Przed debiutem TWoM akcje spółki chodziły po 9-10zł, dzisiaj są warte 4-krotnie więcej. To wycena całkiem nowej spółki, która wyłoniła się w ciągu ostatnich dni, ponieważ:
- gra osiągnęła ogromny sukces nie tylko chwilowy ale długoterminowy (takie momemntum, które nie pozwoli odejść jej w zapomnienie; tak jak dziś niektórzy mówią, że jest podobne do Deadlight, za jakiś czas nowe gry będą porównywane do TWoM)
- spółka osiągnęła sukces finansowy, mniejsza o to czy jest to (a raczej będzie) X, 2X, czy 5X - porównując do poprzednich produktów to skala zmiany przychodów jest ogromna, do tego wiem, że potrafią "wyciskać cytrynę" na maxa (patrz A2 i inne mniejsze tytuły, które się wróciły mimo kiepskiej początkowej sprzedaży),
- mimo, że twórcy zapowiedzieli, że nie będzie serii TWoM - gra otrzyma dłuższe życie dzięki dodatkom i aktualizacjom (graczy jest wielu, więc i pomysłów też masa),
- sukces gry na PC znacząco przełoży się na "gwarancje" sukcesu wersji mobilnej oraz sensowność wersji konsolowych (tutaj też warto przypomnieć, że wersja A2 na PS4 raczej nie miała sensu finansowego, była jednak potrzebnym procesem przetestowania autorskiego silnika pod nową platformę oraz procesu certyfikacji),
- Games Republic również może liczyć na lepszą rozpoznawalność oraz dużo łatwiejsze rozmowy z kolejnymi dystrybutorami,
- nowe gry będą miały już łatwiejszą drogę do przebicia (O, to kolejna gra od twórców TWoM i Anomaly!),
- spółka rozwija również swoje rozwiązania technologiczne (silnik, platforma multiplayer?) - zobaczymy co będzie z tego chleba,
- 11B launchpad będzie miał się pochwalić wydanym co najmniej jednym super tytułem,
- spółka, dzięki znanej marce może otrzymać lukratywne propozycje współpracy (np. takiej jak CD Red i Fuero Games/tajemnicza umowa z DeepSilver)
- firma staje się też świetnym miejscem do pracy - kłopoty ze znalezieniem nowych pracowników powinny zniknąć,
- TWoM będzie się też dobrze sprzedawać pudełkowo oraz Mac App Store (liczę, że to już niedługo)
Nie widzę powodów dla których kolejny rok nie byłby tak samo udany jak ten - zakładam wersje TWoM na mobilne oraz konsole oraz dobrą sprzedaż wersji PC. Być może wydadzą Industrial oraz co najmniej 1 gra z launchpad. Za dwa lata zobaczymy co spółka wymyśliła dysponując dużo większym budżetem.
Jeśli porównujemy 11b do Vivid to mamy jedną zasadniczą różnicę: dla 11b wiemy, że już ma duże zyski, dla Vivid zakładamy, że takie będą.
Czy spółka jest warta 4x więcej niż 10 dni temu, pozostawiam do własnej analizy