pixelg
11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 481,20 zł (-1,72%) 16-06-2021 15:20
vladinho
vladinho PREMIUM
33
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 817
Wysłane: 24 września 2018 11:17:36 przy kursie: 345,50 zł
vladinho napisał(a):
aircanada15 napisał(a):



Nie tak prędko.
Playway miał w pierwszym kwartale nie 19, a 9 mln przychodów ze sprzedaży.

I tu byłbym gotów się założyć, że osiągną wynik niższy niż 11Bit.



eee faktycznie wziąłem zysk brutto z raportu i nie spojrzałem, że same przychody jednak znacznie niższe.
Te 10 mln robi różnicę i do 45 mln nie dobije. ale w sumie 35 mln powinno być.



Podsumowując dyskusję:
Cytat:
W I poł. 2018 r. spółka miała 30,35 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 3,11 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 34,26 mln zł


stooq.pl/n/?f=1253796&c=1&...

Nie chcę brzmieć złośliwie (bo tak pewnie zostanę odebrany przez fanboyów 11bit), ale w półroczu, kiedy ma premierę hit 11bit (i to jak do tej pory zapowiada się że największy), używając dotychczasowej narracji z tego wątku - playway nie mając żadnej porównywalnie wielkiej premiery dobija do 80% przychodów 11 bit za ten sam okres.

Mam nadzieję, że to zakończy porównania spółek i dyskusje typu "czyje hity są większe", firmy mają różne modele działania, ale przychody długofalowo zbliżone.
Gdyby się bliżej przyjrzeć przyczynom, które są przecież wskazywane na wątku - pokazuje to też jeden aspekt pod kontem którego, w 11 bit mogłoby być o wiele lepiej (z punktu widzenia inwestorów). Mianowicie w playway pieniądze nie leżą na koncie jak w przypadku 11bit, a są inwestowane w nowe projekty.
Oczywiście jest to punkt widzenia czysto finansowy. Potrafię zrozumieć, że ktoś ze względu na własne przekonania broni inwestycji np. w "zieloną energię" zamiast spółek węglowych, natomiast w tym przypadku to mam wrażenie, że chodzi tylko o bycie fanboyem 11bit :).
I znowu nie chodzi mi o stwierdzenie, że 11bit jest "beee", dlaczego po prostu nie można docenić obydwu spółek za dobrą robotę ?






Rif
46
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 924
Wysłane: 24 września 2018 13:42:39 przy kursie: 345,50 zł
80% przychodów 11bit, ale to 11bit ma 80% kapitalizacji PLW.
Nie mieli premiery wielkiej, a Agony to co? :) House Flipper się na szczęście pojawił.
Z Phantom Doctrine niewiele będzie. Kiedy coś kolejnego?
Za to najlepsze, czyli konsensy zysku netto:
11bit -29% vs PW +28% blah5

baks
27
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 591
Wysłane: 24 września 2018 16:49:41 przy kursie: 345,50 zł
Można by zrywać boki gdyby to było śmieszne - ale śmieszne nie jest ..Think
Widać już dawno media oceniły kto musi być nr 2 w gamedewie Angel
Nie jest ważne jakie są wyniki i jakość produktów. Ważna jest osoba Prezesa który sam "pociągnie" wyniki nie oglądając się na kompetencje załogi.
Na razie potencjał jest w każdej ze spółek ale tylko jedna odnosi coraz większe sukcesy artystyczne jakość i sprzedaż. Druga tylko zasypuje rynek ilością.
Faktem jest to, że ilość jak Biedronek w handlu detalicznym można osiągnąć sukces sprzedażowy - ale czy jest to do powtórzenia w branży produkcji i sprzedaży gier - niekoniecznie.
Co by jednak dużo mówić jak kibicuję obydwu spółkom ...... i niech wygra lepsza.
Z ciekawością zobaczę który model okaże się skuteczniejszy w zarabianiu coraz większych pieniędzy w kolejnych latach.
Jednak model zarabiania głównie na emisjach akcji czy debiutach spółek zależnych jest dla mnie niezbyt uczciwy względem inwestorów bo to rozwadnia.
Wciąganie tego kapitału jako przychody pomijam. Tutaj chyba najistotniejsze jest to, że znaczna większość z emisji idzie do kieszeni prywatnej właściciela a to już jest "skandal".
Jak widać niektórym wciąż mało.
Dlatego tutaj model 11bit jest dużo uczciwszy. Przypomnę może, że spółka pozyskała z emisji około 0,5mln a resztę wypracowali własnym wysiłkiem.
Dziś Zarząd ma niecałe 25% akcji a spółka kwotę z emisji pomnożyła około 100 krotnie.
Innym było dużo łatwiej skorzystać z sukcesu 11bit.
Najbliższe 2-3 lata pokażą czy inne spółki chcą osiągnąć sukcesy porównywalne z 11bit czy tylko napełnić kieszenie zarządzających kolejnymi emisjami.
Warto pamiętać, że nie każdy jest skazany na sukces. Ale ktoś odnoszący kolejne sukcesy ma większe szanse na kolejny niż pozostali.
Jako gracz giełdowy trzymam kciuki za wszystkie spółki. Wzrost całej branży a nie tylko liderów przysłuży się branży i Giełdzie. Warto o tym pamiętać.
Choć część spółek jest niesłusznie hołubiona z różnych względów to jednak na koniec zdecydują fundamenty i sukcesy. Może kiedyś PLW sprzeda więcej niż 1mln swoich gier w premierowym kwartale ale może także kiedyś 11bit zacznie doganiać wciąż rosnący CDP ........ Angel
CDP ma teraz większą ekspozycję na rynki globalne - może teraz wykona kolejny skok. Myślę, że jest do tego gotowy - oby inne spółki podążyły jego krokiem .. trzymam kciuki salute
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)


aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 549
Wysłane: 24 września 2018 18:47:06 przy kursie: 345,50 zł
Vladinho: nie zabrzmiałeś złośliwie, zabrzmiałeś absurdalnie.
Sprawdź sobie budżety Agony i Phantom Doctrine.
House Flipper (mimo niewątpliwego, niespodziewanego sukcesu) plus zastęp mniejszych tytułów przyniosły mniejsze przychody niż garstka na czele z Frostpunkiem ?
A pisząc o wielkim inwestowaniu kasy w PLW strzelasz sobie w drugie kolano. Czy nie właśnie skąpe nakłady na produkcje są przyczyną typowych dla Playway niedoróbek czy też kompletnych porażek ala Agony ? Czy rzeczywiście spółka wydaje tyle na ile ją stać, co wobec tego oznacza dywidenda ?

Moderator:
ekhm...
Edytowany: 24 września 2018 19:44

Bidzos
Bidzos PREMIUM
1
Dołączył: 2012-07-02
Wpisów: 131
Wysłane: 25 września 2018 19:59:07 przy kursie: 345,50 zł
Wygląda na to, że w czwartek poznamy date premiery CoM.
Na pytanie kiedy poznamy datę, Darek IR odp.
"Dzień dobry

Odpowiedź na to pytanie powinna być znana jeszcze w tym tygodniu. Myślę, że dobrą okazją będzie wywiad z Prezesem Grzegorzem Miechowskim w Parkiet TV w najbliższy czwartek 27 września o godz. 12.00.
Zapraszamy do oglądania.

Pozdrawiamy."
"Jeśli ktoś twierdzi, że na giełdzie jest coś pewnego, to albo zaczyna, albo niedługo skończy"
Jestem na Twitter - https://twitter.com/BartekBartula

thommat
thommat PREMIUM
0
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2016-11-17
Wpisów: 120
Wysłane: 25 września 2018 20:42:09 przy kursie: 345,50 zł
Miechowski udzieli wywiadu znów? No to w czwartek testujemy 300 ponownie :-/

groldominika
2
Dołączył: 2018-05-18
Wpisów: 19
Wysłane: 25 września 2018 22:25:03 przy kursie: 345,50 zł
@up,
nie zdziwię się jak tak będzie gdy okaże się zgodnie z wcześniejszymi informacjami na forum inwestorskim, że być może IQ przyszłego roku CoM.

Bidzos
Bidzos PREMIUM
1
Dołączył: 2012-07-02
Wpisów: 131
Wysłane: 25 września 2018 22:42:19 przy kursie: 345,50 zł
Ja myślę, że wyciągnął odpowiednie wnioski i lepiej się przygotuje tym razem. Poza tym stwierdził, iż ten zjazd kursu to jego porażka i błąd w komunikacji,więc myślę, że będzie próbował ocieplic wizerunek. Jeśli jednak się mylę, to oznacza, że nie uczą się na błędach a prezes jest niepowazny. Mam nadzieję, że ogłoszenie premiery na ten rok będzie się wiązało z ociepleniem wizerunku i wpisze się w (oczekiwany przez mnie) pozytywny ton tego wywiadu. Chyba, że będzie to przyszły rok, ale w parze z konkretnymi wymiernymi korzyściami za tym idacymi. Jeśli nie to jest niepowazny.
"Jeśli ktoś twierdzi, że na giełdzie jest coś pewnego, to albo zaczyna, albo niedługo skończy"
Jestem na Twitter - https://twitter.com/BartekBartula

enthusiast
5
Dołączył: 2009-12-08
Wpisów: 167
Wysłane: 26 września 2018 04:02:20 przy kursie: 345,50 zł
Ciekawy jestem do jakich wniosków mógł dojść Prezes po swoim ostatnim wystąpieniu. Wróćmy na moment do komentarza:
Cytat:
Jeśli weźmiemy pod uwagę wynik za cały 2018 r., jakiego możemy się spodziewać i zestawimy go z aktualnym kursem, to wskaźnik Cena/Zysk jest poniżej 20. Ja to odczytuje, że rynek uważa, że nasza spółka ma niespecjalnie interesujące perspektywy.

Obecny kurs, przy wskaźniku C/Z równym 20, implikuje ok. 40 mln rocznego zysku. Tak więc albo Prezes uważa, że spółka powinna być wyceniana wyżej, albo spodziewane wyniki są niedoszacowane przez rynek. Przy okazji można odnieść wrażenie, że spora części użytkowników forum także czuje się zawiedziona obecnym poziomem kursu.

Pozwoliłem sobie przeskalować kwartalne zyski po debiucie Twom na przyszłe zyski Frostpunka z okresu 2 lat, optymistycznie zakładając, że później nastąpi premiera P8 z kolejnym potencjalnym skokiem zysków:

Twom
10,9 + 4,2 (38%) + 3,8 (35%) + 1,5 (14%) = 20,4
2,0 (18%) + 4,6 (42%) + 1,5 (14%) + 5,4 (49%) = 13,5

Frostpunk
25,9 + 9,8 + 9,0 + 3,6 = 48,3
4,6 + 10,9 + 3,6 + 12,7 = 31,8

Kwestia indywidualnej oceny na ile prawdopodobne do uzyskania są pokazane wyniki, ale takie zestawienie daje średnioroczny zysk dokładnie na poziomie 40 mln i uzasadnia bieżący kursy przy wycenie C/Z 20. Jeśli ktoś uważa, że spółka jest wyceniana za nisko, np. ze względu na potencjał projektu P8, to aby uzasadnić kurs np. na poziomie 500 PLN przy C/Z 20, uwzględniając nowe akcje z programu, roczny zysk powinien wynosić ok. 60 mln w okresie po debiucie P8.

Tak więc, nie wiem czy się jest o co obrażać na aktualny kurs spółki.

Bidzos
Bidzos PREMIUM
1
Dołączył: 2012-07-02
Wpisów: 131
Wysłane: 26 września 2018 08:12:59 przy kursie: 345,50 zł
Do jakich wniosków?
Np. takich aby nie wypowiadał się w negatywnym tonie "Słabo stoimy z nowymi tytułami na przyszłość, nie łatwo jest wybrać coś z gier, które trafiają do nas do oceny ze względu na limit pojedynczej inwestycji, który mieliśmy wewnętrznie ustalony. Pracujemy obecnie nad nowym budżetem wydawnictwa" - powiedział prezes.
Nie lepiej powiedzieć, intensyfikujemy działania w celu wydawania kolejnych gier, mało jest ciekawych propozycji które spełniają nasze oczekiwania, ponieważ stawiamy wysoko poprzeczkę odnośnie pomysłu i jakości, przy racjonalizacji kosztowej, co jak widać po np. Moonlighter potrafimy zrobić

Jeśli chodzi o twoje wyliczenie, nie wiem czy dobrze interpretuje, ale w 2018 sprzedaż FP podzieliłeś na 5 kwartałów? 25,9 mln to wynik za półrocze czyli dwa kawartały, później wpisujesz kolejne trzy. Jeśli źle interpretuje to popraw mnie proszę.

Widać po nowym DLC, że podniósł sprzedaż, co ciekawe w mojej opinii gra sprzedaje się znacznie lepiej w porównaniu do okresu sprzed DLC wieczorami. Przed nami jeszcze jedno DLC z endless mode, o który upominają się gracze w komentarzach. DO tego mam nadzieje wersja na MAC. Dwa dodatki do TWOM, co prawda część osób zapłaciła już wcześniej za pakiet, ale duży wolumen nawet przy przecenie może dać trochę grosza z bazowej wersji, patrz 4kw 2017, z minusa po 1,2,3kw wyszli na 3,5mln zysku na rocznych. TWOM na switch etc.
W mojej opinii uda się wypracować 50mln zysku rocznego co przy C/Z na poziomie 20 daje 440zł czyli 1mld kapitalizacji. Na przełomie roku może jeszcze dyskontować gierki na switch i oczywiście FP na konsole które będą już ze wszystkimi darmowymi DLC, dodatkowo dwa płatne DLC, może w przy wynikach rocznych ewentualnie w połowie 2019 jakiś treaser P8.
Wyjście powyżej 400złsię należy jak nic.

"Jeśli ktoś twierdzi, że na giełdzie jest coś pewnego, to albo zaczyna, albo niedługo skończy"
Jestem na Twitter - https://twitter.com/BartekBartula


Utnapisztim
32
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 777
Wysłane: 26 września 2018 09:57:13 przy kursie: 341,50 zł
Bidzos napisał(a):
Ja myślę, że wyciągnął odpowiednie wnioski i lepiej się przygotuje tym razem. Poza tym stwierdził, iż ten zjazd kursu to jego porażka i błąd w komunikacji,więc myślę, że będzie próbował ocieplic wizerunek.

On mówił wtedy konkretnie o porażce komunikacji z analitykami z DM-ów do których świadomości nie udało mu się dotrzeć z informacjach o skali planowanych premii dla pracowników i finansowych skutkach uchwalenia programu motywacyjnego. Gdy w konsekwencji konsesnus rynkowy został nadmiernie rozdęty w stosunku do realnych możliwości spółki niewiele mógł po publikacji wyników zrobić a defensywnym przekazem medialnym sytuacji na pewno nie polepszył.

Bidzos napisał(a):
Jeśli jednak się mylę, to oznacza, że nie uczą się na błędach a prezes jest niepowazny.

A ja myslę przeciwnie, że jest właśnie zbyt poważny w komunikacji z rynkiem i nie sądzę żeby się to ot tak zmieniło. Jakiś magik od piaru i wizerunku medialnego powinien z nim najpierw solidnie przepracować temat.
Edytowany: 26 września 2018 10:11

win1248
0
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 529
Wysłane: 26 września 2018 10:34:45 przy kursie: 341,50 zł
Kurs był rozdęty, a nie konsensus. Zresztą nie o konsensus chodzi, bo to jakiś nowy fetysz - na plw przebili konsensu i kurs poleciał. Przyczyna jest prozaiczna, słabsza sprzedaż, od tej którą sugerowała bardzo mocna premiera.

enthusiast
5
Dołączył: 2009-12-08
Wpisów: 167
Wysłane: 26 września 2018 10:49:22 przy kursie: 341,50 zł
Faktycznie powinno być 26,9 mln w kwartale debiutu Frostpunka, więc zysk w kolejnych kwratałach też będzie odpowiednio wyższy. Sumarycznie daje to rocznie ok. 1.5 mln zysku więcej.

Dodam jeszcze, że w 8 kwartale monetyzacji Twom było mniej zysku niż 5,4 mln, ale wziąłem wynik z kolejnego kwartału (4k '16), bo nie chciałem "sztucznie" zaniżać wyników. salute

Poprawione dane wyglądają tak:

Frostpunk
26,9 + 10,2 + 9,4 + 3,8 = 50,3
4,8 + 11,3 + 3,8 + 13,2 = 33,1



vladinho
vladinho PREMIUM
33
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 817
Wysłane: 26 września 2018 11:18:23 przy kursie: 341,50 zł
Rif napisał(a):
80% przychodów 11bit, ale to 11bit ma 80% kapitalizacji PLW.
Nie mieli premiery wielkiej, a Agony to co? :) House Flipper się na szczęście pojawił.
Z Phantom Doctrine niewiele będzie. Kiedy coś kolejnego?
Za to najlepsze, czyli konsensy zysku netto:
11bit -29% vs PW +28% blah5


Zupełnie nie rozumiem, najpierw jest kilka stron kłótni z Antyteresa, że "hity" PLW to żadne hity - bo jak się ma car mechanic simulator do this war of mine, a teraz, że jednak hity mają.
W przypadku PLW nie chodzi o to, czy zapowiadany tytuł odniósł sukces, bo mają niespodziankę w postaci house flipper, więc rynek zakłada, że podobnie będzie w przyszłych latach - reklamowany tytuł może nie wypalić, ale jakaś perełka się trafi, przychody zgadzają się, dlatego też i rynek ma prawo zakładać, że w przyszłym roku PLW przychody będzie miał podobne.
11bit takiego komfortu nie ma (w ocenie rynku).

Konsensusów nie komentuję, bo to oddzielny temat i do tego się nie odnosiłem. Ale jeżeli poczujesz się lepiej jeśli powiem, że jakiś analityk nie dochował należytej staranności i że analitycy nie do końca są niezależni od pracodawców (którzy także inwestują), to mogę to napisać.

aircanada15 napisał(a):
Vladinho: nie zabrzmiałeś złośliwie, zabrzmiałeś absurdalnie.
Sprawdź sobie budżety Agony i Phantom Doctrine.
House Flipper (mimo niewątpliwego, niespodziewanego sukcesu) plus zastęp mniejszych tytułów przyniosły mniejsze przychody niż garstka na czele z Frostpunkiem ?
A pisząc o wielkim inwestowaniu kasy w PLW strzelasz sobie w drugie kolano. Czy nie właśnie skąpe nakłady na produkcje są przyczyną typowych dla Playway niedoróbek czy też kompletnych porażek ala Agony ? Czy rzeczywiście spółka wydaje tyle na ile ją stać, co wobec tego oznacza dywidenda ?


co do absurdu to odsyłam kilka stron wcześniej, gdzie kilka osób próbowało udowodnić, że PLW hitów nie ma, po to by obalić tezę, że PLW wydaje hit co roku. Więc wyjaśnię wprost - tak, pisząc posty używam w kontekście cudzych słów, jako porównania. Robię to, żeby mój interlokutor mógł zobaczyć do czego prowadzą jego tezy, takie podejście zazwyczaj uznawane jest za złośliwe.

Nie myl mnie jednak z fanboyem PLW, doceniam sposób zarządzania firmą, nie znaczy to, ze zgadzam się co do tego, że promowany tytuł będzie hitem. Problemem Agony nie była wystarczająca ilość środków, tylko zespół, który nad tym tytułem pracował. Po pierwszym gameplayu na targach i wywiadzie, którego udzielił szef projektu było widać, że temat ich przerósł (www.stockwatch.pl/forum/wpisy-...). Spółka pewnie robiła co mogła, żeby z tytułu coś wycisnąć, uratować, ale jedyny słuszny sposób to napisać cały silnik od nowa i to najlepiej przez inny zespół.

Nie wiem czy strzelam w drugie kolano, wyolbrzymiasz "wielkie inwestycje", zwróć uwagę, że 11bit po TWOM właściwie "schowało" sobie 20mln zł, jeśli zrobią to samo po Frostpunktu (tylko teraz będzie chowane z 40mln), to można tym w jakiś sposób mierzyć nieefektywność zarządu - nie całej spółki a samego zarządu. Popatrz na playway, kilka osób podejmuje decyzje, podpisują umowy z nowymi studiami o współpracy, o kontynuacji pracy. Masa pracy papierkowej i czasochłonnej - stałe utrzymywanie kontaktów z podwykonawcami i monitorowanie stanu pracy kilkudziesięciu projektów, obsługa problemów krytycznych (crunche) - pomagają/nie pomagają pożyczają programistów - tego nie wiem, ale wypracowali procedury, które są mniej lub bardziej skuteczne (niedopracowane gry wypuszczane w terminie, ale przychody i zyski zwiększają).
Wygląda to tak, jakby 11bit miało ogromny wewnętrzny opór przed wzrostem - on jest ale w stosunku do playway na znacznie niższym poziomie. Lewarują za to objętością gry i to jednej gry na 3 lata.
Więc jeśli ktoś pyta jakie zagrożenia widzi rynek - to tutaj wskazałbym lukę - co się stanie jeśli z jakiegoś powodu P8 zostanie przyjęty przez rynek tak jak Phantom Doctrine ?
W przypadku playwaya rynek ma odpowiedź, w przypadku 11bit jeszcze tego nie widział, ale czy zobaczy ?
I tu jest sedno, wszyscy na forum wierzą, że P8 będzie co najmniej podobnym hitem jak frostpunk, czy wszyscy inwestorzy 11bit w to wierzą ? Nie wiem, ale to jest zasadnicza różnica w dywagacjach o kursie.

Co do dywidendy - oczywiście masz rację, playway też ma ograniczenia i nie ogarną kilkuset projektów zamiast kilkudziesięciu. Ich model ma ograniczenia, ale do nich dotarli, natomiast w przypadku 11bit wygląda to tak jakby im specjalnie nie zależało a nie tak, że dotarli do ograniczeń.




Edytowany: 26 września 2018 11:27

Bidzos
Bidzos PREMIUM
1
Dołączył: 2012-07-02
Wpisów: 131
Wysłane: 26 września 2018 11:19:03 przy kursie: 341,50 zł
Utnapisztim napisał(a):
Bidzos napisał(a):
Ja myślę, że wyciągnął odpowiednie wnioski i lepiej się przygotuje tym razem. Poza tym stwierdził, iż ten zjazd kursu to jego porażka i błąd w komunikacji,więc myślę, że będzie próbował ocieplic wizerunek.

On mówił wtedy konkretnie o porażce komunikacji z analitykami z DM-ów do których świadomości nie udało mu się dotrzeć z informacjach o skali planowanych premii dla pracowników i finansowych skutkach uchwalenia programu motywacyjnego. Gdy w konsekwencji konsesnus rynkowy został nadmiernie rozdęty w stosunku do realnych możliwości spółki niewiele mógł po publikacji wyników zrobić a defensywnym przekazem medialnym sytuacji na pewno nie polepszył.

Bidzos napisał(a):
Jeśli jednak się mylę, to oznacza, że nie uczą się na błędach a prezes jest niepowazny.

A ja myslę przeciwnie, że jest właśnie zbyt poważny w komunikacji z rynkiem i nie sądzę żeby się to ot tak zmieniło. Jakiś magik od piaru i wizerunku medialnego powinien z nim najpierw solidnie przepracować temat.

Racje, prezes jeśli chodzi o komunikację z rynkiem jest zbyt poważny, pisząc niepoważny miałem myśl ale jej nie napisałem, mianowicie prezes na jedno z pytań odpowiedział, że nie zdążył się zorientować bo jest po wakacjach. Jeśli ktoś organizuje spotkanie z dziennikarzami, zna date i godzinę jak może być nieprzygotowany, a przed wszystkim coś takiego powiedzieć?
"Jeśli ktoś twierdzi, że na giełdzie jest coś pewnego, to albo zaczyna, albo niedługo skończy"
Jestem na Twitter - https://twitter.com/BartekBartula

Rif
46
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 924
Wysłane: 26 września 2018 12:07:46 przy kursie: 341,50 zł
vladinho napisał(a):
Zupełnie nie rozumiem, najpierw jest kilka stron kłótni z Antyteresa, że "hity" PLW to żadne hity - bo jak się ma car mechanic simulator do this war of mine, a teraz, że jednak hity mają.


Trzeba było pisać, że ironizujesz do wypowiedzi mojej skromnej osoby. Niemniej te moje wypowiedzi nie spotkały się z aprobatą :) Żeby nie było, że nie widzę pozytywów u PLW - jeśli zintensyfikują działania wokół marek, które przyniosły im kasę, to już teraz co roku mogą wrzucać swojego flagowca, niewielkim kosztem. Jedno jest pewne, oni by TWOM nie odłożyli na półkę.

W ogóle klimat 11bit dotyczący trzymania pod kroplówką projektu TWOM przez CZTERY lata, zamiast po dwóch odpuścić i grzać kontynuację, to jest kuriozum hamulcowego Miechowskiego. Mielibyśmy spokojnie fajną, dużą, sprawdzoną grę na 2019. Jeśli coś jest porażką Miechowskiego, to nie pitu pitu z analitykami, ale hamowanie swym autorytetem TWOM2. Każdy potrafi sobie wyobrazić, gdzie byłby kurs, gdyby gra ta miała wyjść w 2019, co byłoby całkowicie realne.

vladinho napisał(a):

I tu jest sedno, wszyscy na forum wierzą, że P8 będzie co najmniej podobnym hitem jak frostpunk, czy wszyscy inwestorzy 11bit w to wierzą ? Nie wiem, ale to jest zasadnicza różnica w dywagacjach o kursie.


Podobne dywagacje jak przed premierą FP, gdy wielu zarzucało spółce, że mają niewielkie szanse zrobić grę o większym potencjale niż TWOM, które trafiło się im jak ślepej kurze ziarno. Natomiast w momencie, gdy wiemy, że jednak udało im się przebić sukces TWOM, to trudno nie zakładać, że podobnie będzie z kolejną, droższą i nastawioną bardziej na konsolowe odbiorcę produkcją.
To mniej więcej tak byś obawiał się przed laty o losa Blizzarda, który zrobił Warcrafta, a po nim Diablo (a jeszcze wcześniej kontynuację Warcrafta - jak w 11bit powinna być wyprodukowana kontynuacja TWOM), a czy następna gra była hitem? Tak, nazywała się StarCraft, a potem był WoW itd. Co nie znaczy, że kilka projektów w międzyczasie poszło do piachu, mimo zaawansowanego stopnia produkcji.
Jeśli natomiast P8 zawiedzie, to kurs na pewno da wszystkim po gaciach :)

vladinho
vladinho PREMIUM
33
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 817
Wysłane: 26 września 2018 12:39:32 przy kursie: 341,50 zł
Ja z kolei mam dużo szacunku do Pana Miechowskiego i widzę to tak - jest to człowiek o świetnym wyczuciu (nosie) do gier (gdzieś czytałem wspominki, że TWOM na początku miał w ogóle inny kształt i po jego sugestiach wygląda tak jak teraz, ale źródła nie mogę znaleźć) i w tym temacie czuje się jak ryba w wodzie.
W kontaktach z mediami wydaje się być szczery, ale niestety takie podejście nie bywa dobrze odbierane, bo rynek docenia nie tych co mówią prawdę, a tych co mówią to co inni chcą usłyszeć.
To jest plus dla inwestorów - ale raczej tych długoterminowych, krótkoterminowo powoduje to "pęknięcie napompowanego balonika".

Co do P8, to odcinając wizje analityków, inwestorom pozostaje wiara w umiejętności i szczęście spółki i tu chyba nie ma wątpliwości jaką jakością i doświadczeniem dysponuje 11bit.
Jedyne "ale" wynika z tego, że szef tego projektu jest tak jakby z zewnątrz (cdr), ale na ile robi go na własną rękę a na ile jest pilnowany - to niewiadoma.


andy_dufresne
55
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 909
Wysłane: 26 września 2018 13:51:24 przy kursie: 341,50 zł
Rif napisał(a):

W ogóle klimat 11bit dotyczący trzymania pod kroplówką projektu TWOM przez CZTERY lata, zamiast po dwóch odpuścić i grzać kontynuację, to jest kuriozum hamulcowego Miechowskiego. Mielibyśmy spokojnie fajną, dużą, sprawdzoną grę na 2019. Jeśli coś jest porażką Miechowskiego, to nie pitu pitu z analitykami, ale hamowanie swym autorytetem TWOM2. Każdy potrafi sobie wyobrazić, gdzie byłby kurs, gdyby gra ta miała wyjść w 2019, co byłoby całkowicie realne.


Rif, a jak sobie wyobrażasz TWOM2? Masz coś konkretnego na myśli?

Ja tego jakoś nie widzę. Znając podejście spółki musiałby mieć on w stosunku do TWOM jakiś nowy sens, wnosić świeżość spojrzenia, opowiadać coś innego lub inaczej, nie być wtórny (także w sensie emocjonalnego oddziaływania na gracza).
Jestem na Twitterze

trudno100
4
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 79
Wysłane: 26 września 2018 14:07:48 przy kursie: 341,50 zł
Według mnie do TWOM 2 wystarczą dwa elementy: 1) stan wojny 2) kierowanie cywilem / cywilami. Wokół tych dwóch rzeczy mozna zbudować całą masę róznych gier. Przykładowo, gra TPP, z wciągającą fabuła, gdzie gracz, jako cywil, przechodzi przez różne etapy i okoliczności wojny (udział w partyzantce, bycie sanitariuszem, ucieczka z obławy, uwięzienie, ucieczka z więzienia itd.) - dlaczego nie?

baks
27
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 591
Wysłane: 26 września 2018 14:36:06 przy kursie: 341,50 zł
vladinho napisał(a):

Zupełnie nie rozumiem, najpierw jest kilka stron kłótni z Antyteresa, że "hity" PLW to żadne hity - bo jak się ma car mechanic simulator do this war of mine, a teraz, że jednak hity mają.
W przypadku PLW nie chodzi o to, czy zapowiadany tytuł odniósł sukces, bo mają niespodziankę w postaci house flipper, więc rynek zakłada, że podobnie będzie w przyszłych latach - reklamowany tytuł może nie wypalić, ale jakaś perełka się trafi, przychody zgadzają się, dlatego też i rynek ma prawo zakładać, że w przyszłym roku PLW przychody będzie miał podobne.
11bit takiego komfortu nie ma (w ocenie rynku).


Nie wiem jakie masz doświadczenie w różnych inwestycjach ale to co piszesz to raczej mentalność z kasyna ...
to tam idąc stawia się na fuksa - będzie albo nie
W rynku producentów gier stawianie na to, że co roku zaliczy się fuksa i jakaś nieplanowana gra wypali - daje porównanie do kasyna właśnie .. salute
Nie chciałbym Cię martwić ale nie ma najmniejszej gwarancji na to, że na 10 gier któraś zostanie fuksem.
Co roku jest wydawane tysiące gier i zakładanie, że jedna z 10 wydanych przez akurat dane studio stanie się przypadkiem minihitem jest dość ryzykowne. Ryzyko jest tym większe jeśli robi taką grę niedoświadczony zespół a takie są wszystkie w "portfolio" wspomnianej spółki. Sporo większe szanse na sukces ma zespół który kilka kolejnych produkcji miał bardzo dobrych a każda z kolejnych była coraz lepsza.
Nie jest też prawdą, że nawet duże firmy mają tylko duże sukcesy - co pokazuje chociażby GTA 4 czy wiele innych.

Jednak chyba dla nikogo nie jest tajemnicą, że 11bit dba do przesady o jakość swoich produktów i dlatego można być pewnym .... że prędzej zaczną od nowa projekt (jak FP) niż wypuszczą grę co do sukcesu której nie będą przekonani.
Takich posunięć w PLW nie widziałem.
Może warto przytoczyć raz jeszcze przykłady CIG i CDP.
CIG po fuksownym sukcesie SGW 1 nie byli przygotowani na niego i postawili mając kasę na kilka projektów zamiast skupić się na jednym - następcy SGW.
Natomiast CDP z mozołem i w trudach i bólach produkował W2 - jeden ale duży markowy produkt.
Było ciężko ale dzięki żmudnej pracy wspięli się na wyższy poziom - choć nie było lekko.
Doświadczenia tam zdobyte potrafili przekuć a giga HIT W3.

Produkcja wielu małych gierek wcale nie musi dać szybkiego wzrostu spółce.
Sam stawiam na kontynuowanie przez PLW "wzrostu organicznego" wysyłania na Giełdę kolejnych zespołów którym coś się udało sprzedać.
Czyli HF, CMS itd. Beneficjent będzie jeden główny udziałowiec.
11bit preferuje inny model. Jak żuczek ....... pcha mozolnie "swoją kulkę" pod górkę - czasem się stoczy nieco w dół ale stopniowo posuwa się w kierunku coraz większych produktów dla coraz szerszego grona graczy.
Czy kiedyś stworzą hit na miarę GTA V - mają większe szanse na razie niż PLW w aktualnym modelu.

Fakt komentować konsensusów już nie ma co bo wszystko powiedziane. Może warto jeszcze wspomnieć o tych pensjach - bez wykonania zlecenie nie ma wypłaty ...

Co do hitów to założenia i apetyty były znacznie wyższe o ile pamiętam ..
W tym przypadku zwrot kosztów ( z hitu) wydaje się chichotem losu

vladinho napisał(a):

Problemem Agony nie była wystarczająca ilość środków, tylko zespół, który nad tym tytułem pracował.
zwróć uwagę, że 11bit po TWOM właściwie "schowało" sobie 20mln zł, jeśli zrobią to samo po Frostpunktu (tylko teraz będzie chowane z 40mln), to można tym w jakiś sposób mierzyć nieefektywność zarządu - nie całej spółki a samego zarządu.


Wracając do Agony jak się nie ma wysokiej jakości zespołu to moim zdaniem nie sposób oczekiwać wyprodukowania hitu a na razie tam brakuje doświadczonych zespołów. Stąd ja już parę razy wypowiadałem się, że powinni połączyć zespoły i rozwijać najbardziej perspektywiczne projekty a nie tylko liczyć na fuksy.
Co zaś do chowania kasy to najwyraźniej nie jesteś na bieżąco z informacjami - spółka opublikowała nowe założenia.
W ciągu 2 lat powstaną 2 nowe zespoły po około 60 osób zbudowane wokół zespołu od TWOM i wokół grupy projektantów P8.
Licząc datę zakończenia rozbudowy na połowę 2020 dla zespołu TWOM.
Według planów w połowie 2019 roku 60 osób ma liczyć zespół P8. Osiągnie wtedy wielkość zespołu FP który będzie wtedy wchodził w fazę finalnej produkcji P8 i będzie potrzeba dużo ludzi.
W 2020 po projekcie koncepcyjnym będzie kolejna gra zespołu od TWOM i produkcja mocno będzie się rozkręcała.
Takie są założenia. Jak je zrealizują to inna sprawa.
Szkielet od TWOM ma dużo doświadczenia i z kolejną grą poradzą sobie nie gorzej jak z TWOM.
W 2020 zespół od FP będzie zbliżał się do końca wsparcia FP DLC-ami a część zespołu będzie już pracowała nad koncepcją kolejnej gry.


vladinho napisał(a):

Wygląda to tak, jakby 11bit miało ogromny wewnętrzny opór przed wzrostem - on jest ale w stosunku do playway na znacznie niższym poziomie. Lewarują za to objętością gry i to jednej gry na 3 lata.
Więc jeśli ktoś pyta jakie zagrożenia widzi rynek - to tutaj wskazałbym lukę - co się stanie jeśli z jakiegoś powodu P8 zostanie przyjęty przez rynek tak jak Phantom Doctrine ?
I tu jest sedno, wszyscy na forum wierzą, że P8 będzie co najmniej podobnym hitem jak frostpunk, czy wszyscy inwestorzy 11bit w to wierzą ? Nie wiem, ale to jest zasadnicza różnica w dywagacjach o kursie.


Biorąc pod uwagę, że przed końcem 2020 będą już 3 duże zespoły produkcyjne w tym jeden będzie tuż po lub tuż przez premierą, kolejny będzie w fazie intensywnej produkcji - trzeci zaś opracowywał koncepcję.
Stosują takie analizy to nawet przy okresie pracy nad produkcją nie 3-4 lata a nawet 6 lat to premiery średnio wypadałyby co 2 lata a nie co 3 - to istotna uwaga.

Biorąc pod uwagę, że gry typu FP mają jeszcze dość daleko do AAA więc faktyczna produkcja nie powinna zajmować więcej niż 4 lata więc premiery będą po 2019 roku prawdopodobnie co około 18 miesięcy.
Tak wskazuje logika w oparciu o ich założenia - te jak wiemy często się zmieniają więc fakty również.
Ja na Twoim miejscu byłbym spokojny o przyjęcie P8 - wyjdzie kiedy będzie gotowa. A nie ma obaw aby sprzedała się gorzej od FP.
Tak więc poczytaj nową strategię.
Jest tam o tym, że budżet P8 ma wynieść 20 mln - a może być większy.
Na produkcję z wydawnictwa będą kilka razy większe pieniądze.
Oceniam, że na razie będą to 1-2 gry po 2-4 mln a później chyba zwiększą. W tym zakresie znajdzie się dużo więcej projektów.
Małe gry o ciekawej tematyce i niedużym budżecie niektóre zespoły same szukają finansowania np. na kikstarterze, fundmy czy innych platformach

Jaki będzie rozwój spółek nie da się przewidzieć. Wiele zależy od tego jakie faktycznie cele przyświecają PLW - czy jest to tylko platforma do "wyciągania kasy" czy faktycznie chcą osiągnąć poziom kapitalizacji CDP. Na razie nie widzę czytelnej koncepcji - za wiele tam jest "luźnych kamyków" przez które cała konstrukcja jest niestabilna. Brak wyczucia co do potencjału gier - choć może kiedyś to się poprawi.
Ale nie wiemy wszystkiego.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,964 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,18% +33 836,03 zł 53 836,03 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło