające autostrady od kilku dni są głównym tematem w branży drogowej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wzywa wykonawców do naprawiania szkód, obarczając ich winą za usterki. Problem może kryć się w innej domenie, a mianowicie złych kryteriach wyboru wykonawców


Nie dosc,ze tych autostrad mamy jak kot naplakal
Cytat:
Poland still has less than 800(bylo 300,ale na chwile obecna jest ok 800) km of motorways whilst Germany, a
neighbour and of comparable physical size, has over 11,000 km. In addition, the
physical and technical condition of most of the other existing roads in Poland is very
poor and it has been estimated that substantial repairs are needed to 63% of the length of
all Polish highways to make them reach general European standards (Figure 1).

www.istiee.org/te/papers/N29/0...(pg.%2057-70)%20roe.pdf">http:// www.istiee.org/te/papers/N29/0...(pg.%2057-70)%20roe.pdf

Cytat:
In addition there are almost no domestic nor international roads in Poland
that provide standards in operating conditions that meet the demands of TIR
movements. Within the European Union, the standard axle pressure that roads should
provide for heavy goods vehicles is 115 kN, whilst Polish roads are constructed in the
main for axle pressures ranging from 60 to 80 kN. Only a very small proportion of
Polish roads can accommodate truck axle pressures of 100 kN.


Edytowany: 25 lutego 2012 14:13

compaq100
0
Dołączył: 2010-12-05
Wpisów: 610
Wysłane: 25 lutego 2012 14:34:47 przy kursie: 7,26 zł
Uważam,że dyskusja dalsza na takim poziomie tj.dużej ilości cyt. gazetowych nie ma sensu przynajmniej na forum spółek.
Te cyt. absolutnie nic nowego oraz merytorycznego nie wnoszą jeżeli chodzi o sytuację firmy DSS.
Są zbyt ogólne i nie potrzebnie zaśmiecają forum.

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 25 lutego 2012 14:54:45 przy kursie: 7,26 zł
To twoje zdanie. Nie wiem czy ogolnie,bo nie widzialem by ktos na watku pisal o wykazaniu zysku z przejec Zlotoryi,KKSM, pisal o milionach strat zwiazanych z zmianami cen asfalatu,karami jakie wisza w sprawie nieprawidlowego ksiegowania i wyceny kruszyw, tego ze DSS po wyjsciu Covecu z A2 dla DSS kontrakt na tym odcinku byl o byc albo nie byc.

Poki co,to piszesz ogolnikowo-nie wiem czy z powodu tego ze umoczyles?

Zarzad spolki jest bardzo slaby,nie zostal wzmocniony po smierci prezesa . Czytales ostatni komunikat w sprawie DSS Zachod i dlugu wobec MS? Mowiac,ze DSS nie jest winny skarbowi panstwa 70 mln zlotych a w drugiej czesci,ze DSS Zachod jest winny . Przeciez DSS Zachod to w 100 % spolka zalezna od DSS- logika pani Prezes godna podziwi.

Zadluzenie 330mln, ja mysle,ze z wszystkimi podmiotami,ktore jeszcze nie byly uwzgledniane m.in w/w DSS Zachod to bedzie blisko 600-700 mln zlotych.

Rynek prognozuje zysk w okolicach 50-60 mln ? realny? Hmmm biorac pod uwage,ze kara za COVEC 30 mln ktorej de fact nie dostali i watpliwie czy uda sie im je wyegzektowowac od bankow chinskich,przesacowania zloz w przejetych spolkach za ktore nie zaplacili...to tak naprawde witrualnego zysku ok 70-90...jesli pokaza na raportach zysk w okolicach 20-30 mln to na dobra sprawe bedzie to strata w wysokosci ok 50 mln.

Jednak jak mowie,zycze powodzenia i mocnych nerwow. Dla mnie poki co perspektywa emisji i KB, ktorego kredyt podejrzewam ze jest zastawiony akcjami- jesli obligacje sa zastawione(o czym pisalem wyzej) to na dobra sprawe,nie ma mozliwosci by dostac kredyt. Wszystkie aktywa pewnie juz zastawione,dlatego jedynym wyjsciem jest emisja- ale czy to juz bedzie pod glownym wlascicielem KB czy z obecnym zarzadem lub (to najlepsze rozwiazanie) z inwestorym gieldowym,ktory swoja osoba potrafilbym wbudzic zaufanie rynku.

Inwestycje drogowe dla firm takich jak Budimex,Warbud i inne,ktore sa spolkami z wieloletnim doswiadczeniem, wyksztalconymi kadrami sa bardzo nisko rentowne a taki DSS,ktory zabral kontrakt w zamiana za najnizsza oferte. Nizsza o blisko 50% od tych zaproponowanych przez wspomniane firmy?

Mysle,ze 10% z kontrkatu(jesli zostanie zrealizowany,bez kar i zostanie odebrany) to bardzo,ale to bardzo optymistyczna wersja. Mniej optymistyczna i realna to ok 15-20% a taka gdzie bylby naliczane kary 20-30% wysokosci kontraktu.


maobab
0
Dołączył: 2011-02-08
Wpisów: 221
Wysłane: 25 lutego 2012 17:11:41 przy kursie: 7,26 zł
To czy firma ma doświadczenie w budowie dróg czy nie to jak dla mnie najmniejszy problem bo i tak zawsze większość jak nie całość robót wykonują podwykonawcy. Główna firma zajmuje się tylko zdobywaniem i płaceniem kasy dla podwykonawców z czym DSS ma duży problem ale taki problem ma 90% firm w Polsce. Przy budowie jakiejkolwiek większej galerii handlowej czy drogi firmy opóźniają się z wypłatami. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że te firmy nie są w stanie zapłacić na czas faktur w wysokości 20 - 30 tyś zł.

Ps. A co do tych pęknięć to może jeździł z Was ktoś drogą krajową nr 8 odcinek od Tomaszowa Maz w kierunku Piotrkowa. Jest tam odcinek drogi ok 20 km zrobiony już z 10 albo i więcej lat temu przez Francuzów i ta droga jest specjalnie ponacinana a właściwie poukładana z prostokątów jakieś 3 x 5 m ze szczelinami aby nie pękała. efekt tego jest taki, że na całym odcinku jest jedna łata. Wiem, że to trochę nie na temat ale może czas aby nasi spece zaczęli brać przykład z dobrych robót.
Edytowany: 25 lutego 2012 17:21

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 25 lutego 2012 17:37:47 przy kursie: 7,26 zł
Może nie doczytałem w wklejonach cytatach z prasy i nie wiem: czy spękania są również na odcinku dss? Jakie są te spękania: pojawiły się tylko w warstwie zczepnej asfaltu czy w warstwie ścieralnej? Jest tam warstwa ścieralna?A może spękania są głebokie i sięgają wartswy konstrukcyjnej czyli podbudowy?
chyba nikt z tutaj piszących tego nie wie... a już nieomal ogłszacie bankructwo i upadłość dss...
Jeśli rysy są również na odcinku dss to czy warstwa (warstwy) na których się pojawiły zostały wykonane przez dss czy jeszcze przez covec?
W życiu nie uwierzę w to, że rysy (nie pęknięcia przez całą wysokość drogi) mogłyby doprowadzić do upadłości firmy wykonawczej. To tak jakby rysy na tynku wewnętrznym doprowadzały do bankructwa deweloperów (a uwierzcie mi że się zadażają) - oczywiście rysy części konstrukcyjnej powodują o wiele większe "komplikacje". Więc z uwzględnianiem wpływu rys na autostradzie na sytuację dss bym się wstrzymał.
O innych akspektach takich jak zawieranie umów, różnych zapisów w umowach i wygrywaniu przetargów nie będę się wypowiadał, bo zakładam, że tutaj piszący wiedzą jak prowadzi się biznes w Polsce - więc wyrażanie tutaj swojego zdziwienia może powodować lekki uśmiech na twarzy...
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 25 lutego 2012 18:34:56 przy kursie: 7,26 zł
Do CAD_Man i Maobab - jesli chodzi o pekniecia- to nie jest to wielki problem dla DSS czy innych spolek- beda lekkie opoznienia,bo to da sie naprawic - ale niestety czas jest potrzebny a ze go bardzo malo,to bedzie to wszystko robione na "szybko"-ale teraz kwestia czy Zarzad drog i autostrad to popusci-to juz trzeba by brac pod uwage kwestie polityczne.

Ja w postach powyzszych nie koncentrowalem sie nad wnioskami spolek XYZ,ktore w media jedna po drugiej oglaszaja,ze bede skladac wnioski do sadu o upadlnosc DSS, bo to akurat jest dzialanie biznesowe z ich strony. Platnosci rzedu 100 tys,200 tys, milion czy dwa sa do przeskoczenia. Jednak 70 mln do Skarbu Panstwa, nascie milionow do PKP Cargo, raty odsetkowe za kredyty, oprocentowanie obligacji to inna liga i problemy. Jesli byloby o nich cicho i nikt by w mediach nie wspomnial o niesplaconej kwocie za kopalnie w Zlotoryi to pewnie nikt z SP nie wychylalby sie przed szereg,ale trzeba zrozumiec ze to juz polityczne gry i jedna strona chce wyciagnac brudy drugiej,bo wie z czym wiazaloby sie niewywiazanie z podstawowoych obietnic. Juz widze te konferencje opozycji z cytatami zapewniajacymi,ze beda autostrady,beda lotniska i wszystko na Euro bedzie gotowe.

Jak jeden z drugim po tych postach nie zrozumieliscie, gdzie tkwia problemy DSS to sorry. Rysy na autostradach, wnioski o upadlosc za niesplacenie 2 mln to zaden problem powtarzam.

Popatrz na kilka wskaznikow

Stopa zadluzenia, wskazniki plynnosciowe.

A jesli chodzi o zadluzenie,to przy ostatniej emisji obligacji

Cytat:
Szacunkowe zadłużenie jednostkowe Emitenta na dzień 31 grudnia 2011 roku wyniosło ok. 580.000.000 zł, z czego ok. 22.000.000 zł stanowiła rezerwa z tytułu podatku odroczonego. Do dnia wykupu Obligacji Emitent przewiduje redukcję zadłużenia ogółem o kwotę ok. 10.000.000 zł. Środki z emisji Obligacji serii G Spółka przeznaczyła na umorzenie, poprzez kompensatę, zobowiązań Spółki wobec obligatariuszy obligacji serii G.


A to ze sprowozdzan
Cytat:

Zobowiazania umowne
Zgodnie z umową na zakup akcji Kieleckich Kopalni Surowców Mineralnych S.A., SSW zobowiązało się bezwarunkowo
wobec Skarbu Państwa, że KKSM dokona inwestycji w kwocie 15.000.000 zł w terminie 24 miesięcy od dnia przeniesienia
akcji, czyli od dnia uregulowania zapłaty za nabyte akcje. Gwarantowana kwota inwestycji wydatkowana będzie na
nabycie składników rzeczowych aktywów trwałych



Cytat:
Zabezpieczenie kredytu stanowią przede wszystkim:
 zastaw rejestrowy na obecnych i przyszłych akcjach jednostki dominującej z wyłączeniem akcji, które będą
nabywane przez nowych akcjonariuszy i które nie będą dawać akcjonariuszowi innemu niż Aroga Holdings Sp. z o.o.
więcej niż 49% głosów lub stanowić więcej niż 49% kapitału jednostki dominującej po dokonaniu podwyższenia
kapitału,
 hipoteka łączna zwykła w kwocie 21 000 000,00 zł oraz hipoteka łączna kaucyjna do kwoty 155 400 000 zł
ustanowiona na nieruchomościach będących własnością jednostki dominującej i położonych w Piławie Dolnej,
Piławie Górnej i Dzierżoniowie na zabezpieczenie transz kredytu,
 zastaw rejestrowy na maszynach i urządzeniach, na których zakup zostały przeznaczone środki z udzielonego
kredytu,
 zastaw rejestrowy na całości zapasów wyrobów gotowych w postaci kruszyw migmatytu


To tylko wycinki,bo zastawione pod kredyty to tam juz jest chyba wszystko.

Cytat:
Z tego tytułu Grupa wygenerowała zysk w
wysokości 31 297 tys. zł, który ujęła w pozycji pozostałych przychodów operacyjnych

Tutaj np masz 31 baniek zysku z samego przejecia KKSM,bo cena nabycia nizsza niz wartosc godziwa.

Ciekawe jak bedzie wygladal zysk z samego przejecie Zlotoryi- czyli znowu wygenerowany z wartosc nabycia nizsza niz wartosc godziwa i bach ...let say 50 baniek z tego. Piekny taki zysk? czy takim zyskiem obsluzysz zadlzuenie?
A ponizsze dotacje tez trzeba bedzie oddac jesli nie wywiaza sie z obietnic inwestycjnych i badawczych.

Cytat:
Dotacje
 W dniu 14 czerwca 2010 r. Grupa zawarła z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości umowę o
dofinansowanie w ramach działania 1.4 ...............
Łączna kwota dofinansowania wynosi 16 521 tys. zł, co stanowi 49,52% całkowitej kwoty wydatków
kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Dofinansowanie może być przekazywane Grupie bądź to w formie
zaliczki, w jednej lub kilku transzach, bądź też w formie refundacji poniesionych wydatków, jako płatności
pośrednie oraz płatności końcowe.
 W dniu 4 stycznia 2011 r. Grupa otrzymała podpisaną dwustronnie Umowę z Polską Agencją Rozwoju
Przedsiębiorczości z siedzibą w Warszawie, o dofinansowanie realizacji projektu pt. „Badania nad
zastosowaniem amfibolitu w produkcji nowoczesnych mieszanek mineralno-bitumicznych”, w ramach Programu
...........
Łączna kwota dofinansowania wynosi 14 439 tys. zł co stanowi 49,77% całkowitej kwoty wydatków
kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Dofinansowanie może być przekazywane Grupie bądź to w formie
zaliczki, w jednej lub kilku transzach, bądź też w formie refundacji poniesionych wydatków, jako płatności
pośrednie oraz płatności końcowe.
 W lutym 2011 r. Grupa uzyskała informację o przyznaniu Spółce przez Ministerstwo Gospodarki dofinansowania
dla projektu pt. “Zastosowanie pyłu amfibolitowego w innowacyjnych procesach produkcji".("Projekt")
Dofinansowanie Projektu na kwotę 50,2 mln złotych przyznane zostało Grupie w ramach Programu
Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, Działanie 4.5.1. Kwota dofinansowania stanowi około
30% całkowitej kwoty wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. .....


Edytowany: 25 lutego 2012 18:51

fidelio77
0
Dołączył: 2009-08-06
Wpisów: 745
Wysłane: 26 lutego 2012 11:47:24 przy kursie: 7,26 zł
cad_man napisał(a):
Może nie doczytałem w wklejonach cytatach z prasy i nie wiem: czy spękania są również na odcinku dss? Jakie są te spękania: pojawiły się tylko w warstwie zczepnej asfaltu czy w warstwie ścieralnej? Jest tam warstwa ścieralna?A może spękania są głebokie i sięgają wartswy konstrukcyjnej czyli podbudowy?
chyba nikt z tutaj piszących tego nie wie... a już nieomal ogłszacie bankructwo i upadłość dss...
Jeśli rysy są również na odcinku dss to czy warstwa (warstwy) na których się pojawiły zostały wykonane przez dss czy jeszcze przez covec?
W życiu nie uwierzę w to, że rysy (nie pęknięcia przez całą wysokość drogi) mogłyby doprowadzić do upadłości firmy wykonawczej. To tak jakby rysy na tynku wewnętrznym doprowadzały do bankructwa deweloperów (a uwierzcie mi że się zadażają) - oczywiście rysy części konstrukcyjnej powodują o wiele większe "komplikacje". Więc z uwzględnianiem wpływu rys na autostradzie na sytuację dss bym się wstrzymał.
O innych akspektach takich jak zawieranie umów, różnych zapisów w umowach i wygrywaniu przetargów nie będę się wypowiadał, bo zakładam, że tutaj piszący wiedzą jak prowadzi się biznes w Polsce - więc wyrażanie tutaj swojego zdziwienia może powodować lekki uśmiech na twarzy...


Trochę wiemy bo był o tym reportaż na tvn24. Pękniec naliczono ok. 50. ile z nich przypada na odcinek dss nie wiadomo, ale na pewno problem też ich dotyczy bo w tym programie wypowiadal sie na ten temat jakis pracownik z dss własnie. Spekania z tego co pamiętam mają około 8 cm głębokości.


cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 26 lutego 2012 15:43:36 przy kursie: 7,26 zł
Wy znowu o tych spękaniach - jeśli "tylko" 8 cm to na mój nos inż.bud. to żaden problem. Takie "usterki" jeśli pozostaną tylko usterkami to naprawdę żaden problem, gorzej jeśli usłyszycie o wadach - bo wady w budownictwie to już koniec. Wada trwała w budownictwie jest to taka usterka, która powoduje brak lub ograniczenie w użytkownaiu obiektu zgodnie z przeznaczeniem. Wady trwałe kosztują i to słono...
Na osłodę podam coś takiego:

Wady w Czechach napisał(a):
901 wad na dziewięciokilometrowym odcinku autostrady reklamują władze Czech u wykonawcy, któremu kilka lat temu zleciły budowę drogi.[...]Większość defektów - aż 460 - wykryto w mostach autostradowych, 343 na samej jezdni, a 98 na wielopoziomowych skrzyżowaniach.[...]RSD wylicza, że m.in. na jezdni pojawiły się garby, popękał beton, mosty zaciekają wodą i rdzewieje ich konstrukcja, powstały koleiny, wykrzywiły się maszty latarni.[...]Budowa kosztowała Czechy 4,3 mld koron (720 mln złotych). Autostradę wykonała czeska filia francuskiej firmy budowlanej Eurovia.
[...]Dyrekcja Dróg i Autostrad w Czechach już od jakiegoś czasu prowadzi spór z wykonawcą. Do tej pory była to medialna wymiana oskarżeń, bez konkretnych działań prawnych. Obecnie państwo wystąpiło o naprawę autostrady w ramach gwarancji.


I co wy na to? MAcie teraz jakieś porównanie. No to chyba u nas buduje się o wiele lepiej niż na tym wspomnianym odcinku autostrady - ja poruszam się po śląsku wybudowanymi autostradami (A4 i A1) i tylko w jednym miejscu jest "garb", ale wynika on bardziej z działalności kopalni.
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

seler
0
Dołączył: 2010-01-15
Wpisów: 21
Wysłane: 26 lutego 2012 18:14:57 przy kursie: 7,26 zł
mdtrader napisał(a):


Tak placimy bardzo ciezkie pienadze,za drogi ktore jeszcze nie zostaly otwarte a maja mnostwo wad. Zastanawiam sie co za inspektora zatwierdzi odbior- bo bedzie musial sporo dostac pod stolem,aby sie na to zgodzic,bo nie watpie ze beda pozwy nie tylko za A2,ale za wiekszosc drug ostatnio budowanych.



Zanim się kogos wręcz personalnie oskarży o branie łapówek, proponowałbym zapoznać się z procesem budowlanym jako takim. Budowa obiektu (jakiegokolwiek) to nie wizyta u fryzjera a bardzo skomplikowany proces.
Odbiory, testy odbiorowe, usterki, listy usterek, czas na usunięcie, odbiór końcowy, Gwarancja Usunięcia Wad i Usterek, rola Inspektora Nadzoru i Inżyniera Kontraktu oraz normy budowlane to podstawowe z jakimi należałoby się zapoznać.
Pękanie przerw technologicznych nie są niczym dziwnym bo... to one są. Każdy materiał wskutek zmian temperaturowych zmienia swą objętość a co za tym idzie wymiary, w tym liniowe. Po to się robi przerwy technologiczne i dylatacje by konstrukcja pękała w z góry przewidzianym miejscu i by można zastosowac z góry przyjęte metody naprawcze.
Pęknięcie warstw podbudowy nie ma kompletnie żadnego znaczenia dopóki nie pęka warstwa ścieralna, to jest normalna praca konstrukcji.

Czasami mam nieodparte wrażenie że wszystkie artykuły o "wadliwych i ekstremalnie drogich autostradach" są pisane na czyjeś zlecenie. Odnośnie cen, chciałbym zauważyć że robocizna przy budowie tego typu dróg ma minimalne znaczenie a koszty sprzętu, nadzoru i materiałów mamy europejskie.

pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 26 lutego 2012 18:26:25 przy kursie: 7,26 zł
Przecież pisanie na zlecenie to nie żaden wymysł - to fakt. Dlatego ważny jest PR zasobny w kasę lub bonusy. Kulczyk jak budował autostradę nie było nic słychać na temat problemów z A2 - no ale on ma PR.
Takie czasy niestety.

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 26 lutego 2012 18:56:08 przy kursie: 7,26 zł
@seler - pomyliłeś coś: warstwa wierzchnia, po której się jeździ to właśnie wartswa ścieralna i jej pęknięcia nie dysfalifikują drogi. - a naprawa nie powinna być kosztowna. Natomiast co do przerw technologicznych to w obiektach liniowych nie ma możliwości ich uniknięcia ale nigdy nie oczekuje się jakichkolwiek peknięć w tym miejscu. Owszem prawdopodobieństwo powstania pęknięć w tym miejscu jest większe ale nie oczekiwane. Co innego przerwy dylatacyjne - w tych miejscach specjalnie konstruowanych przewiduje sie powstania pęknięcia konstrukcji dlatego przygotowywuje się je "specjalnie" z myślą o tym pęknięciu. Co do rozszerzalności i skurczów obiektów liniowych to owszem nie jest możliwe wykonanie ich bez dylatacji (swoboda odkształceń) tylko nie na drogach o nawierzchniach asfaltowych. Drogi betonowe muszą mieć nie ma innego wyjścia - natomiast asfaltowe nie: dobiera się specjalna recepturę "asfaltu" - odpwiednie frakcje kruszyw i asfaltu, które muszą wytrzymać temperatury dodatnie i ujemne nie powodując żadnych szkód całej warstwy poostawiając ją ciągłą... I nie piszcie już o aspektach "budowlanych".
Tak przy okazji napiszę, że warstwa ścieralna ma być podobno wymieniana na polskich autostradach co 5 lat - więc firmy je wykonujące znowu będą mieć robotę. Co do dalszych inwestycji w infrastrukturę drogową to wydaje się, że będzie "zanikać". Idzie się w innym kierunku: systemy ITS (Inteligentne Systemy Transportu) - kosztują zdecydowanie mniej niż obwodnice miast a mają za zadanie zwiększenie przepustowości po istniejących drogach. Tutaj chyba zaczyna się eldorado...
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

seler
0
Dołączył: 2010-01-15
Wpisów: 21
Wysłane: 26 lutego 2012 19:21:35 przy kursie: 7,26 zł
"@seler - pomyliłeś coś: warstwa wierzchnia, po której się jeździ to właśnie wartswa ścieralna i jej pęknięcia nie dysfalifikują drogi."
nie pisałem o warstwie "wierzchniej" tylko o podbudowie, a wspomniane pęknięcia ponoć tego dotyczyły.
Całej reszty nie musisz mi tłumaczyć bo akurat jestem budowlańcem.

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 27 lutego 2012 20:05:53 przy kursie: 7,45 zł
Fatum nad A2

Cytat:
Zwra­ca­no też uwa­gę, że w pro­spek­cie, pro­gno­zu­jąc wy­ni­ki za 2009 rok, fir­ma skwa­pli­wie sko­rzy­sta­ła z moż­li­wo­ści, ja­kie da­ją mię­dzy­na­ro­do­we stan­dar­dy ra­chun­ko­wo­ści, i sto­so­wa­ła agre­syw­ną księ­go­wość, po­ka­zu­jąc w wy­ni­ku ope­ra­cyj­nym pa­pie­ro­we zy­ski z wy­ce­ny war­to­ści zło­ża na pod­sta­wie war­to­ści go­dzi­wej. W efek­cie pro­gno­zo­wa­ny zysk net­to – 155 mln zł – miał być o 45 mln zł wyż­szy od spo­dzie­wa­nych przy­cho­dów. Póź­niej tę pro­gno­zę sko­ry­go­wa­no i osza­co­wa­no, że fir­ma bę­dzie mieć po­nad 18 mln zł stra­ty. Ta pro­gno­za się spraw­dzi­ła. Co waż­ne, w opu­bli­ko­wa­nym po IPO ra­por­cie rocz­nym nie by­ło już śla­du po owej agre­syw­nej księ­go­wo­ści

buldi
0
Dołączył: 2009-02-21
Wpisów: 5 068
Wysłane: 4 marca 2012 11:27:44 przy kursie: 7,43 zł
Kolejna odsłona?

Cytat:
Zarząd Spółki Dolnośląskie Surowce Skalne S.A., wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000326977 (Spółka, Emitent) zawiadamia, że w dniu 2 marca 2012 r. powziął informację o złożeniu przez TDI Corporate Finance Sp. z o.o. w Warszawie w dniu 16 lutego 2012 roku w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy wniosku o ogłoszenie upadłości Emitenta.


demo.e-pap.pl/espi?plik=dane/2...

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 5 marca 2012 00:58:06 przy kursie: 7,43 zł
Jestem ciekaw jaki wplyw na rozmowy miedzy Kredyt Bankiem a DSS ma to,ze Santander przejmie KB. Prawie caly kredyt jest z KB i to nie mala kwota.

buldi
0
Dołączył: 2009-02-21
Wpisów: 5 068
Wysłane: 5 marca 2012 01:05:40 przy kursie: 7,43 zł
mdtrader napisał(a):
Jestem ciekaw jaki wplyw na rozmowy miedzy Kredyt Bankiem a DSS ma to,ze Santander przejmie KB. Prawie caly kredyt jest z KB i to nie mala kwota.


A ja się zastanawiam czy to, że:

Cytat:
...... zarząd DSS w czwartek dowiedział się, iż dwa tygodnie wcześniej wniosek o ogłoszenie upadłości złożyła firma TDI Corporate Finance

www.stockwatch.pl/wiadomosci/k...

...... może świadczyć o tym, że w Grupie DSS juz nawet listów poleconych nie odbierają? Think
Edytowany: 5 marca 2012 01:10

radekjezu
0
Dołączył: 2011-03-15
Wpisów: 16
Wysłane: 5 marca 2012 07:56:42 przy kursie: 7,43 zł
TDI Corporate Finance Sp. z o.o. - firma, które między innymi pisze w swojej ofercie że prowadzi profesjonalne zarządzanie ryzykiem :) no to mam tylko jeden komentarz - COŚ IM NIE POSZŁO TYM RAZEM. Brak profesjonalizmu?
wolę nie zarobić, niż stracić - poczekam , popatrzę

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


5 6 7 8 9

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,364 sek.

gebzveqw
hbocblhl
saryijud
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
xdnydyja
ahjrbgta
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat