PARTNER SERWISU
vmpakxbl
71 72 73 74 75
enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 16 maja 2012 11:39:03 przy kursie: 2,04 zł
Apropo Frugo - wczoraj pomyślałem patrząc na te soczki, że Colian nie ma żadnego licencjonowanego produktu (chyba że sie mylę). Przecież spokojnie mogliby zakupić np. licencję na Dr Pepper z USA czy jakiś inny fajny produkt i wymieść spod lady Hoop Colę czy Polo Coktę. Albo ruszyć coś z produktami które są umieszczone w głowach konsumentów w czasach komuny (na pewno są takie). PRL ostatnio modny się robi, nawet stocznia już jest Lenina.

marhabal
0
Dołączył: 2009-08-08
Wpisów: 116
Wysłane: 16 maja 2012 14:32:14 przy kursie: 2,04 zł
Tylko do tego trzeba mieć pomysł wizję i jakąś strategię a tu tego nie znajdziesz. Wizja Kolańskiego jest taka kupujemy Wedla nie udało sie to się rozwijamy organicznie potem a może kupimy Odre nie wyszło to znowu może organicznie będziemy się rozwijać za tydzień jest pomysł a może jakieś musztardy.Niech robi tak dalej a za chwile ludzie będą myśleli że goplana to jakaś marka biedronki albo tesco. Bo nie sztuka wyprodukować tylko zachęcic klienta żeby kupił własnie ten produkt czym się goplana wyróżnia spośród innych czekolad - niczym kompletnie. Milka to potężna machina marketingowa niedługo otworzysz lodówkę a tam ci wyskoczy reklama fioletowej krowy, wedel to tradycja i marka, wawel jakość i pracują nad marką. Kolański mysli że jak zacznie coś produkować to się samo sprzeda nie ta epoka nie te czasy. Jak się promuje nowy świeży produkt pokazują chłopaki od tigera (tiger water czy jakoś tam ) porównaj to z tym czymś witaminowym co tam niby helena robi (no właśnie nawet nie wiem co to jest i jak sie nazywa) żenada.

orestes84
0
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 360
Wysłane: 16 maja 2012 15:15:58 przy kursie: 2,04 zł
Problemem Coliana jest to, że brakuje tam kompletnie pomysłu i wizji. Firma nie dostosowuje się do zachodzących zmian na rynku. Na moje niewprawione oko sytuacja wygląda tak, że producenci mają 2 opcje: 1. Inwestycja w markę i rozpoznawalność 2. Współpraca z dużymi sieciami poprzez marki własne tak jak to robi Otmuchów. Jeśli porównamy sobie rozwój Coliana z Wawelem, Mieszkiem, Otmuchowem to sytuacja rysuje się dramatycznie, spółka na tle konkurencji wygląda jak duży spasiony dinozaur. Nie wiem w czym tak naprawdę jest problem ale sytuacja wydaje się być bardzo poważna. Jeśli miałbym wybrać jakiegoś cukiernika do byłby to albo Mieszko albo Otmuchów. Colian powinien głęboko przemyśleć swoją strategię, Wawel jest chyba za drogi. Mieszko potrafi rozwijać się przy pomocy dźwigni, poza tym ma smaczne produkty. Otmuchów idealnie rozgrywa partie w segmencie marek własnych, może przez to operować na niskich kosztach sprzedaży i jest najmniej podatny na kryzys.


enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 16 maja 2012 16:18:43 przy kursie: 2,04 zł
nie no tu się nie do końca zgodzę - np. energetyk z witaminami o smaku oranżady to fajna innowacja. Na tym teraz ten rynek energetyków polega. Wyprzedzili rynek i wprowadzili na rynek coś czego nie ma. Zbliżonym produktem jest mountain dew energetyczny, ale Hellena dała coś więcej. Zabrakło tylko pomysłu na marketing i rozgłosu. Problem może w tym że oranżada kojarzy się z dziećmi, a energetyka nie mogą dzieci pić.

Goplana... no właśnie też mam problem z tą marką.

Co do jakości - ktoś ostatnio powiedział, że obawia się o jakość produktów które długo istnieją już na rynku. Jak można zauważyć jakość wszędzie spada - i to jest droga. Grześki kiedyś to też były inne grześki, ale nie ma co narzekać na jakość produktów Coliana bo nie jest pod tym względem tak źle. Jest taki trend na rynku i tyle. Trzeba ciąć koszty i marże bo takie sieci jak Tesco czy Biedronka nie wezmą tego bo liczy się cena. No i tutaj mamy niekorzystną spirale. Więc trzeba zacząć pewnie wydzielać jasno linie produktów:
- shit dla biedoty aby zapchać usta
- produkty premium na licencjach bądź nie o dobrej jakości

Cytat:
Współpraca z dużymi sieciami poprzez marki własne tak jak to robi Otmuchów.


chyba nie jest to do końca dobry biznes. Z książkowej wiedzy to jest tak że produkty dyskontowe dla sieci produkuje producent wtedy kiedy ma wolne moce produkcyjne i nie musi na tym zarabiać bo wykorzystując moce produkcyjne obniża jednostkowe koszty (wynika to z rachunku kosztów i takich tam badziewi od zarządzania produkcją). Biedronki i Lidle na tym bazują. Ale czasy się zmieniły i teraz to one dyktują warunki wielu firmom - być albo nie być. Dla mnie to po części patalogia bo jednocześnie producent obniża jakość produktów by spełnić wymóg cenowy, jednocześnie trzeba mieć jakość a w ogólnym rozrachunku dostajesz do ust jakiś badziew(w przypadku wysoko przetworzonej żywności). Ja się na to jako konsument nie godzę. Ale może gdybym miał mniej pieniędzy to bym musiał.

Cytat:
Colian powinien głęboko przemyśleć swoją strategię,


Napisz do PR firmy niech ci napiszą jakie są aktualnie rotacje na stanowiskach kierowniczych. Zdziwisz się o jakiej skali mowa. Fluktuacja jest efektem tej całej czkawki.

Jest akcja i zaczyna się reakcja. Oby szybko. W wywiadzie z maja mówił że już są pierwsze efekty tego i że zwiększyły się udziały a jednocześnie spadł zysk w 1Q bo poszły mega duże nakłady na marketing. Oby nie było to zaciemnianie wizji, aczkolwiek tak jak piszecie - sytuacja jest poważna. Dużo eksportu powinno teraz iść jeśli w Polsce nie można sprzedawać. W dodatku kurs EUR tego sprzyja (50 gr premii dla eksportera).

Cytat:
Mieszko potrafi rozwijać się przy pomocy dźwigni, poza tym ma smaczne produkty.


dodatkowo za Mieszkiem stoi dość duży rynek zbytu zagraniczny.

Cytat:
Otmuchów idealnie rozgrywa partie w segmencie marek własnych, może przez to operować na niskich kosztach sprzedaży i jest najmniej podatny na kryzys.


ale jak dla mnie to twór na glinianych nogach

Mnie się osobiście w rozwoju Coliana marzy aby pojawił się dodatkowy inwestor zza granicy (najlepiej wschodniej) który da kase w zamian za część udziałów (ale nie kontrolę). Który także da rynki zbytu i jednocześnie fajne produkty na nasz rynek. To by było coś.


Szczepan Łangowski
0
Dołączył: 2010-08-01
Wpisów: 446
Wysłane: 17 maja 2012 01:55:19 przy kursie: 2,04 zł
enforces napisał(a):

Cytat:

Otmuchów idealnie rozgrywa partie w segmencie marek własnych, może przez to operować na niskich kosztach sprzedaży i jest najmniej podatny na kryzys.


ale jak dla mnie to twór na glinianych nogach


Otmuchów w pierwotnej wersji rzeczywiście miał przez sobą raczej mało świetlaną przyszłość. Ale tam poszli po rozum do głowy i ostro wzięli się do pracy. Nie wiem czy czytałeś ich ostatnie raporty. Oni teraz rozwijają biznes w dwóch centrach. "Stary" Otmuchów będzie rozwijał marki private labels, a przejęta Odra ma się skupić na markowych produktach. Oczywiście problem w tym, iż na razie jest chyba tylko chałwa, ale od czegoś trzeba zacząć. Ważne że mają jakiś pomysł na siebie i są skuteczni, z tego co widzę to w pierwszym kwartale zarobili tyle samo co Colian przy dwa raz niższych obrotach ;)

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 18 maja 2012 08:27:58 przy kursie: 1,96 zł
Colian zafundował gorzką lekcję swoim akcjonariuszom - analiza techniczna w porannym Wykresie dnia.


kliknij, aby powiększyć


Szczegółowe omówienie sytuacji w serwisie Wiadomości SW:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/g...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 18 maja 2012 08:40:04 przy kursie: 1,96 zł
No właśnie się zastanawiam co teraz... nie ma praktycznie żadnych wsparć. Jest solidna luka. Myślę że jak runie kurs to i 1,96 nie będzie dobrym wsparciem. Myślę że można się spodziewać conajmniej 1,8 lub niżej. Ten poziom nawet przy tej zyskowności i przychodach jest dla mnie z lekka abstrakcyjny. A mieszko to już w ogóle popłynął.

LUno
0
Dołączył: 2009-01-24
Wpisów: 120
Wysłane: 18 maja 2012 09:52:27 przy kursie: 1,94 zł
Ok, to ja też się wypowiem.
Uważam, że wejście Coliana w oranżadę energetyczną to zły biznes. Rynek ten cechuje się olbrzymią konkurencją i praktycznie skupia się na trzech markach (RedBull, Burn i Tiger). Żeby uszczypnąć choć część tego rynku musieliby poświęcić sporo cashu na marketing,a i tak niewiele by ugryźli. Helena nie kojarzy się z napojami energetycznymi, tylko ze oranżadą i tak powinno zostać. Już lepiej było stworzyć nową markę i pod nią sprzedawać energetyki. Moim zdaniem sama promocja i wejście spółki w rynek napojów to idiotyczny pomysł. Spółka nie potrafi na tym rynku zarabiać i wręcz traci udział (przychody z segmentu r/r są identyczne). Jak się nie potrafi zarabiać 3 rok z rzędu, to powinno się wyskoczyć z takiego biznesu. Każdy racjonalny przedsiębiorca by tak zrobił. Zgadzam się z przedmówcą, że Colian nie ma zupełnie pomysłu na dalszą działalność. Miota się i wpuszcza na rynek jakieś dziwne produkty, które nie są poprzedzone żadną analizą rynku. Co za głupota wpuszczać oranżadę dla kibica i na 3 tygodnie przed Euro nie robić praktycznie żadnej reklamy.

Kto wie, moze właśnie te "usługi obce" o których wcześniej pisałem, to właśnie cash na kampanie reklamową?

Co do sklepów dyskontowych - czasami opłaca się tam wejść z własnymi produktami sprzedając je nawet po kosztach. Dlaczego? Żeby utrzymać świadomość marki u konsumentów. Po co cocacola, czy macdonald się reklamują? Przecież każdy zna tą markę, a no właśnie po to, żeby to jeszcze bardziej umocnić, mimo iż sama reklama nijak się przekłada na wielkość sprzedaży.
Czy masz z górki, czy pod górkę, patrz na ciastko nie na dziurkę.

dolarman
0
Dołączył: 2010-01-04
Wpisów: 594
Wysłane: 18 maja 2012 11:02:42 przy kursie: 1,94 zł
Już w chwili wprowadzania oranżady energetycznej na rynek miałem ogromne zastrzeżenia co do jej szans i potencjału, zresztą pisałem tu na forum prawie rok temu o specyfice wprowadzania RB, Tigera i Burna. Ale oranżada to niejedyna nietrafiona decyzja COL w ostatnich latach.

Natomiast nie zgodzę się, że duże i znane marki wchodzą do dyskontów na zerowej bądź ujemnej marży, tylko po to aby być w świadomości konsumentów. To nie ta bajka.
C.Cola weszła do Biedronki, bo to ogromny potencjał sprzedażowy. Ale skoro nie była w stanie pogodzić niskiej ceny zakupu dla B. i uczciwej marży dla siebie, to wypuściła wyłącznie dla tej sieci opakowania 1,5l, bez reklamy, bez kampanii informacyjnej a z cena półkową taką, jak widnieje przy opakowaniach 2l w innych sieciach.. ( na szczęście UOKiK zrobił z tym porządek)

Co do reklamy- tu również mam inne zdanie. Reklama buduje świadomość marki przede-wszystkim w okresie wprowadzania jej na rynek. W późniejszym okresie reklama walczy o klienta. O tego samego klienta, o którego w przypadku Coli walczy Pepsi, w przypadku McDonalda walczy Burger King i KFC itp itd.
Reklama walczy o nowego i utrzymanie starego klienta przy swoim produkcie.

Kampanie na rzecz budowy wizerunki marki to inna sprawa - przykład MCDoanld i dziecięca eskorta na Euro
Edytowany: 18 maja 2012 11:04

enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 18 maja 2012 13:35:06 przy kursie: 1,94 zł
No co do energetyków to się zgadzam. Ale oni nigdy nie powiedzieli w sumie że to jest teraz ich najważniejsza działalność. Po prostu mieli innowację i wypadało tam być. Jeśli trochę się zarobi to spoko. Pewnie nawet sami tego nie robią tylko zlecili jakiejś firmie produkcję tego witaminowego w puszkach.

Co do zysków i przychodów. Z dzisiejszego wywiadu o Hellenie z Kolańskim:

Cytat:
Aby uzyskać rentowność w segmencie napojowym grupa Colian zmodernizowała linię produkcyjną, dzięki czemu wzrosła jakość napojów i obniżyły się koszty ich produkcji. Spółka wprowadziła także kilkunastoprocentowy wzrost cen produktów pod marką Hellena.

więcej: www.portalspozywczy.pl/inne/na...

Wynika z tego że przez starą linię technologiczną nie mogli produkować więcej z mniejszymi koszta. Z tego co się orientuję to ta linia pamiętała jeszcze czasy Sroczyńskiego (starego właściciela którego załatwiło zimne lato 2 razy z rzędu). To rzeczywiście mogło ich ograniczać. Teraz jedynym zagrożeniem jest ta cena cukru. Więc niech produkują i zwiększają te przychody (podniesienie cen powinno to umożliwić.). Ostatnio miałem w Społem okazję widzieć niemal wszystkie linie produktów Helleny i Apetity na półkach + Salsa. Opakowania nie odbiegają od konkurencji. Więc tylko kwestia działu Marketingu by chcieli to wstawić do sieci handlowych (a one nie chcą produktów niereklamowanych, bo tylko reklama im gwarantuje zbyt).

Hellena jest w Biedronce dostępna ale pod postacią innej marki. Natomiast butelki są te same. Konsument się kapnie, ale nie każdy. Patrzyłem na etykiety - nie było napisane że to Hellena tylko że wyprodukowane dla Biedronki.

Btw. jesteśmy na minimach 3 letnich. No ciekawe czy zejdziemy do 1,5 PLN.

Usługi obce: jednak reklama, produkcja reklam tam się nie kwalifikuje. Definicja jest taka że to usługi świadczone dla spółki. To wszystkie usługi zakupione przez spółkę w ciągu okresu obrachunkowego od podmiotów zewnętrznych. Będą to między innymi:

- usługi najmu (dzierżawy) obiektów,
- usługi remontowe,
- usługi pocztowe, telefoniczne, telegraficzne, faksowe,
- usługi bankowe - np. opłaty za prowadzenie kont. Nie zalicza się tu kosztów odsetek od kredytów i pożyczek, które wykazywane są jako koszty finansowe.
- usługi transportowe, np. opłaty za przewóz ładunków różnymi środkami transportu, opłaty za spedycję, załadunek, rozładunek i śladowanie, opłaty za wynajęcie środka transportu,
- usługi konsultacyjne np. koszty konsultantów zewnętrznych, koszty badania sprawozdań finansowych,
- usługi serwisowe.

Słyszeliście o Colian Developer? www.coliandeveloper.pl/strona.... Z tego co słyszałem mieszkania poszły na pniu.

Edytowany: 18 maja 2012 13:47


dolarman
0
Dołączył: 2010-01-04
Wpisów: 594
Wysłane: 18 maja 2012 17:04:44 przy kursie: 1,94 zł
Wowd'oh! Na to bym nie wpadł.
Ciekawe czy długoterminowa stopa zwrotu z inwestycji w nieruchomości da większy zysk niż rozwój COL poprzez np. niedoszłe akwizycje ( Wedel, Kamis, Otmuchów,Frugo )

marhabal
0
Dołączył: 2009-08-08
Wpisów: 116
Wysłane: 18 maja 2012 23:47:31 przy kursie: 1,94 zł
Z tą deweloperką to mnie załamałeś normalnie. Niech w energetykę wejdą i smartfony zaczną produkować i będziemy mieli polski GE. Co do energetyków to choćbyśmy chcieli to nie dowiemy się czy to był głupi czy niezły pomysł. Bo sama firma sabotuje ten produkt. Osobiście o istnieniu takiego produktu dowiedziałem się z tego forum (dzięki enforces) nigdy w żadnym sklepie go nie widziałem nawet nie wiem jak się nazywa gdybym nawet chciał kupić z ciekawości. Także reklama i markteting w 100% warte wyższych kosztów więcej takich usług obcych. Co do samego prezesa to jego wiarygodność zbliża się do 0. Czytam wywiad z prezesem (po raz kolejny dzięki enforces za linki)zwiększone nakłady na marketing przekładają się na wyniki goplany, familijnych które zwiększają udział w rynku itd. Rzut oka na wyniki i rzeczywistość okazuje się brutalna. Abstrahuję od tego że tylko Colian odczuł podwyżkę surowców i opakowań Mieszko, Wawel, Otomuchów mają napewno własne plantacje kakao cukrownie i same robią opakowania. Wchodzę do marketu patrzę na półki z produktami i mam wrażenie że zamiast wywiadu z Kolańskim czytałem Tolkiena. Milka przebrana wawel też wedel też nie wygląda źle a goplana to wygląda jakby ją przed chwilą przywieżli i wypakowali. Także udział w rynku rośnie niczym Frodo zmierzający do Mordoru.

Szczepan Łangowski
0
Dołączył: 2010-08-01
Wpisów: 446
Wysłane: 20 maja 2012 15:36:36 przy kursie: 1,94 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK Colian za Q1 2012

Wyniki pierwszego kwartału 2012 potwierdzają zeszłoroczną słabość GK Colian. Dawna Jutrzenka pod względem przychodów jest leaderem wśród cukierników na GPW, ale outsiderem w obszarze rentowności. Dzisiejsze omówienie krótkie, gdyż sytuacja finansowa w porównaniu do kilku ostatnich kwartałów pozostała bez zmian. Marazm trwa w najlepsze. Nie pozostaje to bez wpływu na kurs, który pomimo prowadzonego skupu akcji własnych notuje raz po raz nowe dołki.

Przychody w pierwszym kwartale 2012 w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego spadły o ponad 1%. Analiza segmentów pokazuje, iż główna dywizja słodyczy zanotowała niewielki wzrost ok. 1%. Segment napojów spadł o 2,6%, ale z punktu widzenia analizy można to właściwie pominąć. Dla tej dywizji najistotniejsze będą kolejne miesiące, a w szczególności trzeci kwartał, lato i high season dla całej branży. W tym okresie powinno okazać się czy działania zarządu mające na celu poprawienie rentowności segmentu napojów (modernizacja linii produkcyjnej) pozwolą na wyjście tej dywizji nad kreskę. Większą uwagę trzeba skupić na segmencie kulinarnym. Tutaj mamy spory spadek przychodów w porównaniu do końca zeszłego roku oraz pierwszego kwartału 2011. Colian w tej dywizji ma spory problem, gdyż oprócz spadających obrotów nastąpiło również załamanie rentowności. Na kulinariach grupa w pierwszym kwartale wygenerowała straty na poziomie operacyjnym. Dziwi mnie to szczególnie gdyż w poprzednich miesiącach był to najsolidniejszy segment GK Colian. Poniżej wykres z kwartalną rentownością poszczególnych dywizji.


kliknij, aby powiększyć


Analizując ten wykres zastanawiałem się na czym cała grupa ma teraz budować wynik. Napoje pozostają ciągle nierentowne. Słodycze nie mogą poradzić sobie z cenami surowców. Na dodatek na początku roku przychodzi załamanie w segmencie kulinarnym. Jednym słowem grupie rozjechał się totalnie cały biznes.

Szybki rzut oka na strukturę kosztów. Tutaj w pierwszym kwartale mamy spory wzrost kosztów usług obcych. Moim zdaniem wynika on z rosnących kosztów transportu. Ten trend był już widoczny od drugiego kwartału 2011, a pod koniec zeszłego roku osiągnął poziom zbliżony do pierwszych miesięcy 2012. Powyższe wnioski potwierdza analiza kosztów rachunku zysków i strat w układzie kalkulacyjnym, gdzie widać dynamiczny przyrost kosztów sprzedaży.

Na finalny wynik tym razem pozytywnie wpływa działalność finansowa. Koszty finansowe są znikome ze względu na spłatę kredytów obrotowych. Prawie 3 MPLN przychodów finansowych to dodatnie różnice kursowe. Finalnie mamy ponad 3 MPLN zysku netto vs. 9 MPLN rok temu. Jednym słowem bardzo słabo.

W bilansie dzieje się niewiele. Tak jak wcześnie pisałem GK Colian spłaciła kredyty obrotowe, których wykorzystanie kilka kwartałów temu było i jest wielką niewiadomą. Ciągle sporym znakiem zapytania jest wysoki poziom WNiP a w szczególności wyceny poszczególnych marek. Szczerze powiem Colianowi będzie coraz trudniej jej bronić. Rentowność systematycznie spada, w obszarze przychodów stagnacja, rynek już dawno nie akceptuje tej wartości i oczekuje jej weryfikacji w „dół”. Jeszcze rzut oka na cash flow. Tutaj mamy dodatnie przepływy na działalności operacyjnej, które są zdecydowanie wyższe niż rok temu. W dużej mierze wynika to z sporego przyrostu zapasów w pierwszym kwartale zeszłego roku w związku z przygotowaniem magazynu przed zwiększoną świąteczną konsumpcją (Święta Wielkanocny były pod koniec kwietnia).

Jeszcze tylko czysto informacyjnie zwracam uwagę, iż działalność developerska pod szyldem Colian nie ma bezpośredniego wpływu na działalność GK Colian. Tutaj są powiązania czysto osobowe, a spółka Colian Investment Sp. z o.o. Developer S.K.A. nie jest w żaden sposób konsolidowana w sprawozdaniu grupy.

Niestety GK Colian ciągle tkwi w głębokim kryzysie. Na dzień dzisiejszy problemy widać w każdym z trzech segmentów. Wynik dołują wysokie ceny surowców i koszty transportu, Colian nie potrafi przerzucić ich na finalnego klienta. Bilansowo to ciągle zdrowy podmiot, jednakże co z tego skoro nie potrafi wykorzystać drzemiącego potencjału. Poniżej link do wycen, tutaj podtrzymuje wszystkie uwagi z ostatniego omówienia.

www.stockwatch.pl/gpw/colian,w...


>> Więcej analiz najnowszychraportów finansowych jest tutaj
Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 20 maja 2012 23:22:29 przy kursie: 1,94 zł
Cytat:
Szybki rzut oka na strukturę kosztów. Tutaj w pierwszym kwartale mamy spory wzrost kosztów usług obcych. Moim zdaniem wynika on z rosnących kosztów transportu.


można też podejść od innej strony. Wzrost kosztów związanych z transportem może oznaczać że o wiele więcej transportują (np. za granicę).

Co do Developerki - szkoda że nie jest bezpośrednio powiązana. Już liczyłem że pociągną z tego trochę zysku.

Btw. dziś w Tesco widziałem spore ilości Helleny w promocyjnych cenach m.in. nowe linie napojów gazowanych z nowymi etykietami. Ekspozycja była w widocznych miejscach tj. tuż za bramkami wejściowymi do marketu. Pojawiła się też woda źródlana po 1,2PLN za dużą butelkę (notabene dobra cena).

Btw.2 - planowałem (planowaliśmy), że cukiernicy będą koniem pociągowym 2012 roku. Ceny surowców pokrzyżowały trochę plany, ale może nic straconego. Dancing

Btw.3 - osobiście gdybym był prezesem wprowadziłbym kolejną dynamiczną fazę skupu akcji własnych lub jako największy udziałowiec zaczął dokupować akcji do swojej puli.

Btw.4 - zastanawia mnie również fakt komu opłaca się upłynniać akcje po cenie 2zł i mniej. Toż to już prawie dołek z 2008 roku. Nie sądzę że ktoś wyrzuca je realizując zysk.
Edytowany: 20 maja 2012 23:28

LUno
0
Dołączył: 2009-01-24
Wpisów: 120
Wysłane: 25 maja 2012 16:58:30 przy kursie: 1,91 zł
No i mamy odpowiedź na co poszła dodatkowa kasa o której wcześniej pisałem.

Cytat:
Czy wydatki na reklamę kluczowych marek zwiększyły się rok do roku?

Od początku roku wprowadziliśmy w spółce restrykcyjną kontrolę finansową wszystkich wydatków. Szukaliśmy oszczędności w obszarach operacyjnych, aby następnie zainwestować je w rynek. W pierwszym kwartale roku, zwiększyliśmy nakłady na działania marketingowe prawie o 5 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 r.

Te inwestycje przejściowo zwiększyły koszty sprzedaży, które negatywnie wpłynęły na wynik finansowy w pierwszym kwartale bieżącego roku. Ale w perspektywie długofalowej, z pewnością przełożą się na umocnienie pozycji naszych marek.


źródło: www.portalspozywczy.pl/inne/sl...
Czy masz z górki, czy pod górkę, patrz na ciastko nie na dziurkę.

enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 27 maja 2012 21:05:16 przy kursie: 1,91 zł
Cytat:
W tym sezonie w sprzedaży pojawi się Oranżada YOO! w butelce 1,25 l. Napój ten, adresowany do dzieci, oferowaliśmy do tej pory tylko w puszce


bardzo udany produkt. Fajnie smakuje.

Cytat:
Obecnie wprowadzamy produkty Appetity na rynek rosyjski i do krajów nadbałtyckich.


git! Podoba mi się to. 50gr na każdym euro jest premi podczas eksportu na dzień dzisiejszy.

Co do marki mnie brakuje jakiś koncentratów i przypraw w płynie.

Z wywiadu wynika jasno że spodziewają się lepszych wyników w skali roku, czyli w pierwszym półroczu powinna być zdecydowana poprawa.







mikh
0
Dołączył: 2012-02-07
Wpisów: 50
Wysłane: 6 czerwca 2012 08:55:00 przy kursie: 1,80 zł
kurs zmasakrowany:

www.attrader.pl/pl/akcje/COLIA...

to jest zapewne przyczyną gorączkowej aktywności Kolańskiego na portalu spożywczym.
informacje o Colianie są tak szczególnie wyeksponowane.
W pewnym momencie na stronce widać dwóch Kolańskich obok siebie: en face i z półprofilu

bliźniaki się rozjechały:

www.attrader.pl/pl/akcje/OTMUC...


ATTrader
0
Dołączył: 2010-09-27
Wpisów: 69

enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 1 września 2012 11:35:27 przy kursie: 2,13 zł
Patrzę w skonsolidowany najnowszy raport z półrocza i co widzę? Hellena wygenerowała zyski. hello1

Szczepan Łangowski
0
Dołączył: 2010-08-01
Wpisów: 446
Wysłane: 1 września 2012 14:35:22 przy kursie: 2,13 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK Colian za pierwsze półrocze 2012

Wydaje się, iż tym razem Colian pozytywnie zaskoczył akcjonariuszy. Co prawda wyniki pierwszego półrocza właściwie zbliżone do analogicznego okres roku poprzedniego, jednakże ważna jest zmiana trendu szczególnie w obszarze rentowności. Wyniki drugiego kwartału powyżej oczekiwać rynkowych, w takim wypadku nie dziwi pozytywna reakcja rynku. Po publikacji raportu kurs akcji urósł o ponad 6%, dźwigając się z historycznych dołków.

Porównując przychody pierwszego półrocza 2012 do analogicznego okresu roku poprzedniego możemy mówić właściwie o stagnacji, dynamika na poziomie niecałych 2% nie robi właściwie wrażenia. Lepiej wygląda sam drugi kwartał, w którym wygenerowana sprzedaż była wyższa o 7% w odniesieniu do pierwszych trzech miesięcy 2012 oraz o 4,8% w porównaniu do drugiego kwartału 2012. W wynikach nie widać właściwie jakiegoś znaczącego wpływu przesunięcia Świąt Wielkanocnych, w tym roku były one na przełomie pierwszego i drugiego kwartału. Obawy iż może to znacząco obniżyć wyniki ostatnich trzech miesięcy nie do końca się sprawdziły (dla przypomnienia w 2011 Wielkanoc wypadła prawie w maju).

Analiza przychodów generowanych przez poszczególne segmenty pokazuje, iż za wysoką dynamikę przychodów drugiego kwartał odpowiada dywizja słodyczy. W porównaniu do analogicznego okresu mamy przyrost sprzedaży o prawie 8%. Na przeciwnym biegunie znajdują się napoje, tutaj od pewnego czasu spada dynamika przychodów. W ostatnich trzech miesiącach nawet mamy niewielki spadek obrotów, co jest niepokojącym zjawiskiem biorąc pod uwagę, iż drugi i trzeci kwartał są najlepszym okresem dla tego segmentu. Ponownie słabo zachowują się kulinaria. Colian zaczyna mieć w tym segmencie jakiś większy problem strukturalny, gdyż oprócz spadku przychodów spada również rentowność tego segmentu. Jeżeli chodzi o strukturę geograficzną przychodów, tutaj nie ma istotnych zmian. Po pierwszym kwartale kiedy niespodziewanie wzrósł eksport, tym razem wszystko wróciło do normy, a Colian ponad 95% sprzedaży wygenerował na rodzimy rynku.


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


W obszarze rentowności GK Colian wygenerowała właściwe zbliżone wyniki do pierwszego półrocza 2011. Jednakże tutaj oddać spółce, iż za przeciętne wyniki pierwszego półrocza odpowiada pierwszy kwartał. Kolejny okres obrachunkowy to już znacząca poprawa rentowności, szczególnie na poziomie operacyjnym. W ostatnich miesiącach wzrosła marża na sprzedaży, dodatkowo Colian dość mocno popracował nad obniżeniem kosztów organizacji, dzięki czemu szczególnie koszty sprzedaży są zdecydowanie niższe niż kwartał temu. W strukturze kosztów rodzajowych ciągle wysoki udział mają koszty zużycia materiałów i energii, co potwierdza informacje, iż branży ciągle ciążą wysokie ceny surowców. Za poprawę wyniku drugiego kwartału odpowiada spadek koszów usług obcych, co może potwierdzać wcześniejsze wypowiedzi zarządu iż pierwszy kwartał był obciążony wyższymi kosztami reklamy i marketingu.

Analiza rentowności poszczególnych segmentów przynosi dwie pozytywne zmiany. Po pierwsze wzrosła rentowność operacyjna dywizji słodyczy ponownie przekraczając 10%. Kwestia otwarta czy jest to trwały trend, czy nie będzie to jednorazowy wyskok, tak jak to było w trzecim kwartale 2011. Po drugie po raz pierwszy chyba w historii segment napojów wygenerował dodatni wynik na poziomie operacyjnym. Oczywiście jest to na razie małe pocieszenie, szczególnie biorąc pod uwagę, iż w produkcję napojów zaangażowane jest ponad 100 MPLN majątku , a na razie mamy 500 TPLN kwartalnego zysku (narastająco od początku roku ciągle jest strata). Niemiej jednak tą pozytywną zmianę trendu trzeba odnotować. Zupełnie na przeciwnym biegunie znajdują się kulinaria. Pogorszenie w tej dywizji było już sygnalizowane przy omówieniu ostatniego kwartału, w kolejnych miesiącach mamy pogłębienie straty. Niestety w komentarzu nie znalazłem wytłumaczenia zarządu dla tej sytuacji.


kliknij, aby powiększyć


Działalność finansowa ma niewielki wpływ na finalne wyniki. Oczywiście spowodowane jest to znikomym poziomem zadłużenia, którego koszty obsługi w pierwszym półroczu wyniosły raptem 500 TPLN. In plus na zysk brutto wpłynęły odsetki i dodatnie różnice kursowe.

Analizę bilansu można ponownie pominąć, tutaj wszystko jest pod kontrolą. Trudno ciągle pisać również o wysokim udziale WNiP, do tej pozycji spółka przygotowuje test na utratę wartości. Uwag nie ma również audytor. Ważniejszy jest rachunek przepływów pieniężnych. Cieszy, iż wynik pierwszego półrocza potwierdzony przepływami na działalności operacyjnej. Tym razem mam zdecydowanie wyższą nadwyżkę na poziomie operacyjnym. Wynika to ze dużego spływu należności handlowych w ostatnich trzech miesiącach, jest to wynik prawdopodobnie rozliczenia świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocnych. Colian zaczął prowadzić również racjonalniejszą gospodarkę zapasami, rotacje spadły a cash flow nie jest obciążony wypływem gotówki na finansowanie magazynu. Na działalności inwestycyjnej GK Colian zanotowała spory minus, oprócz odtworzeniowego zakupu ŚT prawie 14 MPLN poszło na pożyczkę dla spółki powiązanej Ziołopex Sp. z o.. oprocentowanie efektywne 6,5% …. Na dopełnienia obrazu całego pierwszego półrocza należy wspomnieć o spekulacjach na temat przejęcie producenta pralin Solidarność S.A., na razie szczegółów brak. Pozostaje mieć nadzieję, iż potencjalna akwizycja nie skończy się tak jak w przypadku kilku innych przejęć.

Podsumowując, wyniki pierwszego półrocza na pierwszy rzut oka przeciętne. Jednakże wynikają one ze słabego początku roku. Drugi kwartał przyniósł poprawę i trochę nadziei, iż absolutne dno spółka osiągnęła w pierwszych trzech miesiącach br. Pozostaje mieć nadzieję, iż poprawa rentowności w dwóch głównych segmentach nie jest jednorazowy wyskokiem. Potwierdzenie dodatniego wyniku przez napoje w trzecim kwartale potwierdzi skuteczność działań wprowadzonych przez zarząd. Szkoda, że w sprawozdaniu zarząd nie zawarł kilka słów komentarza odnośnie wpływu EURO2012. Ciekawi mnie czy Colian odczuł w jakiś zwiększony popyt.

Poniżej link do wycen. Potencjał do wzrostu bazuje na metodach majątkowych i mnożnikach. EV/EBITDA trafia w punkt wyceny giełdowej. Utrwalenie wyniku drugiego kwartału w kolejnych miesiącach poprawi również metody dochodowe, które powinny przekroczyć spokojnie 2 PLN.

www.stockwatch.pl/gpw/colian,w...


>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 1 września 2012 14:35

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


71 72 73 74 75

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,294 sek.

uslqvvey
wilikzqd
rurvrzrk
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ibjkudcb
uoknvpkx
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat