PARTNER SERWISU
hqpxqbqb
490 491 492 493 494
rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 11 października 2017 11:04:10 przy kursie: 187,45 zł

Pozytywne recenzje FP do warunek konieczny jednak nie wystarczający do sukcesu kasowego tej gry. Przy bieżącej kapitalizacji 11bit (430kk) i perspektywie, że kolejna duża gra własna pojawi się w 2020 r. (niektórzy mogą też liczyć na 2019) FP powinien zarobić w ciągu 12 miesięcy od premiery ok. 50 kk pln.

Co się dzieje z kursem akcji po premierze która nie spełnia oczekiwań pokazały: VIVID, CIG, FARM, BLO

Co się dzieje z kursem akcji gdy sukces przerasta oczekiwania pokazał: CDR


Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 12 października 2017 16:02:18 przy kursie: 187,40 zł
Irytujące jest to co grane jest z akcjami 11Bit. Czy to nie wygląda jak zbieranie akcji z równoczesnym trzymaniem kursu w widełkach? Te straszaki po kilkaset akcji a z drugiej strony popyt ktory zbiera wszystko co wpada do koszyczka. Ale może się nie znambinky

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 13 października 2017 10:38:35 przy kursie: 188,00 zł

Do premiery FP pozostało jeszcze około 5 miesięcy więc zapewne konsolidacja jeszcze trochę potrwa.

Ryzykiem jest zwłaszcza publikacja wyników za Q3 spółek gamedev. Interesujące będą zwłaszcza wyniki Playway uzyskane w kwartale premiery CMS2018 - prawdopodobnie najbardziej kasowej gry wydanej przez giełdowe spółki gamedev w tym roku (pomijam CDR - to inna liga). Kapitalizacja PLW to 450kk i reakcja kursu na wynik będzie bardzo interesująca (w perspektywie premiery FP).



Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 13 października 2017 18:00:11 przy kursie: 188,00 zł
Piszesz o premierze podając najbardziej odległy termin. Ja tam przekonany jestem, że premiera FP będzie miała miejsce najpóźniej do połowy lutego. Wydawanie gry o zimie pod koniec marca zbyt osłabiałoby efekt marketingowy. No ale pożyjemy, zobaczymy.
Tymczasem ciekawe wieści dotyczące Tower 57.

Cytat:

Yes indeed this retro inspired shooter that has caused people to lick their lips in anticipation of playing an arcade love child of Alien Breed and Chaos Engine with fantastic 16-bit styled pixel art will be playable soon on both PC and MAC!

www.indieretronews.com/2017/10...


na kickstarterowej stronie gry jest nowy update, z którego wynika, że w ciągu tygodnia podadzą jakieś ciekawe wiadomości.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 15 października 2017 17:33:19 przy kursie: 188,00 zł
Mnie osobiście doskwiera brak informacji na temat FP. Za mniej wiecej pięć miesięcy bedzie premiera a tu cisza. Na koncie prawie 30mln a firma nałożyła embargo informacyjne odnosnie gry od ktorej zależy zapewne 250mln kapitalizacji. Co Oni sobie myślą, bo chyba nie to że gra się sama sprzeda bez promocji i rozglosu? Będą tak biegać po świecie z tym kawałeczkiem gry??blackeye

janpol62
0
Dołączył: 2013-04-14
Wpisów: 14
Wysłane: 15 października 2017 22:42:38 przy kursie: 188,00 zł
Myślę że są jakieś sprawy, które powodują odsunięcie premiery gry. I to jest powodem, ze jest cisza. Być może coś jest nie tak z samą gra tak jak to było w przypadku CI Games. J Oni piszą o wersji pudełkowej a przecież podstawowej sprawy w postaci autoryzacji SONY dla FP nie ma w komunikacie. Chyba że przeoczyłem coś tym temacie to przepraszam i proszę o sprostowanie.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 15 października 2017 23:31:59 przy kursie: 188,00 zł
Co ma autoryzacja Sony do wersji pudełkowej ? Litości ludzie.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 16 października 2017 00:26:35 przy kursie: 188,00 zł
Jaka autoryzacja Sony - jak premiera FP w Q1 będzie dotyczyła tylko wersji PCtowej...
@Rekinek
przesadzasz z tym brakiem informacji. Recenzji dema już jest sporo i to nie tylko wśród youtuberów (filmów na youtube przybywa systematycznie), ale i na dużych serwisach - jak ostatnio - Kotaku.
Listopad/grudzień to czas wyprzedaży i przedświątecznych premier AAA. Spółka będzie się starała, żeby o FP nie zapomniano, ale wydawanie w tym czasie dużych pieniędzy na marketing co do gry, której jeszcze nie można kupić, byłoby bez sensu - informacje o FP zniknęłyby w tłumie informacjo o innych grach.
Przed nami w tym roku wydanie dodatku do TWOM i być może premiera Tower57. Wzrost intensyfikacji działań marketingowych co do FP nastąpi zapewne w styczniu - po zakończeniu wyprzedaży noworocznych.
Jeśli chodzi o to, że udostępniają jedynie demo - moim zdaniem to dobrze. Oddaje ono klimat gry, budząc zaciekawienie co jeszcze będzie w pełnej wersji.

Tu fajna recka z youtube - warto poczytać komentarze - ludzie dyskutują co zrobiliby inaczej niż grający. Widać, że gra budzi zaciekawienie.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 16 października 2017 08:43:03 przy kursie: 188,00 zł
Cytat:
Jaka autoryzacja Sony - jak premiera FP w Q1 będzie dotyczyła tylko wersji PCtowej...

Przedstawiciel spółki na forum inwestorskim pisał, że intencją jest równoczesne wydanie gry na wszystkie platformy:
Cytat:
Premiera "Frostpunka" w wersji na komputery PC, Mac, Linux jest zaplanowana na II kwartał 2017 r.
Intencją Spółki jest, żeby również premiera wersji konsolowej "Frostpunka" miała miejsce w tym samym czasie (równocześnie). Nie składamy w tej kwestii równie twardej deklaracji jak w przypadku premiery wersji na PC bo wolimy zostawić sobie furtkę na wypadek np. przedłużającej się certyfikacji wersji konsolowej w Sony i Microsofcie (przypomnę, że są niezbędne, żeby gra trafiła do sprzedaży). W przypadku konsolowej wersji "TWoM" nie mieliśmy żadnych kłopotów z certyfikacją ale .... Podobnie wąskim gardłem może się okazać kwestia produkcji (fizycznej) wersji konsolowej, czyli tłoczenia płyt, produkcji pudełek itp. Jeśli okaże się, że z tego względu musielibyśmy przesunąć premierę "Frostpunka" (wszystkich wersji gry) na mniej atrakcyjny okres, np. na wakacje wówczas możemy podjąć decyzję o lekkim rozsunięciu premier PC-towej i konsolowej. Chciałbym zdecydowanie podkreślić, że są to czysto teoretyczne rozważania, którymi staram się wyjaśnić co stoi za naszym oficjalnym przekazem, że "Premiera ustalona jest na II kwartał 2017 na PC Mac i Linux"
Pozdrawiam

foruminvest.11bitstudios.com/v...

Przesunięcie premiery wpisuje się w obraz równoczesnego wydania na wszystkie platformy mimo, że takiego komunikatu nie było i przeczy temu trochę info w informacji prasowej:

Cytat:
Prezes 11 bit studios S.A. W jego ocenie, pozyskanie kanałów dystrybucji na całym świecie może w przyszłości znacząco zwiększyć sprzedaż wersji gry na konsole

http://ir.11bitstudios.com/?p=1243
Mając jednak w pamięci, że informacje o konsolowej wersji TWOM były dementowane, to nie przywiązywałbym dużej uwagi do określenia przyszłość.

janpol62
0
Dołączył: 2013-04-14
Wpisów: 14
Wysłane: 16 października 2017 10:15:21 przy kursie: 187,00 zł
Dzięki anty_teresa. Bo już zaczęli na mnie wieszać psy. Mój post był w formie przypuszczającej. Fakt pozostaje faktem ze autoryzacje powinny być załatwione. Mamy IV kwartał i zgodnie z informacją Zarządu powodem opóźnienia jest chęć wydania wersji pudełkowej jako uzupełnienie kompletnego wejścia gry na rynek. Mam nadzieję że się mylę co do problemów z grą, bo tez kibicuje mocnemu wejściu gry. Jednak coś jest niepokojącego w całej sprawie. Zaczęło się od odejścia głównych programistów tej gry i pierwszemu przesunięciu premiery o rok. Potem znowu o rok teraz o kwartał. Może to jest i pomysł by wydać grę w środku zimy. Pożyjemy zobaczymy. Myślę że jak zarząd znów przesunie premierę już całkiem straci wiarygodność a co by nie napisał to przypuszczenie ze jest problem z gra zamieni się w pewność.


Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 16 października 2017 10:38:05 przy kursie: 187,00 zł
Cytat:
Fakt pozostaje faktem ze autoryzacje powinny być załatwione.


Jaki fakt? Spółka konsekwentnie podaje, że w Q1 będzie premiera jedynie na PCty, a Ty stawiasz jej zarzut, że do tej pory nie ma certyfikacji na Playstation. Do tego na tej podstawie sugerujesz, że coś z FP jest nie tak..happy3
Co do tych przesunięć - to też tak nie było jak napisałeś. Przedstawiciele spółki wielokrotnie stwierdzali, że sukces TWOM i związana z tym poprawa sytuacji finansowej (a pewnie i chęć skupienia się na monetyzacji TWOM) sprawiły, że zdecydowano o znacznym rozbudowaniu Frostpunka i stąd znaczne przesunięcie pierwotnie założonego terminu premiery.
Z Twoich sugestii wynika, że od niemal trzech lat mają problem z tą grą i nie mogą sobie z nim poradzić. Tylko na skutek wrodzonej głupoty starają się mimo to tę grę wypromować, przeznaczając na to pieniądze i licząc, że nikt tego "problemu" nie zauważy... serio?

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 16 października 2017 20:59:04 przy kursie: 187,00 zł
Frey od kiedy są tacy konsekwentni, bo niedawno konsekwentnie podkreślali że debiut będzie w tym roku, wcześniej mieli intencje wypuścić grę w 2 qw 2017 roku, a jeszcze wcześniej na przełomie 2015/2016 roku. Z tej perspektywy na ich konsekwencje i zapowiedzi , to bym patrzył przez palce.

Co do tych pudełek to też uważam ,że to jest po prostu kolejny pretekst ze strony admina, byli w lesie z FP i musiało się tak skończyć. Pudełka dały niewielki wkład do wyniku samego TWoMa, to nie tego kalibru gra będzie pudełka też mają istotny wpływ na wynik, już nie mówiąc o tym jak mało keszu z kopii przypadnie 11 bit za sprzedanie pudełka.

Ta twoja gadka o tym że termin debiutu końca roku jest kiepski, jest też próba zaciemniania sytuacji. Kiedy wypuścili TWoMa? 14 listopada i wyszło naprawdę w COOL.

Moim zdaniem problem z 11 bit jest taki ,że po tym co przez te parę lat naopowiadali i co potem było w rzeczywistości( włączajac w to texty pana DARKA na forum 11 bit) to bym raczej zbytnio nie UFFF UFFF AŁŁ.
Edytowany: 16 października 2017 21:01

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 16 października 2017 21:42:29 przy kursie: 187,00 zł
@jurror
Pisząc o końcu roku - mam na myśli czas od steamowej wyprzedaży czarnopiątkowej do końca wyprzedaży noworocznej - ze Świętami po środku. Początek listopada to byłby moim zdaniem bardzo dobry termin na premierę - gra załapałaby się na dwie wyprzedaże. Pamiętam, że TWOM z 10% obniżką świetnie sobie radziła. No ale termin przesunęli - trudno, co robić. Dying light debiutował w lutym - też wyszło świetnie.
O przesuwaniu FP w latach 2015-16 było już tyle razy, że mi się nie chce powtarzać. Dla mnie to była zrozumiała decyzja - czy słuszna - ocenimy po premierze FP.
Obecne biadolenie jest jak rozumiem z tego powodu, że spółka może jednak (choć to tylko niczym nie poparte przypuszczenie, a sama spółka temu zaprzecza) zdecyduje się wydać FP jednocześnie i na PC i na konsole, tak? thumbright
Jak ktoś chce pobiadolić to powód zawsze się znajdzie...
Fakt - spółka parę razy podawała jedno, a potem robiła co innego. Tylko pytanie, która spółka tak nie robi? Chyba każda - szczególnie w tej branży. Przełożenia terminów premier gier są tak powszechne, że można przyjąć, że to standard. Moim zdaniem lepiej przełożyć premierę niż pisać takie łzawe apele jak ten przy okazji ostatniej premiery Playway.
11B się rozwija, podwoili stan liczebny zespołu, przed nami 4 premiery i projekt 8 - czy też dreamtime w toku. Zarząd nie robi dziwnych emisji akcji, jak sprzedaje - to nie wali w rynek, a wszystko odbierają fundy. Nadal pięknie monetyzują TWOM. Mają na dobre relacje z największymi platformami sprzedażowymi - o czym świadczą dość częste wyprzedaże w świetnych terminach, czy też w bundlach - jak ostatnio beat cop.
Ciągłe pisanie w tym stanie rzeczy o kłamliwym zarządzie, któremu nie można za nic ufać, jest niczym więcej niż tylko emanacją własnego negatywnego stosunku do spółki. A fakty są takie - że przez ten czas "kłamstw", "krętactw" i "niepowodzeń" kurs cały czas pnie się w górę.
Ale wiem, wiem - to balon i pęknąć musi. I koniec.

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 17 października 2017 09:30:44 przy kursie: 184,00 zł

Spółek gamedev dotyczą te same zasady co innych spółek - muszą zarabiać pieniądze dla Akcjonariuszy.

Po premierze przychodzi "sprawdzam" i kurs (kapitalizacja) "dostosowuje się" do danych sprzedażowych (przychodów).

W przypadku 11bit i FP będzie następowało proste porównanie do TWoM - słabsza premiera będzie oznaczała przecenę - zważywszy, że po premierze TWoM kapitalizacja 11bit sięgnęła jedynie 150kk PLN.


jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 17 października 2017 14:02:48 przy kursie: 184,00 zł
Frey napisał(a):
@jurror
Pisząc o końcu roku - mam na myśli czas od steamowej wyprzedaży czarnopiątkowej do końca wyprzedaży noworocznej - ze Świętami po środku. Początek listopada to byłby moim zdaniem bardzo dobry termin na premierę - gra załapałaby się na dwie wyprzedaże. Pamiętam, że TWOM z 10% obniżką świetnie sobie radziła. No ale termin przesunęli - trudno, co robić. Dying light debiutował w lutym - też wyszło świetnie.
O przesuwaniu FP w latach 2015-16 było już tyle razy, że mi się nie chce powtarzać. Dla mnie to była zrozumiała decyzja - czy słuszna - ocenimy po premierze FP.
Obecne biadolenie jest jak rozumiem z tego powodu, że spółka może jednak (choć to tylko niczym nie poparte przypuszczenie, a sama spółka temu zaprzecza) zdecyduje się wydać FP jednocześnie i na PC i na konsole, tak? thumbright
Jak ktoś chce pobiadolić to powód zawsze się znajdzie...
Fakt - spółka parę razy podawała jedno, a potem robiła co innego. Tylko pytanie, która spółka tak nie robi? Chyba każda - szczególnie w tej branży. Przełożenia terminów premier gier są tak powszechne, że można przyjąć, że to standard. Moim zdaniem lepiej przełożyć premierę niż pisać takie łzawe apele jak ten przy okazji ostatniej premiery Playway.
11B się rozwija, podwoili stan liczebny zespołu, przed nami 4 premiery i projekt 8 - czy też dreamtime w toku. Zarząd nie robi dziwnych emisji akcji, jak sprzedaje - to nie wali w rynek, a wszystko odbierają fundy. Nadal pięknie monetyzują TWOM. Mają na dobre relacje z największymi platformami sprzedażowymi - o czym świadczą dość częste wyprzedaże w świetnych terminach, czy też w bundlach - jak ostatnio beat cop.
Ciągłe pisanie w tym stanie rzeczy o kłamliwym zarządzie, któremu nie można za nic ufać, jest niczym więcej niż tylko emanacją własnego negatywnego stosunku do spółki. A fakty są takie - że przez ten czas "kłamstw", "krętactw" i "niepowodzeń" kurs cały czas pnie się w górę.
Ale wiem, wiem - to balon i pęknąć musi. I koniec.

i co z tego za za dodatkowego DOlCA w pakiecie mogłeś kupić Beatcop jaki to jest Biznes dla spółki wycenianej na 400 mln PLN? jeśli ma chodzić tylko o LICZNIK sprzedanych kopii to FOR ma ich ponad 2 mln I co z tego?

Z oczywistych względów nie muszą robić emisji bo mają nadal sporo hajsu , ale pod koniec roku zakładam, iż stan gotówki może być taki jak w momencie gdy 11 bit latał po 70-80 PLN. jeśli FP się nie sprzeda na tyle dobrze żeby uwiarygodnić kapitalizacje 400-500 mln to chyba oczywiste jest ,że czekać będzie ta spółkę przecena, co stało sie swoistą normą na małym gamedevie od jakiegoś czasu.

To że zarząd kłamał jest oczywiste i niepodważalne. Te ich zapowiedzi dotyczące rozwoju były skierowane Akcjonariuszy czyli jakby nie było WSPÓŁWŁAŚCICIELI 11 bit, jeśli twierdzisz ,że ciągłe przypominanie tego jak w BAMBOOKO zrobili "partnerów" akcyjnych , nawiając taki mocny makaron na uszy jest tylko "emanacja własnego negatywnego stosunku do spółki", a nie oceny rzetelności zarządu, to moim zdaniem masz problem.

Babieno na BLO , też mocno kręcił, szczególnie papierowymi zyskami wynikającymi w inwestowanie w przyszłe produkcje, kurs pomimo tego rósł ale wszystko ma swój kres. Teraz te nakłady inwestycyjne na Medium scopophobie mogą być olbrzymim minusem a nie jak wcześniej (plusem), to co rosło kiedyś teraz spada i nie ważne że grubasy na pewno zdawali sobie sprawę z RYZYKA przyrostu takich zapasów , to nie przeszkadzało im w tym żeby pompowac kurs i od Babieno odbierać akcje. Myślisz że dopiero teraz nagle okazuję sie ,że możliwość odpisów na scopophi\obii i madium rośnie( po tym jak drętwo sprzedaje się observer)? LOF nie wygenerował kasy do spółki co najwyżej przez pewien okres pokrywał koszty działalności spółki, myślisz że o tym nie wiedzieli jak kurs pompowali? Rynek to nie tylko LICZBY to GRA INTERESÓW I interesików. I tak jest na całym gamedevie przeszedł czas SHOW ME THE MONEY i tak jak zaczęło się od CIGA gdzie kurs sztucznie trzymali na poziomie ok 30 PLN przed debiutem S3 tak potem rozlało się na inne spółki gamedevowe. Na 11 bit też będzie sprawdzam , póki co fundy obryte w akcje trzymają kurs chociaż i wskaźnikowo( np P/e) i wynikowo będzie coraz gorzej. Czekaja na debiut FP jeśli on słabo wyjdzie kolejna szansa będzie za ok 2 lat z "projektem"9 a to oznacza że przez 2 lata beda na wynikach raczej kiepskie cyferki się pokazywały i dlatego przy słabym debiucie bedzie nieunikniona zwała . TO proste jak budowa cepa.
Edytowany: 17 października 2017 14:10

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 17 października 2017 16:42:37 przy kursie: 184,00 zł
Dalej żale...
Czujesz się zrobiony w bambuko, ale ja, będąc inwestorem - wcale się tak nie czuję. Znam co najmniej klika osób, które zainwestowały w 11B i też się tak nie czują - więc nie generalizuj.
Co do ewentualnej wtopy FP - czy ja kiedykolwiek i gdziekolwiek napisałem, że jak sprzedaż FP będzie słaba to kurs nie spadnie?
Oczywiście, że spadnie. Ameryki nie odkrywasz. Ciągle powtarzasz te same truizmy. Nudne to już strasznie.
Premiera FP zadecyduje o losach kursu na długi czas - to też oczywiste.
Ty obstawiasz scenariusz negatywny, ja pozytywny. Czas pokaże kto miał rację. Wszystko z mojej strony.

Kod:
mod: Post jako zawierający dyskusję o stanach emocjonalnych i o charakterze personalnym, oraz nic nie wnoszący - niezgodny z regulaminem, do usunięcia
Edytowany: 17 października 2017 16:51

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 17 października 2017 17:28:18 przy kursie: 184,00 zł
Kod:
mod:usunięto treść niezgodną z regulaminem

Natomiast to nie zmienia faktu, iż po debiucie TWoMa , [przedstawili skonkretyzowany plan rozwoju skierowany do rynku i akcjonariuszy. Z tego sie totalnie nie wywiązali i jeśli uważasz, iż Taka niesłowność i ściemnianie nie ma żadnego znaczenia , to moim zdaniem się mylisz i masz problem. BO to właśnie dzięki kierownictwu spółki tak się rozwijają a nie inaczej i nie jeden przykład można podać jak po jakimś Sukcesie spółki, potem zaliczały degrengoladę na wskutek kiepskiego zarządzania spółką przez zarządzających. Ot chociażby CIG , ale coś mi się zdaje ,że takich przykładów będzie coraz więcej typu VVD , BLO itp i oby 11 bit do nich nie dołączył, FP wiele w tym temacie wyjaśni, bo te pixelowe gierki z LP( z którymi też się cackają jak matka z łobuzem) to będzie margines wynikowy.

Na tym kończę na jakieś parę miesięcy swoje wywody o tym jak ważny może być aspekt zaufania, co do jakości zarządzania i związanego z tym rozwojem spółki. A jak to będzie faktycznie czas pokaże czy będzie nadal boczniak, czy będą wzrosty czy spadki.

AT 11bit przed premierą FP



kliknij, aby powiększyć


AT CIG przed i po premierze S3


kliknij, aby powiększyć

Edytowany: 17 października 2017 21:52

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 17 października 2017 21:44:11 przy kursie: 184,00 zł
Sami specjaliści na tym forum....
szkoda, że nie macie pojęcia jak się pisze programy.
To nie paczka gwoździ
aprodukt dużo bardziej złożony.
Po gwoździu od razu widać czy ma odpowiednie parametry i wadliwe wyrzuca się do kosza ..... lub "do pieca hutniczego".
Z programami jest niestety dużo bardziej złożony temat
- nie robi się tak szybko
- tak łatwo jak gwoździe
i nie da się wyrzucić do kosza jak gwoździe bo koszt o rzędy razy większy i nakłady większe czasu pracy.
Może niektórzy zetknęli się z grami zawierającymi liczne widoczne gołym okiem błędy.
Takie gry nawet ciekawe zniechęcają do grania a słabe opinie także innych do zakupu.
Spółka jak widać nie wypuszcza słabej jakości gier (własnych) i za to należałoby chwalić a nie ganić...Angel
Podam może jeden z własnych przykładów.
Grałem kiedyś w grę okrętem podwodnym i przy każdej zmianie głębokości przeciwnicy byli w zupełnie innym miejscu. Jesteś na 30m ustawiasz się pod przeciwnika i wychodzisz na peryskopową aby odpaliś torpedy do niszczyciela a w peryskopie zamiast prze sobą masz go tuż za sobą lub nad zrzucającego bomby głębinowe...... taka gra nie sprzeda się dobrze.

Takich przykładów jest więcej. Spółki powinny wydawać tylko dopracowane gry ..... niestety niewiele spółek ma wystarczającą ilość kasy a czasem i umiejętności aby dopracować gry do odpowiedniego poziomu.
Na razie na naszym rynku są tylko 3 spółki (przynajmniej mi znane) które mogą się pochwalić dopracowanymi produktami.... CDP, Techland i TWOM.
Jest dużo spółek które robią ciekawe gry .... ale mają zbyt słabą sytuacją aby je dopracować.
Być może niektórym szkoda czasu...
Dlatego trzymam kciuki aby FP został wydany wtedy gdy będzie wystarczająco dobry.
Nie należy oczekiwać sprzedaży takiej jak W3 bo gra kierowana jest do mniej licznego kręgu graczy "koneserów" .... jednak spółka ma swoją koncepcję na rozwój.
Można mieć dużo zastrzeżeń do zachowań Zarządu .... sam mam spore obiekcje ale w tej branży nie gra się z otwartą przyłbicą.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 17 października 2017 21:45

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 października 2017 22:38:50 przy kursie: 184,00 zł
@jurror
Cytat:
Natomiast to nie zmienia faktu, iż po debiucie TWoMa , [przedstawili skonkretyzowany plan rozwoju skierowany do rynku i akcjonariuszy. Z tego sie totalnie nie wywiązali i jeśli uważasz, iż Taka niesłowność i ściemnianie nie ma żadnego znaczenia , to moim zdaniem się mylisz i masz problem


Widzisz, po debiucie TWOM i zapowiedziach chciałeś aby nagle rynek zrobił nie wiadomo co i wycenił spółkę, bo ma gotówkę. Zakładałeś tym samym, że gotówka będzie multiplikować biznes i że w ogóle sky is the limit, a CD Projekt za chwilę będzie łyknięty. Teraz wajcha w drugą stronę. I widzisz wszędzie interesiki, a życie jest jakie jest...

Mam wrażenie, że nigdy nie zarządzałeś żadnym projektem, bo stawiasz bardzo radykalne oceny. Zarząd chodzi trochę po omacku i to było od razu widać i nawet to jest zupełnie zrozumiałe. Pisałem to z resztą setki razy. Gdyby wiedzieli jak sprzeda się TWOM, to nikt nie zawracałoby sobie głowy robieniem jakiegoś Anomaly, czy tym bardziej Funky Smuglers itp. TWOM był zaskoczeniem dla wszystkich, dla rynku i dla zarządzających także. Mając gotówkę i wiedząc, że nie kontrolują do końca tego jak się może gra sprzedać postanowili spróbować zrobić sobie inne nogi w biznesie - to racjonalne. Ale nigdy nie wiadomo jak pomysł przełoży się na sprzedaż. Z GR nie wyszło, a noga wydawnicza też pozostawia wiele do życzenia. Ale czy to było ściemnianie i wstawianie kitu? Nie sądzę. To była racjonalna, biznesowa próba zbudowania dodatkowej wartości, która dałaby jakąś stabilność. Niestety okazało się, że nie ma odpowiednich kompetencji, że nie da się zrobić drugiego GOGa bez dużych nakładów marketingowych, a tych jak rozumiem nie chcieli ponieść bez gwarancji sukcesu. Niektóre tanie kanały promocji były już zajęte i rosła bariera. Wydaje się, że też postawili na złych ludzi, ale to tylko odczucie. Zaczepili temat, spróbowali. Nie poszło, więc projekt sprzedali i zamknęli. Nikt normalny nie stawiał, że to będzie drugi Steam. Z wydawnictwem oczywiście też nie idzie tak jak oczekiwali, ale to nie oznacza, że ktoś tu oszukiwał. Chcieć, a móc to dwie różne rzeczy i z tym musieli się sami zmierzyć. W biznesie już tak jest, że nie ma pewnych ścieżek i najczęściej nikt nie da niczego na tacy. Pomysłów można mieć wiele, ale nie każdy jest dobry, co niestety często okazuje się po fakcie. Dlatego szuka się tego co chwyci, co może zbudować wartość. Jeden powie, że to palenie pieniędzy, inny że próba zdobycia jakiejś przewagi. Generalnie chcę powiedzieć to, że każdy musi się uczyć swojego biznesu i zrobić w nim błędy, zdobyć doświadczenie. Nie ma firm, które kroczą nieprzerwaną ścieżką sukcesu. I oczywiście, ze trzeba się rozwijać, ale w sposób kontrolowany i zrównoważony.

Dla mnie osobiście było zawsze jasne, że mają kompetencje do pisania gier i na tym powinni się skupić. I chyba właśnie to robią. Wydawnictwo to tylko dodatkowa aktywność wspomagająca. I tak powinno zostać. Zarząd zamiast próbować na siłę znaleźć projekty do wydania i dewelopingu lepiej zrobiłby na dopilnowaniu produkcji kolejnych tytułów, bo temat FP jest rzeczywiście niepokojący. W zarzadzaniu już tak jest, że trzeba pilnować terminów i budżetów, bo brak kontroli może się źle skończyć. Jasne, że czasem warto coś znów zacząć od nowa, na coś przeznaczyć znacznie więcej środków, bo ma się feel, że tak trzeba. Ale proces dla mnie trwa zbyt długo. I to jest powód aby się martwić o skalowalność biznesu.

Z interesami i interesikami też znacząco przesadzasz. Jasne, nie wszystko jest krystaliczne na grajdole. Ale branża geamedev jest z natury SPEKULACYJNA, bo zależy od gustów graczy. Są tylko pewne przesłanki, które mówią czy coś może odnieść sukces czy nie. Rynek kupował w CIGu i Sniperze otwarty świat, który był jednym z ważnych elementów sukcesów ostatnich gier, strzelanki zawsze się dobrze sprzedawały itd. Argumenty za wzrostem i wysoką wyceną były, ale zapomniano o jednej najważniejszej rzeczy. Gry to rodzaj sztuki w rozrywce, tak jak film. Jak ktoś nie namalował nigdy dzieła, to nadal będzie malował tylko pokoje. A CIG malował właśnie pokoje, tylko raz gra światła sprawiła, że pokój wyglądał ładnie i uznano to za sztukę. To w obecnych czasach charakterystyczne w zasadzie. Jestem w stanie zrozumieć uzasadnienia rekomendacji dla tej spółki, choć oczywiście się z nimi nigdy nie zgadzałem, czemu z resztą dałem wyraz przed premierą.

A o "AT" to się nawet nie wypowiem, bo... nie ma o czym.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 18 października 2017 00:16:54 przy kursie: 184,00 zł
Pięknie napisane anty_tereso. Nic dodać nic ująć.
A tu najnowszy wywiad z brazylijskiego game show:



Wygląda na to, że FP jednak istnieje hello1 i obecnie już tylko ją dopieszczają.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11bit



490 491 492 493 494

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,223 sek.

dtabhbdv
uuzttits
hevcaepu
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
snyusxot
xtedbrzn
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat