PARTNER SERWISU
xuruzdex
558 559 560 561 562
pikupiku
1
Dołączył: 2016-08-14
Wpisów: 23
Wysłane: 29 kwietnia 2018 13:11:08 przy kursie: 304,50 zł
Zrobiłem właśnie małe podsumowanie liczby komentarzy Frostpunka w podziale na języki:

łącznie komentarzy: 5451 (29 kwietnia, około 12:50)

chiński - 2210 (!!!!!)
angielski - 1662
rosyjski - 596
niemiecki - 211
polski - 121
francuski - 99
hiszpański - 68
japoński - 16

Dla porównania Battletech ma po chińsku jedynie 74 komentarzy (co ma sens biorąc pod uwagę, że nie ma chińskiej wersji językowej:)

spinor1
11
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 201
Wysłane: 29 kwietnia 2018 13:30:34 przy kursie: 304,50 zł
kunoj napisał(a):
Oho, zaczyna się. Przecież te wyliczenia z nowego steamspy to takie bzdury, że nie wiem komu chce się to w ogóle komentować. Z wielkości społeczności obu gier w momencie debiutu, zajmowanych miejsc w rankingu i przede wszystkim z ilości komentarzy wynika, że Frostpunk powinien dopiero dziś wieczorem dobić do 400 tys. i sprzedaje się go ilościowo prawdopodobnie aż o 50% więcej od Battletecha.
Dziś przed południem przy Frostpunku zapaliło się 5400 recenzji, w niecałe 5 dni tyle ile przy TWOM po 7 tygodniach plus standardowo dodajmy cena o 50% wyższa. Czego tu szukać więcej, czego tu chcieć więcej, po co te fantastyczne historie. Przy obecnym stabilnym przyroście 800/doba, najpóźniej w środę pęknie 0,5 mln sztuk. Czego tu chcieć więcej, po co dodatkowe fantastyczne historie, przecież tu bez tego dzieje się historia.
Pierwszy moment do zastanowienia to wtorek kiedy skończy się zniżka dla posiadaczy TWOM ale co tu się może zdarzyć - recenzenci na metacritic 87, userzy na metacritic 8,7, userzy na steam 8,7, hype zrobiony, miliony od tygodnia widzą gierkę za 2 mln $ jak walczy z PUBG. Jak oni to zrobili nie mam pojęcia ale wydaje mi się, że nawet same chłopaki muszą być w małym szoku skoro nie posłuchali apeli niejakiego Corvinusa, żeby twardo trzymać się zasad (nie wiem czyich) i nie chwalić się wynikiem Angel


Nie musza być bzdurą, battletech sprzedaję się dużo lepiej poza steam, aż 42%, dla Frostpunka ten współczynnik wynosi trochę ponad 15%. Dlatego w rankingach sprzedaży na steam Frostpunk jest dużo wyżej od Battletecha. Battletech jest też grą dłuższą, z trybem multiplayer, dlatego użytkownicy nie wystawiają recenzji po kilku godzinach ogrania tytułu, jak to jest w przypadku Frostpunka. Co do recenzji to pamiętaj, że jeśli estymujesz liczbe sprzedancyh kopii z recenzji na Steamie, to jest ona opóźniona o dzień, dwa, zanim gracze nie wystawią opinii, steamspy estymuje na bieżąco, dlatego liczba 500k mogła być już przekroczona, a recenzje dopiero zaczną spływać.

inwestor intuicyjny
1
Dołączył: 2018-03-11
Wpisów: 86
Wysłane: 29 kwietnia 2018 13:50:42 przy kursie: 304,50 zł
Rif napisał(a):
Co to tej sprzedaży Azji, to są gdzieś realne wartości ceny za kopię czy tylko tak sobie ustalamy, że mniej?
Proszę o wskazanie ile ta konkretna gra kosztuje w Rosji i na rynkach bliżej nieokreślonych, z których korzystają Chińczycy.
Inaczej są to niczym nie podparte spekulacje.


https://steamdb.info/app/323190/


kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 29 kwietnia 2018 13:51


kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 29 kwietnia 2018 14:07:30 przy kursie: 304,50 zł
@spinor1

Zlituj się dobry człowieku, podała ci firma że o 9.00 w piątek czyli po prawie 3 dobach sprzedaży poszło 250 tys. sztuk? Podała. Dowiedziałeś się z najlepszego możliwego źródła. Dowiedziałeś. I to jest punkt odniesienia, słup milowy i Gwiazda Polarna. Chcesz teraz powiedzieć, że przez kolejne nieco ponad 2 doby poszło więcej niż przez pierwsze trzy????!!! Bo do tego sprowadzają się bajania, że na dziś rano sprzedało się ponad 0,5 mln czy nawet 580 tys.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 29 kwietnia 2018 14:15:30 przy kursie: 304,50 zł
pikupiku napisał(a):
Zrobiłem właśnie małe podsumowanie liczby komentarzy Frostpunka w podziale na języki:

łącznie komentarzy: 5451 (29 kwietnia, około 12:50)

chiński - 2210 (!!!!!)
angielski - 1662

Ok. 40% chińskich komentarzy, tam cena jest prawie 50% niższa od bazowej. W takim razie może faktycznie okazać się że trzeba - z ostrożności - liczyć na kilkanaście% niższy przychód z kopii niż można było oczekiwać, średnio 50zł z kopii od pełnej ceny, a 45zł dla posiadacza TWOM. Think

spinor1
11
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 201
Wysłane: 29 kwietnia 2018 14:19:49 przy kursie: 304,50 zł
kunoj - Efekt weekendu, kiedy wolumeny sprzedaży są znacznie większe, po wczorajszym pobiciu peaku widać, że sprzedaż jest lepsza niż w dniu premiery. Poza tym spółka zakomunikowała, że sprzedało się ponad 250tys,,więc twój punkt odniesienia należy co nieco podwyższyć.

Baks - ja mówie o danych ze steama, konkretnie o recenzjach wystawionych przez graczy którzy kupili grę poza steam. Współczynniki są takie jak podałem powyżej, z tego wynika, dlaczego Batteltech jest na gorszych pozycjach w rankingu sprzedażowym Steam, pomimo podobnej liczby sprzedanych kopii wg. Steamspy.
Edytowany: 29 kwietnia 2018 14:21

Janus Corvinus
0
Dołączył: 2011-01-18
Wpisów: 171
Wysłane: 29 kwietnia 2018 14:22:19 przy kursie: 304,50 zł
pikupiku napisał(a):
Założyłem właśnie płatne konto na SteamSpy i pokazuje dokładnie 588,000 (stan na 28 kwietnia). Battletech ma 530,000.
Te liczby brzmią niewiarygodnie dobrze


Dla mnie też. Gdy 11bit ogłosiło przedwczoraj o 14:00, że sprzedali 250 tys. egzemplarzy Frostpunka, na Steam były 3832 recenzje a na GOG 189 ocen. Daje to 62,17358865953743 egzemplarza gry na jedną ocenę. Dziś o 13:24 na Steam i GOG było 5716 ocen co dawałoby 355 384 sprzedanych kopii. Szkoda, że założyciel StemSpy nie przewidział wcześniej ruchu Steama i nie zaczął uczyć AI przewidywać sprzedaż, gdy miał jeszcze dostęp do danych. Z drugiej strony może to nie aż tak wielka przeszkoda. W końcu ma dane archiwalne a przy różnych komentarzach na forach, tweetach, filmach na YT itd. są daty więc AI może dojść do tego jak wielki odzew w internecie generuje dany wolumen sprzedaży. Jeśli faktycznie jest już ponad 500 tys. sprzedanych kopii to jutro pewnie będzie następny komunikat o sprzedaży, no chyba, że poczekają z nim aż sprzedaż osiągnie milion. O ile osiągnie. They Are Billions sprzedawało się intensywnie ale krótko. Z tego co pamiętam, po osiągnięciu 500 tys. sprzedaż zamarła. Podobnie było z Kingdom Come. Skoro masz płatne konto na SteamSpy to mógłbyś sprawdzić ile licznik wskazuje teraz dla They Are Billions.
Edytowany: 29 kwietnia 2018 14:23

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 29 kwietnia 2018 15:06:19 przy kursie: 304,50 zł
Janus Corvinus napisał(a):
[quote=aircanada15]Budżet Frostpunka wraz z wydatkami na marketing to 10 mln zł. Skoro 250 tys. kopii gry pozwoliło na zwrócenie z nawiązką wszystkich wydatków na jej wyprodukowanie i rozreklamowanie to z prostego rachunku 10 000 000 : 250 000 = 40

Ponieważ sprzedanie 250 tys. kopii zwróciło z nawiązką wyprodukowanie gry to przychód z jednej kopii może wynosić 41 czy 42 zł. A teraz będzie trzeba od tego odliczyć jeszcze CIT. Czyli dochód z każdego sprzedanego egzemplarza od wczoraj po 9:00 to od 32,52 zł do 34,02 zł.


pikupiku napisał(a):
Zrobiłem właśnie małe podsumowanie liczby komentarzy Frostpunka w podziale na języki:

łącznie komentarzy: 5451 (29 kwietnia, około 12:50)

chiński - 2210 (!!!!!)
angielski - 1662
rosyjski - 596
niemiecki - 211
polski - 121
francuski - 99
hiszpański - 68
japoński - 16

Dla porównania Battletech ma po chińsku jedynie 74 komentarzy (co ma sens biorąc pod uwagę, że nie ma chińskiej wersji językowej:)


Na początku zupełnie nie spinał mi się rachunek wg, którego 11 bit osiągnęło zwrot 10 mln zł dopiero w okolicach 250 zł, ale teraz wszystko się zgadza. Z wcześniejszych wyliczeń wychodziło mi, że takie info powinno przyjść jeszcze przed przekroczeniem 200k kopii. Sprawdziłem twoje dane na steamie i okazuje się, że obecnie aż 42% wszystkich komentarzy pochodzi z Chin i kolejne 11% z Rosji. Mamy zatem, aż 53% komentarzy z rynków gdzie cena jednej kopii to odpowiednio 15$ i 10$. To bardzo wysoki procent z tych rynków. Przy innych grach zazwyczaj nie przekracza 35%. Np. dla TWOM (32%), W3 (35%), FC5 (35%). Przyjmując, że te procenty komentarzy odpowiadają procentom sprzedaży w podziale na poszczególne rynki, to z moich wyliczeń wychodzi, że 11 bit miał ok. 10,5 mln przychodu przy 250k kopii. Zatem zgadzam się z wyliczeniami Corvinusa. Można szacować, że przy zachowaniu obecnej struktury sprzedaży, przy 500k kopii, 11bit będzie miał ok. 20 mln przychodu, co przy zerowych kosztach dałoby ok. 16 mln zysku netto. W latach 2016-2017 spółka miała koszty na poziomie 13-15 mln zł. Jednocześnie mieli 19 mln zł przychodu z TWOM za 2017 r. - spadek o 25% do roku 2016 r. Przy podobnym spadku w 2018 r., można szacować przychody z TWOM w tym roku na ok. 14 mln zł, czyli powinny pokryć koszty spółki. Zatem to co zarobią na FP powinno wprost przełożyć się na wynik netto.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 29 kwietnia 2018 15:35:57 przy kursie: 304,50 zł
Przecież oni nie komunikowali zwrotu kosztów przy 250. Przy tej ilości było już z nawiązką. Mieli puścić komunikat przed majówka, a nie po przekroczeniu zwrotu kosztów.
Kod:
usunięto treść niezgodną z regulaminem forum
Edytowany: 29 kwietnia 2018 22:49

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 29 kwietnia 2018 19:23:10 przy kursie: 304,50 zł
Szacowanie zysku na kopii jest nieefektywne bo ten zysk zależny jest od wielu czynników, które zmieniają się w czasie. Dla oceny wartości spółki można szacować sprzedaż i zyski w porównianiu do TWoMa. Cena bazowa +50%, sprzedaż około 4-krotnie większa w analogicznym okresie. Dodatkowo mamy spory wzrost wartości marki Frostpunk (planowane nowe tytuły z serii) oraz samej spółki. Otwarcie na projekty w innej skali czy możliwa dywidenda to dodatkowy bonusik dla pewnej grupy inwestorów.

Czy obecne współczynniki sprzedaży się utrzymają w czasie lub poprawią, zależy od przyszłych działań spóki - aktualizacje, nowe tryby, steam workshop znacząco wydłużą cykl życia produktu i usprawnią jego monetyzacje. Jak zapowiada spółka - jest na to już gotowa oraz posiada spore doświadczenie z TWoMa.


pikupiku
1
Dołączył: 2016-08-14
Wpisów: 23
Wysłane: 29 kwietnia 2018 20:53:38 przy kursie: 304,50 zł
Cytat:
Jeśli faktycznie jest już ponad 500 tys. sprzedanych kopii to jutro pewnie będzie następny komunikat o sprzedaży, no chyba, że poczekają z nim aż sprzedaż osiągnie milion. O ile osiągnie. They Are Billions sprzedawało się intensywnie ale krótko. Z tego co pamiętam, po osiągnięciu 500 tys. sprzedaż zamarła. Podobnie było z Kingdom Come. Skoro masz płatne konto na SteamSpy to mógłbyś sprawdzić ile licznik wskazuje teraz dla They Are Billions.


Obecnie SteamSpy dla They Are Billions pokazuje 518 tys. kopii i rzeczywiście w okolicach 500 tys. przyrosty mocno osłabły. Warto zaznaczyć, że ta gra jest cały czas w Early Access.

Około 2-3 godzin temu SteamSpy zaktualizował liczbę właścicieli Frostpunka do 388 tys. i wg mnie jest to już dużo bardziej realna liczba.

Na forum bankiera ktoś zapodał jeszcze jedną sensowną metodę liczenia:

1. Na stronie http://steamcharts.com/top bierzemy wartość Hours Played (dla FP jest to obecnie 2,357,178)
2. Ze SteamSpy bierzemy średnią liczbę godzin jednego gracza FP (średnia 06:35, media 06:52)
3. Dzielimy jedno przez drugie i wychodzi ponad 362 tys. graczy

Nie wiem tylko skąd SteamSpy i Steamchart biorą te wartości i na ile są prawdziwe, ale wynik brzmi rozsądnie i jest zbliżony do metody steamspy i metody komentarzowej.

BTW, polecam płatną wersję SteamSpy, bo kosztuje tylko 10 USD / m-c (można więcej, bo to darowizna w Patreon), a zawiera sporo ciekawych danych, no i wspiera się bezpośrednio twórcę tego świetnego narzędzia.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 29 kwietnia 2018 22:42:07 przy kursie: 304,50 zł
@aircanada15

Mniej więcej identyczna cena mi wyszła i przy tej cenie łatwo policzyć, że przy 250k kopii mają ok. 10,5 mln zł przychodu.

Kod:
usunięto treść niezgodną z regulaminem forum
Edytowany: 29 kwietnia 2018 22:48

ZbigniewZ
0
Dołączył: 2015-05-15
Wpisów: 73
Wysłane: 30 kwietnia 2018 11:30:33 przy kursie: 348,00 zł
Wszyscy juz tu bana dostali czy sam zostalem na pokladzie?

lukas80bb
0
Dołączył: 2013-12-03
Wpisów: 42
Wysłane: 30 kwietnia 2018 11:34:41 przy kursie: 348,00 zł
Grają na przeczekanie

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 30 kwietnia 2018 12:45:18 przy kursie: 348,00 zł
i o czym tu pisać już dawno wszystko napisane po kilka razy - jak ktoś nie w temacie niech poczyta to zo uniknęło "nożyczek" ...salute

Nie przekonanych i tak szkoda czsu przekonywać a znawcy tematu wszystko wiedzą lub wiedzą gdzie poszukać ..
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 30 kwietnia 2018 12:46

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 30 kwietnia 2018 13:20:41 przy kursie: 348,00 zł
O mamy info o konferencji 9 maja prowadzonej przez spółkę szczegóły pod linkiem

http://ir.11bitstudios.com/
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 30 kwietnia 2018 14:11:07 przy kursie: 348,00 zł
Dla formalności. Krewa, jeśli masz możliwość poprosimy dziś o komentarz sytuacji technicznej.

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 30 kwietnia 2018 15:37:42 przy kursie: 348,00 zł
nawet Krewa boi się odpowiedzieć żeby nie posądzono go o naganianie( to musi być kosmiczna wycena)

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 30 kwietnia 2018 15:38:40 przy kursie: 348,00 zł
Krewa się boi aby mu konta nie zbanowali ......salute
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 30 kwietnia 2018 18:58:31 przy kursie: 348,00 zł
Dobre baks. Dobre! wave

Kolejna piękna sesja za nami. Sukces FP jest faktem. Jego rozmiar zaskakuje nawet optymistów.
Tego rodzaju sukces zostanie dostrzeżony przez cały szeroko pojęty gaming. Jak wiemy wersja konsolowa FP już jest w toku. O ile TWOM konsoli nie zawojował, to z FP może być znacznie ciekawiej. Gra wygląda dużo lepiej niż TWOM. Piękna grafika i ciekawa rozgrywka przyciągną pewną część graczy konsolowych - a tych jest ogólnie znacznie więcej niż PC-towych. Far Cry 5 przez pierwszy miesiąc sprzedał się w ilości ok. 5 razy większej na konsole niż na PC. Oczywiście w przypadku FP to niemożliwe, ale sprzedaż na konsole powyżej 1 mln kopii w ciągu roku od premiery - wydaje się możliwa.

Na rynku konsolowym brakuje tego rodzaju gier - a FP został już dawno i tam dostrzeżony o czym świadczy ten artykuł, w którym autor prosi czytelników aby wysyłali maile do 11Bit z prośbą o wydanie Frostpunka na konsole:

Cytat:

Why Ask for a PS4 Release?
That’s a great question, and I’m glad you asked. Aside from just wanting great games on PS4, and Frostpunk looking like something special, the PS4 doesn’t currently have a lot of city builders. It’s true, the genre works far better with mouse and keyboard than it does a controller, but there are a few city builders out for consoles, so it’s not entirely impossible to tune for face buttons and analog sticks. In fact, the circular layout of the build grid is just asking to be applied to analog stick controls, with the book of laws and other parts of the UI controlled via the d-pad, face, and shoulder buttons. Maybe they can even work the touchpad in.
Again, maybe there are a variety of factors holding back a Frostpunk PS4 release, but I want to make sure that fan support isn’t one of them. Frostpunk isn’t currently coming to PS4, but I want it to, and I want you to want it to. Help me out by making sure 11 bit studios knows that not only do we want more city builders on the console, but that we want more meaningful games that stick with us even after we turn the console off.
To contact 11 bit studios and the Frostpunk development team about wanting a PS4 version, reach out to them at these links.
11 bit studios: Twitter / Website
Frostpunk Twitter
Lead Designer Jakub Stokalski Twitter

Read more at www.playstationlifestyle.net/2...
www.playstationlifestyle.net/2...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



558 559 560 561 562

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,352 sek.

weszpwda
hpdsbnpl
jxqdjemi
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
npikioit
kpwmbjsq
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat