PARTNER SERWISU
ridecqfi
591 592 593 594 595
kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 9 lipca 2018 13:37:34 przy kursie: 425,00 zł
Jakaś wartość pomocną przy szacowaniu ma, to oczywiste, ale podniecanie się tym jak dokładny to jest algorytm, jak liczy co do sztuki i jeszcze sam wielki Galyonkin to uwierzytelnił to już idiotyzm.
Wziąłem tak na szybko na tapetę oba szacowania, które podobno dzieli 3 dni a do obliczeń gry, które miały premierę w tym roku i znalazły się w zestawieniu Top dochodowych półrocza Steama, tak aby próbka miała zbliżone parametry. I co mamy? Pośród bodajże 19 gier, 10 ma przyrost nie przekraczający 2%, ze dwie nawet poniżej 1%, natomiast House Flipper urósł o 9,33%, zupełnie słaby Ni No Kuni II, który sprzedał niewiele ponad 100 tys., o 7,06%. I jeszcze taki Final Fantasy XV, które miało premierę w marcu i sprzedawał się bardzo dobrze ale np. teraz chodzi koło 5. strony, urósł przez 3 dni o 9%! Czy to możliwe? Absolutnie nie. Taki Raft, który jest rewelacją ostatnich tygodni miał w tym czasie przyrost "tylko" o 4,67%. Weźmy jeszcze tego Wizard od Legend, którego biorę do porównań z naszym Moonlighterem i ten niby dołożył przez te 3 dni 7,33% do dotychczasowej sprzedaży. A przecież non stop buja się w okolicach 4-5 strony i wtedy też nie wychodził wyżej. Gdzie tu sens, gdzie logika? Jakąś wartość tool ma/miał ale po przyjrzeniu się wychodzą niezłe kwiatki. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się gdzieś walnąłem.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 9 lipca 2018 13:46:11 przy kursie: 425,00 zł
A HF nie miał akurat wtedy baneru reklamowego na Steam - w ramach summer sale? Jak miał to trafił do pierwszej 10-ki - to by tłumaczyło wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy. Nie pamiętam za to kiedy pozostałe gry miały baner.
Galyonkina bym się nie czepiał - stworzony przez niego Steam Spy działał świetnie. Wypowiadając się na temat wyników podawanych przez barter odnosił się do jakiejś gry, której sprzedaż zna dokładnie - być może była to mniejsza gra, rzadziej kupowana, co do której odsetek nabywców, którzy nie odpalili jej, albo nie zdobyli żadnego osiągnięcia był minimalny.

kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 9 lipca 2018 14:51:24 przy kursie: 425,00 zł
I jeszcze spróbujmy z innej mańki. Za bazę do porównania wziąłem listę Top Sellers 2018 ogłoszoną przez Steam w zeszłym tygodniu. Chyba ci to wiedzą co robią, wkładając gry do do poszczególnych koszyków. Przyporządkowanie odbywało się oczywiście na podstawie wartości przychodów a nie ilości sprzedanych sztuk. Frostpunk, który wg Toola miał na koniec półrocza 679334 sprzedanych (?) sztuk, Steam wrzucił do grupy "srebrnej" natomiast do grupy "brązowej" trafił m.in. niejaki Northgard, który wziąłem sobie do porównania. Dlaczego ten? Bo na jego przykładzie można znowu pokazać, że coś tu jest nie halo 😉 A tak na serio:
1)obie gry mają identyczną cenę wyrażoną w dolarach 29,99
2)obie gry mają tylko jedną wersję (?) w sprzedaży, w przeciwieństwie do takiego np. Jurassic World Evolution, która ma multum wersji a każda dokłada do kasy i wpływa na zaszeregowanie do Top grup Steama,
3) obie nie mają (?) płatnych DLC, które to znowu zwiększałyby dochodowość, przy nawet nie rosnącej sprzedaży podstawy. Tu dobrym przykładem byłby Dragon Ball Fighterz, który sprzedał się bardzo średnio bo tylko ponad 400 tys. ale natrzaskał tyle płatnych DLC, że załapał się aż do grupy "złotej",
4) obie (?) gry są z tego roku a premiery dzieli tylko kilka tygodni.
Gdyby liczyć przychodowość dla Steama wg Supertoola to: Northgard - wolumen 787 294 x 29,99$ co daje 23 610 947 $, natomiast Frostpunk 679 334 x 29,99$ daje do podziału 20 373 226 $. Różnica w przychodach to prawie 16% na niekorzyść Frostpunka, różnica bardzo duża in minus, natomiast to on został wrzucony przez Steama do prawie 3-krotnie mniej licznej grupy srebrnej a Northgard do grupy brązowej, gdzie te widełki "przychodowości" są raczej sporo niższe. Wiem, wiem, jeden ze składników iloczynu czyli cena może bardzo różnić się od tych 29,99$ chwiejąc tym rachunkiem ale - nie wiem jak Northgard - ale to przecież Frost sprzedaje się głównie na biednych rynkach i gdyby podstawić te chińskie 12$ zamiast 30 to zadziałałoby to jeszcze bardziej na niekorzyść rachunków opartych na oszacowaniach przy użyciu danych z tego algorytmu. Niech mnie ktoś poprawi,


Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 9 lipca 2018 15:18:26 przy kursie: 425,00 zł
Świetna robota, jak na dłoni widać że ewidentnie coś tu nie gra. Ale co tam kto chcial to podjął decyzję w piątek i dzisiaj rano.
Gratulacje dla leo, jusa i freya. Dobra robota.🤑

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 9 lipca 2018 15:31:50 przy kursie: 425,00 zł
Robota niestety nie jest świetna, nawet nie jest przyzwoita, nadaje się tylko do kosza. Northgard to gra, która sprzedawała się bardzo dobrze, ale już we wczesnym dostępie w lutym 2017… To wasze usilne szukanie błędu w algorytmie zaczyna być nawet zabawne.

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 9 lipca 2018 15:54:19 przy kursie: 425,00 zł
W sumie to już się robi żałosne. Wszystko, co negatywne to proszę bardzo, dawać więcej. Ale jak tylko pojawi się coś pozytywnego lub pokazujące, ze negatywy są z kapelusza to od razu myk do kosza przez modera. Jednak trzeba sobie dać spokój.

Moderator:
Sz.P Moderacja uprzejmie informuje, iż nie kieruje się w usuwaniu postów pozytywnym lub negatywnym ich wydźwiękiem, tylko regulaminem forum. Regulamin ten nie przewiduje m.in możliwości komentowania osoby innego użytkownika. Od teraz każde odstępstwo od tej reguły będzie skutkowało czasową blokadą możliwości publikowania postów.
Edytowany: 9 lipca 2018 17:02

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 9 lipca 2018 18:01:10 przy kursie: 425,00 zł
Na tej spółce powtarza się to samo, ci którzy są cierpliwi dotąd zawsze na tym dobrze wychodzili. Moim zdaniem strategia monetyzacji FP jest dobra- nie mamy jeszcze wersji na MAC i na konsole, więc z obniżkami nie można przesadzać.

del-29072020
1
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 190
Wysłane: 9 lipca 2018 22:01:25 przy kursie: 425,00 zł
@krewa czy możesz zaktualizować AT z 4 lipca, czy po dzisiejszej sesji jest światełko w tunelu na dalsze wzrosty, czy nic szczególnego się nie zmieniło, wprawdzie odbiło od 395,5 na sporym wolumenie, ale czy to tylko korekta spadków?

groldominika
2
Dołączył: 2018-05-18
Wpisów: 19
Wysłane: 9 lipca 2018 22:11:55 przy kursie: 425,00 zł
To wygląda na korektę spadków. Do wyników jeszcze sporo czasu zostało a kurs porusza się w kanale spadkowym. Nie sądzę że coś się zmieniło po dzisiejszej sesji. Może jutrzejsza sesja da nadzieję na zmianę trendu.

del-29072020
1
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 190
Wysłane: 9 lipca 2018 22:14:41 przy kursie: 425,00 zł
Trend jest cały czas zachowany, obecne spadki to normalna rzecz, tylko czy to już koniec z punktu widzenia AT?


del-29072020
1
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 190
Wysłane: 10 lipca 2018 10:53:20 przy kursie: 458,00 zł
Wygląda na to że czas korekty się skończył @krewa pięknie z AT wskazał poziom spadków, mz czas na nowe szczyty :) FP świetnie się sprzedaje, to najważniejsze. Zarząd doskonale wie jak wycisnąć z FP i innych gier max $ jest bardzo dobrze.

kjujik
31
Dołączył: 2012-02-14
Wpisów: 110
Wysłane: 10 lipca 2018 11:30:21 przy kursie: 458,00 zł
Ciekawy artykuł o sukcesie Moonlightera


www.gamasutra.com/view/news/32...

"
At the time of this writing, Moonlighter has almost 1,400 reviews on Steam, with 74 percent of them ranking positive. If we go by the ratio thought up by Jake Birkett of Grey Alien Games, then this equates to around 89,000 sales. It’s important to note that the scale can vary wildly and Steam doesn’t release sale numbers, so this may not be accurate."

trudno100
6
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 89
Wysłane: 10 lipca 2018 12:03:51 przy kursie: 458,00 zł
Kjujik, dzięki za linka, bo w tym artykule jest ciekawe odniesienie do innego artykułu, którego autor analizuje sposoby wyliczenia sprzedaży danej gry na podstawie liczby recenzji (jeżeli było to wrzucane, to sorry za dubla).

www.gamasutra.com/blogs/JakeBi...

Dla mnie najciekawsze uwagi to:
- sukcesywny spadek współczynnika recenzja/kopie od 2014 do 2017 (w 2017 - średnia 63x, mediana 65x; choć autor zaznacza, że mała próba)
- czy wzrost sprzedaży wpływa na współczynnik? Autor stwierdza: Could the quantity of sales affect things? The idea being that later sales are to less hardcore fans who are less likely to leave a review. Well I plotted that (see below), and no it does n’t seem to be a factor, which is kinda interesting.

Ale jest też coś dla zwolenników wyższego od średniej współczynnika dla Frostpunka:

Does Genre Matter?

I’m pretty sure it does but it’s really hard to attach a label to many indie games and also I’ll end up with too few data points for many of the labels.

But based on what I can see, I think that Roguelikes/sims/strategy have a higher ratio, and adventure/casual/puzzle with story elements have a lower ratio.

przemekost
2
Dołączył: 2017-12-01
Wpisów: 28
Wysłane: 12 lipca 2018 17:18:09 przy kursie: 469,50 zł
Nowy raport w sprawie podpisania umowy na dystrybucję Moonlightera na rynku chińskim:
www.stockwatch.pl/komunikaty-s...
To bardzo dobre info.

Moderator:
zamiana na link wewnętrzny
Edytowany: 13 lipca 2018 11:27

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 13 lipca 2018 11:12:30 przy kursie: 479,00 zł
Widać już reakcję w mediach.

Polska spółka przebojem wdziera się do Chin. Wszystko dzięki intratnej umowie
businessinsider.com.pl/gielda/...
Cytat:
11bit studios podpisało z Tencetem, największą chińską spółką inwestycyjną, umowę na dystrybucję gry "Moonlighter". Umowa przyznaje chińskiemu gigantowi wyłączność na dystrybucję 'Moonlightera' w Państwie Środka.


Dla nas ta informacja nie jest zaskoczeniem.
Oddźwięk w mediach pozwala sądzić, że to dość duże źródło przychodów na przyszłość. Sądzę, że jeśli oczekiwania się potwierdzą współpraca z Tencent w przyszłości będzie jeszcze intensywniejsza.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 13 lipca 2018 11:26

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 13 lipca 2018 12:08:13 przy kursie: 479,00 zł
Oczywiście, to dobra wiadomość, mimo, że dotyczy gry z wydawnictwa, a nie Frostpunka.
Oby miała przełożenie na rozwój tej gałęzi działalności bitów, w którą muszą mocniej wejść mając znacznie wyższe zasoby gotówki.
Niemniej bardziej by mnie pocieszyły informacje o produkcji gier pod konsole, o pojawieniu się trybów sieciowych w grach, o kolejnych, większych grach z wydawnictwa i o TWOM 2 (z sieciowym aspektem i pod konsole :)

HansTheSceptic
3
Dołączył: 2011-12-16
Wpisów: 71
Wysłane: 17 lipca 2018 16:56:47 przy kursie: 442,00 zł
Firma komentuje dostępność pirackich wersji:

Cytat:
[Update – The creators of Frostpunk, 11 Bit Studios, have got back to us, confirming that, yep, an illegitimate seller was hawking their game on the shop.

“We’ve contacted Amazon right after one of our fans informed us,” they said in a statement. “Thus we were able to shut it down quickly, preventing a huge number of sales. Currently we are working on a solution, that will satisfy all parties, including the people who bought the game. Anyone who has done [that], should reach us at techsupport@11bitstudios.com and we’ll do all we can to fix this.”]


www.rockpapershotgun.com/2018/...

del-29072020
1
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 190
Wysłane: 17 lipca 2018 18:04:26 przy kursie: 442,00 zł
Balon pękł, myślę że każdy mądry inwestor wyszedł z akcji powyżej 470, dlaczego uważam że pękł, gra sprzedaje się dużo gorzej niż zakładałem, widzę w niej mały potencjał sprzedażowy, obym się mylił dla tych inwestorów co zostali :)

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 17 lipca 2018 18:16:08 przy kursie: 442,00 zł
Racja - balon pękł. Dramat akcjonariuszy trwa! Od listopada 2014 .....binky

del-29072020
1
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 190
Wysłane: 17 lipca 2018 18:24:46 przy kursie: 442,00 zł
Napisałem obym się mylił, tylko jak chcecie zarabiać w następnych kwartałach i latach, FP miał sie sprzedać do końca roku w nakładzie 2mln a tu 1mln nie może przekroczyć, gra sprzedaje się słabo, żeby nie powiedzieć bardzo słabo, powiedzcie mi pod co ma rosnąć 11bit?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



591 592 593 594 595

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 4,723 sek.

qxtdrjcv
ukjitkmv
motwwbni
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
wczvemrr
ddcvwjbz
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat