pixelg
11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 483,00 zł (-1,35%) 16-06-2021 15:38
Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 21 marca 2016 19:29:42 przy kursie: 79,80 zł
To co baks@ skaczesz z dachu?blackeye

lelo-pakero
10
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 697
Wysłane: 21 marca 2016 20:16:04 przy kursie: 79,80 zł
baks napisał(a):
Za pół godziny a może parę godzin się okaże jakie masz pojęcie o spółce....Angel
Ja za tragedię uznałbym Twoje maxy. Dla mnie katastrofą byłby poziom poniżej 2,5mln zysku. brak satysfakcji poniżej 3,5mln zysku niedosyt 3,5-4mln a stawiam na przedział 4-4,5mln. Duża satysfakcja powyżej 4,5mln (na ten przedział liczę.


Co prawda już to poniekąd napisałeś, ale czekam na twój komentarz do 2 mln zł netto zysku.

PS. Musisz chyba złożyć reklamację na swój 40-kilogramowy teleskop z lustrem 300mm, za 10 tys. zł thumbright

baks napisał(a):
Wypowiedź najlepszy kwartał dla mnie ma wiążące - jeśli nie potwierdziłoby uznałbym to za zły krok w image prezesa... Angel
Wszak już w 1 kwartale mieli blisko 4,5mln zysku.


To jaki ten image jest baks?

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 277
Wysłane: 21 marca 2016 20:20:33 przy kursie: 79,80 zł
Rekinek napisał(a):
To co baks@ skaczesz z dachu?blackeye


Niech nie skacze ;) Zysk jest 3,3 na poziomie jednostkowym. Skonsolidowane obarczone jest dodatkowymi kosztami prac zrealizowanych dla Gamesrepublic. Poczekajmy jak wypowiedzą się specjaliści po spokojnym przeczytaniu raportu.

Cytat:
Różnica na poziomie wyniku z działalności operacyjnej pomiędzy wynikiem Grupy kapitałowej 11 bit studios a wynikiem jednostkowym 11 bit studios, związana jest głównie z poniesieniem przez 11 bit studios kosztów działalności spółki zależnej Games Republic, które w kolejnych okresach będą refakturowane przez 11 bit studios na podmiot zależny. W związku z tym w sprawozdaniu jednostkowym 11 bit studios za 2015 r. wspomniane koszty wykazywane są w pozostałych aktywach krótkoterminowych a w sprawozdaniu skonsolidowanym obciążyły koszty bieżącego okresu i zostały wykazane w usługach obcych.


Edytowany: 21 marca 2016 20:23


Rif
46
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 924
Wysłane: 21 marca 2016 20:29:11 przy kursie: 79,80 zł
Trzeba by mieć nie po kolei w głowie, by myśleć o skakaniu z dachu.
Wynik Q4 lekko zawodził, choć to pewnie rozstrzygną mądrzejsze głowy.
Mimo to C/Z 15 dramatu nie robi, choć najbliższy rok będzie kluczowy.
Zyski z TWOM będą systematycznie obniżać się, a spółka nadal nic nie wyjawia
poza powtarzanymi od roku frazesami. W zasadzie zapowiedź przyszłości, to kopiuj-wklej
zeszłorocznego raportu, będącego zapowiedzią wydarzeń na 2015 rok. Nadmienię, że jestem z tych sceptycznych akcjonariuszy, którzy twierdzą, że Industrial to pieśń roku 2017.

Wspomniane C/Z w porównaniu z najlepszą spółką gamedevu notowaną na GPW wydaje się, że wypada słabo, ale
za rok proporcje mogą się odwrócić z całym szacunkiem dla CDR, który jednak żyje z wielkich premier salwowanych raz na 3 lata. Oczywiście obu spółkom życzę jak najlepiej, ale częstotliwość wydawnicza jest wyraźnie słaba.

Wracając jednak do 11bit, to robienie przez dwa lata gry za 4 miliony (i dajmy na to drugie tyle na marketing), gdy na kontach spółki jest ponad 20 milionów, to lekko za mało od oczekiwań. Gra tego kalibru powinna pojawiać się raz na rok. Pomijam już, że poza drobnymi aktualizacjami, nie ma najmniejszego pomysłu na markę TWOM, którą niechybnie czeka koniec. Industrial jest zatem objęty znacznie większym ciężarem gatunkowym. TWOM było hitem, sytuowanym kilka poziomów ponad wszystkie wcześniejsze produkcje razem wzięte. Od tego gdzie uplasuje się Industrial zależy los kursu. Nie jest przecież powiedziane, że ten za 2-3 lata nie znajdzie się na poziomach klepanych przed TWOM. Wydaje się to śmieszne, ale przecież nie niemożliwe.

Ponownie powrócę do sformułowania frazesy, ale takim jest dla mnie powtarzanie, że TWOM nie ma szansy na kontynuację. Jeśli się przy tym zarząd upiera, to i nikt nie ma gwarancji dobrze ulokowanych funduszy, bo spółka nie posiada żądnej perspektywicznej marki. Tę trzeba będzie budować od nowa, a przecież Industrial, to nawet nie jest właściwa nazwa.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 21 marca 2016 20:30:03 przy kursie: 79,80 zł
GR powinien generować zyski a nie wyjadać kasę zarobioną na TWOM, a te koszta zarządu w 4Q też porażające.

andy_dufresne
55
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 909
Wysłane: 21 marca 2016 20:43:08 przy kursie: 79,80 zł
Na pierwszy rzut oka:
- wyniki na poziomie przychodów i zysku operacyjnego mniej więcej zgodne z prognozą z rekomendacji Noble (=spodziewane);
- wynik na poziomie zysku netto zauważalnie słabszy niż w ww. prognozie (osobiście oczekiwałem około 1 PLN więcej zysku na akcję).

Na minus zaliczam:
- generalnie słabszy niż można się było spodziewać z racji sezonowości w branży 4Q (nie okazał się najlepszy wbrew zapowiedziom prezesa);
- brak informacji o trzeciej premierze z wydawnictwa w tym roku (jest mowa tylko o dwóch umowach);
- wciąż słabe wyniki Games Republic (choć w sumie nowe kierownictwo pojawiło się pod koniec roku, może trzeba poczekać dłużej na efekty).

Do dyskusji: wzrost wynagrodzeń zarządu i dodatkowo przyznana premia.
Jestem na Twitterze

pandorinium
46
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 910
Wysłane: 21 marca 2016 20:43:55 przy kursie: 79,80 zł
Czasami jak jest możliwość to się robi optymalizację podatkową pomiędzy własnymi spółkami, aby mniej podatku zapłacić.

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 277
Wysłane: 21 marca 2016 21:18:46 przy kursie: 79,80 zł
andy_dufresne napisał(a):
Do dyskusji: wzrost wynagrodzeń zarządu i dodatkowo przyznana premia.

Premia została przyznana za sukces TWoMa w 2014 na początku roku. Z tego co zrozumiałem to w tym roku nie ma przesłanek na kolejną premię.

Spółka musi inwestować w GR bo inaczej pieniądze pójdą w błoto. Ja uważam, że trzeba mocno walczyć o swój kawałek rynku. Na razie GR i Lanuchpad obciążają tylko koszty ale w tym roku powinny już powoli zacząć się spłacać.

Raport lekko rozczarował, mam nadzieje że konferencja poprawi humory. Z ciekawostek w należnościach od Valve 1M to pewnie wynik wyprzedaży noworocznej, a od Electronic Arts - 400k opłata za udostępnienie TWoMa w Origin Access.

Rif
46
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 924
Wysłane: 21 marca 2016 21:20:36 przy kursie: 79,80 zł
andy_dufresne napisał(a):

Na minus zaliczam:
- generalnie słabszy niż można się było spodziewać z racji sezonowości w branży 4Q (nie okazał się najlepszy wbrew zapowiedziom prezesa);


Nadmienię, że promocja świąteczna na Steam największy impet miała zaraz po nowym roku, więc z pewnością wyraźna część jej zysku przeszła na Q1. I może dobrze, bo z pewnością przychody z TWOM będą sukcesywnie maleć. Choć tutaj jestem ciekaw eksperymentów z przecenami wersji mobilnej, które tak w ostatnich dniach wybiły pozycje w USA, ale przede wszystkim na rynku azjatyckim. Na TWOM: TLO w wersji konsolowej nie ma co jednak liczyć. Pewnie nie będzie to miało najmniejszego znaczenia dla wyników Q1, nie mówiąc już o całym roku. Za to zupełnie inaczej może być z wersją na PC/mobilki, ale o tym Zarząd powie nam na konferencji w środę.

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 22 marca 2016 07:28:18 przy kursie: 79,80 zł
Raport zgodny z oczekiwaniami

Prezes zapowiedział najlepszy kwartał 2015 i tak było: najwyższy poziom przychodów ze sprzedaży !

Bottom linę rezultat jest obciążony ca PLN 1,1 mln kosztami inwestycji w games republic. I dobrze ! Jakby siedzieli na kasie w depo Bankowym to by sie nie rozwijali. A GR to inwestycje to przyszłość !

Brawo !
Everything you know is wrong.........
Edytowany: 22 marca 2016 07:29


sasky
sasky PREMIUM
33
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 661
Wysłane: 22 marca 2016 07:51:57 przy kursie: 79,80 zł
Trzy Wiorsty Od Miedzy – analiza techniczna 11BIT w porannym Wykresie dnia.



kliknij, aby powiększyć


Szczegółowe omówienie sytuacji w serwisie Wiadomości SW:
wiadomosci.stockwatch.pl/trzy-...

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 22 marca 2016 09:08:28 przy kursie: 78,00 zł
@sasky

a co w przypadku gdy jutro pokażą trailer Industriala ?
Everything you know is wrong.........

enthusiast
5
Dołączył: 2009-12-08
Wpisów: 167
Wysłane: 22 marca 2016 09:40:41 przy kursie: 78,00 zł
Jak pokażą to wzrośnie szansa na skuteczne wybicie z konsolidacji, jednak z analizy wynika, że rynek się tego nie spodziewa.

krewa
krewa PREMIUM
435
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 8 120
Wysłane: 22 marca 2016 09:49:54 przy kursie: 78,00 zł
chris_martin napisał(a):
@sasky
a co w przypadku gdy jutro pokażą trailer Industriala ?

Sasky jest zajęty, to może ja dwa słowa wtrącę. Z całą pewnością trailer spowoduje biegunkę na wątku.
Z technicznego punktu widzenia rana, spowodowana nieudanym wybiciem z konsoli, jest zbyt świeża, by ją rozdrapywać. Ci, którzy kupowali wybicie, mogą teraz przyczynić się do zgaszenia kolejnego impulsu.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 651
Wysłane: 22 marca 2016 11:57:39 przy kursie: 78,00 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK 11Bit Studios SA za rok 2015

Miniony rok w wykonaniu warszawskiego, niezależnego dewelopera był bardzo udany pomimo nawet faktu, że IV kwartał wypadł raczej poniżej oczekiwań. Zaraportowany wynik jest zaskakująco niski w świetle przychodów, a mimo znaczącej poprawy jakości raportu po przejściu na MSRy samo sprawozdanie pozostawia trochę wątpliwości


Przychody GK 11 Bit studios wyniosły w IV kwartale 7,25 mln zł i były o 49 proc. niższe niż w analogicznym kwartale 2014 r. Nie ma się oczywiście czemu dziwić, bo spółka od ponad roku eksploatuje cały czas swój podstawowy tytuł, czyli This War of Mine. Warto także zauważyć, że mamy spory skok sprzedaży względem poprzedniego kwartału – wzrost o 3,5 mln zł (93 proc.). Zadziałała sezonowość branży, rozwój produktu na PC (update 1,4) i w końcu premiera gry na smart fonach.

Choć spółka zmieniła zasady rachunkowości i sposób pokazywania wyników to czyste przychody ze sprzedaży pozostają takie same, co w ujęciu jednostkowym zaprezentowałem na poniższym wykresie:


kliknij, aby powiększyć


W raporcie mamy nikomu niepotrzebny rozkład geograficzny sprzedaży, brakuje natomiast śladem największych spółek z branży segmentacji pod względem platformy. O ile w raporcie za III kwartał spółka odniosła się do wyniku na tabletach, tak w raporcie rocznym niestety na ten temat nie ma ani słowa. Możemy sobie jednak wyrobić pewien pogląd na sprawę na podstawie należności, choć taki sposób daje tak naprawdę tylko obraz samego grudnia.


kliknij, aby powiększyć


Względem poprzedniego kwartału pomimo premiery TWOM na smartfonach udział należności w ze sprzedaży wersji PC w przychodach wzrósł do około 20 proc. (Valve + EA), z 10 proc. (Valve + HB) w III kwartale. Jeśli przychody z tabletów stanowiły około połowy sprzedaży w III kwartale to obecnie mamy około 1/3, co daje estymowany obrót na poziomie około 2,1-2,3 mln zł, w relacji do ok. 1,8 mln kwartał wcześniej. Rozkład sprzedaży na urządzeniach mobilnych powinien być bardziej wygładzony, z tego powodu delikatnym rozczarowaniem jest podobny poziom należności od Appla – oznacza to, że premiera na smartfonach była raczej umiarkowanym sukcesem. Choć niektórzy liczyli na duży sukces, to tak naprawdę ze względu na charakter gracza mobilnego wyniki wersji mobilnej nie są zaskoczeniem. (Choć warto przy tym dodać, że koszty napisania gry na smart fony nie były duże – 200 tys. zł., a więc sukces finansowy był, tylko skala nie jest aż tak istotna dla wyniku) Tak czy owak przychody uzyskane przez spółkę w ostatnim kwartale roku trzeba uznać za sukces.

Niestety wręcz odwrotny wniosek bierze się z oglądu kosztów działalności. Amortyzacja r/r spadła 90 tys. zł i wyniosła 479 tys. zł. (733 tys. zł w III kwartale i 569 tys. zł w IV kwartale 2014 r.). Niskie obciążenie to prawdopodobnie efekt zakończenia amortyzowania kosztów pisania podstawowej wersji PC. Niestety mięliśmy do czynienia z eksplozją kosztów osobowych. Obciżenia z wynagrodzeń wyniosły w tym kwartale 1,49 mln zł w porównaniu do 135 tys. w III kw. roku i 745 tys. przed rokiem. Przy czym zwracam uwagę, że są to koszty osobowe nie dotyczące pisania gier! (Te są kapitalizowane na WNIP i następnie amortyzowane). Niewątpliwie do wzrostu tych obciążeń przyczyniły się podwyżki dla zarządu. Łączne wynagrodzenie (razem z kosztami programu pracowniczego) wyniosło w całym 2015 r. 2,36 mln zł. To kwota wyższa od wykazanej w rachunku wyników, gdyż część z niej aktywowano na bilansie. Do wzrostu przyczyniła się premia na poziomie 6 proc. zysku netto. Szkoda, że spółka nie zawiązywała rezerw po drodze, w kolejnych kwartałach i w sumie zaskoczyła rynek takim poziomem obciążeń.

Wysoki poziom na poziomie grupy mają także obciążenia z tytułu usług obcych. W tym kwartale wyniosły 2,2 mln zł w porównaniu do 275 tys. kwartał wcześniej i 1,29 mln zł w IV kwartale roku. Spółka wyjaśnia że:

Cytat:
Różnica na poziomie wyniku z działalności operacyjnej pomiędzy wynikiem Grupy kapitałowej 11 bit studios a wynikiem jednostkowym 11 bit studios, związana jest głównie z poniesieniem przez 11 bit studios kosztów działalności spółki zależnej Games Republic, które w kolejnych okresach będą refakturowane przez 11 bit studios na podmiot zależny. W związku z tym w sprawozdaniu jednostkowym 11 bit studios za 2015 r. wspomniane koszty wykazywane są w pozostałych aktywach krótkoterminowych a w sprawozdaniu skonsolidowanym obciążyły koszty bieżącego okresu i zostały wykazane w usługach obcych.


Niestety nie wiemy o jakie koszty działalności chodzi i czego konkretnie dotyczyły. W pierwszej chwili mogło się wydawać, że chodzi o koszty rozwoju platformy sprzedażowej o czym może świadczyć choćby ten cytat:

Cytat:
Games Republic, po zmianach kadrowych, przechodzi ważne zmiany technologiczne rozszerzające funkcjonalności serwisu co powinno przełożyć się na wyraźnie większą sprzedaż już w tym roku


Problem w tym, że koszty rozwojowe Games Republic na poziomie skonsolidowanym powinny być raczej skapitalizowane na wartościach niematerialnych i prawnych, a przeszły przez wynik. Proszę zauważyć, że wartość wszystkich aktywów w segmencie cyfrowej dystrybucji to raptem niecałe 50 tys. zł. Z tego powodu raczej należy przyjąć tezę, że były to koszty promocji i koszty zarządzania GR.
Skoro koszty nie przeszły przez wynik skonsolidowany to znaczy, że jednostka dominująca ich nie skapitalizowała, a zatem nie należy oczekiwać ich kapitalizacji w kolejnych okresach i wpływu na wynik. Refakturowanie do GR powinno być widoczne jako wzrost sprzedaży i kosztów z zerowym wpływem na wynik na poziomie jednostkowym, a sama transakcja będzie wyłączona ze sprawozdania skonsolidowanego. Operacja miała na celu prawdopodobnie optymalizację podatkową. Jednostka dominująca ma zyski i zrobiła sobie podatkowe koszty, dzięki czemu zaoszczędziła około 200 tys. zł. GR nie miałby jak obniżyć podstawy opodatkowania.

Co ciekawe GR w IV kwartale dokonał jakiejś sprzedaży na rzecz spółki 11B o czym świadczy sprzedaż innym segmentu w sprawozdaniu. Udział sprzedaży do innego segmentu w raporcie za III kwartał wynosił równe zero. A same przychody zewnętrzne w IV kwartale są ujemne… Co się stało nie wiemy, ale wydaje się, że niestety może być nadal w spółce bałagan. Tak czy owak jeśli dodatkowe obciążenia były faktycznie kosztami promocji serwisu czy udostępnienia tytułów (do sprzedaży na GR weszły min Call of Duty: Black Ops III, Fallout 4, Assassin’s Cread Syndicate czy Tom Clancy’s Rainbow Six), to wynik sprzedażowy w IV najlepszym sezonowo kwartale jest po prostu tragedią – 50 tys. łącznie ze sprzedaż do 11B.
Grupa liczy, że sprzedaż ruszy w tym roku, ale na razie wszystkie działania związane z GR to trwonienie gotówki. Na razie nie pomogła także zmiana osoby zarządzającej.

Na koniec warto także dodać, że w IV kwartale spółka zaraportowała bardzo wysoką stopę opodatkowania. Linia fiskalna zabrała ponad 1/3 zysku brutto, a więc nie dziwi chęć optymalizacji podatkowej.

Nie spodziewam się jakiejś istotnej reakcji kursu po raporcie, gdyż przyszłość spółki i kursu na giłedzie nie zależy już od TWOM (choć jakiegoś pozytywnego efektu można się spodziewać z tantiem na konsole – część stałą 11B otrzymał prawdopodobnie w III kwartale o czym świadczą należności od Koch Media.), a od Industriala, który ma być grą o budżecie przekraczającym 4 mln zł. Co bardzo ważne Industrial ma być całą serią gier, a to w przypadku potencjalnego sukcesu pierwszej części znacznie zmniejsza ryzyko biznesowe i a w konsekwencji także koszt kapitału spółki. Planszówka moim zdaniem będzie niewiele znaczącym dodatkiem.

Skoro mowa o przyszłości to trzeba dodać, że obecne skapitalizowane koszty prac nad Industrialem, innymi grami (prawdopodobnie konsolowa wersja TWOM – nie jest pewne jaką część spółka już rozliczyła z Kochem) , a także nad platformą sprzedażową wynoszą około 5 mln zł. Przyznam, że jest to pewne dla mnie zaskoczenie, które przeoczyłem przy omawianiu poprzedniego raportu. Proszę zwrócić uwagę, że spółka nie amortyzuje jeszcze kosztów napisania GR i uważa, że aktywo jeszcze nie zaczęło działać mimo iż są przecież już jakieś przychody ze sprzedaży, a w poprzednich raportach 11B chwaliła się liczbą użytkowników. Niestety informacja o tym, że koszty pisania GR znajdują się cały czas w w niezakończonych pracach rozwojowych mocno podważa stawianą przeze mnie wcześniej tezę o rozpoczętych pracach nad kolejnym nieujawnionych przeze mnie tytułem.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

andy_dufresne
55
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 909
Wysłane: 22 marca 2016 12:22:50 przy kursie: 78,00 zł
Cytat:
@krewa
Z całą pewnością trailer spowoduje biegunkę na wątku.


Ale jesteś złośliwy :)

Cytat:
Z technicznego punktu widzenia rana, spowodowana nieudanym wybiciem z konsoli, jest zbyt świeża, by ją rozdrapywać. Ci, którzy kupowali wybicie, mogą teraz przyczynić się do zgaszenia kolejnego impulsu.


Masz na myśli wybicie z tej dużej konsoli styczniowej, czy tej mniejszej marcowej?

Bo mi wydaje się, że znaczna część inwestorów, którzy kupowali na wybicie powyżej 83 PLN, mogła już się pozbyć akcji. Spadki były dość gwałtowne i na sporych wolumenach, co wygląda mi właśnie na realizację strat. Ktoś kto kupował na styczniowym wybiciu (nawet czysto technicznie), bardzo szybko wpadł w stratę rzędu dobrych kilkunastu procent i jak sądzę po drodze powinien mieć stop lossa.

Co oczywiście nie zmienia faktu, że nieudane wybicie nie jest pozytywnym sygnałem. Ja jednak nie demonizowałbym tej "strefy podażowej" z porannego wykresu. Późniejsza odbudowa kursu moim zdaniem wchłonęła tę podaż. Jak uważasz/uważacie?
Jestem na Twitterze

krewa
krewa PREMIUM
435
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 8 120
Wysłane: 22 marca 2016 13:18:34 przy kursie: 78,00 zł
Miałem na myśli styczniowe wybicie. Zwróć uwagę na zachowanie kursu w trakcie wczorajszej sesji - próba zbliżenia się do zaznaczonej strefy poskutkowała momentalną wyprzedażą. Czyli jak by nie patrzeć, jest to obszar wrażliwy i moim zdaniem jest to spowodowane nieudanym styczniowym wybiciem.
Owszem, w lutym część graczy mogła przyczynić się do wyprzedaży ustawionymi zleceniami obronnymi, ale nie zakładałbym, że jest to powszechnie stosowane zabezpieczenie. Z pewnością mniej doświadczeni inwestorzy pomyśleli "e, to chwilowe, pewnie czyszczą SL, zaczekam co będzie dalej". No i czekają na powrót notowań w okolice, gdzie zawierali transakcje, by wyjść z minimalną stratą.

wariatus
0
Dołączył: 2014-11-28
Wpisów: 49
Wysłane: 22 marca 2016 13:25:35 przy kursie: 78,00 zł
Nie szalałbym ze "strefą podażową" z wczoraj rano. Był stosunkowo mały obrót z tendecją do zaniku co nastąpiło jak zawsze przed południem. To musiało spowodować takie a nie inne zachowanie wykresu. A w takich warunkach wystarczy, że jakiś średni inwestor jest przyciśnięty przez los i musi wyjść i nagle mamy gwałtowny zjazd :)

Gdyby w tej spółce było więcej inwestorów a mniej dzieciaków, to pewnie nie byłoby takiej paniki. A tak to już po przehandlowaniu dwóch tysięcy papierów robi się szum, że "gruby sypie pewnie zna wyniki" :D

W każdym razie na bazie wczorajszego zachowania rynku nie budowałbym prognoz. Zobaczymy jak będzie przebiegała dzisiaj druga część sesji i jak się otworzy w czwartek (bo jutro znowu będzie porąbany dzień pod znakiem panikujących napaleńców).

krewa
krewa PREMIUM
435
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 8 120
Wysłane: 22 marca 2016 13:54:49 przy kursie: 78,00 zł
Gwałtowny zjazd występuje nie tyle z faktu, że ktoś zmuszony jest do wyjścia, tylko z powodu przewagi podaży nad popytem. Spójrz na jakim wolumenie wygenerowano wczoraj 15-minutową świecę o 11:30 - 351 akcji wystarczyło, by zrzucić kurs z 81 na 79. Natomiast pierwsza aktywność podaży miała miejsce właśnie po przekroczeniu poziomu 82 zł, czyli w miarę zbliżania się do tej podażowej strefy. To świadczy o determinacji, o niczym innym.
wariatus napisał(a):
Gdyby w tej spółce było więcej inwestorów...

... to byłby to cholernie niepłynny walor ;)
Edytowany: 22 marca 2016 13:55

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 22 marca 2016 19:19:14 przy kursie: 78,00 zł
mrJackson napisał(a):
andy_dufresne napisał(a):
Do dyskusji: wzrost wynagrodzeń zarządu i dodatkowo przyznana premia.

Premia została przyznana za sukces TWoMa w 2014 na początku roku. Z tego co zrozumiałem to w tym roku nie ma przesłanek na kolejną premię.

Spółka musi inwestować w GR bo inaczej pieniądze pójdą w błoto. Ja uważam, że trzeba mocno walczyć o swój kawałek rynku. Na razie GR i Lanuchpad obciążają tylko koszty ale w tym roku powinny już powoli zacząć się spłacać.

Raport lekko rozczarował, mam nadzieje że konferencja poprawi humory. Z ciekawostek w należnościach od Valve 1M to pewnie wynik wyprzedaży noworocznej, a od Electronic Arts - 400k opłata za udostępnienie TWoMa w Origin Access.


Mnie też z lekka zaskoczyły zwiększone koszty, których się nie spodziewałem, ale w sumie 1-1.5 mln różnicy in minus tego czego się spodziewałem, przy rozwoju grupy i ich poszczególnych gałęzi nie ma aż takiego znaczenia. Najważniejsze, że TWoM nadal fajnie się sprzedaje( mówie o przychodach), a wejście na mobilkach( na tej promocji) w rozsądne ceny rynkowe pokazuje potencjał do dalszej monetyzacji TWoM.
Edytowany: 22 marca 2016 19:27

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,343 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,13% +33 825,03 zł 53 825,03 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło