PARTNER SERWISU
yhbvmepa
128 129 130 131 132
ZbigniewZ
0
Dołączył: 2015-05-15
Wpisów: 73
Wysłane: 5 czerwca 2015 22:10:25 przy kursie: 21,22 zł
Sorry ale podniecać steamem to się można było przy premierze W2 kiedy premiera była tylko na pc.
Szacuje, ze sama sprzedaż na pc w wersji pudełkowej i elektronicznej pokryje wszystkie koszty, konsole będą czystym zyskiem

ps. szacuje na podstawie takiej ze moge

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 5 czerwca 2015 23:05:27 przy kursie: 21,22 zł
Historia przychodów GOG.com:

2010 - 9,4 mln zł
2011 - 24,9 mln zł
2012 - 46,4 mln zł
2013 - 63,8 mln zł
2014 - 73,6 mln zł

Skokowy wzrost przychodów z roku premiery TW2 powinien powtórzyć się także w tym roku. 100 mln zł przychodu GOG.com za 2015 - wygląda więcej niż prawdopodobnie.
Z zyskiem nie jest już tak różowo jak z przyrostem obrotów. Ja jednak zakładam, że wysokie koszty w 2014 roku wiązały się z poszerzaniem oferty, wprowadzeniem rosyjskojęzycznej wersji serwisu oraz rozwojem GOG Galaxy. W końcu jednak efekt skali zacznie działać i w 2017 roku, jeśli nie będzie to rok premiery Cyberpunka 2077, GOG Galaxy może być działem generującym np. 40 mln zł zysku i solidnie wspierającym wyniki finansowe spółki.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 6 czerwca 2015 01:26:13 przy kursie: 21,22 zł
aircanada15 napisał(a):

Scarry, narzekajacemu na gre w porownaniu do GTA, dedykuje oceny uzytkownikow Steam 91 versus 80 dla W3.


oceny użytkowników nie oznaczają automatycznie fantastycznej sprzedaży. Zdecydowanie wole własną ocenę, którą kieruję się w inwestycjach na giełdzie juz będzie ponad 15 lat i dobrze zarabiam.

Wydaje mi się że przed napisaniem następnej myśli powinieneś sobie sprawdzić sprzedaż GTA 5 do szacowanej nawet najbardziej optymistycznie sprzedazy W3. GTA ma już na liczniku wszystkich platform coś ok. 45 mln sprzedanych kopii.

ps.
sprawa interfejsu na panoramicznym monitorze właśnie dzisiaj została "fixed" w patchu 1.05
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 6 czerwca 2015 01:33


AnalizujWgrywaj
2
Dołączył: 2014-07-26
Wpisów: 171
Wysłane: 6 czerwca 2015 09:02:48 przy kursie: 21,22 zł
piotrch napisał(a):
Wydaje mi się, że banerami na steam zarządza sam steam, na podstawie takich elementów jak to, czy dana premiera jest wyczekiwana, jaki ruch jest generowany na steam przez dany tytuł i miejsce tytułu w rankingach. Czyli może być tak, że gra pojawia się tam wraz z premierą ale szybko znika przez słabą sprzedaż a może być tak, że jakiś czas po premierze steam decyduje dać dany tytuł na banner, bo widzi zainteresowanie. Raczej nie jest tak, że za banner można zapłacić, bo pewnie wisiałby tam na przemian call of duty i assasin's creed. To jednak jedynie moje obserwacje i nie jestem w stanie podać żadnego źródła.


Z tymi rankingami to bym nie przesadzał. W Polsce, w Rosji i w Niemczech może sprzedać się łącznie nawet pół miliona w pudełkach na PC (przez analogię do Wiedźmina 2).Zarzadzający założyli sobie, że Wiedźmin 3 w naszym kraju w sprzedaży pudełkowej pobije Wiedźmina 2 (100 tys szt. TW2 w wersji box sprzedało się w Polsce w ciągu pierwszego miesiąca). Think

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 6 czerwca 2015 10:26:33 przy kursie: 21,22 zł
Scarry: ja doskonale wiem, ze oceny uzytkownikow nie dyktuja sprzedazy. Przytoczylem tylko noty na steam (obecnie 92% procent pozytywnych dla W3) by pokazac Ci, ze zdecydowana wiekszosc kupujacych ocenia gre swietnie. A jesli juz notowania graczy maja sie przelozyc na liczbe sprzedanych kopii, to beda to oceny metacritic i steam, a nie pojedynczych osob. Takze tutaj zadnego zagrozenia dla wynikow Dzikiego Gonu nie ma.



aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 6 czerwca 2015 10:39:11 przy kursie: 21,22 zł
Bodajze Watchdog wspominal o wojnie o uzytkownikow wytoczonej steamowi przez GOG, w ktorej glownym narzedziem jest wlasnie Wiedzmin 3.
W 2011 roku proporcje sprzedazy ukladaly sie nastepujaco: 200 tys. Steam/ 40 tys. GOG. Do tej pory nie zwracalem jednak uwagi na fakt, ze gra na obu platformach byla sprzedawana w tej samej cenie 49.99 euro( 44.99 pre-order). To rzuca zdecydowanie inne swiatlo na obecna prognoze sprzedazowa za posrednictwem GOG. Wyrazna roznica cen 59.99/39.99 musi zdecydowanie zmienic proporcje 8:1 dla steam z 2011. Moim zdaniem obecnie jest to raczej okolo 3:1.

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 6 czerwca 2015 13:34:37 przy kursie: 21,22 zł
W przypadku Wiedźmina 3 także wszystkie sprzedawane klucze przez inne firmy to są klucze do GOG.

Ciekawe jak gra sobie radzi np na takim Origin czy Uplay? W końcu te platformy też mają dużą liczbę użytkowników.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 6 czerwca 2015 14:53:11 przy kursie: 21,22 zł
aircanada15 napisał(a):
Scarry: ja doskonale wiem, ze oceny uzytkownikow nie dyktuja sprzedazy. Przytoczylem tylko noty na steam (obecnie 92% procent pozytywnych dla W3) by pokazac Ci, ze zdecydowana wiekszosc kupujacych ocenia gre swietnie. A jesli juz notowania graczy maja sie przelozyc na liczbe sprzedanych kopii, to beda to oceny metacritic i steam, a nie pojedynczych osob. Takze tutaj zadnego zagrozenia dla wynikow Dzikiego Gonu nie ma.



Tylko zwróć uwagę na to czego dotyczą negatywne opinie. Nie chodzi o samą grę, ale o banowanie za używanie modów, a to wielka różnica w kontekscie tego, że wplątujesz w to jakość gry.
Edytowany: 6 czerwca 2015 14:55

awatarji
1
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 31
Wysłane: 6 czerwca 2015 20:14:27 przy kursie: 21,22 zł
Angry Joe powiedział że jest OK (10/10) :

The Witcher 3 Angry Review


The Spice Must Flow
Edytowany: 6 czerwca 2015 20:15

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 6 czerwca 2015 23:20:38 przy kursie: 21,22 zł
@awatarji

Angry Joe kupi 10 mln nakładu? No to problem z głowy. Buy Buy Buy.

W2 dostał u niego 8/10 i ocenę Awesome. Hmm... jednak awesome dla świata nie był.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 6 czerwca 2015 23:34


chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 7 czerwca 2015 13:36:03 przy kursie: 21,22 zł
Scarry widzę, że szybko zmieniłeś zdanie odnośnie sprzedaży Wiedźmina 3, bo jeszcze 20 kwietnia obstawiałeś ok 10 mln sztuk w 2 lata, a teraz raptem po 2 tygodniach sprzedaży uważasz, że gra nie ma szans na ten wynik.

gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 7 czerwca 2015 14:13:42 przy kursie: 21,22 zł
Scarry chyba zrozumiał, że nawet gdyby sprzedaż była zbliżona do 10 mln w 2 lata (choć ja zakładam 3-4) to i tak wycena tej spółki jest za wysoka w chwili obecnej. Nawet gdyby udało się osiągnąć wynik sprzedaży wieśka3 3,5mln szt w obecnym kwartale to i tak obecna wycena jest za wysoka. Rynek oczekuje znacznie wyższej sprzedaży.

Gdyby sprzedano 5 mln sztuk, to kurs wtedy może skoczy na te 30zł czy ciut wyżej ale takiej pewności ja nie mam.
Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett
Edytowany: 7 czerwca 2015 14:18

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 7 czerwca 2015 14:32:54 przy kursie: 21,22 zł
Czekaj przy 3,5 mln sztuk w tym kwartale spółka byłaby wciąż zbyt droga, ale przy 5 milion sztuk spółka kurs miałby być po 30zł? Kapitalizacja o 1 mld złotych wyższa i to byłoby ok? Coś tutaj jest nie tak z tymi wyliczeniami.

Przy 3,5 mln sztuk to koszty marketingu i produkcji byłyby już dawno pokryte i wszystko później to już byłby czysty zysk.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 7 czerwca 2015 16:15:05 przy kursie: 21,22 zł
Niekoniecznie Chimpo, bo zwielokrotnienie sprzedaży w tym kwartale skutkuje także zwielokrotnieniem sprzedaży w przyszłych kwartałach oczywiście przy założeniu jakiegoś tam rozkładu sprzedaży w czasie. Wobec tego to nie jest zmiana oczekiwań sprzedaży o 1,5 mln sztuk, ale znacznie więcej.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 7 czerwca 2015 16:37:47 przy kursie: 21,22 zł
gentleman: czy piszac ''rynek oczekuje wyzszej sprzedazy niz 3.5 mln w kwartal" nazywasz rynkiem forum bankiera ?
Co do twoich 10 mln w 3-4 lata, to wziales je zdecydowanie z kapelusza, prosze o podanie podstaw takiej teorii.
Od czego zalezy sprzedaz gry ? Glownie 3 skladnikow: marketingu(reklama, rozpoznawalnosc studia, popularnosc serii w przypadku sequela), grywalnosci(ocen recenzentow i graczy), wielkosci bazy docelowej (liczba fanow gatunku, ilosc dostepnych platform sprzetowych).
Popatrzmy na historyczne dane Wiedzmina 2: 115 tys preorders na PC, 400 tys w miesiac, 1.1 mln w 9 miesiecy, dodatkowe okolo 900 tys na xbx360 w 2012, obecnie okolo 4.5 mln sprzedanych egzemplarzy po 4 latach. Gra w dystrybucji cyfrowej wyszla w tej samej cenie 49.99 euro na Steam i GOG. Z pierwszych 1.1 mln Steam odpowiadal za okolo 210 tys, GOG 40 tys.
Wiedzmin 3 mial ponad 10 razy wiecej preorders jeszcze przed premiera. To wiecej niz sprzedano sztuk Dwojki przez prawie rok, do czasu premiery na xbox. Jakim sposobem to sie udalo ? Duzo wiekszy hype, zdecydowanie wieksze naklady na marketing i wreszcie dwie dodatkowe platformy w postaci konsol. Pozostala jedna niewiadoma: jakosc gry. Obecnie wiemy juz, ze oceny sa bardzo wysokie.
Odnosnie obecnego wolumenu sprzedazy: z calkiem dobra dokladnoscia mozemy juz okreslic ilosc zakupionych egzemplarzy w dystrybucji cyfrowej PC. Steam 570 tys, ile zatem GOG ? 4 lata temu powiedzielibysmy 20 procent tego co Steam, ale wtedy platforma CDP nie oferowala az tak wielkiego, -33% upustu jak dzis. 35-40 procent wielkosci sprzedazy Steam wydaje sie jak najbardziej uzasadnione. Razem mamy juz 800 tys pobranych kopii cyfrowych. Pominmy inne sklepy. W 2011 roku sprzedano ponad 800 tys pudelek i 270 tys digital copies. Obecnie znamy w przyblizeniu ilosc tych drugich, sprzedanych w dosc krotkim czasie. Statystyka sprzed 4 lat mowiaca o 24 procentowym udziale kopii cyfrowych w sprzedazy z pewnoscia sie zdezaktualizowala, ale jak bardzo ? Ze wzgledu na charakterystyke graczy RPG i bogata zawartosc wersji Box, zakladam ostroznie, ze obecnie kopie cyfrowe moga stanowic 40-45 procent sprzedazy PC w pierwszym roku sprzedazy. To wskazywaloby, ze CD Projekt sprzedal juz 2 mln kopii wersji PC.
Rzut oka na preorders wersji PS4 i XOne w US sprzed 2 miesiecy, 3 miesiecy i nastepnie majowe rankingi bestsellers nakazuje zalozyc minimum 1.5 mln egzemplarzy na konsole sprzedanych tamze. 3 najwieksze europojskie rynki: UK, Niemcy, Francja, do tego Kanada,Japonia - wszedzie tam Wild Hunt byl zdecydowanym nr.1 w okresie przed/po premierowym. Milion egzemplarzy sprzedanych na konsole w wymienionych lokalizacjach w 3 tygodnie jest raczej ostroznym rachunkiem. W sumie otrzymujemy 4.5 mln sprzedanych kopii sprzedanych na 3 platformy do tej pory, a do konca kwartalu jeszcze sporo czasu.
Jesli ktos widzi tu nadmierny optymizm, polecam przyklad Far Cry 4.
Ubisoft zakladal sprzedaz 6 milionow kopii w pierwszym roku gry. Tymczasem juz w niecale 2 miesiace uzyskano wynik ponad 7 mln sztuk.

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 7 czerwca 2015 17:16:25 przy kursie: 21,22 zł
anty_teresa napisał(a):
Niekoniecznie Chimpo, bo zwielokrotnienie sprzedaży w tym kwartale skutkuje także zwielokrotnieniem sprzedaży w przyszłych kwartałach oczywiście przy założeniu jakiegoś tam rozkładu sprzedaży w czasie. Wobec tego to nie jest zmiana oczekiwań sprzedaży o 1,5 mln sztuk, ale znacznie więcej.


Zgadzam się.

Tylko ciekawi mnie takie nagłe odwrócenie trendu odnośnie oczekiwań wobec sprzedaży niektórych forumowiczów, bo przecież gra sprzedaje się bardzo dobrze ( np przedwczoraj amerykański Amazon musiał wspomagać się sprzedażą wersji na PS4 od pośrednika ( bo brakowało im już kopii gry ), dzisiaj już zapasy mają uzupełnione. Podobna sytuacja miała miejsce w tym tygodniu na niemieckim i angielskim amazonie )

W przyszłym tygodniu chyba NPD poda wyniki majowe wyniki sprzedaży w USA, więc będziemy wiedzieli troszkę więcej odnośnie największego rynku. Sony ogłosiło, że W3 był najlepiej sprzedającym się produktem w maju na PSN.
Edytowany: 7 czerwca 2015 17:17

gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 7 czerwca 2015 17:58:54 przy kursie: 21,22 zł
aircanada15 napisał(a):
gentleman: czy piszac ''rynek oczekuje wyzszej sprzedazy niz 3.5 mln w kwartal" nazywasz rynkiem forum bankiera ?
Co do twoich 10 mln w 3-4 lata, to wziales je zdecydowanie z kapelusza, prosze o podanie podstaw takiej teorii.

oczekiwania znajomych z pewnych instytucji finansowych.
Odnośnie zdania 2go to porównanie moje jest na podstawie serii wieśka: 6mln sztuk w 6 lat: www.cdprojekt.com/Press_Room/I...
a także gry Skirym z serii TES. Skyrim sprzedało się po 26 miesiącach w 20 mln egzemplarzy ale należy pamiętać, że zadebiutowało w listopadzie 2011 a więc w okresie przedświątecznym (idealny moment). Przypominam, iż Skyrim ukazał się na PC, X360 i PlayStation 3 a wiesiek3 na PS4 i Xbox One. Niestety rynek PS4 i Xbox One jest obecnie znacznie mniejszy od PS3 i X360 co musi przełożyć się na wyniki sprzedaży a rynek PC ograniczony jest obecnie zbyt wyśrubowanymi wymaganiami sprzętowymi. Ponadto seria TES ma zagorzałych fanów od 5ciu serii a wiesiek takiego dorobku nie posiada.

Reasumując:
aircanada15 możesz mieć rację w zakresie krótszego okresu ale lepiej jest aby rynek oczekiwał sprzedaży 10mln w dłuższym okresie. Obecnie rynek jest tak nakręcony sukcesem wieśka, że sam sobie szkodzi coraz to wyższymi oczekiwaniami. Niestety z moich obserwacji wynika, że te oczekiwania rosną również wśród zarządzających a to mnie zaczyna niepokoić.
Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 7 czerwca 2015 19:56:48 przy kursie: 21,22 zł
chimpo napisał(a):
Scarry widzę, że szybko zmieniłeś zdanie odnośnie sprzedaży Wiedźmina 3, bo jeszcze 20 kwietnia obstawiałeś ok 10 mln sztuk w 2 lata, a teraz raptem po 2 tygodniach sprzedaży uważasz, że gra nie ma szans na ten wynik.


tak, kończe juz sobie gre, podoba mi się zdecydowanie powyżej średniej, ale zdanie o ilości mam takie że nie wierzę że opchną tego więcej niż 7-8 mln w 2 lata.

Gra jest wymagająca, momentami nużąca przez ogromną dysproporcję pomiędzy pozyskiwaniem expa z głównych zadań fabularnych a zadań pobocznych, ma bardzo duże wymagania sprzętowe wynikające tylko ze słabej optymalizacji i sporo rzeczy ewidentnie niedopracowanych mimo tylu lat pisania. No i grafika jednak mogłaby być lepsza bo jest ładna, ale z butów nie wyrywa.

Ma oczywiście multum zalet - ogromny świat, przecudne kreacje miast i wsi, ale i tak jest z nią taki problem że na praktycznie 50% pecetów (czyli laptopach) gra jest no niegrywalna. Kiedy Skyrim czy GTA grywalne są.



biorąc pod uwagę jak wygląda GTA V na PC/PS4 a jak wygląda na PS3 jest to przykład jak CDPROJEKT mógł zapewnić sobie co najmniej podwojenie czy potrojenie przychodów. No ale nie zrobił tego. Szkoda bo jestesmy na etapie przejściowym i nowe konsole nie stanowią substytutu przy rynku odbiorców wyposażonych w starsze modele.

@aircanada

całkowicie nie zgadzam się - Twoje wyliczenie jest życzeniowe. Witcher 2 był na masowo dostępne konsole starej generacji - Xbox 360. Przeliczenie przez preordery sprzedaży W3 jest wg mnie dużym nadużyciem, bo nowa gra nie ma platformy tak popularnej jak X360/PS3.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 7 czerwca 2015 20:16

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 7 czerwca 2015 20:44:12 przy kursie: 21,22 zł
Przyjmujesz założenie, że Wiedźmin 3 będzie miał większość sprzedaży na PC, skoro za tak wielki problem uważasz wymagania sprzętowe.

Wg mnie największa sprzedaż będzie na konsolach ( co zresztą widać już po rankingach sprzedaży w wielu krajach, gdzie wersje konsolowe są szczycie list ). Zresztą to konsole zazwyczaj robią wielką sprzedaż, a wersje PC to raptem 10-20% sprzedaży ( i to zazwyczaj w tych bardziej PC markach )

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 7 czerwca 2015 20:49:00 przy kursie: 21,22 zł
@chimpo

generalnie tak ale po pierwsze to dotyczy trochę innych gier, bardziej dynamicznych, jak mnie pamięć nie myli to W2 miał mniej więcej taką samą sprzedaż na PC jak na X360, to tak do przemyślenia :).

Po drugie no właśnie konsole - gra nie wyszła na na starszą generację w jakiejś przyciętej wersji, przez co odcięto sobie ogromny potencjalny rynek.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 7 czerwca 2015 21:02

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




128 129 130 131 132

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,159 sek.

zbawocns
nxfzxsez
etcjqqcw
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
wvifazyq
exsmdoml
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat