pixelg
OTLOG - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3

OTLOG [OTS]

AKTUALNY KURS: 4,48 zł (-0,44%) 12-11-2019 16:49
matrix_blue
Dołączył: 2010-05-15
Wpisów: 42
Wysłane: 6 lipca 2013 01:05:36
Na stronie jest nowa informacja że przydział akcji będzie 9.07.

Cena 200 zł jest bardzo ciekawa... 29 % niższa niż podczas zapisu.
"Ludzie winią za wszystko okoliczności. Ci, którzy nie narzekają, wstają rano i szukają takich okoliczności, jakie są im na rękę. Jeśli ich nie znajdują, sami je tworzą. Reszta idzie do pracy”
Edytowany: 18 lipca 2013 11:31

Johnny Bravo
Johnny Bravo PREMIUM
Dołączył: 2010-10-19
Wpisów: 258
Wysłane: 9 lipca 2013 14:34:06
Cytat:
09.07. Warszawa (PAP) - OT Logistics w ramach pierwotnej oferty publicznej przydzielił inwestorom 150.000 akcji nowej emisji - poinformowała spółka w komunikacie. Firma pozyskała tym samym z oferty 30 mln zł, które zamierza przeznaczyć na inwestycje w portach morskich.

W prospekcie emisyjnym spółka informowała, że jej priorytetowym celem inwestycyjnym jest zakup Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia w porcie drobnicowym w Trójmieście. Na przejęcie spółka planowała przeznaczyć 40-60 mln zł, które to środki miały pochodzić z emisji akcji oraz obligacji.

W ramach emisji 139.943 akcji objęli inwestorzy instytucjonalni, a 10.057 indywidualni.
Cena emisyjna akcji wyniosła 200 zł.


tylko 150.000 akcji udało się sprzedać, plan był między 354.426-454.426. kiepsko, chociaż sentyment na rynku pozytywny nie jest...
Trade what you see, not what you think! - Joe Ross
Edytowany: 9 lipca 2013 14:34

matrix_blue
Dołączył: 2010-05-15
Wpisów: 42
Wysłane: 9 lipca 2013 18:28:01
Macie już akcje na swoich kontach?
"Ludzie winią za wszystko okoliczności. Ci, którzy nie narzekają, wstają rano i szukają takich okoliczności, jakie są im na rękę. Jeśli ich nie znajdują, sami je tworzą. Reszta idzie do pracy”


matrix_blue
Dołączył: 2010-05-15
Wpisów: 42
Wysłane: 17 lipca 2013 19:22:35
Czy są jakaś oficjalna informacja kiedy spółka zadebiutuje na giełdzie?
"Ludzie winią za wszystko okoliczności. Ci, którzy nie narzekają, wstają rano i szukają takich okoliczności, jakie są im na rękę. Jeśli ich nie znajdują, sami je tworzą. Reszta idzie do pracy”

19r20
Dołączył: 2010-12-15
Wpisów: 497
Wysłane: 17 lipca 2013 20:43:52
dziwna sytuacja z tą firmą czy ktoś ma wątpliwości że dom maklerski przy IPO ma znaczenie?

Johnny Bravo
Johnny Bravo PREMIUM
Dołączył: 2010-10-19
Wpisów: 258
Wysłane: 17 lipca 2013 20:51:08
google nie gryzie...
pierwszy z brzegu link w serwisie wiadomości.... napisał(a):
OT Logistics, spółka zajmująca się tranportem środlądowym oraz spedycją, zadebiutuje na GPW w czwartek, 18 lipca - poinformowała GPW w komunikacie.

Do obrotu trafi 150.00 praw do akcji serii B

szybkie linki na SW jeszcze wygodniej podają info... news na SW
Trade what you see, not what you think! - Joe Ross

Kakarotto
Dołączył: 2013-05-08
Wpisów: 656
Wysłane: 18 lipca 2013 11:11:16 przy kursie: 200,00 zł
Debiut nieudany, spadek na otwarciu 6,9%. Obrót znikomy.

rafsty
rafsty PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 271
Wysłane: 18 lipca 2013 12:49:02 przy kursie: 200,00 zł
Jak ma być duży obrót, jeśli indywidualni kupili ok. 10 tys. akcji? Instytucjonalni raczej nie sprzedadzą tego na pierwszej sesji po cenie niższej, niż IPO, bo to burning money. A kto miał to kupić, to kupił. Teraz firma się musi wykazać operacyjnie.

rafsty
rafsty PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 271
Wysłane: 18 lipca 2013 20:38:13 przy kursie: 200,00 zł
A propos...
Cytat:
OT Logistics uzyskało wyłączność w procesie prywatyzacji Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia (BTDG), spółka przystąpi teraz do badania terminalu.

Info z GPW Infostrefa

niewiernytomasz
Dołączył: 2012-10-19
Wpisów: 18
Wysłane: 31 lipca 2017 00:07:07 przy kursie: 21,36 zł
"Spółki kolejowe notują mocne zwyżki" . Czy warto zainteresować się otlog? Proszę o analizę finansową spółki.


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 3 sierpnia 2017 23:16:23 przy kursie: 21,48 zł
A tych wagonów jest ze czterdzieści, sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści – omówienie sprawozdania OT Logistics SA po 1 kw. 2017 r.

OT Logistics to dość duża spółka działająca w szeroko rozumianej branży transportowej. Według informacji ze strony głównej spółka jest operatorem portów w Świnoujściu i Gdyni, a także portów śródlądowych we Wrocławiu i Opolu. Emitent dysponuje ok. 800 jednostkami pływającymi, posiada własny tabor kolejowy i oferuje usługi spedycyjne.

Już przy debiucie spółka zapowiadała rozwój przez akwizycje (takie były cele emisyjne). Faktycznie w ciągu ostatnich lat skład grupy kapitałowej się istotnie zmieniał, co zobrazowałem na poniższym wykresie. Kolorem czerwonym oznaczyłem spółki sprzedane przez grupę, natomiast czarnym podmioty nabyte.


kliknij, aby powiększyć


Jak widać istotne wzrosty sprzedaży przyniósł rok 2014, kiedy rozpoczęto konsolidację C.Hartwig Gdynia (najstarszy polski spedytor) i BTDG (Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia). W kolejnym roku sprzedaż siadła, co jak czytamy w raporcie wynikało z:

Cytat:
Wpływ na spadek wielkości przychodów ze sprzedaży w segmencie przewozów i innych usług transportowych miało zbycie udziałów spółki Elbe Rijn Lloyd B.V. w grudniu 2014 roku. Natomiast spadek sprzedaży odnotowany w segmencie spedycji wynikał z czynników pozaoperacyjnych spowodowanych konfliktem zbrojnym na wschodzie Ukrainy i związanym z tym czasowym ograniczeniem przepływu ładunków drogą kolejową. Na zmniejszenie sprzedaży w ramach działalności portowej oddziaływała sytuacja na rynku węgla oraz rud metali.


W 2015 r. przychody spadły o kolejne 5 proc., ale tym razem w raporcie rocznym nie ma już wyjaśnienia przyczyn. Oczywiście w 2016 r. przynajmniej na początku nadal w słabej kondycji stał segment węglowy przez co przewozy tego surowca były niskie.

Wzrosty sprzedaży zanotowano za to w pierwszym kwartale roku, co jest głownie efektem konsolidacji nowych spółek w grupie (akwizycja pod koniec grudnia 2016 r.). Same przychody jednak niewiele jeszcze mówią o wynikach. Marża brutto istotnie się zmienia na przestrzeni lat, ale także kwartałów. Ale znów ciężko ocenić jak wygląda zmiana organiczna będąca pochodną samego otoczenia makro i działań spółki, a na ile zmiana jest efektem konsolidacji nowych podmiotów w grupie.


kliknij, aby powiększyć


Znacznie więcej widać jeśli wyniki dociążymy kosztami operacyjnymi, czyli kosztami sprzedaży i ogólnego zarządu. Jak widać na poniższym wykresie tendencja w zakresie zysku ze sprzedaży (czyli zysku brutto pomniejszonego o koszty operacyjne – kolor granatowy). Dopiero pierwszy kwartał tego roku przyniósł wzrost tej pozycji bilansowej. W okresie styczeń – marzec 2017 spółka wykazała 6,78 mln zł zysku na sprzedaży, czyli o 82 tys. więcej r/r (1,2 proc.). Wzrost dla akcjonariuszy jest jednak tylko pozorny… Akwizycja STK i Kolei Bałtyckiej wymagała emisji nowych akcji. Zysk ze sprzedaży na akcję w 1 kw. tego roku wyniósł 0,565 zł wobec 0,587 przed rokiem, czyli był niższy o 3,6 proc. i jest to najlepszą miarą osiągnięć spółki.


kliknij, aby powiększyć


Wzrost wyniku obserwujemy też na poziomie operacyjnym (także w przeliczeniu na jedną akcję), ale w tej linii bardzo często pojawiają się zdarzenia niegotówkowe, niepowtarzalne, czy wynikające ze zdarzeń w innych okresach. Jako, że mamy do czynienia z raportem kwartalnym to nie ma stosownej noty. Z obowiązku należy wskazać, że EBIT wyniósł 9,3 mln zł (przy 6,8 mln zł zysku ze sprzedaży) i był o 821 tys. zł (9,7 proc.) wyższy r/r.

Na poziomie wyniku brutto w ostatnim kwartale mamy już regres wyniku o 267 tys. zł (5,5 proc.) co ma związek z wyższymi o ca 400 tys. kosztami odsetkowymi i o 500 tys. większymi ujemnymi różnicami kursowymi. Na poziomie wyniku netto już mamy wzrost, ale wynika on z normalniejszego obciążenia podatkowego – stopa wyniosła 27 proc. natomiast rok wcześniej 39 proc.
Pod względem wyników finansowych poprawa w 1 kwartale jest niestety iluzoryczna.

Z rachunku segmentowego wynika, że w 2016 r. regres zanotował segment transportowy (na wszystkich pozycjach), segment usług portowych zmniejszył sprzedaż, ale zwiększył marżę brutto dzięki czemu delikatnie poprawił wynik brutto na sprzedaży i istotnie wynik operacyjny (ale głównie pozostałą działalnością), natomiast spedycja rośnie na wszystkich poziomach.

W pierwszym kwartale tego roku mamy tożsame zjawiska w transporcie (spadek wyników we wszystkich liniach), dalszą erozję przychodów w usługach portowych, ale tym razem już ze spadkiem wyniku brutto i wyniku operacyjnego i delikatną poprawę w spedycji.


kliknij, aby powiększyć


Niestety obraz segmentowy jest zamazany przez zmiany organizacyjne w spółce. W drugim półroczu OTL SA zaczął obciążać spółki zależne opłatami zarządczymi i administracyjnymi.

Pod względem generowanej operacyjnie gotówki przez spółkę też nie jest dobrze. Przepływy operacyjne za ostatnie 4 kwartały wyniosły łącznie 40,5 mln zł. To wynik najniższy w całym rozpatrywanym okresie (od 2014 r.), a warto dodać, że sama amortyzacja czyli utrata wartości środków trwałych wyniosła 36,6 mln zł.

Sytuacja bilansowa nie jest komfortowa. Udział długu w kapitale mieści się jeszcze w obszarze bezpiecznym, ale spółka posiada całkiem sporo zobowiązań odsetkowych i dość niską zdolność do obsługi zadłużenia. Obecna roczna, krocząca EBITDA skorygowana o przeszacowanie wartości nieruchomości oraz odwrócenie odpisów na aktywach trwałych wynosi 54 mln zł. co daje wskaźnik dług netto/EBITDA na poziomie 4,3 czyli poziomie istotnie wysokim. Wydaje się, że możliwości kredytowania grupy są ograniczone, a trwa przecież proces inwestycyjny w porcie w Gdańsku (budowa terminala).

Skoro już wspomniałem o EBITDA to warto policzyć także skorygowany EV/EBITDA – wynosi 9. To dość sporo i można powiedzieć, że w wycenie spółki jest zawarte już oczekiwanie poprawy wyników o kilkadziesiąt proc. Spółka notowana jest poniżej wartości księgowej, ale to w zasadzie dziwić nie może. Mamy 68 mln wartości firmy, a dodatkowo spółka tylko w ciągu ostatnich 2 lat spółka pokazała prawie 34 mln zł z przeszacowań wartości nieruchomości. Czy faktycznie ich wartość tak wzrosła można oczywiście dyskutować, tym niemniej mamy wyjaśnienie do notowania spółki z dyskontem względem wartości kapitałów własnych.

Warto jednak mimo wszystko dodać, że wyniki mogą i prawdopodobnie są obciążone dodatkowymi kosztami. Spółka z pewnością szuka oszczędności/synergii wynikających z akwizycji, a to może rodzić koszty odpraw pracowników. Same akwizycje wymagają też dodatkowej obsługi prawnej czy analitycznej. Także budowa terminalu czy centrum usług wspólnych prawdopodobnie generuje dodatkowe koszty. Wydaje się, że OTL ma szansę poprawić wynik, ale największym problemem na razie jest siadająca sprzedaż. Przychody w ostatnim kwartale wzrosły, ale nie wiemy w jakim stopniu na ten fakt wpłynęły akwizycje z IV kwartału.

Poprawie sentymentu do tego waloru sprzyjałaby także sprzedaż aktywów nieoperacyjnych. Na koniec 1 kw. spółka w sumie bilansowej wynoszącej 901 mln zł miała 175 mln nieruchomości inwestycyjnych, z czego dwie działki we Wrocławiu były warte 136 mln zł. Upłynnienie tych nieruchomości zmieniłoby znacząco ocenę finansową spółki i otworzyło szeroko perspektywy inwestycyjne.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Analityk Fundamentalny
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 328
Wysłane: 6 sierpnia 2017 18:46:28 przy kursie: 21,48 zł
" Na koniec 1 kw. spółka w sumie bilansowej wynoszącej 901 mln zł miała 175 mln nieruchomości inwestycyjnych, z czego dwie działki we Wrocławiu były warte 136 mln zł. " No tylko pytanie jaka jest faktycznie wartość tych działek.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 790
Wysłane: 6 sierpnia 2017 21:41:55 przy kursie: 21,48 zł
Stąd miedzy innymi sformułowanie to znalazło się w części wyjaśniającej notowanie poniżej wartości księgowej

Papla
Dołączył: 2017-10-31
Wpisów: 21
Wysłane: 8 listopada 2017 14:55:18 przy kursie: 23,00 zł
Spółka wydawała mi się ciekawa pozwoliłem wiec sobie podrążyć temat szczególnie Wrocławia:Dzialki we Wrocławiu to działki przy ulicy Kościerzyńskiej obręb Kowale AM-22 działki 6/73 i 6/75 o powierzchni 59.651 m2. W najnowszym studium Dzialki mają oznaczenie AG, czyli aktywność gospodarcza, jak popatrzymy dokładniej na mapę to w zasadniczej części działki jest kanał żeglugowy, który pewnie w szacunkach jest zasypany:) Wycena nierealna, musiałby znaleźć się klient potrzebujący dokładnie takiej charakterystyki nieruchomości.Działki krążą już trochę po rynku wrocławskim i nie znalazły nabywcy z ceną 300pln za m2.
Edytowany: 8 listopada 2017 14:56

Tomasz Nawrocki
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2010-04-22
Wpisów: 718
Wysłane: 7 stycznia 2018 21:20:06 przy kursie: 21,80 zł
Od Bałtyku do Adriatyku – omówienie wyników i sytuacji finansowej po 3kw. 2017 r.

Zmiany z zakresie rachunku zysków i strat oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych
Po słabym okresie sprawozdawczym zamykającym 1 półrocze, w 3kw 2017r. GK OT Logistics (OTS) na większości poziomów wynikowych rachunku zysków i strat zaraportowała r/r poprawę, w tym miejscami znaczącą. W obszarze działalności podstawowej skonsolidowane przychody wzrosły o 18%, przy spadku zysku na poziomie wyniku brutto na sprzedaży o 4% (koszt własny wzrósł o 21%, a marża brutto wyniosła 10,1 wobec 12,4% przed rokiem) i jego wzroście o 47% w przypadku wyniku netto na sprzedaży (efekt wyraźniejszej obniżki kosztów ogólnego zarządu, w rezultacie której łączne koszty sprzedażowo-administracyjne spadły r/r o 9%). Znaczą dynamizację poprawy wyników Grupy w ujęciu r/r odnotowano na poziomie operacyjnym (+355%), w tym głównie za sprawą znacznie wyższego poziomu przychodów netto z działalności pozostałej (12,2 wobec 1,3 mln zł przed rokiem; niestety z racji braku noty objaśniającej oraz komentarza można jedynie domniemywać, że jest to pochodna aktualizacji wartości nieruchomości inwestycyjnych). Podobna sytuacja wystąpiła również na poziomie wyniku brutto, gdzie za sprawą 4,6 mln zł przychodów netto wobec 4,2 mln zł kosztów netto przed rokiem (efekt wykazania zysku z tytułu okazjonalnego nabycia udziałów w porcie Luka Rijeka), zaraportowano wyższy zysk wobec straty w okresie odniesienia. Układ ten pozostał też na poziomie wyniku netto.

Jednocześnie w ujęciu narastającym za 9m, głównie za sprawą słabszego 2kw 2017r., zmiany wyników Grupy wypadły mniej okazale – wzrost skonsolidowanych przychodów wyniósł 22%, na poziomie wyniku brutto i netto na sprzedaży odnotowano spadek zysków o odpowiednio 5 i 29%, po czym na poziomie wyniku operacyjnego wykazano wzrost zysku o 38%, na poziomie wyniku brutto o 224%, a na poziomie netto o 331%.

Od strony wartościowej sytuację tę zobrazowano na wykresach poniżej (jednostka – tys. zł oraz %).


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Jak więc widać, znaczna progresja wynikowa Grupy na końcowych poziomach rachunku zysków i strat bazuje głównie na obszarze pozostałej działalności operacyjnej i finansowym. Dodatkowo należy zauważyć, że interpretacja zmian wyników Grupy jest utrudniona ze względu na ciągłe akwizycje innych podmiotów bądź pozbywanie się podmiotów zależnych. W okresie pierwszych trzech kwartałów 2017 roku konsolidowane są wyniki nowo nabytych lub utworzonych spółek, które nie wchodziły w skład Grupy w analogicznym okresie 2016 roku (Sealand Logistics, C.Hartwig Adria, OT Nieruchomości oraz spółek kolejowych: STK i Kolei Bałtyckiej), a od 30 września 2017 roku spółki Luka Rijeka. Z kolei w związku ze sprzedażą udziałów z konsolidacji wyłączono Rentrans East.

Ponadto trzeba również pamiętać o zarejestrowaniu w 2017r. emisji akcji, która nieco in minus wpływa na przeliczenie na jeden walor poszczególnych wielkości wynikowych w okresie badanym względem okresu odniesienia.

Z punktu widzenia rachunku segmentowego (wykresy poniżej, jednostka – tys. zł oraz %) również otrzymujemy obraz, zwłaszcza w ujęciu kwartalnym, że wyniki końcowe bardziej niż w konkretnych obszarach działalności tworzą się poza nimi (działalność pozostała, wyłączenia konsolidacyjne). Co do samych głównych segmentów, to najlepiej (co nie znaczy że idealnie) w obu rozpatrywanych okresach prezentuje się działalność w zakresie przewozów i innych usług transportowych (poprawa przychodów oraz wyników i marż na poziomie brutto na sprzedaży i EBITDA oraz spadek zysku i marży na poziomie netto), przy czym częściowo jest to efekt przeniesienia do tego segmentu działalności kolejowej. Pewne pozytywy można również wskazać w odniesieniu do segmentu spedycyjnego (wzrost przychodów i wyniku netto oraz marży w ujęciu kwartalnym), przy czym znowu osiągnięte wyniki w 2017r to częściowo efekt akwizycji (Sealand). Generalnie trudno uznać wiodący segment Grupy za jej wynikowego konia pociągowego, w tym zwłaszcza w odniesieniu do core businessu. Jak można przeczytać w komentarzu do raportu za 3kw in minus na rentowność segmentu transportowego i spedycyjnego wpływają koszty sprzedaży i ogólnego zarządu nowo konsolidowanych spółek, jak i związane z budową struktur handlowych oraz centrum korporacyjnego w Grupie, a na poziomie działalności finansowej koszty leasingu finansowego i ujemnych różnic kursowych. Zdecydowanie najsłabiej natomiast Grupa wypadła w segmencie usług portowych, który zwłaszcza w I połowie 2017 roku zanotował największy regres. Okres 3 kwartału 2017 r. przyniósł pewną poprawę wolumenów przeładunków, w tym zwłaszcza rudy żelaza poprzez port w Świnoujściu. Słabszą r/r formę tego segmentu Grupa tłumaczy gorszą koniunkturą na rynku węgla i koksu, a przede wszystkim na rynkach agro. W kolejnym okresie prawdopodobnie zobaczymy tu poprawę w związku z faktem przejęcia kontroli nad portem Luka Rijeka pod koniec 3kw, ale ponownie będzie to wzrost wynikający bardziej z akwizycji aniżeli z działalności operacyjnej.


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Patrząc się na tendencje wynikowe i efektywnościowe OTS w szerszej perspektywie czasowej [wykresy poniżej; ujęcie narastające za 12m; jednostka – tys. zł oraz %] z jednej strony mamy systematyczny ostatnio wzrost przychodów i wyniku EBITDA, a z drugiej dość niestabilne wyniki na pozostałych poziomach rachunku zysków i strat oraz odpowiadające im marże, w tym coraz niższe jeśli chodzi o core business (na wykresach wynik brutto na sprzedaży i rentowność sprzedaży). Jednocześnie, jak zauważono już wcześniej, trzeba tu brać poprawkę na ciągłe zmiany w strukturze Grupy (akwizycje i sprzedaż podmiotów), które niejednokrotnie w większym stopniu decydują o zmianach poszczególnych wyników aniżeli zwykła działalność operacyjna.


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


W kontekście kolejnych okresów sprawozdawczych Zarząd Grupy liczy na pozytywny wpływ związany ze wzrostem inwestycji w sektorze przedsiębiorstw, w tym zwłaszcza działań w zakresie rozbudowy sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce, rozwoju infrastruktury portowej i kolejowej, a także powstania rządowego planu rozwoju śródlądowych dróg wodnych. Zmiany w żegludze rzecznej w Polsce odgrywać będą znaczącą rolę w przyszłym funkcjonowaniu OTS, gdzie dostrzegany jest znaczny, obecnie niewykorzystany, potencjał rozwoju transportu żeglugą śródlądową w różnych segmentach rynku. Pozytywny długofalowy wpływ może mieć także unormowanie sytuacji na rynku surowców energetycznych. Głównie chodzi tu o węgiel i jego ewentualny import drogą morską w przypadku spadku wydobycia w polskich kopalniach (dotychczas import pochodził głównie z Rosji, a więc drogą lądową). In minus z kolei może oddziaływać utrzymująca się trudna sytuacja na rynku agro oraz nasilające się od pewnego czasu tendencje na rynku pracy, takie jak ograniczenia w dostępie do wykwalifikowanych kadr w działalności portowej, żeglugowej lub kolejowej, wynikające ze zmiany modelu szkolnictwa w ostatnich dziesięcioleciach, skrócenie wieku emerytalnego, a także presja płacowa wśród pracowników zarówno wewnętrznych jak i tymczasowych. Ponadto warto mieć również na uwadze rosnące ostatnio ceny ropy, które przekładają się zarazem na wzrost cen paliw, co również w długim okresie może mieć odzwierciedlenie w wynikach części spółek z Grupy.

Czynnikiem potencjalnego wzrostu, w którym Zarząd OT Logistics upatruje szanse rozwoju, jest spodziewana kumulacja prac w branży budowlanej, które mogą spowodować problemy w tradycyjnej logistyce lądowej (zatory, opóźnienia) i być szansą dla transportu rzecznego. W opinii Zarządu Grupy transport rzeczny może rozładować zatory na drogach i kolei, a w długim okresie poprzez wysokie bezpieczeństwo i ekologiczny aspekt działalności, stać się równoległym elementem zrównoważonego łańcucha dostaw. Dodatkowo ciągle aktualne pozostają możliwości rozwoju i poprawy wyników związane z coraz szerszym funkcjonowaniem Grupy na rynku Bałkanów oraz zadania realizowane w ramach strategii, w tym zwłaszcza w zakresie segmentu agro (dzierżawa wagonów typu Tagnpps do transportu zboża, kontynuacja prac związanych z oddaniem do użytku dużego magazynu agro w porcie w Świnoujściu, prace w celu uruchomienia nowego terminalu agro w Gdańsku).

W tym miejscu warto odnotować, że długofalowe plany OT Logistics dotyczące rozwoju korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk są zgodne z wytycznymi UE na temat rozwoju europejskich sieci trans-portowych. Przejęcie portu w Rijece należy uznać za kolejny krok w realizacji tej wizji.

Jeśli chodzi o sprawozdanie z przepływów pieniężnych OTS to w skali 3kw (wykres poniżej po lewej, jednostka – tys. zł) mamy do czynienia r/r z wyraźnym pogorszeniem na poziomie salda ogólnego (odpływ środków rzędu 5,7 mln zł wobec dopływu przed rokiem 10,6 mln zł), co w głównej mierze było efektem słabości obszaru operacyjnego (odpływ 8,3 mln zł wobec dopływu przed rokiem 9,5 mln zł; głównie z uwagi na negatywne gotówkowo korekty dotyczące w dużym stopniu zapotrzebowania na kapitał obrotowy, gdyż sama nadwyżka finansowa netto uległa poprawie – 31 wobec 7,4 mln zł) oraz zdecydowanie większych inwestycyjnych wydatków netto (48,6 wobec 27,9 mln zł; inwestycje w środki trwałe oraz udziały w jednostkach zależnych). W samym obszarze finansowym Grupa odnotowała znaczny przyrost wpływów netto, w tym głównie w związku zaciągnięciem nowych kredytów (51,3 wobec 29,1 mln zł).

Z perspektywy ujęcia narastającego za 12m (wykres poniżej po prawej, jednostka tys. zł) zmiany te wpłynęły na dalsze pogorszenie salda ogólnego, w tym jego wejście w obszar wartości ujemnych. Biorąc pod uwagę strukturę przepływów Gupy można stwierdzić, że systematyczne i relatywnie znaczne inwestycyjne wydatki netto związane z rozwojem posiadanych aktywów i nowymi akwizycjami są finansowane po części środkami własnymi, lecz ostatnio w coraz większym stopniu zewnętrznymi.


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Ocena sytuacji finansowej
Względem końca poprzedniego okresu sprawozdawczego suma bilansowa OTS zwiększyła się o 41%, co po stronie aktywów wiązało się ze wzrostem wartości składników trwałych o 57% (głównie za sprawą środków trwałych; w tym przejęcie portu Luka Rijece) i składników obrotowych o 4% (głównie za sprawą zapasów i należności), a po stronie pasywów ze wzrostem kapitału własnego o 59% i zobowiązań ogółem o 33% (dług krótkoterminowy zwiększył się o 9%, w szczególności w części oprocentowanej, a długoterminowy o 63%; dług oprocentowany wzrósł przy tym o 24% i stanowił na koniec okresu 54% zadłużenia ogółem).

Przedstawione zmiany w zakresie głównych pozycji bilansowych nie wpłynęły istotnie na zmianę sytuacji w zakresie ogólnej struktury kapitałowo-majątkowej Grupy, która od dłuższego czasu wskazuje na dość agresywną strategię finansową – deficytowe pokrycie aktywów trwałych kapitałem stałym, w tym nawet nie do połowy własnym (wykresy poniżej – aktywa po lewej, pasywa po prawej, jednostka – tys. zł), przy trwałym deficycie kapitału obrotowego netto względem bieżących potrzeb.


kliknij, aby powiększyć

kliknij, aby powiększyć


Większość relacji finansowych dotyczące płynności i zadłużenia jest w przypadku OTS na mało bezpiecznych poziomach (konsekwencja przyjętej strategii finansowania) i podlegają raczej nieznacznym wahaniom w czasie. Ryzyko finansowe Grupy dodatkowo zwiększa słaba jakość raportowanych wyników finansowych, które często są zniekształcane zdarzeniami o charakterze jednorazowym. Serwisowy rating bazujący na modelu Altmana również wskazuje na dość ryzykowny poziom B-, co w głównej mierze wynika z ujemnych wartości kapitału obrotowego netto.

Link do wskaźników finansowych: www.stockwatch.pl/gpw/otlog,wy...

Ocena sytuacji rynkowej
Na dzień prezentowanego omówienia serwisowe automaty, które zostały aktywowane, wskazują w większości na niedowartościowanie akcji OTS na GPW. Dotyczy to głównie metod majątkowych i mnożnikowych, gdyż wycena rentą wieczystą przy zanualizowanym wyniku netto i koszcie kapitału 10% wychodzi trochę poniżej ceny rynkowej. Należy jednocześnie zauważyć, że wyniki finansowe raportowane przez Grupę generalnie średnio nadają się jako podstawa wycena jej akcji, gdyż są w znacznej mierze obciążone różnymi zdarzeniami o charakterze jednorazowym (odpisy aktualizacyjne, zyski ze zbycia jednostek zależnych, zyski z okazjonalnego nabycia itp.). Gdyby raportowane przez OTS wyniki operacyjne czy netto oczyścić z tych zdarzeń otrzymalibyśmy straty, które zamknęłyby drogę do wycen dochodowych i większości mnożnikowych. W związku z powyższym wycenę rynkową należy bardziej uznać za wycenę śmiałej wizji Grupy logistycznej oferującej kompleksowe usługi transportowo-portowe na linii Bałtyk-Adriatyk. Na razie stopniowo Grupa nabierała masy w zakresie poszczególnych kompetencji, więc kolejnym etapem powinno być uporządkowanie całości i koncentracja na wypracowywaniu powtarzalnych i jakościowo dobrych wyników. Tym bardziej, że sytuacja finansowa Grupy jest dość napięta i przy braku uporządkowania i wyników może pojawić się problem z rolowaniem kolejnych serii obligacji czy kredytów.

Link do wskaźników www.stockwatch.pl/gpw/otlog,wy... oraz wycen www.stockwatch.pl/gpw/otlog,wy...

>> …więcej analiz najnowszych raportów finansowych innych spółek jest tutaj

Przy okazji, na potrzeby badań naukowych, chciałbym prosić o wypełnienie prostej (mam przy najmniej taką nadzieję) ankiety dotyczącej kryteriów oceny reputacji spółek notowanych na giełdzie – link goo.gl/forms/oMFdtU8FmRpYy4zH2... Zróżnicowanie ocen poszczególnych kryteriów mile widziane:). Z góry dziękuję!
Powyższa treść przez 150 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 7 stycznia 2018 21:31

addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 754
Wysłane: 30 sierpnia 2018 14:32:15 przy kursie: 15,00 zł
czy to nie kolejna spółka z dużych chodzących zombi?

dzisiaj w parkiecie piszą o emisji akcji do 2.3mln akcji licząc po obecnych cenach daje to tylko 30mln.

WNiP w firmie to 170mln przy WK 460- ponad 30%, sporo.

Zobowiązania krótkoterminowe 530mln a aktywa obrotowe 260mln- mocny rozjazd, ale co się naprzejmowało na Bałkanach to ich. Trochę walcząc z Chińczykami.

czy ktoś pomoże? PFR(już chyba raz coś pomagał przy przejmowaniu na bałkanach), obligi z wykupem w listopadzie 2018 już po 90%. Tylko w tym roku mają spłacić 130mln.

Może emisja jest z gatunku pozyskamy kapitał to łatwiej sprzedamy obligacje? Czasu mało, no, chyba, że są dogadani.

addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 754
Wysłane: 3 października 2018 12:02:32 przy kursie: 11,20 zł
można odnieść wrażenie, że do spółki zmierza wywrotka z piachem, albo patrząc na branżę raczej cała barka z piachem i spółka zmierza do tego aby na tę barkę wsiąść.

Media podają o sprzedaży Rijeki, spółka dementuje a płynność zdaje się już utracona bo kredyty się przedłuża o dni. Nadzieja dla spółki tylko w PFR i tym podobnych "rynkowych" inwestorach.

Tak się kończy rozwój poprzez przejęcia za dług.

addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 754
Wysłane: 29 października 2018 12:50:48 przy kursie: 6,10 zł
marzyli o emisji po 14pln..

tutaj trzeba patrzeć kto ich finansuje i będzie zmuszony do zamiany długu na akcje. zawsze na białym koniu może przyjechać PFR, czy tam ARP.

amajsterek
Dołączył: 2012-06-05
Wpisów: 47
Wysłane: 14 listopada 2018 11:47:24 przy kursie: 3,82 zł
Wczoraj zawieszono obrót OTS1120(dawniej OTS1118). Wiadomo z jakiej przyczyny oprócz "ze względu na interes i bezpieczeństwo uczestników obrotu" ?
Ktoś, coś?

amajsterek
Dołączył: 2012-06-05
Wpisów: 47
Wysłane: 21 listopada 2018 19:42:50 przy kursie: 3,06 zł
Dla odmiany sam sobie odpowiemDancing

biznes.pap.pl/espi/pl/reports/...

Dookreślenie sposobu zamiany Obligacji D na H i przesunięcie emisji tychże...
Ale co to szkodzi i komu to już do mądrzejszychsalute

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,435 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d